Helló mind! Dutch Flander vagyok! Nagyon szívesen összeállítok egy listát, ha jól értesültem, van rá egy hónapom, mivel se szó, se beszéd ki-ban-eltek! Hogy miért, az nem egyértelmû, majd kiderül...
Ha tényleg lista kell, kéne hogy tudjak egy két kritériumot, mert más-más kerül pl. egy 10-es, vagy egy 20-as listába.
Nem tudom, mikor tudok írni legközelebb, majd jelentkezem. Ezer köszönet MX-nek a lehetõségért!
Aztán eszembejutott mégegy: Nikita vs Amerikai Bérgyilkosnõ. Jajj, a sok amcsinak nem tetszett a vége, a mozikban biztos néztek körbe-körbe, hogy "most mi van? Meghalt?". Megoldás: Leforgatjuk újra, hepi endel, hogy a közönség is értse. Miért kell szájbarágni a történetet? Mikor nõnek már fel a filmézéshez? Ismét egy nagy fos lett a végeredmény. A nyomába sem ér Luc Besson filmjének.
"nem Woo hibája hanem a produceré", ha meg az övé, akkor nem is az övé, hanem az enyim, mert megnéztem. Ugyan má! Persze, biztos volt jó filmje is valaha (én ugyan jót még nem láttam tõle, de nem is láttam minden alkotását), de én kifejezetten csak az Ál/arc-ról beszéltem. Nekem nagyon sok volt! Szarok a CG-re, nem attól lesz szar a film (jó se), csak a képivilága, a tipikus amerikai mentalitása a filmnek tõlem európaitól nagyon messze áll.
A film (Dûne) van szarul megírva. A könyvben egyetlen szó sem esik arról a párbaj közben hogy Ki kinek a testvére lenne (most olvastam újra el a végét). Egyszerûen fey'd megpróbálja megmérgezni Pault, majd megölni... Ennyi. nincs szó testvérekrõl... Érdemes elolvasni a könyvet mert a Film elég zavarosra sikerült...(mármint a régi David Lynch - Kyle Mclachlan féle)
Nézd meg a City Wolf I-II-t vagy az Assassin-t. Szintén John Woo film. ÉS ott antihõsök szerepelnek...(Yakuzák harcolnak Yakuzák ellen vagy csak szimpla bérgyilkosok) A Kiélezett jó rossz párharc nem Woo hibája hanem a produceré. NEm õ írta a forgatókönyvet õ csak rendezte:) Szerintem ahhoz képest amit abból a forgatókönyvbõl ki lehetett hozni megtette a maximumot... Jahh és nem igazán használt benne CG-t... Másrészt nekem nagyon tetszett a Mátrix is de az Ál/Arc az akciórendezések Non Plus ultrája számomra.. Nem szakad ki a képernyõrõl a CG-s és úgyis még a mai napig élvezhetõ filmet ad...
Ja, ott van leszorítva a csávesz, erre azt mondja, hogy buzi! :-DDDDDDDDDDDDDDDD Tuti, hogy egybõl leszurta volna. :-DDDDD
Szerintem nagyon nagy hülyeség olyan filmet csinálni, ami könyv nélkül nem élvezhetõ. Mégis milyen marketing fogás lenne ez? A Gyûrûk Urát igenis lehetett élvezni könyv nélkül. Én az elsõ részt még tapasztalat nélkül néztem meg, ami annyira megfogott, hogy kiolvastam a könyveket. Meg aztán nem hiszem, hogy Peter Jackson stílusa teljesen amerikai lenne.
Nem nem! Vegyünk alapul 2 amerikai filmet: Face/off versus Kill Bill 1. Legjobb tudomásom szerint mindkettõ megkérdõjelezhetõ a realitás nézõpontjából. Mindkettõben hullanak az emberek, mint a legyek, DE milyen formában, ugye. John Woo ott követi el a hibát, hogy kiélezi a rossz és jó viszonyát, mégpedig rendkívül nyálasan: A jó nagyon jó, a rossz nagyon rossz. A jó mindíg gyõz, az amerikai ideál kiteljesedik és erre mondom, hogy folyik a vászon. A másik meg, hogy hatásvadász: Az akciójelenetek nem attól lesznek még "tökéletesebbek", hogy agyonlassítjuk õket. Ez messze nem európai. Ezért írtam, hogy valahol zseniálisan gagyi a film, mert annyira szánalmas, hogy nem bírom nem végignézni.
Most nem ragozom tovább, de helyezd mellé a Kill Billt és talán látható az inrealitási különbség...
valaki irta kuruszavat es a szamurajokat.tudom ajanlani a testõrt es a szamurajt.ezzek olyan alkotasok hogy sokan atdolgoztak.pl a 7 szamuraj western megfeleloje a 7 mesterlovesz.speciel ez jo film de a tobbi 7 mesterlovesz borzalom foleg a sorozat.a testort tobben atdolgoztak:leone egy mareknyi dollar.eztalan a legjobb.de walter hill utolso emberig testor kopintasa nem jott be.
sztem is remek film,bár a könyvet sajnos(még)nem olvastam:(((
Erre én sem emlékszem, hogy ott lett volna testvérgyilkosság..... HA arra gondolsz, hogy az ifjú Atreides (Muad Dib) kinyírta a testvérét akkor rosszul hiszed hiszen közük sincs egymáshoz távolról rokonok.... A bene Geserit embernemesítési tervének az eszközei mind Muad Dib mind Fey'd Rautha. Az egy dolog, hogy Paul Muad Dib anyja Harkonnen ház tagja volt... de max unokatestvérek voltak:))) ÉS szerintem Asimov munkássága után a Herbert Düne triológia a legjobb a világon ha sci-fi-t akar olvasni az ember mert nem a technikáról hanem emberekrõl van benne szó....
mondom lehet a film volt rosszul megrendezve, de én annak az utolsó jelenetére akadtam ki így, amikor (már régen láttam) az Atreides gyerek megmérközik a Harkonnen nel életre halálra, aztán a végén a Harkonnen már teljesen leszorítaná... erre az meg valamit megszólalt hogy "Csak nem akarod kinyírni a saját testvéredet?", erre az meglepõdik és elereszti, a "jó" fõhõs meg gyorsan leszúrja ezt kihasználva
jolvan, én nem tudom hogy a könyv vagy a forgatókönyv író találta ki, de... persze nem akarok senkit se megsérteni, de egyszerüen ez az a film ami képes volt belõlem allergén reakciót kihozni a történetének azon részével, hogy ugye itt is be van állítva a jó és a gonoszos mese (bár én eleve nem szeretem ha filmekben ilyen van), és ami így felkorbácsolta a kedélyeimet az volt, hogy a jónak beállított félisten fõhõs a végén aljas módon kinyirja a testvérét.. szóval biztos velem van a gond hogy én ezt így érzékelem, de ha ilyen értékrend van egy filmben, akkor karóba húznám a történet megalkotóját meg a több ezer fant is aki "benyalja" ezt az értékrendet. Ugyanígy érdekes dolog, hogy az Iliászal kapcsolatba is így érzek (bár filmet nem láttam és nem is fogom megnézni), de az irodalom nagy klasszikusát valahogy úgyanígy rohadtul méltánytalannak és eltorzult értékrendünek tartom, ahol beállítják jónak a nagy hõst, aki az egészséges emberi értékrendsz szerint egyáltalán nem lenne az. Biztos bennem van a gond...:)
De igen. Csak hát egy könyvet sokféleképp fel lehet dolgozni. Pl. ott van a Christine (Stephen King), ami egy nagy rakás sz*r, a könyv viszont nagyon jó. Ez az új Dûne szvsz sztori szempontjából nagyjából hozza a könyv történetét, de a színészi játék nem túl fényes, és a hangulat messze alatta marad az eredeti mû atmoszférájának. Szerintem egybe kéne gyúrni a Linch-féle Dûnét ezzel az újjal. Az elõbbibõl a színészek többségét, és a hangulatot kéne átvenni, a másikból pedig a részletes sztorit. Aztán még egy kicsit csiszolni rajta, és akkor talán kapnánk egy nagyon jó Dûne-filmet.
:DDDDDD fléééééém, érzem az égett hús szagát :D Nyugalom drága Voltan barátom... egy ideig engem is felbaszott a sok húgyagyú agyûrûkuratrilógia imádó, akik a könyvbe bele se szagoltak és imádták azt az amerikai szart, de NO PARA, ez csak egy vélemény volt :)
Majd elfelejtettem. Itt nem azzal van a baj, hogy Neked nem tetszik a Dûne, ez szíved joga, nem jöhet be mindenkinek. Az viszont, hogy egy film után leköpködsz egy irodalmi mûvet, anélkul, hogy beleolvastál volna, nem éppen elfogadható álláspont.
Már ne is haragudj, de hogy kritizálhatsz valamit, amit nem ismersz? Jó, oké játszottál a játékkal, aminek vajmi kevés köze van a sztorihoz. Láttad az új filmet, még csak nem is a klasszikus Linch-félét, és anélkül, hogy akár a könyvet megszagoltad volna, itt elkezded ócsárolni. Hát ez nem túl kifinomult viselkedés. Herbert Dûne trilógiája alapmû a sci-fi mûfajon belül. A játék alapján nem is érezheted át a hangulatot. Nem ártana beszerezned a könyvet. Legközelebb legalább nézz utána annak, amit elkezdesz ócsárolni, jó?
én nagyobbrészét hollywoody mintájú filmeknek mind szarnak tartok, az ostoba primkó akciófilmeket, meg a gyökér vígjátékokat is, ezeket nem is sorolom... De annakidején egy film nagyon felbaszott, mondjuk nem a filmbéli megvalósítása miatt hanem a történet miatt az új Dunere ugy kiakadtam, hogy majdnem kibasztam a tvt a picsaba. Mondjuk én elötte csak a játékokat nyomtam, de az a Herbert féle történet egy mocskos méltánytalan szar...
a face/off szerintem is zseniálisan jó, abból meg szerencséremár kinõttem, hogy hibákat keressek a filmekben - minden film tele van hibával, akik szeretnek keresgélni, azok egészségére.
Nem tudom miért húzod le a Face-off-ot, sztem a mai filmek mellett is állja a helyét, mind1 ez a te véleményed. Az igazi hulladék film számomra a legutóbb látott Vas c. szuperprodukció a végén kis Vice City feelinggel.
evvel vitáznék!.....a legszennyebb filmje a MI2 volt...akkora szart régen nem hordott a hátán a föld....pfff....felállva tapsolt a végén az egész mozi....
Áhhh eszembe jutott egy kivétel: Az annyira szar filmek, melyeket nem tudja az ember nem végignézni. A kedvenc amcsi(?) rendezõm: John Woo Egyik leggagyibb alkotása: Face-off (Ál-arc) Na ez tipikusan az a film számomra, amit pl. nemrég lefekvés elõtt (fél 1 fele) megpillantottam az HBO-n (ráadásul akkor már láttam párszor), és nem bírtam ki, hogy ne nézzem végig. A lassítások, meg a galambok (John Woo koncepció) a kedvenceim. A színészi alakítások meg egyenesen zseniálisak. Ennél hitelesebben, amerikai fekáliát elõadni szerintem nem lehet. Ez is benne lenne a top 20-ban, az biztos.
Már értem a "neked közöd van a médiához:)" kijelentést. Hát apám filmezett is... Díjakat is nyert... Mûvészfilmek, vagyis nem a "normális" embernek valók...
Én úgy értettem, hogy látja, amint az emberek félnek, látja a sötét erdõt, semmi konkrétum és (jobb esetben) hozzáadja a saját félelmének tárgyát. Így gondoltam. Ez fosatós!
az tény, hogy a pszicho horrorok rosszabbak, mint a szörnyes filmek. Sokszor az a legrosszabb, amikor a gyilkos ember!
Azt írod, hogy "a nézõ látja a félelmet" - de ez így nem igaz. Mert éppenhogy nem látja. És a legnagyobb félelem az az ismeretlentõl való félelem. Mert nem tudod, mitõl félsz, hogy mi vár rád, mikor, miért és hogyan? Csak azt hogy félsz. Félsz valamitõl, ami el fog jönni, de amire nem tudsz fölkészülni. És éppen ezért olyan félelmetes.
az Ideglelés kegyetlen szemét film...A sötét erdõ belõlem is nagyon kihozta a parát,na meg az,hogy gyakorlatilag a felénél má mindenki kiment a moziból...:)
Nemtom, én gyerekkorom óta utálom a horrorokat, de az ideglelésen nem fétem, a Ring után meg nem mentem sötétben a tv közelébe:)
A Kaptár.......hogy az egy mekkora f*s....pffff.....
De hogy rosszat is írjak: Az Angyalok Városa Nicolas Cage-el egy akkora nyál lett, mint a fene. Nem értem, hogy néha mi a fészkes francér kell újra feldolgozni egy már létezõ, "tökéletes" mûvet. Ha muszáj, akkor meg mér amcsinak. Az eredeti Wim Wenders által rendezett Berlin Felett Az Ég sokkal-sokkal jobb volt. Biztos a sok hülyefejû amcsi nem értette...
Ha már itt tartunk, bár nem a topikba illõ, mégis leírom: Szerintem a legfélelmetesebb (pl. horror) film az, melyben nem látványosan szörnyeket mutatnak, hanem az emberi érzésekre hatva a benned létezõ legfélelmetesebbet tudja kihozni belõled. Így a nézõ csak látja a félelmet, de csakis õ tudja, mitõl is fél. És ennek legtökéletesebb darabja szerintem az Ideglelés c. film. A The Ring-et is láttam, egyszer meg tudtam nézni, csak élményt nem nyújtott. Lehet hogy a Ringu-t kéne megnéznem, nem tudom, de hogy eddig az Ideglelés viszi nálam a pálmát horror (lehet, hogy nem is horror) téren az hurka!
ízlés kérdése, mint írtam - szerintem nem annyira hatásvadász, és nem annyira szájbarágós, de nincsenek is helikopteres nagytotálok, király zenékkel:)
ízlés kérdése. a ring-et és a ringut egyszerre rendeltem meg dvd-n. a ring-et simán tudom többször is nézni, a ringu dvd-t pár tovább is passzoltam. ebbõl a filmbõl, kivételesen az amcsi verzió jött be. lehet, hogy azért, mert azt láttam elõször?
Nálam van még egy félszer nézhetõ kategória is. Ennek legkézenfekvõbb darabja a Tomb Raider. Tudni kell, hogy nagyon tetszik a játék, és bár csak 3 részét csináltam végig, nagyon tetszenek benne a logikai feladványok, helyszínek, történések. Ezzel ellentétben beültem a moziba és ott van Lara, aki halomra lövi a "gonoszt". Ekkora egy fost. A játék hurkára nem errõl szól! Most, hogy vetítik az HBO-n belenéztem, és elgondolkoztam, hogy hogyan a csudába voltam képes a moziban megnézni? Szánalmas gagyi. Szerintem benne van a top 10-ben!
Ezek a x-szer nézhetõs dolgok is nézõpont kérdései. Én pl. meg tudom nézni a Tróját rengetegszer, de nem a látványa miatt (elsõdlegesen). Annál a résznél, mikor Akhilleusz legyõzi Hektort és elhurcolja, majd megszólal a zene, mely csupán egy nõi ének, és a kamera sorba mutatja a szereplõk arcát, hol a bosszút, hol a félelmet, reménytelenséget, hol a szomorúságot lehet leolvasni róluk, ez szerintem a filmnek egy csúcspontja, melynél a hátamon föláll a szõr és fantasztikusan érzem magam. Nehéz ezt a fajta katarzist leírni, de ezért az egy részért végig tudom nézni az elõtte lévõ 1-2 órát, mert míg idáig eljutunk a történetnek is ki kell bontakoznia. És amely filmeknél én ilyet érzek, számomra elsõdlegesen az az igazi alkotás, mûvészet. Így vagyok a Fight Club-bal is.
Nos, mit szoltok a The Ringhez ? Azis eleg pocsék feldolgozas. En megneztem mind a 3 Ringut egy jo parszor(ki is irtam oket) :) es messzemenokig sokkal jobb a The Ringnél.
Most néztem meg a Zu legendáját,és amikor vége lett..hmmm..elgondolkoztam mit láttam? Már az elején nemnagyon értettem,pedig ritka az olyan film,hogy nemjövök rá a dologra. Mondjuk nekem ezért nemtetszett a 6. érzék sem,mert az elején rájöttem a csattanóra,és majdnem elaludtam rajta.:-( Szóval ez a Zu,ottvan minden idõk egyik legroszabb filmjei között,talán még felülmúlja a Buckaroo banzait is,amit majdnem otthagytam a moziban.Soha nemfordult elõ,hogy kijöjjek moziból. Legközelebb a Honfoglalás volt hozzá,de már csakazért is megkinoztam magam:-))
érdekes, mert a beavatás szerimtem nem volt rosz, a solarisról meg csak a haverom mesélt és nem néztem meg:)
Az utolsó éjjel - Kétszer nézhetõ, utána nagyon uncsi. A kaptár - 2 -szer, háromszor nézhetõ Mérges pókok - gagyi Pánikszoba - egyszer nézhetõ, pedig jók a színészek, csak a kivitelezés rossz. Anakonda - gagyi Az idõgép - Remek klasszikus film (1966), pocsék feldolgozása, 2 -szer nézhetõ A skorpiókirály - sablonos, 2 -szer nézhetõ, gagyi Johnny Mnemonic - egyedi ötletû, de gagyi kivitelezés, 1 -szer nézhetõ.
..Ez van, mindenkinek másért tettszhet egy-egy film.
Héééééééé, srácok. Az a rengeteg film , amit beírtam, azért írtam, mert csak egyszer, vagy kétszer tudtam végignézni. Minden filmet végignézek kétszer, még a szar filmeket is.
Én azt értem a szar filmeken, amikor csak a pénzkeresésre mennek a filmstúdiók, és nem az élvezhetõségre.
Ott van például a Szellemkutya. Átvettem DVD -re, már láttam háromszor, de szerintem az a jó film, amit 20 -szor is meg lehet nézni, mégsem unod el rajta magadat.
Vagy a Solaris. Kétszer láttam, aztán tudtam, hogy soha többé az életben nem fogom megnézni. De azért érdekes volt a történet.
Mondjuk a Beavatást, azt csak 1 -szer tudtam megnézni.
Én a majmok bolygójával voltam így... az eredeti sokkal jobb mint az új
Ha adhatok egy tippet: Elsõnek nézd meg az amcsi Solarist, majd utánna az eredeti Orosz változatot. Az kicsit hosszabb, de sokkalta jobban tetszett. Bár 1972-es, de látszik, hogy nem a látvány a fontos, hanem a mondanivaló! Én sajna elõbb néztem meg a Solyaris-t, majd utánna a Solaris-t és csalódtam (mármint az amcsi verzióban).
De talán páran ismerik a nevét, ennél nem is kell több: Andrei Tarkovsky
Csak általában úgy a többség a pörgõs és látványos filmeket szereti. Én meg minden olyan filmet szeretek ami nem lerágott csont és tud újat mutatni..pont