BTW a dojo mester nagyon jól elmagyarázza, hogy a parry-t hogyan kell használni (a sok ellenfeles küzdelemben). Ha betartod, akkor minden (drone szintû) ellenfelet egy vágással terítesz le és pillanat alatt végzel akár 10 emberrel is úgy, hogy egy hajad szála sem görbül.
parry -> one hit -> crush! -> mid air combo -> felkelés elõtt crush
Én ezt használom. Normal módon pár másodperc alatt Hanzaemon (és a dojo mester Tesso) is kifekszik tõle. A kulcs mozdulat a crush, mivel a one hit után van elég idõ a crush biztonságos végrehajtásához és a legrosszabb, amit az ellenfél tehet ilyenkor, hogy védekezik. Viszont a crush feltöri a védelmet és az utána jövõ kombó az elejétõl betalál. ;)
BTW néhány kardal akár 6-7 hit mid air combo-t lehet csinálni (csak utána ki kell back-elni a kard csillapodását).
1. Ha yakuza szálon játszol, akkor illeszkedve a kasztodhoz úgy tudsz item-ekhez jutni, hogy össze-vissza lopsz, vagy mészárolsz mindenkit körülötted kedv szerint (fegyveres, fegyvertelen, nõ mindegy >:). Így még special item-eket is lehet találni és még rossazbb hírhez jutni.
2. A boltok csak nappal vannak nyitva és akkor pedig körül vannak véve rendõrökkel. Így lármával és kiabálással feltûnést keltve reális, hogy kifutsz, akármilyen könyörtelen gyilkos vagy.
3. Danpachi mindíg az Amakaze Inn elõtt van, ha megtalálható (legalábbis én még nem láttam máshol).
Amikor megyünk a fesztiválra, hogy megöljük a magistrate fõnökét, azt mondja a Yakuza boss, hogy ha kinyírom, akkor ad nagy jutalmat. Na most én kinyírtam, de megint nem kaptam semmit. Valamit én csinálok rosszul vagy bugos a game?! :P
Na már megvan, elég véres munkákat sikerült így elvállalnom, volt olyan, hogy egy egész utca hullákkal volt tele a ténykedésem záróakkordjaként. A kislány pátyolgatása után nem gondoltam volna, hogy ezt így is fogom majd játszani, de most kimondottan élvezem, hogy ilyen veszett hírem van a városban és mindenki fél tõlem. 8)=)
Két baj van csak ezzel: 1. Lópikula az a pontmennyiség, amit így kapok a játék végén, érzésem szerint nem a Yakuza befejezésekkel lehet a legtöbb cuccot unlock-olni. -.^ 2. Nem tudok sehol vásárolni. Ez egyrészt logikus. (Mármint a büntetés része, hogy a yakuza oldalán dolgozom, nem az, hogy kiküld a boltból valakit, akitõl elvileg fél. :P) Másrészt viszont igazán belerakhattak volna a készítõk valami esti feketepiacot kisebb kínálattal, vagy hasonló dolgot, hogy legalább az alap dolgokat meg tudjam venni.
Ja egy kérdés (*SPOILER*): A kislányos szálon, mikor megöli az a böhöm magistrate budyguard (akitõl a brutál "hüvelybõl elõrántó"-technikás kardot lehet szerezni) Doctor Genma-t, elvileg beszélnem kéne utána Danpatchí-val, de nem találom õt sehol! Hol keressem?
Nem adott, üres volt az inventory. De egy riseball-ért legközelebb már nem verekszem meg vele... :PP BtW ezt a yakuzás dolgot nem értem. Be akarok állni hozzájuk, megcsináltam az elsõ küldetésüket, amikor régi fõnök lányát kell a mostani mester elé cipelni. Megcsináltam, de aztán annyi, se a boss nincs otthon soha, se egy job recruiter a ház elõtt. Ha nem tudok nekik dolgozni, ahogy hogy a francba legyek Yakuza? Megcsináltam, hogy börtönbe vitettem magam, aztán ugyan kaptam valami lepkefing másik mission-t, de szerintem az nem az igazi.
A harc után újra talkolj a dojomesterrel, és megkapod a nyereményt (én dobtam egy hátast tõle - SOKKAL nagyobbra számítottam).
Hamarosan belejössz és akkor szinte csak parryzni fogsz, az egycsapásos gyilkos pedig leginkább a mezei civilek és thugok ellen fog bejönni, de azis csak akkor, ha belejössz!
Kihívtam a Dojo-ban a mestert és azt mondta, ha megverem, akkor kapok valami nyereményt. Namost én megvertem, de nem kaptam semmit. Valamit rosszul csináltam valyon...? Amúgy most kezdem csak igazán átlátni, hogy mennyire sokrétû a harc. Bár még nem igazán megyeget, a legjobb taktikám, hogy védekezem, és amikor megszakad az ellenfél ritmusa, akkor visszakombózom, aztán újra védekezés és megink valami kombó. De parry például még nem sikerült, meg hadováltak nekem valami egy vágásos gyilkolásról, ami szintén nem.
Ja és egy tanács: ha sikerült egy viszonylag normális kardot ~szerezni~ (aminek nincs minuszos tulajdonsága és legalább 4 egység a kitartása), akkor NORMAL fokozat alatt NE játsz! Úgy igazán extra, hogy mit döntesz (és kinek szólsz be) - csak gyakrabban kell menteni!
> megéri elszévelni a statokat minden kis szar elcseszett próbálkozás után is?
Ha nem sajnálod az elvesztett kardodat vagy tárgyat (mert csak az marad meg, ami a széfben vagy a dobozban van), akkor igen, mivel bizonyos pontszámoknál unlock-ol valamilyen extrát (ruha, arc, item, új játékmód).
A kettõ végigjátszás (a safe/box-on kívül) teljesen független egymástól (így nem lesz rossz híred, ha az elõzõ játékban szétloptál mindent ;).
Sõt kifejezetten érdemes próbálkozni, mivel a Records-ban még az is kiderül, hogy eddig milyen minõsítéseket sikerült szerezned (és még hány hiányzik). Pl. az elsõ részben a leg gyérebb, primitív viselkedés szülte minõsítéseket kifejezetten fejtörõ volt elõhozni. Az egyik kb. abból állt, hogy beléptél, menõ dumát adtál elõ, majd amikor mutatni kellett volna valamit elfutottál, megrugdostál egy szerencsétlen öreget, majd simán megöltek. Így valami ultra szánalmas minõsítést lehetett szerezni. :D
Talán még azért is jár valami jutalom, ha mindet sikerült elõhozni (csakúgy, mint az összes kard megszerzéséért).
Ja még az sem tetszik, hogy idõvel magától benyomja a válaszokat a párbeszédeknél. Nem tudom meggondolni rendesen, hogy melyiket is akarom válaszolni, mert már be is adott valamit... :P Ebbõl elég gondom volt már edig.
Ennek ellenére én még mindig azt mondom, hogy a város kicsi. Sok dolgot lehetett volna még belerakni, és nem feltétlenül kellett volna az, hogy komoly funkciója legyen, egyszerûen csak szinesítette volna az összhatást. Mondjuk egy sinto templom vagy valami hasonló.
Az anyagi gondokról azthiszem hallottam már. Talán még valaki valami olyat is mondott, hogy b-kategóriás játék (ami azért elég durva :). Szóval végül is így érthetõ a dolog, és ha ezt nézzük, akkor meg teljesen profi a játék. Ha lenne felesleges pár millió dollárom, adnék nekik 1-2 aztán hozzanak össze valami nagyon nagyszabásút.
Egyébként minél többet játszok vele annál jobban tetszik a játék! Tényleg rengeteg lehetõség van benne.
Egy kérédés: megéri elszévelni a statokat minden kis szar elcseszett próbálkozás után is? Mert azt láttam, hogy a pontokat összeadja, meg az elmentett tárgyakat is, de nem lesz ebbõl nekem valami negatív módosítóm? Arra gondoltam, hogy elmegyek, szétlopom a várost, elteszek a safebe minden tárgyat, elmentem és legközelenbb már azokkal indulok. Ezt meglehet csinálni büntetések nélkül?
Még annyit, hogy az pl. állati jó a játékban, hogy a különbözõ csoportoknál a tetteiddel befolyásolod a hozzáállásukat: pl. ha a városlakók mellett dolgozol és gyakran mellettük döntesz, akkor elõre köszönnek az utcán, a nõk rólad álmodoznak és mindenki kedvesen és megbecsülve szól hozzád. Ha viszont aljas módon kárukra cselekszel, akkor tartózkodni/félni fognak, ha nagyon elfajul, akkor még el is futnak elõled és lehetõségeket zárnak be elõtted. Ugyanígy a Magistrates és az Aoto csoportal is. Ezt SZVSZ nagyon profin összehozták a játékban.
> hogy ebben a témában, ennél a játéknál SOKKAL több lehetõség van
Ez így van. De ez inkább költségvetés kérdése. Háttérinformáció: ezt a játékot az elõdjével együtt az Acquire készítette. Õk a Tenchu 1-2 készítõi. Miután az Activison csak még egy Tenchu-t akart és õk nem mentek bele ki lettek rúgva. A WotS egy saját fejlesztés. Kilátás viszont van, mivel mind a kettõ játék nyereséges volt (Japánban pár hétig az eladási listák tetején is voltak).
> én egy véresen komoly, mondhatni történelmi játékra számítottam
Hmm. Igen... ...én az elsõ résszel voltam így. Amikor elõször játszottam csalódott voltam. De aztán minél többet játszottam vele és kezdtem nagyobb képet kapni a játékról és a lehetõségekrõl, megfeledkeztem a sok kis(?) (igénytelen) hibájáról. Az a sok hülyeség (még a szerencsétlen paraszt bélcsavarodása is ;), ami történik nagyon is illik a korba. Pl. nagyon jól elõjön, hogy kardal az oldaladon mennyire mindent megengedhetsz magadnak. Szerencsétlen járókelõt úgy ahogy van egy vágással megölheted, ha úgy érzed, hogy nem kellõ tisztelettel szólt hozzád, vagy esetleg bírálni mert. És számít? Nem nagyon. Ha sokat csinálod, akkor utálni fognak a városlakók. Ha nagyon elfajul a dolog, akkor már nem vehetsz semmit a boltokban és még a ~rendõrök~ is körözni fognak. És ez mind jelentkezni fog a játék végén a rangodban és indexedben. Vagy például néhány (sznob) karakter másképpen áll hozzád, ha fürdesz rendszeresen. Ilyen kis hülyeségekkel van tele a játék, ami (számomra) naggyá teszi és el tudom nézni az olyan hülyeségeket, hogy mellé nyúl a kardnak. :)
> gondolom millió féle titkos és fél-titkos dolog lehet a cuccban
Csak ending-bõl 12 darab van. Nem beszélve a különbözõ napokon és napszakokban megjelenõ extra lehetõségekkel, ami még gyakran attól is függnek, hogy melyik csoportal milyen viszonyban vagy. (Múltkor már kettõ nindzsát küldtek rám. ;)
> És utoljára: NAGYON kicsi a város
Az elõzõbõl is kitûnik, hogy ez egy pöcsölõs játék és elég sok idõt igényel, ha mindenre fényt akarsz deríteni (annak ellenére, hogy egy munka utáni délután meg lehet csinálni egy ending-et). Ehhez pedig sok ~végigjátszás~ kell. Így viszont még talán túl nagy és hosszú is. BTW a városban van minden, ami megszokott ebben a témában és korban: "A Nagy Kapu", nyomor dolgozó negyed, nyomor lakó negyed, ~katonai~ erõd, sznob lakó negyed, sznob bevásárló negyed qrwákkal, dojo és a ~katonai~ lakónegyed, helyi kiskirály és a barmai szállása, valamint a város széli ~kívülálló~ kunyhója. Még azért is praktikus, hogy ezeket így szétszedték, mert akkoriban gyakorlat volt, hogy a negyedeket kapukkal zárták el egymástól és õrök védték.
Na megvan a játék játszottam is vele jópár órát. Elsõ benyomások:
Nem ezt vártam! ^.^ Úgy értem én egy véresen komoly, mondhatni történelmi játékra számítottam. Erre kapok egy ilyen "akkorát fingok, hogy leverem a kislányt a lábáról" játékot. Oké tudom, hogy ez egy nagyon sarkított dolog, gondolom ez csak egy ilyen egyedi poén volt, de azért akkor is... :) Ezt leszámítva a játék rendben lévõnek látszik, bár azért akadnak bakik: Például nekem nem a grafika kidolgozásával van bajom, mert szerintem az teljesen korrekt, hanem inkább a textúrákkal. Túl sok az élénk szín, ha kicsit "koszosabbra" csinálták volna meg, akkor szerintem sokkal élethûbb, valóságosabb lehetett volna a város. Bár megjegyzem, nekem így is tetszik, tehát ezt nyugodtan lehet venni szõrszálhasogatásnak. :) Ami viszont már nem az, az néhány animáció: például amikor elteszi a kardot és mellécsúszik a penge! Vagy amikor a bunkót rántja elõ, úgy mintha egy kard lenne a kezében és még a fémes hang is hallatszik, jajj... Egyértelmû hanyagság, semmibe nem került volna precízen megcsinálni vagy egy új animációt csinálni a bunkónak. A másik, ami nem tetszett az a munkák. Egymás után 4-szer(!!!) kaptam meg ugyanazt a munkát. Ehh ezt azért ne már! Mivel a játék fix idõintervallumban játszódik (ugye 10 nap), nem hiszem el, hogy ne lehetett volna annyi küldetést legyártani, hogy ne ismétlõdjenek. És utoljára: NAGYON kicsi a város!!! Nincs most elõttem a térkép, de ha jól emlékszem összesen 10 kicsinyke kerület az egész. A valósághûbb ábrázoláshoz azért szerintem ennél kicsit több kellett volna, így picit csorbul a szabadság látszata is. :(
De kievezve a borúsabb vizekrõl jöjjön, ami tetszik: Zene!!! Fenomenális, nincs rá jobb szó! A harc is nagyon tetszett, a rengeteg féle mozdulat, a kardok sokszínûsége, ez is mind jó. Tetszik a rengeteg lehetõség, hogy bármerre elflangálhatok a városban, beszélhetek az emberekkel, betérhetek boltokba, munkákat vállalhatok. És mondá az Úr: ez jó! ^.^ Tetszik, hogy minden kihatással van mindenre, ha egyszer másképpen válaszolsz, már minden másképp is történik, gondolom millió féle titkos és fél-titkos dolog lehet a cuccban.
Összeségében eddig nem bántam meg, hogy beruháztam rá, mert tetszik a játék. Valószínûleg bele fogok mélyedni rendesen és igyekszem kikutatni minden kis bizbazt (ha ez egyáltalán lehetséges :), de már most megmondom, hogy ebben a témában, ennél a játéknál SOKKAL több lehetõség van.
u.i.: CDGalaxis respect! 2 nap alatt kiszállították, futárszolgálattal, korrekt volt és nagyon olcsó. Mindenkinek így kéne csinálnia ebben a tetves országban... :P
Az elsõ részben meg lehetett azt csinálni (a legjobb ending vonalán - ami végül mindent egybe kötött), hogy összesen háromszor rántottál kardot és csak egy embert öltél meg (a másik kettõnél csak meg kellett mutatni az erõdet, hogy bízzanak benned). Minden mást csupán beszéddel lehetett kieszközölni.
A nyelvleckében kettõ extra van: 1. Utána képes beszélgetni a környezetében lévõ emberekkel. És mivel eddig (némaságát kihasználva) örömlányok között szállítgatott üzleti titkokat, amiket a kuncsaftok elpletykáltak... ;)
2. Nagyon megkedvel és egy késõbbi eseményben ettõl függ majd, hogy melyik szálat viszed tovább.
Nekem is lenne egy kerdesem. (nemi spoiler) Adtam egy nyelvlecke orat az analfabeta kislanynak, mindenki boldog volt, de nem nagyon tortent ezek utan semmi. Itt vege ennek a szalnak? Osszeszedtem megegyszer 1000 penzt de nem tudtam ujra beszelni a gesaval.
Van egy lány, aki állandóan szomorú, mert beteg az apja. Mivel az egyik járókelõ elpletykálta, hogy egy híres kendo mester volt az apja, én (számítóan) elkezdtem segíteni neki és szinte az összes pénzemet (amit napokon keresztül kerestem) rá költöttem. Egyszercsak felgyógyult az öreg és a lány azt mondta, hogy boldog és a shrine-nál sétál. Odamentem, de egy dialóguson kívül semmit sem kaptam tõle (mivel még azt sem tudta, hogy én voltam a segítõje). De mivel megtetszett a (piros) kardja, ~spontán~ megöltem. Illetve kb. 20 próbálkozás után, káromkodások közben sikerült végre kinyírnom (mert olyan baromi erõs és ügyes, hogy normál nehézségi fokozaton vért izzadtam). Így egy baromi jó kardhoz jutottam.
Kérdés: másra is jó az öreg (esetleg technikát tudna tanítani, ha megtudná, hogy én segítettem), vagy csak ezt a szemét módszert lehet vele eljátszani, hogy sok költséggel kisegítem a betegségébõl, majd vadállat módon leölöm csupán a kardjáért?
*spoiler*
Tegnap este úgy sikerült alakítanom a történetet, hogy állandóan keresztbetettem egy korrupt elöljárónak. Egyik este a szállásom elõtt egy nindzsa várt rám, aki pillanatok alatt végzett is (az amúgy már több közdelemben elfáradt) karakteremmel.
Penteken neztem westendi media marktban is, de nem talaltam. Ja es elvittem az utolso VF4Evo peldanyt is :)
990-ért gyorspostával házhoz szállítja a CDGalaxis. Rajta vagyok a listán és azonnal kiértesítenek, amint érkezik újabb szállítmány (már rendeltek belõle). Addig valahogy csak kibirom... ^.^
Nézd meg a Media Markt-ban (kérdezz rá telefonon)! Párom akadt rá ott 11-ért.
BTW ha az ember jobban belegondol, akkor az a +3.5 (4) ezer forint nem olyan gáz, ha a közelben van. Ha 2-3 délutánt elcseszel csak azért, hogy 3.5 ezer forintért olcsóbban juss hozzá, nem biztos, hogy megéri.
Tenyleg ennyi, nekem mar visszaigazoltak a megrendelesem telefonon es be is mondtak az osszeget. Egyebkent megbizhato a bolt, mar vagy 3-4x rendeltem toluk postan es szemelyesen is jartam naluk.
Amúgy ma voltam 576-ban, azzal a feltett a szándékkal, hogy márpedig ha törik, ha szakad én most megveszem a WotS2-õt. Csak azzal nem számoltam, hogy hiába van kint régóta az 576 online-on, mert a bolt még nem is hallott róla... :P
Akkor mi vezetett arra, hogy ebbe a topicba beírj...? ^.^
En a Fatal Frame ota kezdem nagyon unni mindent ami japan stilusba megy. Ne is lassam oket.
Ahh, hogy nem szurta ki a szemem ez a jatek, pont ilyesmit kerestem! Imadom a hasonlo jatekokat, ahol nincs megkotve a kezed es nem adott utat kell vegigjarni a jatekban, a japan dolgokat meg mindennel jobban szeretem. Meg is rendeltem(WotS2), szerdan hozzak.
Földhözvágni egyáltalán nem fog, mert néhány helyszín kifejezetten jól néz ki.
Hát jelenleg csak egy darabra van pénzem és az elsõt részt amúgy is nehezebb lenne felhajtani. Ha a kettõ szebb, jobb, tartalmasabb, akkor inkább azzal kezdeném. Az elsõ látást meg úgy értettem, hogyha nem vág földhöz azonnal a "béna" grafika, akkor a cucc így látatban is bejövõs. ^.^
Mert SZVSZ az könnyebben felvehetõ. Nyugodtabban is indul, van az elején egy nagyon jópofa interaktív tutorial (amit a 2-ben csak játék közben találsz meg a dojo-ban), és csak mert egyszerûen kár volna kihagyni. Végülis kezdheted a kettõven, mert 1-2 arcon kívül semmi összefüggés nincs, de próbának jobb az 1, mert nyilván olcsóbb is.
BTW elsõ látásra semmi sem jön elõ a játékból.
***
A játékban amúgy nagyon jó a harc és a fejlesztés rendszere. Nem valóságos, de egyszerûen nagyszerû. Eleinte lehet bénán hadonászni, de kitanulva a rendszer-t (parry, evade), nagyon okos és összetett csatákat lehet vívni.
***
Az nem írtam, hogy a játék tele van unlockable cuccokkal, ami nem csak ruhában és hasonlókban merül ki, hanem extra játékmódokkal is. Ebben a témában még a 2-rõl nem tudok írni mert még nem tartok ott, de valószínûsíthetem, hogy ott is így van.
Kössz a kimerítõ választ. Ki fogom próbálni a boltban és, ha elsõ látásra nem találom túl borzalmasnak, akkor meg is fogom venni. Egyébként miért lenne fontos az elsõ résszel kezdeni?
Még két kérdésem lenne: Nekem a képek és a videók alapján elég szépnek tûnt a grafika, de a Konzolban meg lehúzták... Most akkor hol az "igazság"? És, hogy ennél a résznél mi van a hosszúsággal? Túlnõttek már a 4 óra alatt végigszaladok rajta korszakon, vagy ez is félnapos móka (most függetlenül az újrajátszhatóságtó!)? Mert elhatároztam, hogy megveszem, most úgyis eléggé benne vagyok az ilyen Japán dolgokban, nagyon bejönne a játék, de õszintén megmondom, hogy nem vagyok egy nagy újrajátszós típus (max 2-szer), és azért pár óráért kicsit luxus kiadni 15k forintot. Tehát, ha normális játékideje lenne, akkor nyugodtabb szívvel emelném le a polcról a boltban.
A grafikailag semmi extrát ne várj! Van pár igazán mûvészi pillanat és háttér benne, de összességében átlagos (egyszerû) a grafikája.
***
A WotS esetében az újrajátszás nem egyszerû újrajátszást jelent, hanem egy más történet átélését jelenti. Szinte mintha nem is ugyanazzal a játékkal játszanál. Ezt nagyon jól megcsinálták. A hosszról annyit, hogy akár 5 perc alatt befejezheted. Bármikor elhagyhatod a helyszínt és elviheted a fejlesztett kardjaidat, vásárolt/rabolt tárgyaidat (nem kockáztatva, hogy a halállan elveszted).
Ez nem egy végigfutós játék. Itt Te változtatod a történetet. Ha akarod, akkor beállsz yakuza-nak (vagy rendfenntartónak). Ha akarod, akkor megkíméled valakinek az életét és barátságosan állsz hozzá, ha nem tetszik, akkor levágod, vagy összeveszel vele. És ezeknek az eseményeknek van jövõbeli hatása (mellédállnak, nem állnak melléd, direkt kereszbetesznek neked). A játék fõ célja nem egy végigvitel, hanem megismerni a szálak futását (több oldalról) és utána kieszközölni a rendet. Nagyon trükkös és sok molyolást igényel (kb. 6 ending van és már az elsõ döntések is számítanak).
***
BTW melyiket szeretnéd? Az elsõ részt, vagy a másodikat? Én az elsõt ajánlom elõször (vagy mindkettõt egyszerre, de mindenképpen az elsõt célszerû elõbb átélni).
Szerintem ez egy nagyon-nagyon jó játék. És sok játékidõ is van benne. De ezt SZVSZ nem tudja mindenki élvezni. Ha a japán dolgok bejönnek, akkor ebben sokat fogsz találni.
Ja, és a zenéje talán a játék igazi erõssége. Mind a kettõ résznek. BTW ez elég rendesen hozzá is járul a hangulatához. A grafikán és a szinkronhangon (ami borzasztóan gyenge) látszik, hogy ez nem a legmagasabb költségvetésû fejlesztés, de a zene ettõl teljesen távolállóan minõségi és mûvészi!
Mivel már többször is szó volt róla más topikokban, gondoltam nyitok egy topikot az egyik kedvenc játékomnak: a Way of the Samurai-nak, aminek most éppen a második részével játszok.