Fékbetétet akár 30e után már lehet cserélni. Nekem a 7.gen Civicben most 70e-nél volt a második betétcsere, tárcsacserével együtt. És nem vagyok egy hardcore fékezõ :)
Sziasztok! Egy egy 2006-os civic-em van 1.8-as. A kérdésem az, hogy most 2 és fél éves és 60.000 km van benne. A márkaszervízbe ahova most járok már nagyon akarnak velem fékeket cseréltetni. Kinek mi a tapasztalata? Kb. hány kilóméter után kell ezeknek az új civiceknek a fékjeit cserélni?
Na tegnap megvolt 320km Balaton... (kilimával 120-140-es tempóval) Rendesen leteszteltem végre :) A vízhõfok beállt rendesen, tegnap reggelre már semmi anomália nem volt, ugy ottmaradt középen a mutató mint azelõtt benzinesként. Úgytûnik minden rendben semmi gond probléma nem volt, jól teljesített.
Szerintem sem kéne ettõl még a vízhõfoknak elmásznia. Légteleníts elõbb, aztán ha nem javul meg, akkor termosztát csere. Nem drága az.
Sztem a gázrendszer, miatt csinálja (nem megy fel fullon de az utolsó negyedig felment, aztán vissza középre normálisan) igazából 120-130nál semmi gond picit magasabb mint benzinnel... De ez meg teljesen normális gázzal... Hétfõn visszanézek aztán megtudakolom.
Szóval, tegnap korán (5:30) reggel leállítottam az autót a mûhely elõtt, aztán go to work motorral cimborával (Honda VFR750 az is megérne egy élménybeszámolót) Délután jóval a megbeszélt idõpont elõtt odamentem, már kész volt a verda... Korrektûl megmutogatott mindent a Hondás szaki, mi hol található (képeket készítek) be is állították ahogy kell fordulatszám-tartományokban kipróbálták, tökéletesen mûködik. Annyi diszharmónia van (tegnap kb 50km-t teszteltem) hogy a vízhõfok mérõ enyhén rapszodikus... néha elkezd felkúszni érthetetlenül... de egyébként eddig semmi. Én még a teljesítményben sem tapasztalok erõtlenséget...
Ma jobban kitapasztalom, Balatonalmádi strandra megyünk, ilyen melegben nem is lehet csak vízpart mellett meglenni.. :D
Sajna túl jól csinálják, de nem kell elhinni nekik. Csak hogy a hondához is írjak: van valakinek tapasztalata az uj jazz iShift váltojával? Mit olvastatok róla?
Akkor elég jól csinálják, mert nekem bogarat ültettek ezzel a fülembe :(
Ez csak a szokásos márkalejáratás. Mostanában egyre több van belõle. Ha valami autógyártót egy másik gyár meg akar szívatni akkor addig nyúznak egy adott modellt amíg találnak rajta valami hibát és akkor lehet csinálni a negatív reklámot... Egy ház is kigyulladhat a vezetékek miatt és akkor lakjunk barlangba? Azért a sok pozitív vélemény nem hazudik. Rossz autó semmiképpen sem lehet emiatt...
én annyira nem értek az ilyen mûszaki dolgokhoz, de ahol elõfordul, hogy az ablakemelõ túlmelegedése miatt kigyullad a kocsi, ott én inkább óvatos vagyok
Persze tudom, ilyen alapon, ki se kéne mennem az utcára.. :(
Amúgy itt a cikk róla: http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=253689
fejet hajtok, én csak egy véleményt hallottam eddig ismerõstõl, de Õ erdõt került a kocsival. Õ nem szerette. De cizelláljunk, ha nem egyezik a vélemény, akkor sem kell rögtön személyeskedni!
az öregem 5 éve rakatta bele bmw 525i -jébe, ugyanígy 300 kilóért így is evett vagy 13-14 litert, gázzal meg 16-17 litert, persze egy kicsit lomhább lett, de egy egyszerû keresztbe szorzással rájön az ember, hogy megéri... :)
250 ezer a legújabb szekvenciális injektoros gázrendszerrel , most jöttem a Medic-Car-tól, leegyeztettem a részleteket. (jövõhéten pénteken viszem-hozom) Rohadt nagy meglepetésemre az ajtóban egy színre szagra ugyanolyan Civic mint az enyém csak az 1.4-es volt. Mint kiderült a szervíz fõnök autója, hát mondanom se kell nagyon örültem! Már is szimpatikus lett :) Elmondott mindent meg is mutatta az autóját kivûlrõl belülrõl.
A sok tévhitett meg 20éves technikát felejtsük már el, ezek többszörösen biztosított rendszerek, amint megsérûl valami zár a tank..
Hát azért azt nem mondanám, mert vegyesben ugyan 5 liter körül fogyaszt, de kissé sportosan vezetve megeszi városban a 7,9 litert is. viszont a gázüzemû autóknál, ha megsérül a szigetelés, akkor 10 percig szagolva elveszted az eszméletedet, és utána megfulladsz.. és a gáz ugye szagtalan.. ezért kevernek hozzá mindenféle illatosító anyagokat.. az meg hogy beszereljék tudtommal minimum 300000 forint, ezt pár éve hallottam Juszt egyik mûsorában.. dehát kinek mi éri meg..
jut eszembe a te jazz-edbe meg felesleges is beletetetni, gondolom ígyse fogyaszt sokat, szal nem térül meg belátható idõn belül. :D
elhiszed, hogy ha egy kocsit el akarnak lopni azt elfogják lopni? parkolhatsz akárhova, elviszik. az a kisebb vagyon a mai magyarországi(!) benzinárak mellett belátható idõn belül megtérül. mérgezõ anyag? ugyanmár, kb annyira tud mérgezõ lenni, mintha otthon a rezsó mellett belélegeznél egy kis gázt. :D
azt is majd kalkuláld bele, hogy a rendõrségre busszal mész. szerinted miért parkolnak az emberek szívesebben õrzött parkolókban? ha az a pár forint megéri átszabatni a kocsidat egy kisebb vagyonért és utána vállalni a következményeket, kényelmetlenségeke, és esetleg azt, hogy az utastérbe beszivárognak a mérgezõ anyagok, akkor hajrá. Az én Honda Jazzambe bele nem rakatnám..
Kb. a parkolás a legkevesebb, szabadtéren is lehet mindig találni parkolót, arról nem is beszélve, hogy ez csak a nagyobb városokban, elsõsorban Pesten probléma, máshol nincs ilyen szigor meg ekkora zsúfoltság...
Igen, eléggé megéri, de azért azt kalkuláld bele, hogy sok helyen nem parkolhatsz vele, illetve egy pár literrel többet eszik, de még így is megéri! :)
Jövõhéten ha minden jól megy LPG-vel is tudok autókázni... valakinek esetleg van tapasztalata (hondás) ? Fõleg ugye a 170ft/l az ami nagyon tetszett és hogy rávegyem magam.
magyar piac?
egy hasonlat jut eszembe mikor a magyar piaggio képviseletet szó szerint szemberöhögték a gyáriak,hogy egy olasz kisvárosban többet adnak el mint egész magyarországon
oké a BMW az BMW..de a kocsiba be is szállnak általában, és azért a mai új autók extráival nem nagyon tudja felvenni egy régebbi típus a versenyt sztem...hamár a hondát mondtad, akk ott van jazz. tele van új praktikus dolgokkal.
hát haraposlo nagyon nem értünk egyet ebben az új autó témában.mert ha márkákat hasonlítasz össze, akkor már abszolút nem állja meg a helyét a te új autós feszítõs véleményed.mivel például egy új honda kisebb kategóriás simán van annyi, mint egy 4-5 éves e46os BMW.és így már borul a törlesztõs történet is..sztem pár éves használtautó
Van igazság abban amit mondasz, mármint az árak meghatározását tekintve. De sztem ha vki kocsit akar venni, inkább újat és részletre. Igaz összeségében "ráfizetsz", de lehet a használtra is ráköltesz uannyit idõvel,(javítások) és azért mégiscsak esztétikusabb egy zsír új kocsival villogni :P
Hiába nem engedheti meg magának a többség, mégis, ha megnézed, alig van olyan, akinek ne lenne autója, sok helyen, családonként több is. Az autógyártók tudják, hogy akkor is megveszik, ha a hitellel együtt jócskán rá kell fizetniük. Persze nem mindenki új kocsit vesz, de a használt is valaha új volt.. Az autógyártóknak igazából csak azt kell figyelniük, hogy ne kínáljanak nagyon túl a többi autógyártóhoz képest, a fogyasztók itt sem érdekelnek senkit..
Jó lehet kicsit túloztam, de szerintem a nagy átlag nem keres felette, vagy ha felette keres is, nem engedheti meg magának, hogy 40-80 ezres törlesztõrészletet fizessen havonta.
nem tudom h, hány ember van Magyarországon aki 200 ezer felett keres... Igazad van, de szerintem inkább az autógyártóknak kellene elgondolkozni, hogyha azt akarják, hogy több autót adjanak el, akkor valahogy az árat lentebb vinni, vagy hosszabb futamidõre kis törlesztõrészlettel, kevesebb kamattal adni az autókat..stb, - nem értek nagyon ehhez, csak a józan paraszti ész szól belõlem :D - mindenesetre nagyon jól tudhatják hogy egyhamar nem fog nõni a magyar átlagkereset, de szerintem mindenkinek meg kellene adniuk a zsírúj autó örömét... (még nekem is, egy öreg golfom van :D)
Nyilván nem jó hogyha valaki a fizetésén felül vállal be autót, de azért a 400e forint kicsit erõs túlzásnak érzem :) De azért nem hiszem hogy frászt kapna egy tulaj az autó vásárlása után, ez egy felelõsségteljes döntés, de egy-néhány milliós tételeknél az ember alaposan megnézi hogy mit vesz. Nem hiszem hogy nem jár utána alaposan. Én így jártam a saját autómmal :) Kiváncsi lennék hogy mi a többi ember hozzáállása ehhez a dologhoz :)
természetes hogy új autó annak éri meg aki tényleg sokáig akarja hajtani
persze a tipikus újautóvásárló eldönti hogy ez most sokáig meglesz,de már 4 éves korában frászt kap ha nem cserélhet újra vagy esetleg az életkörülmények-változások mégis elõrehoznak egy cserét akkor viszont be kell vállalni a keserû milliókat
szóval lényeg hogy ne legyen erõn felül,ami szerintem azt jelenti hogy egy újautó tulaja keressen legalább 400 ezret havonta mert ez alatt ha visszaosztjuk az értékvesztést és minden terhet akkor kijöhet hogy az autójára többet költ mint amúgy:D
de egy új autó valószinûleg nem három hónapig marad az embernél, hanem 6-7 évre szoktak tervezni egy szalonverdával ... És ha öt éves a gari lehet hogy ott van valami bibi :)
egyébként nem kell beszarni fõleg egy új kocsinál 3év a garancia kiánál 5 év
a garancián túli esetleges javítások sehol sincsenek az értékvesztéshez képest pl. egy 6 éves rönyóban ki kell cserélni egy kerékcsapágyat de maga a kocsi 1 millával olcsóbb megvételkor akkor nem fér bele? ezt is számolni kell
már egy 3-4 éves magyar piacos kocsi szerintem sokkal jobb vétel mint egy új autó,pláne egy öregebb
hugom vett egy módust persze ugyanaz a kocsi 3 hónap múlva már egy millióval olcsóbb lett újonann tehát az övé speciel 1.8-at vesztett az értékébõl 3 hónap alatt
Akkor ilyen alapon a sony se japán, és egyik termékhez sem jelentene garanciát az hogy kik és hol gyártják... Nyílván máshol is készíthetik az autókat ilyen-olyan alkatrésszel, de a technológia és a koncepció alaphangon japán. És hogy miért választanék én Jazz-t? Egy olyan cégnek mint a honda nyilvánvalóan nagyob tapasztalattal rendelkezik autógyártás terén mint egy olyannak aki jóval késöbb fogott az autóiparba :)
Hát ha a honda nem Japán akkor nem tudom micsoda :) Egyébként ha "magányszemélytõl" vásárolsz sajnos nem lehet tudni hogy most õ nem-e kereskedési szándékkal adja-e el az autót... A szervízkönyvel lehet trükközni magánszemélyként is, és ha nem vagy avatott akkor sajnos könnyen át tudnak verni és át is fognak! Én ilyen okok miatt teszem le a voksom a szalonautók mellett, hiszen minimális kockázatot vállalsz, garanciás autó lévén... és lehet találni kedvezõ hitelfeltételeket, érdemes gondolkodni rajta. Visszatérve a Ceed topikra ha választani lehetne ceed és jazz között nálam nem kérdés hogy melyiket választom!
Ezért nem kereskedésbõl kell venni autót. Még mindig ott a lehetõség a magánszemélytõl vásárlásra, és persze tüzetesen át kell vizsgálni elõtte. Nyilván több a rizikó benne, mint egy új autóban, de annyit még évek alatt se fizetsz ki rá akkor se ha kalap szar, mint az újra.
A ceed pedig pont annyira koreai, mint amennyire a Jazz japán. Semennyire.
Hát igen, én is ezt tapasztalom :( Az apósom, aki nagy mûszaki ember és ért is az autókhoz legutóbb nagyon bebukott egy használtautó vételt. Mondjuk már ott gyanakodnia kellett volna, mikor az õ autóját úgy vették be, hogy csak beindította a motort és rámondták, hogy rendben..
Teljesen egyet értek veled, életemben 2-szer vettem eddig autót, egyszer egy használtat egyszer egy újat... A használtat megbántam! 4 milka tényleg nem ár érte, ha megnézed hogy a piacon ugyanennyiért mit kapsz milyen felszereléssel. Mégiscsak egy Hondáról beszélünk!!:)
Az a baj a használtautókkal hogy a kereskedõk ott vágják át az embert ahol csak tudják, sajnos tapasztalatból mondom. Lehet hogy az új autó nem annyira értékálló, viszont az már egyfajta garancia arra hogy minõséget veszel. A Honda Jazz-re kanyarodva pedig egyáltalán nem nõies autó, az egyel régebbi még az volt de szerintem ez egy teljesen korrekt kompakt kis autó. És azért ne felejtsük el hogy egy Kia Ceed azért koreai, a Honda pedig mégiscsak Japán...
Neked. Ilyeneket azért ne jelentsünk már ki. Eddig két új Hondát vettem és egyszer egy használtat. Azt beszoptam. Amikor új autót veszek, azt min 6-7 évre tervezem. És az új autó jó érzés. Igen, bukta. De én járatom be. És a kötelezõ szervizt is lehet okosan csinálni és máris nem 40-50 ezreket hagysz ott, hanem a negyedét.
Én is gondolkodtam új Jazzen, sõt még gondolkodok is. Sokkal jobban néz ki, mint az elõzõ, nem annyira nõies. Az 1.4-es 100LE-s bõven elég erõs, csak ami igaz az igaz, kurvadrága mind. Ennyiért jól felszerelt Ceed-et lehet kapni, akár kombit is. Már ha az A-ból B-be jutás a szempont. Engem is egyre kevésbé érint meg a sok lóerõ, meg a pörgõs motor.. Viszont zsiroskenyernek kurvára igaza van abban, hogy új autóval állati nagyot bukik az ember. Inkább 2-3 évesen kell venni, amikor az elsõ tulaj már bebukta a nagyját az árának. Csak akkor meg már nem új ugye...
Kétségtelen, hogy a Jazz nem a legférfiasabb autó még ha csak a Honda kínálatát nézzük is. Azért az új autó vételével nem teljesen értek egyet, bár abszolút igaz, ahogy írtad, hogy ha kihozod a szalonból legalább a negyedét bukod, cserébe ez mindennel így van ami új ;). Bár az is kétségtelen hogy nekem sincs pénzem, és nem is nagyon lesz a közeljövõben egy új autóra, de ha akkora pénzkidobás lenne senki nem venne újonnan nem ;)
új autót venni eleve butaság. Azzal, hogy kihozod a szalonból az értéke negyedét el is bukod rögtön. A kötelezõ szervízek is drágák.
A helyedben vennék egy pár éves civic-et használtan. Árban jobban jössz ki, férfiasabb mint a jazz és megy is vmennyire. nézegess hasznaltauto.hu-n