Hali ! Asszem szegény motorom beadta a kulcsot tegnap szétszedtem és egy pici darab hiányzott az egyik beömlõbõl lehet az lett a hibája . Töltök fel róla képet.
Simson s51 B, 4 sebességes:
nemtudom hogy az jó lenne-e, mert túl hosszú lenne a csonk a membránnal együtt, és valszeg nem igazán férne el a légszûrõnél.
Hello! Köszi a választ, én is sejtettem, csak azért érdeklõdök, mert most kezdtem az egyik scwalbe-t piszkálgatni de csak óvatosan, mert elég jól megy, de azt látom hogy tényleg elég sok anyag "visszaköszön" a karbiból, ha rángatom alapból.Ezért nézegetek mindent ami a membránnal kapcsolatos tapasztalat.Annyit csináltam vele: 1. Felpolíroztam a felömlõit (2 db) 2. Motor fúrva, járatva 3. Kipufogó rés ívesen felfelé bõvítve, rádiuszosan 4. Beömlõ torok egyenesre( relatíve)marva, polírozva 5. rezóra nincs pénzem:D de tervben van 6. karbi 16n1 72 es fúvókával, schuber az alsó állásban, mert ha feljebb állítom, nem stabil az alapjárat egy fröccs után. Próbaképpen beleépítenék közdarabokkal egy membránt. A 4 lapossal szemezgettem, mert annak a dinamikus viselkedése, fõleg ha karbonlapos megfelelne.Hát megpróbálom után építeni az MZ mintájára, de nem akarom lemarni síkba a hûtõfelületet, hanem szívócsonkkal,közdarabbal próbálnám ki mit szól.. üdv Reuter
membránvezérlést hegyesebb gépeknél szokták alkalmazni, mert ott alacsony fordulaton nagyon sok keverék visszaköszön a karbinak, és ezzel akadályozzák meg. ha sima alap géprõl van szó akkor nem érdemes rárakni(lenne elõnye de igencsak elenyészõ). ha hegyesebb a géped és nyomatékot szeretnél bele kovácsolni akkor ajánlott, mert ugye nyomatékot növel és fogyasztást csökkent. annyit tudok mondani hogy bármely 50-80-as membrán megteszi, csak 4 lapos legyen.
Sziasztok! Nem tudtok olyan leírást, ahol membrános vezérlésre alakítják a Simsont? kerestem hasonlókat de konkrétan csak Mz-hez láttam ilyet. Ha valaki tud akármit róla szívesen venném.
õõõ nincs Jawa fórum ezért itt kérdezem nem tudja valaki hány sebességes egy Jawa Mustang?
Meoldódott a kormány probléma :) Flexel megcsiszoltam és most kitûnõ !!!
Hellósztok! Tök amatõr vagyok a témában... Olyan kérdésem lenne hogy van egy simson enduro-m és a kormány akartam kicseélni a kicsi kormányra. Vettem is egy után gyártottat, fel is szereltem volna, ha a gázházt és a gáz kart, rá tudnám tenni, egyszerûen nem megy rá!! Lehet venni nagyobbat vagy kormány rossz??
na ezkellet nekem köszi mert nemoltam bent biztos mégegyszer köszi csá
csá figyu kerék méretet hogy kell nézni pl van cross motor gumi 90/100-16 a 16=16 coll 90=? 100=? légyszi segítsetek
ezt az erõs hangot azért csinálja mert ott kezd el tölteni a kipufogó. a lentebb leírt módon tudod a hangtompítót módosítani, de ilyen hanghoz egy normálisabb rezonátor kellene, mert az a 3-5 ezer forintos rezó nem "tölt"(vagy ha tölt is "valamennyit" akkorse közelíti meg ezét), és nincs ilyen hangja. kb úgy hangzana mint egy herélt kipufogó a végén egy sörösdobozzal, amiben csavarok vannak:D ha van rá pénzed(elég sok) akkor egy leo vince durrantót ajánlanék, mert az TÉNYLEG rezonátor és a hangja is szép. errõl lenne szó
jah nekem ojan ross motor féle hang kéne valami jó mély és amikor odarántom neki akkor szoljon rendesen de valami olyan kéne amit a boltban én is megtudok venni vagy kéz alól mert nem akarok össze vissza heggesztgetni mindent köszi válaszokat csá
van itt egy leírás egy hangtompító készítésrõl, elég egyszerû, csak egy fölös furulya kell, egy perforált csõ, üveggyapot(vagy bármi hasonló) és egy hegesztõ. ezzel elérheted a kívánt hangot.
A helyedben én Simsonra váltanék, de nem akarlak rábeszélni semmire. Azért az jelzésértékû, hogy Simsonokból akár 30 éves példányokkal is találkozunk az utakon, míg a kínai robogóknak (ne vedd sértésnek, nem annak szánom) ennyi idõ múlva darabja sem lesz. A 4T robogó mondjuk fogyasztásban elég kedvezõ, szerintem kevesebbet eszik a Simsonnál, de szrintem ennyiben ki is merült az elõny. Alkatrészekbõl természetesen minõségtõl függõen van olcsóbb és drágább mindkettõhöz. Egy megkímélt és gondosan karbantartott Simson azért megbízhatóbb a kínaiaknál, és azért élményre is jobb egy váltós masina. Összességében, ha Piaggo/Yamaha/mittomén márkájú robogóról lenne szó, azt mondanám, ne cserélj, így viszont én a Simson mellett tenném le a voksomat, de azért azt tudni kell, hogy a Simson-korszak minden egyes jármûvét imádom, tehát kissé elfogult vagyok. Viszont a kínai robogók szerelhetõsége sem a legjobb, gondolok itt az anyagminõségre. 2 hónapos gépet hoztak már ki ismerõs szerelõhöz úgy, hogy lógott benne a blokk.
az az alap olcsó rezóutánzat ne érdekeljen. a hangján és formáján kívül semi rezonátor jellege nincs, ráadásul a hasrész hátsó felében még egy lemez is van... ezzel gyengébb motort, nagyobb fogyasztást és esetleg jobb melegedést érsz el.
Kicsit sokat fogyaszt, nem tudna valaki valami ötletet fogyasztáscsökkentésre?..... nem nagyon húzatom neki és akkor is sokat fogyaszt.
Meg azért mégis élmény váltani meg ilyeneket mint csak a gázt húzni és hallgatni azt a szörnyen undorító hangot...fõleg ha kínai.Egy jó Simson sportkipufogóval kis piszkálással, tuningal vagy akár annélkül is sokkal jobb, és még zene is a füleidnek:)
oké köszi majd még gondolkodok :)
egy jó simson megbízhatóbb mint egy robogó.bár én elég simson rajongó vagyok :D +ami nagyon jó tulajdonsága a simsonoknak ohgy könnyû a szerelésük és szinte fillérekért lehet hozzá alkatrészt venni
szerintem inkább a robogót tartsd meg. nem konyítok sokat a motorokhoz... de a simson nagyon fapadosnak tûnik.
császtok azt szeretném kérni tõletek hogy akinek a simsonján sport kipufogó van (az amit a boltba lehet kapni 5000ftokér) az legyenszives csináljon egyvideót hogy milyen a hangja és hogy néz ki elõre is köszönöm helo
Kérnék egy kis segítséget. Van egy ember, van egy simsonja de neki robogó kell és neki jó lenne az én kínai 4t robogóm. A robogóm most lett rendberakva tehát teljesen tökéletes(kopp-kopp). Teljes kuplung, görgõszett, ékszíj csere történt.gumik újak rajta. Jól megy(robogóhoz képest). a simson amit adna érte 4 sebességes de csak elsõ, hátsó világítás van rajta. se irányjelzõ se km óra. talán duda se. elsõ rúgásra indul, nem csörög csattog. Szerintetek elcseréljem? Légyszi segítsetek mit tegyek mert lehet h már holnap döntenem kell. elõre is köszi.
az n-es kategóriák a fapadosok.se index se duda semmi extra.b-seken meg vannak ezek.
am van egy csomó simson fajta (s50n, s50b, s51n, s51b, stb.) most ezek közül melyik 4 sebességes? vagy mi a különbség köztük? a schwalbe és az sr nem érdekel.
Én szivesen járnék vele de nincs gyujtásom hozzá :( ezért lennne jó valamit rá tákolni :D
úgy értem hogy elindul de ha full gázt húzok nem pörög fel maximumra hanem még talán félig sem.
ekkora fordulatot a simsongyújtás a lendkerék mérete miatt nem bír el, max 8-9k-s fordulatot bír el, de ott is már csisszes. a nem pörög ki dolgot hogy érted??
Teljes mértékben egyet éretek veled csak nem akartam nagyon bonylítani a szöveget címszavakban igyekeztem megfogalmazni :D . És szerinted a sima szimó gyujtás birna 12-13 ezres fordulatot? Cross motorra szeretnék szimó gyujtást rakni mert babetta gyujtással nem pörgött ki rendesen.
A legnagyobb teljesítményt(és kívánt hangot:) egy tervezett rezonátorral lehet elérni. Rendes simsonra tervezett cross kiput már láttam képen, de hangot és teljesítményt nem tudok.
Ezt egy kicsit kibõvíteném:) Nemcsak gyorsan kell elhagynia a hengert az égéstermék, mert ha csak így lenne az kissebb teljesítményt és nagyobb fogyasztást eredményez. Ahhoz hogy a rendszer teljes legyen, kell egy "visszatöltõ" hullám, ami a könyökbe szívott keveréket visszalöki a hengerbe, ezáltal mechanikus feltöltést érünk el(röviden és egyszerûen kb belepréseljük a naftát a hengerbe)
nekem egy kicsit egyszerûbb a kérdésem:D egy sima 50ccm-es blokkot mennyi pénzért tudnék átalakíttatni 70ccm-re?+ a 4 sebességet beszerelni.egy 60 ezres ajánlatot már kaptam de azt kicsit sokallom érte...
Nekem is lenne egy kérdésem. A simson delejes gyujtása megbirna 12-13000 1/s -et vagy inkább az elektromos gyujtás lenne a jobb? Esetleg a delejesnél köthetem mind 3 tekercset gyujtásnak és akkor talán jó lenne. Ehhez kérnék esetleg ötlete vagy javaslatot. :D
köszi szépen az infókat rendesvagy hogy így segítettél köszi mégegyszer csá
A kilóméteróra spirált a blokk jobb oldalán található kis fehér mûanyag menetes sapkára kell helyezni de csak akkor fog mûködni ha van kilóméteróra hajtás a motorodon ha nincs itt van : http://simson.boltaneten.hu/kinalat/13_kilometer_meghajto/ fordulatszámmérõ szerintem felesleges. Mindezekhez nem kell akkumulátor. A sportkipufogókban pianista a mester de abban segit hogy a kipufogógázok minél kisebb ellenállással hagyják el az égéseret.Ha minél gyorsabban és nagyobb sebességgel megy ki a kipufogógáz annál jobb lesz a henger töltöttsége. Itt vannak kipufogók : http://simson.boltaneten.hu/kinalat/14_kipufogo_es_alkatreszei-6/
csináltam képeket is csak atz mondjátok mit hogyan kell csinálni
heló így jó?: -nincs a simsonomban aksi:ettõl függetlenül rátudom kötni a polisport felidomot+lámpát ->mert ami most van fent lámpa az is csak akkor világít ha megy a motor a lámpáról hátsóképet nemtudok adni sajnos
másik hiba:szeretnék venni km-fordulatszámmérõ órát és azokat hova-és hogy kell bekötni ha tudnátok adni képetis róla megköszönném és hogy milyen alkatrészek kellenek hozzá meg hogy minden simsonra lehet e tenni mert nekem s51-em van
heló még azt szeretném kérdezni hogy ha veszek asimohoz kilóméter órát azt mindeggyik simóra ráleket kõti ha igen hova kell meg a fordulatszámmérõt is hova kell bekötni mert mint említettem nincs benne aksi és a kilóméteróra mûködéséhez az kell?????????????? köszi csáó légyszi segítsetek
helló köszi a választ de nem találtam olyat amin hátulról van lefényképezve de szerinted így direktbe rá tudom kötni nemkell nekem külön tompítot megy külön reflektor elég ha csk az eggyik van mert csak horgászni akarok vele menni és csupa földút csak keveset kell mennem kb.:30métert kel mennem kavicsoson
meg az volna még a kérdésem hogy egy cross kipufogót rá-e lehet teni a simora hogy jó hangja legyen meg hogy egy sport kipufogó az mit javít
de nekem igazából ojan kéne mint a cross motorokon van ojan hangú
Hali! Sokat nem tudok javasolni csak annyit hogy kapcsolási rajz alapján megpróbálhatod. De ha nem akarsz azzal bajlódni akkor a régi világítás vezetékeire kösd rá sztem 2plusz kell majd meg egy közös test de jobb lenne látni hátulról hogy mi van benne akkor tudnék bõvebben is irni.
csá bocsi de ha vennék egy ilyen lámpát a simora http://www.rmcmotor.hu/termek.php?a=Data&id=209060#menu-line akkor azt betudom úgy kötni hogy ne keljen hozzá aksi mert most sincs benne akumulátur és világít alámpa meg hogy kell bekötni ha belehet hogy a másik lámpáról lehúzom a vezetéket erre meg csak rádugom és kész válaszotok elõre is köszönöm császtok
Sziasztok!
Akinek van eladó alkatrésze SIMSON SR2e-hez az vegye fel velem a kapcsolatot.
heló azt szeretném kérdezni hogy nincs-e véletlen eladó kézvédõtök vagy nem-e tudnátok eggyet szerezni nem túl drágán kb 2000ft ér de nem azt az egyszerû feketét mondo hanem valami jobbat elõreis köszi csá
Sajnos az enyém pedig cserben hagyott :( elmentem a napi körútra amikor elkezdett dadogni valami meg csattogott benne amikor be akartam rugni és azóta nem indul szegény pára.Sajnos a kassza sem engedi hogy beletúrjak és megcsináljam.Picit olyan mintha megadna a berugókar valamiben de remélem nem szabadult el semmi a kompressziója megvan sztem gyûrû nem tört. Majd ha lesz zsé neki állok addig félre rakom szegényemben kiló méter hiány lesz.
Eladó sorba került a simsonom.Egy S50N típusú gépemtõl készülök megválni.Teljes mértékben meg vagyok vele elégedve.miután rendbe hoztam azóta tökéletesen mûködik.Egyszer fulladtam le vele útközben de akkor is az volt a hiba hogy kifogyott a benzin....35 ezer pénzt szeretnék érte(annak idején 25-ért vettem 10-et kellet rákölteni ohgy mûködjön rendesen)elsõ motornak tökéletes. akit érdekel dobjon privit. jah pest környékén van a gép