2 fontos kérdésem lenne:)Vettem jókis ilyen gumi izét a kormányra(amit fogni kell),nemtom mi a neve na a bal oldalit gondolom simán le lehet húzni max nehezen,de a jobb oldalit hogy kell leszedni?Mivel azzal adom a gázt és nemakarom eltörni.Illetve le akarom festeni a tankot,hogy lehet levenni?
A gumi izé a az a markolat én le szoktam venni a gazcsövet így né ki : http://www.moped91.com/portal/pix2/20090515145915_wmd.JPG és levágom róla a markolatot. A tankot pedig csavarok rögzítik amelyeket ki kell csavarni fontos a gumi tuskókat ugyanúgy rakd vissza ahogy kivetted.
most van 2 szimóm, az egyik full fel lett 2éve újítva!
a másik pedig alig futott 5ezer kilómétert! szinte full gyári enduro állapotban van! (még a '86-os simano bovdenrögzítõje is megvan!) csak kicsit rozsdás a felnije, de azt le fogom csiszolni!
képek hamarosan! akit érdekel az írjon a részletekért!
Vannak a tanknál gumi elemek . Azokra gondoltam. A benzint pedig ereszd le és ha már leszedted a tankot ki is moshatod de ez nem kötelezõ.
helosztok! kelene segiteni:D cross-ositom a motort es aztmondtak hogy nagyob hatso lanckerekel jobanfog kaparni!!ako mien lanckereket tegyekra vagy holehet kapni jonagy lanckereket??????? helosztok!!
a hátsó lánckerék fix, vagyis azon a méreten kívül nincs másik. csak az elsõt tudod cserélni kissebbre/nagyobbra. ha a 15-öst kicseréled mondjuk 17-esre akkor hihetetlenül elgyengül, viszon... mondjuk 70 helyett 80 a vége, ez a szám a maximális pörgéstõl függ. ha kicseréled mondjuk 12-esre, akkor sokkal erõsebb lessz de lassabb.
nemrég kigondoltam egy számítást a lánckerék cserés ügyben, hogy az adott lánckerékkel mekkora a végsebessége. Pl.: 15-rõl 17-re: legyen mondjuk 70Km/h: 70:15=(kerekítve)4.7, ezt megszorzom 17-tel 4.7x17= 79.9(- 1-2Km). lényegében max pörgés Km-ben oszt 15 szor új lánckerék. nah így néz ki ez a dolog
ahha akor kisebre csereljem az elsot!!xD deaz a bibi hogy cross gumikat ragtam fel elore hatra! de nagyobakat es nagyon gyengelet esakor akormondtak hogy ezt igyke csinalni!! deakor vesyek kiseb elso lanckereket azt meglatyuk!
jah megvmi esha csinaltatokra nagyob lanckereket hatulra akor joblesz a cross-hoz?? esakor ay elso lackereket nemkel piszkalnom!!
minek csináltatnál másik lánckereket mikor az elsõt max 5 perc alatt ki lehet cserélni??????! leveszed a blokkról a deklit látsz egy lánckereket, csavar le, csere, csavar fel és örülsz... és elöl sokkal többet számít mint hátul.
180 ml,de ha jól emlékszem a gyári könyv 2dl-t ír, de egyes tapasztalatok szerint ez már fröcskölhet.140 ml kevés. A kevergetés csak akkor kell, ha kopott, rossz villád van, egyébként nyáron 10W, télen 5W lökésgátló olaj.De még ráérdeklõdõk.
A blokkból kijön egy rövid görbe csõ ami összeköti a blokkot(de lehet h nemis aza neve nemtom) a kipufogóval,na és ahol ez a csõ találkozik a kipufogóval ott nekem olaj szivárog ki(nemis kevés,persze nemtom mi a sok,de azért nemsok de nem 1-2 csepp),a tömítés rossz?Elég ha kicserélem?Ezt az olajat v mit pótolni kell?
Illetve a lámparácsot hogy kell felszerelni?Elsõ fényszóró keret és betét közé vagy hogy?
az a benzinbe kevert olaj, sokat sztem nem tudsz kezdeni vele.
A jobb oldali gumi izét leszedtem(amivel a gázt is lehet adni),na most hogy tegyem rá az újat hogy fel tudjam rakni de rendesen rajta legyen és ne lehessen csavargatni?
A kézvédõt hogy kell felszerelni?Az egyiknek az egyik szára(ahova a csavar is megy) rövidebb.
A markolat elé kell rakni szerintem.Cross motoron úgy van.
Mi annak a neve ami az elsó fényszóróházat tartja?Kicsit ferde kéne 1 új.
Helló! Akinek javítási útmutató kell annak itt 1 oldal : http://www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom
Na szal annak a cuccnak a neve érdekelne engem amire a fényszóróházat csavarozzuk rá.Itt egy kép.
Kipufogórácsot hogy kell felszerelni?Sima hosszú rács és sima hosszú kipufogó.
Illetve le akarom cserélni a bowdeneket,a szivató bowdenjének milyen aza vége ami a blokkba megy bele?
sziasztok! Lenne egy nagyon nagy problémám amire egyszerûen sehol nem tudok választ kapni:s Nagy reménnyel fordulok felétek hátha tudtok nekem segíteni amit elõre is köszönök! Most kaptam egy mocit. Suzuki TS 50 XK ez egy enduro moci lenne 5 sebességes. Az elején még volt szikra indult a mocit. Aztán hverom belepiszkált a következõ képpen. A kondenzátorról a kábeleket leszedte levágta azoknak a végét mert szerinte már nagyon rosszak voltak. Majd ugyanúgy visszakötötte, vagyis megpróbálta uyganis mióta ezt megcsinálta egyszerûen nicns szikra:S Még annyi h a gyertyapipa kábelének a végét ami a kondenzátorba megy azt is levágta. Ezek után bárkinek lenne akármilyen javaslata mindet elfogadom! Tudok küldeni képet vagy ha még kellene a mociról info tudok róla írni. Elõre is köszönöm nagyon szépen mindenkinek!
Illetve a szivató/gázkar bowdenjét hogy lehet kiszedni a blokkból?(v karburátor nemtom ahova megy)
Már megtaláltam a mofakeren a huzalokat hozzá,mennyire nehéz a blokkban(v karburátorban) lévõ részét kiszedni és berakni az újat?
Szóval szivatóhuzalt és gázhuzalt hogy lehet kicserélni?(bocs a sok postért)
Lementem,szétszedtem,rájöttem:)Na most valaki azt magyarázza el hogy új gázkarhoz miket kell vennem?Találtam magát a gázkart amire a gumi fogóka is rámegy,meg valami gázkarházat.Ez a kettõ elég?Nekem még a gyári van amin egybe van a fék meg a gázbilincse ami a kormányra megy rá.Tehát elég ez meg ez?
köszönöm szépen a választ!:D átnéztem a mocit újrakábeleztem és msotmár jó:9 márcsak 1 gond van vele. Alapjáraton elég gyakran leáll. Semmi felbõgés hanem csak szép lassan esik a moci fordualtszáma és leáll. Ez mitõl lehet?
próbálj meg enyhén emelni az alapjáraton, ha nem mûködik akkor picivel több anyagot adj neki. suzukit még motorikusna nem láttam, tehát nem tudom hogy hol kell állítani.
ha 16N1(nagyshuberes)-es karbi van rajta akkor jobb oldalon srégen felfele van egy csavar, na azzal lehet. ha 16N3(kisshuberes) akkor abban nem tudok segíteni, talán más fórumozó tud róla többet.
most hátul trofi(vagy mi) MZ teló van és elõre akarom dönteni ameddig csak lehet. ha a dobozig bedöntöm az a rugózásban sokat fog számítani??
Le akarom cserélni a kormányt teljesen,és ilyen gázfogantyúházat néztem hozzá(másik nincs is szerintem), és ebbe bele megy a szivató kar is?:OMert nem úgy néz ki mintha lenne benne még arra is hely ahova belemegy.
Illetve ezt találtam hozzá: szivatókartartó.Ez jó a gázkarházhoz is?Ilyen kell hozzá külön?
persze alulról fellehet fogatni
De melyikre lehet felfogatni a gázkartartóra vagy a szivatókartartóra?Tehát kell-e külön ilyen szivatókartartó is?
összesen 3 bowden megy a házra: gáz, elsõfék, szivató.
Igen tudom:)Tehát akkor a szivatónak nemkell külön ház mert aza ház amit linkeltem az jó?(csak azért kérdezem mert ami nekem van ház az gyári és az máshogy néz ki)
Azaz ebbe van-e hely szivatónak is?Mert nagyon nem úgy nézki.
szasztok! köszönöm mindenkinek a segítséget:) márcsak annyi problémám lenne h picit sokat eszik a moci:S esetleg van rá valami jótanács h mrét eszik ennyire sokat? mert 50-es moci és 100km-en megeszik vagy 8liter benzint. Valami meghibásodott? Mert seholsem folyik el a benzin. Elõre is köszönök minden tanácsot
jah és még annyit hozzátennék h estem vele egy szép nagyot
este van már msot látom h 50km helyett 100km-ert írtam. Ez rengeted egy 50ccm-es mocinak. Esetleg van valakinek valami tippe h mi hibásodhatott meg? Esetleg az esés miatt ment valami tönkre??!!..:S
megvan fúrva? azelõtt mennyit evett?
megnéztem hogy van az enyém, és külön van rácsavarozva az alsó lyukon egy szivató tartó. ahogy elnézem ez is olyan.
ránéztem neten és azt írják hogy 3-4 körüli a fogyasztása egy folytottnak, a kibelezett valahol 4-4.5 környékén lehet. de az hogy 50km-en 8 litert megeszik már hihetetlen... most így hirtelen asszem a karbi lehet, bár kitudja. ha van ismerõsöd akinek van egy karbija így külön akkor kérd el tõle próbaképp hogy mit reagál rá.
Elvittem a tankot festetni,ma hozom el,és szerintem kicsit koszos lesz és ugye ha koszos lesz a benzin az szar ügy.Hogy érdemes kitisztítani a tankot?
hali! karbinak tuti h nicns baja:) sztem kipuf lesz a bûnös
Babettánál én azt a módszert alkalmaztam, hogy apró kavicsokat bele (ami kárt nem okozhat, csak akkorákat). És kevés vízzel (benzin jobb), rázogatni. Ez elsõsorban lerakódott kosz és rozsda ellen jó. Arra kell figyelni, hogy érdemes megszámolni, hány kavics ment be, ugyanannyi jöjjön is ki. És ha vízzel csinálod, annak ki is kell száradnia. ezért jobb a benzin, az ha marad benne se nagy baj. Nekem a probléma a tank belsõ rozsdásodása volt, emiatt volt dugulás, ez a módszer megoldotta. Viszont egy kavics bennemaradt, beszorult. Kb. egy év után valami csörgés...az volt az.