Húsz év telt el a gyalázatos Shizon Eset óta, a Bolygók Egyesült Föderációjának víziója az intergalaktikus harmóniáról kínzóan közel van a beteljesüléshez.
A tárgyalások a Romulan Csillagbirodalommal, több, mint egy generáción át tartó patthelyzet után nemrég felgyorsultak, köszönhetõen a Romulán fél sorozatos, váratlan engedményeinek. Ugyan sokan a Föderációban azt sejtik, hogy az õsi ellenség készül valamire, õk is elismerik az áttörést, amit egy galaxis szerte elismert diplomáciai szakértelemmel rendelkezõ bizonyos 94 éves Földi nagykövetnek.
A Klingon Birodalom, hajdan a Föderáció legnagyobb ellensége, jelenleg a legmegbízhatóbb szövetségese. Igaz van néhány (fõleg a nemrég visszaállított Duras Házból származó) elégedetlenkedõ hang, akik a Birodalom visszafogottabb beleszólását sérelmezik a Galaxis eseményeibe, a legtöbb klingon úgy gondolja, hogy a Föderáció egy becsületre méltó (igaz kissé vértelen) bajtárs. Sehol sem olyan elterjedt ez a nézet, mint a Miral Pris (Tom Paris és B'Ellana Torres elsõ szülött gyermeke) ifjú követõinél, akik úgy döntöttek, hogy a Csillagflottához csatlakoznak az ifjú próféta nyomdokait követve.
A Borg, hajdan a galaxisban egyre inkább elterjedõ megállíthatattlan fertõ, csak alig-alig tünt fel, mióta elpusztították a transzwarp központott, mintegy húsz évvel ezelött. Miközben néhányan komolyan aggódnak, hogy valójában csak erõt gyûjtenek egy friss invázióhoz az Alfa kvadráns ellen, a legtöbben úgy vélik, hogy a Borg kollektíva lemondott a Föderáció asszimilálásáról, egyszerûen azért, mert nem éri meg a erõfeszítést. Akárhogy is, a Csillagflotta jármûvein Janeway admirális és Seven of Nine által kifejlesztett védelmi rendszerek a Borg veszélyt sokkal kezelhetõbb szintre csökkentették.
Az egész kvadráns arculata lassan megváltozni látszik, a régi ellenfelek lassan új barátokká váltak, a régi félelmek már kevésbé rémisztõek és a hajdani konfliktusok lassan a homályba vésznek.
Most, a XXV.század hajnalán a Bolygók Egyesült Föderációja egyre inkább abban a pozicióban találja magát, mint emberi megalapítói csaknem háromszáz évvel ezelött. A nagy háborúknak úgytünik vége, a komoly veszélyforrások megszelidültek, és egy univerzumnyi lehetõség vár kiaknázásra.
Ahogy a látóhatáron feltünik a BEF történelmének ezen látványos fordulata, egy karizmatikus elnök merészen tekint a jövõbe. Arra biztatja a civileket és a tudósokat, hogy nézzennek elõre a "következõ határra", és drámai leépítésre utasította a Csillagflottát, hogy az erõforrásokat a hadigépezetekhez szükséges technológiák helyett inkább az áttörõ felfedezések elõremozdítására használják fel. A legelsõ ezen békeidõs kezdeményezések közül a hatalmas transzwarp hálózat kiépítése, amely lehetõvé teszi, hogy egy ûrhajó a kvadráns egyik felébõl a másikba szinte egy pillanat alatt eljuthasson. A Borg technológia visszafejtésén alapuló rendszer igéretesen halad, hogy jóra fordíthassa a transzwarp technológia látszólag végtelen lehetõségeit.
Legalábbis ha ez a technológia nem lenne ilyen költséges...és nem robbanna le oly gyakran. De az elnök igéri, hogy megvan a terve ennek megoldására is.
Noha a legtöbben örülnek annak, hogy elég sokáig éltek ahhoz, hogy lássák a Csillagflotta pallosát ekevassá kovácsolják, egyeseknek megvannak a maguk kételyei. A Csillagflotta egy része, mindenhol ellenségeket látva meg van gyõzõdve arról, hogy a Föderáció csapdába sétál, és titokban elõkészületeket tesznek a csapda bezáródásakor elkerülhetettlenül kitörõ háborúra. Mások azt visszhangozzák az emberiségnek, amit már három évszázaddal korábban is és aggódnak, hogy nem készültek fel egy ilyen fejlett és nem kellõen megismert technológia kezelésére. Megint másik, mint az a bizonyos 94 éves Földi nagykövet pedig nem felejtette el, hogy az univerzum sokkal több meglepetést és veszélyt rejt, mint azt bárki is el tudja képzelni...
A fenti eredetijét amúgy Mike Stemmle követte el, aki korábban tizennégy évet töltött el a Lucasartsnál, többek között a Sam & Max, a Star Wars: Jedi Outcast és az Indiana Jones and the Fate of Atlantis fejlesztésén. Ha a neve az Afterlife kapcsán ismerõs, akkor ezúton is küldi mélységes bocsánatkérését.
Amúgy ki a fene lehet az a 94 éves nagykövet? Picard? Dianna Troi? Ne adj isten Riker?
Amúgy ami még szerintem iszonyú lenne, az a Ferengik. :)
Az eddigi információk szerint csak és kizárólag Starfleet kadétként indulhatunk, választható fajok a Vulkáni, Bólián, Ember, Trill, Bajori, Andorian és Tellarite. Így fog kijönni a játék 2007-ben, majd várhatóak kiegészítõk, amelyek más fajok is elérhetõek lesznek (jelenleg egyébként messze a Klingonokat hiányolják a legtöbben - érdekes, miért nem a Borgokat? :))).
Namost lenne nekem egy kérdésem. Csak föderációs tiszttel lehet lenni, vagy azért lehetséges majd más birodalom katonájaként szolgálni? Mondjuk klingonként vagy romulánként?
-Megcsinálták egy Galaxy-osztályú hajó fõbb helyszineit (ami amúgy is legalább egy fõ esemény/küldetés helyszine lesz), hogy rálátásuk legyen arra, mi hogy fognak kinézni a következõ generációs grafikai motor alatt az ûrhajóbelsõk. Állítólag az eredmény sokkoló. Az elsõ screenshotok akkor várhatóak, ha meglesz a két másik fõ "világ", az ûr és a bolygófelszin is. Ez valamikor még nyár elött várható.
-Megvan az elsõ karaktermodel is, egy Vulkáni nõ (hhmmmm... vajon miért pont ezt választották? :))). Ugyan jelenleg még nincs animálva, illetve a motorba integrálva, de már lehet látni, hogy fog a világhoz viszonyulni a karakterek kinézete. Állítólag az új egyenruhák még durvábbak 3d-ben, mint a koncepciórajzokon.
-A Galaxy-osztály belterével kapcsolatban a modellezõcsapat nekilátott felvázolni, hogy is szolgálhat "player cities"-ként egy ilyen hajó.
-Még nincs eldöntve hogy is lesz megoldva az utazás, de tisztába vannak vele, hogy ez kétségkívûl egy igen jelentõs momentuma lesz a játéknak.
-Nekiláttak a karakter skill-rendszer felépítésének, és a küldetések menetének felvázolásának.
-Felvázolták a Galaxis politikai helyzetét, mely a különféle fajok egymáshoz való viszonyulását adja meg az STO-ban. Errõl késõbb lesz egy külön blogbejegyzés még.
Bár nekem az a kedvencem, amikor valamelyik chintoka részben mutatnak egy Galort, és egyszercsak így srégen feljön egy Galaxy Uprated, majd a fõ fézersorából egyszerre 2 sugárral pusztítja le :) Az egy állat jelenet volt, valahol meg is van a gyûjteményben, csak nem találom.
Igen, nekem is rögtön az ugrott be, hogy a Defiant olyan manõvereket csinált, hogy ha az nem 3d-s, akkor nem tudom mi az. :)))
Egyelõre én azon az állásponton vagyok, hogy legyenek rendes screenshotok, legyenek in-game videók, legyen letisztázva milyen alapokon fog nyugodni a játék, (esetleg meg lehessen nézni egy open bétában) és akkor már lehet véleményt alkotni róla. Mindenesetre mindenkit mellbevágott ez a 2d-s ûrcsata dolog, olyannyira, hogy a felháborodott fórumbéli nyilatkozatok miatt még a devblogban is reagáltak rá. Nem tudom pontosan mik az elképzelések, ezért nem is akarok végitéletett mondani jelenleg.
Az a baj, hogy így eltûnik az egyik legfõbb dolog az ûrcsaták. 2d-ben csatázni... Master of Orionban ok meg az ûrstratégiáknál sem gond, na de ez egész más tészta.
Ez meg mekkora baromság??? 2d-ben játszani egy olyan játékot aminek a fõ "hadiszntere" az ûr?!? Na asszem a vége az lesz, hogy maradok az eve online-nál...
ST.COM leállása utána nem kizárt, hogy az STO projectet is leállítják. Ekkora baromságot. :(
Yepp, rövid távon elõször azt kéne látni, mit is fognak kihozni ebbõl. Mondjuk igéretes, hogy a kérdez-felelekben említik, hogy már azzal szórakoznak, hogy felderítik a Galaxy-osztályú hajót. :)))
-Az ûrben való mozgás alapvetõen 2D-s lesz, hogy egyszerûbben átlátható és játszható legyen, de egyben ez skillfüggõ is lesz. Egy kezdõ pilóta csak arra lesz képes, hogy 2D-ben elnavigáljon, de egy veterán pilóta már kitérhet a síkból bizonyos szintig, és "magassági" manõvereket is végrehajthat. -Nem lesz külön medic és flight control szakma, hanem három nagy ág lesz, a Science (kék egyenruha), a Tactical/Security (piros) és az Engineer (sárga). A medical és a flight control speciális skill ág lesz.
Személy szerint e második dolog jobban aggaszt. Ez a játék is egyre több ponton kezd eltérni attól a világtól, amelyre épülni szeretne...
Nos azért, mert a Viacom/Paramount (keresem a megfelelõ jelzõt) szellemileg enyhén degenerált. Rövid távon nem érdeke tovább üzemeltetni, mert se futó TV-sorozat, se komolyabb franchise, se mozifilm nincs a látóhatáron (bár elvileg folynak az ST XI. pre-production munkálatai).
Kiváncsi leszek mennyire sietteti a hivatalos STO oldal megnyitását az a tény, hogy a StarTrek.com december 31.-én bezárja kapuit. Eddig ugye ott volt a hivatalos STO fórum...
Ezt a weblapot találtam és egész sok infó van összegyûjtve. Érdemes megnézni.
jól látom hogy csak kattingatós játék lesz belõle?:S:(
Amennyire ki lehet venni eddig, mindenképpen hajóra kerülsz (elõször az akadémián kezdesz, aztán jelenkezhetsz egy hajóra), és egy hajó úgy fog mûködni, mint egy MMORPG-s guild, ahol a hajó kapitánya lesz a guild vezetõje. Az egyes játékosok kölönbözõ feladatspecifikus kasztnak tanulhat (értsd.: medikus, gépész, vezénylõ tiszt, katonai, holofedélzet-programozó, stb.), és annak megfelelõ feladatokat kaphat a hajón. Lehetõség lesz "szóló" módban is menni, ahol NPC-k lesznek a hajók személyzete, és kapitánynak szólóként valószinüleg csak a kisebb hajók lesznek elérhetõek. A legénység száma akár több száz is lehet egyébként, és a nagyobb hajók egy külön városként funckionálnak. Ez utóbbit én legalábbis úgy tudom elképzelni, hogy pl. a sickbay-ben (gyengélkedõ) a medikusok adnak "szolgálatot", és láthatnak el egy-egy misszióról visszatérõ csapatott, meggyógyítva õket, a bárban táncosok, zenészek lehetnek, ha valaki valamilyen holo-programot akar, akkor a holodeck-programozókhoz fordulhat, stb.
A karakterek kora is egyre nõ egyébként a szintlépésekkor (ugye a "szintek": kadét, legénység, parancsnoki, kiküldetési és flottavezénylõ (bocs a hülye magyarításért), tehát fizikailag is öregedni fogunk. :)
szal még kiforratlan a dolog, csak azt nemtom miért kellett a játékot azelõtt beharangozni, még mielõtt egyáltalán vki az elsõ poligont lemodellezte volna ... így most évekig várhatunk rá azért remélem, hogy max 4-5 fõnél (fõtisztek) nem lesz több ember által irányított személy egy hajón, mert minél több ember, annál kisebb az összehangoltság, ami pl . csatákban nagy hátrány, nem is beszélve a konfliktusokról, meg gondolom lesz pár 12 éves, aki kapitány akar lenni, nem fõgépész, ezért felrobbantja a reaktort ...
Az x-típus: Így hívják az akkori hajókat (30. század)(asszem) Az enterprise 1-2-3 évadját nem nézted? fõleg a 2-3 foglalkozik az idõhidegháborúval, vagy eredeti nevén: temporal cold war (asszem)
Háááát, te lehet hogy ott fogsz, ennyi értelemmel :) Na tegyük félre a viccet és a sértegetést :)
Az interjú leírta a rangokat. Gondolom annyian fognak szolgálni ahány fõ kell egy hajó üzemeltetéséhez. Gondolom a játékosok csak tisztek lesznek nemhinném hogy plazmavezetéktakarítással kéne kezdeni.... :) de túl korai stádiumban van a gém ahhoz hogy pontosan meg lehessen mondani....
Arról nincs hír, hogy hányan fognak egy hajón szolgálni, és milyen rangtól kezdve ? Mert nincs kedvem egy évnél tovább plazmavezeték-takarító munkásként melózni ;>
De tudjátok mi baszna be igazán? (ugyan semmi valószínûsége sincs) Ha több szerver lenne mint a WoWban és csoprotokra lennének osztva méghozzá ST korszakok szerint!!! 1. csoport: Korai Enterprise (NX széria, föderáció elõtt) 2. csoport: TOS 3. csoport: TNG+DS9 4. csoport: Voyager, Delta quadráns :) 5. csoport: Jövõben játszódó (az X típusú, idõutazásos, ahonnan a mostani enterprisera jött az az idõügynök, az "idõhidegháború" (ez odabaszna)
Persze ennek a valószínûsége=0, de azért király lenne :D
Ha mindezek mellé még jön király star trek zene, akkor még a grafika sem tud igazán érdekelni!!!!Nekem nem kell csillogó villogó DX10et használó agyon bumpmappingolt mûanyagbõrû szar, csak hangulatos valóban SThû gém!!!!
Hát a starfleet command nem kéne, nekem annyi is elég lenne ha bridge commander+be lehet járni a hajót, nem vagyok a székhez ragasztva :D. Kézifegyveres küldetések mint az elite forceban + az rpg elemek. Ez így már korrekt lenne
De nemhinném hogy kapitány akarnék lenni. Inkább elsõ tiszt, vagy biztonsági fõtiszt, de még a helmet is bevállalnám :)
Én nyomultam WoW bétával, triáloztam SWG-ben, de egyik sem tudott igazán lekötni, ha ezt jól megcsinálják akkor szerintem ez lesz az elsõ MMORPG amit megveszek. Nincs is annál jobb, mint: Kiballagni a hídra, beülni a kapitányi székbe és a következõt hallani: Sir! Cardassian ships are closing on on our position. Én: Target the nearest ship, hit it with everything we've got :)
ÉS mindezt mondjuk a Defiant hídján :)
Singleben BridgeCommander 4ever :)
UI.: És ha ez megvan akkor már csak 1 dolog fog hiányozni az életembõl (persze ez nem teljesen igaz :P ): Andromeda Online
Mert ugye az se rossz ha az ember forcelance-szel a kezében írta a hajót megszálló magógot :)
Az ST-nek azért elég népes rajongótábora van, szóval kétlem, hogy ez problémát jelentene. Én inkább attól félek, hogy az SWG-hez hasonlóan egy "sima" MMORPG lesz, némi ST szósszal leöntve, és ahelyett, hogy törekednének a világgal kapcsolatos hûségre, mindenféle "game balance" lesz az elõtérben...
félek (remélem nincs igazam) de ez is úg yjárhat mind a Mátrix Online.... most várjuk sokan, aztán elõbukan majd a WoW kiegje, vagy a második része esetleg, vagy egy hasonló MMORPG, és akkor ezt már b**hatják...:(bár én ezzel tuti fogok játszani
canon? Ezt olvastam az interjúban is, de nem tudom mi ez. Valaki mondja el pls.
Ez jó:) A leirásból itélve tényleg jól csinálják. Bár a grafikát illetõen mintha ugy vettem volna ki, hogy azért kompromisszumra törekszenek a high-end és a mindenkinél fut között... nemtom mi sül ki ebbõl. De hogy a világnál teljesen canon dolgokra épitkeznek, azt nagyon jól teszik :)
Már régebben olvastam hírt errõl azonban a topicot csak most fedeztem fel.Én is trek fannak tartom magam annak ellenére hogy nem szoktam írogatni trek fórumokban,találkozókra sem járok.A TOS-t kivéve mindegyik sorozatból láttam majdnem az összes részt amit leadtak mo-n.A TOS-ból kb 10 20 részt láttam.Mind a 10 trek filmet volt szerencsém megnézni.A sorozatok közül a ds9 tetszett a legjobban.
Hát szeretném megvenni ezt a gamet biztos jó lessz.Gondolom lesznek magyar guildok, és klánok.Ha nem lessz magyar szerver akkor általában a németen fog jáccani minden magyar mivel ott a legjobb a ping.A leírtak alapján az npc-k elleni harc lessz a legmeghatározóbb,de lessz human vs human is.Ha jól olvastam saját kabinunk is lessz? :) Amibe gyûjthetjük majd a kacatokat(klingon distruptor,romulan sör,dominium transzporter,latinummal bevont szemeteskuka....) És ilyen küldetések lesznek hasonlóan a wowhoz. A hajók irányítását nem tudom hogy oldják meg szerintem csak a fõtisztek lesznek emberek.Gondoljatok bele ha teszem azt 2000 ember egy szerveren az mondjuk 50 fõs hajóval 40 hajót jelent egyszerre,egy hatalmas univerzumra.Szerintem 300 hajó inkább felel meg az igénynek.A trekben az egyik lényeg hogy nagy legyen az univerzum.Most vagy a bolygókat kell ehez naggyá tenni ami kevésbé lenne szines,vagy a naprendszereket ami már izgalmasabb lenne.Ha dominium is lessz benne úgy tartom logikusnak hogy a dominium háború idõszakán játszódik majd vagy a másik ami jobb lenne el lehetne jutni a delta quadransba is.Ami azt jelenti hogy nagyonnagy területek lesznek.A másik amire kiváncsi vagyok hogy oldják meg a 3d-s térképet.Egy térkép feltétlen fontos egy ilyen játékhoz.
Ti melyik fajjal lesztek majd?Szerintem mindenki csillagflottás lessz :) Én szerintem klingon leszek. Remélem majd találkozhatok siskoval is : Addig meg kéne tanunom normálisan angolul.Az ilyenekbe létfontosságú az angol nyelvtudás.Nah megyek tanulok angolt holnap doga.
kevés az a 2000 1 szerverre :) meg persze azért lesznek npc-k is bõven.
Sztem a STO-ban olyan 30-50 ember lex a legénység egy hajón (igaz hogy a sorozatban többszáz legénységes egy hajó) mer ha 500 emberes hajók lennének akko nem lenne túl sok hajó :D, és végülis ha úgy szamoljuk hogy lex a serveren 2000 ember akko lex kb 40 hajó ami pont jó vagy eggyesek szerint lehet hogy még kevés is, namármost ha több frakció lenne, mittom en 4-5 akko ez a 40 is osztodna pl 4felé és akkor minden frakcionak lenne 10csillaghajója. de perxe akko még nem vettuk szamitasba azokat az embereket akik épp nincsenek szolgalatban hanem máshol töltik az idejüket.
Egyelõre most még ugysincs valódi infó a STO-ról szóval ez csak egy alternatív játékötlet volt, mivel most úgyis holtszezon van ezen a téren. Nem kapcsolódik az STO-hoz.
Szerintem egy kis startégiával érdekesebbé lehetne tenni a gamet.