na megint beszoptam a régi hibámat. saddle bags - guggcsiból való nyitás a ló inventoryjának. erre akárhányszor leguggolok, pucér lesz az ebmer. a menüset kellett volna telepíteni, de már nem emlékeztem
hogyan lehetne megjavítani ?
kis magyarázat hozzá, és kérem a gurukat hogy véleményezzék :
a telepítést a shivering-el mint minimum kiegészítõvel írom, mert az kell sok modhoz is ami pluszokat ad az alapjátékhoz
addig stimm hogy alap+shiv+shives 1.2peccs, utána jöhetnek a DLC-k, ebbõl az egyiket, talán a lovast vagy a knight of the 9-t a végére kell, majd megnézem vhol textfájban le van írva nekem. utána jöhetnek az unofficial official pecccsek.
ha jól tudom akkor ebbõl 3 van, az alap, a shivering és a DLC-k peccsei, majd ez utóbbinak is van további peccse. most nem telepítettem, nem tudom hogy egy vagy kettõ van ebbõl (9-10) ?
mod manager mindenképp, obse mindenképp. master update nálam nem jelzett hibát, de sok modnál lehet jelezni, bár akkor is mi van ha tudom ? talán újak beszúrásánál lehet hasznos hogy ad e konfliktot. többit nem próbáltam
operation optimalization, stutter remover nálam múködik, igaz, nem nagyon mérhetõ mennyit javít a teljesítményen. az ini-ben át kell fabrikálni a max memóriahasználatot, de errõl késõbb, utána mehet az obli.exe peccselése a 4gb peccsel.
ekkor tegyünk egy kis szünetet, most játszani fogok meg kipróbálok pár modot, utána leírom az ini tweakelését.
még annyit, hogy az extreme hq quality graphics 1.09 nálam nagyon bejövõs, alig vesz le a teljesítménybõl, és kurva sokat dob, meg az init is szerkeszti. én ezt javallom normál erõsségú gépekre nem a quarlt meg egyéb flórásakat, mert akkor nem lehetlesz tömeghentelõs modokat berakni akadás nélkül.
extreme hq quality graphics 1.09 után ha megtweakeljük, már egy egészen korrekt jól játszható játékot kapunk
1 tes4.iso telepítés 2 shivering isle telepítés 3 ShiveringIsles_v1.2.0416English.exe patch 4 Oblivion-teeny.iso mountolás nem használunk crack.exe-t 5 official dlc pack + fg stronghold = 9 fájl valamelyiket a végére kell 6 Unofficial_Oblivion_Patch_v3_2_0 7 v1_4_0_Self-Installing_EXE_version-10739 shivering unofficial 8 Unofficial_Patch_Supplementals-27710.7z official dlc unofficial 9 Unofficial_Official_Mods_Patch_v11_Installer_Version-9969 10 Unofficial_Official_Mods_Patch_v15_OMOD_Version-9969 11 obmm_setup.exe mod manager 12 0019b obse 13 BOSS nem látom mit csinál a mod magager után 14 Wyre Bash, wyre python, obge, streamline, htfpcb, gamebooster, obliEAX, weOCPS nem próbáltam még soha 15 oblivionMasterUpdate.exe átnevezni tes4edit.exe-re wyre bash helyett 16 Operation_Optimization_v1_1_1b_OMOD-21705.7z 17 OSR_4-1-23208.zip stutter remover 18 4gb_patch.exe ini átírása után ugyanazt csinálja sztem mint a oblivion ram boost 19 extreme hq quality graphics 1.09 20 char.manager opcionális 21 oblivion_save_manager opcionális 22 Oblivion-Const-Set.exe opcionális 23 lópataéslábdogogás
amúgy kb. 4 évvel ezelõtt tett ígéretemnek most eleget teszek, és írok egy komplett telepítés+tweak+ini+modolás leírást
kérem azokat, akik még játszanak a játékkal, segítség a dolgot 5leteikkel, tapasztalataikkal. a végsõ cél persze az FCOM lesz, de igazából ezt kisebb volumenbe saját magunknak is össze tudjuk barkácsolni
erre emléxik még vki ? én nem találom hogy lenne ilyen a telepítésbe vagy a gépemen, viszont arra emléxem hogy anno még átírtam mert volt ilyen fájl. néha nekem is kilépeget, hátha ez megoldaná
"Soulgem Magic" elég jól testre szabható, többféle töltési metódust tud.
Minden alkímiai összetevõnek négy hatóanyaga van, s az egyezõk adják a lötyi hatását. Nem csak két összetevõt fõzhetsz össze, hanem többet is, s így többféle hatású itókára is szert tehetsz (pl restore healt+restore magicka).
Rosszul nézted. Beírod az elsõ rublikába a szót, és keres az mindenben. A találatokat leeht öbbféleképpen rendezni.
Elég kettõ is (sõt, 100-as alkímiával egy is), csak több alapanyaggal több hatást tudsz belerakni a potionba vagy méregbe (életerõ+stamina; bénulás+magickacsökkentés).
mi történt a tesnexus-sal ? nincs az oldalon keresõpanel ? eszem megáll, mindig azt használtam ha volt vmi kulcsszó a keresett modhoz
arra a modra emléxik vki, ami annyit csinált, hogy a befogott lélek a megfelelõ méretû soul gem-be landoljon, és ne az inventoryban lévõ legnagyobba ?
Annak kellene utánanézni, hogy a Wrye Bash nem tenné-e bele a modok által beépített páncélokat a listádba. Az elég jól le szokta kezelni az ilyesmit. Vagy marad a kézi "compatibility patch"-ek gyártása. Szerintem ki kellene választani a legelterjedtebb, legnépszerûbb páncél modokat és azokhoz összedobni. Kézi meló, nem túl szórakoztató, de megoldható.
A saját telepített Oblivion, Fallout, Skyrim készletemnél mindig megcsinálok egy ilyet magamnak, mielõtt belevágok a hosszabb játékba. Összerakom a modkészletet, Elindítom a megfelelõ Tes#Edit-et, majd végignézem, mi mihez nyúlt, mi módosított leveled item-eket, és összelapátolom õket úgy, hogy a fõ overhaul mod készítõjének elképzelései és a saját ettõl eltérõ kívánságaimnak megfeleljen. Aztán indul a játék. Ha menet közben valami hibát találok, kiszállok, megkeresem, kijavítom, megyünk tovább. Igaz, így a tényleges játék elõtt jópár napom (hetem) erre megy rá, de a világ olyan lesz, ahogy én szeretem.
Igen, erre gondoltam, de ezzel a megoldással se lennék túl elégedett, bár valószínüleg nincs nála jobb. Miért? Bármilyen mod által a játékba rakott tárggyal nem müködne a dolog, tekintve pedig, hogy szerintem nagyon kevés ember van, aki ne használna valamilyen modot, ez így nem tünik nagyon hasznosnak(mármint maga a mod). Most viszont ránéztem egy-egy armornak/weaponnek a tulajdonságaira, és hát tényleg nincs semmi, ami alapján be lehetne sorolni öket(ami a legközelebb van az elgondolásomhoz az egy weight/value érték, de bizonyos helyeken az is nagyon pontatlan lenne), bármilyen kézzel megcsinált dologgal pedig tényleg az a bajom, hogy nem lenne kompatibilis lényegében semmivel.
Erre jobb megoldás lehet egy (több) kézzel összerakott leveled list, formid list, vagy keyword (bocs, most skyrim van elõttem, nem tudom, hogy az obliban vannak-e keyword-ök). nagy meló összerakni,de tuti, igaz, csak azokra az objektumokra, amiket beleteszel. Így is lesz ami kimarad, de nem kell névkeresõ script. Valami vagy benne van a listában és akkor kell az effekt, vagy nincs.
Itt a link az új verzíohoz, súlytól függésig benne van minden: link A szaltókat mindjárt megnézem, hogy meg lehet-e oldani.
Szerintem jónak tûnik. De gondolom ha acrobatics és athletics is 100, akkor már semmiféle büntetés sincs, még 100%-os terheltség mellett sem. Viszont eszembejutott még valami: acrobaticsnál az oldalragurulás (50-nél) és a hátraszaltó (75-nél). Mindkettõt korlátozni kéne úgy, hogy csak 75% alatti terheltségnél sikerüljön, egyébként már ne legyen rá képes a kari. Valamint hogy ezekre ne legyen képes nehézpáncélban, csak ha minimum 75 a heavy armor. Mit szólsz?:D
SG Fórum random kiveszi a spaceket a posztból, és sajnos nincs szerkesztés funkció, ezért itt van a post még egyszer: Acrobatics és Athletics > 90 ----Ha Inventory > 95%, büntetés: +3% Acrobatics és Athletics > 75 ----Ha Inventory > 75%, büntetés: +5-+20% Acrobatics és Athletics > 50 ----Ha Inventory > 75%, büntetés: +10-+35% Egyébként ----Ha Inventory > 75%, büntetés: +15-+40% ----Ha Inventory > 50%, büntetés: +5 -+15%
Súlytól függéshez ez hogy néz ki?:
Acrobatics és Athletics > 90 Ha Inventory > 95%, büntetés: +3% Acrobatics és Athletics > 75 Ha Inventory > 75%, büntetés: +5-+20% Acrobatics és Athletics > 50 Ha Inventory > 75%, büntetés: +10-+35% Egyébként Ha Inventory > 75%, büntetés: +15-+40% Ha Inventory > 50%, büntetés: +5 -+15%
Értem:) Rendben hát ami megoldható ezekbõl az rendben van, ami meg nem majd még elválik:D
Igen, erre gondoltam én is amikor a névben való keresgélésröl beszéltem... A probléma ezzel az, hogy minden különleges fegver figyelmen kívül fogja hagyni a scriptet, illetve a folyamatosan futó stringösszehasonító függvények sem biztos, hogy jót tesznek a teljesítménynek... Mindenesetre most megcsinálom azt, ami egszerübb, aztán meglátom, hogy valahogy meg lehet-e kerülni.
Értem:( Hát igen valószínûleg az egyetlen megoldás az, hogy ha példának vesszük az ébent, akkor minden armor típusú tárgynak amiben szerepel az ebony szó külön hozzá kell adni az effekteket. Bár én a gyakorlati részéhez nemigazán értek...egyetlen modot csináltam anno a Morrowindhez az is kihagyott üvegfegyvereket tesz be a játékba. Lándzsát, tantot, csatabárdot stb...azthiszem 8 fegyvert raktam be rejtett helyekre mindegyikbõl 1-et. És ennyi a mod tudományom:DDD
Most, hogy elkezdtem nézegetni az ötleteidet, már látom is, hogy miért nem létezik még ez a mod: nincs megbízható parancs egy tárgy anyagának (vagy csak valamilyen formában besorolt "rangjának") megállapítására....(ha tévednék, akkor szívesen várom a korrekciót). Valamilyen összehackelt megoldást lehet össze tudnék hozni, de nem lenne semmi értelme, mert max. névben való kereséssel tudnám megoldani, ami nem egy életbiztosítas.
Igaz, erre így nem gondoltam...Hát nem is tudom, mondjuk lehetne úgy, hogy ha az acrobatics és az athletics is 50 már akkor már csak 75% terheltségnél kezd nõni az elesés esélye. Ha mind2 75, akkor már csak lassan nõ a felborulási esély, 100nál pedig már nincs büntetés:D
A súlytól függést dolgot elhalasztom, amíg erre nem kapok választ: a büntetést minden esetben adjam hozzá az elesés esélyéhez, vagy ez az érték is függjön az Acrobatics, ill. Athletics skilltöl? Az élet esetében ez nem probléma, mert ha belegondolok, lehetsz akármekkora atléta, ha egy buzogánnyal rácsaptak a lábadra ;) (Mivel az Oblivionban nincs adott testrészekre külön sebzés, ezt sajnos nem/meglehetüsen nehezen/ lehetne megvalósítani :( )
Jónak tûnik így :) Ha legközelebb majd Oblizok valszeg felrakom a mododat;)
Egyébként ha már így belelendültünk vannak még ötleteim:D Persze csak ha más dolgokhoz is lesz kedved:)Akár 1 kisebb realism overhaul is lehetne ebbõl:D
Úszás - az úszási sebesség megváltoztatása súly függvényében:D Tehát például 75%-os terhelhetõség mellett nem tudsz már úszni azaz megfulladsz ha megpróbálod. Valamint könnyû páncélban 25, nehéz páncélban pedig 50-es skill szintig merülsz el.:D A Two Worldsben volt ehhez hasonló dolog,ha nagyon nehéz páncélban akartál úszni egyszerûen elmerültél.Gondoljunk bele ezekkel a módosításokkal elég sok értelmet nyerne a feather és a water walking varázslat:)
Íjászat - minden vesszõtípus csak max. 2-vel fejlettebb páncélt üt át. Ittvan mondjuk a sorrend : vas,acél,dwemer,elf,ében,daedrikus (tudom kihagytam párat, azokat majd be kell még sorolni pl mithril = dwemer szintjével) Nos tehát, a vas a dwemer páncélt még átüti(akár gyengített sebzéssel) de az elfet már nem. A daedrikus átütéséhez pedig minimum elf nyilak kellenek.Az ezüst nyíl átüt mindent és megemelt sebzéssel rendelkezik a vadállatok ellen, mondjuk 1.5-szörös. 75-ös íjászat fölött ez megváltozik mondjuk úgy,hogy a vas is átüt a daedrikuson kívül bármit. 100-as íjászatnál meg bármi bármit.:) Indokolhatjuk azzal, hogy a képzett íjász a páncél illesztéseire céloz:D
Blokkolás - a vas pajzs vagy fegyver nem állja meg a helyét pl. 1 elf fegyverrel szemben. Elf vagy ében fegyver 3x-os, daedrikus akár 5x-ös sebzéssel veri szét az ellenfél védelmét. Úgy értem ezt például, hogy ha ránk támad 1 dremora és nekünk csak vas pajzsunk van, akkor azt verje szét szépen 6-8 csapásból. Viszont magasabb szinten ha ránk támad valami gyenge fegyverzetû bandita, akkor a béna bõr pajzsát 1-2 csapásból darabokra zúzhatjuk.
Varázslatok - támadó varázslatok erõsebb páncél ellen gyengébbek. Mondjuk elftõl kezdve 10 pontot csökken a sebzés, ébennél 20 daedrikusnál 30 + 5% visszatükrözés. Nehogymár a daedrikus ébenben (mert ugyebár az is ében csak mágikusan erõsített stb) hadakozó harcost csak úgy sebezze 1 átlagos tûzlabda is. Így nincs az, hogy a kis szintû hülyegyerek felmászik vmi sziklára és onnan lövi a leggyengébb tûzvarázst. Így pl Umbrát (mivel ébenben van) 20 pontos sebzés alatti varázslatok egyáltalán nem képesek megsebezni.
Na egyelõre ennyi, de már így is jóval realisztikusabb lesz minden. Simán megteheti egy 1-es szintû harcos, hogy felugrik valahova és megöli Umbrát. Na az ilyesmi nem ér. Ha rálõ a gyenge íjával - nem sebzi meg. Varázsol vmi gyengét? Semmit sem ér. Hátrálva akar elfutni? Szépen felborul:D Úszva akar menekülni a tavon át a városba? Umbra utána megy és a vízben is jóval gyorsabb:) Remélem érted mire gondolok:) Így kiküszöbölhetõ minden olyan eset, mikor például 1 sziklára mászva lövöldözünk vas nyilakkal mert az ellenfél sokkal erõsebb nálunk. Umbra csak 1 ideillõ példa:D
Na gondoltam leírom ezeket, hátha volna ilyesmihez kedved. Persze bármin változtathatsz:) Kíváncsi vagyok mit szólsz hozzá:)
Az alsó határ dolog miatt nem töltöm fel újra, de kijavítottam :) A sérüléses dolgot szívesen beleírom, de sérülésekre legszívesebben egy állandó %-os esélyt adnék, erröl mit gondolsz? <25%: +7% <10%: +15%
A súlytól függésröl: 0-25%: +0% 25-50%: lineárisan nö +0%-+5%-ig 50-75%: egyre inkább nö +5%-+15%-ig 75-100%: egyre inkább nö +15%-+40%-ig
Most ezt csak hasraütésszerüen mondtam, ha van jobb ötlet, szívesen várom :)
Szerintem az elesésnek ne legyen alsó határa, ha már az atlétika és az akrobatika skill is 100as. Mert azért 1 képzett akrobata már nem esik el. Gondoljunk bele, hogy akár nehéz páncélban szaltózgatunk, gurulunk stb:) Bár azt lehetne, hogy kimaxolt skillekkel is eleshet, de csak ha sérült. Mondjuk 25% alatt van az élete.
Na ez még nincs meg, viszont ha valakit érdekel akkor itt egy Acrobatics ill. Athletics skillektöf függö változat: link
Ebben benne van a két skilltöl való függés(nem a megszokott lineáris formában, ha elkezdünk "gyakorolni", akkor nö az acrobatics, ill. athletics skillünk, hanem kezdetben drasztikus, majd egyre lassuló ütemü javulást láthatunk. A fejlödés úgy van beállítva, hogy teljes kezdöként(nekem a 2 skillem értéke: 12 ill. 14) kb. 60%-os valószínüséggel esünk hátrafelé futásnál(ez városban, illetve belsö terekben nem túl reális/ezt valamikor majd orvosolom/, de a szabadban, harc közben szerintem egész jó közelítés), az eredeti, 30%-os értéket kb. akkor érjük el(Heavy armorban), ha mindkét skillünk Journeyman(a középsö), vagy egy skillünk alacsony, egy pedig Expert vége felé lévö szinten van. Az elesés esélye ezután folyamatosan csökken, egészen egy beálított alsó határig - jelen esetben 5%. A korábban konzolból változtatható változók még mindig elérhetök, de nem javasolt a változtatásuk(scripten belül is állitom az értékeiket, tehát valószínüleg nem is érne sokat).
Amit még elképzelhetö hogy megcsinálok, bár elötte örülnék ha valaki tesztelné egy kicsit :) : 1. Bármilyen irányú mozgásnál elesési esély(sokkal kisebb, mint a hátrafelé futásnál) - erröl vélemény, legyen, ne legyen, csak harc közben, stb... 2. Belsö terekben ne müködjön a mod 3. Cipelt tehertöl függö elesés
OBSE v0020(a korábban linkelt) továbbra is szükséges
Függjön még attól is az elesés esélye, hogy mennyi súly van épp nálad. Ez mondjuk 50%-os terheltségtõl lassan, 75%-os terheltségtõl drasztikusan nõjön:)Ez beleilleszkedik abba is, hogy ugye ha elég jó vagy már 1 páncéltípusnál akkor nem érzed a súlyát,tehát máris kevesebb súly van nálad de addig is szenvedj. Így már muszáj lesz néha kimenni a partra rákokon edzeni:D
Elkezdtem böviteni egy kicsit a modot(föleg szórakozásképpen), és egy kis közvéleménykutatást szeretnék tartani: szerintetek hogy kéne balanceolni az elesés esélyét az Acrobatics+Athletics skillektöl függöen? Amir eddig gondoltam(ez a legegyszerübb változat):
Itt a heavyArmorModifier akkor lép érvénybe, ha a karakter föleg heavy armort visel, akkor pedig növeli az elesés esélyét. Ha ez a formula maradna akkor két kérdés: mennyi legyen a chance alapból(azon felül, hogy nyílván állítható lesz)? Mennyi legyen a heavyArmorModifier?
Egy alternatívát tudok felkínálni: ha van fent az Oblivionodhoz OBSE(ha nincs, akkor szerintem tegyél fel, mert pl. az Oblivion Stutter Remover, Fast Exit, stb. OBSE pluginok nélkülözhetetlenek). Újraírtam ugyanis a scriptet, de nem volt türelmem a beépített Oblivion parancsokat használni, amikor az OBSE lényegesen kényelmesebb(és megbízhatóbb, nem utolsó sorban). Az újraírt modot itt megtalálod: link Sokkal inkább javasolnám ezt a megoldást, mint az elözö hsz.-emben lévöt, ezt többé kevésbé garantálni tudom, hogy müködik(illetve ha igény van rá tudom bövíteni - nem ígérem hogy most rögtön - is: skillekhez kötött elesési esély, stb...). Jelenleg konzolból két változóval tudod befolyásolni a mod müködését: 1. set OSBStumbleChance to X ,ahol X %-ban az elesés valószínüsége, csak egész szám(default: 30) 2. set OSBStumbleInterval to X ,ahol X az a szám, amennyi másodpercnek el kell telnie miután elkezdesz hátrafelé futni, és mielött a mod ellenörzni, hogy elestél-e(default: 1.0), tehát 1 másodpercig biztonságban futhatsz hátrafelé :)
Nexus-sal lehet hogy jobban jársz, utolsó információim szerint moddb-s letöltõlinkek eléggé halottak (de lehet hogy csak a Stalkereknél, vagy azóta már helyre is rakták az összeset).
vajon hogy lehetne belepiszkálni hogy jól múködjön nálam ?
elkezdtem megint játszani vele, felmodolva. ha érdekel vkit a dolog, szivesen írok róla. nagyjából 3 éve tervezgettem ezt, de csak kb egy éve van jó erõs gépem hozzá, vkszont idõm meg nem volt
ami viszont érdekelne ha tud vki segíteni, hogy a stumble while running backwards mod nálam úgy múködik, hogy saját magától is elesik ha állok idõnként
találkozott már ezzel vki ? mert biztosan nem kellene ezt csinálnia, amúgy jó az 5let hogy nem lehet csak úgy teljes gõzzel hátrafelé szaladgálni és nyilazni közben...
Köszönöm szépen a válaszokat! :)) kastélyokban még nem néztem
Nemesemberek piája, úgyhogy gazdag helyeken, kastélyokban nézelõdj (mert lopott is jó), vagy 'gazdagabb' kereskedõknél. Imperial Cityben a sok bolt között biztos találsz valamelyikben.
Sziasztok! Új vagyok itt. Lenne egy kérdésem tõletek a játékkal kapcsolatban, és megköszönném ha segítenétek! Van egy küldetés amihez Cryodiili párlatot kéne szerezzek. Nem tudjátok esetleg h honnan tudok ilyet szerezni/venni? Sok fogadót, kocsmát és néhány alkímiai boltot bejártam már, de egyenlõre sehol nem találtam. Ha tudtok nekem segíteni ebben,akkor elõre is köszönöm szépen! :))
Moddal nem gond, van is fent nekem olyan, csak érdekelt hogy mod nélkül hogy lehet... kösz.
Az a mod hiányossága, ha valamit oda kelle adni az NPC-nek, és a modder nem dolgozta ki annak a lehetõségét. Bérgyilkosok mérgezett almával is tudnak ölni, ha azt a célszemély zsebébe csempészik - idõvel megeszik azt. Fegyver, páncél átadásában nincsen tapasztalatom, soha nem mászkáltam kisérõvel, a néhány küldetésben csatlakozót leszámítva, azoknak meg többnyire megvolt az alapfelszereltsége, a civileket meg jobb volt harcon kívül hagyni (elõbb kitakarítani a dungeont, aztán oda vezetni az NPC-t)
Nem valami erényes módszer, modoknál írják sokszor természetességgel hogy add oda ezt a tárgyat a társnak... van olyan amelyiknek tényelg van komoly felszerelés-megosztó menüje, de van amelyiknek nincs... kösz!
Kipróbáltam, valóban, viszont egy tárgyra csak egy hatást tudok rakni... így aztán nem feltétlen kapok erõsebb tárgyat mint amit fellelek, hiszen amit találok, azon lehet 3-4 féle hatás is nem kis értékkel.
"Sebzés visszatükrözése" tárgytulajdonságnál, csak azt a sebzést tükrözi vissza, amire a tárgy vonatkozik? Pl. vasököl gyûrû, ami az ökölharcot erõsíti+visszatükrözi a sebzést, akkor csak az ökölharci támadás sebzést tükrözi vissza?
Nem az okozza a hibát hogy túl sok tárgyat rakok a ládába, hanem hogy bizonyos tárgyakat rosszul kezel. Az az érdekes, ha ugyanazt a tárgyat ami hibát okoz importálom a játékba, az már nem okoz hibát.
Mondjuk én súly-modot használok értelemszerûen, tehát a ládákban való tárolás annyira nem izgat, de még így is félrerakok néhány páncélt/fegyvert, ha mondjuk esetleg késõbb tudnám fejleszteni, meg hát a súly modnak is van egy korlátja.
A gond az, hogy a tárolás rész bugos, tehát belerakok cuccokat a ládákba, nem mindig jelenik meg benne az, amit beleraktam. Ez nem random, tehát állást visszatöltve, ugyanazokat berakva ugyanaz nem jelenik meg azaz "tûnik el". Az érdekes hogy ha elkezdek beledobálni más tárgyakat, akkor a "más" nem jelenik meg, de egyszer csak megjelenik az, amit beleraktam eredetileg :) Sokan szerintem észre sem veszik ezt a bugot, mert az ember nem is gondolná azt, hogy belerak valamit egy ládába, az nem tárolódik megfelelõen.
Az Unofficial Oblivion Patch leírásában írják hogy ez egy ismert hiba, ami elvileg javítható azzal ha mindent kiveszek a ládából, de nem igazán mûködik. Ez egy elég köcsög hiba.
A kitartás növelés harcos karaktereknek való varázslat, a láthatatlanság meg a tolvajoknak jó.
Úgy emlékszem, ezeket az épületeket nem kell megvásárolni, csak megtalálni, igaz a berendezés már nem ingyér van. A torony valahol fönt északon, a hegyek között a semmi közepén található, berendezés után lehet teleportálgatni a mágus céhekbe és az egyetemre, ezzel együtt nem tudtam megszeretni. Picit beragadtunk az enchant oltáraknál, pedig ezek másodlagos fontosságúak a spell making oltárak mellett. Spell making oltáraknál lehet egyedi varázslatokat készíteni, ami egy pure mage-nek hasznos, fontos, az enchant oltáraknál tárgyakat lehet mágiával felruházni, ami ugyancsak hasznos, de ha ehhez hozzátesszük, hogy a grand lelkek is gyengébbek a (17. szint fölött szerzett) Sigil köveknél, s az Oblivion-kavicsokhoz oltár sem szükséges, átértékelõdhet az enchant oltárak jelentõsége. Feltételes mód, mert nem kötelezõ a fõküldetéssel foglalatoskodni, s akkor Sigil kövek nélkül kell megoldani a bûbájolásokat.
Az egyik hivatalos plugin valahol északon egy varázsló tornyot ad a játékhoz, ott, ha megvásárolod lehet enchant oltárad az egyetemen kívül, illetve vannak modok, amelyek lehetõséget adnak akár a házadban felállítani enchant oltárt. Utóbbira példa a Lost Spires, bár ez egy hosszú küldetéssorozat, sok érdekes lootal, s köztük lesz hordozható enchant oltár is.
A Sigil kövek is sok lehetõséget adnak tárgyak mágiával felruházására, tulajdonképpen azok adják a legerõsebb hatást, de szintezve vannak, a legerõsebb Sigil köveket 17. szint fölött kapod, s azokhoz oltár sem kell.
Minden így igaz, kis kieg: az Oblivion kapuk kinyílásához a fõszálban el kell jutni egy darabig, mert a játék elején még nincsenek, de csak azokból lehet a Sigil köveket megszerezni.
Az alapjátékban az enchantoláshoz elõbb be kell jutnod az egyetemre (Mages gulid küldetések, minden városban meg kell csinálnod az ajánlásokhoz szükséges feladatokat). Enchatolni oltáraknál lehet, ami az alapjátékban csak az egyetemen található, vagy modolni kell. Oltár nélkül is van lehetõség fegyverek, öltözékek felruházására, Sigil kövekkel. Ezeket a köveket kell elvenni a tornyok tetején, hogy bezáruljon az Oblivion kapu, s lehet picit csalni is vele (gyorsmentés a kõ elvétele elõtt, s ha nem tetszik a kapott kõ, visszatöltés...)
A beállítások között nincs bocsánatkérõ kombináció, legalábbis én nem láttam. Nekem nincs olyan varázslatom, amúgy sem vagyok túlzottan varázslós fajta. Nekem elég állandó kísérõm van, a fighter stronghold-ból a tiszt... Koronássá tettem hogy ne haljon meg, meg képes a cuccai javítására is.
Ez nem így van, ha véletlenül megütsz valakit, létezik egy "bocsánatkérõ billentyû kombináció", s ha az illetõ egyébként kedvel felhagy a támadással. Le is nyugtathatod a felbõszült társat (illusion varázslat), s az Oblivionban nincs álladó kisérõ, a néhány alkalom között azok a problémásak, amikor a társ nem koronás, s életben kell tartani (Martin a brumai kapuk bezárásánál - ha ott Martin meghal Game Ower)
Hasonló probléma, bár ez nem rejtett, ha társad van, nehéz úgy csépelni, hogy közben ne üsd meg a társadat, fõleg ha az ellenség valami testetlen izgága szellem, és ha ez akkor történik, amikor már elhunyt az ellenség, akkor rád támad a társ, és nincs menekvés... muszáj kinyírnod.
Mindenkinek köszönöm a segítséget! Látszik, hogy profik vagytok, valóban az lesz a probléma, hogy véletlenül megölhettem egy katonát a harcban. Erre nem figyeltem... Leültem a büntetést, mostantól vigyázok erre is.