Ez így van, de manapság annyira lámák a vezetõk, hogy na szal nem tudom elmondani, észre sem veszik magukat hogy milyen szarul vezetnek. Vagy akkor egyáltalán minek kapnak jogosítványt?
Na te is megéred a pénzed! Nem a sínen kell lassítani hanem elötte és körülnézve áthaladni. Nem csak vasút csaphat el a domb túloldalán bármi lehet.
Hát azért faluba max 60! Inkább azért 55 mert belegondolok, hogy nekem se esne jól ha a lakóhelyem környékén 70-80-al furikáznának. Nem beszélve az unásig ismételt balesetveszélyekrõl.
Ha egy gyalogos át akar menni a zebrán és mögöttem sokan vannak megállok neki. Ha anyuka gyerekkel akkor pláne mert inkább én átengedem mint más barom lenyomja. Én nem felejtettem el gyalogos szemmel is gondolkodni. Sajnos az autósok 90%-a amint kocsi kerül a segge alá úgy érzi õ az utak királya és senki ne packázzon vele. Én is gyorsulgatok meg versenyezek, de mindennek megvan a határa.
Pontosan! Amint rendõrt látnak elmegy a bátorság amivel elötte 130-al megelõztek és nem 90-el hanem 70-el vánszorognak. A rendõrõk meg direkt lassítanak akkor õ is. Volt olyan, hogy 4 sávoson 80-al ment a rendõr szélsõben és nem merték lehagyni. A vasúti átjárón én is lassan megyek át pedig rutinos vagyok és jó kocsim van, de az nem vicc.
Szerintem akinek mennie kell az megy, es total nem erdekli hogy ki van elote. volt alkalmam tobb tiz ezer km-et ulni vegig olyan autokban utaskent ahol nem igazan szamitott a kresz.. mivel ok es az utasai+ aru nem igazan ertek ra az 50km -es falujarasra. ha valaki megkapja a telefont hogy pl 1.5 oran belul leal egy gyar ha nem er oda, akkor a kresz elott az ora ketyeg.... ok altalaban evi 150 E km-et vezetnek mar evek ota, es evi egy ket kisebb kocsi horzsolassal meguszak. /pl:telen ket 24t -es kamion koze bealva athajtani a vasuti atjaroban nem mindig sikerul kocanas nelkul. / amugy ahogy eszrevettem azert egy duplaindex koszonessel tenyleg meglehet koszonni a segitseget. :) -es szerintem kellemes szokas. szoval egyetertek hogy akinek menni kell anak elsobseget kell adni es aki nem siet az engedje el a gyorsabbat. hm?
Sajnos a sok láma miatt ez a forgalom tempója legjobb esetben sincs 70 fölött (legalábbis itt Nyíregyházán).
Ja meg nekem olyan volt hogy közeli rokonom este 6 kor ment az úton, jó 60-nal, és akkor egyszercsak elõtte látja hogy el akar kanyarodni vki kb 5 m-re tõle egy parkolóba nagyívbe. Szal ment egyenesen a rokonom, és egyszercsak azt látta hogy bekanyarodik elé valaki. Hát baazze a rokonom a korházban kötött ki, a nõ, aki meg láma volt, és bekanyarodott a rokon elé aszonta hogy "Nem látta". Hát geci nem tudtam hogy mit csináljak olyan ideges voltam.. basszus nem látta, és emiatt nem sok híján ott maradt a foga a rokonomnak.. Hát vannak még ilyenek, fel tudok robbanni az ilyen lámákon.
elég veszélyes helyzeteket okoz az, ha valaki minden kis szarra (ami tõle 200 méterre történik) kapkodja a kormányt és rugdossa a féket
a forgalomnak VAN egy tempója, ami fel kell venni, különben autósok tucatjait zavarod meg, kényszeríted fölösleges döntésekre
a legrosszabb mégsem a lassú tempó, hanem a bizonytalanság meg a túlzott magabiztosság (na arra pl. beugurolok, amikor az elõttem lévõ 2 méteres helyre a sietõs barmok egyszerûen berángatják az autót, és még anyáznak, amikor a nyüszítõ ABS mellett rájuk dudálok), meggyõzõdésem, hogy ebbõl adódik a balesetek nagy része
Ami még idegesítõ tud lenni az az, hogy mész az átlagnál tempósabban az autópályán, és kijön eléd a belsõbe elõzni valaki 90-100-al anélkül, hogy tükörbe nézne, amire ugye satuzni kell. Na az igazán jót tud tenni az ember lelkének és pulzusának...
ködben vezetni viszont tényleg nem játék, ott nagyon észnél kell lenni
az én nagy kedvenceim azok, akik teszemazt városban a 2*2sávos úton a 60as táblánál kilómétereken át mennek egymás mellett 40nel, nehogy már el tudjon menni az aki akar... a múltok is egy ilyen úton megyek, beállok a belsõ sávban menõ mögé - nem tûnik fel neki... villogok - na az feltûnik neki, de elkezd nekem mutogatni, meg neki áll feljebb! na aztán külsõ kicsit megindult, bevágtam a paraszt elé, majd beletapostam a fékbe úgy 20ig hogy vegye már észre magát.. mert azt megértem hogy elbambul, de ha rávillantok, nehogymár neki álljon feljebb! hogy a f@sz üsse ki a szemét az ilyennek! a másik meg.. megyünk a fõúton, 70-80-nal, 2en mennek elõttem.. szabad a pálya, kirakom az indexet, elkezdek elõzni, erre a köcsög kis zsigulis hülyegyerek, aki bele se nézett a tükörbe (erre számítottam is, látszott a vezetési stílusán, uhogy direkt figyeltem) is elkezdett elõzni, de úgy, hogy fékeztem egy rendeset, mert különben belém jött volna. na aztán persze hogy belemésztam a seggébe, a gallytörõtõl sokan megijednek, aztán ez is mutogatott, én meg vissza, de az 5 centis táv miatt a fékre még csak rá sem mert lehellni, feltoltam egész 150ig, aztán mentem csak el.. :) nesze neki bünti! tényleg sok a láma vezetõ, némelyikrõl el sem tudom képzelni hogy hol szerzett jogsit.. amúgy gyorsan vezetni én sem szoktam, város 60-70, fõút 100-120, autópálya .. na az más kérdés .. legyen x+1
Én sem azt mondom, hogy hülyeséget ír, hanem azt, hogy felelõtlenség falukon 80-al átmenni. A lendületes vezetés jó dolog, én is nagyon utálom azokat akiknek 1 km kell ahhoz, hogy 50-re felgyorsuljanak. A másik kedvencem az amikor egyenes úton 130 majd egy kis kanyargós részhez érve egybõl tele a gatyesz és 40-50. Erre jó példa a Mátra ahol nagyon kiderül az, hogy ki mennyire rutinos sofõr. Az offenzív vezetésre ellenpélda: a már említett ködös esti hazafelé úton ott emberkedett mögöttem jó ideig egy Berlingo, majd megelõzött úgy, hogy a ködben kb. 60 m volt a látótávolság (miközben én is 80-90-el haladtam). Ez volt a lakóhelyünktõl kb. 20 km-re. Végig cikázott a sávon belül, és olyan elõzésekbe ment bele, hogy hajjaj. Mégis mikor beértünk a városba az elsõ lámpás keresztezõdéshez ott álltam mellette a szomszéd sávban (és simán lerajtoltam ). Szal fölöslegesen veszélyeztette magát és másokat is az agresszív vezetésével.
Mondjuk ebben igazad van, de azért feltétel az, hogy ismerd az adott átjárót, mert könnyen pórul járhat az ember :| Én ezért ha ismeretlen környéken vasútátjáróhoz érkezek lelassítok 30-40-re.
Nem ír hülyeségeket, az alapokkal maximálisan egyetértek, hogy jó lenne ha az emberek lendületesebben vezetnének kicsit, mert ami most megy az utakon.. Nevetséges.
Viszont egy offenzív vezetõ elég ritkán kerül bele ilyen véletlenekbe. Persze õ rá is vonatkozik a "fizika", de ennek ellenére sokkal nagyobb az esélye hogy elkerüljön ilyen eseteket.
Az áru az már csak olyan, hogy sietni kell vele. Pfff...
Ezért utálom én a hivatásos sofõröket, mert mindig sietnek és hisznek abban, hogy õk tudnak vezetni, és a fizika nem érvényes rájuk. Az a baj, hogy a megtörtént (nem elkerült) balesetek nagy része nem a vezetõi tudáson múlik, hanem a véletleneken amiknél minimálisan számít a tudás. Egy megrakott 70-80-al haladó kisáruszállítónak nagyságrendekkel hosszab a fékútja, mint egy 50-el haladó személyautónak és ez nagyon is számít pont a falukban, ahol lényegesen nagyobb az esélye annak, hogy gyerek, állat, biciklis, részeg ember, öregasszony kerül az úttestre kiszámíthatatlan helyekrõl.
meglehetosen nagy arcod van LitteL es nagyon nagy hulyesegeket irsz dehat ez egy publik forum ;< de gondolom unatkoztal v vmi...
De nem így van ? Ha már látom, hogy szabad az átjáró, akkor eszem ágában sincs lassítani.
És ezeken a gumírozott botítású átjárókon, simán át lehet menni akár 100 -al is. D He meg hepe-hupás, akkor lassítani kell mindenképpen, vagy oda a lengéscsillapító.
Most nem arról van szó , hogy lassan mennek, de azért 10/9 ember annyira bénán vezet, hogy fáj. Kicsit lehetne dinamikusabban vezetni Pl engem az idegesít qrvára, hogy van egy lámpa, 10 mpig zöld, aztán amikor zöldre vált , akkor nagy nehezen beteszi az elõl lévõ egyesbe azt nagy lassan elindul. Hát , már a sárgánál be kéne rakni sebességbe, aztán sokkal gyorsabb lenne az egész.
Errõl szokjál le sztem, mert pont a falu az ahol indokolt a 40-50. Városban nem gond ha 70-80-al mész, de egy falun átronygolni 80-al az sztem felelõtlenség.
Én nem szoktam azért mindig padlógázon menni, de szeretek lendületesen vezetni.
Faluban 70-80 a jó tempó. Csak akkor megyek lassabban, ha zsaruveszélyt szimatolok.D
Vasúti átjáróban 80 - 90 . Azért nem lassítok, mert ha lassítok akkor növekszik annak esélye hogy elkap egy vonat. D
Autópálya : 130, ennél gyorsabban nem szoktam menni. Fõút : 90 - 110
Vasárnap iszonyat nagy ködben mentünk hazafelé este. Az elõttem haladó autós mindig belelépett a fékbe ha jött szembe valaki. Nem nagyon csak felvillant a féklámpája. A végén már a J1-en ülõ barátnõmet idegesítette, hogy milyen béna, hogy minden szembejövõnél fékre lép. Amúgy nem jó az ha felidegesíti magát az ember, mert akkor sokkal balesetveszélyesebb a vezetés. Javaslom a feszültség levezetését, egy cigi, kis üvöltözés, pörgõs zene, kormány szétverés stb. csak biztonságosabb, mint padlógázzal felkenõdni valamire egy mazsola miatti idegességben.