ilyne már elõttem is volt, hogy a faszi csak ált bambán elõre nézett vén tragacsával mikor ré gzöld, én emg mögötte, és mikor dudáltam, látszott hogy próbál elnézést kérni:)
meg azt útálom, amikor lámpánál elalszik, nem indul el, dudálsz rá, erre idegesen mutogat, egy bocs helyett. Az ilyenek Rómában idegbajt kapnának, amennyit dudálnak.
ilyen volt már velem is (nem én vezettem), csak akkor dudálásra még közelebb húzta!, még 5 másodpercig dudáltunk, mire végre felfogta... Az ilyenek miért vezetnek
figyelnek az emberek, csak akinek ladája van annak már mindent szabad... uhh de utálom...:( van itt egy srác most vett egy rallys ladát, és mindig itt húzatja, pedig kint a 30as tábla is... meg alapjáraton is olyan hangos, hogy kiszakad a dobhártyám, pedig ez harmadik emelet:S
A mai story, egy pillanat alatt gyomorfekélyt okozott nálam :))
A lényeg, hogy báttyám 45ös Roverét megtörték Pesten és hazahozta, hogy itt Egerben javítassuk a Lagunánkat meg elvitte... Adódott, hogy gondoltam nyomok vele pár kört már a városban meg egyébként is dolgom van :)! Megyek a négysávoson a belsõ sávba Ladás papika mellett épp húzok el erre a baromnak még az indexe se ment mikor már felig mellette voltam és rámhúzta a ladát! Majdnem elkapott a szívroham gyorsan rántotta egy picit a kormányon és épphogy nem ért el! Miért nem figyelnek oda az emberek...
kisteherautó ál utszélén az én sávomba jobb oldalt... elindul, balra index, oszt go...
Ismerõsöm mesélte, hogy látott egy K-ra eltévedt autóst. Zsákutcában lakik, egy külföldi rendszámú autó tévedt be ozzájuk, lakókocsit vontatva... na, olyat sem sokat láttak arrafelé. Megnéztem volna, hogy fordul meg a zsák végén...
uhh de imádom amikor kis, lakótelepi részen bejön egy 200méter hosszú teherautó utûánfutóval ami ugy zörög hogy ááá, (és szétbassza az utat:()
A tévésekre jellemzõ, hogy az ilyeneket betiltják, és amcsi "lazavagyokövnélkül" filmeket nézhetünk helyette.
Van, akit sosem büntetnek. Csillivilli béemvé, sáros rendszámmal (érdekes), telefonûáló sofõrrel bármerre mehet.
Az ilyeneknek csak anniyi a mondandóm, hogy a legjobb ügyvéd és rendõr haver sem ment fel a fizika törvényei alól...
itt van pl. Toller esete. "Csak kismértékben haladta meg a megengedett sebességet", "sem a sofõr, sem Toller biztonsági öve nem volt bekapcsolva", de "a baleset okozásáért egyértelmûen a szabálytalanul elõzõ autós a felelõs". (Tollerék is gyorshajtottak, kíváncsi vagyok, ez a barom menniyvel ment.)
Szerintem nem egyértelmûen. A sofõr még mindig élne, és Lacát sem kellett volna mélyaltatni, ha veszik az egy másodperces fáradságot, és bekötik azt a k övet. Bár, egy olyan igazságszolgáltatástól már nem várok semmit, amely lehúzza a MÁVot, mert "a vasúti jelzõlámpa szabad jelzésénél kapta el a vonat az autóst".
Félre ne értsetek, no politics, no flame, csak vannak furcsa helyzetek.
55-ös úton ne menjetek Szeged felé. Ennyi faszt még nem láttam az utakon. Az a minimum, hogy 90-es tempónál viszket a béemvés lába a pedálon. A másik véglet meg aki tök egyenes úton 70-el döcög, mögötte meg 10 autóból álló sor. Persze 98%-os eséllyel ilyenkor is jön egy vadmarha, aki elkezdi elõzni az egész kocsisort. Kit érdekel a beláthatatlan útkanyarulat, záróvonal? Tegnap sem jött semmi... Legnagyobbat akkor pislogtam, mikor mentünk át az autópálya feletti felüljárón: traki kb. 20-25-el döcög, három sávos út, egyik amiben mi megyünk a traki mögött, a szembejövõknek egy balra kanyarodó sáv, meg a szembejövõk sávja. Természetesen mindenhol záróvonal, erre valami állat kihúz mögülem és tökön paszujon keresztül elsüvít, igen ám, csak addigra meg még hátrébbról egy másik hasonlóan kulturált vezetõ is elkezdte elõzni a kocsisort, és az elõzõ pont bevágott elé. No problem, gondolta és kihúzott a szembejövõ sávba. Csak azt nem tudom, hogy az ilyeneket miért nem bûntetik a rendõrök. Pl. helyben 5 év szigorított tarkónlövéssel és autó elkobzással. Persze ha más valaki városban átlépi az 50-et 3 km/h-val, akkor azonnal forgalmit, jogosítványt, biztosítási papírt, vane pót izzókészlet, hol van a törlõrongy/szivacs, miért van teli a rendszámtábla elkenõdött szúnyogokkal stb.
Nyehvazze, szombaton mazsola voltam: Jobban érdekelt az elõttem haladó, mint a táblák, és így benéztem egy STOP táblát. Zsaru persze azonnal lekapcsolt mindkettõnket, 3000 pénz ugrik... Sok mákos genya, aki az után jött, hogy a zsarukkal elkezdtünk adminisztrálni, legalább egy tucat megúszta ugyanezt (mért nem voltam harmadik a sorban? Megúsztam volna :D )
énmár láttam balesete 1*, elég gáz a látvány, de ott nem lett baja csak az auótknak: a clios asszon kivágodott egy peugeot boxer elé, és a pözsós elrántotta a kormányt,felszalatt a járdára, és 3 cenit múlt hogy nem gázolt el 3 gyalogost, csak épp elurottak, a clió totalcar, a boxer is megört az eleje a kerítéstõl de személyi sérülés nem volt, csak a 3 cliós csaj naon mevolt ijedve, de a boxeres az nem, céges autó volt, biztos sokat megy a srác, láccott hogy volt tapasztalata az ürgének ebben a dologban is ;)
Utáljuk a mazsolákat. És azokat nem utáljuk, akik olyan fordulaton bõgett motorral rohangálnak este negyed 12-kor, hogy két utcával arrébb szinte a szelepek hangját meg tudom különböztetni? (na jó, ez túlzás, mert gondolom a kipufogójától volt ez a tuning hang, de az úton, ahol száguldott, garantáltan kiesett mindenki az ágyból)
Nem. Hipót igyon otthon, ha már megmaradzunk ennél a hasonlatnál, akkor nem kell lökhárítót javíttatnom.
Még jobb a kivilágítatlan csövi a kivilágítatlan tanyigájával egyszer majdnem elcsaptam egy ilyet akkor megfogadtam,hogy a következõ kocsimban xenon lámpa lesz.
Múltkor jött szembe velem egy kivilágítatlan "hülyegyerek" szóltam neki ,hogyha így folytatja akkor nagy esélye van a kórházra, még egy nyavajás prízma sem volt a biciklin vagy legalább bújna egy pár száz forintos láthatósági mellénybe.
eh, reggel szemtanú voltam ahogy elütöttek egy embert:S:S:S mint ha egy bábu lenne ugy pörgött a levegõben
Ez tetszik, akpásból elindulni sem szabad, ha valami bibi van a világítással.
Az én kedvenceim a kivilágítatlan bicajosok, akik az útszéli kátyúk miatt (mivel nem látja a hülyéje) inkább az út közepén megy. Az ilyen miért nem nyel hipót inkább?
Városban sétálgatunk, három sáv széles út, az egyik parkolósáv, kis Smart meg keresztben parkol :D És nem is lógott ki :D Fater aszondja, lehet legközelebb már azt fogják kiírni, hogy kerékpárt és Smartot a falhoz támasztani tilos :D
Az ilyen fasz megérdemli. Nekem is volt már, hogy nagy ködben elõztem egy IFA-t, egyszercsak mindenféle világítás nélkül feltünt egy Suzuki szembõl. Szerencsére betudtam fejezni az elõzést, de villogtam neki rendessen :D
Fater is mesélt egy sztorit. Kollégájának a nõje rendõr, és egyszer szolgálaton kívül autózott valahova. Bazi nagy köd, semmit nem látni, egyszercsak a semmibõl felbukkan elõtte egy autó utánfutóval. Az utánfutón nem világított semmi. Elõzés, villogás, féklámpa villogtatás, majd nagy nehezen lehúzódik. Csaj szól neki, hogy az utánfutón a lámpák nem világítanak. - Tudom. - Akkor miért nem javítja/javíttatja meg? - Hülye liba, majd hajnalban a te kedvedért nekiállok javítgatni mi? - Jólvan, akkor forgalmit, jogosítványt legyen szíves
Na, azért tudom, hogy szar dolog, de ilyenkor szólni kéne neki, hogy gond van. Jártam már én is úgy, hogy elindúltam, minden oké volt, de amilyen szar a Wartburgnak a biztosítékszekrénye, elmozdúlt a bizti (jó kis budapesti macskaköves úton), és már nemis volt féklámpám. Máskor meg a fesszabályzóm adta meg magát, és sorban égtek ki Budapesten az égõim (index, féklámpa stb). Persze volt normális ember, aki a piros lámpánál álva odaszaladt mögüllem, és szólt, félre is álltam biztit cserélni. Polákot nem ismerem, nemtudom milyen megoldása van a biztosítékoknak, valószinüleg a nõ sem nézte meg induláskor, de talán szólni kéne az ilyeneknek legközelebb, mielött tényleg nagyobb baj lenne.
Haverom apja múltkor egy új Renault kisbuszosnak szólt ,hogy nem ég a féklámpája (egyik se)kocsi vadiúj volt akkor hozta el az emberke rendesen szentségelt.Ennél már csak az a jobb amikor a féklámpa helyett kigyullad az index vagy a tolatólámpa a rossz bekötés miatt.
Az ilyeneket kéne mocskosul megbírságolni, nem azokat, akik 5 km/h-val átlépik az 50-et. Mûködõ féklámpa nélkül el se szabadna indulnia! Sõt, ez szerintem még a szándékos veszélyeztetés is.
Ehh, ma kedvem lett volna kirángatni egy dagi bigét egy kispolszkiból! Már harmadszor mentem neki kis híján, mikor kiderült, hogy mi a bibi: NEM MÛKÖDÖTT A FÉKLÁMPÁJA!
jah nem 50 méter, hanem baromi kevés, max 10.... aki járt már arra, tudja.
nem volt semmi háromszög, mellény se ( sõt, a mellény mintha a kocsi hátulján lett volna de felvenni luxus volt nekik:D )
Na igen én ezt sosem értettem ,hogyha lepukkan egy kocsi akkor annyi szusz még van benne ,hogy az út szélére lehessen navigálni vagy ha nem akkor meg oda kell tolni.Ellankadásjelzõ háromszög meg láthatósági mellény gondolom nem volt neki?
én tegnap azt bírtam 26-son, dubicsány elõtt , van egy vasúti átjáró, már nemtom milyne kocsi, le volt ott robbanva de pont az átjáró elõtt. az út szélére se volt tolva, csak pont az én sávom közepén. ráadásul ez a vasúti átjáró elõtt 50 méterrel egy kis kanyar is van, szal az volt aszerencséje hogy elõszõr mentem arra, sé nem tudván h milyne az út , szabályosan közelítettem meg a vasúti átjárót és ügyesen meg tudtam álni mögötte.
Mai story! Mentem a 51-esen egyszer csak azt látom ,hogy az elöttem lévõ Toyota kisteherautó eléggé lelassul szinte állóra látom van elõtte valami kis piros kocsi gondolom biztos az le akar kanyarodni DE NEM. Mivel elég nagy volt a forgalom megelózte a kis pirosat a kiteher majd beértük az ALANYT.Piros elég új Ford Focus nagy T betû a hátulján,anyu kapaszkodik veszettül a kormányba apu mellette ül.Eszeveszettül száguldott 35-40 KM/h -val.Kérdésem:ha valaki ennyire fél vagy nem tud vezetni miért a legforgalmasabb fõútvonalon kezdi? Én is voltam kezdõ de a forgalom ritmusát mindig fölvettem viszont ez a vezetés már kifejezetten veszélyeztetés volt ennél még a leglepukkantabb IFA is jobban megy.Na ennyi ,remélem más nem kapott ki egy ilyen MADAME-ot
Persze, egy ilyen autóban mindenki túlbecsüli a képességeit, pláne, hogy egyáltalán nem érezni benne a sebességet.
Nem teljesen mindegy, hogy egy mûszakilag nulla (fék teljes hiánya, motorfékkel jobban lassulok) Ladával vagy egy 2006-os Subaru Sti-vel mentek... A Lada sajnos sokkal masszívabb, így egy esetleges bibinél az utasait töri, nem magát. Útfekvésben viszont közel sem jár a Subaruhoz, ez nem csak a passzív, de az aktív biztonságot is csökkenti.
Hát kb. Mindkettõnknek maradandó élmény. Mellesleg ennyi idõ távlatából már kezdenek szépülni az emlékek. Persze az is igaz, hogy akkor is élveztem a "ralit", csak ez nem volt felhõtlen. A veríték ott volt a hátamon: mi van, ha pont most történik valami? Ki se tudtuk volna védeni. És persze az elhatározás: soha nem ülök be mégegyszer ilyen ember mellé. Max. ha hivatásos raliversenyzõ, de akkor is csak a biztonságos versenygépbe, bukóval stb.
Igen, ez lenne a normális, ha meg tudna állni. Amúgy, ha jól emlékszem, egy "egyenesen bevehetõ" kanyarban a jobb eleje csúszott meg az aszfalt melletti leszórt, poros-kavicsos részen, ott kapta el a fát, és a kocsi hátulja "szaladt" elõre, viszont nem voltak olyan sûrûn a fák, hogy oldalba kapjon egyet. Annyi kimaradt a sztoriból, hogy miután megmutatta a fék "hatékonyságát", rákérdeztünk a kézifékre: simán behúzta, nem is kattant. Szerintem ki volt szakadva. A motorfék legalább mûködött, kanyar elõtt (derékszögû, ez vezet ki a városból) le tudott lassítani, így azt "csak" kb 70-nel vettük be. Az biztos, nem ülnék be mégegyszer az srác mellé.
Na ja. Eddig szép a történet. Viszont én is tudom, milyen érzés városon belül 100-on felül lenni. Én, kuzin, meg az autószerelõ haverja, plusz egy fehér 1200-es Zsiga. Azt mondta a haver srác, hogy megbütykölték kicsit a verdát, (utólag kiderült, csak a motort fúrták fel). Kisvárosban, körúton 110-zel. Én hátul ültem, biztonsági öv nuku. Keresztezõdések közt sok van, ami nem "egyenes", hanem 5 méterrel el van "tolva a folytatás" így enyhén kanyarodni is kell. Erre a srác szépen érintõre vette a dolgot, egy döccenés jobbról, majd balról, aztán tép tovább, szó nélkül. Következõ ilyen keresztezõdésnél már megjegyezte: "itt a múltkor se jött senki". Azon is 110-zel keresztül. Kuzin megkérdezte: jó a fék? Erre beletapos kajakra a fékbe, irgalmatlan nyikorgás, és a kocsi kb. 50 m-en lelassult 110-rõl kb 95-100-ra! Na akkor kivert a veríték. Átmentünk a szomszédos kisvárosba 12-13 km, 5 perc alatt ott is voltunk. Persze a két város közt elég kanyargós az út, de nekem úgy tûnt, csak egyenesen megyünk. Lehet, hogy ralira képzi magát a srác, de én valahogy nem élveztem annyira. Amint átértünk, ki is szálltunk mindketten a kuzinnal. Az még hozzátartozik, hogy a srác pár héten belül összetörte a kocsit. Néhány töréssel megúszta, "jól" kapta el a fát az útszélen. Hát no comment.
Szolnokon súlyos baleset történt, egy tanulóautó ütközött egy másik autóval. A tragédiát az okozhatta, hogy a másik autó nem az útviszonyoknak megfelelõen vezetett... A 31 éves oktató halálos (ne feledjük, tanulóautóban az oktató nincs bekötve!), a tanuló súlyos sérüléseket szenvedett.
Mindezt azért, mert valaki nem volt mazsola.
Autót lehet venni, tehtetséget nem. Sebaj, biztos kap másikat a papától. A legtöbben azt felejtik el, hogy hiába van alattuk négykerékhajtáés, ami jobban húz hóban, kanyarodáskor, tapadáskor ugyanannyi a tapadó felület, mint a kétkerekeseknél. Ezért látsz télen több 4x4-est az árokban, mint kétkerékhajtásút.
Egyébként az Autómánia topic kettõvel arrébb, ha kérhetem.
Az tettszett még benne hogy gyorsuláskor 3 pittyegõ hang jelzi hogy a fordulatszámmérõ piros tartományba érkezett, és váltani kéne, így nem kell folyton a fordulatszámmérõt figyelni.
Persze, ez a pittyegés, a tettszõlege fordulatszámra beállítható.
emlékeztek, nyáron írtam hogy haverom kapott egy 2005 -ös Subaru Imprezát, mait 10 napos korában sikerült rommá törnie, aztán meg is rendelték a másikat, viszon így újabb modellt kaptak.
Most volt idõ, és elvitt vele egy körre hogy kipróbáljuk.
- 300 lóerõ - 6 sebesség, pirosan világító mûszerfal, spoiler -ek. - 5 másodperc alartt van 100 km/h -n.
- Tényleg fantasztikusan jól gyorsul, ilyen erõs, és ilyen jól gyorsuló autóban még nem ültem. Erõsen kapaszkodtam az anyósülésen, mert 130 -140 -nel is mentünk a városban.
Ez aztán erõsen megemeli az adrenalin szintet, mikor zöld lámpánál elrajtoltunk 100 méter után már 120 -al repesztettünk. Az arcomra fagyott a mosoly, mert anniyra gyorsultunk. meg az egész testemmel az ülésbe préselõdtem.
Körforgalomban is tettünk egy-két kört 70 -80 -nál kezdenek csak a kerekek csikorogni, Énnekem már halálfélelmem volt hogy kisodródunk, de haverom nem nagyon izgatta magát.
- Egy BMW -s megállt a szemközti sávbasn, hogy megvárja hogy startolunk el a zöld lámpánál. Meg lehagytunk egy-két városban autózót, mintha álltak volna egyhelyben, vagy nemtudommi.
Az biztos hogy észnél kell lenni ezzel a kocsival, mert különben egyszerre az árokban kötsz ki vele, mint haverom az elõzzõ Imprezával a betonkerítésben.
u.i: Eddig azthittem jól gyorsul a Honda Legend -em, de asszem tévedtem. Persze amikor én vittem el haveromat egy körre, az is veszettül kapaszkodott, és el volt ájulva hogy gyorsul, de ez az Impreza egyszerûen fantasztikus.
Megyek a Nyugatinál erre egy kis sevrolé csinál egy olyat mint a filmekben ez a tökig rántom a kormányt amilyen gyorsan csak lehet. Persze a másik sávban én voltam és hallatlan rutinról tanúskodva kivédtem a marhát. Erre mellé megyek és dudálok egy jó hosszút, még az ablakot is lehúztam, gondoltam ez a minimum azokután, hogy a saját kocsimat és a csávó gépét is totál megmentettem. Arra se méltatott, hogy odafordítsa a fejét. :) Hatalmas szerencséje volt, hogy egy 80 év körüli öreglányt cipelt. A poén az, hogy amikor rádudáltam már témába voltak az öreglánnyal és valamin röhögtek. Csak sejtem, hogy rajtam...
Én azt utálom mikor megelõznek 140el aztán 2 perc múlva meg utolérem a tagot mert épp telefonál és elõzhetem meg! Mondjuk ha telefonálok én is leassulok, csak telefonálás közben nem tûnik fel.
Én a 86-os on lakom, naponta 2000 kamion megy el leõttünk. úgyhogy nem kell bemutatni a helyzetet, ismerem õket.