Ma, ahogy jöttünk haza, láttam egy balesetet. Egy pofa elütött egy apukát a két fiával. Volt ott gyermekmentõ, másik két mentõ, meg mittommi.
Vajon ki volt a hibás? A kocsi ment túl gyorsan, vagy a kölkök ugrottak az útra?
apropó képet mutattam már róla ? aki ebbe a topikba jár tehetne be képet a verdájáról
CRX ? aha, az elég sportos autó.
Melyik évjáratú a tied ?
mert volt asszem : 1888 -ig , aztán 1988 - 1993, 1993 -tól.
Egyik haveromnak volt egy elsõ szériás CRX -je Aztán lecserélte egy újabb, 2. szériás-ra, ez szuper jó volt, de egyszer jött vele hazafel Sopronból, és a futómûben eltörött valami, és az árokban kötött ki vele totálkárosan.
Most egy Honda Integra type R -je van.
igazi Honda mániás..
Apropó, éppen most voltunk a Honda szervízben, váltótóolajat cserélni a Legend -ben. 35.000 volt maga az olaj, elõzõ tulaj nem sûrûn cserélhette, mert koromfekete volt az olaj. Valószínûleg ezért hallatszódott kis csattogó hang a motor felõl elinduláskor, amíg a motor be nem melegedett....
A szervízben azt mondták hogy most ez a hang meg fog szûnni..
A Hondás megjegyzéssel egyetértek!:) Az én Hondám csak 120ló, viszont velem együtt sincs 300Kg, úgyhogy az a CRX-nél is mérgesebb pár nagyságrenddel. Koporsónak is csak azért nem hívják mert nem rajta szoktak meghalni.:)
Honda the best... Nekem CRX van olyan mint egy kis mérges darázs... 810 Kg + én és 160 LE... Isssszonyatosan dinamikus kis kocsi és katergóriájához képest marha kényelmes...Igaz nincs benne szervó, meg ABS ,meg egyéb ilyen kütyü de nem hiába hívják repülõ koporsónak lol
Jah. Például azt is szokni kellett, hogy a kormányt valami elmebeteg barom pontosan a vezetõ elé rakta, nem tõle egy picikét jobbra :D
Egyébként a Viasat eXploreren most ment az 5. sebesség egyik része, amin az autópályás tömegkarambolt mutatták. Hozzávalók: Sok autó, ami áll a dugóban Hatalmas köd Kettõ darab autó, ami azt hiszi, hogy a 40 mérföldes korlátozás csak dísz
Eredmény: A kicsi Metro, és a bálnaMerci belerohan a népbe. A Bálnamercis túléli. A Fiat UNO, amit mindkettõ eltalált, két méretesebb Koffer nagyságúra zsugorodik... Egy másik kis piros autó jobb oldala gyakorlatilag belenyomódik a balba...
Nem keskeny, épp ellenkezõleg, túl szélesre mérték, ezért a jobb lábam rajta támaszkodik. ha egy centivel jobbra húzna az a fal, akkor már semmi gond nem lenne. Így viszont olyan, mintha egy párnázott csövön támaszkodnék térd alatt...
Nekünk van a Honda Legend, 205 lóerõs, 100 alatt menni vele olyan mintha egyhelyben állnék.
amíg nem volt automata váltós kocsink nem is tudtuk menniyra jó dolog ez... nem lehet vele lefulladni, kényelmes, lazán lehet vele menni. de amikor a gázra lépsz iszonyúan gyosrul és gyorsan vált.
Nemtom, nekem pont jó, csak a sok év trabi után képtelen vagyok ezekhez a baromira hosszú kuplungutakhoz beállítani az ülést :(
multkor a haver oktaviajat vezettem - 170 loeros turbo. a teknosunk utan nagy valtozas volt, hogy beleleptem es szaladt. vigyaznom kellet hogy nem menjek tobbet 110 nel
fabia is sokat tud, de nem olyan kenyelmes. nekem kicsit kemeny a francia teknos utan (Thalia)
Mondjuk az értelmesebbek ezzel együtt azt is jelzik hogy nem radart vagy lézeres trafipaxot érzékel. Fateré pl. egy átlagos típus nem a csúcs többérzékelõs, de már az is szépen kategorizálva jelzi hogy éppen mibe fut bele. Ráadásul már ennek is két üzemmódja van direkt az ilyenek kiküszöbölésére (városi ill. országúti), városi üzemmódban nem jelez be minden szemétre.
Relaks Superb -el ment valszeg. abban biztos nem érzed a sebességet..
Az én Hondámban sem érzed a sebességet múltkor mentem a Legend -el, kipróbáltam milyen gyorsan gyorsul 80- ról 120 -ra ráléptem a gázra, az automata visszakapcsolt.... 5 másodperc alatt 120 -on volt a mutató. DDD
egyébként, ha már feltalálták azt a kúúúrva (bocs) radardetektort, és engedik is használni, akkor mi a bánatos anyámért nem lehet a fékre lépni, ha pittyeg a masina? Azt már meg sem merem kérdezni, hogy miért nem lehet betartani a KRESZ-t, mert nekem estek...
kivéve a frissen vxolt, krómkerekû merdzsót. Annak az egy jármûnek lehet koszos a rendszáma.
Terepjárók sincsennek elõnyben, teljesen mindegy hogy a ha szántóföldröl gurulnak is ki a rendõr szeme láttára. Forgalomban nem vehet részt olvashatatlan rendszámmal semmilyen jármû, semmilyen körülmények között. Ha pl. szántóföldrõl jön akkor szépen megáll a közút elõtt, letakarítja és mehet tovább. Ki van ez találva szépen, nem véletlen hogy nincs elterjedve ez a "rendszámbekoszolós" trafipaxkivédõ módszer.:)
Koszold össze, úgy, hogy a trafipaxos képen ne lehessen látni :) Ha meg a rendõr igazoltat, akkor még mindig egyszerûbben megmagyarázod azt, hogy miért lett sáros a rendszámtábla, mint azt, hogy csak úgy elveszett :)
Ja, és még annyit, hogy hiába mondod, hogy "dehát most hagytam el", a rendõr dönt, hogy hisz-e neked vagy sem (pl nagyon koszos a rendszámtábla helye, akkor valószinûleg több napja nincs meg), és ha nem, akkor büntethet.
Mert én mintha úgy hallottam volna hogy elég egy rendszám is.
hegyre felfelé szerpentin, Lengyelországból haza, persze éjjel és full sötétség :) lefagyott út, mi voltunk az elsõk akik megakadtunk :)
jött még egy busz és kb 20 autó mind egymás mögött és vmelyik csak csuszott csuszott... kiléptem az utra ha nem kapaszkodom az autóba azt hiszem a hegy aljáig csusztam volna a szerencse abban volt, hogy találtunk faleveleket, amiket az autó kerekei mögé tettünk és így... hát... olyan 1 óra szenvedés árával de csak tovább jutottunk, aztán végig kettesbe, félve nehogy kikaparjon mert akkor megint konyec, de hál'istennek aztán már nem akadtunk el
irtó parás és szar helyzet volt, fõleg merthogy autók lámpáin kívül semmi mást nem látott az ember szinte
Én ugyanígy jártam régebben, csak 3 álló kocsi felé csúsztam, akik már elõzõleg összecsúsztak :D
én tavaly télen mikor árut szállítottam egész jó volt az út, de egy lejtõs szakaszon ráfagyott az útra a pára, ráadásul útkeresztezõdés van ott.
Amikor fékeztem , az autó meg elkezd csúszni, és sodródni az árok felé, ccc és semit sem akart lassulni. c De azért megoldottam. , az útpadkán volt egy kis fû, az megfogta kicsit a kocsit, és megálltam .
El tudom kepzelni :-) En valszeg izzadtam volna, mint allat... Mondjuk neked nem mondtak meg egyertelmüen, hol kellene menned...
Nekem taxis koromban voltak erdekes eseteim: Jeges ut a hegyre fel... egy auto szeles... egyik oldalon szakadek korlat nelkül, masikon parkolo autok...
Kezifek behuzva, fekpedal ketlabbal taposva... auto csuszik hatra es közben fordul el oldalra...
Ne tudd meg...nem faztam abban a hidegben :-))) De megoldottam, mert az en szerenysegem legalabb akkora, mint a tied :-)))
Az jó, én egyszer egy 24 tonnás DAC-al keveredtem be még katona koromban egy lakónegyed szûk parkolójába éjjel. A gond csak az volt, hogy vontattam egy Uralt :D
Alltam a pirosnal es egy Emeletes buszbol a soför megkerdezte tölem (az en szintemen ült, könnyen ment a tarsalgas), hogy merre kell menni a varos legnagyobb nevezetessege fele?
En mondom, a következö lampanal jobbra, aztan a varos masodik legnagyobb nevezetessegenel megint jobbra, aztan ott is van.
Erre a hülye megköszöni es _annál_ a lampanal, ahol allunk, 3 savot elfoglalva (ki kellett mennie harom savot, hogy 90°-ban be tudjon fordulni) befordul abba az utcaba ami mellett allunk. Nos ez meg nem lett volna baj, csakhogy az ut az elejen meg szeles, aztan szükül össze es egyiranyu lesz, majd egy haztömb körül egy hurkot csinalva magaba fordul vissza.
Az elsö kanyarig meg eljuthatott, de hogy onnan hogy szedtek ki, nem tudom...szerintem langvagoval.
egyszer amikor gimis koromban bejárósók voltunk úgy fordult ki egy kanyarból a busz, hogy a jobb hátulja kidöntötte a stoptáblát a helyérõl. a sofõr semmit sem vett észre.
A KRESZ mai állása szerint egyébként akkor is elsõbbséged lenne ha a kanyar után a folytatódó fõútvonalon mész át keresztben és nem az egyenesen menõ mellékúton. A gyalogosok védelmében vezették be pár éve, mert azoknak "nem kell" tisztában lenniük azzal hogy ott a nem indexelõ autók feléjük fognak fordulni és nem egyenesen mennek tovább, így szabálytalanul vágtattak keresztül ott ahol nem lett volna elsõbbségük. Így inkább az autósoknál hoztak új szabályt mert ott az oktatás keretében mindenkinek meg kell ezt tanulnia és felkészülnie keresztben jövõ gyalogosokra. Mondjuk ezt nem nagyon híresztelték, ha tavaly nem csinálom meg az A-t, akkor a mai napig fogalmam se lenne róla.
Reggelente egy kanyarodó fõútvonal típusú keresztezõdésben megyek át. Ha szorosan tartanám magam a kresszhez, hetente gázolnának halálra. Miért? Mert én a mellékútnak minõsüõ részen megyek át, a sok barom meg aki a fõútról jön, cseszik kirakni az indexet, hogy nem követi a kanyart, ui. fizikailag egyenesen megy tovább. Csak azt felejtik el, hogy a kresz szerint az egy rohadt jobbrakanyarodás Nameg szerintem a többség nem 50-el jön, még éjjnek évadján sem ...
Utálom a mazsolát! :@
Mikor mentünk Èinto-ba (vagy hogy kell írni) osztálykirándulni csuklósbusszal, akkor volt, hogy a sofõr megfordult a parkolóban, és kidöntött egy kilométerkövet. Hátul az utánfutóban annyit éreztünk, hogy az egész szépen ugrik egy hatalmasat, de elöl tájékoztatni kellett a vezetõt a történtekrõl :) Mondjuk kicsit csúnyán össze lett karcolva a busz háta, meg eldõl a kilométerkõ, de semmi egyéb nem történt
nálunk nem mazsola volt tegnap...épp ellenkezõleg: mentem suliba jó öreg Ikarussal, bár szívében Rába D-10 Euro 2 dübörgött, szal annyira mégse volt lomha :) jobb oldali sávban haladtunk, és a bal oldali sávból bal kanyarnál belénkcsuszott hátulró és oldalról (pont a busz sarkát kapta el, ripityára is tört az autó eleje :D) Seat Cordoba volt, buszsofõr amugy észre nem vette az esetet :D köv megállóban szól neki mögötte levõ jövõ busz sofõrje mi történt, jó szálljunk le... ok, száll ki Cordoba sofõrje, nini, hát nem szõke csaj vót ? ez is ilyen véletlen egybeesés a szõkékkel ? néha kezdem télleg azt gondolni, hogy igaz ez a szõkenõsdi duma...
hetvegen ujra korbeautoztam a fel orszagot, de nem nagyon voltak mazsolak. szombaton esett es vizes volt az ut, probaltam jobban vigyazni. egy mazsola ladaval belehajtott egy utanfutoba. pesze a lada eleje szepen szet volt szorva, mazsola feje bekotve, utanfuto leszakadva...
HÁt ez szuperjó...
bárcsak ott lettem volna, amint a szétvert cigányok kacskaringózva elhajtanak a tett színhelyérõl. DDD
Aha, nemeteknek reflektorozhatsz...gondolod reagal ra? Fasz RTL mar bemagyarazta nekik, hogy ne hallgassanak a csunya tolakodokra es azok a rosszak, nem ö, aki 120-szal tötyög a belsö savban.
Emailon kering ez most :D nagyjából ide tartozik :D humorosba raknám de nincsenek képek az esetrõl :)))))))))) Egy újabb városi legenda:
> Egy mikrobusz haladt Budapesten az Andrássy úton a Hõsök tere felõl a > belváros felé. > A sofõr nem nagyon ismerte a járást errefelé, mert folyamatosan balra > indexelt, arra akart kanyarodni, amit ezen a szakaszon jó hosszan nem > lehet.
> Leste az utcákat, és elég lassan haladt a belsõ sávban.
> Mögötte egy batár-nagy fekete BMW sötötített üvegekkel nagyon hamar > megunta a lassú tempót, és huzamos dudálásal próbálta a furgont jobb > belátásra bírni.
> A sokadik dudaszóra kinyúlt egy kéz a mikrobuszból és jól bemutatott a > bömbinek.
> Erre a BMW kurva gyorsan megelõzte, keresztben eléállt, és kiugrált belõle > négy (4) tipikusan nagy darab kopasz cigány.
> Az egyik a furgonhoz lépett, feltépte a sofõr ajtaját, majd hanyatt > bukfencezett. A sofõr a szép rúgás után ki is szállt, és sebtében megverte > a többi hármat is.
> A mutatvány elég nagy népszerûségre tett szert az Andrássy út közönsége > körében.
> Az rendezvény fénypontjaként egy szakadt kanárisárga kiskocsiból kikiabált > egy pasas a levitézlett "gengsztereknek":
> - Látod, cigány? Ezért kellett volna megtanulnod olvasni!
> A mikrobusz oldalára ugyanis ez volt írva jó nagy betûkkel: Fehérorosz > Karateválogatott
> A válogatott ki se szállt, csak röhögött a kocsiban. A sofõr intézte az > egészet, bár lehet, hogy õ is versenyzõ volt.
> (valami ifjúsági karate európabajnokság volt Pesten azidõtájt)
hagyni kellett volna a lincselést.
és mostvessük össze ezt a bûncselekménytípust a kalózkodással...
- forgalomból kivont BMW - no jogsi - no forgalmi - 120-as tempo (mint abban a régi filmben)
Ez a baj az egészben:
"Hatályos törvények szerint legfeljebb három évig terjedõ szabadságvesztés szabható ki halált okozó közúti baleset gondatlan okozása miatt. Azonban ha jogosítvány nélkül okoz valaki balesetet, akkor sokkal súlyosabb büntetésre is számíthat."
Kap egy kis felfüggesztettet, és éli világát, max. máshol fog lakni.
pancser, csak nyolc fát ütött... még tekézni sem tud.
Komolyan: engem állandóan "tanítanak" vezetni, hogy miért megyek harminccal a síneknél, miért kerülöm ki széles ívben a bicajosokat, és ha ez nem lehetséges, miért állok be mögéjük, és mekkora balek vagyok, hogy a barátnõm visz haza, ha egy-két pohár sörbör lecsusszant... Ezért.
nem hiszem, 24 ló nem húzna 90-nél semmit, akárhány fokozata lenne. Másrészt az elejében alig van súly, ha 90 környékén alákap a levegõ, akkor kormányozhatatlan is lesz... jó kis autó, városban nagyon szerettem, de nem száguldozásra találták ki. Ezért nem is szoktam ledudálni a trabisokat, polskisokat, stb. az útról, lehet, hogy nem mernek többel menni, és a halálba kergetném õket... (meg aztán én sem szoktam száguldozni... csak most készül az 50-es kipuffogórendszer a Láda alá :-) )
Ja. Nem tom, hogy te most nemetorszagrol beszelsz-e, de mondjuk ausztriaban, ha valaki elözni akar, akkor elöbb tükör, aztan ha semmi, akkor index aztan elözes.
Nemeteknel meg mint a vakeger kivag, te meg fekezze, bazeg, azert van a fek.
Aztan a TV-ben meg minden heten van egy müsor arrol, hogy a tolakodok meg a villogtatok...
Hat könyörgöm, ha az en autom tud 200-at es nincs korlatozas, es sietek, akkor meg jo, hogy szeretnek haladni es ravillogok a balfaszra, amiert kivag elem 100-zal.
Szerintem a nemet mazsolak összefogtak es igy probaljak azokat szivatni, akiknek jo autoik vannak. Emlekszem nehany eve meg lehetett rendesen haladni, ma mar semmi eselyed sincs.
A legszebb, hogy csupa ket savos autopalyak vannak es ha veletlenül kibövül 4 savra, akkor meg 120-as korlatozast odanyomnak. Amit en galansan figyelmen kivül szoktam hagyni.
Szoval tisztara degeneraltak...
A stau-rol meg annyit, hogy multkor egy orat altam benne es kb 3Km/H-val haladtunk, mar ha haladtunk, es mikor a vegere ertem, nem lattam, mitöl volt a dugo?!
Se epitkezes, se baleset, se semmi... Csak fogtam a fejem.
5-el? Te azt csak szeretnéd. A kamion megy 90-el, de a kalapos öregúr 90,3 kmh-val áll neki elõzni. Persze mindig akkor, ha éppen jön valaki normális tempóban. Fél órán át baszakszik a kamionsor mellett mire visszamegy végre. És akkor jön a rádióban hogy stau van itt meg ott, mert baleset történt. Hát a l.f.szt baleset, csak ilyen hülyék feltartják a forgalmat. A másik bosszantó meg az, hogy sokan azt hiszik, hogyha kirakták az indexet akkor máris joguk van elõzni/sávot váltani. Csesznek a tükörbe nézni, hogy jön e már valaki ott. Csomószor voltam már úgy, hogy legszivesebben direkt beledurrantottam volna hátulról a faszfejbe, csak hogy tanulja meg egyszer végre... Amúgy én 3-400km-en 105-120 közötti átlagokat szoktam autózni.