egy darabig kispolskiztam. Iszonyat jó járgány, egyetlen baja van: hiába lépsz oda a gázra. Pl. megyek hetvennel hazafelé, a motor ordít, a szembejövõ sáv tömött, mögöttem dudál, villog, siet, én meg hiába taposom ki az autó lelkét, 70-rõl már nagyon nehezen gyorsul a 90 körüli végsebességére.
Autopalyan nincs sebessegkorlatozas, erre a balf@szok mind a belsö savban megy 120-szal. Persze index nelkül vag ki eled, mert 5 km/h-val gyorsabb, mint a teherauto es aztan ugy dönt hogy ott is marad elötted.
Esküszöm volt olyan, hogy a külsö savban elöztem 10KM-en (!) keresztül a 120-szal döcögö koloniat es mikor eljutottam a legelsöhöz, kiderült, hogy neki csak olyan kedve volt...
Becstöl Wiesbadenig a navigacios rendszer 100Km/h atlagot irt ki 7 oras utnak. Gondoltam fasza, ausztriaban 160 meg mehet, aztan nemeteknel csutka (215-öt birt az audi, amivel mentem) es igy meglesz 4-5 ora alatt.
Ja, gondoltam en a naiv fejemmel. Kajakra meglett a 7 ora es a 100Km/H atlag.
hozzateszem ,lehet makom volt es nem vmi menstrualos picsa foglalkozott az uggyel
ienkor vissza kell menni meg kell kerdezni hogy lekaptak e... vagy ha megjon a papir egybol kell egy levelet irni nekik, hogy a munkadhoz kell a kocsi ,es hogy a fizetesedbol nem tudsz kifizetni ekkora birsagot (50-60 rongy is lehet + elveszik a jogsidat joidore) ekkor visszairnak egy papirt hogy nem veszik el a jogsidat es meg a birsagbol is engednek.. en 110-el mentem (eloztem mondjuk de ez nem mentseg)lakotteruleten... az lett belole hogy 2 buntipontot kaptam es asszem vmi 10ezer forintot kellett fizetnem..
augusztus 15. -én lehet hogy bemértek a traffipaxosok, de még szerencsére nem kaptam levelet . kb. 80.-al metünk lakott területen, Balatonfüred -en, lehet hogy késõn kezdtem lassítani....
meddig jöhet még a levél ?
Ugyanez volt velünk Olaszországba. Nem találtuk a kikötõt és egy néger csajodavezetett minket! Éppen elértük a a hajót.
Egyszer apámék régen Bécsben eltévedtek, megkérdeztek egy embert hogy merre van az-az utca, az osztrák meg ahelyett hogy elmondta volna beült a kocsijába és odavezette apámékat a címre, 30 prec volt az út odáig. DD
Sziasztok. Debrecenben nyaraltam, Szolnokon akár iskolát is nyithattam volna mazsolázásból. (ha szolnoki olvassa ezt az oldalt, akkor aug. 01, fehér 2107-es Lada alufelnikkel, 25-30-cal - én voltam) Olyan háromnegyed órát töltöttem a városban, pedig csak át akartam menni rajta. Pl. kaptam egy "a második lámpás keresztezõdésnél balra" útmutatást, de a második keresztezõdésnél nem lehetett balra kanyarodni, tábla védte. Gondoltam, akkor a harmadikban kell. Az elsõben kellett volna...
Te meg nem olvastál Douglas Adams: Galaxis Útikalauz stopposoknak könyvet. Abban mond ilyesmit Arthur Dent, miután lerombolták a házát :D
szerintem igen, arrol is ha jol emlexem az elso hozzaszolasra (ez a topic leirasaban is ez van), akkor arrol van szo, hogy a lassu vezetes (sot hibakkal) kenyszeriti a tobbieket elozesre.
vannak helyzetek, amibe nem szivesen kerul az ember, pl. kifogni egy kamiont hegyi uton felfele - kielozni veszelyes, docogni nem akarsz husszal, belalhatatlan tole a kanyar...
avia rulez ahogy mostanaba mondanak
"meg óvatoskodó nem hagy minket az úton érvényesülni
tehát ha mondjuk van egy BMW M5-ünk akkor miénk az út, a többiek csak azért vannak, hogy ne legyen olyan uncsi"
én még nem ütköztem nem is vagyok úrvezetõ de az a topik nem a veztésbiztonságról szól
Na ezaz amit nem csipázok! Ha valakinek van 1 jobb kocsija akkor azt hiszi övé az út. Rengeteget vezetek nap mint nap és sok meleg helyzetem volt ilyenek végett(TT, passat, BMW, Merci, stb.). Sokszor kellett a fékbe taposnom hogy össze ne ütközzünk, mert avval nem foglalkozik, hogy vele szembe jönnek kb 200m-rel és nekiál elõzni. Én is szeretem a sebességet, de bizonyos határokon bellül. Mekkora annak az eséje hogy 1 BMW M5-os ütközik a suzukival, hogy élve szálnak ki a suzukiból, pedig Õ betartott mindent és nem a suzukis volt a hibás! Nemtudom hogy már ütköztél-e kocsival? Tudnák róla mesélni pedig mi csak 90km/h sebességgel haladtunk!!!
1 biztos: Nem a mazsola vezetõk okozzák a legtöbb balesetet!!!
de ez a topik nem errõl szól, hanem arról, amikor a sok béna totyogó, meg óvatoskodó nem hagy minket az úton érvényesülni
tehát ha mondjuk van egy BMW M5-ünk akkor miénk az út, a többiek csak azért vannak, hogy ne legyen olyan uncsi, illetve amikor szembe jön mondjuk egy másik tagtárs, megosztozzunk az úton
az urvezetok atlageletkora kevesebb mint amit en meg szeretnek elni kulonben kivancs lennek, hogy te mit valasztanal - frontali utkozes vagy leszeded a bicyklist az ut szelerol?
tegnap kb 15 kilometeren docogtunk egy kamion utan ami a pofankba vagta a vizet, mert nem tudtuk kielozni olyan nagy volt a forgalom. a legrosszab mikor a szembejovo eloze ugy gondolja, hjogy ugyis lehuzodol, de neked meg ott egy bicyklis vagy gyalogos is az utadban...
azaz igazi, amikor 1-1 sávos országuton huzodj le a porba jobbra, mert a szembejövõ busz a te sávodban elõz ugye, és vhogy nem ugy számította ki, hogy még elõttünk be tudna menni vissza a saját sávjába... az már vmi, amikor 100-130-ról vedd észre szembõl vmi nagy kocka alaku dolog villog mint állat, és térj ki elõle, neki az utjelzõnek esetleg, qrva anyját
penteken jo meleg volt, hat elmentunk pancsizni egy kicsit melo utan. este nyolc korul jovunk haza, mikor gy bekotoutrol kivagodik egy fekete sotetitett uvegu sport nemtudommi, kieloz jobbrol (a bekotosavon), utani kiugrik es az elottunk levot mar elozi is. a buszsofor aki szembe jott egy kicsit ki volt akadva, hogy le kellet huzodnia egy frontalis utkozes elol...
aki gazdag az meg a cicjeit is bebiztositsa. es ha lelog (mert egyszer csak lelog), akkor kap egy vagyont, mert megvolt a kareset...
persze a kovacs jozsef a vadiuj fabiajat vagy suzikijat csak alapbol biztositjak es csak a felelt kapja a karnak ha bebizonyitja, hogy nem o volt a hibas...
Elmesélek egy Sztorit, a múlt szombaton történt ez, nagyon Lol lesz :
- A kávéház fölött lakik egy srác, tök gazdagok...
Van már neki egy Subaru Impezája, kb 6 éves lehet. De most apja vett egy vadiúj Subaru Impreza WRX Sti -t. 11 millóért lízingelték a kocsit.
mindenki használta a kocsit a családban.
Aztán múlt szombaton még csak 10 napos volt a kocsi, amikor a srác 120 -al ment belvárosban, és volt az úton valami sár-tócsa, levette a lábát a gázról, meg közben félrerántotta kicsit a kormányt, és a kocsi már meg is pördült, a kocsi hátuljával kivitt két betonkerítés elemet..
Totálkárosra csukta meg az autót, még csak 1300 km volt benne 5 milló kár lett benne....
De már fizetni fog a biztosító, és már meg is rendelték az új Subaru -t, csak várni kell, mert egész Európában nincsen kék színû..
A kocsi megmaradt részeit, például a motorját meg eladják, úgyhogy még keresnek is rajta egy picit...
"felakasztatnám, megfojtatnám, felnégyeltetném, aztán megfõzetném õket. Aztán kezdeném elõlrõl, és ha befejeztem, ugrálnék a darabokon.És addig ugrálnék, amíg fel nem törik a talpam"
nem tudom ki ismeri a gyor - varpalota kozotti szakaszt. most voltam arra eloszor. oda fele nem a fovonalon mentem, hanem egy kis tajnezes a falukon. nem is lett volna semmi gond, csak egy dzipes majd az infarktust hozta ram, amikor leakart kanyarodni tesre palota felol (tehat balra), de kozben en jottem szamben. persze volt felcsikorgas. gondolom a kocsijaban nem sok kar lett volna de az enyembol ripitya lett volna visszafele veszperemnek mentem. mivel nem ismerem a szakaszt es eleg kanyargos, igy probaltam ovatos lenni. hat egy optimista suzukis eloz a kanyarokban (tilos az elozes tabla) es meg ram dudal, hogy huzodjak mar le mert nem fer... a harmadik a hetvegen egy csapat fiatal volt egy fekete hondabol, akik ugy latszik megongyilkolni akartak magukat a balcsihoz vezeto uton, mert varosba eloztek teli csiknal szembejovo autonal. persze a szembejovo majdnem a fuvon ment es engem is szepen nyomott le az utrol egy hosszab hetvege alatt van mibol mazsolazni az utakon...
Aszód felõl jövök Gödöllõ felé, és a domonyvölgyi elág elõtt van egy hosszú egyenes szakasz. Szembõl jön egy kocsisor, amit egy szemétláda az én sávomban elõzött. HA NEM FÉKEZEK NEKEMJÖN, MERT HELY AZ NEM VOLT!!!
Utálom az ilyen köcsögöket. Egytõl egyig kirángatnám a kocsiból, felakasztatnám, megfojtatnám, felnégyeltetném, aztán megfõzetném õket. Aztán kezdeném elõlrõl, és ha befejeztem, ugrálnék a darabokon.És addig ugrálnék, amíg fel nem törik a talpam, vagy ki nem találok valami még borzasztóbbat!
persze, mert addigra mar nem lesz egy auto sem bicikliseknek meg minek
A tudósító Haren egy kis utcájában szarvashibát követ el. - Hogyan csökkentené a sebességet ebben az utcában? - teszi fel a leckekérdést a mérnök. - Fekvõrendõrrel! - így a válasz. Sajnos ez szitokszó a Monderman-szótárban. De az utcácska végében fény derül a helyes megoldásra: osztott tér, virágládákkal. Mindjárt ki is próbáljuk. Leparkolunk az úttesten. Az arra haladó jármûvek komótosan kikerülgetik a kombi Volvót. Majd áttérünk az utca "kresz-es" végébe. Ugyanúgy leparkolunk. Az elsõ jármû ránk dudál.
ilyen eredményt vártam, nem tudtam hogy már máshol megcsinálták. szuper :) köszi a cikket
"- A lényeg az: nem kell hülyének nézni sem az autóst, sem a gyalogost. Akinek például tehenet jelzõ táblát raknak ki két tehéngazdaság közé, azt gyereknek nézik. Úgy is fog késõbb viselkedni - állítja az építész, elismerve: az autósok 10-15 százalékán semmilyen megoldás nem segít. "Fiatalemberekrõl van szó, akik meg akarják mutatni a barátnõjüknek, milyen klassz gyerekek!"" ez nagyon tetszik
Múlt héten Ken Livingstone, a sokak által "autógyûlölõnek", vagy "vörös Ken"-nek nevezett londoni fõpolgármester 60%-al megemelte az általa kitalált dugóadót. 2003 óta a London belvárosába hajtó autóknak eddig 5, ezentúl 8 fontot kell fizetnie. Ez havi 60.000 Ft a minden munkanapon belvárosba autózóknak, de a parkolási díjak még csak ezután következnek. Aztán mintha ezt még kevésnek érezte volna, nemrég "idiótáknak" nevezte a belvárosban négykerékmeghajtású terepjáróval közlekedõket, és egy újabb adót ígér nekik. Arról hogy Kensingtonban a "minden közlekedõ egyenlõ" elve alapján nekiáll felszedetni a zebrákat, lámpákat, táblákat, és minden elsõbbségi viszonyra, vagy KRESZ szabályra utaló jelzést - egyetlen forgalomrendezõ elvként a szemkontaktust javasolva - már ne is beszéljünk. Ezek után láss csodát, a minden nap metróval járó Ken Livingstone továbbra is Európa egyik legnépszerûbb polgármestere. forrás: Alleycat
ez a hapsi hihetetlen, és simán átviszi az ilyen döntéseket vagyis meg is szavazzák. azért az a második ötlet nemsemmi... ha tényleg megvalósítják kiváncsi leszek a baleseti statisztikákra arrafele.
Pff, faszláma. 50% sebességtúllépésnél azt hiszi, hogy az a +/- 3km/h számít valamit? Akiben ilyen kevés felelõsségtudat van, annak az életbe nem adnék jogosítványt.
Épp ma hallottam, hogy anyámék cégénél egy fiatal srác frontálisan ütközött egy teherautóval, amelyik egy jobbos kanyarban áttért a szembe sávba. A srác bennégett a kocsiban, a teherautósnak pedig semmi baja nem lett. Az ilyenek remélem jó sok évet kapnak gondatlanságból elkövetett emberölésért...
Nem elõször olvasom, hogy jajj, mi lesz, ha elveszik a jogsimat, mert akkor ki fognak rúgni, jajjaj.
Most lehet, hogy én vagyok a droid, de ha az állásom múlik azon, hogy van-e jogsim, akkor nemcsak a büntetés után kezdek el filózni azon, hogy talán másképp kellett volna csinálni, hanem igyekszek szabályosan közlekedni, hogy még csak ne is veszélyeztesse semmi. (Hogy az elsõ büntetés után sem volt képes normálisan közelekedni, az meg már a lúzerság teteje.)
sehol nem találtam ezt a rendeletet, május 1-tõl Ausztriában kötelezõ lakott területen kívül.. Magyarországon errõl még nincs szó, se az autóklub, se az orfk oldalán nem találtam róla hírt, csak ilyet találtam: "A láthatósági mellény egyelõre nem kötelezõ, de beszerzése mindenki számára ajánlott. A feltûnõ színû és fényvisszaverõ csíkokkal is ellátott mellény ugyanis a forgalmi okokból megállni kényszerülõ autókból kiszálló sofõröket a forgalmas utakon láthatóvá teszi, ezáltal csökkentve ezzel a balesetek bekövetkeztének esélyét." és "Az ORFK úgy látja, hogy ennek használata a balesetek megelõzésében jelentõs szerepet játszik, kezdeményezni fogja a KRESZ módosítását, a fényvisszaverõ mellény kötelezõvé tételét." (ez most májusi hír, az osztrák bevezetés utánról)
Köszi a választ. Már csak azt jó lenne tudni , hogy milyen rendelet alapján és azt hol lehet megnézni ?Köszi
igen kötelezõ..
Magyar sajátosság, hogy sokan az anyósülésre feszítik ki a mellényt, ez olyan igénytelen, fõleg a kamionosok szeretik az ülésre kifaszíteni