Kiváncsi leszek, hogy lesz e egyáltalán olyan pont maikor már elszakadhatnak teljesen ettöl mivel annyira átirtak mindent, hogy szinte semmi nem marad az eredetibol amire igényt tarthatna a tulaj.
ezt irtam kérdésként a jövöbe utalással. nem kijelentve , hhogy semmi nem maradt most már.
Csak ha azt nézed, hogy 98 ota dx6rol indult a mutatvány és azota átirták dx9 és most 11re és sok modellt kicseréltek kezdve a 3d kabinnal ami nem is létezett abban az idöben tehát nagy valószinuleg oda uj dolgokat kellett csinálni. És a 4.37 után ha teljesen uj esetleg külsös grafmotort használnak a tájhoz, akkor már tényleg csak a UI és a név és a kod szerkezeti váza marad. Az UI gondolom nem élvez prioritást mert a funkcioját betölti addig mig beállitja az ember amit kell . Ha a jövöben ezt is sikerül átvariálnia akkor egyre kevesebb szállal kapcsolodik már az eredetihez. a névböl meg ha elhagyja a falcont onnantol már az sem lehet lényeges.
Volt pár csapat akik hasonloan teljes konverzioként kezdték egy játék modolását aztán a végére önállo termék vált belöle. pl a Squad . BF és ARMA realism modként indult.
DE mondom mégegyszer nem kijelentettem hanem kérdeztem, hogy elképzelhető e a jövöben ez ekkora változások után ,hogy elszakadjanak ezektol a jogi fuggésektöl és teljesen szabadon csináljanak amit akarnak ?
"Szinte" semmi nem maradt? Még a menü képernyőtől sem tudnak megszabadulni, akkor mennyi minden lehet a háttérben, amit nem is látsz szabad szemmel, de még a régi, eredeti kód? Vagy mondjuk a névhasználati jog. Licencjogokat teljesen biztos, hogy ilyen indokkal sosem veszti el az eredeti tulaj.
Azt megtehetné a BMS csapat, hogy nulláról, egy teljesen más platformra felépítik a teljesen saját repülőszimulátorukat, de azt meg hobbiszinten nem lehet megcsinálni, a nagyon komoly kezdeti befektetés (főleg programozási munkáról beszélek) miatt. Még akkor is, ha kész engine-re portolnák át, mint pl a Unigine, sőt akkor az engine licencért is kellene fizetniük nagyon nagyon sokat.
A "határidő" a BMS-nél azt jelenti, ami már mondtam. Nem release határidő, hanem a feature freeze határideje. Onnantól fogva viszont a release egy ?. Most ott tartanak, hogy a FF régesrégen megvolt, és úgy TŰNIK, hogy súlyos gond nincs és a közeljövőben kimehet.
De semmiféle határidő nincs a RELEASE-re. Soha nem is volt.
Az FF5.0 mikor kijött, ezt a rendszer fogalmam sincs miért Huslter felrúgta. A beta, amviel repültem több tucat óra alatt 0 CTD-t produkált .
...majd Hustler ahhoz képest egy mindennel teliszórt teszteletlen változatot adott ki. Emlékszel még rá? Egy bevetést képtelenség volt végigrepülni vele hadjáratban. Az 5.3-mal lett használható 6 hónappal később. Ez az Aragorn ---> Hustler átmenetnél volt. Amikor 2007 novemberében csatlakoztam, akkor már kb. FF volt és 2008 feb
Na ezért nincs release határidő és ezért van FF pont. Amit valamikor kijelölnek, de azt sem úgy, hogy 1-2 évvel korábban meghatározzák. Hanem amikor értékelhető mennyiségű új tartalom van, akkor körbemegy, hogy kb. ki, mikor mit, és az alapján belőne egy FF-t. Ami addig nincs intgegrálható állapoban, akkor sorry, az nem kerül bele.
más mást jelent mindegyikönknek az , hogy nincs határidö és van határidö . Meg ha fuggetlen fejlesztő csapat akinek nincs kiadoja és mindenki azt csinál amit akar akkor kivel és miért , hogyan bürokráciának hetekig? Ha a billionsofttal kell is valamit papirozni annak nem kelllene hetekbe telni , vagy ilyen esetben nem is minden esetben kellene, ha a megállapodás olyan lenne, hogy amig az eredeti játék telepitése szükséges a modhoz. A többi hozzáadott szellemi tulajdonhoz meg nincs köze a kiadonak.
Kiváncsi leszek, hogy lesz e egyáltalán olyan pont maikor már elszakadhatnak teljesen ettöl mivel annyira átirtak mindent, hogy szinte semmi nem marad az eredetibol amire igényt tarthatna a tulaj.
Ha van egy határidő, amit bármikor felülír az, hogy jó-e vagy nem jó a játék, akkor nincs határidő :) A határidő azt jelentené, hogy akkor kiadják, úgy ahogy áll, max jönnek bugfixek később. Az, hogy ki mikorra szeretné kiadni és ez az összes tagnál mikorra sikerül, az tök random dolog, és nem csak Maxon múlik. Nyilván.
Nem lesz végtelen a fejlesztés, mert "feature freeze" már régebben megvolt, ami azt jelenti, hogy új ötletek már nem kerülnek bele, a meglévő fícsöröket kalapálják, bugmentesítik amíg olyan állapotban nem lesz ami kiadható. Release candidate verziót már pár hete is mondták, hogy tesztelnek, ezek szerint az még nem lett jo. Talán majd most.
Nem tudom, hogy a "pár hét adminisztráció" mit jelent és mi az egyáltalán. Ez még nálunk sem tart hetekig, pedig nekünk a kiadóval is egyezkedni kell, küldeni nekik mintapéldányt, amit átnéznek, hogy mit is adunk ki, utána hivatalos csatornákon feltölteni Steamre, satöbbi. Ez nálunk pár nap.
A "mindenki dolgozhat a játékon" az valszeg hasonlóan működik, mint nálunk, ha valaki megcsinál valamit, ami jó és nem igényel mástól utómunkát, akkor azt -tesztelés után- azonnal be lehet tenni. Ha más, például programozói munkát is igényel, akkor viszont csak akkor lehet betenni, ha az nem zavarja a korábban kiválasztott munkákat. Én ezt tök normálisnak tartom. Természetes az is ha van belső hierarchia, ha valaki évek óta a csapatban dolgozik, nyilván több szava van, amint aki épp csak kezdő és lehet, hogy még semmit nem is fejezett be. Viszont nem értem miért vagy szkeptikus, ha jó és hasznos dolgot csinálsz, azt senkinem nem érdeke leszavazni vagy kihagyni (ha nem kell más munkája hozzá, mert akkor simán lehet, hogy azt mondják, hogy vannak ennél fontosabb dolgok is).
Ezt úgy képzeld el, hogy van egy határidő, hogy ha mondjuk Q4-ig nem lesz érett, ami bele akarsz tenni, akkor nem kerül bele. De azon túl azt csinál, ami akar. De minőségi kritérium van. Ha az adott ideig nem érődik el, akkor megy a következő frissítésbe / major kiadásba. Ez a határidő sanszosan egy feature freeze időponttól datálódikl,
From Seifer : Very quick update: code has been frozen for a while, so far no critical reports. All bugs reported will wait for a future update (yes, there are quite a bunch of them, but they can wait). I've been playing MP campaign frequently with 2-6 players, so far so good. We are mainly in test phase now and some internal matters are being sorted out.
If nothing else critical shows up in the next few days, we can pack and get our blessing. Don't expect anything in the next few days, though. There is some bureaucracy work that needs to be done, so this will still take a couple of weeks.
Tom: igen azt tudom, hogy nem idöpontra adják ki, de max irta valamelyik updatben, hogy ö probálja betartani a határidöket. tehát nekik is van egy kitüzött határidejük és céljuk, hogy mit mikorra akarnak elvégezni és kiadni, csak a nagyokkal ellentétben nekik nincs megkötve e kezuk, hogy be is kell tartaniuk és bugosan kiadni . egyrészt mivel nem mondják el elöre ezt a határidőt igy senki nem tudja, hogy mikorra várható másrészt ha a határidöre nem készülnek el vagy mint most jön egy bug akkor simán tudják halasztani . DE azt nem azt jelenti, hogy ne lennének nekik határidöjuk vagy célok amikhez tartanák magukat. Mivel ha nem lenne ilyen akkor sose adnák ki ,mert egy folyamatos fejlesztés lenne mert simán lenne olyan, hogy amikor már majdnem kiadnak vaamit és jön egy bug akkor valaki épp elkészül egy másik dolopggal az idő alatt és ugy gondolják azt még akkor beleteszik ami ujabb tesztet követel és ujabb csuszást.
Ezért vagyok szkeptikus mikor azt mondják , hgy mindenki szabadidejében azt csinál amit akar hozzá, sztem meg ugyan ugy vannak nekik belsös lépések , amiket el akarnak végezni és azt kiadják feladatba és adnak rá egy bizonyos idöt , hogy tudjanak haladni és benne maradni abban az idökeretben amit elözöleg kitüztek maguknak a következö verzio kiadására. ÉS ugyan ugy megvan a belső hierarchia, hogy valaki eldönti, hogy mi megy és mi nem .
Köszi.
Amikor legutóbb ezt mondták, hogy stay tuned, akkor napokon belül jött asszem az intro.
Passz. Vagy igen, vagy nem. A BMS-t nem project határidők szerint fejlesztik, ezért csak akkor adják ki amikor a tervezett hibajavításokkal végeznek. Ebben nagyon következetesek, és nincs ok azt gondolni, hogy most másképp lenne, azt viszont, hogy a "legutolsó bugfix" mikorra készül el, és tényleg megjavítja-e azt a hibát amire szánják, azt előre nagyon nehéz megmondani. Pláne hetekkel előtte. Viszont ha kész és a teszten átmegy, utána már visszatartani sincs sok értelme a patchet, ezért ilyenkor felgyorsulnak a történések, és általában napokon belül ki is adják. Ezért van az, hogy ilyen projecteknél a fejlesztők is csak a kiadás előtt nem sokkal lehetnek biztosak abban, hogy tényleg kész van és mi lesz a tényleges kiadási dátum. Húsvét elég messze van még, majdnem két hét, ami mondjuk pont illene Waldorf legutóbbi "heteken belül" jóslatához, de ahogy előtte is láttuk sokszor, az utolsó pillanatban előjött hibák, vagy a sikertelen bugfixek bármikor felboríthatják a távlati terveket.
Oh. tényleg. Innen linkeltem a kérdés az Big E-re.
Ha lenne naval SAM az ASM ellen, akkor egy Falcon szinten haditengerészeti hadviselés lehetne a játékban. Úgy nagyon kb. Utoljára szerkesztette: militavia, 2022.03.30. 15:49:13
ott van a topicjukban én nem vettem észre semmi törlést sem csak eddig mintha el lettek volna rejtve és valaki felhozta ezt a témát az elmult honapokban és emiatt kezdték felkapni ezt a csapatot .
A BMS maffia javitásai is benne lesznek a 4.36ban amit az F18-as kabinhoz csináltak , és azon felül majd adnak ki egy külön modot aminél az F18-as FM és földi mozgását javitják más gépekéhez hasonloan.
szintén egy érdekes dolog, ami gondolom nem jelent semmit csak fura. jött egy csávo a BMS forumra 5 napja regisztrált 7 hsz-e volt ami 6 volt smile vagy csak egyszavas köszönés mig egy screenshoot a képek topicba majd bannolták. Nem tudom miért vagy mi lehetett a háttérbe, de azért ilyenekért nem szokott bann járni. hacsak nem.....
Rákerestem a nevükre rediten
Ami engem illet én azért el tudnám képzelni , mivel nem csak a block 60asnak van CDP-je és azt sem csinálták még meg a régebbi gépekhez sem, ezért azok se mind pontosan vannak lemodellezve. AG radarnál is ha meg akarják csinálni a térképezés modot akkor onnan már nem nagy ugrás, hogy egy AESA féle radart szimuláljon.
Az meg megint egy másik nézőpont kérdése, hogy ezeket a rendszereket nem szimulálják vagy legalább is nem probálják meg javitani, mert arra hivatkoznak, hogy nem lehetne valoságosan megcsinálni , de ha meg azt nézzuk a szembenállo tipusoknál meg még olyanokat sem csinálnak meg amit már meglehetne. vagy hasonloan mukodne mint az IRST. Tehát ha mondjuk a mig 29esen most nem szimulálták le és nem is használja ugy a KOLS-t akkor mit számit az ha az F16os meg pontosan meg van csinálva ez is jelentösen torzitja a valos helyzeteket. Ha meg le van szimulálva akkor onnan meg már csak modositani kell, hogy jobban hasonlitson egy modernebb IRST-re. Merg amugy is ha a sniper XT-t megcsinálták akkor azt is felhasználhatnák erre a célra mint egy beépitett eszközt.
Mindenre lenne lehetőség és mod ha lenne akarat. nem mintha ez lenne a legjobban hiányzó rész, de nem is lenne probléma részemről
A Block 60 el nem készítése teljesen nyilvánvaló. AESA radar lemodellezése önmagában nem menne, erre jön még rá az IRST és a MAWS is. Három teljesen új dolgot kéne lemodellezni.
Amúgy szerintem értelme se lenne. N+1-szer ki lett fejltve, hogy a modern kor nem áll jól a repszimeknek. Nem tudják modellezni rendesen. Utoljára szerkesztette: militavia, 2022.03.27. 10:28:53
beleolvasgattam és csak ugy összeszedtem azt amit eddig Ihawk és MAx commentelt a fejlesztésekröl redditen. Ezekszerint a köd megjelenitésést teljesen ujrairták,de nem volumetrikus és az idöjárás rész is modosul BMS-ben csak kb 64km es a látotávolság. Az AI is sokat fog javulni a 4.36osban . VR még nem lesz a 4.36ban , de a javitásokban már lehet , már müködik, de még messze van a tökéletestöl. ( kérdés, hogy mennyire huzódik el a 37es fejlesztés, hogy köztes patchekre mennyit kell foglalkozni ) A 4.37esben sem fog változni az UI, még mindig keresnek embert aki meg tudja csinálni Az uj terrain motorral már a Balkán hadszintér is készül Az AG radarral is foglalkoznak
block 60as gépet nem csinálják, meg mert titkos adatokat nem tudnak nem pontos adatokat meg nem akarnak beletenni.
Radium folytatta a sz34est, alakul szépen
Lehet , csak gondoltam, hogy amugy nem szokott képet betenni, de már közel lehet a kaidás amugy is, és elvileg várható egy trailer is majd, mert ha minden igaz akkor egy ujabb verzioszám ugrásu kiadás és eddig mindhez volt.
Ez nem a 4.36 topikból van, hanem a 4.35 screenshot topikból. Szerintem felesleges rejtett utalást, vagy titokban leakelt infót keresni, főleg tőlük, akik rendszeresen írnak a 4.36 topikba is.
igen nem az árnyék meglétére gondoltam, mert az már ha jol tudom 4.33 ota van nappal legalább is a másik gépre is vetiti, de ha jol tudom csak egy fényforrás tud árnyékot vettni és az a nap vagy a hold. ÉS ahogy molni is irta, csak a gurulokon látszodott a talajon nem, és arra sem emlékszem, hoyg aaz épületekre vetült volna . ÉS nem is minden vetett árnyékot, a lámpaoszlopok sem . Nem tudom, hogy ezen lesz e majd változás. MAjd meglátjuk, de mindenesetre nekem furcsák azok az árnyékok, és nem hinném, hogy Seifer csak egy ilyen semmitmondo képet csak ugy berakna, hogy nincs rajta valami és z árnylkon kivul mást nem igazán látni .
Tudommal is ilyen, semmiféle leak nincs. Amióta van fénykezelés és árnyék a járműveken, azóta van vetett árnyék azokra is. A talajon nincs tudtommal árnyék. Tehát, ha úgy manőverezel a géppel, hogy az árnyék lelógna a futópályáról, akkor ott elvileg eltűnik, mert csak a futópályára vetül, de a talajra az nem.
De ezt soha nem néztem meg. Csak a földön nehéz azt összehozni, ami a képen van, mert alacsony Nap állás kell hozzá. De tankeren árnyékot más gépről mutattak már igen régen. Ezt ua.
Ez szerintem most is ilyen. Vetett árnyék nagyon régóta van, ami furcsa, mintha talaj alól számolná a fény irányát, ezért van talajszint felett az ajtón a chocks árnyéka, és ezért nincs vetett árnyék a betonon. Lehet, hogy annyira naplemente van már, hogy a nap középpontja már horizont alatt van, ezért jön abból az irányból a fény, de még nem tűnt el a napkorong teljesen, ezért nincs sötét.
SEifer osztotta meg, lehet, hogy egy kis leak a 4.36osbol, hogy van vetett árnyék este . Az már kérdés, hogy nem teljesen világos a megvilágitás iránya és a vetülete a hangárra.
Seifert írta este, hogy sok bugba futottak bele, ezért a késés (márc közepét mondták korábban), előző nap állítottak össze egy release candidate (RC) verziót, egyenlőre minden oké, apróbb bugok vannak, amik várhatnak, de azt nem fejtegette, hogy ez pontosan mit jelent kiadás szempontjából. Remélem azt, hogy a "nem fontos" bugfix majd jöhet U1-ben. Anyway, úgy tűnik most már tényleg közel van a 4.36.
Ok, majd meglátjuk, egyenlőre ezek csak ígéretek. Azokból is a durvábbak Az, hogy 4K-hoz AMD-nek ez kelljen, abban lehet igazság, de az, hogy 4K-ra felskálázva JOBB képet érjen el mint a natív 4K, az PR bullshit. Ha van pl negyed annyi infód 1080 HD-n, abból majd ezt több és jobb infót számol ki, mint amikor 4K natívban renderel valamit... peersze
Én használom melóhoz a GigapixelAI progit, az is ilyen AI-al felvértezett algoritmusokkal tud felskálázni képeket, tényleg qrva szép eredményt ad ahhoz képest mintha Photoshopban skáláznám fel, általános képeknél, arcoknál kifejezetten jó, akár 600%-ig. Na de a natív 4K, 8K képhez képest ez is lófasz.
Nemtom te avionika alatt mit értesz, az nem csak a műszerek működési elvét jelenti, hanem az összes szoftvert is ami a kijelzőkön fut. Egy F-18 nagyon másképp működik mint egy F-16, nem csak a kijelzőre tett szimbólumok, betűtípus más, vagy hogy melyik az 1-es gomb a kijelző körül (ez is b+ mintha szándékosan csinálnák, ha az Air Force bal felsőre tette az 1-est, akkor qrvaélet, hogy a Navy talál neki másik helyet, mert bal alul SOKKAL jobb lesz ), hanem a logika is ahogy az MFD és ICP vagy DDI és UFC között az adatbevitel van. Pl 18-asnál nem tudod a radar minden beállítását HOTAS-ról kezelni, nem tudsz DDI-on adatot, bevinni, az UFC numpadon gépeled be a numerikus adatokat, ami pl jobb megoldás, viszont nekem qrva zavaró volt, hogy mikor mire vonatkozik amit épp az UFC-n gépelek. Ami pl kiidegelt, hogy az SA page, ami 16-os HSD-hez van a legközelebb, NINCS szinkronizálva a radar kurzorral. Hiába látod SA page-en a szituációt, radaron külön kell hatótávot és kurzort vonszolnod, nem mutatja, hogy SA page-en tkp hova is néz akkor a radar. És attól, hogy a pilonra tett fegyver ugyanaz (bár már abban sem vagyok biztos, hogy tényleg 1:1-ben ugyanaz), a SZOFTVER amivel kezeled teljesen más. Pl ami kifejezetten tetszett, hogy GBU dobásnál egy kört tesz a cél köré, hogy abba berepülve leszel dobási távolságban, tök jól lehet "kicentizni", hogy csak érintőre veszed a távolságot és már lépsz is le. Egy szó mint száz, nem csak másik skin van a szoftveren, hanem alapvető funkciók mások.
És akkor a más korszakból, más országból, analóg műszerekkel telepakolt gépeket ne is említsük.
Ha az új kabinok annyit tudnak mint a 16-os, és a szoftverük is ugyanaz mint a 16-os, akkor inkább megyek 16-ossal és az autentikus marad. Volt persze, hogy A-10-be ültünk CAS-elni, vagy olyan is, hogy Balkánon F-117-essel szedegettem a légvédelmeket (Dani Zoli épp nem járt arra ), de ezt kb egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány alkalommal volt ilyen.
PEdig, ha belegondolsz minden más repszimben, ami normális, akkor az avoinikai modellezés ugyanaz és a gépeknek a szimbolikái térnek el, meg az üzemmód modellezés benne van.
De ettől pl. ez F-15-nek, ha kb. jó a radarja ls FM-je, akkor képesség modellezés szempontjából kerkeítési hiba, hogy F-16CJ a HSD és radar szimbolikája. Én megértem azt, akit ez zavar, de én ezzel együtt tudok élni, amig a korszak azonos, akkor a végeredmény nem esik le a képernyőről.
De mondjuk egy A-10A vagy MiG-29 esetén F-16CJ avionikai az igencsak a valsóság felül modellezése...
Teljesen kizárt, hogy bármelyik ED alkalmazott BMS, BOS vagy CLOD-on dolgozzon, 1C és TFS azért jóval kisebb cég mint ED, de még nálunk is a szerződésben benne van, hogy nem végezhetünk semmilyen munkát olyan cégnek, aki konkurenciának számít, a kulcspozícióban lévő embereknél ez egy esetleges szerződésbontás után is fennáll (meghatározott ideig). Azt ne kérdezd, hogy ezt hogyan ellenőrizné bárki, de a szerződésben benne van.
Egyébként ED CEO-ja Nick Grey, nem Wags, ő asszem project manager.
Gondolom idövel az is megoldható én ugy gondolom , hogy a szimbolikák is mint a betu karakterek valami fileba vannak összegyujtve igy onnan válogatja a program , hogy mikor melyiket, igy csak a szimbolumokat kellene valakinek megcsinálni . Ami nekem szemetszurt , hogy az a csoportkép ami erről a fightermaffiárol betettek, ott van egy név ami ugyan az mint a DCS CEO-ja az lehet csak véletlen egybeesés vagy tényleg ugyan az a személy, mert akkor azért az egy kicsit fura.
A modell igen, ez van benne, a fedélzet textúrája viszont más, sokkal koszosabb (nekem ez a Fighters Maffia skin jobban tetszik).
ha ,minden igaz akkor igen mert a már meglévo kiadást fejlesztgetik modolják csak nincs hozzáférésuk a dev verzihoz, és már az uj F18as 3d modell és tectura meg a javitott FM is kész, nemsokára kiadnak majd egy installt hozzá, de az már nem lesz kész a 4.36 elött.
ezt a topicot néztétek már? ugy látszik, hogy alakul egy másik társaság aki kezelésbe veszi az F18ast ,de ugy, hogy egy jo alapot adjon késöbb bármilyen más repülö FM-jét és akár kabinját is javitani . Ha jol megy nekik még a végén lehetöség lesz böviteni a repülhető gépek listáját és egy ilyen dinamikus környezetben az eléggé megdobná a lehetöségeket és a szórakozási factort.
Csak érdekesség képpen:
Ez alapján, ha hajandó vagyok az 1440p-s monitoromon FHD-re, akkor az 1660S-em 6Gb-tal jó lesz VR nélkül.
Az AMD szállítja az összes konzolba a videokártyát, nekik igazán az a piac számít, és ott még verseny sincs. Nyilván lehajolnak az apróért a PC-s piacon is, de Nvidiának csak ez van, ő lelkesebb és jobb a kapcsolata a legtöbb PC-s fejlesztő stúdióval. De ez már 10+ éve is így volt, akkor is állandóan panaszkodtak az AMD tulajok, hogy a kártyájuk szarabbul fut, bugokat okoz, és már akkor is az nvidia volt a felelős ezért . Még Luthier is mesélt sztorikat erről, hogy a fejlesztés elején, amikor segítséget kértek mindkettőtől valami grafikai bug miatt, az nvidia mérnök másnap 8-kor ott kopogott az iroda ajtaján, hogy akkor nézzék meg mit lehet tenni, AMD-től egy hét múlva kaptak válasz e-mailt, hogy fogalmuk sincs mi lehet a baj, de sok sikert kívánnak a megoldáshoz.
Egyébként megnéztem a CloD-os táblázatot, 41 Intel és 19 AMD procit használnak az emberek, prociknál sokkal kiegyensúlyozottabb az arány mint GPU-nál. Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2022.03.09. 18:38:58
Az AMD már elöbb tudta ezt a felskálázást mint az Nvidia csak más néven más eljárással az lehet ,hogy nem ilyen hatékony , de ott is volt a super resulotion azt hiszem ez a neve . DE igen a játékkészitök ugyan ugy vannak vele mint a CPU esetében csak az intel és Nvidia megoldást támogatják jobban függetlenul attül, hogy mondjuk az AMD megoldása technologiailag fejelttebb vagy hosszabbtávon célszerübb lenne , de a nagy kutya b@szik elv alapján inkább a oldjuk meg erőböl és sok pénzzel elv érvényesül. Mert szinte nem találni olyan játékot amin nem nvidia ligi figyelne az elején és akkor csodálkozik az ember, hogy nem megy annyira az amd-n , ezért ezek a tesztek nem tekinthető fuggetlennek.
Az AMD videokártyák nyers erőben majdnem ott vannak ahol az Nvidia (#52344), de az AMD kártyák nem tudják a Raytracing-et és a DLSS-t, és az is furcsa, hogy AMD kártyák mindig a 1080HD felbontáson futtatják a tesztjeiket, ott hasonlítják össze magukat az Nvidiával, a 3080Ti viszont úgy viszi a 4K-t mindenben mint az állat (DLSS nélkül is). Aki ennyi pénzt ad ki egy új kártyáért, az elvárja, hogy a legújabb technológiákat is használni lehessen. Az megint más kérdés, hogy személyfüggő és játékfüggő, hogy ki mennyiszer használja és mennyire kiforrott ez, de én sem vettem volna AMD-t a fentiek miatt.
Prociból igen, abból AMD van nekem is. Az AMD SAM viszont nem hoz annyit, hogy megérje csak az miatt AMD kártya nekem.
Az AMD-n én is csodálkozom, de sztem itt nem az ár számit hanem még mindig az a tévhit hogy az AMD sokkal rosszabb mint a nvidia. És ezért fizetnek inkább többet érte, miközben a különbséget nem igen vennék észre még ha van is. A CPU vonatkozásban is sztem ugyan ez a helyzet, nem gondolják át , hogy egy AMD PC több sorozatot kiszolgál alaplap volanon ha fejleszteni kell mint az inteles és ha AMD GPU-val társitja az ember akkor a mostani SAM feature miatt lehet , hogy hasznos lesz . Persze ehhez a programnak is van köze , de a lehetöség ott van.
Well... assuming things will not change drastically performance wise than what currently is the dev version. I can tell you this: CPU - It's mostly the same as now, you need a good/decent CPU, but not must have something crazy. RAM - I suggest aiming for at least 16GB and if you can get 32, better. It's really cheap these days so shouldn't be a big deal.
GPU: As HW advances, we become more and more depending on pixels. So while there are other considerations, it's pixel digesting that will dictate the minimum frame-rate most of time. Hence my recommendations: FHD res - Something like a GTX-1060, GTX-1660 should be good enough. 2K res - I'm running here 2K res on a GTX-1080 and it's OK. There could be some bottlenecks at some cases but mostly fine. 4K - I suggest a minimum RTX-2080 for 4K res. VR (When will come to BMS) - Grab the best you can. I don't yet have any performance experience with VR but I believe one should aim for the best GPU he can put his hands on.
BTW, regarding mining - If you can, buy an expensive GPU and let it mine when not used. This way you can cover the cost in ~2-3 years. But that also depends on Electricity costs. Here in Israel mining is still profitable (Electricity cost will be ~25% of earnings, so still worth it). Prices suck so maybe this can be a solution. I might soon go for a RTX-3090 because of that.
Egyrészt sztem a BMS-nek anyni elönye van , hogy mégha nem is a mostani high end GPU-ra terveznek is akkor is van jó nagy mozgástere amivel tudnak játszani a grafika jobbá tételén anélkül, hogy gond lenne belöle. Ha a régebbi gépeken ilyen szintre fel tudták hozni a grafikát és a DX9es években akkor a dx11 re átállva sok hely marad , hogy kis eröforrás felhasználással nagyot ugorjanak a megjelenésben vagy épp a fizika terén.
Biztos nem lesz olyan lightos a gépigény, mint most. Most fut a CloD VR belsős beta teszt. A 250-ből akik hozzáférést kaptak, kb 60 játékos van, akik rendszeresen töltötgetik a teszteket és leadtak értékelhető konfig leírást is. Nyilván ez nem reprezentatív felmérés, eleve csak a VR használók közül gyűjtögettük a jelentkezőket, ahol DCS és BOS VR hatása is erős, de a kövi videokártyákkal tesztelődik most a CloD:
Az nem is volt meglepő, hogy alapvetően az erősebb konfigokkal rendelkezők játszanak VR-ban, a high-end 30xx kártyák arányára viszont nem számítottam (meg hogy összvissz 2db AMD kártya lesz). Viszont az is látszik, hogy nyugaton már nem jelent gondot megvenni az erősebb vasakat, sanszos, hogy a BMS is inkább kiengedi kicsit a gyeplőt és a kinézetre megy rá, nem pedig arra, hogy 10 éves laptopon is futtatható maradjon. Aztán majd biztos túllövik, jönnek az fps bajok, aztán az optimalizálás. Én legalábbis erre számítok. Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2022.03.09. 16:23:33
nemsokára kiderül, ha februárban szerették volna már kiadni, akkor már nem kell sokat várni rá. Meg valaki csinált egy uj topicot, hogy tölti az uj verziot, de seedelni kellene még, és se mav jp, se max nem küldték el melegebb tájra miatta csak ök is poénkodtak rajta mintha szándékos lenne, hogy tudják , hogy tényleg akár napokon belül is várható már, vagy lehet a 25% azt jelenti, ogy 25én jelenik majd meg.
Ja es ugy, hogy nekem is 1660s volt elötte amit tavaly evvegen vagy 2020 decembereben mar nemtudom mikor vasaroltam 289€-ert, es most adtam el 350-ert...
Hat nemtudom nekem ryzen 3950x, 64GB ddr4, es egy tuf 3070ti-vel is siman beesik 20fps-re a dcs ha ugy tartja kedve, es csak fullhd-ban fut (igaz majdnem max-on), egy trackir-el meg csak vr sincsen. El sem tudom kepzelni milyen konfig kell majd a jövöben mert ugy erzem az enyem is kiesik 1 max 2 ev mulva. Ki a f@sznak van penze egy 3-4millas konfigra el sem tudom kepzelni :D elkepesztö arak vannak, en a videokartyamat 899€-ert rendeltem es olyan volt mintha legalabb ket fogamat kihuztak volna, az asszony pedig nem is tudja miert vilagit ilyen szepen... :D
én kérek elnézést, hogy megemlitettem mellékesen és ti félre reagáltátok és ezt akartam kijavitani, de persze igy már nem BMS téma lett. Amugy nem probléma, hogy reagálsz , de ha enynire baj, hogy mást is irok akkor meg minek kaptátok fel ezt a témát?
Mert a BMS topikban vagyunk, a régi gamer gépedhez hasonlítottad, és mondtad, hogy gondolkozol rajta. Ha probléma, hogy véleményezem, akkor mi a fasznak írod ide egyáltalán? Vagy ha csak netezésre keresel gépet, ahhoz meg mi köze ennek a topiknak?
De ez simán arányérzék. Ha egy 5+ éve VGA 800 dollár, akkor hogyan lesz ebből 600 dolláros gaming PC...? Amikor egy jó táp is önmagában 100 USD és akkora, mint ez az egész PC doboz? Mert a teljesítményhez tömeg is tartozik...
De hát a másik, hogy ha már linkelted rá is néztem és egyből kiverte a szemem, amit idéztem. A gaming felbontása 720p kb. a PS4 éra előtt volt konzolom, de PC-n már akkor sem...
Látom megy a szövegértés, Egy szoval sem mondtam, hogy ezzel akarom kiváltani a teljes PC-t. Azt mondta, hogy a mostani árak mellett ez jobban megérné , mint egy komplett gépet összerakni aminél ha nem akarod a gatyádat is ráfizetni a VGA-ra akkor ugyan ugy csak valami low end vagy CPU-ba épitett verziot tudsz beletenni amig nem tudsz fejleszteni egy normálisabb dedikáltra. Azt sem irtam, hogy a msotani AAA gameket akarom vele futtatni, megemlitettem, hogy akár azt is lehet vele, de ahogy most is elég ritkán játszok de arra elég, hogy megnézzem, hogy mi az ami változott egy pár percre . ezért is tettem idézőjelbe a gamer szót ,de ugy látszik nem jelent semmit sem . ÉS igen a 4 évvel ezelötti i7 7700hq és HD630 IGP mellett a rysen9 5900hx és a vega 8 az lényegesen gyorsabb . Az I7es 8000 pontos a ryzen 9 meg 23000 pontot kapott az összehasonlitásnál és nem mellesleg több mag és szálat használ , ha netán valami olyan programmal akad össze ahol ez számit.
A CPU vagyis a rysen 9es tartalmazza a VGA-t ami jelen esetben ha jol tudom egy Vega 8as. DDR4es rammal most DDR3as van, bár sokat nem hiszem hogy ez hozzáad ugyhogy igen sztem ez a kis gépecske melora szórakozásra és régebbi gémek mint akár a BMS is el tudnak boldogulni . DE nem azt mondtam, hogy teljesen kiváltaná a rendes PC-t csak ha le kéne cseréljem a laptopom akkor egy ilyen jo alternativa lenne, mivel nem viszem sehova sem és a TV-re van kötve , tehát nem a mobilitás a lényeg.
Nem varrnám az egészet repvez nyakába, a weblapon eléggé átverősen reklámozták, hogy játékokban mennyire jó, a betett reklámfotók is mekkora 4K kijelzőkön mutatja a jobbnál jobb játékokat rákötve, még ez a korrekt(-nek tűnő) teszt is, amit én néztem, csak azt írja, hogy a "legjobb gép a kategóriájában", és játszani is jó. Csak amikor a konkrét 3D mark pontoknak mész utána, akkor derül ki, hogy a szarabb laptopok szintjén van a cucc, és a tesztekben a játékokat 720-ban futtatják mert a sima HD-t sem bírja.
Nem értem; hogy repvez hogyan gondolta azt a csodát, hogy egy 600 dolláros konfig az alkalmas játékra. 500 dolláros volt pillanatokig az 1660S, ami most perpill 700-800 dodó. Csak a VGA. És kb. akkora, mint ez a vicc konfig.
Leíri az egész gépről, hogy ez pont az egyszerű állampolgár gépe, aki csak tartalmat fogyaszt, pdf-et olvas és Officenál komolyabb alkalmazást nem futatt és kb. mobil gaming szerű cuccokat tol legfeljebb a gépén.
Hogyan sakkozta ki repvez, hogy ezzel játszani fog....?? Milyen PC-je van, ami annál is gyengébb, mint amit belinkeélt? Ez az izé egy 2015-ös GT 960-as és akkor CPU-s gép mellett nem rúg labdába sanszosan.
"Shadow of the Tomb Raider New to our benchmarks is Shadow of the Tomb Raider. We are running at 1280×720"
Ne szórakozzunk már, a 960 GT-s gépem a Rise of the TR-t, majdnem maxra húzva vitte bőven 35 FPS felett (egy-két helyet leszámítva) úgy, hogy az full HD volt, nem 720p. 2,25-ször több pixellel....
Ez az izé játékra úgy alkalmatlan, ahogy van. Már, ha valaki a gaminget 24 col és 1080p-nek veszi, ami már 5+ éve is az átlag volt, nemhogy ma. Utoljára szerkesztette: militavia, 2022.02.15. 12:13:34
Nee, játékra ezek tök alkalmatlanok. Alapvetően egész jó konfignak tűnik, ha csak a procit, memóriát, ssd-t nézed, viszont sem az alaplapot, sem a videokártyát nem írják, hogy milyen típus, lehet, hogy ezekből valami hulladékot tesznek bele, de ha nem is hulladék, az teljesen biztos, hogy nem normális videokártya megy bele.
Itt tesztelik, azt írják, hogy az "ilyen kategóriájú" miniPC-k közt legjobb pontot ért el (hurrá), de az a 1699-es 3D mark (Time Spy scene) score az elég siralmas, egy 1080Ti 9-10000 pont körül, a 3080Ti az 20000 felett teljesít (még molni 1660-asát is 5-6000 pont körül mérik). MinisForum EliteMini HX90 Review
Megoldható persze, hogy normál videokártyát külsőleg csatlakoztassanak hozzá, ahogy ebben a videoban is van, de én tuti, hogy alapból nem így tervezném, ha mindent nulláról kell venni.
Sajnos csodát az ilyen összeállított konfigoktól sem lehet várni, ha sokkal olcsóbb, mintha darabonként raknád össze, az legyen gyanús, mert olyan nincs, hogy valami sokat ér de olcsón adják. Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2022.02.15. 11:50:19
az semmit nem jelent, hogy mikor vetted, ha a megjelenésekor ami jóval elötte volt se volt egy csucskategória. MEg most is vehetsz rx550 ast is, attól nem leszel kisegitve ha játszani akarsz.
Amugy én már azon is elgondolkodtam, hogy ilyen árak mellett inkább veszek egy ilyet Egybe megvan minden mint egy PC-ben és még gyorsabb is mint a jelenlegi "gamer" PC-m. Vega 8-as VGA van benne a legerősebb Rysen CPU-val Amivel azért játszani is lehet legalább is ugyan azon a szinten ahogy most és töredék árba és energia felvételbe kerül , játékon kivül meg mindenre alkalmas amire kell.
Max. 1440p-ben, de adott esetben akár ful hd-re is visszaállok, ha kell. Amúgy elég LOL, hogy ezt a VGA-t is tavaly vettem, mert végre "csak" 155k-ba került. Azóta ez megint 250k táján van.
Egy 4GB-os 960 GT-t cseréltem le vele. Ahhoz képest brutál erős. Utoljára szerkesztette: militavia, 2022.02.15. 09:35:43
1660 a mai kártyák közt a középkategória alján van, nem tudom, hogy az új BMS milyen konfigra lesz optimalizálva, ha szerencséd lesz még normális fps-el el fog futni rajta, főleg ha nem 4K-ban játszol, de simán lehet, hogy már ott is kompromisszumokat kell kötni.
Gépigény növekedésre alapból az új térkép miatt is lehet számítani, ahogy az I-Hawk is írta, csodát ők sem tudnak művelni, ha valami sokkal részletesebb, sokkal több poligonból áll, sokkal több textúrát használ, sokkal több 3D-s objektumot építenek rá, az több erőforrást fog enni. Én azt remélem, hogy ésszel csinálják, és nem felejtik el, hogy ez egy repülőgép szimulátor, és eszerint építik meg a földi cuccokat.
igen ha a kettö együtt változna az lenne a jó, de elöbb utóbb eljutunk oda is, de mig ahogy Tom is irta a taktikai rész nem olyan látványos és az átlag usert nem is anynira érdekli, ellemben ha azt érzed, hogy tényleg egy repülöben ülsz minden ugyan akkora mint a valoságban és érzed a magasságot az már akkor is sokkal másabb mint ha tudod, hogy 10 bol csak 4 szer találhat el egy rakéta mert a zavarás hatékonysága ezt dobja ki.
És nem minden küldetés követeli meg a földközeli repülést ott meg nem jönnek ki a sebsség érzetek, viszont a gép mozgása bármiklor bármely magasságon jobban érezhetővé válik.
Ezt te is meg tudod erősiteni,mert a tested sokkal másképp reagált rá mint egy monitor elött ulve, lehet,
A gépigénye meg általában azt szokták mondani, hogy megduplázza a sima monitoros verziot, függöen a felbontástol, DE a Te VGA-d már megjelenéskor sem volt a csucs, azota meg már 3 generáűcio is lefutott , ne is várd el töle, hogy majd tökéletesen viszi a DCS-t felhuzott graffal, ami azóra is sokat fejlödött . ÉS a VGA sem minden , a legtöbb esetben a CPU is sokat számit meg a RAM . Sajnos még mindig nem látom sehol sem azt, hogy az összes magot ki is használná bármi is.
Az árak most eléggé elszáltak mindenhol, de aki szimezik, az általában kevés más tipusu játékkal játszik, igy amolyan célhardvert készit magának és ahhoz beletartozik a VR is már meg egy jobb hotas, Amit linkeltem az is most akciosan 190k. Igy egy szimes konfig ma valahol 1,5 misi körül jön ki ha mindent beleszámolsz.
A gépigényre kíváncsi leszek a VR kapcsán. Mert a mai VGA világban az, hogy 100-200k VR + VGA mellé legyen téve... Nekem egy 1660S 6GB van...
A DCS-ben felhúzva a grafot egyetlen gépes üres misszióban is diavetítést tudok csinálni vele... :) Mármint VR nélkül. Utoljára szerkesztette: militavia, 2022.02.14. 13:31:11