Aztán meg nyilván azt a materialt kell hozzárendelned edit módban az adott facekhez amit szeretnél. Fontos, hogy node editorban a materialt úgy kell megszerkesztened, hogy hozzáadsz egy Attribute node-ot és oda beírod az UV-mapod nevét, majd a vector értéket hozzákötöd a textúra vector értékéhez, valahogy így:
Ha van egy meshem, de én kettő vagy több textúra mapot akarok hozzá rendelni, az kivitelezhető blenderben?
Pl; Van egy autó és azt szeretném, hogy a külseje egy textúra mapot használjon, a belseje - ülések, kormány stb - meg egy másikat. Az egyebek - felni, abroncs - meg egy harmadikat.
A textúrázás egy textúrázó progiban történne.
Ez fontos lenne, hogy nagyobb felbontást érjek el.
Megtisztel az úr, és közben ahogy olvasom amit írt arra gondoltam ha a fát meg is szerkeszti az ember , de a fűszálakat nem, és a talajra is csak textúrát használ, akkor fele felében lehet, hogy az is még egyfajta megoldás. Na mindegy csak ennyit.
Biztos meg lehet csinálni, de egyrészt lustaság fél egészség :D Másrészt meg elég macerás. Pl ott a fű, a particle editorban beállítod a random hosszúságot, meg minden kis részletet, ezt elég nehéz lenne imitálni képekkel, vagy csak rengeteg munkával, de sztem észrevehető lenne mert valami minta elkezdene ismétlődni. Leveleknél is azért jobb ha le van modellezve mert lehet forgatni random particle beálíltás szintén, mintha tényleg a szél fújná és nem kell félni hogy hülyén néz ki a kamerának mert pont úgy fordult ami már nem néz ki jól. Vagy ha ott van pl egy fa, könnyebb az embernek betenni az egész modellt és nézegetni, majd forgatni, úgy hogy az ág úgy lógjon be ahogy elképzeli stb, mint betenni egy képet amin már nem bír változtatni. Persze nyilván beállíthatja külön blend fileban is a fát olyan szögbe ahogy kell, majd kirendereli külön Film -> transparent háttérrel és akkor azt használja, de ez is extra macera.
Na de hogy jót is mondjak, árnyék vetésre pl tényleg maximálisan alkalmazható a módszer, én is használtam egyik képnél, nagyon jól bevált, ott tényleg felesleges munka lenne a gépnek teljes 3D fákat betölteni. Sőt háttérnek is tök ideális, jól el lehet zárni a látószöget ilyen félkör alakú fás képpel, amit gondolom valami panoráma fényképezővel csináltak eredetileg. Ott tökéletesen működik, de közelebbi objektumoknál talán jobban megéri a 3D-s fával szívni még ha belassítja is a masinát.
Egyébként tök jó, hogy írtál erről jó ötlet, remélem másnak is ad inspirációt.
Mit gondol az úr, lehetne a tájat hasonló módon kiszerkeszteni, mint egy FPS játékban? Hiszen, egy valós idejű számítás esetén is tökéletesen kelti, hozza ugyan azt hatást. S rövidebb ideig tartana a számítás. Talán jobban megéri várni az eredményre, ha rövidebb ideig kell várni rá. A másik meg, valószínű az ilyen jellegű számítással, azzal az otthoni gép is meg birkózik. https://www.youtube.com/watch?v=H5KcOwCL6RA
Áh az utóbbi 10 nap képei mind felhőben számolódtak, legtöbbjüket el sem kezdené renderelni a gépemen mert kifogyna memóriából, de így is elég sokáig tartott:
Még nem jön ilyen Dyter aki fel van vértezve komoly procival (Intel Xeon E7- 4850 @ 2.00GHz x80 meg Intel Xeon X7560 @ 2.27GHz x64) addig lassan halad, elejében látod a nagy csík, ott az volt, hogy sokan letöltötték, de nekik is túl sokáig tartott volna és kinyomták vagy kifagyott a kliens.
Mondjuk mbblackburn Intel Core i7 870 @ 2.93GHz x8 -e jól szerepelt, 64 részre volt felosztva a kép és megcsinált 1/64-edet 20-25 perc alatt, a xeonos csávó meg 3-5 perc alatt :)
Szerencsére már 4. vagy 5. vagyok a prioritás listán, általában nagyon gyorsan kapok gépet, de ez most megfogta a kis masinákat azért kellett kivárni. Utoljára szerkesztette: Palinko, 2017.04.19. 23:37:00
Itt van az ígért ház. Holnap kicsit kimegyünk még a hétvégi házba és akkor egy ideig vége a napi 1 munkával kész kell lenni :D Legalább is egy kis szünet tuti lesz, más dolgok miatt.
Igen előfordulhat hogy többször kell fordítani igazad van. De ha elárulnád mit akarsz megoldani ezekkel a tükrözgetésekkel lehet tudnák segíteni.
Nem értem hogy ha sok elemet kell mesh en belül megforgatnod akkor pl miért nem szeparálod ki az összesest egszerre P vel és tükrözöd utána vissza ctrl Joint olod ?
Miért ragaszkodsz a tükrözéshez ? Ortho nézetben a forgatás sem több idő , az hogy beírd R180 Enter és nem fordulnak meg a normalok.
Gyorsbillentyűt nem tudom hogy lehet létrehozni de ha nyomsz egy ctr F et akkor mindjárt az első parancs a flip normals de ez is több gombnyomás mint a forgatás szerintem.
- Azt nem lehet kikapcsolni, hogyha edit módban letükrözök egy elemet a face-eket ne fordítsa meg? - Ha az előbbi nem megoldható, legalább a flip direction-ra van gyorsgomb? - Azt vettem észre, ha object módban mirrorozok, akkor nem fordítja meg a facet. Ellenben ha össze akarom joinolni az eredeti objektumot, meg amit le tükröztem, akkor valamelyiknél - feltételezem a tükrözöttnél - megint kifordítja a face-t. Ez bosszantó, mert ilyenkor mehetek be edit módba majd flip direction.
Ez azért eléggé időigényes; ha több objectből álló valamit - amiben van egy rakás mirrorozott is - akarok joinolni, egybe az egészet, egyesével kell szinte, mert ha kijelölöm az egészet és úgy joinolom, egy katyvasz lesz az egész. Itt kifordított, ott átfordított facek tömkelege.
A házat ige, a berendezésből csak a korlát az enyém, meg a medence lámpa, kilincs a zsalus ajtók meg az ilyen apróságok, egyébként nem tudnék minden nap kész lenni valamivel. Pl a mostanin a hűtő, meg a szekrényt, meg az asztalt én csináltam, de az apróságokat, meg a tányérokat már nem. Az architectural academyben vannak ezek a modellek és azt a tanfolyamot követem, egy független művész készítette ezeket a tárgyakat Andrewnak.
Mert túl is van szaturálva a szín (1.4), hogy kékebb legyen. Elküldök én amit csak szeretnél, csak még nem értem pont mi kéne, meg tudnánk beszélni privát üzenetben?
Akkor a mai:
Holnapi részben 100% saját modell lesz, most elértem a tanfolyam ezen részéhez, bár ez hosszabb mint az eddigiek, nem lepődnék meg ha megcsúsznák és csak holnap után jelentkeznék vele :) Utoljára szerkesztette: Palinko, 2017.04.14. 17:06:15
Ezeket a házakat te építetted és a berendezést is ? fasza. Csak nem értem miért olyan mosott az égbolt mintha utólag túl lenne szaturálva a szín. Lehet hogy küldesz nekem is egy példányt ki akarom próbálni mit tudnék kihozni belőle? De ha nagyon privát akkor ne.
Ja értem, ez is eszembe juthatott volna. Csak meglepett, hogy ennyire közel vannak egymáshoz, mert van hogy bugos és hülyén néz ki. Vagy lehet az segít ilyen eseteknél ha jó nagy mérettel dolgozik az ember, simán lehet az a szívecske 1-2-3 méter nagy is és akkor nem látszik ha van is egy pár milis rés. Jó lett, tetszik, Kamera fókusza is meg minden jól be lett állítva.
Ez egy kis tartó edényben van és le lett szimulálva, ahogy belepotyognak. Ezért tűnik élethűnek az elrendezésük. Kézzel baromi sok munka lett volna és akkor se lett volna tökéletes.
Tök jó, hogy ezt is tudja a Blender. Szerintem a fizetős szoftverek között sincs ilyen tulajdonságokkal felvértezett program. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.04.13. 08:29:51
A kép címe: Lehet, hogy nem is onnan kapunk segítséget ahonnan várjuk Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.04.12. 22:35:52
A mai adag, egyszerű Guggenheim múzeum, egy kicsit sűrűbb ablakkal mint a valóságban.
Asszem hideolhatsz vertexet is, talán működne az is ha hookolod egy emptyhez és nem bántod az emptyt, vagy vertex grouphoz adod őket és 2 shape keyt adsz hozzá, egy alapot és egy shape keyt aminek 1 re állítod az értékét, megcsinálod a modellezést, aztán a groupot modifiable groupra állítod, akkor amit alapra állítottál nem mozdul elméletileg a módosítható meg mozdítható.
Üdv sziasztok, most én szeretnék kérdezni. Ha azt szeretném, hogy bizonyos élek és csúcsok amiket kijelölök azok maradjanak a helyükön megtartva a test alakját míg az összes többi él és csúcs szerkeszthető maradjon, akkor mit kell tennem? Azt mivel érhetem el?
Szerintem nagyon jó, blendswapról szerválsz egy házat és jobb oldalra mehet úgy a kép felső 3/4-be, balról út mellé közelebb pár bokor, de ne takarja ki a fát és tökéletes sztem. Hogy csináltad a füvet? Mert az enyémtől sokkal jobb, persze már az is megfogta a gépem ami az enyémen van ez még durvább lehet.
3szor ennyi fű kéne 350-ezer 400 ezer particlet szerettem volna ami ugye még felszorzódik 20-al csak sajna majdnem 800 mega volt a fájlméret és 500 mega a határ a farmon. Szóval levettem 130 ezerre a particlet. Már így is az életéért könyörgött a gép szerkesztés vége kb olyan volt hogy csináltam egy mozdulatot meg vártam fél órát a not respodingra :D
Köszönöm a segítséget, lett eredménye, kezd lassan összeállni hogy is működik a dolog! :)
Köszi szépen, belekezdtem az architecture academybe, ez az első része lesz még 9, majd azokat is lassan berakom amint elkészültek. Gondolom hagy lendüljön fel egy kicsit a topic.
A render farmról azt kell tudni, hogy a neve sheep it egy közösségi dolog. Tehát a felhasználók gépeit csokorba fonja az oldal és többen dolgozhatnak egy rendereléssel. Ha van otthon pl egy géped meg egy laptopod mindjárt felcsillan a szemed, hogy már csak az is elég lenne ha mindkét gép tudna dolgozni a renderelésen. Mivel fel tudod osztani a képet több részre, sőt javasolja is az oldal, hogy 1 rész ne legyen nagyon sokkal több 20 perc rendernél (persze nem nagyon tartják be, nehéz is eltalálni ezt, semmi gond), szóval fel tudod osztani a képet és még az asztali géped megcsinál pl 2 részt addig a laptop 1 rész már is nyertél 30%-ot a projekt elkészültéből.
Nyilván ez még nem minden, ha futtatod a klienst más projektjeit is számolod és kapsz pontokat, ezeket a pontokat költöd el aztán a saját projektjeid renderelésére, szóval ha sok pontod van simán feltöltheted a projektjeid és elmehetsz nyaralni, majd kiszámolja a közösség nem kell neked egy framet sem hozzátenni, csak akkor a pontjaid csökkenni fognak. Extra, hogy saját projekted rendereléséért is kapod a pontokat mintha másét csinálnál, igaz 70%-a jár csak a pontoknak de akkor is nagyon jó :D Alap beállításban saját projektjeid veszi előre a kliens, én beállítottam hogy csapattársak projektjeit is kezelje prioritással. A kliensben pause van, ez extra a blender rendereléshez képest. Meg úgy figyeltem meg nem fogja annyira meg a gépet, persze százon pörög a proci meg a memóriát is megkajálja, de beállítható a program prioritása és nyugodtan használhatod a géped még fut ez a kliens.
Ha valamelyik projekt amit letöltött túl nagy falat a gépednek, minden büntetés nélkül skippelheted, settingsnél beállítható, hogy mennyi ramot meg hány magot használhat. Beállíthatod hogy ha az aktuális framet lerenderelte lépjen ki. Ilyen egyszerű a kliens a funkciói 90%-ra kitértem :D
A weblapon nagyon jól monitorozható hogy áll a munka, ki számolta ki, mivel számolta ki, beállíthatod hogy gpu, vagy cpu rendert kérsz, vagy mindkettő jöhet. Animációknál letöltheted külön a png-ket vagy össze is fűzi neked ha megfelel az ő beállítása.
Ejtsünk szót a hátrányokról is. Ha nem vagy hajlandó adni a közösségnek, nem tapasztaltam még, de biztos, hogy alacsonyabb prioritású leszel negatív pontokkal és jó sokáig tart még végeznek. Igaz láttam már masszív mínuszos emberkéket is, akiknek magas prioritással csinálták a dolgait, szóval nem nagy gond. Meg igazából tényleg futhat a kliens mert testre szabható az előzőleg leírtak alapján, nekem is ma futott a blender mellett egész nap pedig gyenge gépem van és tudtam mellette csinálni mindent, plusz böngésző meg vlc is ment szóval élhető.
A másik hátrány, hogy a többiek is letöltik a .blend filet, szóval ha valami érzékeny, meg nem kerülhetne más gépére az kilőve. Igazából ez nálunk nem szempont szerintem, sőt tök jó hogy más is látja mit renderelt egy kis kép keretében. Lehet majd még változtatnak ezen és akkor professzionális felhasználásra is jó lesz, de nem tudok a terveikről.
Más hátrány igazából nincs is szerintem. Még egy egzotikus megoldás is megvalósítható, Amazon AWS-éből ráköthető az EC2, vagyis magyarul cloud computing dologgal is beszállhatsz a kliensbe :D Sajna még nem próbáltam mert kér hitelkártyát az Amazon, de elméletileg 1 évig van ilyen próba időszak amíg ingyenes, sajna ahhoz is kéri a kártyát, de olvastam topicokat és mások rákötötték a farmra a felhős gépet és az megdobta a teljesítményt rendesen. Szóval felhő+gépeid+közösség gépei az már nagyon durva teljesítmény és mindez ingyen...
Közösségnek milyen gépei vannak? GTX 1080 nem ritkaság, de találkoztam Tesla K10-el is, meg persze a reálisabb 970. 1050 kártyák is ott vannak. Proci téren? Képben mondom el
Na jó azt hiszem ő a legdurvább arc az egész oldalon, másodpercek alatt megvolt azzal ami nekem 20 perc volt :D Egyébként nem ritkák a Xeonos arcok, csak neki van a legtöbb azért a kitüntetés :)
Ha belekezdenél és érdekel még valami majd leírom a pontos lépéseket. Pár kép, projekt felügyelet, kék=kész, szürke várat magára, sárga épp csinálják:
Lehet hogy a blender nem is látja a Make Humán import csontjait . Blenderben a csontokat armaturáknak hívják és nagyon egyszerűen láthatod hogy van e ilyen a bábúdban csak nézd meg hogy jobb felül az outliner menüben látsz e sárga kis emberkét széttartott kezekkel mert ez jelöli a csontvázat ,armatura. Ha ilyen ikon nincs a figurádban akkor hiába is keresed nincs benne csont. Az armatura módosító nem csontot csinál a meshből hanem a mesht rásúlyozza a csontra vagyis ezzel csinálsz húst bőrt az emberkére. A módosítót nem elég bekapcsolni ,a húst ctrl P parentolni kell a kívánt csontra ahol még be lehet állítani sok szirszart hogy pl automata sulyozás legyen vagy te akarod kézzel kifesteni a súlyerőket. Az armaturának vagy csontnak lesz egy plusz menüje editen kívül a "póz mód" ezt sem érdemes elfelejteni elsőre ha még nem ismered a programot. Meg csak akkor látod ezeket a menüket ha egy csontra vagy rákattintva tehát sárga a csont körvonalai de gondolom erre már rájöttél.
Tudnátok segíteni? A csontozattal szenvedek! A végcél nyilván az lesz, hogy saját készítésű karakterekhez építsem fel a csontozatot. Már várom is hogy ezzel foglalkozhassak, szeretnék már ott tartani, viszont sajnos a rövidebbik utat kell alkalmaznom a rendelkezésre álló kevés idő miatt, és MakeHuman-ban készített karakterben szeretném mozgatni a csontozatot, de sehogy nem jövök rá hogy kapom meg a csont nézetet. Nézegettem videókat, ott Armature módosítót raktak rá, és így a plusz kapott panelen tudták elérni hogy építsék a csontozatot. Ezt a plusz menüt nem sikerült sajnos elérnem, bár lehet hogy alapból rossz úton járok. Minden jel arra utal hogy az importált test már rendelkezik csontozattal, de ha valaki tudna segíteni hogy hogy tudnám láthatóvá tenni, és mozgatni is azt, nagyon hálás lennék! A segítséget előre is köszönöm! :)
Nem vagyok túl elégedett, a fog glow el kellett volna tüntesse az ablakokat kb csak egy fény mosódást szerettem volna ott látni, próbáltam blurrer is, de nem tudtam úgy szétszedni a képet, hogy csak az ablak körül legyen, de hát igazából glowal is kéne működjön szépen. Azért egynek nem rossz.
Ez igaz, de legtöbb esetben nem is kell full 3D bejárható cucc egy látványtervhez, elég ha kívülről megvan, meg szoba megvan. Persze attól még vágni kell a falakat igazad van :D Én úgy is megpróbálnám hogy loopcut, vagy 2 élet kijelölök subdivide és dupla G-vel oda mozgatom ahová kell. Lehet gyorsabb mint a knife. Vagy az ultimate megoldás a cube és a boolean :D
Persze az utolsó bekezdés jogos. Na megyek még egy kicsit a compositort bütykölni sztem töltök még ma fel egy valamit. Szegény gépem alig bírta volna kirenderelni, a sheep it viszont kihúzott a csávából :D
Na hát azok az építészeti addonok számomra a vicc kategóriával egyenlőek ,olyan mintha akik csinálnák életükben nem láttak volna háztervező programot. Jó jó egy házikót megrajzolni blenderrel meg falakat kihúzni addonokkal lehet hogy belefér ,de egy 8 lépcsőházas szinteltolásos sok emeletes lakóparkot blenderrel ha meg szakadsz egy év alatt csinálsz meg míg egy Sweet home nevű gagyi progival egérrel két perc alatt felhúzod. Számomra sokáig az volt csalódás amit még ma is hiányolok hogy a blenderben a kézi rajzolásnak megfelelő knife tool opció nem képes a felületek párhuzamosságát követni ami kurva dillettáns hiányosság ha mondjuk szeretnél egy ablakot vágni a falra ezt csak orto nézetben vonalzó módban teheted meg ha pontos ablakot akarsz. Na de mi van ha ez a fal a ház egy bugyrában van ,akkor jön a szopás mert orto nézetben takarásba kerül és lehet kihájdolni a takaró falakat ,vagy a kevesebb munka hogy kivágom random az ablak négy sarkát aztán mágneses módban a vertexeket egy szintbe hozom .... még leírni is hosszú nem hogy megcsinálni és ez csak egy ablakkal való buziskodás volt :D Nem véletlenül a cél szoftver az mindig is előnyt élvez hiába van rajta sok gomb és mást nem tud csak azt amire kitalálták de legalább azt professzionális módon tudja aztán a kész házat exportálhatjuk olyan programba amivel meg szépen lehet anyagozni fényelni és renderelni.
Abban a részfeladatban elhiszem a tapasztalataid alapján, hogy jobb, mondjuk blender is felvértezhető építészeti addonokkal. Na de az is biztos, hogy ha meglenne rá az elegendő idő még a házat is blenderben csinálnám, mert megvannak azok az eszközök, amitől igazán jól néz ki a végeredmény és az nem árt ha el akar adni egy tervet az ember :)
Igazából a skecsapnál nem is nagyon használnál annyi gombot mert másra való . Az házépítésre tökéletes ,viszont azzal nem versenyezhet a blender mert alá kell írni ha házat akarsz rajzolni gyorsan pontosan tervrajz alapján akkor a sketchup esik kéz alá míg ha bonyolut görbült testeket modellezni akkor a blender.
Vissza is olvasgatok, látom hasonlóak voltak a gondok. Hogy ne kelljen nézned a billt, szerintem úgy helyezd el a bal kezed hogy gyűrűs ujj S meg W. kisujj A, mutató G (F-en érzed a kis buckát a billen mellette lesz a G meg felette az R szóval az F jó viszonyítási pont) ugyanezzel az újjal lenyúlsz B vagy C re kijelöléskor, középső új E meg D. Ezzel kb le is feded egyelőre amik kellhetnek.
Másik ami eszembe jutott, ha ilyen régóta szenvedsz az átállással, nincs más mód. Mostantól minden nap, de tényleg minden egyes nap indítsd el a blendert és csinálj valamit, ha nem érnél rá akkor is csináld 5 percet akkor 5 percet, de aznap is meg volt nyitva és szoktad a dolgot. Amikor többet ráérsz akkor majd több időt szánsz rá. Legalább másfél hónapig tényleg minden nap foglalkozz vele és ha ezen túl vagy megnézzük május végén hogy állsz majd a dolgokhoz.
@Strepsils én a Sketchupról csak képernyőképet láttam még de már azon kiakadtam hogy néz már ki azzal a rengeteg gombbal :D Mint valami mozaik :D Na ott milyen miss clickek lehetnek, meg az ember olvasgatja meg nézegeti, hogy melyik kellhet :D Boldog vagyok hogy a Blenderbe futottam bele :D
" tudom a folyamatot ,de nem találom hozzá az eszközt." Hát ebben nincs semmi különös ,máshoz vagy szokva ,de rájössz hogy a blender kurva egyszerű és az a pár billentyű alap dolog. Én is sokáig csak sketchuppal játszottam és ki voltam akadva a blendertől de most meg attól vagyok kiakadva hogy a sketchup mennyire nem tud semmit és nincsenek benne billentyűk. Meg ha nem tudsz valamit itt is lehet kapsz rá gyors segítséget aztán megtanulod . Csak ha fel sem teszed a kérdést akkor nem tudunk segíteni .
igen ezért bosszant, mert ahogy irod, tudom a folyamatot ,de nem találom hozzá az eszközt. Itt az 5. oldalon már régebben tetem be képet , meg akkor is hasonló volt a téma mint most, de sokminden közbejött és nem haladtam semmivel sem ilyen téren.
Lényegében mindenféle modern vadászgépet szeretnék modellezni, meg én inkább szeretek a saját dolgaimon megtanulni azt ami a tutorialban van,nem lemásolni amit ott mutatnak csak a folyamatot nézem ,de itt ez is elég nehézkes az alant tárgyalt dolgok miatt
Igen gondoltam, hogy régebb óta érdekel, de most hiába tudod hogy mit akarsz, ha nem tudod hol van hozzá az eszköz. Olyan mintha egy szerelőt átvinnének a másik műhelybe lehet akár milyen jó ha nem találja meg a villáskulcsot :D Szóval sztem nem is az ilyen specifikus tutorialok kellenének hanem valami olyasmi mint a Blender DVD Training 11 - Blender Inside Out vagy Lynda.com - Blender 2.6 Essential Training leginkább mindkettő egyik CG Cookies anyag a másik meg Lyndás, de ha végig nézed már jobban feltalálod magad a környezetben.
Ha repülőt szeretnél azt csakis blueprint alapján. Mivel sokan autóval kezdik lesz hozzá tutorial is dögivel. Ahogy írod is aki nem írja ki, hogy mit nyom le, az már nagyon béna tutorial készítő. Lehet néha használni kell a yt- lassított lejátszását hogy lásd mi pörgött le a sarokban :D Aztán majd megszokod idővel már szemre látod mit csinál és tudod mit kell nyomni és hiába pörgött le 10 parancs 4 másodperc alatt tudni fogod azt az 1-et ami neked kell mert a többit már ismered. Ez így működött nálam.
Object meg Edit mode elején szokatlan valóban, de később meglátod a hasznát bonyolultabb modellnél. Mondjak csak annyit, hogy elszeparálhatod pl a repülő rotorját a kabintól és így majd animálhatod, forgathatod külön, ha külön object edit módba belépsz és kijelölöd a rotor lapátot nem fogsz véletlenül vertexeket kijelölni a repülőből mert más object, gtors áthelyezéseknél jó ha van mert nem kell figyelni a kijelöléssel, meg rakás dologra rájössz még használat közben, hogy van értelme ennek a különszedett dolognak.
Nekem körülményesebbnek tűnik így ahogy leírtad a Max módszert, itt elég 1 szer beállítani a kamerád nem kell mindig módosító alt billentyű, hogy még nyova tartod ortho a kamera. Itt ha megnyomod a num 5-öt orthora vált és úgy marad. Ha nem nehezítenéd saját dolgod a nyilakkal, gyorsabb lennél, csak tudom rossz érzés hogy a reflex már működik, hogy klikkelnél a nyílra, ha mellé klikkelsz még a 3D cursor is elugrik és csak egyre jobban felcsesz :D
Azt nem értettem hogy milyen plusz gomb kell, hogy elfelejtse az előzőt? Ha nem nyomod le a shiftet akkor nem jelöl ki több vertexet. igazából 3 gomb kell ahhoz amit szeretnél jobb, G és bal, ilyen sorrendben. Kijelöl, G, elhelyez bal klikk, majd újra kijelöl, G, elhelyez bal klikk és így tovább. Kényelmesebb így mert ha pl 1 egységet le kettőt jobbra kell mozgatnod nem kell 2 axis nyilait fogni, egérrel precízen elhelyezhető. Tényleg más gombot nem kell nyomni.
Persze lehet komplikálni, ha precízebb egeret akarsz nyomva tarthatod a shiftet mozgatás közben, ha csúsztatni akarod a vertexet meglévő élen kétszer nyomod meg a G-t egymás után és más módba lép az elhelyezés.
De igazad van idő kérdése, ha lesz elég időd foglalkozni vele rá fog erre is állni az agyad és majd meglátod ami most furcsa magától értendő lesz hamarosan, majd ha elérsz a materialokhoz meg ilyesmikhez ott lesznek még csak a meglepik sztem :D
Az R2es max óta próbálgatom a modellezést több kevesebb sikerrel, úgyhogy nem most gondoltam úgy, hogy nekiállnék, de eddig ez okozza a legnagyobb nehézséget az átszokásra, pedig próbáltam pár alternatívát, (wings3d, rhino3d, lightwave, maya stb..)
Hardsurf modell lenne amit szeretnék jobban megtanulni azon belül is a repülök, ezért a Military-meshes.com oldalt szoktam nézegetni ott vannak csodák blenderrel is .
vizuális típus vagyok így a profi videókból is lejön , hogy mit akar csinálni, de ha nem áll kézre az már rossz. Tutorialokat is nehéz így tanulni, mert vagy nem mondja vagy nem írja ki a kijelzőre, hogy mit nyomott. ha meg kiirja az néha olyan mintha a guitar hero lenne, hogy csak pörögnek a betűk és vagy a betűket figyelem vagy a modellt. Maxban minden a szemem előtt történik.
"Mondjuk Front viewben van a kép nyomsz egy numpad 1-et a nézethez majd numpad 5-öt az orthographical nézethez, nyilván edit módban meg vertex select módban kijelölöd a pontot jobb klikkel nyomsz G-t és oda húzod a tárgy széléhez. A nézet miatt csak 2 axisban dolgozik szóval nem barmolod el a térben :) Még egyesével egérrel húzogatnád sztem 5 ször annyi idő és nem gondolom hogy túlzok. "
MAxban mindez : vertexmodba vagy, ezt az edit modot nem is értem miért kell állandóan állítgatni belenderben, maxban alap, hogy mindent így csinálsz. bal egérrel rákattint a vertexre manipulátpor nyílon arra a tengelyen hozod nyomva tartva az egeret amerre szeretnéd, alt billel mellényomva ortograficba forgatod a nézetet. majd egy másik vertex bal egér gomb , nem kell plusz gomb , hogy elfelejtse az előzőt.
igy egy bal egér + alt kombóval ki tudom alakítani a formát ha csak a pozícióját kell a vertexeknek módosítani. Blenderben , meg jobb gomb majd bal gomb meg G-betű esetleg még más is, mindezt mindig.
Ha egy kicsit több időm lenne akkor biztos könnyebb lenne az átszokás, de igy inkább csak fejben próbálom felfogni.
Minden elismerésem, de szerintem követhetetlen annak aki nem tudja a blender alap eszközeit készségszinten kezelni. Abban igazad van, hogy aki tutorial felvétele közben gondolkodik meg találja ki hogy miről is akar tutorialt csinálni azt kerülni kell. Akit én ajánlottam, a nem azért lassú, hanem mert türelmesen megy végig a dolgokon és elmagyarázza. Megadja a pontos értékeket pl egy scalera, kötött, de kezdőként a szabadság inkább ellenünk dolgozik :D
Én azzal kezdtem meg a CG cookieval, illetve annak az elődjével. Utálom a lassú tutorialokat, ahol az oktató is gondolkodik azon, hogy mi a következő lépés.
Blender Guru? Na ne már :D Azért az szerintem már igen csak közép haladó szint, bár elmagyaráz mindent, de nem szájbarágós. Biztos nem ismerted, de inkább ezt a csatornát ajánld kezdőknek.
Na itt minden tutorial olyan, hogy úgy áll hozzád, hogy először látod a blendert. Szép lassú komótos tempóban belevezet.
Igazából szerintem rossz út ha úgy állsz hozzá, hogy na ezt most be kell magolni, használni kell a programot és amit gyakran használsz az beépül a tudásodba amit meg ritkábban megnézed a papíron, vagy az előbb felsorolt módszerekkel megtalálod. Maxban is meg kellett jegyezned melyik almenü alatt található a funkció, itt meg egy billentyűt kell megjegyezni. Igazából logikusan van felépítve Scale? S, Rotate? R, Extrude? E, Edges? Ctrl + E. Jó lehet mondani a move G-re nem épp a legjobb, de Grab and move és már jó helyen is van :D Meg jobban kézreesik mint M-en hidd el :)
Van beállításoknál is 3DS Max layout, de soha nem kapcsoltam be, mert ugye én nem átszoktam hanem ezt tanultam és a tutorialok is az alapértelmezett billkiosztásra tanítanak. Még a jobb klikkel kijelölést sem tettem át, pedig első hetekben az okozott nehézséget, ma meg már más 3D programban is néha jobb klikkelni akarok :D
Szóval ne bal klikkel tedd a 3D cursort (gondolom azt értetted manipulator alatt, Max elnevezésekkel nem vagyok tisztában) hanem jobb klikkel jelöld ki amit szeretnél. Vertexet itt is áthelyezheted amúgy egérrel.
Győződj meg, hogy edit modeban vagy, jobb klikkel jelöld ki a vertexet, majd bekarikáztam melyik gombot nyomd meg ott lent ha nem látszanak a tengelyek aztán mikor látszanak majd bal klikkel helyezgetheted ahová tetszik. Bár hidd el nagyjából pár napig fogsz ezzel szenvedni, majd rájössz, ha pl kép alapján dolgozol mennyivel rohadt gyorsabb ez:
Mondjuk Front viewben van a kép nyomsz egy numpad 1-et a nézethez majd numpad 5-öt az orthographical nézethez, nyilván edit módban meg vertex select módban kijelölöd a pontot jobb klikkel nyomsz G-t és oda húzod a tárgy széléhez. A nézet miatt csak 2 axisban dolgozik szóval nem barmolod el a térben :) Még egyesével egérrel huzogatnád sztem 5 ször annyi idő és nem gondolom hogy túlzok.
Igen ismerős az érzés a tanulási folyamat eleje ilyen sajna, ezért úgy ments hogy CTRL + S majd sűrűn, mikor elértél egy munkafolyamatot, például megvan egy pohár és most csinálnád az asztalt hozzá előtte CTRL + SHIFT + S (vagy File Save As) File nevét ahol meg kell adni jobb szélén van egy + arra ráklikkelsz és így lesz filenév.01 nevű és lehet hogy a végére lesz 10 fileod egy egyszerű tárgynál is, de legalább egy jó historyd lesz és ha valami nem úgy sikerül mindig lesz hová visszaugrani és nem frusztrál majd annyira mintha elejétől kéne kezdeni.
Van itt is pie menü ha ez a gond. Ctrl+Z-vel vissza tudod vonni az előző lépésed, az pedig minden programban alap, hogy gyakran mentünk.
Én azt tudom mondani, hogy próbáld ki a blender guru-s tutorialokat, ha azután sem tetszik meg, akkor ez tényleg nem a te programod. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.04.08. 16:43:28
Ha használtad a maxot akkor tudod. Én abban már elég jól eltájékozódok, de a blender azért csábít, mert nem kell GB-okat telepítenem és ingyenes és gyorsabban fejlődik, de a maxban csak az egeret használva mindent megoldok, a manipulátor és a jobb oldali menün keresztül. Ha azt mondom, hogy a maxban csak a ctrl, alt és a Z bill-t használom akkor érthető, hogy mi olyan bonyolult számomra a blenderben. Nem a gombokat akarom magolgatni hanem a feladatra koncentrálni. Próbáltam 3dmax plugint is feltenni, de nem volt az igazi. Maxban ugye egy sima bal kattintással kijelölöd ami kell itt meg a manipulátor elugrik a helyéről és már nem is tudod mi merre. Vagy csak a megfelelő tengely nyílon kattintva húzod a vertexet bárhol vagy , blenderbe ehhez billentyűt kell nyomni.
Pedig nagyon jó lenne használni a progit, de nálam pont fordított a folyamat mint nálad, a maxban már van sikerélmény míg blenderben mikor eljutok egy darabig akkor jön egy rossz gomb vagy mozdulat és összekuszál mindent ami teljesen elveszi a kedvem, főleg , ha régebb óta volt mentés.
Van mindenhez plugin én tegnap pl a Filmic-et töltöttem le azzal mások a színek.
Nekem ezek a gyorsgombok kifejezetten tetszenek, láttam már Sketchupról képernyőképet és nevetségesen néz ki a sok gomb. Ha meg elfelejtem a gyosbillentyűt, itt is megtalálható a gomb valahol elrejtve, vagy nyomok egy spacet és beírom mit akarok végső esetben meg még mindig googlezhatok. Sokkal gyorsabb így a munka és tök jó példa volt a könyvben az, hogy a blender olyan mint egy váltós kuplungos autó, a többi meg mintha valami modern autón tableten kéne mindent nyomogatni és rákérdez mindenre.
Szerintem már egy pár éve nem arról szól a blender, hogy megkedveltesse az emberekkel a dolgot én úgy látom, hogy tényleg az a legnagyobb hibája, hogy ingyenes :D Ha ezt is legalább 500$-ért adnák mindenki hasra lenne esve, így meg lenézik. Én is mint legtöbben 3DS max-el próbálkoztam még a kétezres évek elején, letöltöttem és kinyomtattam egy nagy könyvet és semeddig nem jutottam vele, mert egyszerűen nem úgy működött ahogy írták, frusztráló volt az egész. Itt meg tavaly nyár vége felé találtam egy tutorialt amit megcsináltam és tetszett az eredménye és örömet okozott. Pedig több mint 10 évig nem is néztem a 3D felé a Maxos élmények miatt :D
Olvasgattam fórum topicokat a témában és meg vagyok győződve, hogy a 3D Max meg a Maya azért piacvezető mert hagyománya van, aztán nyilván a frissen érkezők meg azt tanulták ami ipari standard és így csak még jobban beépült. Ha most újraindíthatnánk a versenyt ki tudja mi hogy alakulna. Persze be tudtak épülni a közösségbe fiatalabb fizetős megoldások is pl valaki a Mudboxot dícséri halálra, de azért megfigyelhető, hogy a hagyományos berögzött dolgok felé tendálnak. Szerintem mindegyik programnak megvannak az előnyei meg hátrányai, de egyik sem lényegesen rosszabb a másiknál meg ki lehet küszöbölni a hátrányokat.
Valahogy kétlem, hogy aki beletett 5 évet, hogy kiismerje a blender minden dolgát, annyira váltana más programra, mert azzal "gyorsabb", kb felét kidobhatja a tudásnak, meg jöhet rá annak a proginak a hülyeségeire.
Repvez nyugodtan írd le mi okoz nehézséget, sztem pár nap alatt rákapsz a flowjára, szívesen segítünk. Az a megvilágítás dolgot meg mindjárt mondom hogy próbáld. Felmész ide letöltöd amelyik tetszik, én pl a MonValley Lookouttal dolgoztam, de ez téged nem kell korlátozzon.
Aztán blendert átállítod cycles renderre (meg beállítod hogy már eleve ezzel induljon sztem, legalább is én így tettem), a legfelső menüsávban kell ott a kis blender logotól balra van egy lenyíló menü.
Ha megvagy a jobb szélső menübe ahol van a world (kép a spoiler tagben) ott rámész a Surface alatt, hogy Use Nodes, majd felül Backround, alatta a colornál a kis pontra és Enviroment Texture, ott lesz egy lehetőség most, hogy Opne a kis mappára rámész megnyitod a HDR fájlt, nézz szét mert több kép lesz a csomagba amit letöltesz, használhatod mindet de igazából a legnagyobb méretű HDR lesz ami neked kell :) Megnyitod és nyomsz egy Shift + Z-t hogy megnézd mit alkottál. Ha túl gyenge a fény jobbról szintén a Strengthet felhúzod amennyire akarod és meg is vagy. Amúgy használhatsz nodeokat is ennél a képnél, de most ne bonyolítsuk ezzel ha megleszel ma tök jó lesz.
Csináltam egy képet is a nehezebb lépésekből ne a szövegemből kelljen kibogarásznod:
Én szerintem pont a gyorsbillentyűk azok, amik felgyorsítják a munkafolyamatot. Ha megvan a megfelelő tudás onnantól villámgyorsan meg lehet valamit csinálni. Nem kell menüket lenyitogatni. Utálom azokat a programokat, ahol nincs lehetőség gyorsbillentyűt beállítani és mindig a menükben kell turkálni egy ezerszer használt funkció eléréséhez.
Félreérted, nem leszolni akartam, mert mindent meg lehet oldani vele amit a fizetősekkel, sőt lehet még jobban is. A kérdésem arra vonatkozott, hogy a videoban bemutatott fénykezelési probléma ennyire nagy gond akkor miért nem tesznek ellene? Mert tényleg nem lehet ugy beállitani egy egyszerü jelenetet , hogy csak a napb adja a fényt mint a valóságban, kell neki a trükközés és igy már nem olyan egyszerü a dolog.
A modellezés része , meg talán még egyszerübb is mint a fizetős progiknál lévén, hogy gyorsabban fejjelsztik, de valahogy a szisztéma nem jön át ahogy kezelni kéne , egy 3dmax után kész rémálom egy egyszerü test megformálása is.
Persze csak szerintem! Az blender a arra van, hogy megkedveltesse a emberekkel az különféle dolgokat, aztán elengedje a emberek kezét ha rájött az fizetős programokkal könnyebb a élet! Ettől még nagyszerű program, és ha valamibe bele kezd a ember, legalább nem kell fizetnie az kezdetek kezdetén olyasmiért, ami bizonytalan jövedelmet hozz az "konyhára". :)))) a , az Utoljára szerkesztette: fuszhi, 2017.04.08. 13:27:50
Nem tudom, ki mennyire van otthon a témában, de ha ennyire korlátolt a sRGB és a blender alap render része és ugy alapbol mindegyik látvány program PC-n akkor miért nem probálnak fejlesteni ebben az irányban ?
Amugy , a Blender nagyon jó program, de valahogy nem tudom megszokni a kezelését, miért kell billenytyüket is nyomkodni olyan dolgokhoz amiket csak egérrel is el lehetne intézni.
Mondjuk én is örülnék annak ha kicsit jobban pörögne a témakör oldala amiatt, hogy mindenki kicsit több alkotást oszt meg! Az másokat is ösztönözhet, és ötletet is adhat a témakör kedvelőinek! Utoljára szerkesztette: fuszhi, 2017.04.06. 15:59:46
Igazatok van kissé kevés információt adtam meg! :)
Amit érdemes tudni a laptopról: Asus Intel Core i5-6200U 2.3 GHz NVDIA GeForce 940MX 2 GB VRAM GB DDR4
Azt hiszem nem én terheltem túl egyenlőre, más hasonló programmal jártam úgy régen, hogy kicsit több objektummal kellett számolnia mint amire nyomorult gép fel volt készülve, és eléggé diafilm jelleget öltött a szerkesztés, amikor 100-150 aszteroidával számolt! :D A probléma sajnos már a program indításakor jelentkezik, már a kezdő kockám is szaggat ha hozzá nyúlok! :/
"első látásra nem tűnik annyira erőforrás igényes programnak!" Én is aszittem .... amíg csak szögletes építményeket modelleztem
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek! Nemrég kezdtem el a Blenderrel foglalkozni, és egyenlőre nagyon tetszik a program, igyekszem fejleszteni magam a tutorial videók, és segédanyagok alapján, viszont a folytonos időhiány miatt sokat nyernék vele, ha olykor a laptopról is tudnám folytatni a megkezdett project-eket, viszont nem várt problémába ütköztem! :/ Szaggat a Bledner a laptpon. Mármint nem az elviselhető mértékben.Nem igazán értem okát, mert a laptop tavaly vásárolt, majdnem erősebb mint az asztali gépem, így nem látom okát hogy ilyen csúnyán be szaggasson,főleg mivel első látásra nem tűnik annyira erőforrás igényes programnak! Nem volna esetleg ötletetek a megoldásra? Előre is köszönöm a segítséget, minden jót nektek!
Elmondom az uraknak, hogy mitől ilyen. Tehát a tükröződésnél a Gloss Amount használata eredményezi ezt. Ha elveszek belőle, akkor lesz pixelesedés! Kérem szépen tisztelettel. ;)
Blender render? :O Nah azzal 0 tapasztalatom Cycleshez szokott a szemem, meg igazából minden tutorial amiken tanulgatok úgy kezdi, hogy kapcsold át Cycles renderre, már be is állítottam, hogy alapból Cyclessel induljon a Blender :) Azért annyit tudok hogy Blend renderben nehézkesebb ahhoz képest nagyon is valósághű a kép. Igen van olyan kép ami csak keretben van üveg nélkül, értem hogy az írást szeretted volna akkor azt vissza is vonom. Tükörre talán találsz itt valami hasznosat
Minden kép érdekel építő jellegű kritika! Úgy hogy köszönöm szépen. Sima blender render tehát nem Cycles Render. A fabábú nincs egyben csak szerintem túl közel vannak helyenként egymáshoz az elemek. A képen direkt nincs csillanás, hogy jobban látszódjék az ábra, és biztos láttatok már olyan képet ami csak keretben volt, például festmények stb én ilyen kis képben is láttam. A képet én találtam ki hogy mi legyen rajta. Nem tudom miért pixeles a fuga a tükörben, esetleg az ,hogy adtam neki egy kis geometriát, talán az torzíthatja a tükröződő felületet. A világos csík a sarokban az tényleg javítható lenne, sőt én még gondoltam rá, hogy lehetne dekor léc odalent, de a fabábú felfüggesztése miatt nem került rá sor. Mindegy minden esetre még egyszer köszönöm.
én csak nemrég fedeztem fel a dithering áldásos hatását a renderelt sky textúrán.
Kicsit zajos, a tükörben a csempék fugája valamiért pixeles, a vastag gyakorló fa henger lehetne több segmensből, mert látszik, hogy kevés, bár ez lehet reális is, ha gyaluval munkálták meg pl. Kép elé kéne talán valami üveg, azon ha megcsillanna még a megvilágítás jól mutatna. Kicsit a sarokban világos az a csík, ha direkt van, lehetne pl a padló meg fal szögébe is mert ott egy kicsit gyorsan vége van a falnak.
Na jó, ez most a kákán is csomót keresés volt részemről, de gondoltam érdekel én hol javítanék még rajta. Igazából örülnék én ha ilyen gyorsan ilyen szép rendert tudnék csinálni és ötös munka sztem, de hátha érdekel építő jellegű kritika.