sziasztok, segítség kellene. megvettem az eredetit 2 cd, de nem indul, a telepítés ok, aztán kéri a cd.t de azt írja nem jó neki, nem fogadja el. köszi elõre is
Nnnna - megcsináltam. Legalább 5x játszottam újra, de meg van. Ez az utólsó menet élvezetes volt. Az ezt megelõzõt elbuktam, mert a Caesar csak ajándékra jutalmaz, én meg túl építkeztem az elején és így egy csomó pontot levont a játék amit már nem tudtam behozni. Nem számítottam bele a kedveltség amortizálódását sem... Most viszont nem estem eme dõre hibába :). Szeretem az ilyen kihívásokat. Nehéz volt de játszani akartam, és ez így volt jó. Sokat segített, hogy láttam azt a korábbi hsz-ben ajánlott oldalt. Lefordíztottam amit írtak és akkor jöttem rá, hogy nem jól játszom.. Most az új fejezetben "katonásabbak" lesznek a küldik? - vagy ugyanilyenre kell számítani?
igen de csak a burzsujoknak van vizük
Ja és az említett példában volt ugyan víztorony, nem is 1, de nem a városban, hanem azon kívûl, és a vízszûrõ által mutatott szürke területen bõven kívül is volt a házakban víz. Kút nem volt a közelükben. Ezért nem értem..
sziasztok, köszi a tippet, megnéztem Carthagot és rájöttem, a teljesítésért nem jár pont csak az ajándékért - max 50. Okulásérzt írom be, mert soha nem jöttem volna rá különben, valahogy ez nem jutott eszembe és sehol máshol nem olvastam róla. Másrészt az építkezés jellegét tekintve is nagyon tanulságos megnézni ezt az oldalt. Nekem valamiért szent meggyyõzõdésem volt, hogy az épületek között távolságot kell hagyni. Így aztán az úthálózat dupla annyiba került és a város amit építettem is 2x akkora volt mint kellett volna. Ez a víztorony dolog nem tiszta még. Van az a víz szûrõ, aami mutatja meddig is ér el a vízzel ellátottz terület. Viszont a trailerekben volt ahol le sem tett a játékos víztornyot, vagy pl Carthagonál is a vízzel megjelölt szürke területen bõven kívûl épített patrícius házakat, amelyekben mégis volt víz (nem vödrös): Most akkor, hogy is van ez? Mennyi is a víztorony hatótávolsága? Vagy hogy lehet akkor tudni melyik épület fog vízhiányos lenni??? - elõre is köszi a válaszokat...
Nem tetszik ez a játék. Túlkomplikált talán. Pl Nem tudom a Favort felfelé vinni eléggé. Tudom ajándékot kell adni de nem tudok oylan sokat hogy elég legyen Caesarnak. Azán meg jön a serege rám hogy ott ****
NA végre sikerûlt, köszi. Rögtön rájöttem hoyg mi a gond amint betöltöttem egy kész állást. Rosszul értelmeztem a limitet a beállításoknál és ez volt a gond, bár állítgattam és mégse ment d mostmár jó végre :D Thanks
Már mindent próbáltam, nem lehet igaz mi a krv életért nem megy. Ennyire nem lehetek béna, valaki írja le pls hogy õ pontosan hogy kereskedik.
Na itt se megy, hát nem igaz, befut a hajó a kikötõbe majd szépen visszafordul és nem vesz semmit :@@@@@
A not sellt átváltottam a kikötõben, a stockpile részbõl az Advisorban gondol ez intézõt jelent szóval innen kivette alapból nincsi s bepipálva. A raktáraknál csak azt lehet beállítani, hogy mibõl mennyit vigyen oda és esetleg kikapcsolni a raktárat. Most összehoztam a 75-ös favor-t így átmentem a köv pályára megnézem ott is ilyen gondokba ütközöm-e. Bár asszem ezen nincs kereskedelem akkor majd az azutánin.
Sehol nincs beállítva az omiózus cikkre a "begyüjtés" (Stockpile) vagy a "not sell" opció? Azt látom, hogy egy helyen kivetted, de ha emlékeim nem csalnak, a raktáraknál is meg a fõ kereskedelmi menüben is engedni kell az eladást...
Igen az éves limitbõl 1 db-ot nem vittek még el. Mást nem is visznek csak köcsögöt, még az elején tartok a játéknak. 3 raktáram van szépen konfigurálva.
Én úgy vettem észre, hogy van egy limit mennyit adnak el illetve vesznek ?éves? szinten, plussz én jártam már úgy, hogy azért nem pakoltak le mert nem volt szabad hely se a kikötõben, sem a raktárakban, vinni meg épp nem akartak.
Úgy tûnik mûr megoldódott. Kivettem azt a pipát az Advisors/stockpile résznél és máris ment, fura hogy ezzel már anno is próbálkoztam, de nem volt jó. Most közbe rájöttem lehet azért, mert a kikötõben is át kell váltani a not sellinget selingre azaz hogy eladás. Nem is értem miért nincs ez alapból így.
Nekem is gondom van a kereskedéssel. Megint nemtom melyik péyal pontosan. A játékválasztónál az elsõ kampány vagy mifene. Ezen belül az elsõ olyan pélya ahol lehet kereskedni (4. vagy 5.) és csak hajóval 25 köcsögöt vennének, de nem teszik. 1.2-es patch. Már úgy is próbáltam, hogy csak a kikötõ melletti raktárba engedem be a köcsögöt, de hiába nem visznek egy darabot sem. A limitet bõven 25 fölé vittem úgy se volt jó (0-án se persze) Aztán valami részt is be lehetett ott pipálni. A patch után újrakezdem az adott pályát. valakinek van ötlete? mert mindjárt levágom a f***szba az egészet. Játszottam az elõdökkel ott simán tudtam kereskedni. Nem értem itt mi a gond.
szia, - köszi - ráraktam, most megpróbálom, elõször a meglévõ mentésemmel, ha nem megy újra kezdem a pályát.. ha akkor sem jó akkor mással fogok játszani - már gondolkoztam róla, de makacs tudok lenni...
nem jövök rá, mi lehet a gond. Minden majdnem maxon pl katonaság - könnyû és nehéz gyalogság + lovasság vallás, oktatás, egészségügy: abszolút terítés várfal teljesen körbe, kapukban tornyokban emberek népesség: 7500 (kell 5000) élelmiszer: több hónap raktáron Caesar igény kielégítés max 2-3 hónapon belül, de inkább rögtön Kereskedés: virágzó Minden mutaóm a kívánalmak fölött - kivéve a Caesar félét - az csúszik lefelé - most 33! Ajándék, ünnep? városnak adomány - mit sem ér.. A játékot is úkjra raktam, ezt a Kartágó menetet most játszom 5-ödjére.. Pl a jólét 73 (kell 60) a pénzem meg 50.000 dénár fölött. Már tényleg nem tudom mit tegyek.
Valamit ami nincs . De lehet 1 termék is . Rá 2 percre megadja
Mégis, mire gondolsz? Mert vannak azért hiányosságok - pl a vallásban, csak Jupiter és még 2 istenség kultusza teljes.. Csak problémás az új polgári otthonok lerakása (akik üzemeltetnék)- egész negyedet kellene miattuk létrehozni (víztározó, piacok, fürdõ stb) - az meg megint egy más történet, ezért nem csináltam. Lehet az lenne a bakj?
valami aproság hiányzik!!!!!!!! Szûrõvel néz utána.
Nem, ezen a pályán még ezzel nem találkoztam? Azon gondolkozom, nem-e bug. A jólétem mostmár 70 fölött, minden túl van a kívánalmakon, azonnal teljesítem a kéréseit, de a Róma felé levõ kedveltségem nem mozdul - ha nincs ajándék, akkor szépen lecsúszik, de felfelé 1 jottányit sem megy..
Légiót nem kért még? Ha azt is kér és nem küldesz, sose lesz elég jó a reputációd...
Visszatöltöttem és most már 30.000 dénár felett vagyok. Megemeltem az adókat és levittem a fizetéseket.. A népszerûségem ugyan nem megy 37 fölé a Caesarnal, és akármit csinálok, - erre bármilyen tippet elfogadnék - de van növekvés, és érdekes módon, még kereskedni is tudok... A jólétem most 54-en áll. Nem csináltam teljesen új negyedet most a patríciusoknak, így nem kellett 1000 ember az ellátásukra. Gondolom így jobb az eltartási arány is. Szóval majdnem minden jobb mint amivel meg vagyok bízva, csak a Caesar féle bizalom nem akar növekedni. Végsõ esetben, úgy 40.000 dénárnál szépen megemelem a fizukat, meg leviszem az adókat - hátha az segít.. - vagy tipp??? A raktáraknak a bizonyos termékekre való kihegyezése, nekem valahogy nem igazolódott be. Valamiért onnantól kezdve üresen állnak. Nem mondom, van 1-2 ami ha pl piac közelében van és azt szolgálja ki, akkor talán beválik, de mindegyiknél.. - hát nem tudom...
Olyan érzésem van, mintha a program arra utazna, hogy az adókból próbáljam eltartani magam.. Most az elérni kívánt 5000 fõvel ellentétben 6000-nél tartok. Ennek jelentõs része az életszinvonal növelõ polgárokból áll, akik ugye nem hoznak nekem hasznot. Legalább 1000 pebejus meg lóg, azaz várakozik, termelne, de nem tudom eladni. Asszem leépítés lesz ebbõl..
Hogy a franc enné meg! - megint nem kereskednek - én meg simán tönkre megyek. Pedig emeltem a kvótájukat - amit megveszek, eladni ugyan eladnak, de venni nem akarnak. Van 6 kereskedõm és egyik sem vesz. Az eladásuk is olyan, hogy pl fát, ami nekem nélkülözhetetlen nem kapok. Jól felnyomtam elõtte a termelést, most meg bonthatom le az egészet, közben meg idõnként leég ez-az (pl raktárak), Caesar követelõzik, megtámadnak - a katonaságom beint mert nem tudom a moráljukat növelni (köllene egy kis pénz hozzá). Tényleg, minden cohors-hoz köll ebédlõ meg toborzóhely? - mert nekem kettõhöz van 1. Ja és hiába teljesítem minden kérését Rómának, a népszerûségem mélyrepülését nem tudom megállítani. Az ajándékok már 1 pontot sem hoznak..
Szökõkutak kellenek, ha van víztározó meg vízvezeték. Én általában úgy csináltam, hogy a korább, ásott kutak helyére raktam a közkutakat. Anélkül egyébként is macerásabb a fejlõdés.
Elég rég játszottam vele, de úgy emlékszem, itt is vannak ilyen beállítások, csak nem egyszerû õket elõcsalni. Nem biztos, hogy az áruk listájánál, de mindenképp a raktárak beállítsainál keresgélj... Ha mégse, akkor bocs...
szia, vagy nem találom ezeket a beállításokat, vagy már tényleg régen játszottál vele, vagy a 3-asban volt - a lényeg, itt csúszkákkal lehet termékenként beállítani, mibõl mennyi lehet az adott raktárban. A keresre kaptam fel a fejem, mert az jó lenne, de - én legalábbis nem találtam ilyent. A kereskedésre mondottak igaznak tûnnek - köszönöm - így ahogy végig gondoltam.
Hanem ,volna még egy gondom. Ez pedig a tûz. Most direkt elõrõl kezdtem (Kartágó) és szépen szellõsen építettem. Külön sávban a kiszolgáó, szórakoztató és külön sávban a lakóépületek. A legtöbb helyen 1 ház térközzel egymástól mindenfelé. Hajnalban, mikor az utólsó mentésem megcsináltam, gondoltam nézem 1 kicsit, mire jut ezekkel a kondíciókkal a város. Hát - kb 2 perc alatt leégett az egész, Minden hiába volt, egyszerre 8 helyen gyulladt ki, teljesen értelmetlenül. Hiába a vigyázó építkezés, a rendesen elég sûrûn levõ pretorianusok, mindhiába. Kérdésem - ilyenkor, ha a környéken van kút, az segít valamit? Mert nekem víztározók vannak, meg az összekötõ vízvezeték a szivatyúval meg a forrással és más semmi. Vagy ilyenkor a plussz lerakott pretoriánusokon kívûl van valami trükk? - vagy ez van és kész? - leég akármit csinálok?
Kimaradt: a raktár csak akkor kezd rendesen dolgozni, ha a melósok legalább fele megvan hozzá...
Az a baj, hogy nem érted a város belsõ árumozgását...
A termelõk emberei elviszik a megtermelt cuccot azokba a raktárakba, amelyek fogadják az adott árut.
A kereskedõk emberei elmennek a közeli raktárakba azokért az árucikkekért, amelyeket forgalmaznak (élelmiszerért a magtárakba).
A raktárak emberei a raktárak közötti rumozgatást végzik. Ha van külkereskedelmed, akkor ki kell építeni a raktárak láncolatát:
1: a termelõ helyekhez közeli raktáraknál be kell állítani, hogy fogadják az alapanyagokat és a késztermékeket.
2: A piacok közelében lévõ raktáraknál azt állítsd be, hogy alapanyagot ne fogadjanak, a késztermékeket viszont kifejezetten keressék (nincs elõttem a játék, nem emlékszem a szakszavakra, de megtalálod).
Ezzel eléred, hogy a termelõknek lesz alapanyaga, meg lesz hova vinnie az árucikkeket (gyárközeli raktárak). A távolabbi raktárak emberei meg szépen mennek és elhozzák ezekbõl a raktárakból a cuccot a saját raktáraikba.
A kikötõt és a karavánok raktárát tekintsd úgy, mint egy piacot. Ennek az emberei azokért az árukért fogják kajtatni a többi raktárat, amelyeket el akarsz adni. Ha a kikötõ közelében nincs megfelelõ mennyiségû áru, a kordésoknak messzire kell menni, nem érnek vissza idõben, a hajó elmegy üresen. A vevõ hajója jön az áruért a városba, nem a tied, így nem fog várni arra, hogy elkóborogjanak a kordésok, hanem elmegy.
A 3 féle beállítás (nem fogad, fogad, keres) egy-egy áruhoz ezt a láncolatot segít kiépíteni. Van egy negyedik is: kiürít. Ezt akkor kell használni, ha az adott raktárban valamelyik cikkbõl sok van, elveszi a helyet egy másik elöl. A kiürít parancsra az adott raktár kordésai kezdik széthordani a több, aza adott cikket fogadó raktárakba a cuccot. A raktárak kordésai csak a raktárak között mozognak. A termelõk kordésai a gyár (farm) és a legközelebbi, fogadóképes raktára között, a piacok, kikötõk hordárai meg a legközelebbi, feltöltött raktár és a saját telephelyük között.
Ahhoz, hogy vegyenek tõked, neked is kell vásárolni tõlük (ha van mit). A kereskedelmi utaknál ott vannak az adatok, melyik város mit, mennyiért és mennyit vesz. Ha elérted a limitet, abban az évben már nem vesz semmit. A limit nõ, ha te is vásárolsz tõle...
a nyersanyagoknál, a tanácsadóknál van egy fül alul, ha katt akkor kereskedésre vált és engedélyezned kell mennyit akarsz eladni venni - gondolom ez a hiba
Nem valt be semmi! Mit kell meg azon kivul csinalni, h megnyitom a kereskedelmi utat es megepitem a kikotot v. szarazfoldi kereskedoallomast?!? Nem visznek oda semmit,hiba van 1 rakat belole...
Sziasztok - nekem is van egy jó nagy problémám - egyszerûen leáll a kereskedelmem egy idõ után - nem akarnak tõlem vásárolni - hálás lennék a tippekért, mert így akármit csinálok, tönkre megyek..
Oksa megprobalom igy is(bar mar probalkoztam ilyen tiltasokkal asszem,es azzal csak azt ertem el h a gyarakban allt a munka a felhalmozott cuccok miatt) Koszi
Kene a segitsegetek! Megnyitottam mar ket varossal is a kereskedelmet,kikoto megepitve,beallitottam az exportlimitet es roskadoznak a raktaraim azzal az aruval amivel kereskedni szeretnek. A kikotobe megse viszik el a hordarok(termeszetesen van odavezeto ut is) Mi lehet a baj?
bocs, hogy nem válaszoltam, de nincs idõm játszani.. Szerintem próbálkozz vele.. de ha nem megy, akkor van valami új runtime - Microsoft WSE 2.0 SP3 Runtime.msi - a neve. Nem vállalva a felelõsségét, olvastam valaahol 1 játékos fórumban, hogy nem ment valakinek a telepítés és ezt javasolták arra az esetre. Rákeresel (Gugli a mi barátunk) és próbáld ki.. nekem megy a gép, így én nem próbáltam, csak biztos ami hótziher leszedtem..
Harc rendszer annyi hogy a csapatnak lehet adni csak utasítást és utána már nézõ vagy, nem egyesével irányítani õket. A tûzrõl meg annyit hogy nem nagyon lehet megállítani én ált. mindig vissza töltöm a korábbi állást(autosave) és ahol tûz volt oda rakok még prefektust. Késõbbi pályákon lesz még földrengés (amit picit különbözik mint ami a caeser 3 ban volt.) Az épületek összedölés határába kerülnek és ha gyorsan nem raksz fel elég enginert akkor szinte a fél városod összeomlik. vki tud jobb védekezést ellene? mert nekem csak ugy megy ha min 20 enginert felrakok ami költséges sok ember kell hozzá és utána meg le kell bontani.
mivel újra kellett raknom a Caesart, jöttem rá, a DirektX telepítésének engedélyezésekor is rak fel runtime-t, vagyis lehet ez a hiba nálad.
A runtime letölthetõ külön, keress rá és tedd fel újra, hogy hogy használd - gondolom le van írva
Sziasztok! HELP!
Megvettem EREDETIBEN a magyar nyelvû C4-et! Telepítés, beállítás stb. Variáltam a graf beállításain, el kezdtem volna játszani, de kiírta, indítsam újra a játékot. Kiléptem, majd újraindítás után egy remek "Run Time Error" hibaüzivel hazavágott. Nem indul. Most akkor mi a helyzet? Valaki tud segíteni? köszönöm!
Sziasztok!!Én még nem játszottam a játékkal (csak elõdeivel)és mivel nem erõsségem az angol,ezért ha valaki megtenné,hogy az email címemre elküldené a magyar file-okat v. magyarítást v. bármit, annak imába foglalnám a nevét Jupiter elõtt!!A címem: [email protected]
Elõre is köszi!!Ave Caesar!!
Ja igen - arra is rájöttem, nem fontos egy viszonylagosan magas reputáció után a császárnak ugrálni, legfeljebb elveszítek néhány pontot, de amibõl könnyen teljesítek, az majd helyre üti. Ez is lehetne szigorúbb. Aztán - felütötte a tûz a fejét, hiába volt szûrõ szerint minden rendben, hiába volt ott a pretoriánus és a mérnök gárda, hiába volt víz a közelben - egyszerûen nem bírtam megállítani. Egyedül álló épületek, mellettük a tûzoltó egység házaival is leégett. Nem volt ésszerû magyarázata. Így döntött a játék, vagy a készítõk - dühítõ.. - Ha mégis tud vki magyarázatot, örömmel venném..
Ez a harcrendszer.. - no ez tényleg hagy kívánni valót maga után.. Az íjjászok nem íjaznak, a csatázók közül 2-en vívnak, a többi meg nézi. Jóformán hiába irányítok, mert arra mennek a katonák, amerre akarnak. A falanx rendszerrõl és az iskolás emlékeim szerinti híres csatarendszernek nyoma sincs - kiábrándító. Sajnálatos, mert a játék jó lenne, és ezen mint a hab a tortán csücsülhetne a végsõ élvezet, hogy a megérdemelt jutalmat, egy jó csatázást is kaphatna az ember.. Így viszont, jóformán csak nézõ vagyok, a játék lejátsza helyettem.. ehh :/
no, - tényleg bejött a rendszered.., - szinte azonnal fejlõdni kezdtek a házak - eddig csináltam egy központot és mellé, kicsit blokkosítva a telepeket, - hát nem az a tuti az biztos. Valóbam az tûnik jónak, hogy a lakórészeknek saját szolgáltatásuk, szórakozási lehetõségük legyen.
köszi, biztos hasznos lesz - még mindig nem játszottam - talán majd most este.. ehh
sikerült már végeznam azzal a pályával, a lényeg az hogy a szórakozás mindem embernek jusson, és mindenbõl odeum, színház, arena. caesar 3 ban igaz volt hogy amerre megy a csávoka ott lesz az, de itt a 4ben ahogy lerakom az adott épületett egybõl meg is van mekkora részt jár be, (azonnal megjelenik a térképen. az hogy mibõl mennyi legyen, legegyszerûbb a tanácsadoknál megnézni.
Nem tudok arányt mondani, mert a területtõl és az elrenezéstõl jobban függ, mint a létszámtól. A borbély x egységet képes bejárni, ha ott csak egy ház van, kis létszámhoz elég, ha sok nagy, akkor nagyhoz.
Hadsereg: ez szintén terep függõ, hogy hova érdemes lerakni. A falon belül több védelmet kap az erõd, a falon kívül hamarabb találkoznak az ellenséggel. Pályánként változó, hol a legjobb. Lakossági arány megintcsak nincs, a fegyverkovácsok számától jobban függ...
Volt olyan pálya, régebben, ahol 3 rétegû falat kellett építeni, hogy esélyem legyen a fennmaradásra (elefántokkal jöttek, több hullámban)...
Ott egy erõdöt kívülre raktam, jó messze a várható támadási iránytól, kettõt belülre. Amíg el voltak a falakkal, addig a külsõk hátbatámadták õket.
nna ez igazán hasznosnak tûnik - ki is fogom próbálni délután. A katonaságot hova rakod, úgy értem a várfalon kívûlre vagy belülre? Meg én azt találtam ki, a költségek miatt, hogy a várfalat csak jelzem az elején, néhány fal oszloppal, de csak akkor rakom le ha már keresek vagy veszély van. A jelzés is csak azért van, hogy nehogy beépítsem a helyét. Eddig az ipart a várfalon kívülre tettem, de nem is volt még komoly támadásom. A mostani részben viszont elõre szól a játék, hogy meg fognak támadni, - akkor mégiscsak belülre kellene tenni? Tényleg, a katonaság - lakosság arányban van valami szabály - arra gondolok, hogy kb mennyi lakos hány katonát tud eltartani? De a többi pl szórakoztató egység szolgáltató egységek arányára is kíváncsi lennk - vagyis 1 borbély kb mennyi lakosnak elég? -vagyis, hogy kelle ezzel számolni?
Egyébként nekem az a szerkezet vált be, hogy megcsinálom a már említett 30x5-ös négyszöget utakból. Az utak belsõ fele mellé 2 mezõ szélesen rakom a lakóházakat, a középsõ sáv kimarad. ide késõbb lehet rakni parkokat, fákat, illetve ha megnõ a terület értéke, szabadon bõvülhetnek a házak.
A két rövid oldalon (kívül)lerakom a kis épületeket (rendõr, tûzoltó, fodrász, ilyesmik, úgy, hogy egy átló két végébe kerülnek az azonos típusú épületek. A hosszú oldalak mellé, megintcsak kívülre, szintén egy átló két végébe 1-1 kút, 1-1 piac, stb... Így a hosszú oldalak mentén végigmennek az árusok. A keresztezõdéseknél mindig azonos sorrendben fordulnak be, így a keresztezõdések lehetõleg minimális számban legyenek a lakóterületen.
A templomok a rövid oldalakon, a kis épületek túloldalára kerülnek, a hosszú utakat kitolom addig, hogy ezeket is bekösse. Ha fejlõdik a város és van hely, a templom túloldalán lerakok egy hasonló blokkot...
Az ipari területek szintén ilyen hosszú sávokba kerülnek, párhuzamosan a lakóépületekkel, de legalább 2 mezõt szabadon hagyok a korábbi épületek és ezek között, hogy majd lehessen fákat ültetni az elválasztósávba...
persze vannak területek, ahol ez nem ilyen egyszerû, mert vagy kis szigetekre oszlik, vagy rengeteg szikla van, ami tördeli a felületet, de amennyire lehet, igyekszem ezeket az elveket betartani.
Száraz, sivatagos területen rengeteg tûzoltó kell....
Valamelyik verziótól voltak útzárak (nem emlékszem, hogy a IV-ben vannak-e). Ezek arra jók, hogy a jövõ-menõ árusokat, szinészeket, paopkat visszafordítsák. A céllal közlekedõk (áruszállító, munkába menõ polgár, stb) megkerülik, de a "lefedettséget" adó sétálók nem mennek át rajtuk. Ezekkel jól fel lehet osztani a területeket. Ha nincs ilyen, akkor az utak - jól megtervezett - megszakítása is tud segíteni...
Valamelyik korábbi Caesar-hoz volt egy leírás. Vagy a Cleopatrához? Meg tapasztalat is. Amikor pl a prefektusok "lefedettségét nézed", szépen látszik, hogy amelyik terület mellett elsétál az egyenruhás, az oszlop felugrik, majd egy idõ után kezd összemenni.
Én már az elsõ Caesar-t (DOS alatt) is végigjátszottam, és azóta mindet...
nna erre pl nem gondoltam - ez a tudás honnan van? - úgy értem, errõl lehet olvasni valahol, vagy esetleg a tapasztalat? Mert, eszembe nem jutna azt figyelni, hogy a kis manusok hol járnak el, vagy befordul-e vagy sem.. Írhatnál még ilyen okosságokat, mert ezekre tényleg nem gondoltam.
Nézd meg a "lefedettséget", hogy melyik tterületre nem jut elegendõ kultúra...
A Caesar játékokban kicsit el van kefélve ez a dolog. Az egyes épületekhez tartozó emberek mászkálnak az utcákon. Amelyik ház elõtt elmegy pl a vízárus, annak lesz vize, amelyik elõtt elfutnak a diákok, lesz iskolája, stb...
Namost: ha túl sok keresztutca van, akkor lehet, hogy az adott "melós" mindig befordul a sarkon és sosem jut el egy adott ház elé, így annak nem lesz lefedettsége akkor sem, ha egyébként csak 3 háznyira van tõle pl a színház...
Érdemes viszonylag hosszú, párhuzamos utcák közé építeni háztömböket (pl 5 egységnyire lerakni egymástól 2 utcát, párhuzamosan, legalább 20-30 egység hosszan. A végüket összekötni. Az utcákkal határolt részre kerüljenek a lakóházak, az utcák túloldalára meg a kiszolgáló épületek. Figyelni, hol járkálnak a melósok, ahova nem jutnak el, ott kicsit átalakítani...
nem, még nem járok ott.. sajnos a munkám.. de majd a hétvégén tudok játszani. Csinálj nekik csicsás környezetet, tereket, szobrokat, stb. Kevesebb patrícius házat nagy luxussal. Saját piacot, fürdõt kórházat stb. Kicsit el is szeparálva a "pórnéptõl".. A jólétet nekem pl legalább 10 ponttal megdobta az egzotikus áru behozatalának szintjének a megemelése. Szerintem az is számít, hogy a talicskatologatós tömeg ne az elit negyeden keresztül szambázzon - remélem nem irok hülyeséget - de én mintha így vettem volna észre.. Aztán, jól védett, tetszetõs legyen a város - ez is saját tapasztalat.. Az ipar, termelõ cuccos, katonaság a várfalon kívül legyen.. Könnyen dumálok, de én is többször újra építem a városom..
Azokat is építek, neked már sikerült teljesíteni az alexandria pályát
hy valakinek megvan ehhez a game hez a magyarítás nagyon kellen [email protected] it ell lehet érni thx
vki tul jutott már az alexandria pályán? cultura állandoan 55 között mozog, de 60ra nem megy fel mit tegyek? rengetek szorakozohelyet, stb építek de mégse vki tudna segíteni?
A "jólét" egy arány, ami a leggazdagabbak és legszegényebbek aránya a településen. Ha van már sok villa és mégse nõ, kezd el lebontani a legótvarabb házakat és tegyél a helyükre valami díszítést, esetleg valami kiszolgáló építményt. Arra figyelj, hogy elegendõ melós maradjon...
"Ezek kellenének: fõkönyvtár-->languagetext.xml -->data-->scenarious - az összes xml végû -->data--->campaigns - az összes xml végû -->data - helplayouts.xml"