"radikálisan le kellett csökkenteni az állóhelyek számát"
Ja, gondolom papíron... Birják ezek, legalábbis a 280-asok. Mielõtt a volvokat megvette a mátra volán, a gyöngyös-heves viszonylatban délután szinte csak 280-asok jártak. És bizony hétköznap, iskolaidõben igencsak sokkal többen voltunk rajtuk, mint amit papíron vihetnek. (nem egyszer volt olyan tömeg, hogy ha ki sikerült nyitni az ajtókat, akkor 4-5 ember szabályosan kipréselõdött.) Ez persze most még szarabb, mert az összes 280-ast elvették a vonalról, és volvok, ill. man-ok viszik a népet, ami egyik sem csuklós ugye... (de a legszebb, hogy mostanában nemritkánn csepel union is be szokott állni, amire van aki fel sem mer szálni, olyan állapotban van....)
"nem kormányzott a 3. tengely," Ez a legtöbb mai csuklósnál is így van, nem? Szerintem sincs vele komolyabb baj, annyi hogy koráhozképest nem túl modern. Szerintem inkább a 480-as típus tökéletesítésére kelett volna fordítani az erõforrásokat. Korábban már írtam is hogy nem értem miért nem így tett az Ikarus anno. Sõt, még egy csuklóst is elképzelhetõnek tartanék (inkább csak álmodozás)
Hát nagyobb befogadó képeségû mint egy 280/C80,ami egy kicsit problémás a tipusnál,hogy nem kormányzott a 3. tengely,ami kanyarodáskor egy kicsit hátrány.Ez végülis azért alakult igy mert amikor a 282-est,illetve 283-ast fejleszteték,a Rába nem rendelkezett elegendõ teherbirású kormányzott tengellyel.Mig a 282-esnél ennek ellenére beépitették a kormányzott tengely,ami azzal járt,hogy a csukló mögötti részben radikálisan le kellett csökkenteni az állóhelyek számát,a 283-asnál nem kockáztatak,és fix tengelyt építettek be.
Ik 283as vagy C83as melyik volánoknál van? A tatabányai kettõrõl tudok, meg nem régóta van Dunaújvárosban is kettõ. Ezekrõl mi a véleményetek? Szerintem egész jó kis buszok.
Ez a helyis Dunaújvárosi:
Ez a helyközis Dunaújvárosi:
Ezek pedig a Vértes Volán buszai:
Igen én is ezt mondtam,jobb 4 ajtóval.Mondjuk ezek a 417-esek egy meghiusult üzlet nyomán maradtak itthon,igy nem igazán az itteni igényeknek megfelelõen készültek,ez a 3 ajtósakra vonatkozik.
Pedig léteznek 4 ajtós 417-esek,három ajtóval már tényleg nem kimondottan városi forgalomra tervezett busz,mert az utas cserét lassítja,a hátsó ajtó hiánya.
Ez eleve csak valamelyik nagy fantáziájú emberke/újságíró agyából pattant ki. :) Ilyenrõl szó sem volt "odafent". Viszont idén tényleg jön 60(+~24) használt csuklós, a tender már ki van írva. (mondjuk nem nehéz kitalálni ki lesz a nyertes... igen, a Volvo-ról van szó :D)
Ez azért is lehet,mert akkor amikor ezeket gyártották,meg nem ilyen konstrukcióju tengelyek voltak gyártásban.Az ülés sorok száma ugyanannyi a volvokban,és a 417-esben?
Meg nem erõsített információk szerint várhatóan 2007 közepétõl a magyar Ikarus 417-es flotta nagy részét vagy teljes egészét átveszi üzemeltetésre a BKV Zrt. A jelenlegi üzemeltetõk – az önkormányzatok és a kormány jelentõs anyagi szerepvállalása mellett – kedvezményesen beszerzett új Mercedes autóbuszokkal váltják ki a jelenlegi IK417-es jármûveiket. A Budapestre érkezõ autóbuszok a tervek szerint az 51-es vonalon és más hosszabb járatú dél-pesti viszonylatokon teljesítenek majd szolgálatot.
A fenti konstrukció alkalmazását a Volvo 7700A autóbuszok 2007-es beszerzésének elmaradása és a kiöregedõ IK-280 jármûvek selejtezése után a BKV-nál prognosztizálható jármûhiány teszi szükségessé.
<<< Ezt most találtam, szerencsére ez nem következett be :)
Ugyan a szívem eléggé a 417esek felé húz, de reálisan értékelve õket meg kell hogy állapítsam hogy nem tökéletesek a városi forgalomban. Az ülések közötti folyosó nagyon keskeny (keskenyebb mint a 7700A-s volvókon) és a motor elhelyezése is jobb a 7700A-soknak mert nyáron, mûszak közepén, folyamatos motorhasználat mellett igencsak felmelegszik a 417esek hátulja, és akkor könnyen rosszul lehet az utas (ahogy ez jópárszor be is következik)
A 417esek óta jöt Dunaújvárosba a 3 db athéni volvo7700A, szintén 3 db alfa-volvo meg egy C83as ikarus meg Fehérvárról helyeztek át 1-2t (de mindezt már lassan 8 év alatt), mostanában inkább a helyközi állományt fejlesztik
Mivel a 412/417-es szériából nem történt nagyobb számú értékesítés,ezért lehetnek kisebb bajai.De az Ikarus az elsõk között fejlesztette ki a végig alacsonypadlós buszokat!Még se kellet akkor itthon,most meg vesszük,a drága külföldi tipusokat!
Nem vagyok baleset szakértõ,de szinte biztos,hogy több tényezõ együttes közrejátszása,miatt történt.De ezt derítsék ki azok akiknek ez a szakterületük!Az áldozat nyugodjék békében!
Hát, mondjuk az sem az ipar ékköve de alacsonypadlós legalább! Drágábbnak is biztos drágább, hogy milyen belül és mennyire megbízható arról a dunaújvárosi olv. társak tudnának valami bõvebbet írni!
Pécsett ismeretlen okokból a járdára sodródott egy merci az egyik megállónál és halálra gázolt egy ott várakozó nõt. Az áldozat nyugodjék békében. cikk 1 cikk 2
igen a C,nem jelent mást,mint a Classic szót,C56,meg 256.44-es tipus,faceliftes változata.Akkor elnézést a légkondi kifejezés miatt!
Fogd már fel, hogy a C80-as az a 280-asakból készült busz. Tehát CSAK csuklós C80 van. :S A "C" csak annyit jelent, hogy Classic, tehát a szóló, az C56-os. Mellesleg az nem légkondi, csak légbefúvó. És már miért akadna bele bármibe is? IQ huszár... :O Akkor a ThermoKing dobozra mit mondanál? Design-ra a Volvo-k Sütrak-ja bejövõs. :)
Jó kis oldal és irigylem is a dunaújvárosiakat a 417-es miatt, elvileg pécsre is érkezett volna még 98'-ban pár darab, de aztán inkább mercik jöttek helyette pár évvel késöbb. Dunaújvárosban a 417-esek óta nem történt újabb buszbeszerzés?
Végül is 3 lehetõség lehet, a C56, C60, C63. Ebbõl 2 kiesik, mert a képeken sehol sem láttam rajtuk légkondit, marad a C56 (nem értekhozzá, csak szétnéztem kicsit a neten). Viszont olyan,hogy csukló nélküli C80-as nincs...
Aha!:) Igen az az Ikarus Classic szériájából,a C56-ra jellemzõ.Más légkondi gyártók "pup"-ja nem ilyen formájú.
Nagyon kicsik a kerekei és az elsõ lámpák is elég fantáziátlanok. A városi széria már szerintem sokkal esztétikusabb, a nagyobb üvegfelületek miatt nekem az már külsõre bejön.
A szóló buszt még én sem láttam eddig, de nem vagyok túl bizakodó: Az összes ülés dobogóra került, viszonylag szûk belül, a motor is több helyet vesz el az utastérbõl mint egy átlagos busznál, a nyitható ablakfelületek méreeste is kicsi (de legalább szionte az összes ablak nyitható). Ahogy elnézem a beszállítók közt sincs igazán magyar cég. Egyszóval semmivel sem nyújt többet egy ARC-nál vagy ALFA-busznál.
De igen,ott vannak,talán máshol nincsenek is az országban. sajna eddig személyesen még nem volt alkalmam látni. Ma halottam a rádioban,hogy egyes területeit nem lehet semmivel se megközelíteni!:D
Jah értem,hát én se tudom,hogy most mennyi 266-osa van a Panonn volánnak,de van egy olyan érzésem,hogy lehet,hogy az õ állományukban van a legtöbb.Nálunk szerintem a Zala Volán állományában már nincs is 266-os. Pedig komfort szintre,nem biztos,hogy rosszabb egy Credonál.
Még a nyáron csináltam a képet amikor is mentem hazafele a mamámtól :)
"Sajna a 266-osok is vesznek ki az állományokból." Konkrétan azt sem tudom hogy ez a busz, jár-e még mert pár hete vett a Pannon volán fapados credokat (20db és 30milla/db)
Az év elsõ képe legyen ez a gyönyörûen megmunkált és megformázott fa botváltó egy 266-os Ikarusból! Sajnos a mai váltókaroknál a költséghatékonyság miatt mûanyagból készülnek és formájukat tekintve elég egyszerûek
Sikerekben gazdag és Balesetmentes utazást mindenkinek az Új Évben is!
Tudom,még én is láttam egyszer azt a buszt,a budai vámnál. Köszi,az üzit,de nem rád gondolt az illetõ.
Vannak országok ahol,ezt a magas megálló tipust használják. Én se tartom hülyeségnek,de ugy látszik nem ez lett népszerû. A kis keréknél lásd Credo,hát nem nyerõ.Az egyik ilyen gond,a tengelyterhelés,iletve a gumik terhelhetõsége,plusz a befogadó képesség. Meg nem biztos,hogy a maximális szélességet lehet alkalmazni.
Hát ez rossz hir,hogy ki fognak szorulni a 200-asok.Én nem lepödök meg azon,hogy a mercik bedöglenek.Ez eddig is igy volt,és akm-ek gyülésével csak jobban elõ jönn.
Szerintem jelenleg nem az lenne a feladat hogy a padló magassága csökkenjen (jelenleg 300mm körül van). Azt úgy kéne szvsz megoldani hogy a buszmegállókat magasítják meg (sztem max 5-10cm bõven elég).Úgy vélem a mérnökök legfontosabb feladata az utastér belsõ szélességét növelni (2,1-es üléselrendezés) és a dobogókat megszûntetni. Ezt és a padlómagasság csökkentését szerintem a kissebb kerekek alkalmazása könnyítené meg, bár biztos ennek is megvannak a technikai akadályai, nehézségei.
Azért a conectok még mindig elég sûrûn dobják be a törölközõt. Elvileg már egy vonalon sem szabadna 260-as Ikarusnak járnia, de mindig látni egyet-egyet,280-asokról nem is beszélve. Lekopogom, eddig még karcmentes állapotban vannak az utastájékoztató táblák!
Az Ikarus nagyon sokáig alkalmazta az orr motoros megoldást,igaz ennek,az volt az oka,hogy alvázas tipusok voltak azok,kivéve az IK 55/66-ot. Én ugy tudom azért hagyták el az orr motort,mert az ajtó elrendezést nem tette megfelelõen lehetõvé.Meg a padlószint,illetve kardánalagút helyigénye.Ami a farmotor mellet szolt akkor, kisebb zaj,jobb utazási komfort,könnyebb szerelhetõség,meg még voltak,csak az nem jut eszembe most.Én ugy tudom elképzelni a legalacsonyabb padloszintet,ha a hajtást,hibrid modon viszik át,kerékagyba épitet villanymotorral.De egy biztos,a padloszint csökkentésnek,a jelen épitési modszer mellet,kezdenek a határára érni.
Pécsett üzembe helyeztek kettõ GPS-es tájékozató táblát, elvileg kiírja hogy hány perc míg a megállóba ér az adott busz és a térképen is vannak pontok a megállóknál (és a megállók közt 1-1) ami felvillan ha oda ér a busz. Van rajta két hangszóró, de azok még szerintem nem mûködnek. Pár napja mikor arra jártam láttam mûködés közben (tesztüzem) de ma abszolút nem mûködött. Csináltam egy képet:
"A reptéri busz meg orrmotoros volt,azért volt olyan tágas.:)" A mostani buszokban meg hátulra rakják a motort és akkor ezért olyan szûkeke belülrõl? miért nem rakjál most is az elejébe?
Igen,ezt én is korábban megirtam a forumban,amikor az ARC buszokról került szó.De egyébként ha megnézed,amig nem használtak DAF motort 3 teljes értékû volt,a 415-ön. A reptéri busz meg orrmotoros volt,azért volt olyan tágas.:)
Akkor írnám is: Ugye az ikarus 400.as típuscsalád elõdjeként elkészült a 372-es modell 4 ajtóval (232. old). Ezt a technikát miért nem alkalmazták a késöbbi modellekben? Miért preferálták a 415-ös sorozatot amikor ott volt a 480-as is amelynek nem 740 hanem cask 535 mm volt a padlószintje. Sõt! Az 1977 és '86 közt gyártott reptéri buszoknak 300mm volt a padlószintje és még így is tágas volt az utastere (272. old)