ez egy nagyon rossz játék :@ nincs belsõ nézet asszem...nincs jóhíre ennek a játéknak...(szerk.: bár ahogy megnéztem a képeket .... háát ... nemrossznemrossz)
http://vilniustransport.mylivepage.com/file/index/prev_1393.0.2007_06_20_20_46_24 ezt is bedobtam ide, hogy ha hazamek meg tudjam nézni... ,ert most nem ottnon vok
Ehh..... Most beszéltem szomszédommal. Felvették a Volánhoz. Budapest - Bag - Tura vonalon fog járni. 200000 nettóval kecsegtetik, de azt mondták neki, hogy csak 2 jeggyel fogják meg vagy levegye a gázoljat, panasz legyen arra hogy nem fût vagy nincs nyáron légkondi és megy a picsába....fasza... 200 ért már nem venném le én sem a gázolajat(ha buszoznék)
Nehéz élet a soförök élete.Persze a légkondis iródából könnyen magyaráz bmelyik fejes.Az meg máshol is igy van,hogy addig sporolnak a javítással,amig javithatatlan lesz a busz.De azt hiszem ez a rendszer egyhamar nem változik.
pfff.... nem irigyellek öreg... de sajnos ez szinte mindenhol igy van...û bele kellene ültetni a fejeseket az ülésbe egy napra... megtudnák hogy mi a Magyarok Istene >(
Ha értette volna a dolgát reggel nem viszi ki a buszt a garázsból. Ha meg szarik a mûszaki állapotára, legalább vezessen úgy, hogy bármire felkészült. Megfogadtam, hogy mindent papír szerint csinálok, pedig ezért kikezdhetnek a cégnél. Igazából leszarom, mert van hova mennem. De szeretem ezt csinálni. Biztos szeretni fogom az újat is. De szánalmas, hogy az év végi csoportértekezleten azt a kolegát magasztalják az egekig aki minden hulladékkal, még akár talicskával is képes utast szállítani pedig mindig más busszal van, mert neki van a legkevesebb menetkimaradása múûszaki okból. A másik meg kap egy leharcolt szekeret amit nem tud megcsináltatni, mert minden beírásra csak láttamot tesznek, vagy pecsétet, hogy "javítva, rendben", és 2.5x annyi menetkimaradást csinál mint a 2. helyezett. Egyrész semmi köze a busz mûszaki állapotához azért mert nyáron felforralja a vizet. A vízpumpáját hónapokig nem cserélték ki, mert nincs raktáron. Azért nincs mert a pénz kellett az éhes zsebekbe. A szerelõ meg aki ha egyáltalán megteszi, kimossa a hûtõbordák közül a szutykot. Persze a 6 általánosával azt is csak úgy ahogy a józan paraszti eszével elgondolja. Szépen elhajtogatja a hûtõbordákat a gõzborotva vízsugarával. Azért ez az ember, mert ezt tudjuk csak megfizetni, mert valakinek éhes a zsebe. Na egy ilyen busszal élj túl egy napot. A kolléga leadta a busz, már nincs a nevén. Most megkaptam én. De qrvára leszarom, hogy hány órát állok félre mûszaki hibával és hogy év végén mennyi "jól megérdemelt" (?) prémiummegvonást kapok, mert másnak éhes a zsebe. Szóval a históriák a gumikról igazak. Ahogy az is, hogy 1.5 hónapja nincs tükör a garázsban, mert éhesek a zsebek. De ez nem újkeletû dolog. Augusztusban is 1.5-2 hónapig törött tükrökkel jártunk. Az utasokon és a dolgozókon spórolnak ezzel. Idén nyáron már nem is locsoltam a végállomáson a busz hûtõjét ha felforrt. Én nem. Azért nem, hogy a középvezetõség és onnan fölfele több pénzt tudjanak hazavinni. Nemrég belinkelt vki egy cikket a Veke-s srác interjújáról. Megfogott a citromleves rész. Na így mûködik ez mindenhol. A ruházatot egy valláskárosult idegentõl vesszük méregdrágán. Természetesen Õ is valakinek a valakije a bkv-n belül.
Amit én láttam ott magasabb beosztásu emberke mutatott fényképeket! Igaz kb 5-8 ilyen volt de ott tényleg teljesen(100%-ben) el volt kopva a futófelület. És ha netán egy ilyennel karambolozik a sofõr, gondolom nem hivatkozhat arra hogy "bocsi de nem volt futófelület a gumin" hála Istennek a BKV sofõrjei értik a dolgukat, mégha 1-1 idõnként bunkó is.
Én ugy halottam,hogy az a gumi historia is kacsa volt,amit a tv-ben az egyik soför nyilatkozott.Biztos futnak olyan buszok amiknek a gumijai cserére,vagy futozásra várnak,de nem erre kéne általánosítani a médiának,mert kezdik ugy beállitani mintha ez mindenhol igy lenne!
Egy jármûvet se lehet csak hajtani,azt idõnként karban is kell tartani. Már a 400-asokra is ráfér egy kis felújítás,de az is igaz,hogy tartosan nem fog látszani,mert kedves honfitársain fognak róla tenni,hogy ne nézzen ki sokáig ilyen szépen a busz,meg hát az évszak is megfogja tenni a magáét.
Evileg full felújítás (váz, utastér, lakatolás-fényezés). Sajnos a szûkös keret miatt nem minden firkás/karcolt ablak van cserélve ezekben sem. Motort, váltót inkább a garázsokban csinálgatják. Gumi csere ezen spec volt, ha jól tudom.
Az ok, hogy hamar dzsuvásak lesznek újra, de legalább kívülrõl jól néznek ki még egy darabig, meg váztörésük sincs. :)
Ezzel párhuzamosan még 280-asok is újulnak meg, ami sajnos 2007-ben már túlzásnak mondható, amennyibe egy olyan felújítás fáj, már inkább el kéne gondolkodni használt buszok beszerzésén... Oké szép-szép, csak már lejárt a típus ideje.
Szép! Ahhoz képest hogy nem egy sikermodell elég szép kort kibírtak felújítás nélkül. Ez csak külsõ felújítás vagy a motort és egyéb alkatrészeket is érinti? Gumikat azokat újra cserélték? A TV-ben láttom hogy mutogattak fényképeket amin eléggé szörnyû állapotban voltak a gumik.
Pécsett is megkezdték rendberakni a 400-as Ikarusokat (eddig kb 3-5 darabot újramázoltak viszont a 3 zöld csíkot már nem festették rájuk újból).
Akkor a pusztulás után egy kis megújulás. Ilyen állopatotú 435-öst sztem tizen pár éve nem lehetett látni Bp-n. :)) Szerencsére ez mostanában egyre gyakoribb látvány lesz, ugyanis megkezdõdtek a felújítások.
Pontosan az a baj,hogy ennek az akciónak semmi értelme.Eddig se foglaltak nem tudom mennyi helyet,eladhatták volna a roncsokat ugy ahogy voltak,és biztos lett aki felújitja.Igy viszont eltüntek a magyar iapr egy jelentõs korszakának jármúvei.
Én nem ebben látom az okot.A valódi ok,csak is az ár.Az Ikarus drágább a török összeszerelésûeknél enyi.Biztonsági öves ülést bármelyikbe lehet rakatni,ha olyan ülésekkel rendelik.
Jó kis széria ez,nem véletlenül lett népszerû.Bár azt mondják,hogy tartosság szempontjából,nem a legjobb müszakilag,mert a vázra én tudok róla,hogy panasz lenne.
Én ezt mind aláirom,és igazad is van,de ugy gondolom a modernizációt késõn lépték meg.Az igaz,ezt a gyár átmeneti tipusnak szánta,de a körülmények ne tették lehetõvé,egy teljesen uj busz kifejlesztését.
Csak egy valamit nem értek .... mi a lósz*rnak váltották le az ikarust a manra :SS Kérdeztem az egyik sofõrt azt mondta hogy az nem felel meg az eus elvárásnak és leváltják egy eusra.....de kérdem én .... minek abba a szjbab***ott buszba biztonsági öv ?? senkise használja!!!! láttam olyat is asszem a 383as megy ezen a vonalon hogy LEVÁGTÁK HÁTUL A BIZTONSÁGI ÖVET gondolom valami cigó tag....de ha nem felel meg akkor mér nem egy új E95öst raknak a helyére :S az már megfelel van rajta biztonsági öv , ja meg KÉNYELMES nem úgy mint a Man....
gazdag leszek ha a volánbuszhoz megyek dolgozni :O "AUTÓBUSZVEZETÕ (Pilisi és Váci Forgalmi Térségbe) Amit elvárunk: - „D” kategóriás vezetõi engedély, - PÁV II. alkalmasság, - erkölcsi bizonyítvány.
Amit nyújtunk: - versenyképes jövedelem, - ingyenes utazás a Társaság autóbuszjáratain, - juttatások évente mintegy nettó 300.000 Ft értékben: formaruha, munkaruha, étkezési utalvány, üdülési csekk, internet elõfizetés stb. (választás szerint), utazási kedvezmény a családtagoknak is, üdülési lehetõség Piranban az adriai tengerparton és Balatonlellén, a társaság üdülõjében, - Szükség esetén szállást is biztosítunk"
Menetidõt nem tom pontosan de pesttõl gyomaendrõdig 3óra :S
Azért tartom kizártnak,mert ugy tudom ezek az EAG-ok Volán tenderen nyertek,és igy kerültek a Volánokhoz,tehát eltérõ számban,és talán kivitelben is,de minden volán kapott belõle.
Én se tudok arról,hogy a NABI-val baj lenne. De ha nagyon mélyen leásunk a gyár történetében,akkor kiderül,hogy az Ikarusnak is füzödnek szálai a gyárhoz.
Mi is a járat utvonala pontosan amivel jársz,és mennyi a menetideje? Biztos tart 10-15 perces szüneteket egy két megállóhelyen,hisz megvan szabva többek között az is,mennyit lehet pihenés nélkül levezteni,egy huzamban.
íNekem az egyik kedvenc gyártóm a NABi volt amíg (szinte teljesen) meg nem szûnt. Ezt a busz egyébként magyarországon gyártják, kivétel a motort A formáját szerintem azzal lehet magyarázni hogy az amerikai piacra készül. Az elõvárosokból viszi az utasokat a belvárosba, és a parkolójegy egyben menetjegy is (az a célja hogy az emberek ne kocsival hanem busszal közlekedjenek). Az egyetlen típus amivel utaztam az a NABI 700SE Felépítését tekintve színházpadós, ami annyit tesz hogy a 2. ajtó után az utastérben van egy lépcsõ. Az elsõ ajtónál egy nagyon kicsi lépcsõfok van míg a 2. ajtónál kettõ és ezek is viszonylag alcsonyak Ez a megoldás ötvözi az olcsóságot (elvileg) és viszonylag megfelel az esélyegyenlõségnek, fõleg hogy a rábákbban, credokban és Ikarusokban 2 lépcsõ van Különösebb minõségbeli hibákat én nem tapasztaltam, egyedül egyszer egy hibás váltást A nabik szervízigényességérõl, áráról tud valaki bõvebbet?
kérlek szépen az 100 hogy szolnokon megáll másütt nem tok mert még nem mentem gyomaendrõdnél messzeb gyula felé..... kb 10.50 fele ér pestre és 2kor indul hazafele....általában 1 sofõr szokott lenni....
Én szerintem a fényezés miatt szebb,mint a körösé.Tul sok észre vehetõ különbség egyébként nincs a kettõ között,lényeges küllemi változáson csak 2. generációs E95-ösön történt.Egyébként a kisalföldesek szinte csak Rába motoros gépeket hajtanak,mármint ami az Ikarusokat illeti.De szerintem nem is kell magyarázni,hogy miért. Én soföröktõl ugy hallom,hogy az E95-ösök tartossága megbizhatósága,nem a legjobb.Legnagyobb részébe motort kellet már cserélni,hol ott futnak még 200-asok az eredeti motorral.
Tökéltesen igazad van. Egyébként meg a pihenõ idõket általában az odaút végén veszik ki,kivehetnék utközbe sok kis pihibe is,de akkor senki se utazna busszal,mert sose érne a célba,ha meg olyan hosszú a járat,akkor két kezesbe nyomják le.
Mintha szebb lenne a Kisalföldön a régebbi E95-ös mint a Körös-nél :S Ez szép :
Ez nem annyira mint az elõzõ :
TÉK !!
az E95-ös egyébként tényleg jó... Nekem az tetszik benne, hogy modern, és mégis megõrizte azt a "kocka" jelleget, amit a régi járgányok.. nencs csúnyán lekerekítva a lámpa meg az eleje