Sziasztok! Érdekes kérdéssel fordulok hozzátok. Szobatársam szakdolgozatot készít, amihez szüksége lenne Győri József; - Vasúti járművek kerékpárjai című könyvre. Viszont a könyvtárból azt az egy darabot már kivették belőle. Valakinek nincs esetleg valami ebook szerű fellelhetőséggel kapcsolatos ismerete?:] Nem warezolnék én meg semmi, csak sürgősen kellene neki most ez a könyv. Köszönöm előre is :]
Most átkerült Záhonyba 178-as is, Miskolc gyöngyszeme, Záhonyból pedig Miskolcra ment kisegíteni 271-272 akik szintén õshonos gépek, csak éppen Záhonyban. :-D
Egyetértek. :) Vagy ha megfordítanák a színeket, az ablakos rész lenne fehér, az azt körülvevõ rész pedig kék, az ajtó meg ugyancsak fehér. A teteje meg maradhat szürkés.
Szvsz a Piros ezerszer jobban néz ki mint ez a kék-sárga-fehér trió .. jó persze , menjen színezésben a BDVmot, BVmot stb-hez.. de.. na.. éppen a piros miatt voltak részben különlegesek. Egyébként a már meglévõ korábban érkezett piros szerelvények is megkapják ezt a színezés a késõbbiek folyamán.
Szia, hirtelen ezt találtam neked, talán hasznát veszed.
Illetve a tanfolyami cuccaim között találtam egy V43 jármûszerkezet Powerpoint fájlt, privátban küldtem linket hozzá (mivel a készítõ/oktató neve szerepel rajta, ezért nem nyilvános, légyszi ne terjeszd ha megoldható). Majd még szétnézek a cuccaim között, Szilibõl elláttak rendesen anno.
Sziasztok! Azt szeretném tõletek meg kérdezni, hogy a II.v.h alatt a németek milyen típusú gõzmozdonyokat használtak? Ha van valakinek képe is az adott gõzmozdonyról azt is nagyon megköszönném! A választ elõre is köszönöm!
humiariból
Hajjajj :D Ha tudok róla infót hogy hol tehervonatozik, megyek is lefotózni :D
A szerbek vettek motorvonatokat a Metrovagonmash-tól, tavaly év vége óta szállítgatják õket, nem tudom lehet-e köze a szerelvényedhez .
Sziasztok! Érdeklõdnék, tud-e valaki valamit arról a szerelvényrõl, amit nemrég láttam...:D
Pontosan 2012. május 1. éjjelén láttam. Fát állítani mentünk a haverokkal, amikor körülbelül... éjjel kettõ óra körül Fényeslitke felõl (Kisvárda - Hármasúti megállónál voltunk) Nyíregyháza irányába közlekedett egy Szili, mögötte egy régi személykocsi, põrekocsik, és néhány fehér, piros színû motorvonat, amiknek a forgóváza teljes mértékben szürke volt. Nem volt hosszú szerelvény, de a mai napig nem tudom, hogy mi lehetett ez. :D
nem, ennél rövidebb volt, a vezetõfülke picit magasabb a testhez képest, s mint említettem, volt egy tartályszerû izé rajta, középtájon, vízszintesen... jobban elkülönült, mint ezen, itt függõleges, és látszólag egybe van hegesztve a vonat testével... majd otthonról töltök fel esetleg valami paint-rajzot az alakjáról
Pár hetet láttam egy tök jópofa mozdonyt Sopronban, szép zöld gysev-es színben... le akartam fényképezni, de mire elõkapartam a telefonom és beüzemeltem a kamerát, addigra tovább ment...
érdeklõdnék tõletek, hátha tudjátok milyen típus, és van a neten kép róla...
engem egy játékvonatra emlékeztetett, hasonló alakja volt, mint ennek a mesében szereplõ mozdonynak, csak tán picit rövidebb hosszaránnyal rendelkezett, és volt rajt egy tartály-szerûség is (olyasmi alakja volt, mint a kindertojás belsejében lévõ kis sárga mûanyagnak, vízszintesen eldöntve)
esetleg van tippetek, hogy milyen típusú mozdony lehetett?
A múlt héten Kisbörzsönyben készült a kép. Királyrétrõl lefelé pedig már a mozdonyról nézhettem a tájat.
Igy van. Olyan gépen járni, ahol a meggyújtott cigidbe bele se szívsz, de dobhatod el, mert a nikotinnal jól lakott a szellõzõmotor meg amikor az uborka ezerrel az ablakban van és a Bz ordít 80km\hval, olyan mintha 230al mennél. Ezek a fílinget, ezért sz@r a vasutas élet :)
Ez legalább valódi mozdony.Nekem valahogy a motorvonatok nem tetszenek-ezek a szerelvénnyé összeállítható piros csodák.Nem valódi mozdonyok.A nagyerejû orosz villanymozdonyok viszont tetszenek.
elsõ önálló szolgálat...rögtön 1 öngyilkos. Számítok majd ha egyszer nyugdíjba megyek kopp-kopp, hogy az utolsónál is fogok, közbe kihagynám. Nem hiányzik a herce-hurca utána. Öngyilkost még sajnálni se tudom.
A mozdonyvezetõknek kemény gyereknek kell lennie. Bár nem tehetnek ellene, a gázolások leki problémákat okozhatnak. Ha lelkileg felkészültél a gyilkolásra, már mehetsz is vezetni:D
Egyébként tud valaki statisztikát, hogy egy mozdonyvezetõ átlagosan hány embert gázol el mondjuk 10 év alatt?
ááááh...MÁV külön igényeket kért és hát ezeket le kell külön gyártani. Oké, hogy a fõbb gépcsoportok ugyanazok, de azok sincsenek raktáron ezrével. Ha már 1 modul megvan, a többit már nem nagy kunszt legyártani, aztán meg összeszerelni.
Elméletileg a válság elõtt 50 + 100 darabról beszéltek, de most 25+25 darab lesz. De hogy miért ilyen erõs gépeket kellett vásárolni? Optimisták voltak, vagy csak hasonlítani akarnak a nyugatra?
Lassan nem lesz 2 mozdonyvezetõ, akinek ugyanolyan gépre van típusa ..
Amúgy nem értem miért kell 100 féle mozdonyból mindig 10-et venni, ahelyett, hogy 10 félébõl lenne 100 .. A Taurus nem volt rossz vétel, végülis 3-4 kocsis IC-ket, meg 5-6 kocsis EC-ket hordanak . A 2000 tonnás szénvonat elején meg bõg a Szili 60-nal .. A Traxx is kicsit túl van méretezve a magyar igényekhez, a 3000 lovas Szili minden igényt kielégít, egy hasonló kategóriájú kisebb gépbõl kéne 200 db., sem mint 6-7000 lovas drága és kihasználatlan vackokból 10 meg 25 .
De gondolom a Bombardier egyébként is futószalagon gyártja a Traxx-okat, meg raktáron is van nekik pár, így beleteszik a megfelelõ EÉVB/ETCS berendezést, meg lefestik a megrendelt színre, és mehet útjára .