Ezzel a hozzászólással pont a topik létét kérdõjelezted meg: ha vannak jó amerikai filmek, akkor nevezd át a topikot "kisköltségvetésû mûvészfilmek vs megamozik"-ra.
Egyébként itthon is ugyan az van mint az USA-ban: a szponzorokkal telenyomott filmek elnyomják a kezdõk próbálkozásait.
Hát persze, hogy nem feltétlenül a "nevelés" a lényeg. Én pl. azért nem nézek magyar filmet, mert olyan karaktereket látok itt a sarki kocsmában is - ezért nem érdemes moziba menni. Én szórakozni akarok egy filmen nem ugyan azzal a sz*rral szembesülni, amit minden nap látok az utcán.
ez nem igaz utána kell járni/olvasni/érdeklõdni... a logomban szereplõ kis független stúdió az élõ példa rá, hogy nagyon kis rétegnek készített filmeket is meg lehet szerezni... márha ugye a filmnézést nem csak a mozi fogalma alatt értjük...
Na ez az. Csak ezek a kommersz szarok jutnak el ide hozzánk. A kis amcsi filmek, amik lehet hogy jók, viszont kicsi a költségvetésünk, nem tudják megfizetni, hogy itt a tengeren túlon is vetítsék
egyébként egy filmnek feltétlenül nevelõ szándékúnak kell lenni? mindenképpen szükséges a mély mondanivaló? szerintem más célja is lehet egy filmnek, pl a szórakoztatás sem utolsó szempont... és egy könnyed, szórakoztató film miért ne lehetne jó? csak nem mindegy ugyebár, hogyan és mivel teszi:)
"a története már lerágott csont, a szerepek olyanok, hogy bárki játszva megoldaná és mondanivalója nulla"
Amiket itt elmodtál ugyan így igaz a Koltais filmekre is :)
De már megint általánosítasz... amerikában egy évben több ezer, ha nem tízezer film jön ki: szerinted mindegyik csak a jó nõkrõl és a 3d-s animációról szól? Nincs egy mûvész- vagy mélyebb értelmû, gondolkodós film?
Amiket a mozik vetítenek az csak a jéghegy csúcsa - ezeket a forgalmazók azért hozzák be mert pénzt akarnak keresni vele, nem azért mert nevelni akarnak.
egyébként lehet más filmekrõl is beszélni? mármint úgy értem, nem csak amerikai és magyar filmek vannak a világon:) ki mit gondol egyéb nemzetek filmjeirõl?
csak próbáld meg egyszer megnézni mondjuk a Zimmer Ferit, vagy a Sose Halunk Meg-et. Jó, tény. A Koltais filmek eléggé "belsõséges" filmek, bele kell látni a mélyébe, hogy az ember szórakozni tudjon rajta, de pont emiatt jobb, mint egy olyan amrikai film ami csak a látvány és jó nõk miatt vonzó, mert a története már lerágott csont, a szerepek olyanok, hogy bárki játszva megoldaná és mondanivalója nulla. Persze ez mindegyikre igaz. Tisztelet a kivételnek, mint például a Volt egyszer egy vadnyugat vagy a Hegylakó, de ezek nagyon ritkák...
Hosszú-hosszú évek óta a Kontroll volt az elsõ magyar film, amit képes voltam végignézni. Végre sikerült elaszakadni a már halálosan unalmas szenvedõs/mulatós magyar életérzéstõl.
A Koltais, Tímár Péteres filmektõl meg kiráz a hideg :)
...egyébként pedig nem az a fontos, hogy ki készítette a filmet, hanem az hogy a nézõnek tetszik-e :) márpedig mindenkinek más és más tetszik
tény, hogy az amerikai filmeket nagyobb költségvetés jellemzi, de számomra ez semmilyen fokmérõt nem jelent egy filmnél lehet kis költségvetésû film is iszonyat pocsék, és attól még mert valami amerikai és sokat költöttek rá, még lehet jó
egyébként nagyon szeretem a magyar filmet, ha jó de magyar film és magyar film között is van különbség mostanában egyre több tehetséges fiatal színészt ismerhetünk meg, ami szerintem nagyon jó viszont van egy olyan rétege a magyar filmnek, ami számomra élvezhetetlen, ezek pedig (kevés kivételtõl eltekintve) a Koltai és társai által jegyzett filmek, amikben egytõl egyig ugyanazok a színészek játszanak, pontosan ugyanolyan karaktereket... és hát valljuk be, volt pár szégyenletes alkotás, pl Ámbár tanár úr
a Valami Amerika és a CSak szex és más semmi, Kontroll, ezek tetszettek "mostanában", ami eszembe jut
Vannak amerikában is kisköltségvetésû filmek, amik ugyan úgy lehetnek jók és rosszak is. Teljesen értelmetlen dolog öszehasonlítani a két "filmipart" fõleg a mérete, de leginkább a kulturális különbségek miatt.
Egyébként pedig abban nem lehet vita, hogy a rendezés, a színészi játék és a technikai megvalósításban az amerikaiak (angolok, franciák, japánok, kínaiak, csehek és németek) messze a magyarok elõtt járnak...
én magyar mellett ezen belül fõleg színház... De ha film, inkább Európa Kemping, mint Szõke kóla... :) már ha érted ezekkel a tõmondatos hasonlítgatásokkal hova akarok ilyukadni ;)
Asszem elég megosztottak a vélemények, hogy a pénzzel tömött amerikai kommerszfilmek vagy a sokkal szerényebb költségvetésû és emiatt más miatt vonzó magyar filmek az értékesebbek a nézõ számára. Ugyanez levetíthetõ a színészekre, akik között a amerikai elitben szinte senki sem szerepel színházakban, következésképp nem szokott hozzá egy egész estés hibátlan produkcióhoz. Ellenben nincs olyan magyar színész aki csak a filmbeli szerepeivel keresi a kenyerét.
Hihetetlenül különbözõ a két éra, ennek fényében is kell mérlegelnünk. Ki ki mellett voksol?