Sziasztok.Lenne egy kérdésem,kináltak nekem egy bicajt,csak nemtom hogy jo-e az ára.Egy GIANT ATX 890 -et 1999-évj full shimano cuccokal,45000ft.Köszi a segitséget.
Jah az más,nekem vadi új volt,de én le se zártam a végét:D
Naja, csahogy nekem most tárcsafék CSERE volt, szal a bicó full bevan bowdenezve. A bowden vége meg szépen levolt zárva, azzal meg nem fért át a lyukon (a shimano-nak nagyobb volt ez a lyuk, azon átfért), így azt elõbb lekellett vágnom, hogy átbújtassam, ergo a kábel vége rolytos lett, összevissza szúrt, hajlott, csavarodott :D
Hát ezért kell elõször átdugni a bowdent,és utána levágni:) Amúgy nekem is egy olyan fogóm volt,hogy egy ceruzát átdugok rajta,mire sikerült szétvágni a bowdenházat...:D Megszenvedtem vele rendesen.
A gond ott van, hogy ehhez a fékhez már túl hosszú a "bowden-alagút" vagyhogyatökömbehivják, lekell vágni belõle és nem volt hozzá szerszámom sajna. Meg lehet, hogy bowdent is cserélni kell, mert kissé szétfarigcsáltam a végét neki (tudod, átkell dugni egy elég szûk lyukon, na ez a mûvelet kb. fél óráig tartott, és a bowden vége megsinylette).
Hiába, a rutin szükségessége itt mutatkozik meg. De legalább már értem, hogy mûködik egy ilyen fék és ha gáz lesz vele hozzá tudok szagolni, szal nem sajnálom a tegnap esti 2,5 órás szívást :D (csak az ujjaim ne sajognának a szereléstõl) :D
Felül van két csavar,azokat lazítsd ki,és húzd be a féket,aztán ilyen állapotban húzd meg õket.Utána a bowdent vedd a lehetõ legszorosabbra,amikor még nem ér a tárcsához a fékpofa,vagy mi.Ha ez is megvan belül van egy nagy tekerhetõ bizbasz,ez a belsõ pofa helyzetét állítja,na ezt is úgy állítsd,hogy a lehetõ legközelebb legyen a tárcsához.
Na megvan az Avid BB7 a 203as tárcsákkal (egyelõre csak hátra, mert a hátsó fékeim nyekeregtek kurvára. Felszereltem, de beállítani nem sikerült, holnap a szervizeseket rácuppantom asszem, nagyon nem ment a fék beállítása :(
:)
Én állandóan minden huplinál felálltam.. igaz, a vége felé már fáradtam és lusta voltam a mûvelethez. :D (jé, a hupli szót aláhúzza a FF-os helyesírás ellenõrzõm :])
Legjobb dirt biciklin tövig ültetve,ülve olyat fékezni mint az autók:) Szerencse,hogy elõször nem elõre raktam a tárcsa féket,mert tuti orra bukok vele,hátsó kereket is sajna fékezem lassacskán szét vele,pedig nem szokásom farolgatni.
Bringánál a fékerõ eloszlása mindig az elsõ kerék felé mutat. Az elsõ keréken jelentkezik nagyjából a fékerõ 2/3-da, a hátsón pedig a maradék 1/3-ad. Fékezéskor a tehetetlenség miatt a tömeg az elsõ kerékre terhelõdik. Ezért van az, hogy ha egyszerre fékezel a két kerékkel, akkor a hátsó már rég sodródik a tapadás elvesztése miatt, és ténylegesen csak az elsõ fogja meg a lendületed. Érdemes ezt észben tartani és meg kell tanulni az elsõ féket jól használni. Nagyobb fékezés elõtt érdemes hátrébb csúszni, hogy a gép fara ne emelkedjen el és ne bukj át az elsõ keréken.
Ami pedig a hátsófájást illeti. ;o) Ez idõvel múlni fog, ahogy a lábaid megerõsödnek. Ahogy az edzettséged javul, úgy fogod egyre inkább a lábaidat terhelni menet közben. Hamarabb fogsz kiállni a nyeregbõl egy-egy gödör vagy rázósabb szakasz elõtt, így kevesebb ütés fogja a hátsódat érni a nyergen keresztül.
Más: Ma voltam kipróbálni úgy nagyon a biciklit.. azon kívül, hogy leégett a karom meg a térdem, észre vettem, hogy a váltó nem tökéletes, meg a fék (bár barátom szerint tökéletes, de akkor csak én nem bírtam vele: a hátsó csúszik, az elsõ meg hirtelen satu - sztem). És hegyre felfelé tekerni még mindig nehéz. :D Hegyrõl le meg gyors, szeles, és kavicsos terepen nem olyan jó. :):) Ja, és fáj a hátsóm!
igen de a legújabb avid tárcsákkal vedd lehetõleg, amin nagyon sûrûn vannak a hosszúkás ferde lukak, az a tárcsa igen jó lett szvsz. nagyon jól hül és a fékhatás sem romlott szinte semmit.
A minap alkalmam volt egy AVID BB7-es féket kipróbálni. Beszarás, én eddig azt hittem, hogy ilyen fékhatást mechanikus tárcsafékkel nem lehet elérni. Kurvajó volt. Könnyû volt behúzni és úgy fogott, mintha satuba lett volna. 160-as tárcsákkal.
Namost úgy néz ki, a szaros shimanoimat lecserélném ilyenekre.
Ehun a link, azt nem értem csupán, hogy 185-ös ill. 203-as tárcsákkal ugyan annyiba kerül. Ez mé van?
Na rendben! Akkor jövõhéten(ha minden ugy alakul).. De akár lehet hétköznap is nekem:D
Hello! A keret amit rászánnék az max 500€, nem vagyok pro, és csak (ahogy irtad) turázásra, kisebb hegyi terepre kellene, vagy csak tekereni akár, de azt is földuton...ilyesmi napi 1-2 orára, mert alig mozgok, és a bicozást mindig is jobban szerettem, mint egyéb sportot amit csináltam! 80 kg vagyok, és nem vigyorgo stilusban, inkább izombol tekerve hajtok és inkább terepen. Amit mondtam a boltban az eladoknak, hogy ami nekem kell ebböl a keretböl az az ha lehet, hogy aluvázas legyen, és féktárcsás, és nem alapválto...a többi... Ez a bringa esett bele csak a keretbe, és az elado egy M-est mutatott ebböl (176cm vagyok), és ezis csak azért, mert levolt árazva 500€-ra. Szoval a telot idövel ha tudom cseréljem majd le valami normálisra, meg a bowdenvezetése ami szerinted gáz!? Ez a bolt azért lenne jo, mert nincs messze tölem, és a garancia nagyon zsir! Minden sz*rért visszalehet majd vinni, és gariba megcsinálják, vagy cserélik is! Talán a környékemen az elsö olyan bolt, aki a legjobb szolgáltatást adja! Mindenesetre köszönöm a választ, és ha van még tanácsod ezzel kapcsolatban, szivesen várom! Hy
Csak azt nem tudom - te lehet, hogy igen - , hogy ennek létezik nõi változata? Az külön nincs az oldalon. De például egy másik típusnál oda van írva, hogy férfi.. azaz benne van a nevében, hogy férfi.
Hogy hány pontot adnék a bringára az attól függ, mire szeretnéd használni. Ebben a formában túrázásra, könnyebb terepezésre, alkalmi használatra jónak tûnik. Rendszeres sportolásra, edzésre moderáltan, versenyzésre vagy durvább XC használatra már kevésbé alkalmas. Ami nem tetszik, az a hátsó váltó bowden vezetése. Mivel az alsó vázcsövön fut a bowden, az elsõ kerék az összes sarat rászórja. Ez idõvel gondot okozhat a hátsó váltó mûködésében. A négyszögtengelyes középcsapágy megoldás ma már nem számít túl strapabírónak, erõsnek. Ennél a Shimano Octalinkes megoldása vagy a Truvativ esetleg az FSA ISIS-es megoldása lényegesen merevebb, erõsebb, tartósabb. A Suntour telo meg olyan, amilyen. Ebben a kategóriában nem szabad tõlük sokat várni. Használható, de ha összejön a pénz, le kell cserélni valami finomabbra.
Szerintem érdemes megnézni más gyártók kínálatát is.
Mennyi a keretösszeg, amit a bringára szánsz? Mire szeretnéd használni? Milyen rendszerességgel szeretnéd használni? Az sem mellékes, milyenek a testi adottságaid. Más az alkatrészek igénybevétele egy 70 kg-os hegyimenõ alatt és más egy kicsit súlyosabb egyéniség alatt. Kiállva vagy izomból tekerve is más-más igénybevétel éri a bringát.
Amit gyenge elemnek tartok rajta: Elsõ váltó. A Shimano C051 helyett egy Shimano Acera talán jobb választás lenne. A B+ hajtómûtõl és középcsapágytól nem tudom mit lehet elvárni. Ha kiállva vagy izomból tekeréskor nem hajlik túlságosan, akkor végül is használható. A Tektro fékekkel nincs túl jó tapasztalatom. Egy Shimano Deore fékszett alapvetõen nem egy nagy összeg és lényegesen erõsebb, jobb fékhatást biztosít. A telo ebben a kategóriában, ahogy elõzõleg is írtam, a merevvillánál egy hajszállal jobb. Késõbb ha esetleg igény van rá, érdemes valami finomabb, megbízható telora cserélni.
Az alkatrészek végül is használhatóak, legfeljebb ahogy kopnak, cserélni kell õket.
Sziasztok! Régen nagyon sokat tekertem bmx-et, és MB-ot, most kissé elpunnyadtam, és egy bicon gondolkodom... Egy ilyet néztem ki (ezt az infot találtam naggyorsan rola), a boltos szerint "zsir", de azoktol is kérdezném akik benne vannak a dologban, hogy ár, minöség, és tudásban mit adnátok rá (mondjuk pontban 1-10-ig)!? Az ára most 599€-rol 499€ lett, az valahol forintban 100-120k lehet! elöre is köszi!
"A telokról... A belépõ szintû 20-40k telókról annyit érdemes tudni, hogy a merevvillánál alig jobbak."
Vitatkozhatom? :)
Azért egy Marzo DJ3 vagy Rock SHox Tora mérföldekkel jobb egy 20e-ft-os RST-nél, a merev villákról meg ne is beszéljünk és mindkét teló 40k-ba kerül. Nem mondom, hogy az égvilágon mindent kibírnak, de egy 40k-s teló már elég sok mindenre jó és tartós darabok. Szerintem. :)
Köszönöm szépen a hosszú és igen kimerítõ válaszodat! :)
Akkor jól láttam, hogy a Magellán magyar. :) És mi van a 60-100k közötti biciklikkel? :)) Amúgy ez elõtt egy 20k forintos montenbájk biciklim volt (10+ éve lett véve), ahhoz képest sokat tekertem vele. Szóval ahhoz képest már egy 40k-s is menyország lesz. :)))
Azt hiszem, hogy montenbájkot szeretnék. Nõit, de férfi vázasat. És teleszkóposat. Acél vázasat. Itt tartok. :)) Ja, meg hogy jól nézzen ki. :) Mondjuk legyen grafit színû. Persze ez lesz a leglényegtelenebb. :))
Most az a bajom, hogy kinéztem vagy 14-et, amik tetszenek 45k-80k-ig és most már nem tudok választani. :))
Mondjuk, amikor van a leírásban egy olyan, hogy: Felni: B+ Acrobat Comp DF 559x19 köszörült 36H Abból én csk azt a szót értem, hogy felni. :))) De ha mondjuk eltervezem, hogy olyan szeretnék, ami ilyen.. ha ott vagyok az eladónál nekem azt is mondhatja kb, hogy aranyból van, úgy sem ismerem fel, hogy milyen típusú. :)
A nõi bringák ma már nem csak nõi vázat jelentenek. A két nem között akad jó néhány anatómiai különbség. Karhossz, lábhossz, medence szélessége, stb.. A nõi bringák váza általában ugyan azon méretben kicsit rövidebb, mint a férfi változat és sokszor a felsõ vázcsõ ejtése is kicsit erõsebb. Ezen kívül rövidebb kormányszárral és nõi nyereggel szerelik õket. Szerintem ha úgy döntesz, hogy mégis férfi bicot veszel, a nyerget akkor is érdemes egy nõi nyeregre cserélni. Sokkal kényelmesebb és biztosabb támasztást ad az ülõgumóknak. Ha pedig túl hosszúnak érzed a bringát, akkor a kormányszár rövidebbre cserélése segíthet.
Monti vs. Trekking A montik alapvetõen még belépõ szinten is erõsebb felépítésûek, mint a trekking bringák. Egy montit általában gond nélkül alkalmassá lehet tenni városi használatra, ha alacsonymintázatú (semmi-slick) vagy sima (slick), keskeny gumikat raknak rájuk. Vagy akár hosszabb csomagos túrákra is normális sárvédõvel és csomagtartóval felszerelve. Ugyan akkor ott marad a lehetõség arra is, ha kicsit keményebb útvonalon szeretnéd használni õket. Jobban lehet helyezkedni rajtuk. Szélesebb, ballonosabb gumikkal jobban kapaszkodnak és kevésbé érezni az út egyenetlenségeit. A trekkingek ezzel szemben kicsit öszvér gépnek számítanak. Kicsit mindenre alkalmasak, ebbõl adódóan aztán sehol sem nyújtanak kiemelkedõt. Általában valamivel felegyenesedettebb üléspozíciót kínálnak, de nagyobb tempónál ezért a magasabb légellenállással fizetsz. (20 km/ó felett a tekerésbe fektetett erõ jelentõs része a légellenállás leküzdésére fordítódik.) A bringák alkatrészei között is elég jelentõs különbség van. Az mtb-k általában erõsebb, strapabíróbb alkatrészekkel vannak szerelve, ráadásul elég széles alkatrész kínálat áll rendelkezésre hozzájuk, hogy mindenki megtalálja az egyedi igényeinek leginkább megfelelõ felszereltséget. (Egy jó váz esetén így mindig van lehetõség a késõbbi fejlesztésekre.) A trekking bringákra általában komfort kategóriás alkatrészek kerülnek. Ezek moderált használatra ugyan megfelelnek, de komolyabb sport célokra már kevésbé. Túl rugalmasak és kevésbé bírják a terhelést.
A telokról... A belépõ szintû 20-40k telókról annyit érdemes tudni, hogy a merevvillánál alig jobbak. 60-80k körül kezdõdnek azok a villák, amiket már valóban teleszkópnak lehet nevezni. Kellõen finom a mozgásuk, jól beállíthatóak és rendesen végzik a dolgukat. A trekking telók általában az egyszerûbb, olcsóbb világ közé tartoznak. Egy kis kényelem növelésnél többet nem érdemes elvárni tõlük.
Váz anyagból az alumínium és ötvözetei a preferáltak. Könnyû, nem rozsdásodik. Viszont rossz szokása, hogy minden rezgést továbbit a kerekektõl az ember feneke és karjai felé. Ezért nem ártanak a kicsit szélesebb, ballonosabb gumik. Ezek rengeteg rezgést elnyelnek.
Alkatrészek Ha a fentiek alapján sikerült kitalálni, milyen vázat szeretnél, akkor érdemes a bringa alkatrészeit szemügyre venni. A Shimano Acera, Alivio szettje hobby használatra, alkalmi túrázásra már bõven megfelelõ. (A szett itt most magában foglalja a váltókat és a hajtómûvet, hajtókarokat is.) Ha kicsit komolyabb felhasználás a cél, akkor viszont a Sihamno Deore szett alá menni nem érdemes. A kerekek szintén fontosak. Ezek nem árt, ha erõsek és könnyûek. Ma már alap követelmény a dupla falu alu felni, ami nem árt, ha a ülõfuratoknál szegecselt. Minél erõsebb egy kerék, annál ritkábban lesz szükség centrírozásra. A kerekek, de sokkal inkább a gumik súlya pedig azért fontos, mert minden elindulásnál ezt kell lendületbe hoznod, megálláskor pedig megfékezned. Ezen kívül a gumik mintázata is fontos. Aszfaltos használatra semi-slick jellegû gumikat érdemes választani. Vegyes aszfalt, terep használat esetén olyat érdemes keresni, aminek a futófelületének közepén egy vezetõ él vagy mintázat fut végig. Ezek jó kompromisszumot jelentenek a gördülési ellenállás és a kapaszkodás között. A kevláros gumik könnyebbek, viszont drágábbak is. Minden esetre a legolcsóbb és leginkább érezhetõ tuning egy bringán könnyebb gumikat feltenni. Fékekbõl a megfizethetõ legjobbat kell választani. (Abban az esetben ha van választási lehetõség.)
A márkákról A Magellán magyar, megbízható, jó ár/érték arányú bringákat készít. A saját házimárkájuk (BikePositive vagy B+) szintén egész elfogadható. Az Author cseh illetõségû. Szintén elég jó ár/érték arányú bicok kerülnek ki tõlük. Kelly's megint nem rossz márka. A Rock Machine-t ugyan nem ismerem, de az általad belinkelt bico nem tûnt rossznak. A Giant és a Merida a világ legnagyobb gyártói közé tartoznak. Sok más cégnek is õk gyártják a vázait, gyártástechnológia terén tehát elég elõkelõ helyen állnak. Az õ gépeik között is érdemes nézelõdni.
A bringák árfekvésérõl A fentiek alapján már talán el tudsz igazodni a bicok között és talán könnyebben meg tudod ítélni melyik jó vagy jobb. 50-60k körül a belépõ kategóriát találod. A corabájkoknál és más kerékpárnak látszó tárgyaknál egyértelmûen jobbak. 100k felett kezdõdnek a sport használatra és komolyabb túrákra is alkalmas bringák. 200k felett pedig a versenyzésre szánt modellek illetve a belépõ szintû össztelós gépek kezdõdnek. Egy jó tanács: Ne sajnáld a pénzt egy megfelelõ minõségû bringa megvásárlásához. Hosszútávon bõven megtérül az ára a kevesebb probléma és a biztosabb, pontosabb mûködés formájában.
Kiegészítõk A testi épséged védelme szempontjából a legfontosabb egy jó minõségû, kényelmes, jól szellõzõ, könnyû sisak. (Errõl még hosszan lehetne írni...) Kesztyû sem árt, hogy egy esetleges esés esetén ne a tenyeredet horzsold szét. Ráadásul a rajtuk lévõ frotir rész a veríték törölgetésére is hasznos. Illetve izzadt tenyér esetén is biztos fogást ad a kormányon. A párnázásuk pedig csökkenti a tenyér idegein a nyomást. Bringás szemüveg. (Szándékosan nem egyszerûen napszemüveget mondok.) A jó sport szemüveg véd a portól, az ízeltlábúaktól és esetleg az ágaktól is. Nem árt ha cserélhetõ lencsés vagy fényérzékeny. Így az adott fényviszonyokhoz lehet igazítani. (Szürke lencse verõfényes napsütéshez, sárga ködös, borongós idõhöz, átlátszó estére.) Megfelelõ cipõ. A talp gumírozása és mintázata kapaszkodjon csúszásmentesen a pedálhoz. Terephasználat esetén az orr és a sarok legyen megerõsítve, nehogy egy sziklán elrúgd a lábujjaid. A felsõrész legyen kellõen jól szellõzõ. Bringás szerkó. Ha a biciklizést sportként szeretnéd ûzni, akkor elõbb-utóbb a megfelelõ ruházat beszerzése is szükséges lesz. Ha 15-20 km-nél hosszabb útra mész, akkor már értékelni fogod a megfelelõ ruházat kényelmét. A nyári szerelés jól szelõzik, elvezeti a verítéket és gyorsan szárad. A pamut felejtõs. A ruha varrásai akkor jók, ha nem dörzsölik a mozgó részeidet. (A simulós bringás szerelést, pláne jó alakú hölgyeken nagyon nagyra tudjuk ám értékelni! ;o) ) Hûvösebb, hideg idõben jöhetnek a polár és windstopper anyagok. Nyirkos, esõs idõben a lélegzõ anyagból (goretex és társai) készült dzsekik és esõnadrágok. Hosszabb túra esetén érdemes rétegesen öltözni. A cuccaidat gondolom cipelni is akarod valahogy. Egynapos túrákhoz egy jó minõségû, kényelmesen testre szabható bringáshátizsák lehet jó választás. Bár a legalapvetõbb holmikat a bringás mez zsebei is el tudják nyelni, vagy esetleg övtáska is megfelelõ lehet. Nem túl rázós túra esetén kormánytáska is elég lehet. Többnapos, hosszabb túráknál, vagy nagyobb mennyiségû holmi esetén jöhetnek szóba a csomagtartóra rögzíthetõ bringás táskák.
A sisak: Hát igazából ott az a lényeg hogy szintén márkás legyen.. Nem vagyok egy márka buzi, de a komoly dolgok azok.. Pl Rudy Project, Giro, Bell, Six six one Cratoni stb.. Ilyesmiket keress..
Ha valakinek van kedve megnézegetni, hogy melyiket miért, vagy melyiket miért ne, akkor azt megköszönöm. Mondjuk, ha az 50k-sok között van valami, amit nagyon ne (ezért meg azért), az már segítség lenne.
én is most építgetem az enyém mindjárt kész :)... bent áll a garázsban és féltem rendesen mert sok munka van benne de én nem hagyok bringát sehol bármilyen szar is...
Igy már ok...
Hát figyelj mind1 milyen az..
Én nekem nagyon sokba van ez a bringa vagy 300ezret rá költöttem.. De nem is hagyom egyedül egy percre sem.. Ha bárhova mennem kell vagy van velem valaki aki vigyáz rá ameddig én vásárolok vagy ilyesmi. Ha ez nincs bent áll a garázsba lakat alatt:D
Ha meg bringázom vele akkor alattam van ugy meg nehéz lesz elopni..
Nincs mese vigyázni kell nagyon rájuk, e az egyetlen megoldás.
nem azért mert szar hanem mert a tolvajok általában nagyon szeretik azt a márkát... sok csak azt nézi mivan ráírva...szerintem a magellan jó választás lehet ha városi bringát szeretnél de olyat ami jól néz ki :)
Na miért?:D Én kb 3 éve Dh-zom egy merev seggû Dirt bicóval vagyok 100kiló.. Miért is rossz?
Nem baj az:D Hát a nöi vázast azt azért készítik még mindig, mertha szoknyába akar valaki felülni rá, akkor nem tudod áttenni a lábad rajta. Ezért csinálnak olyanokat. De ha megnézed a mai nõk/lányok nem szoknyába bringáznak igy majdnem mind1.. Gondolom te sem abba szeretnél bicózni, szóval mind1:D