Még kevesebb is. (Megan 1.5dci 106le 4.5l körül megy nálam) Akinek ilyen értékû verdája van az tudja is tankolni. Az autó mellé még be kell kalkulálni hogy drága a szerviz.
ha vlki nem nyomja neki, hanem csak átlagos tempóban megy (országút, nem autópálya.. tehát 90 max 100), akk kihozható ebben a felállásban 5.5liter ebbõl ? csakmert húzós a költség ez napi 70km-nél:D
azért az "értelemszerûen automatával több"-el vitatkoznék...a mai automaták és itt fõleg kiemelném,hogy a BMW automaták a legjobbak,sokkal gyorsabbak,pontosabbak és takarékosabbak...mint az ember+kézi váltó...az automata tudomásom szerint már 8 sebességes is ráadásul...a hivatalos kézi váltók pedig jelenleg 6 sebességesek,bár a BMW már fejleszti a 7 sebességes kézi váltót...de asszem a Porsche már kínálta az új 911-est 7 seb. kézivel.
Visszatérve az 5-ös sose fog keveset enni,akkor sem,ha dízel.Mondjuk a BMW nem a fogyasztásról szól,szokták volt mondani. Vegyük az e39 25TDS-t az olyan 9-es átlaggal elvolt,a modern motorok pl. az e60 (20d) olyan 6,5-8-as átlaggal eljár,ha könnyû a lábunk. Ez csak tipp,de kiindulva az autó súlyából ennyit biztosan megeszik a dízel is.A benzines meg inkább 9-10 környékére,de az se városban. Mondjuk egy e60 tulaj esetleg felhomályosíthatna a valós számokról.
Úgy néz ki le kell tennem egy darabig az E36 320i Coupé-mat, mert úgy szereztem munkát, hogy nem lesz rá szükségem. Szép darab, full fekete, bõr belsõ, rezdülésmentes hathengeres, '92-es, tehát no vanos. Váltó, futómû (40mm lent) problémamentes, gyertyák, szûrõk, olaj, szíj újak, Rozsda nincs, elsõ kerék mögött alatt nemrég lett rendbehozva. Hang bjutiful, bár a kiput kéne kicsit foltozni... Van pár secret, de nem zsákbamacska, minden infot átadok róla, motor/alvázszám original. Ha valakit érdekelne, 850000ért megválok tõle, képet privire küldök, ha kell. Olcsóbban nem adom, mert nincs értelme, akkor marad, jó helyen van tárolva.
nem éri meg.... A VW-nek megért 1millió euróért veyront építeni darabonként. A BMW a Toyota mellett az egyetlen olyan autógyár ami a 2.vh óta nyereséges. Kockáztasson,rengeteg milliárdos van,venni fogják. A 7-es alvázára megépíthetik,esetleg csak új prés kell a padlólemezhez.
a mclaren bmw egy nagyon jo páros volt,de mivel a merecedesel összeszürték a levet,igy a bmw átnyergelt a williams csapathoz. ugy rémlik nagyon költséges volt a 8as sorozat ezért nem fejlesztették tovább a 3as széria huzta ki a szarbol öket jol emlékeztem:"A 8-as sorozattal a BMW-nek az a problémája, hogy a jelenlegi piaci helyzet egyáltalán nem garantálja, hogy kifizetõdõ lenne elkészíteni és legyártani az autót. Az Automotive News jelentése szerint a haszon mindössze 1,3 százalékos lehetett volna, ezért nem éri meg a bajoroknak a befektetést"
Nem tudom miért vannak meghalva a Veyrontól annyian... a Koenigsegg Agera R - 2,9mp a 0-100 meg ott a Nissan GT-R,ami a világ 3.leggyorsabb autója... 3,2mp a 0-100 és ezekben nincs 16 henger,nah meg 4 turbo... am nem is tudtam,hogy a Mclaren-hez köze van a BMW-nek...mondjuk az annyira BMW,mint a Mini meg a Rolls-Royce Mellesleg most már lassan 1-7ig minden széria lesz...de miért nem építik meg a 7-es padlólemezére a legendás 840/850-es széria utódját? Akkoriban is volt vevõ akkora autóra,most is lenne :) a 850i-t egy V12-es hajtotta... bár akkoriban még nem voltak ilyen szigorú emissziós szabályok,így megtehették...lassan ott tartunk,hogy 2-3hengeres autók lesznek 1-2 turbóval... a Ferrari és a Lamborghini egy vagyont fizet ki azért,hogy az autóiban megtarthassa a 12 hengert,mivel szerintük egy sportkocsiba az való.
érdekes,hogy a mai napig csak olyan autok tudták elverni,amik turboval vagy superchargerel vannak szerelve kiváncsi lennék ha a bmw is pakolt volna turbot az f1esbe mit produkálna igy a végsebessége 386 km/óra 0-100 meg 3,5
lambo/ferrari/Porsche verõ über BMW van,ott a mclaren F1 olyan 280ig még a bugatti veyron-t is alázza(szivo motorral):P
Ezt pár éve már beraktam ide. Ezt legyárthatnák. Mondjuk V12-essel,2-4 turbo-val+elektromotor és olyan cirka 700-800 LE-vel,hogy végre legyen egy lambo/ferrari/Porsche verõ über BMW. És,hogy ritka látvány legyen,minimum olyan 200.000 Eurós ~~ 60millió forintos árat adni meg,ami egy olyan alapár lenne,ami FULL extra,szal nem lennének szintek,csak FULL vagy semmi.
Ha lehetne egy kérdésem a BMW vezetéséhez,ez lenne: "miért kell elbaszni az 1-es sorozat orrát mindig?"
Pedig jó lenne egy compact bajor,de ilyen "kedves,aranyos" orral a kutya som fogja venni...a BMW-nek pont az a lényege,hogy markáns,férfias gépeket gyárt....bár gazdagok feleségeinek tökéletes...
Sokan azt sem hiszik el,hogy bmw és csak olajakat cserélek meg szûrõket:D Persze csak ha jó állapotú az autó,és vételkor jól átlett nézve! Ami rossz állapotú,az ember gatyája is rámegy.
Ezt a blogot találtam,tele van infóval,képekkel. BMW blog A többit nem rakom be,valószínû úgy is ismeritek õket.
Egy másik ismerõsömnek meg e36-os van 318iS sedan,full fekete a gép...30 éves múlt a pali,de azt a gépet le nem cserélné semmire :) se újabbra,se másra :)
Rövid távokon a jelenlegi autóm is 10,9-et evett. Szóval a 10lityis fogyasztás nálam "megszokott",csak egy BMW-tõl valahogy jobban elfogadnám. A dízeleket évi 15.000 felett ajánlják,én annyit nem járok.(Egy ismerõsömnek e34 2.4td van,már volt a motor felújítva,de jó azt mondja,legalább is szokta gyilkolni.) Szerintetek milyen árfekvésben lehet kifogni jobb e46-ot? Benzinesre és nem faceliftesre gondoltam. 2500-3000Euro között szabad nézelõdni?
a 316 nem hajtani van ezt ne is várd,ez arra valo hogy ha már van család stb lehiggadtál kicsit a 25ös után,akkor a suzuki vagy opel helyet inkább veszel egy 16ost ami nem sokat eszik,viszont a komfort ugyanugy megvan
Azért ne feledjük hogy E34-ben volt M20 és M50 -es 20as is. Nekem az M50 vanos van és inkább nem írom ide mennyit eszik pesten :))) Volt 318i-m is és akárki akármit mond az alulmotorizáltságról azért ez lényegesen jobban megy. A 318i 105LE volt és 1060kg ez meg 150LE és 1445kg. tehát elvileg hasonló lenne, de a 18i 110alatt volt igazán jó ez meg 100 felett.
A 320 asom 10 est benyakal,és vicc,hogy gyári adat szerint a 25i még egy decivel kevesebbet is fogyaszt,de ez tényleg így van. 20 ast pedig sokan keresnek,mert a legkisebb 6 hengeres 1991 köbcentivel 150 lóval,olcsóbb az átírás,biztosítás,adózás...
Nekem van egy E36 316 os,7 literrel eljár,és feleannyi a fenntartás mint a 320 asomnak.igazi munkásautó csak menni kell,biztosítás is feleannyi rá. viszont a 320 asnak hangja k.o meg ha nyomod neki 2x durvább,de egyébként normál használatra ugyanaz a kettõ,ez a tapasztalatom.... Persze én is a 6 hengert ajánlom,de akkor csak jó állapotút 1 millió ft körül.
az e34bõl az 520 ugyanolyan alulmotorizált fos,mint az e36ból a 316. e36 318is a legjobb kompromisszum,kis fogyasztás mellett megfelelõ menetteljesítmény,persze azért nem egy 325i :) e34bõl az 525i 24v kevesebb benzinnel eljár mint az 520,voltaképp az 520nak nincs is értelme,ezért van sok eladó,és nagyon olcsón. Vegyetek dízelt,ha kis fogyasztást akartok,ki lehet fogni jót egy hozzáértõvel,nem kell félni tõle,nem olyan szétesõsek mint a mai dízelek :)
Nekem az e34-be meg kevés a 2000-res motor! Kéne a 2,5 benzin! :/ Amúgy haveromnak e36 316i-je volt, és amikor meghallotta a 6hengert, egybõl mindent eldobott :DDD
A 316-os sokat eszik, és nem is megy! Kell a 6 henger! 320i sokkal jobb választás! :)
nekem 316 van most,és 1 tank 7,5l vegyesben(persze meloba is járok vele igy semmi csapatás:) etanol sürübb mint a benzin,és ezért ha átalakito nélkül használod szegény a kaja és károsodik a motor,pl elégnek a szelepek stb az átalakito végülis annyit csinál hogy bedusitja a kaját igy full etanollal járva kb 2literrel többet eszik,viszont kevesebbe kerül (elözö automban használtam,de ha nincs meg 100ft külömbség a benzin és etanol közt nem nagyon éri meg kinlodni vele)
Fogyasztást még a spritmonitor.de oldalon érdemes nézni, de úgy rendezni, hogy fõleg a sok tankolásosakat nézni, mert azok reálisabbak, meg mégis több tapasztalatot mutatnak.
Na, ha már idetévedtem: én E30-ra vagy E36-ra csorgatom most a nyálam, 318-ra kifejezetten. Az még az, ami fenntartható is lenne, és a tervek szerint 2 éven belül meg is vehetném. Bár a mostani "nem-BMW-mmel" elégedett vagyok, megbízható, takarékos. De régi vágyam egy BMW. :)
Etanolnál majd figyelj oda az üzemanyagszûrõre,mert az etanol leoldja a tankban és a csövekben összegyûlt lerakódásokat és eltömíti a szûrõt vagy az üzemanyag pumpa állHAT meg tõle. Amúgy néha érdemes lenne mindenkinek tankolnia etanolt is,csak sajna más a viszkozitása,mint mondjuk a benzinnek,így hamarabb tönkre megy tõle a motor. 1/3-2/3 etanol-benzin arány jó,tudtommal 50-50ig nem okoz problémát. Annyi,hogy asszem más a fajsúlyuk,így úszik a benzin az alkohol tetején :)
A 318is-re nekem azt mondták igen (bár mivel nem sajátom volt, ne vedd kp-nek), a 16-os szerintem megáll 9-bõl is. A 320-asom városon kívül 7-8 liter között megáll, közepesen dinamikus vezetés mellett. Ha bemelegszik, városban sem gond 10 környékén tartani. Viszont ami fontos, cserélnivalókra kényesek. Gyertya, olaj, stb.(ezeken bõven csúszhat akár 2 liter/100km is). Én most tesztelem mit szól az etanolhoz, 1/3 etanol, 2/3 benzin arányban. Eddig csendesebb járást, és több nyomatékot észleltem alsó tartományban, majd meglátjuk a fogyasztást is késõbb. Adatok: 316: komb:7,8-8,4 város:10,8 országút:6-6,7 318: komb:8,1-9 város:10,3 országút:6,2 320: komb:9-9,4 város:12,9 országút:6,7-8 323: komb:9 város:12,9 országút:6,7 325: komb:10,0 város:13,2 országút:6,7 328: komb:9,2 város:13,5 országút:6,7 Ezt most így gyorsban ollóztam össze, plusz 1 liter nagyjából hozzájöhet, kevesebbõl nem jössz ki, viszont ha pl. Bpesten használod hosszabbtávon, akkor a kombinált inkább a mérvadó.
A 316-os is benyakalja a 10litert? Fõleg városban járok,így ez is érdekel. Most utána néztem úgy látom a BMW is a Porsche hátsó futómûvét használja,így megnyugodtam. Nekem a pözsóba ezek a nyomorult franciák olyan hátsó futómûvet terveztek,hogy a hidat most cserélnem kellesz,139e km-nél. Így uccsó ilyen autóm volt. Mikor ezt vettem,még nem voltak elérhetõ áron azok a bimmerek, amik tetszenek.
E36: rohadt sok alkatrész van, és nem kérnek értük sokat. Viszonylag hamar rendbe lehet rakni, mivel ésszerû építésû autó, akár magad is belepiszkálhatsz. Ha esetleg problémásat fogsz ki, akkor sem lesz nagy gondod belõle. 90-91 évjáratot mellõzd, nagyvesések asszem 95-tõl vannak. Németben igen valószínû, hogy sok kilométeresek, bár rokon most hozott hollandoktól 318 TDS-t 400k+ km-rel, üzemanyagcsõ problémán kívül semmi baja, pedig nem kímélték, parasztkocsi volt, a földeken használták. Ja, visszatérve németekre, vigyázz, mert nem veszed észre, ha török az illetõ (attól nem vennék). Általában nem az beszél a megadott számról Ár: használhatót kb. 5-600Eurotól kifoghatsz. E46: csak 2000 utánit, drágább, nagyobb, kevesebb, drágább alkatrészek, viszont biztonságosabb. Remélem segítettem valamennyit.
Mesélnél a vasról? Ha jól számolok,akkor az egy e36 lesz... mondanál róla egy-két dolgot,illetve,hogy milyen hibák jöttek elõ,illetve mennyire vagy/vagytok vele elégedettek? Azon gyötrõdök,hogy e36 compact/sedan Vs. e46 sedan-t kéne-e venni? Az e36-ot megvehetném az idén,az e46-ra még várnom kell egy kicsit. És hozzá tenném,hogy németbõl hoznám. Ott megbízhatóak a dízelek?
Hát...nem volt még,de ültem benne,legalább is hátul. Ha keresel havi 500k-t akkor vegyél. Ezeket nem megvenni nagy kunszt,hanem fenntartani. Tiszta elektronika,ha beszarik,meg se moccan a gép,és az 500k-s fizetésed ott hagyod bármelyik szerelõnél,és még a szakszervizeket nem is említeném. Ha meg 7-es akkor e38 nálam az etalon. Nem tudom,hogy azért-e mert kiskoromban a '90 években erre felé ez volt a meghatározó gengszter autó,de szerintem az e38 a legjobb mind közül!