Misu, a flash site nak vege van. Egy uj Html site van keszitve, amit most tettunk fel a hetvegen. A blog al kapcsolatban ket lehetosegem van. Az eggyik hogy egy kulon oldalt hasznalok a blogra ami szep, de nem ugy nez ki mint az oldalunk (szinek stb) a masik pedig az hogy be lehet epiteni egy programot a mostani oldalba, tehat a blog-oldal olyan lessz mint a tobbi oldalunk. (stilus, szin stb) csak ekkor, kell egy program amivel en ezt a blog ot feltoltom. Szoval azt akartam kerni hogy te milyen programot hasznalsz?
Szinten: Ugy hallom hogy Proex nagyon sokat tesztel. Sokba kerul az euroring kiberelese? Elliott autojaban egy egeszen komoly 1419 KM van, tehat meg 'be sincs torve'...Szoval jovore ha akartok egy hasznalt Suzukit venni, ezt ajanlom ha persze elado lessz. Elliottnak mar nem lessz szuksege ra.
minden nézõpont kérdése :-) ne legyenek illúzióid, fordítva is így van :-)
sajnos nem tudtunk vasárnap ott lenni, a többieknek pedig volt fontosabb dolguk is a fotózásnál, ha valaki csinált esetleg, akkor elképzelhetõ
plusz megkértem Lacát, hogy ha megy fel esetleg Pestre a javítás miatt, akkor vigyen fényképezõt
A blogról az igazat megvallva nagyon szép és látványos az oldalatok, de szerintem nem lesz vele túl könnyû boldogulni a sok flash miatt. A mi oldalunk a Commade-nek köszönhetõen úgy lett kialakítva, hogy online szerkeszthetõk legyenek a dokumentumok így nincs szükség semmilyen külön feltöltésre, a weboldalon magán szerkesztem a híreket vagy írom meg azokat a nulláról.
Misu, fogtok felrakni kepeket a Laci autojarol? Csak azert erdeklodom ennyire, mivel hogy Elliottnak is volt egy fejre allasa Orfun... Szinten, vagy egy technikai kerdesem a web oldalatok 'BLOG'-javal kapcsolatban. Milyen programot hasznalsz a feltoltesre? En is ezen dolgozom most, de sajnos a BLOG add nekunk egy kis kihivast... Nezd meg: Blog Elliott oldalan
sok munka lesz vele, reméljük kész lesz
nemrég írtam egy pár szót az oldalunkra és frissült a markakupa.hu is CE idõ szerint vasárnap este
az akkor jo. gratulalok neki, de nem is tudom hogy milyen hellyezesek voltak. Beszeltem Elliottal, o nem nagyon volt megelegedve az eredmenyevel, de ez varhato is volt... Meglessz az autoja csinalva a kovetkezo versenyre? nagyon ossze tort? Gondolom a teteje sokat serult..
igen, de teljesítette a versenyt és jól van szerencsére
Az eggyik haverom video production al foglalkozik, es igy tanultam tole hogy miket kell nezni egy jo video'n. Talan ezert mondom hogy a video kep-minosege nem nagyon jo. Magyarban is lehet venni camerakat ugyanugy mint Amerikaban, es nem is nagyon dragak. Nem hinned ha azt mondanam hogy Magyarorszag Amerika, legalabb is nekem ugy tunik mivel hogy lattam mindket oldalt, es kulonben is ugy latszik hogy Magyarban 'Mindenki' uj Mercedessel es 5-7 es BMW val jar. Itt Amerikaban ilyet nem latszt. Persze az is igaz hogy itt az auto nem Status-simbolum mert muszaj hogy legyen. Sot azt is mondhatnam hogy Amerikaban a versenyzok egy Markakupahoz hasonlo szeriaban nem torik egymast mint a "village idiot", egyszeruen azert mert nem birjak kifizetni a javitast, es persze ott vannak az ugyvedek, es a biztosito tarsasagok...meg persze mas a mentalitas. Azt viszont hozza kell tennem, hogy a fiamnak a belepese a Magyar versenyzesbe olyan volt mint egy boot-camp, tehat annyit tanult itt hat honap alatt mint mashol 3 ev alatt. Ha meg tudsz uszni ketto Hungaroring versenyt tores nelkul, akkor abbol a penzbol amit nem kellett toresre kolteni, egy nagyon komoly professionalis camerat lehet megvenni..
Vettem a Premier Video tol egy DVD't, az ossze foglalasa az Orfui versenynek. Nem tudom hogy latta e valaki, de nagyon ajanlom. Azert is mert ha a DVD'del le tudod lassitani, akkor ossze lehet hasonlitani a kulonbozo verseny vonalakat a versenyzok kozott. Ez a Swift, a Clio, es egy harmadik osztaly amit nem ismerek. (BMW, Porsche es hasonlo) A Premier nagyon jo munkat csinald, csak egy dolog nem tetszik, hogy a video minosege nagyon 'Old-School' quality. Ha tudnanak szerezni egy HD Video't akkor nagyon nyero lenne...
ok, megneztem a Proex Website ot, es latom hogy Euroring lessz. Remelem a management nem fog valtoztatni rajta jovo heting mert oszinten mondva egy kicsit nehez kovetni a futamot... (Scheduling, logistics, stb...de ezt mar kibirjuk)
Hat igen! ez tortenik amikor a forum es a VERSENY meg-all a szezon leg-kozepen vagy harom honapra.... Arra meg emlekszem hogy a Hungaroringen is van verseny, de a kovetkezo a Euroring en lessz...
eddig összesen annyit ültem egy "mûködõ" Clio-ban, hogy párszor megtúráztattam, ennyi volt a versenyzõi pályafutásom, én a médiareferens(ecske) vagyok a Proex Motorsportnál
Talaltam meg egy kepet ugyanerrol a csapatrol. Ez az auto lenyegeben az amerikai valtozata a magyar markakupa sorozatnak. Ez a gep supercharged 250 loero a kereknel, limited-slip, es sima utcai H valto, 6 sebesseg. A futomu nagyon hasonlo a Swift hez, azzal a kulonbseggel, hogy Ohlin teleszkopot hasznalnak. Nem tudom hogy milyen rugot...
Jo lenne vissza inditani a forumot mert nagyon elhalt. A szezon folytatodik hamarosan, igaz hogy csak ketto verseny de az is jo. Voltam megnezni egy itteni versenyt a Portland Int'l Raceway'n es beszeltem a szeria rendezokkel. Ok azt mondjak hogy belso kamera az kotelezo minden autoban, es arra hasznaljak hogy vissza nezzenek baleseteket. Ok tartjak a jogot a videohoz is, tehat barmit fel tudnak tenni a netre vagy barhova a versenyzo beleeggyezese nelkul. Ez nem nagyon jol hangzik, de viszont a baleseteket nagyon figyelik itt. Ha valaki bunko modra "hasznalja" a masik versenyzot a palyan, azonnal fekete zaszlot kapnak minden viccelodes nelkul. Szoval pros and cons a belso camerakak.....
az biztos, hogy nincs minden autóban a kamerákat a Premier nevû cég szereli be
nagyon igazad van, a dolog korláta igazán az, hogy szerintem néha az emberek nem is értik, hogy mi mire gondolunk, elég ha az ember megnézni a markakupa.hu -t, persze nem akarom mások munkáját meg hozzáállását becsmérelni
ehhez még hozzájárul, hogy én még csak fél éve járok (néha) arrafelé és kevés embernek tudom azt mondani, hogy "figyelj, mit lehetne ez ügyben tenni..."
Vagyis akkor minden autoba a MNASZ szerel kamerat, valszeg elsosorban a verseny visszanezese (szabalytalansag, baleset stb.) erdekeben. Gondolom, akkor kotelezo is, mint az osszes kulfoldi sorozatban?! Akkor toluk kellene megvenni?:)
Ha igy van, akkor probaljatok megkerulni ugy, hogy: a MNASZ erdeke a tobb es penzugyileg erosebb csapat, igy a tobb indulo, ennek a feltetele a penz, ahoz meg media ertek kell, azt pedig elsosorban reklammal lehet eloteremteni, amibe beletartozik tobbek kozott a csapatok sajat weboldala is. Igy a csapatok weboldalara szukseg van hivatalos MNASZ AGY OB media anyagokra, melyek elsosorban csapat specifikusak, es ezekbe bele tartozik a kep es videoanyag is;)
A MNASZ es ezen belul az adott csapat media anyagainak az elereset, lehet regisztraciohoz kotni (ez a Proexnel lehet a PHPBB forum, jogosultsag kiosztassal), amelyek kozvetlen mediaerteket jelentenek a regisztral szemely e-mail es egyeb elerhetosegein. Es meg folytathatnam...;)
Biztos van a csapatnak jogasza, vagy legalabb jogasz ismerose, ezen az uton tudtok tovabb tamadni:)))
a SportTV-vel befürödtünk, úgy volt, hogy a ViaSat-tal tárgyal valaki más a csapaton belül, mivel talán lenne egy kicsit közelebbi ismeretség is, de nem tudok róla, hogy lenne fejlemény
a kamerák felvételei ha jól tudom külön pénzbe kerülnének, épp ma kérdezõsködtem a Norbi felvételei iránt, azokból talán lesz valami
a jogokról nem vagyok igazán képben, szerintem a nyers felvételek jogtulajdonosa az MNASZ, de ebben nem vagyok biztos, de az tuti, hogy nem a SportTV, max a saját mûsoruk
most azért kértelek, mert hátha mutogatják a Bódis Porsche-it, azok meg jók lennének a HPCC-be de nekem sajnos nincs tunerkártyám. A másik meg az, hogy fû alatt archiválunk mindent, amit lehet max nem tesszük ki közszemlére, ha nem lehet. Bár már azon is gondolkodtam, hogy fel kéne rakni a youtube-ra vagy torrentre, csak torrentet ugye nem nagyon linkel be az ember... :-)
Felvettem, 1,2 GByte:) Eddig egyik TV-vel sem tudtatok megegyezni? Az autokban levo kamerak - lattam Norbinak ketto is volt, es jo minosegben - azok kihez tartoznak? MNASZ, Zengo, valamelyik TV, csapat vagy egyszeruen privat? Bar ez az elozo kerdestol is fugg, de azokbol miert nem lehet kirakni az oldalra?
Amcsiban en sem voltam - nem is leszek:) - de nekem ismerosom meselte - aki kint elt tobb mint 10 evet - hogy a "penzesebb", hiresebb, nevesebb, TV-ben, filmekben mutogatott kornyekeken valoban sokkal jobb a helyzet mint nalunk, de ez csak - az orszag meretei miatt - csak nehany szazalekat teszi ki a teljesnek, vagyis a nagy atlag, nem sokkal jobb mint a mieink, sot vannak sokkal durvabb helyek is;)
Az a FifthGear-ben volt, es valoban utcara is hasznalhatonak mondtak;) Hogy milyen engedelyekkel, az mar mas kerdes;)))
:))) Hát én nekem a hajm égnek áll :) az itthoni utaktól, gondolok pl. Esztergom-Dorog környékére..egy pusztulat, Amcsi utakról nem tudok sokat, de azért amit eddig hallottam azoktól akik kint voltak, az elég bíztató..de én nem is akarom összehasonlítani velük, csak tom hogy a milyenk az gáz.
Azt hogy a Radical alklalmas utcai autónak is azt onnan veszem hogy egy teszten szerepeltették az Atom-mal, és így vezették fel a tesztet, hogy két olyan autót hasonlítanak össze ami alkalmas az utcai közlekedésre de a pályán is megállja a helyét. Meg gondolom írnak is errõl, de most nem tok rézletesebben utánanézni :(
csak annyit az ut minosegrol, hogy ha azt mondod hogy magyar utak sz#rak, akkor nem ismered az amirikai utakat... Gondolom senki nem hiszi el nekem, de ezek mikor ujra burkoljak a vadonatuj utszakaszt, nem birnak megcsinalni egy 25 meteres szakaszt, ami vizszintes lenne...komolyan(!) Nekem az M3 as nagyon tetszett.
Lattam a Proex site on hogy a kovetkezo verseny Sept. 9-10 en lessz? Mar nem is tudom kovetni a versen naptarat, jo hogy nem vertem nagy(obb) dobra ezt a versenyzest mert eddig nem tudom kovetni.
Az ara valalhol 30 ezer euro tol kezdodik ha jol tudom, a 220 loerosre, es igy megy fel a 240, stb. Azt hiszem 300+ loero is lehet. Viszont azt nem hiszem hogy ezt utcai auto, mivel hogy a vaz az csobol van mint verseny autok, nincs lampa, iranyjelzo stb... Szoval ezt a palyara teszed es kesz. De lehet az, hogy elmenne egy hegyi versenyen is.
Es a masik nagy elonye - ha jol tudom:) -, persze a kinti emberkeknek, hogy viszonylag olcson elerheto, osszerakathato, es gyakran vannak "amator" - vagy szabadon nevezheto - versenyek is ezekkel.
igen pályaautók közül az egyik nagy kedvenc...és ráadásul lehet használni közúton is,...bár nálunk eszméletlen sz@r minõségüek az utak, hamar szétmenne az egész. De szal összeségében, ez olyan autó amivel közzúton elmehetek a HunRingre (elvileg) és ott nyomhatnám a köröket. egyébként meg adataiban nagyon jó, könnyû (ez a legjobb), kemény, és gyors nagyon...(de keménynek állítólag nagyon-nagyon kemény :))) )
Probalok rabeszelni a baratomat hogy hozza magyarban a tesztet a Euroring re..... Ha ez ossze jon, akkor lathatnatok is. Csak az van, hogy Franciaban ki lehet berelni egy nagyon komoly palyat csak sajat maganak, (tehat senki mas a palyan) $2000.00 korul egy napra. Na de majd meglatjuk.
itt van a Radical amit fog tesztelni most nyar korul, nyar vegen. Ez viszont nem jelenti azt hogy ebben a sorozatban fog indulni. Azt a lehetoseget fogjuk megnezni, amit anyagilag lehet fedezni vagy sajat zsebbol, de remelhetoleg a Szponzori anyagi tamogatasbol. Itt a gep, 240loero (kb) es konnyu auto. Ha jol tudom kevesebb mint 1100 lbs.
ja.. Rally az nem lessz, mert az Orfu utan rajottem hogy nagyon veszelyes, meg draga is lehet. Szoval inkabb a tores fizetese hellyett, inkabb elmegy palya versenyre\vagy legalabb tesztre. Az "amator" szinvonalon valoszinu FWD mint PL. a Clio, de ha lehetosegek adjak akkor vissza a formula autoba vagy pedig GT category. Ismet a $$$ dont.
nincs meg biztos dontes, persze csak Julius van, de a focusz az kozep europe es\vagy anglia. Majd meglatjuk a targyalasok es tesztek utan nyar vegen. Most megyunk magyarba nyaralni es utanna Salzburg ba targyalni. Eddig 50-50% a FWD es RWD kozott.
Ez erdekes, mert a fiam ugyanezt mondta, csak az ellenkezo autoval. A formula autoban mar gazon (es feken) van az apex elott es igy forditja az autot. a FWD on, meg mikor probalt gazra menni az apex elott, az auto alakormanyzott mint egy tipikus FWD es ezert kellett at-tanulnia\megszokni az autot. Az viszont jo hogy igy volt lehetosege a FWD vezetni a palyan, legalabb osssze tudja hasonlitani stb., mert ez jol fog neki jonni a jovore. Kosz,
Bocs hogy csak most írok :) De sajnos nem nagyon tudok mit mondani, biztos én vagyok csak egyszerû, meg az is biztos hogy nem igazán mentem határon azzal az autóval nyilvánvaló, meg talán amiatt se mert én már a kanyarra "ráborítást" se értettem. Jött a kanyar, fékeztem, fordultam, és kigyorsítottam :D Eleinte azt vettem észre hogy sokkal késõbb lehet gázt nyomni mint egy közepesen erõs fwd-enk ahol már az apex elõtt jóval kis gázon megyünk, de aztán rámutattak hogy az a hibám hogy késõn gyorsítok ki. Szal rwd-vel a kigyorsításokat kell nagyon begyakorolni, nekem az nem ment. Fwd-vel meg a kanyar bejáratán gondolom a lényeget.
Ha jol tudom a szonzoralast nem lehet leirni az adobol ott magyarban. Itt, 42% le-irhato az adobol, de az is igaz hogy az arak egy kicsit elternek a magyar araktol. Engem az zavar hogy a naptar igy valtozik egy pillanatrol a masikra. Akartam megnezni a kovetkezo versenyt szemelyesen, de sajnos le volt mondva. Na majd jovore talan jobb lessz, de az is igaz jovore mas terveink vannak nekunk.
En nagyon szeretnem ha a norni adna beszamolot a Formula Testjerol mert arra kivancsi vagyok. De ugy latszik mindenki vacation on van....
Ez a MNASZ AGYOB sajnos nem egy nagy media erteku valami:( Bar vannak musorok most mar neha a TV-ben, de ez meg edeskeves:( Bar gozomsincs hogyan mukodik, milyen forrassaik vannak es mi nincs, de ha nincs, lehet hogy jot tenne egy foallasu marketinges, mediaszervezo, -vasarlo, akik probalna helyszineket talalni (meg ha csak "idomeros, repuloteres" is), sponzorokat, kapcsolatokat ujsagokkal, TV-vel, weboldalakkal stb. Persze, ez nem ilyen egyszeru, de tobb mint a semmi;)
Jelenleg az egesznek "maganvallalkozas" es "hobby" jellege van, sok-sok "vallalkozo-media-szereplovel", akik megtehetik, vagy sikerult rabeszelniuk a ceguket, ujsagukat, TV-juket, hogy fizessek mar ki azt a par szazezer forintott versenyenkent es kapnak egy matricat az autora;)) Talan meg az adobol is leirhatja a ceg, a joember meg ha kedve van, jot autokazhat:)
Persze, azert mar ez sincs teljesen igy, mert az utobbi evben azert mar tobbben is vannak akik elsosorban a vezetesi- es versenytudasuknak koszonhetik az indulast!
Ez a forum padlot fogott, miota kijelentettek, hogy nem lessz verseny, csak ev vegen....ha persze addig nem derul kI az, hogy az IKEA parkilozojaban lessz megtartva..... HA-HA
A Paradi versenyrol nem lesznek belsokameras felvetelek?! :( Vagy legalabb valami info, hogy miert nincs es/vagy nem lesz: nem lehet kiadni a szovetseg/TV miatt es/vagy senkinek nincs kedve, ideje konvertalni, feltolteni stb.?!
Norbi. Lattam a Proexmotorsport website ot, es NAGYON erdekel a te velemenyed a tesztrol. Specialisan az erdekel, hogy te mit vettel eszre a vezetesnel, a RWD formula es a FWD Clio kozott. Tehat: Kanyar bevetele, kanyar kozepe, kanyar 'kijarata'. Szinten: az auto stabilitasa kanyarban, es a gaz adas a kanyarbol kifele. Szoval barmi amit tudsz nagyon erdekelne. Sot, a Norbert Michelisz tudna egy par szot szolni az is jo lenne.
Kivancsi vagyok a velemenyetekre, mivel hogy Elliott meg mindig nem szokta meg a FWD autokat ezek a honapok utan sem. Meg o mindig a gazzal probalja be-es-ki forditani az autot a kanyarbol, 'hence the understeer'
Teszteles jo dolog!!!!
akkor nem lesz f1 betétfutam cliokkal/suzukikkal, szomorú, biztos élmény lett volna annyi ember elõtt kocsizni :)... a márkakupások közül senki nem hajt egy porsche vip car-ra az f1-es hétvégén? :))
Ha minden igaz, 3 verseny lesz, mindhárom szeptemberben, egyik az euroring, a másik a szeptember végi hungaroring, de a kettõ között -állitólag- lesz egy hungaroringes verseny kifejezetten a suzukisok és a kliósok részére. Ja, és úgy hallottam, hogy 1 napos lesz és hétköznap. Ennyit tudok,de itt semmi sem biztos. Ha szólnak, kocsizunk, oszt kész:)
Szoval akkor le van mondva a Julius 9-10 Hungaroring, es le van mondva a 27-28 Dobogoko ami kesobb euroring lett. Tehat ketto (2) verseny van lemondva. (?) Es ekkor marad ketto verseny a szezon vegeig.