nem lessz vereny holnap. Ha jol tudom a www.mnasz.hu oldalon ott van a ki-iras. A kovetkezo verseny a euroring en van, ezutan megeggy a euroring en September elejen, es October elejen a Hungaroring en. Es igy vege van a szezonnak.....
elvileg ez valami GT futam betétversenye lenne a márkakupáknak, de parádon a depóban mindenki azt mondta, hogy nem lesz, ráadásul az elõbb beszéltem ProexRobival, nem említette, hogy holnap ott kéne lennem :-D
Pont néztem, vki linkelte a http://www.raceworld.tv/-t. Elgondolkodtam hogy nem lenne rossz ha fel lehetne rakni hozzájuk a Magyar OB-rõl készült felvételeket...vagy elõvágva, vagy teljesen õk vágnák össze. Nem tom mennyire elveszett ötlet, de hát ha végül is belsõ kamerás felvételek vannak, akkor már 'csak' külsõ kell :)
De sajnos belsokameras videoink meg mindig nincsenek:( Se Orfu se Parad. Mar nem nepszeru, nem adhatjak ki vagy az esetleges TV-szerzodesek miatt maceras?!
A kiiras szerint igen. Kar hogy csak egy verseny palyank van ami hasznalhato (Hungaroring) :( Azert izgalmasabb es erdekesebb is lenne ha legalabb lenne 2-3;)
Farkasrol az a riport jut eszembe - NEM akarom cikizni! - amikor megkerdeztek tole, hogy: "Gyozelmet varjunk toled az iden?". Erre a valasz: "Szerintem nem. En meg nem vagyok annyira egyutt az autoval, de most mar azert kezdem szokni." :) Ez csak azert erdekes, mert O a tavalyi bajnok, ki tudja hany eve versenyzik, es ez az auto mindenkinek uj;) Foleg azoknak, akik meg nem is vezettek versenyben:)
Annak akkor orulok.. tudod miert? Mert Idomero futam a Euroringen= nincs tores, nincs utkozes. (persze ezt sem lehet biztosra mondani) A palya kulonben szepnek tunik.
nem esett nagyot, csak bele iranyitotta az autot a szallag korlat colopjaba. Azt mondanom kell, hogy az auto nagyon-nagyon jo mostmar. Sot, a csapat meg is talalta a tokeletes beallitast ami nagyon kemeny! ...de sajnos a fiamnak a nozes, a nem alvas, es a partyzas az fontosabb volt Pentek este minthogy felkeszulni a Szombati versenyre, es igy elba$zta nagyon..... es sajnos nem csak az egy versenyet. Erdekes modon, Vasarnap (az egy par elbeszelgetesem utan) ossze szedte magat, es kihuzott 5-7 masodpercet a s*ggebol ugyanazzal az autoval.. Hat ez van mikor 16 eves az ember es nincs a szuloi fegyelem. De azt mondom hogy jovok a kovetkezo versenyere.....(!) Remelem hogy ido-mero verseny lessz a Euroringen, mert nem tudom elkepzelni azt hogy 20-22 auto elferjen a palyan.
Valami van...vagy nem tom a HgtrM fórumán belenéztem az OB-s topikba, és ott volt vmi videó..de végül nem húztam le..az asszem a Michelisz Norbi-s ütközésrõl ment. Ott mintha Laca is mondott volna valami videót...persze jobb lenne megnézni hogy nehogy hülyeséget írjak, de ehh :))))
azt viszont már akartam kérdezni csak nyaralni voltál, hogy a múltkori vasárnapi hunringes futamról van-e belsõ felvételed, ill. letölthetõ lesz-e valahonnan (elég lenne pl. az uccsó 5 kör)?? Szívesen megnézném :)))
Hogy fog elferni 22 Swift a Euroringen? Ez a palya nagyon szuknek nez ki.......
Pont most olvastam én is :) detto drukkolok hogy rendberakják, grat a tegnapi eredményekhez, és Eliott-nak a mai idõméréshez Norbi-nak biztonságos körülmények között kell feszítenie, itt szvsz tartania nagyjából a pontkülönbséget...bár ezt õ tuti teljesen másképpen gondolja :))) De szvsz egy hegyi futáson többet is lehet bukni.
hát nem egyszerû ez a hétvége ahogy olvasom, az idõjárás szeszélyes, többen esnek-kelnek, pl. Laci és Olga, de remélem rendbehozzák az autót még a mai futamra...
Azt lehet tudni mikor és hol lesz a forma autós teszt a két Norbinak?
Megnéztem a Sport1-es felvételt az elõzõ HunRing-es futamról...pfff és híjjj....elég kemény volt. :D Mivel mi csak a pálya egy bizonyos részérõl láthattuk a futást, így fel sem tünt, de tévében nézve nagyon izmos verseny volt...tényleg törtek az autók...még egy tetõsborulás is volt. :)
ez nagyon ász autó...a TopGear egyik adásában driftelgették meg az "utcai" változatot, Richard Hammond-ot tanítgatta egy japán srác benne, és csak ennyit mondott "very good car "
Az Amerikai valtozata a 'MARKAKUPA'-nak, (majdnem) a SCCA Speed Touring Car sorozatban, Real-Time Racing csapata ismet 1-2 hozott az Infineon Raceway'n, a NASCAR Nextel Cup championship hetvege elott. Ezt a csapatot ismerjuk. Az eggyik versenyzojuk Brasil, Kleinubing aki mar evek ota versenyzik az Acura autokkal. Itt vannak a kepek....
Alexease, kosz a euroring infot, meg voltam lepodve hogy a napi ber egesz napra 20000 HUF. Ha ez igaz, akkor valoszinulem megemlitem a baratomnak svajcbol, hogy probalja ki ezt a palyat. Kulonben, nezve a kepeket egeszen tisztanak nez ki a palya. Ahogy mondtad, jo a tesztre stb.
Gabor Webber tesztelt egy Formula Renault 2000 ringen. a Zengo oldalan van. Jo idot ment, es ezt mondta:
"Sokkal fizikálisabb is vezetni, hiszen jobban kell figyelni, még precízebb vezetést igényel. Az is más érzés, hogy itt a tempóval megjön a leszorító erõ, tehát sokkal jobbakat lehet kanyarodni."
Tehat ahogy varhato volt: Fizikalisabb, vagyis 'emberiesebb' a vezetese :) es muszaj precizebbnek lennie. Az igaz hogy a FR2000 nel nem sok a leszorito ero, de sokkal jobb az uttartas mint egy seria gep. Orulok neki hogy a Gabor tesztelt es tetszett neki.
:))) aha, de csak poén arra hogy ha aláfordul az elsõ kerék akkor popeye alakar megfogja :)
EuroRing kicsi, nekem szemre nagyon kicsinek tünt, de a Norbi belsõ videóból nézve már elég jónak látszik. De majd megnézem megint, kimegyek erre is és meglátom. :) uhh de reggel van
Mit ertesz a popeye alkarrol? Edzeni kell a fiamnak mi? Tekerni kell neki, meg vezetni mint egy orult... azon kivul megeggyeztem vele hogy nem fogja mondani a szereloknek a beallitasokat... mert eddig mindig az ellenkezojet mondta. Szoval duma nincs, csak vezetes, es alkar edzes. Az euroring mekkora meretben? van akkora mint a hungaroring?
Én ráborítás alatt arra gondolok, amikor a kasztni ráborul/rábillen/átterhel a külsõ kerekekre a kanyarban, nem tudom milyen merevítések vannak a Swift-ben vagy a Clio-ban, de a kasztni rá tud dõlni az ívkülsõ kerékre, attól fûggõen hogy vki mennyire fordítja szûken az autót. Pl. az én utcai autóm elég nagyot billen alacsony sebeségû kanyarban is mivel puha, uez a kasztni felkeményítve jóval kisebbet billen, merevítve pedig uabban a kanyarban már elpattogna. Sokaknál láttam hogy szûken mennek és szûken is tartják, ezért a kifelé ható erõ eldönti a kasztnit (rászúrja a külsõ kerekekre a súlyt, aki rámegy így a rázókõre az kétkerekezik...volt ilyen szombaton is.. :) ). Míg mások más technikával mentek a kanyarokban, szélesebb íven fordulnak és hamarabb adják rá a gázt, de sokszor, ha sok a sebeség, nem húzza ki az elejét hanem eltolja alulkormányozottan...ilyenkor látni hogy tekeredik-mászik az autó.
Hát nemtom, én finoman vezetek, finoman bánok az autóval. Úgy a jó szentem. Az astrát kellett csak ütni vágni :D Aztán hogy mezõny keménynek kell lenni az meg biztos :) Ja, nem lehet az aksira se rácsatlakozni. Nagy szigor van a 2004-es astra kupa óta
szerintem az amikor durvan 'radobod' az autot a kanyarba... vagy ilyesmi. Nem tudom. A fiamnak durvabbnak kellene lennie de sajnos nem olyan. a szabalyokat be kell tartani, abban eggyet ertek. Mi rendben vagyunk. Az atvizsgalason mindent megneznek az autot szoval nincs helye ennek. A multkor a SportVue't sem engedtek bekotni, pedig csak az kellet hogy aramot 12v vegyunk le az akumulatorbol. De nem engedtek, szoval ez ok. Ezert hasznaltunk 12v ellemet, ami fuggetlen az autotol. Sot, meg a rovid ujju saebelt inget sem engedtek... szerencsere volt neki egy hosszu ujju ruhaja is.
Az a segédrugó azért elég nagy darab dolog, szentem vagy 10 centit lejebb menne a kocsi hátulja, a magasság állíton meg vissza lehet állítani talán 1-2 centit, szal rögtön ránézésre kibukna az ilyesmi. De ha valaki tényleg kivette az szabálytalan, és csalás. Meg kell óvni, vagy ha egyszer behívják szígorított technikaira (ahova általában az elsõ 2-3 mindig megy) akkor ugyis lebukik.
Van meg egy par kepek amin lehet latni hogy az auto ugyanigy kanyarodik. Sot, csuszik.... Probalta Elliott a 'raboritast' de nem nagyon erzi hogy az gyorsabb lenne, es nem is akarja megszokni, mert akkor ha vissza ulsz egy Formula Autoba ilyen boritos stilussal, akkor vege van az egesznek. Belojjuk az autot, es akkor szerintem ott lessz ahol kellene. Csak eddig dolgok nem ugy mennek ahogy elo van irva.
Most beszeltem a baratommal, Elliott tavalyi csapatanak tulajdonosaval. Azt mondja, hoyg miota eladta a Formula BMW csapatat egy uj (es nagyon hires CHAMP CAR) csapatnak, az autojuk (5) OT masodpercel LASSUBB ugyanazon a palyan (Montreal) mint Tavaly. Ez azert van, mert az uj csapat egy NAGY-OKOS, es azt hiszik hoyg ok be tudjak loni a F-BMW gepet ugy, mint a CHAMP CAR't. Es itt van a tokeletes pelda... ugyanaz a gep, ugyanaz a versenyzo, ugyanaz a palya, a homerseklet, stb, csak az ido nem ugyanaz.... 5-masodperccel lassubb... Szoval azt mondom, hogy nagyon sok mindennek ossze kell jonnie ahoz hogy egy Team Team legyen.
Norbi, latom hogy erted a dolgodat a beallitassal. Annak is orulok, hogy nem en vagyok az aki ezt gondolja.... Minden 'hadi titok' nelkul, ahogy latod, a magassaga az autonak nem stimmel. Nagyon alacsony, legalabb 20 cm alacsonyabb mint a tobbi. Ebben remenykedem hogy fog adni nekunk valami ido elonyt, mert ha megszunik az alakormanyzas, akkor hamaram tudd vissza 'gurulni' a gazra. (gazfroccs stilusban)Annyit tudok hogy a dollesszog ott van ahol kellene, bar megkell hogy emlitsem, ez csak a mult hetvegen volt beallitva ahogy kellett... Es az eredmeny muttata magat. Az elso Hungaroring versenyen, olyan bealitassal ment, mint az anyosom BUICK RIVIERA ja.... szoval az elso gumit ell lehetett dobni 3 kor utan. A toe talan meg mindig allithato egy kicsit, de majd meglatjuk. A legfontosabb, hogy ne negyen az auto egy VASALO, vagy Rice-Burner. Muszaj vissza emelni. Laci, abban biztos vagyok, hogy valaki kivette a hatso segito rugokat az autobol a hatso futomubol.... En ezt nem akarnam, mert ez tobb alakormanyzast adna, mivel hogy az auto hatulja puhulna jobban.....
A jó toe-t fontos eltalálni, azon múlik a legtöbb.
Kivenni semmit sem lehet, megbelerakni se :D De lehet állítani toe-t, dõlést, és magasságokat is, és attól nyilván különbözõképp dõlnek az autók, ha más a magasság esetleg, de hát ezt kivülrõl igen nehéz megmondani, fõleg képekrõl.
a kocsiból semmit sem lehet kivenni, átalakitani. kizárólag a homológ lapon feltüntetett alkatrészekbõl állhat az autó. biztos vagyok benne, hogy a mezõnyben senki sem vett ki semmiféle rugót a kocsiból. mikor betolnak a végén a nullás boxba, átnézik az autót. az elsõ hármat automatikusan. nézd nem az általad belinkelt képeken a fiadat, teljesen már iven megy, mint a felsõn a norbiék.bár én úgy gondolom, hogy védi a pozicióját, mert ott van a Farkas Laci mögötte szorosan...
Hát ezt tényleg csak PapaiLaca és talán Norbi tudja...mármint hogy mit lehet kivenni/változtatni. Amit tudok hogy mikor dumáltunk Pápai Lacival, akkor õ mondott olyasmit...legalábbis én azt vettem le, hogy többen többféleképpen fordulnak, van aki ráborítja a kasztnit a kanyarkülsõ kerékre, és van aki kevésbé billenõsen fordul el. Ahogy mondta, annál a résznél a HunRingen ahol õ hozott a többieken (és mi is így láttuk), ott többen borítják a kasztnit pedig nem feltétlen kell. Tehát van ahol jó ha rábillentik a kasztnit a külsõ kerékre, van ahol nem. ..és ezek szerint némi alákormányzás szükséges rossz, mert ha erõs a féktáv és rábólintja a kasztnit az elsõkülsõ kerékre akkor az tuti hogy maga alá akar fordulni. De majd õk mondják, te meg mond a fiadnak hogy cél a Popeye alkar :))
OK, itt vannak a gondok. Lehet hogy ezzel egy pandoras boxot nyitok ki, de ahogy latjatok, az Elliott autoja nem dollik, nagyon merev, nincs tapadas, (uj gumi) es sok az alokormanyzas. Itt vesziti a 9/10 masodpercet. Mit lehet kivenni a futomubol legalisan? A Norbert es Balint autoja mind jobban dol, vagyis jobb az elso tapadasa a gepuknek. Elliott panaszkodik mar regota az alakormanyzas, es a tapadas hianya miatt..... a kepekbol latva mond valamit....hmmmmm..... vagy pedig nem tud vezetni, mert nem tudja "megtapasztani" az autot....... who knows...
KERDES A SWIFT el kapcsolatban: Laci, Norni:
MIT LEHET VALTOZTATNI A SWIFT futomuven? Ugy hallottam, hogy egyparan kiveszik a hatso sub-spring et, a kis segito-rugot, ami a nagy rugo alatt van. Ez engedelyezett? Mit lehet meg kiszedni, vagy kikotni a futomubol?
Én nem tesztelném,..vennék egyet :) mindig nézem hogy mennyiért mennek., csak most sz@rul állok pénzileg, de nagy álmom hogy veszek egyet és tesztelgetek egy napot a HunRing-en. :)
Ne haragudj, nem akarok nagyon muveletlennek tunni, de a nagyobb magyar nagyvarosokon kivul nem ismerek semmi mas teruletet. Gondolom Dunantul, kozel az Austriai hatarhoz....
A fiam tesztel e regi csapataval Franciaban talan Augusztus korul a RADICAL 250 Loeros valtozataban, es egy Ligier JS49 ban. Az egy lehetoseg, hogy talan (talan) lessz egy berelheto Radical tesztre. Ha erdekel barkit akkor todok szerezni informaciot errol jovo het korul.
Az nagyon jo...... Erre pedig nagyon keszultem, mivel hogy akartam megnezni.. Meg tudnatok mondani, hogy Magyarorszag meik reszen van a Euroring? Gozom nincs.....
a 4.rol sem biztonsagos ahogy kiderult mult heten. Ismeritek a RADICAL verseny autokat? 400kg (korul) 250LE, 6 sebesseges igazi sequential valto, kozep-motor, hatso hajtas.