csak a futomu geometriajaval.... Ezelott ugy volt beallitva mint egy 'rice-burner'. Nagyon sok volt az alakormanyzas, barhol, az egyenesen kivul, mikor a gazra lepett, az eleje csak tolt, es nem fordult. Ez az egesz csak kuzdes volt a geppel, mar az elso verseny ota.. Nem mondom azt hogy 100% ra biztos hogy megvan, de remeljuk. Kulonben, ha ranezel az autojara, es hasonlitod a tobbi Suzukihoz, akkor fogod latni hogy mirol beszelek. Muszaj az 1 masodperc, ha akar a Norbertal versenyezni. Muszaj az 1 masodperc hogy megszabaduljon a Daralo harcias kozep mezonytol, mert a gatyam is ramegy a karosszeria javitasra....foleg a hatso utkozo, es a kipufogo csere. Persze ezzel nektek hozok businesst....
Ok, ja, 436 :) És, nivel találtatok 1 másodpercet?
Akkor jol lattam a videot a Paradi versenyrol. Nem tudom milyen auto volt, de nagyon jol hangzott, es mas volt a valtoja is. Majd Elliott nak mondom hogy ha van kerdese beszeljen veled a jovo heten. Te a Clioban mesz igaz? Ugy latszik, ha szamitasaink correctek, akkor talaltunk eggy (1) masodpercet a Swift futomuveben....
Ja, van egy francia kupás is nálunk, az F csoportban megy vele a Horváth Zsolti, az tényleg seq. Swiftben utcai difi van, biztos azért, meg hát az is csak egy orrnehéz fwd mint a clio. Szerintem tényleg ilyen fajta autóknál egyszerûen nincs szükség ezekre a trükkökre. Beszélek angolul kicsit, ja :)
Szoval a valto nem ugy hangzik mintha Leyland verseny valto lenne...mi? :)) A francia autobam biztos hogy sequential valto van, -1 elore, a tobbi hatra aszthiszem 6.ig fokozatig. Nincs kuplung csak elso hoz, a tobbi az froccs. Probalta a fiam a ball lab fekezest a swiftben is, de a motor felporog, mikor a fekre es a gazra lepsz egyszerre, szoval es utcai autokent viselkedik. Kulonben, a formula autoban, a ball lab-fek-jobb lab gaz, es a gaz-frocs (jobb lab fek, es gaz egyszerre) kozott, kb 1.5 masodperc van. az utobbi valtozat persze a lassubb.. Neztem a videokat, es lattam hogy senki sem vezet froccsel, ami az elejen furcsa volt, de ugy latszik hogy nem akarja senki a kockazatot hogy a valto szetmenjen. Szeretnem ha tudna fiam tesztelni hogy megismerje a loerot, meg az uttartast. Augusztusban remelhetoleg lessz lehetosege egy tesztre Fra, vagy Svajcban, szoval azt akarom hogy jobban felkeszult legyen. Norbi, beszelsz angolul?
Igen, sok különbség van, a franciák gyári Renault Sport-os kocsikkal, és alkatrészekkel mennek, ez a magyar Clio kupa meg magyar versenyautókkal megy amiket a Zengõék építettek át a Clio RS Ragnotti típusból. Szal az eredeti RS motor ami a Proex kipufogóval 180 körül van, KW versenyfutómû, nagyon hasonló lett most a Suzukikban is. Meg van ez az egyenes fogazású váltó, H kulisszás, és szintén magyar gyártmány, így 500 km-ként ajánlott szervízelni, és a rosszul kinézõ, esetleg repedt alkatrészeket cserélni kell. Szóval elvileg lehet kuplung nélkül váltani fel is le is, de csak biztos kézzel mert ha egyszer mellé megy akkor garantáltan vége a motornak, meg nõ a kockázat hogy menet közben törik szét valami benne, szóval nem éri meg csinálni. Meg aztán az autó sem kivánja se gázfröccsözést, se a bal láb féket szal igazából értelme sincs sok. Én is csak ritkán csinálom idõmérõn vagy hegyen akkor is csak felfelé, lefelé soha.
ahhhhh.... ertem. Van sok kulonbseb a magyar Clio es a Francia Clio Cupa kozott? Ha jol tudom a Franciak a slick gumin mennek, es ha jol tudom ott nekik a Sequential valtojuk van, es nem a H-valtasu.. De a motor Loero az mind kettoben hasonlo, kb 200hp.?
ok kosz. csak a loero kulonbseget akarjuk megnezni, meg hogy a valtoja mennyire mas mint a Swift. Godolom a valto ugyanolyan mint a Formula Autokban... kuplung csak az 1es ben kell, a tobbi az ball-lab fek es blip... (gaz frocs)
Most látom Palik is ott volt ezzel. Nem tudjátok hogy szerepelt?
Van egy kerdesem: Elliottnak egy uj szponszoraval dolgozunk a 2007 es evre, ami engedne Elliott ot versenyezni egy nyugat europai szinvonalon. Ez a ceg egy VIDEO Analizalo\elemezo software al foglalkozik. Tehat: felveszi videora pl. egy foci meccset, es a commentator tudja hasznalni arra, hogy 'rajzoljon' a kepre, pl. nyilakat, a labda iveit stb.. Azt is lehet, hogy felveszed a videora Papai Lacit a 12. kanyarban a Hungaroringen. Ezutan, felveszed videora Elliott ot, vagy barkit ugyanebben a kanyarban, es a computeren Oszze-hasonlitod a verseny-vonalat mind ket versenyzonek. Ekkor, Elliott meglatja a hibait, es igy tanulni tud a gyorsabb versenyzotol. Tehat ez a software egyeni embereknek, egyeni-sport csapatoknak, tobb fos csapatoknak (foci, jegkorong stb) es TV tarsasagoknak ajanlott. Van barkinek kapcsolata ilyen vasarloval, akit talan erdekelne ez a software. Ha egy nagyobb ceg nagy szinvonalon befektet es megveszi a softwaret, akkor az o cege a 'hivatalos szponzor' lehet az Elliott autojan 2007 ben. Az is lehet, hogy ha valaki szerez nekunk egy nagyobb vasarlot mint pl. TV Tarsasag, Sport TV. stb akkor az tud tesztelni a csapattal egy komolyabb autoban...Ha barkinek van otlete, akkor kerlek szoljatok ide. A reszleteket persze privatban meglehet beszelni. Gondolom azt is tudjatok, hogy en vagyok a kizarolagos importaloja a SportVue termeknek, amit Elliott hasznal a versenyein... Ez a Video analyzing software lenne egy uj lehetoseg..
Megneztuk az autot ma, a hetvegi verseny utan.. Azt kell mondanom, hogy en az 50 kg os kalapaccsal sem tudtam volna igy rendbe rakni az autot... A szombati versenyen 6-7 'versenyzo' utkozott velunk, ami nem volt jo, de igazan nem okozott sok kart... A legnagyobb kart az okozta, hogy Vasarnap, az Ingyengumi auto, a 7. helyro belerohant Elliott ba hatulrol, a karnyarban. Szoval Elliott fekezett hogy bevegye a kanyart, Ingyengumi meg azt mondta, hogy " ahhhhh..... kimelem a fekemet, inkabb megkerem Elliott ot hogy segitsen nekem lelassulni..". De mivel hogy egy utkozes az nem az igazi, ratett meg vagy harom negy lokest, hogy biztos legyen abban, hogy az Elliott autojanak a hatso ajtaja, a kipufogo, az utkozo, az elso ajtok mind leszakadjanak. Nem tudom hogy mijen kart szenvedett az ingyen gumis, de lerendezte a mi autonkat rendesen... Ahogy mondom, jovok magyarba a kovetkezo versenyekre, es hozok egy doboz VIAGRA-t es ingyen fogom ajanlani azoknak akiknek a fejet onti ell a ver, es nem a szerszamjat....
Na annak orulok, mert ugy nez ki hogy a fiam nagyon joban van a proex csapattal, es specialisan az Alfred hugaval... ha ha. ja igen, errol hallottam, majd utra igazitom mikor megyek magyarba jovo honapban. Mondtam neki, hogy a nozest abba kell hagynia, mert a versenyzesre kell focusalni....na de beszelhetek egy 16 evesnek.. en is ilyen voltam az o idejeben.
Hát Alex mindig oroszlánként küzdött és próbál idén is,sajnos kevesebb sikerrel én személy szerint nagyon sajnáltam Õt az idei 2. Monzai versenyen. Valóban nehéz megiélni az eseteket kivülrõl talán néha birói túlkapások is vannak néha meg elmarad a jogos büntetés.Tényleg nehéz ügy...
Igaz, nem akarok atestni a lo masik oldalara. Szereintem, ha a versenyzoknek van tapasztalatuk, akkor ez a kis lokdosodes ok lenne. NASCAR perfect pelda erre, 200 merfoldi sebesseggel. Mostanra, en meg mindig az 50kg os kalapacs megoldast javaslom.....
Értem én, ez szvsz a rendezés hibája ha jól olvasom, ha ott kamerának kellett volna lennie, de az nem müködött akkor az probléma, sajnos nem tudom hogy mit lehet ilyenkor tenni. Nagy kár ezekért az esetekért komolyan, hiszen eredmény, munka, és pénz látja kárát. sokkal jobban kell csinálni...és nagyobb rutinnal a csatákat. De nem szabad sztem átesni a ló másik oldalára és tíltani-büntetni mindent, büntessék azt ami büntetést érdemel...a többi pedig a verseynzõk felkészültségén múlik. Ahogy beszéltük a WTCC világbajnoki sorozat, Zanardi nagyon keményen ment be Oschersleben 2. futamán Yvan Müller-nek, de nem büntették meg. Szal nem kell kivenni a test-test elleni csatákat sztem, sajnos ez ilyen és még sajnosabb ha sorozatosan történik, valahogy meg kell próbálni valahogy elkerülni. Nehéz ügy..:(
nem, nem a fiad volt. Vasárnap az elejébõl indultam, talán ez mentett meg a darálótól. A mezõny közepébõl, vagy a hátsó részébõl indulni valóságos orosz rulett.Volt szombaton olyan, hogy- mint késõbb megtudtam- belémjött valaki oldalról, mert éppen egy madarat nézett:))) LOL
Btype, pont ez a nagy kulonbseg a karosszerias es a nyitott kereku verseny kozott. En azt mondom, hogy apro 'tamaszkodas' az ok, de a hatso utkozo utese nem ok, mert az eggyertelmuen azt okozza hogy aki utve van, kipordul. Az elso Ring versenyen, valaki igy utotte Elliottol, es kipordult. Aki utotte, kapot 10 masodperce drivethrough penalty't. Ezen a hetvegen, a rendezok azt mondtak, hogy sajnos a kamerak nem voltak bekapcsolva pont ott az elso kanyar utan ahol a shit happened. Sot, aki utotte Elliottot az utoso kanyar elott, nem kapott semmit.... Megjegyzem, hogy a szombati qualify on, a gyerek az idomeresben elhagyta a palyat, es az aszfaltos reszen atment a feher vonalon. Ezert majdnem megbuntettek 10 ezerre, mert EZ veszelyes volt....
ertem. Szoval o szerencses volt, es nem kerult bele a roncs derby kozepebe. ki vezeti az "ingyengumi" autot?
szvsz a versenyrutintól lennének kevesebb nagy és elkerülhetõ lökések. Ez a sorozat ezt hivatott kinevelni talán. Egy biztos hogy általában azok a lökések amik beleférnek azok tudatosak, és így nem olyan mértéküek hogy a másik megsérüljön, illetve kiessen...márcsak azért sem, mert ha akkora a lökés hogy a másik megsérül akkor nagy valószinüséggel megsérül az is aki löki....ha pedig durván lelöki a másikat a pályáról akkor pedig idõbüntetésel, vagy bármilyen büntetésel, kell számolnia. tehát az ilyen nagy és 'csúfos' lökések nem tudatosak...tehát nem ura az autójának akkor a pilóta...ez pedig baj, mert ez az amit roncsderby-nek hívnak. Én a tudatos lökésnek a kasztnis vesenyzésben híve vagyok, igenis legyen test test elleni csata, DE ez ne eredményezzen behozhatatlan hátrányt annak akit löknek. gondolom hogy 80-90km/h-nál ez nem egyszerû, de ehez kell a versenyrutin. Mindenesetre nagyon sajnálatos ha valaki ezért kényszerül feladni a pozicióharcát, esetleg megsérü az autója :(
Lehet hogy a furol vissza jovo az Elliott volt, hallottam rola. Ha ez az, akkor en elnezest kerek tolled. Elliott ra nem tipikusan mondhato hogy durvan vezet, de mikor atmegy a zuzason, akkor o sem fogja hagyni magat, mert nem P*na ember o sem. Meg persze ekkor az sem varhato el, hogy o kirakja a piros szonyeget az emberek elott es azt monda hogy 'tessek, csak menj el'. Ha ez volt, akkor ismet elnezet toletek. De ez az eges a start nak kezdotott, ahol hatulrol mentek bele az elso kanyarban haromszor is. Osszesen 6-7, talan 8 szor mentek bele, amire csak azt tudom mondani hogy aki csinalta, nem gondolt arra, hogy 'le kenne lassulni mielott a kanyart beveszem'. Sokan ki-fekezik magukat es hasznaljak az elozo versenyzot arra mint vedo-oldal. nagyon kamikaze stilus... Banzai.. haha. Olyan mint Takuma Sato. Most a kocsi ugy nez ki, mintha valakit mekertem volna, hogy az 50 kg os kalapacsal 'igazitsa meg az oldalakat. Nekem sem fer ez bele anyagilag. Meg talan azt mondom hogy a hegyi verseny az olcsobb, meg akkor is ha fejre allsz. ott legalabb csak sajat magat lehet hibaztatni. Szoval ugy hangzik hogy te nem is indultal a Vasarnapi versenyen....?
Amugy koccanasokkal tenyleg nem lenne baj, de amikor egy rovid osszefoglaloban azt latom, hogy egy rovidebb egyenes alatt XY 3-szor megy bele YZ-be ugy, hogy torik az auto hatulja, hat nem tudom:))) Egy belecsuszas meg belefer, de harom!? :))) Az vagy vak vagy bena vagy direkt csinalja:D
Mint turaautok, es azon belul markakupak, bizonyos fokig "belefernek" az aprobb koccanasok, utkozesek, amelyek meg nem vezetnek komoly korigalasig, foleg nem kicsuszasig, utkozesig, maradando serulesig (auto). Hogy ezekre van-e papiron szabaly, nem tudom, nem hiszem;) Ez egyszeru fairplay lenne:)
De mint mar lett irva korabban, egyelore a Magyar autoversenyzok nagyresze a felsovezeto retegbol, a vallalkozokbol es a mediakbol kerul ki. Magyarul vagy van penzuk, vagy tudnak szerezni:)))) Vagyis elsosorban nem azok versenyeznek akiknek idealisan kellene, hanem azok akik megtehetik;))) Persze, ez nem jelenti azt, hogy a jelenlegi mezonyben nincs olyan aki megteheti es egyben tehetseges is:))))
Engem szombaton keményen kilöktek( egy, a fûrõl visszatérõ versenyzõ!!!). A futam után azon gondolkodtam, hogy abbahagyom, mert nekem ez egyszerûen nem fér bele. Nemhogy az ütközés, hanem egyáltalán az ,hogy az autók érintsék egymást. Persze néha elkerülhetetlen, de itt ez kész káosz. A szombati napon 7×(!!!) jöttek belém. Vasárnap is állitólag nagyon durva esetek voltak, rengeteg kocsit láttam a pálya szélén. Nagyon durva.
Szoval le vagyok higgadva.....amennyire csak lehet persze...Probaltam megkeresni az eggyik post ot ezen a forumon (vagy a WTCC)egy par honnappal ezelotrol, mikor azt hiszem hogy Mik, vagy Dodge engem figyelmeztetett, oda kell figyelni egy par emberre, akkik le fogjak rohanni a gyereket. Soval ez tortent: a hetvegen a 4. helyi boxbol az elso korben Roncs-derby volt, nem egyszer, nem ketszer, nem is haromszor. Sot, egy ember vagy inkabb "kemeny-legeny" akinek valoszinulet a T*ke nagyon rovid vagy nem mukodik (viagra kaphato) ossze vissza torte a 16 eves Elliott autojat es az 5 kor utan a gyereknek be kellett jonnie mert majdnem megfulladt a kocsiban a gumi fusttol. Vasarnap is igy ment, de akkor 8. rol jott fel 4.re, es sajnos mas problemak miatt vissza esett 6.ra. (mas problemak=sajat gondok) Sajon a 6. helyen autozva sem tudta elkerulni a "zuzast" meg a "kemeny" "versenyzest" de megtudta tartani a 6. helyet. Sok a gond minden teren, es ezen muszaj lessz modositani nekunk, Elliott nak es a csapat nak is. Sajnos Elliott meg minding ugy vezeti a kocsit mint egy RWD, ami azt jelenti hogy lep a gazra a kanyar csucspontjatol, es sok az alakormanyzas. Szoval ezert lassu, es Szombaton 8/10 masodpercel volt lassubb mint Norbert. Vissza terve a "zuzasra" es a "Versenyre", ettol fogva mar csak ezt fogom elvarni. Nem is tudom mit akartam elvarni a szezon kezdete elott igazan megmondva, de soha nem gondoltam volna hogy ahogy a svajci baratom akit meghivtam a versenyre mondta hogy: roncs-derby. Ez egy uj vita is lehet ezen a forumom: A kerdesem az hogy:
Mi a velemenyetek a "kemeny" versenyzessek kapcsolatban. Szukseges a "zuzas" vagy nem. Barmi velemenyt kerlek tamogassatok magyarazattal is, igy talan jobban megtudjuk erteni az egeszet.
Az en velemenyem, hogy a roncs derby teljesen nem szukseges. Azert, mert ha az ember agya nem lessz elontve verrel, akkor lehetne sokkal inteligensebben versenyezni, megbecsulni egymast mint emberekhez szokas. Persze van egy par kivetel a palyan, amit orommel latok. A baratomnak ez volt a velemenye, es o egy svajci csapat tulajdonosa akik nyertek az europai super v8 categoriaban 2002 ben. O is azt mondja hogy ilyen "versenyzes" felesleges es elkerulheto.
Ja meg eggy dolog: Jovok magyarba a kovetkezo 3 versenybol az eggyikre.... meg akarom nezni a zuzast... Majd talan fel kellene allitani egy boxot es ingyen adni a viagrat azoknak akiknem az agyuk megy tele verrel, es nem a szerszamuk... HA-HA-HA
Beszélgetés Zengõ Zoltánnal a tervekrõl. "...Azt hiszem, az megoldható, hogy a jelenlegi két márkakupa kimenjen mondjuk Brnoba, vagy máshova, és beintegrálódjon egy hétvégébe, azt hiszem ez mûködhetne."
Nagyon jól ment mindenki a hétvégén Norbi-nak valóban elég meggyõzõ elõnye van a Clio kupában. A Suzuki sorozatban Pápai Lacinak és Eliott-nak voltak szombaton problémái, de vasárnap nagyot javítottak.
Sztem igen. Az hogy technikai szintjük melyik évadra tehetõ azt meg nem mondom, de nagyon ostabán néztem magam elé ahogy a Merga elfordult a cél végi jobbosban. eleve gyorsabb volt sztem mint a hazai formula bajnokság bármelyik autója, jobban jött jobban fékezett és jobban fordult, és jobban gyorsított el, de ez csak szvsz, szivesen megnéznék szektoridõket..
A Zengõ Z. féle Seat szvsz piszok jól fordult el a kanyarokban, Liscsinszky Olga pedig valóban igen jól ment, sokáig tartotta, illetve lassan adta el a távolságot az élemzõnnyel szemben...mégha azok rontották is egymás idejét az eleinte hármas aztán páros csatáikkal, és csak a verseny utolsó szakaszain vesztett poziciót.
NA MINDEGY: nem tudtam vissza-hivni a kepeket miutan feltoltottem..... elnezest hogy igy szetvagdaltam a forumot.... De ez a hetvege mar csak igy megy....
:) :( oké, várjuk majd hogy hogyan is volt, mert nem láttuk hogy mi történt sajnos. :(
Jó volt a Mai nap Grat Michelisz Norbi-nak a munkás gyõzelméért, grat Pápai Lacinak azért hogy nem adta fel a problémák ellenére sem, hanem nyomta és javított a helyzetén ..még ide a Suzuki kupához: kár hogy Eliott kiesett/kiállt a jó rajtpozició után :( A clióban pedig nagy grat Norbi-nak, mert bár õ elégedetlen volt denekünk nagy élmény volt a szoros csata Wéber Gabi-val :)
...ja és brutál volt az AMG Merga...pffff..hihetelen kanyarsebességet,...és egyáltalán sebességet produkált elég lehengerlõ volt.
MIKOR JOBBAN LEHIGGADOK, AKKOR A VELEMENYEMENT MEGOSZTOM ITT. ADDIG IS, NEM AKAROK SENKIT MEGBANTANI!
Ne haragudjatok, ez csak off topic de szeretnek valaszolni a kerdesre, es ez jo informacio mindenkinek… Persze ez az informacio csak az ‘en szereny velemenyem’ ami talan nem jelent semmit… szoval:
Tudsz venni talan 30 ezer er is jegyet, de megtudom het-vegere pontosan, mivel hogy a haverom most volt a talladega versenyen. Nem akarlak nagyon le beszelni errol a Nascar rol, mert latom hogy nagyon szereted ugy mint en a Forma-1 et, de van egy par dolog amit tudnotok kell errol a ‘nascar eletformarol’ amit eleg nehez igy elmagyarazni….. Ennek az ‘eletformanak’ van egy kis politikai ize is, amit nem lehet erezni mikor nezed a TV’t vagy az internet et. Errol tobbet tudok beszelni ha valakit erdekel de nem akarom untatni a nepet itt. Meg oda is kell figyeljek hoyg mit mondok persze… Na de ha akarsz egy jo ‘kis’ americai nascar-nokkel ossze ismerkedni (kezdodnek 120 kg, es felette) akkor ez a hely.
Remélem megadják és összejön ez a dolog!!! Nagyon szeretnék egyszer kimenni megnézni egy ilyen versenyt.. És szerinted ha minden összejön, akkor a helyszinen lehet jegyet kapni vagy megkéne rendelni a neten. Az ára ha jól néztem kb 60000ft körül van+ a repcsi jegy + a szállás+ egy kis költõpénz.. Nem lesz olcsó,de megéri!!!
De tudok!! Mivel hogy tapasztalatbol beszelek az eggyik haverom irant.
Muszaj ugy menned, hogy egy Group al mesz, es nem egyedul. Ugy kell menned mintha mennel az oregekkel megnezni a Grand Canyon't... Kozben pedig megnezed a versenyt.
Oké!! Csak akkor még a vizumot is elkell intéznem, jövõre ki akarok menni valamelyik futamra. Remélem összejön. Nem tudsz valami jó ejárást amivel biztos megadják a vizumot?
Bocs sárcok ez elég off-de nagyon fontos lenne!!!!
En a TALLADEGA palyara mennek, ha a te hellyedben vagyok. A jegy sem nagyon draga, de megkerdezem a haveromat pontosabban. http://www.talladegasuperspeedway.com/
Jóvanno nem kell mindjárt bekapni, sztem egyet mondunk. #228 "Arra kell ahol nemzetközi versenyeket akarnak lebonyolítani. Az tartozik az FIA hatáskörébe, az országos futások azok az országos szervezetek hatásköre"
Sztem,..és ez saját vélemény, lesz nemzetközi engedélye az Euroring-nek nagy tervek voltak vele, ..legalábbis nem is tom mikor voltam ott Talma találkozón..3éve..franc tudja, de akkor nagy terveket lebegtettek, gokart, supermoto..ilyesmi. Majd megpróbálok utánanézni, hogy milyen kategriára milyen elõírások érvényesek...gondolom elérhetõ.
De nem fim, meg nem fia, nem azokon múlik. MNASZ engedély kell rá, és egy életveszélyes pályára nem adnak. Megmondta a Zengõ mint szakágvezetõ hogy õk adják ezeket a pályaliceszenszeket, de egy olyan pályának amely életveszélyes NEM FOGNAK adni, akármekkora szükség is van plusz pályákra a bajnoksághoz, mert ha valami baj történik akkor õket veszik elõ. Ennyi, nincs FIA.
A DDA video a Derek Daly Academy ben keszult. Ez nem egy hivatalos verseny volt, de inkabb verseny az oktatok ellen. Ez egy verseny iskola ahol Elliott tanult verseny autot verseny valtoval stb vezetni mikor 14 volt. A palya Las Vegas ban van, es ha jol tudom most csak iskola reszere hasznaljak. Pont a Las Vegas Speedway mellett van. Neha egy par csapat kibereli, mint a Formula BMW. A FIA engedellyel kapcsolatban szerintem Btype mond igazat azzal hogy csak nemzetkozi versenyekre kell az engedely. De az is erdekes, hogy Elliott nak megvan a FIA International-C license, es megsem engedtek ezt hasznalni a Markakupa sorozatban. Pedig nemzetkozi verseny jogsi. Szoval ezt tenyleg nem ertem. A MINI Challenge viszont nagyon jol hangzik. Sok a lathatosaga a versenyeknek, mivel hogy ez egy betet futam a nagyobb komolyabb versenyekre, es sokan oda figyelnek erre. Foleg szponzori lehetosegek. Csak az a baj, hogy Elliotnak 2 evet kell varnia mire 18 lessz ahoz hogy eggyaltalan ra-gondoljunk arra hogy indulhasson. De az "oregek" 22 es idosebb, nyugodtan mehet megprobalni. Az arrakkal kapcsolatban pedig annyit, hogy egy 3 napos DDA verseny iskola kerult $3500.00 ba, ami nekem nagyon sok penz. De ezutan nagyon megerte, mert nagyon sokat tanult Elliott ott. Lenyegeben ez az iskola aki ajanlotta ot a BMW nek, akkikel kesobb tesztelt egy parszor is. Es mivel hogy ezt felhoztuk: Csak annyit akarok mondani, hogy Americaban NINCS olyan auto versenyzoi lehetoseg mint Europaban. Itt olyan hogy kapsz egy szponzort auto versenyre, azt el lehet felejteni, csak akkor ha az Andretti fia vagy.... En nekem van kapcsolataim meg a Hendrix Motorsport al is, de penz nelkul nem megy. Nagyon sok tehetseges fiatalt es csaladjait is ismerek, es mindenki a penzt uzi ahoz hogy versenyezzenek. De ha van penzed, akkor te mond meg hogy mit szeretnel.... Nascar, CART, INDY, barmi. Csak legyen penzed. A masik az hogy Amerikaban, az autoversenyzes az = NASCAR al. Mert semmi mas forma nem nagy itt. Az emberek vagy imadjak vagy utaljak a NASCARt, de az o marketing juk nagyon komoly.