Na ja, Pannonia Ring FIM engedéllyel rendelkezik, FIA engedéllyel nem. Az EuroRing pedig elvileg úgy épült, pedig tényleg elég kicsi, hogy késõbb megkérhessék rá, legalábbis itt én azt veszem ki hogy majdan engedélyezni akarják. De nem egyszerû az ziher.
Nem közvetlen FIA, hanem MNASZ licensz kell a pályákhoz, ami az alapvetõ magyar (ami aztán lehet hogy egyezik az nemzetközi FIA-val) biztonsági elõírásoknak való elégtételt jelenti, és ez csak a Hungaroringnek van. Ez is csak ahhoz kell hogy az egész mezõny (akár 40 autó) egyben indulhasson. Egyesével gyakorlatilag bárhol indulhatunk, mint hegyiverseny, de erre is vannak valami szabályok, de azokat nem tudom, meg valószínû nem is túl szigorak Orfût elnézve :P És a szabályoknak se a Pannoniaring, se az Euroring nem felel meg, más meg nincs is. A pannoniaringen kicsúszás esetén át lehet esni a pálya egy másik részére, mert egy préri az egész gyakorlatilag: nincs szalagkorlát a legtöbb helyen, ahol meg van ott meg szembe áll kifele a menetiránnyal. (Tavaly amúgy mikor ott voltunk egyszer, valaki egy BMW-vel ki is csúszott és PONT eltalálta ezt a szemben álló szalagkorlátrészt, tehát azt kell hogy mondjam, igazuk is van hogy nem megyünk oda így, ebben az állapotában versenyezni.) Euroringgel szintén hasonló gondok vannak, meg ott még a hely is eleve kicsi, és villanyoszlopok vannak a bukótérben meg ilyenek. Szóval itt Magyarországon együtt menni nincs máshol lehetõség, mint a Hungaroringen, szóval az van, meg hegyiversenyek vannak amig itthon maradunk.
utánakérdezek, de szerintem OB futamot csak olyan pályán lehet rendezni, ami megfelel az FIA standard-eknek biztonsági szempontból
az, hogy van egy pályád, amit néha bérbeadsz, hogy pénzes osztrák csávók járkáljanak rajta a Ferrarijaikkal már más kérdés, ld Pannóniaring :-)
Kis pályákra sztem 'sincs értelme', bár hosszú távra azért érdemes úgy kialakítani hogy utólag engedélyeztetni lehessen, ahogy a HunRing-nek, Euroring-nek, PannonRing-nek megvan...sõt a PannonRing-nek az ellentétes irányban is. Magáról az engedélyrõl nem sokat tudok, gondolom biztonságtechnikai, logisztikai..egyéb megkötések vannak, és valszeg külön kategóriánként, mert az EuroRing-re sem hiszem hogy sarkos példával élve egy F1-es futamot lehetséges lenne hozni. A HunRing-t is át kellett építeni, és frissíteni (betonozott túlfutók..ilyesmi), és a kettõ ütheti is egymást. Pl. a Hungaroringre nem lehet FIM motorversenyt hozni átépítés nélkül, mert oda sóderes túlfutó kell, az FIM F1 sorozathoz pedig betonozott sok helyen.
En is erre gondoltam. Nem hinnem hogy egy Magyarorszagi versenypalyara FIA engedely kellene, ha nem rendeznek ott nemzetkozi es/vagy a FIA hataskorebe is tartozo versenyeket. Es arra meg nincs szukseg. Egyelore csak az itthoni megszallott versenyezni vagyo kozonseget kellene kielegiteni, akik az osszegyujtogetett hobby penzuket hetvegi versenyekbe fektetnek. Persze, ez azert bonyolultabb, mert nalunk meg gokartozni sem tud el menni rendszeresen egy atlag ember, mert az is kiba draga:)))) Akkor mar milyen draga lehetne berelni egy-egy versenyre egy barmilyen barkacs formula autot:)))
Igazabol, az az 3-5-szoros fizetes hianyzik, ami meg van kint Angliaban, Amcsiban:))
amennyire tudom nem. Arra kell ahol nemzetközi versenyeket akarnak lebonyolítani. Az tartozik az FIA hatáskörébe, az országos futások azok az országos szervezetek hatásköre. Tehát pl. az OB-t rendezhetik FIA licenc nélkül Orfûn, vagy Dobogókõn,..de nemzeközi versenyként nem hírdethetik/rendezhetik meg.
Minden palyara kell FIA engedely?! Nincs valami kibuvo? Ha nincs ra engedely akkor mi van? :) FIA engedely nelkul sehol a vilagon nem csinalhat senki semmmilyen palyat es sajat autot, sorozatot ahol versenyezhet?!@:)))
A DDA Starts cimu videoban melyik palyan van? Tetszik a repulorajt, bar kevesen vannak:)
Nah, en ilyen es hasonlo palyakrol szovegelek altalaban, ilyenek kellenenek itthon is;) Tobb nagyobb cegnek, ipari vallalatnak, szervezetnek stb. vannak kihasznalatlan ures teruletei, amit nehany millabol - vagy egy kicsivel tobbol;))) - korbe aszfaltoznanak "versenypalyanak", es kiadnak berbe valakinek, vagy berelheto lenne barki reszere egy-egy versenysorozatra.
KOSZI! Ez tanulsagos volt;) Valoban biztonsagosnak tunik az uj Swift (mint "turaauto"), mert eleg jol egyben maradt a cockpit, pedig eleg nagy sebesseggel forgott meg. Ez azert megnyugtato - bar engem nem erint:) A kovetkezonel mar automatikus lesz, hogy ilyenkor beletapossa a fekpedalt a padlolemezbe:)))
a miniben a Cora Schumacher indult tavaly, de az idei szezont már a Seat Leon Supercopában kezdte, potom fél millió eurót kap érte:) ennyiért én még ladával is versenyeznék...
Csak a Swift videót néztem, de mgnézem a többit is!!! Most sajnálom hogy nem vagyok 25 éves!!!
ja, a swift az ok, fog kerulni egy kis penzbe az biztos, de megoldjuk. Most tesztel mar egy hete az elso kerekhalytassal tobbet, es azt mondja hogy mar jobb az erzeke hozza. Feltoltottem egy par BMW videot is, megtudtatok nezni?
Es Beszeltem a MINI CHALLENGE emberekkel nemetorszagban! Adtak nagyon sok informaciot, szabalyokat, stb, szoval mindent. Ha barkit erdekel, akkor szoljatok, mivel hogy van kapcsolatom. Ha akartok versenyezni a Corina Schumacher ellen, akkor itt az alkalom...
Szoval "OREG EMBEREK" ide halgassatok! A Elliottnak kell varnia 2008 ig, amig tud indulni a MINI CHALLENGE ben, mert TULL FIATAL!! Szoval ki mondja azt, hogy nincs alkalom az 'oreg-embereknek. (25-40 eves) HA-HA.
megnéztem a borulást hát az LFS-ben a kis elsõkerekes GT autónak pont így szokott megindulni a segge :))
örülök hogy semmi baja nem lett Elliotnak! Nem szívbajos az tuti :)))
lehet kéne szimulátoroznia Elliot-nak, pl. Live for Speed, abban nagyon jól van modellezve az elsõ és hátsókerékhajtás, valamilyen szinten biztos jobban megszokná...
Orfu Video Elliott bukasarol... Ha erdekel, itt van: ftp://elliottladik.com
a user name: ftp36976086-0 a password: realmadrid
Font hagyom ezt a Ftp oldalt egy-ket hetig, szoval le tudjatok tolteni ha erdekel. Felrakok egy par video't a Formula BMW rol, Valencia, Spanyolbol is.
A verseny ota, azt mondja hogy megtanulta a lecket.... Muszaj teljes gazt adni mikor a hatulja csuszik. Ahogy latod, egy par kanyarban kifele jove, ovatosan lep ra a gazra, arra gondolva hogy a hatulja 'megcsuszna'. Pedig ez elso kerek hajtas. Most ezt gyakorolja, es remeljuk jo lessz a kovetkezo versenyre. Most csak az a kerdes hogy mi lessz akkor mikor vissza ul a Forma autoba...
Elég komolyat esett szegény. De tényleg az a kulcs FWD-nél, ha csúszik, nyomni kell a gázt, és szinte minden honnan kihúzza. De rá kell érezni, RWD után tényleg szokatlan lehet.
Misu, megkaptam a Elliott videojak Orfu rol, de mivel hogy a website meg mindig nincs felujitva, igy nem tudom feltolteni, de tudom kuldeni egy linkben ha erdekel. A borulas azert volt, mert a 22. kanyarban, egy ball-lejto-ball emelkedo kanyarba nagyon gyorsan ment be ami ok lett volna, de szelesen tamadta meg a kanyart ami szinten ok lett volna, csak a soder volt az ut szelen es megcsuszott. Az sem segitett, hogy a kanyarban emelte a gazt es fekezett tull erosen, ami (FWD....) emelte a hatuljat, es igy pergott.... Szoval van egy nagyon viccess kerdesem: vagy komoly valasz, vagy viccess valasz johet... Mennyi elso dolles-szoggel mentek a tobbsege a Suzuki csapatnak a hegyen? please-please-please
Nekem a fiam meg kepeket sem kuldott, biztos hogy tetszett volna a musor... Allitolag bedoglott a vadi-uj cameraja, ossze torte a kocsit, vesztett bajnoki pontokat, nem tudja hasznalni a SportVue at, nem evett, nem ivott, nem aludt....szoval ugy hangzik mint egy igazi amerikai country zene. Tudod, "elvesztettem a nomet, elvesztettem a kutyamat, elvesztettem a kis-teherautomat stb.. Beszeltem a svajci baratommal a kulfoldi versenyekrol, csapatrol, magyar versenyzokrol. Vannak otletek stb, penz az kell mint mindig, de az erdeklodes nagy a "KELETI-BLOCK" irant, specialisan amiota "Felfedeztek" Robert Kubicat (Lengyel versenyzo) Majd errol tobbett kesobb. Kosz,
most, hogy ott lehettem elég semmitmondónak éreztem, persze lehet, hogy azok számára érdekes volt, akik nem lehettek ott
sajnos nem sikerült megállapodni a SportTV-vel a mûsoraik netes másodközlésének ügyében, a következõ célpont a Viasat3, õk remélem partnerek lesznek, a Hungaroringes mûsoruk egyébként is nagyon jó volt szerintem
En eggyet ertek, sot: akartam is mondani, hogy talan a magyaroknak kellene menni kulfoldre. Han nem is messzire, de legalabb Brno ba. Mert az a palya megy, sokan hasznaljak. Sot a McLaren is hasznalja tesztelni. A masik pedig az, hogy ezt a Suzuki kupat tovabb-fejlesztve biztoss hogy tobb szponszort lehetne talalni. De ez a rendezokon mulik, es ami most van, az sem valami hogy meg legyen rendezve. Szoval lehet almodozni, de mindennek a penz (vagyis a hianya) a vege... En dolgozok eggyutt egy baratommal, aki egy svajci csapatnak a tulajdonosa. Vannak lehetosegek persze, de ismet: penz kell, es muszaj a hordo szammal....
Ma 14:30-kor Suzuki kupás összefoglaló
Örömmel tájékoztatjuk a versenyzõket és az érdeklõdõket, hogy a tegnapi technikai akadály elhárult, így ma 14:30-kor lejátszásra kerül az orfûi Suzuki Kupás összefoglaló. [2006.06.02] Örömmel tájékoztatjuk a versenyzõket és az érdeklõdõket, hogy a tegnapi technikai akadály elhárult, így ma 14:30-kor lejátszásra kerül az Orfûi Autós Hegyiversenyrõl készült Suzuki Swift Kupás összefoglaló. A tegnapi helyrehozhatatlan rendszerhiba miatt sajnos az eredeti idõpontban nem lehetett lejátszani a felvételt, azonban mára már megoldódott a helyzet. Szerencsére a gépen nem sérült meg gy anyag sem , így legalább annak örülhetünk, hogy a teljes anyag levetítésre kerül ma, illetve az ismtélések idõpontjában.
Az adás ismtélései: Június 5. 10:45 Sport1 Június 6. 04:15 Sport2
valaki vegye fel plz :-)
az igaziból a helyi Ferrari/Maserati kereskedõ "nyomására" történt, hogy fellelndítsék az itteni egyébként szerintük egész jó eladásokat
idén már nem jönnek, elnézve a lelátót stb nem volt nagy befektetés, pedig a verseny maga király volt
Amikor a lada végigparkettázza a Monza-i célegyenest, benne lennék. :))))) A lezmóban meg akkorát driftel hogy arról írnának hetekig. Igen, megcsináltuk. :)))
Vagy az Olasz GT mikor idejött.. Az attól még Olasz GT futam volt, wildcard-al rajthoz lehetett volna állni az itthoni mezõnynek is. Pedig nekik több pályájuk van, de kipróbálták a HunRing-et...
Örülök Mike, minden reggel mosollyal kelek, nem errõl van szó, de 4db HunRing van. és tudom hogy Brno-ba 3óra a vonat, kocsival gyorsabb, gyakorlatilag végig autópálya.
Nem azért valami a valami mert Sachsenringen csúszol ki :))) Hanem attól hogy ha egy hegyi futáson összetöröd magad, abból kifizeted az utazást Sachsenring-re és ott kifutsz a sóderra, plussz nagyobb eséllyel írnak rólad. Akarja a fene megmondani hogy hogyan csinálják itthon :)) csak lehetõség lenne, mert most Bódis Porsche elindul nagy pénzekért egy-két nemzetközi futáson, amugy meg itthon megvan akivel csatázik, és az nem a Ladás (aki egyébként nagyon is jól kente), vagy az Astra. Mi van akkor ha elverik a mezõnyt a jobban felkészített Német járgányok? itt az lenne a lényeg hogy az ottani befutó számít az itthoni bajnoki pontokba, érted? Hiába fut 5.-nek egy erõs nemzetközi mezõnyben, az itthon az 1. hely. A motorosoknál ezt már régóta csinálják, és így indult vhogy az Alpok-Adria Kupa..és többen így jutottak nemzetközi szerepléshez.
Lol. :))) Sztem senki sem akar szákszenringen azért sóderbe futni mert az a nagy szákszenring és fú vazze. :)))) Gondolom azért németben is vannak olyan kupasorozatok amikrõl nem tudunk, nincsenek tv-ben, csak a sportlap utolsó két oldalán. Megoldás lehetne még az is, ha a szomszédokkal lennének közös kis márkakupás autóink és akkor egyszer itt egyszer ott lennének megrendezve versenyek. Német azért messze van ahhoz, hogy a kis magyarok kiruccanjanak és elkörözgessenek. Tavaly voltak itt ha jól tudom kûfõdi emberek is a Ringen, el is picsáztak bennünket (igaz volt két olyan dtm mercijük, amivel még te is megnyerted volna:)))) ) Az után a futam után nyilatkozták a magyar sportemberek hogy jóval fejlettebbek, elõttük járnak, de nem tudnak mit tenni, marad ez. Az a baj hogy kis ország vagyunk, rossz helyen vagyunk, nem egy autósnemzet, 2pályával, marad sztem ez a helyzet még beláthatatlan idõig. Sõt, örüljünk, hogy van ilyen legalább és nem csak egyszer egy évben F1.
Márcsak azért is megérné, mert nem mindegy hogy Orfû-n borul az árokba vki, vagy nálunk Dobogókõn, vagy SachsenRing-en ill. Brno-n sodródik a sóderágyba. Kár lenne a hegyifelfutóért, de pl most: Idén 4db HungaroRing van, két hegyifelfutó, és az EuroRing ami érdekes verseny lesz, oda is mindenképpen elmegyek. Szal szerintem vagy az egyik HungariRing-es futást el lehetne cserélni, vagy az egyik hegyi futást..simán. Ha a Német sajtóban fellelhetõ lenne a Clio illetve Suzuki futam, máris könnyebb lenne a továbblépés szvsz.
De ez olyan sírás hangulatú, pedig alapvetõen úgy gondolom hogy egyre jobb a helyzet. Sok múlik a sorozat szervezõin is...szerintem idõszerû lenne elsõ lépésként egy két külföldi pályán is versenyt szervezni, vannak a közelben olyan pályák amik alkalmasak autóverseny rendezésére, sõt pl. Brno sokkal minõségibb szvsz mint a mi HunRing pályánk, pedig jobb a használtsága, és alapvetõen motorpályának épült ez a mostani vonalvezetése.
Vhogy rendet kellene csapni, mert most ránézésre pl. a nyitott mezõny elég össze-vissza, Porsche-k mennek Mitsu ellen és Lada ellen, X-es Bertone Fiat-ok ellen, Opel Astra-k, Suzuki-k ellen..szal kicsit kusza. De a Clio-t és a Suzuki-t simán lehetne vinni külföldre is, ahogy a motorosoknál, õk is mennek külföldre az országos bajnokság keretein belül. és akkor jobb esély lenne a továbblépésre. Viszont valamennyit drágulna az éves költségvetés, de én szerintem megérné..
:))) Igazából arra gondolok, hogy vannak cégek akik támogatnak,..tehát müködik a szponzoráció, de akárki nem támogat valóban, még olyan kisvállalkozás is nehezen akinek pedig szakmája az autóterület. :( és nem figyelnek eléggé a sorozatra, így nem kezelik értékén. Vhogy az van amit Norbi is mond, egy professzionális hozzáállással lehet szponzort keresni-találni itt az országos futásokra, ez müködik hiszen azért látjuk, nincs sok, nincs elég sem, de lehet találni. Maguktól nem jönnek az látszik az autókon :( Viszont nemzetközi sorozatokban elindulni, az már valszeg túllép ezen is.
SZoval azt mondod hogy a tobbsege a magyar versenyzoknek a sajat zsebukbol fedezit a Markakupat? Ha igen, akkor az nem samli... megyek vissza magyarba lakni.
en most arra focuszalok, hogy tudjak hozni amerikai uzletet magyarba. a "Borravalo" az szponszori penz. en is jol jarok, es a termek gyarto is...SOT...!
na haragudjatok a mindenfele kerdesemeiert, de me lett a Zsolt Baumgardner el? O mar nem versenyzik?
Hát ja :( Anno én is arra gondoltam hogy ha az adóból le lehet írni, akkor még királyság is, de nem lehet, illetve bonyolult és még úgy is kevés, én alapítványt nem akarok, egy létezõbe belenyúlni hogy ott a pénz folyását szabályozni az már riasztó. És ha az adót kivesszük, akkor nem marad más csak hogy fûzõdik-e érdekük hogy megjelenjen ott a nevük, vagy nem,...mert különben az esetleges támogató csak ablakon kidobott pénzként látja. :( Egyszerûen nincs más út, vagy nagyon tökeerõs szponzor kell, vagy olyasvalaki aki érdekelt a sportban, esetleg..esetleg rajong az autósportért. Állítom ha kedvezõbb feltételekkel lehetne adócsökkentõ tételként szerepeltetni a sporttámogatást...sõt kifejezetten egy versenyzõ támogatását, sokkal kedvezõbbek lennének a feltételek...sokkal több tehetség kapna lehetõséget. Egyenlõre tök sz@r szvsz. Legalábbis most pl. jó hogy Norbiék bekerültek, de ezzel még nincs megoldva sajnos, ...pl. Norbi eredményei után teli kellene legyen matricával az autója, vagy fõszponzori kapcsolata kellene legyen.
Igen, én se gondoltam volna még egy éve se hogy eljuthatok oda ahol most vagyok, csak az a baj hogy ez nem az az üzleti terv, és nem az a win-win szitu amit szeretnénk, és egy olyan ember hiányzik (nekünk legalábbis) aki abból él hogy fut a cégek után, és hogy ennek az egésznek a pénzügyi hátterét viszi.
Hmm...Ezt at kell gondolni....... Csak annyit mondok neked hogy 3 evvel ezelott soha nem gondoltam volna hogy a fiam idaig is eljut, mert meg a Markakupa sem olcso. Az a lenyeg, hogy meg kell nezni minden oldalt, muszaj minden lehetoseget ki-kutatni.
A palyaval kapcsolatban eggyet ertek veled es jo ottlet. a RabocsiRing pedig mar majdnem ott van. Az is lehet hogy a kozeljovoben tudna fogadni Markakupasoka is nemcsak Rally Cross.
"Magyar tamogatot meg nem lehet talalni, mert mit reklamozzon a Nemeteknel, Angoloknal, Svedeknel"
Az igazi kerdes az az, hogy "Mit tudjon a nemet angol amerikai es sved hirdetni, hogy a magyar megvegye" Peldaul: Ha van egy fiatal magyar versenyzo (ok ok Elliott ra gondoltam, es tudom hogy o csak fel-magyar, de miutan jol ejti ki hoyg ba*d meg, es a ku*rva anyad, ez mar magyarosabba teszi ) aki jol megy a VW vagy Alfa vagy hasonlo bajnoksagban, nem godolod hogy ezt a gyar tudna hasznalni arra hogy a magyar vasarlo tomeget (tobbnyire fiatalokat) befojasolna ami tobb penzt hozna? A magyar embereknek pedig talan tobbet kellene gondolni a hirdetesre, de ahogy mondtam, ugy nem lehet oda alni senkihez sem hogy : hej adjal penzt versenyzesre" Ha van egy jo uzleti terved, akkor szerintem ossze lehetne hozni egy nagyobb szponszori lehetoseget, de az a lenyeg hogy win-win legyem mind ketto party'nak. Szoval: Ebbol a sistemabol kiindulva, szerintem idosebb versenyzok is tudnanak tobbre jutni. Ahogy mondjak, a mai napban nem az a legjobb versenyzo aki a leg-gyorsabb, hanem inkabb az aki gyors, de marketing-elheto is tobbnyire.
Hát tehetséges csávókból tényleg nincs hiány, ahogy kinéz, inkább olyan emberekbõl van hiány, sõt nincs olyan, aki összerakná egy ilyen Dream-Team-nek a pénzügyi hátterét. Mert hiába tudunk vezetni, ha nincs meg egy kezdõ tökénk egy komoly sorozathoz.
Szerintem lehetne "epiteni" egy Magyar "Dream-Team" et, mert van gyakorlat eddigi tapasztalatom irant. A sponsorship az mar egy teljesen mas tema: En evek ota foglalkozom ezzel, amiota nem tudtam ossze szedni penzt a fiam F-BMW versenyehez. Az en tapastalatom szerint, olyan mar sajnos nem letezik hogy valaki azt mondja hoyg: Ok gyerek, itt van egy zsak penz, menjel versenyezni es hirdessd a cegemet mert en ugy is leirom az adombol" Ez americaban is igy van, es magyarban is gondolom. Szerintem: a legjobb megoldas az ha kialakitassz egy "Business-to-Business" lehetoseget. Tehat PL. "Hej bandi, itt hozok neked kereskedot az uzletedhez...csak azt kerem hoyg adjal nekem 30% ot, hogy tudjak versenyezni" Igy en is jol jarok, es te is" Ez a megoldas mar sokkal jobban megoldhato. Csak hogy egy peldat mondjak, en tavaly egy fuvarozasi tarsasaggal dolgoztam. Nekik semmi kozuk nem volt a versenyzeshez, de azt mondtak hogyha en hozok nekik vasarlot akkor adnak nekem 15% ot amit tudok hasznalni a "szponszoralasra" es SOT: Feltehetem az uj vasarlo matricajat,hogy ugy nezzen ki mintha o lenne a szponszor. Tehat a fuvarozo jol jar, a vasarlo jol jar mert 'ingyen' van a hirdetese, es en persze hogy jol jarok.
Szerintem, egyszeruen csak penz:) Nem ismerek pontos szamokat, de a Nemeteknel, Angoloknal tuti hogy tobb 10 millio forintnyi penz lehet az egy eves dij. Ha jol emlekszem, egy DTM-es Merci-nek volt tobb millio forint a berleti dija egy versenyre;) Magyar tamogatot meg nem lehet talalni, mert mit reklamozzon a Nemeteknel, Angoloknal, Svedeknel?! :))) Kis orszag vagyunk, meg palyaink sincsenek, es meg ez az egy gyorsasagi sorozat is eleg nyogvenyelos:/
Sok-sok milliardos befekteto kellene, tobb kissebb klub palyat kellene epiteni, es sok hasonlo markakupat, versenysorozatot inditani. Almodik a nyomor;))))
Persze, a pénz. Nem jött össze elég hogy egy teljes idényt végig tudjon vinni. Azt mondta csak néhány verseny tudott volna menni, de úgy meg nem akar, ami érthetõ is. Bár errõl Õt magát kéne megkérdezni, én sem tudom pontosan mi volt.
Norbi, miert nem sikerult a Webber nek? Milyen akadajokba rohant bele? Gondolom Penz az elso: Mennyibe kerulhetett? Es a Szponszorok? Mas akadaj nem lehetett, mert ha van penzed es tehetseged, semmi csapat sem mondana azt hogy "nem". Specialisan a mai economiaban. Kosz,
ok kosz atnezem mindkettol. Meg jo hogy ismerek valakit aki beszel svedul... :) A WTCC bizos hogy tobb mint $2 millio legalabb. Na mostmar csak meg kellene nyerni a lotto't :)
Az STCC-rõl én árakat nem tudok, de ugy gondolom biztos nem olyan drága mint egy WTCC, vagy BTCC. Az Stcc-t itt találod, mondjuk most hogy igy utánna néztem kicsit fejlõdött ez a dolog, azért ez mégse lehet olyan olcsó:STCC
kosz mindenkinek az infot. Igaz hogy nem beszelek nemetul, de mar kuldtem is egy emailt az ADAC motorsport igazgatojanak, es kertem informacio irant. Van nagyon sok ismerosunk Europaban, de foleg formula szeriaban es nem sportautoban. Olvastam, hogy a VW Polo kizarolag a fiatal vesenyzoknek van keszitve, ugy mint a Formula BMW. Az ev at 15-22 eves. Szoval Elliott 16 evesen meg ok. A Penz az nagy baj, mert peldaul Jenzer motorsport (svajci csapat, Frederico Montoya a driver) a Formula Renault 2000 hez $400 ever dollart ker egy szezonra...!!! Szoval remelem a VW Polo olcsobb lenne, es ahogy mondod ez egy BETET futam ahogy 63 ezer nezo van es igy a szponszorok is jonnek. Na tobbet fogok kutatni es majd mondom hoyg mit talalok. Ell tudnek olyat kepzelni, hogy egy Magyar csapat indulna a VW Polo Cup ban....... Ez csak egy otlet persze...
A Wéber 2 éve probálkozik kijutni külföldre magyar "pénzbõl", és pont ilyen WTCC vagy Megane Trophy a célja, habár nem biztos hogy pont a VW Polo Cup-on kereszül, és nem sikerült neki. Mondjuk Õ a kora miatt már nehéz helyzetben van. De akkor is szerintem ha van lehetõségetek inkább külföldi csapattal, és külföldi szponzorokkal érdemes próbálkozni. Magyarországon még nem divat az ilyesmi sajnos.
Ok, eloszor is, ha ez OFF TOPIC akkor szoljatok. Elkeztem egy beszelgetest B-Type al a WTCC forum on. Lenyegeben a kerdes volt, hogy Kozep-Europaban milyen "elerheto" verseny van ami a WTCC es a Magyar Markakupa kozott van. Olyan, amit nagyobb szponzorok is megneznenek. B-type ajanlotta a VW Polo Cup ami egy Betet verseny A DTM ben. Ezt meg is neztem, es tetszik. Szoval a kovetkezo kerdes: Tudjatok talan hogy egy ilyen szezon mennyibe kerulhet, es azt hogy egy Magyar csapat be tudna-e lepni? Szoval ha valakinek barmi velemenye van, akkor johet, es ismet ha off topic akkor csak szoljatok.
Misu a pü-mre mi a válasz? Jön majd az email? Nem nagyon akarlak sürgetni de már jó lenne ha tovább tudnám adni a megfelelõ emberek felé. Köszi.
ezek még szerintem a Spori kamerái, a Norbiét még nem raktam fel :-P
az jo. Ha tudsz, akkor megneznenk. Remelem egy par heten belul mi is tudunk feltolteni az UJ web oldalra az Elliott versenyeit, es a NAGY bukast Orfu n.
Alliotag, egy versenyzo ott halt meg 6 eve pont a 22. kanyarban Orfun. Ezt hallottam.... Mert mondta valaki Elliottnak, hogy az jo lett volna ha 6 evel ezelott lehetet volna kapni HANS vedot...
Ha akartok a verseny elott edzodni, fel lelheto tavalyrol belso kameras video a versenyrol! Nekem Norbi-tol van egy-ketto, de nem tudom publikus-e?! Ha igen, vagy ha fent van mashol is, akkor adok linket! De adhat mas is;)))
ok, megorit a terkep, szeretnem ha vegre google osszehozna valami komolyabb magyar terkepet. Itt van egy link, szoval ugy van ahogy gondoltam, kozel van Egerhez. http://www.sasvar.hu/magyar.html
Kosz az infot. Elliott jovo heten megy felmerni a teruletet. A palya jol nez ki a terkepen, de en is kivancsi vagyok az ut minosegre, es a biztonsagi dolgokra is. Majd ahogy van hirek, akkor adom tovabb nektek. Kosz megint.
nem tölti be :( ..szinte sejtettem. Szóval a lapon amit linkeltem, ránézel a -térképek- menüre, ott egy korrekt térkép van, parádsasvárt kijelõlve középpontba kerül, s ott már be lehet tájolni nagyjából.
Nagyon jo. Kosz az infot. De nem akarok muveletlennek kinezni, de oszinten nem tudom hogy Magyarorszag melyik reszen talahato es a palya. Eger kornyeke?