Kerdes: Mi varhato a Matrai Hegyi-versenytol? Ha hasonlitjuk az ORFU'i versenyhez, hogy lehetne ezt hasonlitani? sebesseg, biztonsag, veszely, stb.... Probaltam felkutatni a web en, de nem nagyon talalok semmi adatokat...
Ez teljesen stimmel!;) Egy volt ismerosom evekig elt Miami-ban, es azt mondta, hogy ez a "standart" :))) Nem sok ido kellett, es mar neki is nagy hajo cabrio-ja volt, es teljesen termeszetesen kavezott utazas kozben:))))
Ok, hogyha ugy akarsz kinezni mint egy igazi americai a kocsidban, akkor ezt kell tenned:
1; muszaj automata valto. manual nem jo. 2; ules technica: Ules teljesen hatra dontve, majdnem fekudve. 3: kormany technica: Ball kez az 1 ora helyzetben a kormanyon, es fogni a kormanyt nem a kezeddel, hanem a csukloddal. job konyok a konyokolon, a fejjel bedolve a jobb oldarja, ugy hogy a ket elso ules kozt nezzed az utat. A jobb kezzel pedig vagy tekergeted a radiot, vagy fogod a pohar kavet, vagy borotvalkozol. Es mikor veszely van az uton es ki kell kerulni egy karambolt, akkor csak annyit tudsz csinalni hogy fekezni... sokszor meg azt sem
Hát sajnos nem rendszeres :(
De offolunk! pláne rólam, és az nem jó. :)
Inkább infók jöjjenek ha vannak, magamról már így is többet tudok mint kell :)
:))) Elköltöttem rá egy komplett melóm árát, pont elõtte volt hogy nem akarták kifizetni egy munkámat mert biciklivel mentem kiszámlázni és bepróbálkoztak. De hazudnék ha azt mondanám hogy nem szeretem az autómat, nagyon szivesen beszélnék róla még órákig
De egy versenyautót, ..egy Suzuki Swift alapú versenyautót teljesen más szemmel nézek,..mert az versenyzésre van, és versenyezhetnek vele. Tehát a versenyautó mindenek felett
"De a PT-ben sztem elég kispolgárinak nézek ki :))" Aki latott Teged, szerintem nem ezt gondolja, foleg nem egy PT-ben, ami azert nem egy "nepauto" a haromszoros Suzuki Swift araval:)
Imádom az amerikai vasakat, tökre nem szégyenlem, a Ford-ot és a Mercury-t összvissz 60.000FT-ért vettem, és aztán szépen öltem bele a pénzt amit kerestem :) DE imádom az amerikai autó-motorversenyzést is, a CART, a NASCAR, a dirt track Harley-kat, az AMA Superbike-ot és a versenypályákat :) De a PT-ben sztem elég kispolgárinak nézek ki :)) mert arról szól, kár lenne tépni mert hülyén is nézne ki szvsz max fordulaton, üveghangon járatva :)
Én is nagyon szeretem az amerikai kocsikat. Ki szeretnék valamikor menni egy NASCAR-versenyre is, de ez a szemét vizum dolog megnehezíti nagyon. Jövõre viszont ott akkarok lenni.
OFF: nagyon dögös viszont ennyi pénzem nincs :))) Ha lenne akkor egy másik autóra költeném, aminek sajnos még nincsenek papírjai (az átalakításról), de formailag közelebb áll a szívemhez (bocs PT :) ) Egy Mercury Cougar xr7 karosszériás Ford Granada coupe-m van már szüleim garázsában lassan 10éve, 2.0-es V6-os Ford Capri blokkal...azzal lehet mókázni nagyon...csak sajnos még sok pénz lenne mire hivatalosan az útra engednék. :( ON:
Es itt van a CHEVY HHR ami lenyegeben a PT Cruiser valtozata.
B-Type: Latom hogy szereted az Americai autokat, es azt is latom hogy szereted az auto versenyzest.... Most meg zavart es egy kicsit engem mert a ketto nem jon ossze... haha Remelem hogy mikor ulsz az americai autodban, nem ugy ulsz benne es fogod a kormanyt ming egy tipikus Americai? Haha!
a dolog úgy mûködött, hogy a depóból GPRS kapcsolattal próbálkoztam amikor megérkezett a papír az eredményekkel, bár néha a hangosbemondó után is elkezdtem írni
az elsõdleges cél az volt, hogy az eredmények és az azt közvetlenül befolyásoló tényezõk gyorsan ismertek legyenek, az idõjárást szerintem említettem, ha én nem is, akkor a versenyzõk a nyilatkozatban a pályabejárás alatt felvett beszélgetés pedig hamarosan felkerül, ezzel az volt a gond, hogy a képek nem készültek el és látatlanban érthetetlennek tûnik, hogy melyik kanyarról beszélnek a pilóták, onboard videofelvétel pedig csak a korábbi Zengõs van. A nézõszámról ötletem sincs, háttérdolgokat pedig igyekszem utólag megosztani, hosszabb, átfogóbb dolgok megírása nekem sajna nem megy a depóban
Misu az a helyzet hogy én nem néztem, mert nem voltam gép elõtt, amikor ideraktad a lehetõséget, akkor gyorsba bereggeltem, eltároltam, de látni sajnos nem láttam müködés közben. Ez hogy is müködött?
és látatlanba: mivel ez végül is egy szaklap, ezért gondolom jöhet minden, talán lényegtelennek tûnõ infó is, kinek hány és milyen állapotú gumija van, esetleges problémák..még az apróbbak is. Idõjárás, aszfaltminõség, pályaállapot, beállítási nehézségek mibenléte, nézõszám..szóval bármi.
@FB2 #122: gratula a fiadnak, nem semmi, ahogy talpra állt vasárnap ;-) Annak pedig örülök, hogy tetszik az oldal, melyik nyelven olvasod?
köszi :-)
Kozben rajottem:) THX! Sogorom kedvenc autoja (lenne):) Neki sincs semmije:))) Tetszik nekem is, kiveve a hatsolampajat:) Valamiert az nekem nem stimmel ott:))) De amugy mint Amcsi auto, mint szinte az osszes Amcsi auto, arra tokeletes amire kitalaltak.:) Egy nagy baja van, hogy k*rv* draga:D Bar ez erosen relativ;) Inkabb ugy mondom, hogy nekem egy ilyen, vagy egy fele ennyibe sem kerulo is kiba draga:)))) Bar nincs jogsim, de ha lenne, talan egy 2-300E forintos roncsban gondolkodhatnek, valami leselejtezett ceges, puttonyos, narancssarga (FKFKFT :DD) cuccban, amit lehet zuzni, igenytelen, lehet bele pakolni stb. :)))))))))
OFF: ilyen :) ez végül is tök hasonlít az enyémre, csak nálam nincs hátsó légterelõ, és 'bronzbarnább' . Az autó érdekessége a hátsó felfüggesztés, ami elvileg szabályozza a két kerék egymáshoz viszonyított dõlését egy Z tartóval. Nem egy kanyarbajnok :)))), sem sebesség, szal hülyeség is lenne, viszont nagyon masszív és kényelmes. ON:
nem tudom :) Felfelé is nagyon jó, bár utcai kocsinál oda már kicsit kevés az erõ és sok a súly,..na nem azért mert annyira meredek, de hogy lendületesen lehessen autózni felfelé ahoz már kell a jó súly/teljesítmény arány.
:))) Felénk az összes vagánygyerek Dobogókõrõl lefelé méri meg a tudását. Vannak azok akik azért mennek arra mert nagyon jó erdõillat van, és vannak azok akik rövidítenek,...és vannak azok akik azt hiszik hogy egy utcai tömegszériás alsóközépkategóriás autóval kell megmutatni hogy ki milyen ügyes és gyors :) Szóval utasként utálok lejönni dobogókõrõl, de vezetni nagyon jó, az útminõségre lehet panasz, de a környezetre nem igazán. Viszont mondom, több helyen hiányzik a korlát, és elég meredek lefelé, meg hát erdõ van. Szóval remélem kicsit kipofozzák biztonsági szempontból...és akkor élvezni fogjátok, mert kellemes helyszín.
Muszaj neked kicserelni a fek olajat verseny olajra... Szoval jo meredek lehet mi? En voltam ott mikor gyerek voltam, talan 20 eve vagy igy, de nem nagyon emlekszem az utra..
Dodge, szoval a vezetessek kapcsolatban: az a baj, hogy Elliott a hatso kerek hajtashoz van szokva, foleg a Forma autohoz. (Forma BMW) Amikor egy ilyen auto megcsuszik vagyis tull-kormanyoz (farol) akkor az elso dolog az, hogy vissza veszed a gazt, kontrolalni a hatso csuszast. Az elso kerek hajtasban ez ongyilkossag, mert ebbol van a porges.... Itt pont az ellenkezot kell csinalni. CSuszasnal Gazra lepni, nem elvenni...Szoval ezt kell gyakorolnia, es ellesni a technicat a tobbiektol... Tudjatok hogy talan milyen lessz a masik ketto hegyi verseny hasonlitva az ORFUi versenyhez? Tehat, milyen az ut-szakasz, milyen veszelyes, stb. Es mitt tudtok a EuroRing rol? Azt hiszem ott is lessz egy verseny.
Azt nem tudom hogy találkozunk-e, de rajtam nem múlik :) Viszek pár cimborát is, dobogókõ nagyon jó, bár nem mindenhol van korlát..ezt gondolom pótolják addigra, nekem egy Chrysler PT-m van, ami nem egy versenygép, de párszor elmelegedett már a fékem lefelé :DDD
Ja, en vegre megyek Magyarba Juliusban a Dobogoko'i versenyre, es persze a Hungarian Grand Prix re Aug 6.an. Remelem talalkozok veletek a Dobogoko'i versenyen.
Ezt en is kerdeztem tole hogy ez hogy lehet, de nem tudja megmagyarazni. O sem erti es en sem.... :) De nem is nagyon szamit ez most. Az szamit hogy tartsa magat a bajnoksagban, de ugy nez ki hogy a Szombati bukasa miatt ti nagyon elhuztatok tole, szoval: Nehez lessz..... de majd valahogy ossze jol. Mondja Elliott, meging ossze ismerkedett egy par "Bomba lanyokkal". Ami jo is, mert az americai nok azok hulyek amugy is, es a fiam megis csak magyar szarmazasu! Ja. A bukasa utan megint megtanult egy par jo magyar "kifejezest" a nagyapja buszkesegere...haha Kulonben gratulalunk nektek az eredmenyhez. Ugy latszik hogy az egesz PROEX csapat nagyon jol csinalja a dolgot, es tetszik a weboldal is!
Elég sokan eldobták, de hála istennek nem lett komoly baja senkinek az autókon kivül.... Én is lebontottam a kocsi elejét párszor, próbáltam közelebb menni a lassítókhoz, hogy ne veszítsek sok idõt, de amikor leszakadt a lökhárítóm, akkor tudatm,hogy ennél közelebb már nem lehet...:)
Elliott ügyes volt, hogy a bukás után igy összeszedte magát! Aggódtunk is érte, mert elég csúnyának nézett ki az eset. Mikor mondtam neki, hogy a hegyi összesitésben vasárnap második lett, alig akarta elhinni:)
ya, gratulalunk mindenkinek akik dobogora jutottak!!! Elliott 6. lett, de azt mondja ez jobb nyeremeny volt mint a 3. a Ringen, mert ez nagyon kemeny volt, specialisan a nagy bukasa utan tegnap. a 23. kanyarban rament egy olajra, es csuszott. Sajnos meg mingig nem 100% a controlja az elso kerek meghajtason, (ha erdekel a technica akkor leirom) de mar kezd ossze jonni. A tegnapi bukasa utan nagyon ossze kellett szedni magat, mert mivel hogy 'nagyok a golyok', akkor is nehez elfelejteni egy ekkora bukast. Na mindegy, a kovetkezo versenyre nagyon keszen van, es nagyon kemeny lessz, ezt most elore garantaljuk! irok tobb reszletet holnap, az FIA rol is...... (ha erdekel)
Elliott ok. Hogy mennyire gyorsan ment: A belso camerat vissza jatszva, a 22. kanyart 158 km\h al vette be (100 hellyett) es a cel ellott 75 meterrel bukott... (F*ck) Az o hibaja volt. Ebbol a kanyarbol 4. fokozatban, a rev-limiter-ben jott ki, mikor valtott 5.be es az ut szelen megcsuszott. De csak annyit, hogy a baleset tortent 75 meterel a cel ellott, es ekkor Elliott volt a 2 perc 10.500 masodperces idonel...... Gondolom be tudta volna fejezni a 75 metert 9 masodperc alatt megha 60 km/h ment volna is... 2.20.00 volt a legjobb ido ha jol tudom. Ez tudom hogy viccess, de mikor en hivtam Elliott mobilejat, o akkor vette fol, mikor eppen a feje tetejere alva vart arra hogy vissza forditsak az autojat... Mikor mondta nekem hogy mi tortent, en azt hittem hogy hulyul velem, mert annyira nyugodt volt. Azt is mondta hogy a magyar nezok, es a palya munkasok nagyon segitokeszek voltak a balesetnel. Meg az eggyik nezo, egy srac meg viccelt is Elliottal hogy felviditsa\megvigasztalja... Szoval ez tetszett neki. Szoval minden rendben van, es remeljuk hogy jobb eredmenyt erunk el Vasarnap. Gratulalunk Lamara Roland nak is!
Erõsen kezdett a Proex Motorsport csapata a szombati nap elsõ versenyfutamán, ahol Pápai László az ideiglenes második helyet szerezte meg, Szelényi Alfréd az ötödik helyen áll jelenleg, õt Liscsinszky Olga követi a hatodik pozícióban. A futamot az amerikai Ladik Elliot balesete zavarta meg, így Lamara Roland és Hatvani Bálint új rajtot vehetett, Lamara Roland ezt követõen állt az élre 2.24 századmásodperc elõnnyel.
Remélem semmi gond?!
Norbi ma megnyerte mindkét futamot! Nagy grat neki!
kosz a linket. Ugy latszik a Papai Laci hasonlo motor problemakkal kuzdott mint ahogy a fiam es csapat is. Erre azt ajanlom neki, hogy hivja fol az Ifj. Rabocsi Tibort a www.rabocsiring.hu es biztos hogy o tudna neki megmondani hogy ok hol talaltak a problemakat. Kell feldobni a gepet egy OBD II Code reader re, ami megmondja a pontos hibakat. A mi helyzetunkben egy vezetek forrasztas volt szetszakadva. B-Type, te soha nem alszol, vagy mas time-zone ban vagy?
Piski, koszonom, atadom Elliottnak. Elliott kulonben csak 16 eves most. Majd Szeptemberbebn lessz 17. Annyit mondok, hogy az auto motorja vegre ott van ahol kellene, jo lett volna a Szombati versenyre is de nem baj. (motor-computer hiba) A be-allitasok sem voltak ott igazan Vasarnap, mert nagyon conzervativan voltak allitva, de es is meg lessz oldva a kovetkezo versenyre. A fiam vegignezte a videojat, es minden nap hiv fel engem mondani, hogy minden percben mikor nezi a videot, uj hibakat talal a sajat vezeteseben... Meg persze azt is lattuk, amit mas versenyzok "Blokkolasnak" neveznek, ami americaban Fekete zaszlot hozna elo...de persze nem americaban vagyunk hanem magyarban. sot: igy a fiam meg kemenyebb is lessz, mikor vissza jon ide, akkor jol leveri az americaiakat. Azert vagyunk itt, mert azt americaban mindenki tudja, hogy az europaiak sokkal kemenyebben versenyeznek. Mondtak sokan nekunk hogy nehez at-alni a forma autokbol (hatso kerek) az elso kerek hajtasra, de nem nagyon halgattuk oket. Most meg kiderul, hogy a finom levaltasokat es finom gaz adast a kanyarbol kifele el-kell-felejteni! Mostmar elhiszem pedig hogy mit mondtakk nekunk. De az is igaz, hogy Tura autobol at-alni Forma autoba meg nehezebb. Az a lenyeg hogy a kovetkezo RING versenyre, a beallitas, es vezetes stylus valtoztatasa utan szeretnenk nyerni 2.25 masodpercet, de 1.800 biztosra. a kovetkezo versenyen (Orfu) viszont el fog dolni hogy kinek van nagyobb golyoja, es ki a gyorsabb barmi elozo gyakorlatozas nelkul... szerintem ez VADALAT LESSZ!
Kicsot megkésve szólok a témához.
Kint voltam mindkét nap, láttam a futamokat, nagyon örültem, hogy végre elkezdett arról szólni a dolog, amirõl kellene.Miszerint fiatalok megmutatják mire képesek és végre tényleg a vezetési tudásé és ügyességé a fõszerep.
A 2 márkakupa végeredményének különösen örülök, Michelisz Norbi és Kiss Norbi szerintem oda kerültek végre, ahova valók, innen már tényleg csak a csillagos ég a határ.
Persze a többiek se semmik, Hatvani, Elliot például, de azért érezhetõen máshol jár ez a két srác.
És semmiképp se feletkezzünk meg a 15 éves "kislányról" aki formula autóval nyert.
Bonyolult es sokszor erthetetlen ez a jog, de valoban jobb a biztonsag:) Volt mar, hogy orias plakatokat azert kellett leszedetni az utcarol, ujra csinalnom, ujra kinyomatni es felrakatni az egeszet, mert egy (zug)ugyved kitalalta, hogy hasonlit rajta egy reszlet egy hires termekre (aminek semmi koze nem volt a hirdetett termekhez!):( Termeszetesen nyert, azert volt az akcio:) Ja, es a Pannon GSM-mel szemben nyert:))
egyébként részben megértem õket, ha tendenciává válik, hogy az utolsó ismétlést követõen mindig kirakjuk, akkor elméletileg elképzelhetõ, hogy potenciális elõfizetõket vesztenek amiatt, hogy kiszámíthatóan kivárja XY, amíg mi kirakjuk ezzel megspórolva X ezer Ft elõfizetési díjat, de kiváncsi lennék van-e olyan elõfizetõ ma, aki a gyorsasági OB miatt nézi csak a csatornát :-D
Ha Premier League meccseket raknánk ki azt mondom oké, de aki nem akar fizetni az OB-ért az kimegy megnézni a ringre egy versenyt :-D
Ezt sosem ertettem, ezen mindig kiakadtam:) Voros Csabaekat regrol ismerem (ismertem:D) - amikor meg kezdtek - akkoriban beszelgettunk errol arrol (akkoriban foleg net:D). De sosem ertettem, hogy miert kell mindent ennyire tul komplikalni?! Sosem fogja a Sport1 tobbet leadni ezt a musor, nem sok ertelme van az ismetlesenek, es mas TV csatorna sem fogja atvenni, mert annak sem sok ertelmet latom (kiveve a kissebb-nagyobb auitos musorok, akik esetleg reszleteket kapnak belole).
A lenyeg, hogy kiszurtam veled:) Ha nem szolok a jogi dolgok miatt, nem irsz nekik, lehet hogy sosem tudjak meg:))))))))))
Megprobalom letomoriteni rendesen, de egyelore Mpegben tobb mint 1 giga:) Ha fel akarod rakni, nem art ha a Sport1-et is megkerdezed, nehogy problema legyen belole;)
fel tudnád rakni valahova? elvileg felvette Papailaca is, de legyen inkább kettõ, szeretném felrakni a mûsort a Proex oldalra, mert vannak, akik nem tudják fogni a Sportcsatornákat
Orfu az eletveszelyes lesz:) Legalabbis, amit a video alapjan lattam, a a hiba nem megengedett luxus, mert azonnali kieses a vege:) Es a kiesest komoly auto toressel egyutt kell erteni:))
Szerintem jó kis öszzefoglaló volt:)
Mivel 'ismeretlen' pálya mindenkinek, ezért én is a túlélésnek alárendelt eredményt mondanám. Kivéve ha ráérzett a fiad,..mert lehetséges hogy befekszik neki a pálya ritmusa. De ha nem, akkor a tapasztalatszerzés az elsõdleges sztem (autó-pálya-gumi).
Egy új pálya esetében elengedhetetlen a sok gyakorlás, a többieket is érdemes nézni, hogy hol, milyen íveken mennek, hol fékeznek, stb. Érdemes a jobbaktól ellesni ezt-azt. Egy ilyen közúton azért a legfontosabb szempont a biztonság, hogy az anyagi kár ne legyen jelentõs. Mennyi gyakorlás áll a rendelkezésre versenyautóval egy ilyen futamon?
El ne felejtsétek ma 18:30, Sport1, Suzuki Swift Kupa
Barkinek van velemenye hogy mi varhato es mi szukseges az ORFU'i sikerhez...? Szerintem kell legalabb ekkora 'sack'
Műholdon is előfizuval, UPC, DigiTV, ezeknél alapcsomagban van sport1 meg a 2 is.
kábelen elõ kell fizetni, mûholdon lehet, hogy csak a 2-es fogható, de azon is lesz ismétlés az biztos