Szoval ha meg nincs, akkor megerdemel egyet. Besenyei Peter otlete mar vilagbajnoksagga notte ki magat....
Itt a mostani oszetett eredmeny:
Pilot Team Nat. Pts. 1 Kirby Chambliss Red Bull USA 24 2 Mike Mangold Mangold USA 21 3 Peter Besenyei Red Bull HUN 19 4 Paul Bonhomme Bonhomme GBR 11 5 Nicolas Ivanoff Hamilton FRA 7 6 Klaus Schrodt bwin GER 6 6 Steve Jones Jones GBR 6 6 Michael Goulian Goulian USA 6 9 Alejandro Maclean Maclean ESP 3 10 Nigel Lamb Lamb GBR 2 11 Frank Versteegh Versteegh NED 0
Kovetkezo verseny:
Szeptember 2. Longleat, UK
Besenyei Péter lecserélte tavalyi gépét és az idén egy egyedi festésû Velox Revolution típusú géppel kívánja megnyerni az összetett versenyt. Tavalyi gépe 130 kilogrammalal volt nehezebb ellenfelei gépénél, így mindig hátrányból indult. Az idénynyitó futamon azonban még nem az új géppel versenyzett. Elmondása szerint az új gép lomha volt, a szûk fordulókban pedig sokat vesztett a sebességébõl. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy csupán a nyolcadik helyen biztosította helyét a döntõben. A versenyen nem is a Velox Revolutionnal repült, hanem egy kétüléses Red Bull géppel.
... és amit ezzel a géppel véghez vitt, az maga volt a csoda! Besenyei Péter a harmadik helyen végzett az idény elsõ versenyén.
A budapesti eredmeny:
os Name Nat. Time 1 Steve Jones GBR 02:31.45 2 Paul Bonhomme GBR 02:32.44 3 Mike Mangold USA 02:36.63 4 Michael Goulian USA 02:37.43 5 Kirby Chambliss USA 02:46.74 6 Nicolas Ivanoff FRA 02:48.56 7 Klaus Schrodt GER 02:50.82 8 Alejandro Maclean ESP 02:52.90 9 Nigel Lamb GBR dq 10 Peter Besenyei HUN dq 11 Frank Versteegh NED dq
Abu Dhabi
Barcelona http://www.redbullairrace.com/images/galleries/Barcelona_06.05.06/DG_BC__768.jpg
Igen, csak hobbi, köszi, hogy megnézted Õket. Sajna ezek nem lettek most túl jólsikerült fotók, tavaly jobb objektívem volt a célra. Igen, Besenyeit már az elején kizárták.
Pár infó a red Bull Air race-rõl, amit nem lehet hírlapokban és tévében hallani, csak a reptereken pletykaszinten. :)
1. Van egy ruszki mûrepülõ pilóta, aki elismerten a világ legjobbja (sajna a nevét nem tudom). Õ azért nem versenyez az Air Race-ben, mert nem engedte a rendezõség, mondván hogy túl õrülten repül. Túl veszélyesen. Hogy mi lehet az igazi oka, hogy a világ legjobb mûrepülõpilótája nem repülhet a Red Bull Air Race-ben? Talán annyi, hogy nehogy konkurenciája legyen a mi kis Besenyeinknek, és a red Bull-nak. Mert most is vannak a Red Bull Air Race-ben jobb pilóták a Besennyei-tõl, de azok egy szinten vannak vele. Ha ez a ruszki csüka odaszabadulni, akkor az összes futamot õ vinné.
2. Ezt nézzétek meg. Egy ismerõsöm kinnt volt Abu Dabi-ban, amikor volt az a légiparádé, amelyiket a Légcsavar mûsor is bemutatta. Tudjátok, amelyiken repült a veres Zoli is, és kimentek még az Apollós sárkányosok is. Naszóval, amikor a futamot rendezték volna, olyan homokvihar volt, hogy kénytelenek voltak elhalasztani a Red Bull Air Race-t, azonban a médiát errõl senkise figyelmzetette. Az eredetileg megrendezni kívánt napon már ki voltak írva a végeredmények, amelyek koppra megegyeznek a honlapon látott másnapiakkal. Vajon idõutazok lennének a szervezõk?
Ennyit a Red Bull Air race-rõl.
Üdv: DJviolin
Sztem frankó kis verseny
bÁR SZERINTEM MARHA VESZÉLYES.
Nekik nem. :) Elvégre pilóták ülnek azokba a gépekbe. :)
én ottvoltam szerencsére a redbull vip tribünön szopogattam a cocatail-t közbe :)
szoval, azért mert ugye attol még hogy elvágott egy bólyát, attol még nem hagyhatod el a pálya területét, és a pálya nem szabályos sorrendbe végrehajtott elemit kihagyni egyenlõ az elhagyással... szoval miután levágta a bolyát, egyenesen a duna vonalában elment... és emiatt
a képek meg nagyno jók blasta... az a körberajzolt tükör elég brutál volt
a veszélyre meg az oroszrol... az elsõ redbull-on is kizártak egy fickót, akkor még volt touch-and-go feladat, és kicsit jobban odacsapta a gépét, bár nemlett senkisem sem baja, a gépnek sem veszélyesség miatt kizárták
nekem is firefox van és nekem jó(gondolom valamilyen java vagy flash hiányod van)
palik miatt kénytelen voltam elkapcsolni. ez egy bréarcú
én csak nevettem (nem irom le hogy miért mert megint hülye dicsekvõs ujgazdagnak hisztek) szoval elég annyi hogy otthonvagyok a repülé-be, és jovolt mosolyogni a palikon, bár leginkább a vip tribünön ülõ, tipikus 700.000 öltönyvan rajtam és metroszexuális vagyok, a csajom meg 30éve szolibarátok tagja stb. értitek ti, és ahogy okoskodott a szõke pinája elõtte a sok faszi :) " uu ez tul magas " " ezis magas " " ez alacsony " "az a kubai ntul hamart lett áteresztve " és ezt minden 2. figuránál eljátszotta:) barátnõje meg " uuuu . áááá . tttéééénylegggg? deokosvagy!! ^^ és egy puszika a mellkasára ami kilog az armany ingbõl :)
Azon a bizonyos Abu Dabi-s légiparádén még történtek más érdekes események is. Például egy felvágos amcsi vadászpilcsi összetört egy F-16-ost, de mivel az Arab Emirátusok és az Amcsik nagy spanok, ezért nem nézett volna ki jól, hogy Arab földön lezuhant egy amcsi vadász. Ezért akinél fényképezõgépet láttak a szervezõk, vagy kamerát (Több milliós tömeg!), azoknál lecsekkolták a felvételeket, és amelyiken rajta volt a gép, vagy a füst, és a roncs, azoktól elvették.
másrészt kétlem hogy minden egyes embert végig lehet nézni egy több milliós tömegben lásd butapest-en ott "csak" 1800000ember volt spec megtörténik ez az eset hogy lepottyan valaki-valamivel biztos lenne olyan ujságiró-riporter vagy akár civil aki elmegy... ha már látja hogy mi történik, másrészt ez hogy történt? nemvolt olyan fotomasina ami eztán lemereült? vagy valaki memkártyát cserélt. egy többmilliós tömegeet végignézni... meg hogygondolod? ottvan sok hiresség elnök sztárok, és akkor turkálnak a zsebükbe hogy van-e nálad még egy memkártya???
Eleg hihetetlenul hangzik. Egy ilyet nem lehet eltitkolni a sajto elol, ha ilyen sok szemtanu volt. Vagy csak vmi isteni csoda kell hozza, hogy eppen senki nem fotozta le, vagy aki igen, attol is elvettek.
Pedig el lehet. A sztori röviden annyi, hogy egy amcsi f-16-os oktató pilcsinek akkora arca volt, hogy a képe vagy 6 igazolványképen sem fért volna el. A többi amcsi pilóta többnyire nemrég került ki a vadászsuliból, és még ez is tetézte az "oktató" arcát. Állítólag odaszólt a többieknek, na figyeljétek, ezt csináljátok utánam, de nagyon figyeljetek, mert csak egyszer mutatom meg. (Meg lesz egylövésbõl is esete :)) A kapitány a gurulás kezdetétõl maximál forszázst ad, majd ahogy bírja koppig hasrahúzza a botot. A gép vagy 90 fokos álásszöggel emelkedik felfele, és egyszercsak megáll harangban, a pilóta kattint, majd az üres gép aláhull a pályára, ahol kigyullad. Ennyi a sztori. Az arabok pedig azért szedtek el minden anyagot, és azért irattak alá a sajtóval titoktartási nyilatkozatot, mert nem mutatott volna valami jól, hogy arab földön =akár az Arab Emirátusokban is) lezuhant egy amcsi vadász a terrorkorszak idején.
És hogy nem vagyok õrült, arról nem csak az ismerõsöm története tanúskodik, hanem pár netes honlap is. Persze fotó nélkül: Info 1 (Ez a honlap egy arab gép katasztrófájáról beszél, holott az ismerõs bizton állította, hogy amerikai volt. Érdekes. Google
És higgyétek el. El lehet tüntetni a képeket, és a riporterekkel alá lehet iratni titoktartási szerzõdést. Arról az álamról beszélünk, amelyik jelenleg egy olyan üdülõszigetcsoportot épít, ami még az ûrbõl is látható!
Szavamat képileg pusztán az egyik Légcsavar adás támasztja alá, melyen veres Zoli egyik szárnyra szerelt csõkamerás felvétele a sivatagban a távolban valami füstöt mutatott. :) Az vol a pályán lángoló F-16-os maradványa.
Nem tudom, hogy az Al Ain-i reptéren mekkora pálya van, és hogy hány, de amikor a füstöt filmezte a Veres Zoli, akkor már rég felszállt (ha emlékszel a Légcsavar ezen adására, akkor tudod, hogy eléggé a háttérben mutatta a kamera a füstöt) Veres épp akkor a sivatag felett repült).
Én pedig azt is kinézem az arabokból, hogy 1 nap alatt eltakarították a gép roncsait, majd egy kis betonpótlás, és már flottul mûködött is újra a reptér. :)
Nincs fönnt minden adás, csak az elsõ öt. Tudom, mert én vagyok az a Légcsavaros stábsegéd, aki csinálja a Légcsavar mûsor rajongói oldalát. Én vagyok Lanti :)
Ezek után gondolom nektek sem kétséges, hogy ott lenne a helye a Red Bull Air race-ban, mert toronymagasan õ a legjobb. Mikor láttunk Besenyeitõl ilyeneket? Jelentkezett is, csak azzal az indokkal, hogy "túl veszélyesen repül", kizárták. De vajon kire nézve repül veszélyesen?
Arról, hogy Veres Zoli elhagyta a régi Szuhoját, arról annyit, hogyha néztétek volna az egyik utóbbi Légcsavart, akkor tudnátok, hogy most van neki pluszba egy kétüléses Szuhoja is. :)
jól látom hogy átmentünk "reklámozzuk a légcsavar adását" ? mennyit kapsz ?
megnéztem az elsõt(nézem a többit is) tény hogy elég jól csinálja a dolgát de az elsõnél ahol a hosszu hátasbol kijön és csavarja sorba, aztán abbahagyja látszik a gép farkán hogy átesési határon mozog... felõlem áteshet, csak ne az airracen a tribünöm felett 50méteren :)
majd utánanézek énis ennek (megkérdezek pár illetkéest)
Szerintem aki tud ilyen csavarokat, az alapból tud egyenesen repülni is. :)
Ezzel csak arra akarok célozni, hogy ha beengedték volna Air Race-re Jurkis-t, akkor szerintem õ is a szabályok szerint repült volna, mert idõre megy, és megvan adva, hogy egyes kapukon hogyan kell átmennie, tehát nincs egyszerûen ideje feleslegesen parádézni, és pontlevonást kapna.
Nemes egyzserûséggel annyi történt itt, hogy nem akarták, hogy minden futamot õ nyerjen. Mert nem Red Bull-os, és nam tartozik bele abba a baráti blikkbe.
Fejtsük ki ezt a baráti blikket: Az elsõ Air race Budaörsön volt pár éve, ahova Besenyei meginvitálta akadályokat kerülgetni a legjobb barátait. Ebbõl a baráti kis reppenésbõl lett a Red Bull Air race sorozat. Ezért mondják, hogy az egész Red Bull Air Race kitalálója Besenyei Péter. Ezért nem nyomulhat Jurkis és Veres Zoli sem, mert nem tartozik bele ebbe az elit blikkbe. A gond csak az, hogy az Air Race futam úgy hírdeti magát, hogy a világ legjobb pilótái méretik meg magukat egymás ellen. Ami részben igaz is, ám nem teljesen. Mert tényleg a világ legjobbjai vannak ott, ám õ rajtuk kívül vannak jobbak is, akik magasan a legjobbak (mint Jurkis), de nem versenyezhetnek különbözõ okok miatt.
Mondjuk ez tenyleg igaz, hogy elegge zart koru az egesz. En is csodalkoztam, hogy miert nem bovul? Aztan rajottem magamtol is :) Pedig qrva nagy so lenne, ha ebbol is akkora turne lenne, mint a Forma1bol. A helyszinek mar megvannak, meg kene nyitni a reszvetelt masoknak is, akkor a helyszinek is bovulnenek, es mindenki happy lenne :) Csak a barati tarsasag nem. Meg a redbull se nagyon, ha ugy hatterbe szorulna, mint F1ben..
körbekérdeztem ilyen repülõs körökbe, jurgis-es dologgal egyetértenek másik 2 incidensrõl még csak nem is hallottak
A Jurgis-es dologgal úgy értenek eggyett, ahogy én mondtam, hogy õ legjobb, vagy pedig úgy, hogy túl õrült, és azért nem repülhet?
A másik két dologról persze, hogy nem hallottak, ha nem voltak ott. :) Olyat kérdezz, aki ott volt. :)
Az a Légcsavar adás nagyon kellene. Senkise vette fel? Érdeklõdjetek már körbe. Azonnal beigazosodik az igazam, ha csinál valaki egy képet arról, amikor Veres Zoli csõkamerája pár másodperc erejéig mutatta a füstöt a távolban.
Förszt of ól: nem blikk hanem klikk, amirõl Vijó beszél. Ezt a szót használd egybizonyos csoport megjelölésére ezentúl (A Blikk az egy újság :D). Köszi. :)
- A Kairys dologgal kapcsolatban az én meglátásom az, hogy õ sem repül veszélyesebben, mint bármelyik ász pilóta. Õt tudtommal azért nem szeretik a társai, mert folyton "flémel" a versenyeken, csinálja a feszkót. :D Azt kijelenteni pedig a legnagyobb botorság, hogy ezerszer jobb, mint a Besenyei. Kiváló pilóta, ezt aláírom, s személy szerint én nagyon csipázom a búráját, de a fenti kijelentésed akkor is erõs. Különben is, ha megfigyeled, az elsõ 10 név a világranglistán folyton egymás nyakába akasztja az aranyat - hol az egyik nyer, hol a másik. A helyezés köztük már csak pár ponton-tized ponton dõl el. De ha nagyon kiváncsi vagy, idén novemberben lesz egy FAI World Grand Prix ismét Motegiben, ahol indul Besenyei és Kairys is... ;)
- Az, hogy ki kerül be a versenysorozatba és ki nem, szerintem nem egyedül a mi Péterünk dönti el azért...bár beleszólása van, ezt nagyban valószinûsítem.
- Azt is hiba volna kijelenteni, hogy ha Jurgis is versenyben volna, sorra nyerné a futamokat. Ha megfigyeled, aki csak tud, vált át Edge 540-re. Szép lassan kikoptak a Szuhojok. Bár bivaj erõs, mégsem tudja azokat az egyéb paramétereket, amiket ez a fajta verseny megkíván. Az Edge és az Extra nagyságrendekkel fordulékonyabb, és kezesebb, mint egy Su-26 vagy Su-31. Én személy szerint nagyon sajnálom, hogy ez így történt, mert annak az M-14 mocinak a hangja semmihez sem fogható... dehát a gyorsaság, és az eredményesség ezt követeli sajna. :( Szóval én bizton kijelentem, hogy ha Jurgis a mostani Su-31-ével versenyezne, a futottak még kategóriában kullogna csak. Ezzel kár is vitáznotok.
- Budaörsön sosem volt RedBull verseny, mégcsak próba sem. Tökölön ellenben annál inkább. :)
- Azt a bizonyos touch&go feladatot épp a biztonságosság érdekében vették ki a programból. Egyrészt rengeteg idõt lehet vele veszteni, másrészt a verseny hevében a gép szerkezete (futóbekötések pölö) sínylené meg a gyõzni akarást.
- Tény és való, hogy ez a mostani csapat legtöbbje számomra is teljesen ismeretlen volt, de ennek ellenére nem merném kijelenteni, hogy csak azért kerültek be a versenybe, mert a Besenyei spanjai... Ha próbálod ép ésszel átgondolni a dolgot, rájöhetsz, hogy azért nemlehet pl. 20-30 fõs ez a csapat, mert akkor nem egy délutános, hanem 1 hetes lenne egy-egy buli...
- Érdekes...én több ízben is beszéltem egy barátommal, aki kinn volt ezen az arab versenyen - konkrétan az UL csapat tagja volt -, de nem említett semmi olyat hogy meg lettek volna fenyegetve vagy egyáltalán hogy kussba kell lenniük ezzel az eseménnyel kapcsolatban... Bár az arabokról sok mindent el lehet hinni, azt azért mégiscsak kizártnak tartom, hogy a helyszínen átvizsgálták mind az x millió nézõt, és elvették a kompromittáló felvételeket...gondoljál már bele, az mennyi idõ volna! Kábé 3 nap múlva otthon is lennél... :D Szóval itt valami más lehet a háttérbe...már ha egyáltalán van.
- Besenyitõl is látni érdekes és megökkentõ figurákat. De az olyan figurákat, amihez pusztán a gép ereje szükségeltetik (lásd: függõleges nyomatékorsó vagy a kobra manõver), értelem szerûen nem repüli, hisz ahhoz kevés az Extra lóerõ/tömeg aránya. Pontosabban repüli, csak nem olyan látványosan. De most majd, ha összeszokik az új Edge-el, biztos vagyok benne hogy lesznek új nyomaték-figurái is. Egy adalékként pedig: azt a bizonyos kobra-figurát már ezer éve repüli a Kirby Chambliss is az Edge-ével... Szóval igazából semmi olyat nem repül a Kairys, amit csak õ tudna a világon egyedül. De ha belegondolsz, ez logikus és értelemszerû is.
S még egy gondolat.
Az utóbbi idõk tendenciája szerint a mai mûrepülõ-versenyek menõje a Su-26/Su-31. Túl azon, hogy valóban látványosan lehet vele repülni a normál Aresti-figurákat, a bírók is sokkal jobban kedvelik, mert könnyû a levegõben "azonosítani" az alakja miatt. Kovács Pali bácsi mesélte egyszer régen (õ is versenybírõ volt a 94-es Debreceni VB-n), hogy nyerhetett volna a Besenyei is simán - ha egy Szuhojban ül akkor... Egyszerûen részrehaljóak a bírák - már ami a típust illeti.
Ám a RedBull versenyekben ez az elõny mitsem ér. Itt csak a gyorsaság számít. Namármost csak akkor lehetsz gyors, ha egy olyan gépben ülsz, ami van olyan kezes, hogy ne gátoljon téged ebben. Namármost a Su-26 és 31-rõl köztudott, hogy igencsak "munkás" egy repülõgép. Nagyon nehéz vele szépen, és pontosan repülni. VZ mondta egyszer: "Olyan a Szuhojjal dobottorsót csinálni, hogy én elkezdem, õ meg majd befejezi valahogy :D" Szóval ezért koptak ki a RedBull versenybõl ezek a gépek. Sajnos.
sok okos gondolatot hallottunk (az budaörs - tököl ért bocs kevertem hirtelen)
no azért nemcsak az idõ számít, szerintem az idei budapesti nyertes, háát több izben magasan repülte meg a bólyákat (pill és adok shotokat-eket)... mig a TOP GUN (palik után szabadon) stilusosabban szebben alacsonyabban egyenesen és mindezek miatt látványosabban elegánsabban repülte végig a pályát...
de hát nemvagy bíra (screeneket meg adom máris)
Én írtam a Budaörsi elsõ versenyt. nem te. :) Én tévedtem.
"- Érdekes...én több ízben is beszéltem egy barátommal, aki kinn volt ezen az arab versenyen - konkrétan az UL csapat tagja volt -, de nem említett semmi olyat hogy meg lettek volna fenyegetve vagy egyáltalán hogy kussba kell lenniük ezzel az eseménnyel kapcsolatban... Bár az arabokról sok mindent el lehet hinni, azt azért mégiscsak kizártnak tartom, hogy a helyszínen átvizsgálták mind az x millió nézõt, és elvették a kompromittáló felvételeket...gondoljál már bele, az mennyi idõ volna! Kábé 3 nap múlva otthon is lennél... :D Szóval itt valami más lehet a háttérbe...már ha egyáltalán van."
Tehát akkor ezek szerint õk is látták lezuhanni az F-16-ost. Én csak azt tolmácsolom, amit 1000 látott. Lehet, hogy a rekonstruálás miatt vették el a fotókat, és ezt pont az õ orra elõtt csinálták. Ezt úgy értelmezhette, hogy midenkitõl gyûjtik be a cuccosokat.
Ahhoz képest egy rohadt kép sem készült az eseményrõl, és neten is összesen két sajtó írt egy olyan eseményrõl, amikor arab földön amcsi gép lezuhant. Nem érdekes?
Hat igen, szuhoj hangja tenyleg nem semmi. Par eve ahhoz keppest, hogy nem tul kezes gep, VZ Budaorson olyan kunsztokat csinalt mikozben iszonyat nagy szellokesek voltak... Masfel meterre a foldtol billentett oldallal athuzas, meg mindenfele. Sokkal batrabban nyomta mint Besenyei. Mindketten ottvoltak uaz napon. Jo kis musor volt. Elotte volt meg vitorlazo murepules is, akkor nem volt akkora szel. Az is nagyon latvanyos volt. Jah, es mindenki ott allt a kifuto vegenel, nem mellette :) Ott repkedtek el egy meterre a fejunk felett szo szerint :)
Hogy ragadjon rád némi kis repülõs szakkifejezés is, a "billentett oldallal athuzas"-t csúsztatásnak hívjuk. Egyébként meg leestem a székrõl a röhögéstõl mikor elolvastam! :D
Azt pedig hogy egy gép mennyire jól repülhetõ, mennyire kezes, nem abból szokták megállapítani, hogy milyen kunsztokat csinál. :) Neked kívülrõl egyik gép figurái olyanok mint a másiké, nem veszel észre különbséget köztük, ellenben a pilóták akik repülik õket nagyon is érzik mi a különbség a két típus között (pl. Extra 300S vs Su-26).
Én, mint hozzánemértõ külsõ szemlélõ csak annyit veszek észre az Extra-300 és a SZu-26 különbségében, hogy amikor a Veres elmegy a pálya fölött háton repülve 3 méteres magasságban Extrával, akkor csodálattal bámulunk, viszont amikor régen ugyanezt tette a szuhojjal, akkor nem csak csodálattal bámultunk, hanem eszeveszettül dobogott a szivünk is a Szuhoj nem mindennapi hangjától. :) Meg nemtom, ahogy a Szuhoj fekszik a levegõben, az valami elképesztõ erõt sugároz. Van benne valami megfoghatatlan, ahogy az a madárka szárnyal.