Szerintem lefotóztak a rendõrök ma. Max 65-tel mentem lakott területen azért mennyi bírságot kaphatok?
Sajnos nálunk a gyorshajtás párosul türelmetlenséggel, és príma utakkal.:(((
Nagyon durva csak az a baj hogy egyszer ott hagyja majd a foga fehérjét a nagyszámok törvény szerint, és amí még nagyobb, hogy lehet az övével együtt más vétlen sofõrét, is de maugy respect ahogy vezet...
hát kb 2 hétig voltam németbe ezalatt levezettünk vagy 10-15ezer kmt és persze láttunk durva baleseteket is de nagyon ritka volt az olyan h villogva lekergettek vkit a belsõ sávból ha volt ilyen akkor is általába külföldi volt, román v esetleg magyar olaszba szintén 1 hetet voltam teljesen más mentalitás és más vezetõi stílus de ottis ritka h vkit lekergettek a belsõ sávból lámpázva, megvárták míg elõzött és mentek tovább
ha volt is ilyen általába a hülye kamionosokat kellett visszazavarni mivel elkezdték egymást elõzni aztán mivel le vannak korlátozva párhuzamosan halattak 90-100al és egyik se tudta elhagyni a másikat na ilyen kifejezetten sok van idegeskedtem énis bõven ilyen miatt eleget
És te minden nap mentél annyit a német autópályán, mint faterod az m5-ön? Na látod, csak ennyirõl van szó. Ahhoz hogy valamit kijelentsünk, ugyanolyan statisztikai alap kellene.
hát én külföldön többet jártam pályán mind itthon és láttam h ottis van olyan h kis golfal jön és sorba nyomja le az útról a bömbiket meg merciket de németországba a jópár ezer kmnyi megtett út alatt nem láttam h vki is villogott volna a másiknak ugyanígy olaszoknál sem, ott tudnak vezetni és nem képzeli az mind 2. ember h na mivel nem ilyen olyan kocsim van ezé mindenki takarodjon el az útból me jövök
viszont itthon ez mindennapos...apám minden nap m5ön jár dolgozni és már nem 1 ilyen balesetet látott sõt pár hete épp nekiment vki hátulról...
Ma hazafele az autópályán a 7es BMW (német)tulaja úgy gondolta végig elõzi a sort a leállósávban(mert neki nem elég a 160as tempó), kb. 190km/h körül mehetett, miközben f*sza porfelhõt csinált. 160nál a belsõ sávról úgy tolják, villogják le az embert mintha a megengedettnél lassabban menne. Mondjuk ez mindig így van akárhányszor pályán megyünk.
Wow nem járok erre és éled a topik:) amugy a 250 euros bírság az indexért hát, hogy is mondjam finoman suck fõleg, hogy pályán, egyébként vicc az egész roszkor volt rossz helyen modjuk ez esetben kíváncsi lennék mit kap az aki indexnélkül 280-al elrepeszt a furgon mellett....(lehet semmit mert nem érik utól )
Nem. Korábban dolgozott a környéken, de nem ennél a cégnél.
Pont reggel gondolkoztam azon, hogy mi legyen azzal a pénzzel, ami visszajött a kötelezõm-CASCO-m után. Gondoltam a helyi templom felújítására is adok belõle, de állambácsi megoldotta a gondjaimat ...
Ez ugyan nem gyorshajtás volt, de ma meglett 15 év aktív vezetés után az elsõ büntim ... Nevetséges.
Már 1992-óta vezetek, és tényleg betartom a KRESZT, nem erõszakoskodom, gyorshajtok, de egy hülye barom a kocsimnak csapta parkoláskor/beszálláskor az ajtaját, és miközben folyamatosan szidtam - baromállat miatt picit be is horpadt - nem figyeltem, és a dugóban a Bartók Béláról rossz helyen kanyarodtam le. Elkezdtem kóvályogni, majd kikötöttem a Kösztolányi D. tér elõtt. A Bocskai felé tartottam volna erre nem ott van a Kosztolányi D. téren a közterületis a "Kivéve BKV" tábla után?! (Megjegyzem nem is figyeltem akkor a táblát, mentem mások után. Járok arra, de sohasem abból az irányból kanyarodok le a Bartókon. Mindegy.) Helszíni bírság 3000 forint. Elõttem is, utánam is persze három autó, nekik semmi. Pedig ketten voltak. Fasza.
A papírmunka után mondtam is a makinak, hogy jódolgukban inkább naponta 1x abból a szürke Peugeotból szednék ki 1x be ill kiszálláskor az un. "mozgáskorlátozottakat", ami állandóan "ingyen"/fals rokitáblával parkol a volt buszpályaudvar elõtt, és sokszor vártam ott a nejemre, így állandóan láttam ki és beszállni a tulajokat, meg is néztem õket: egy kigyúrt pláza muki és a plázanõje. Mondta, hogy OK, fogják is. Még idõpontot is mondtam mikor jönnek. Búcsúzáskor azért jeleztem neki, hogy még jó, hogy szopnom nem kell(ett) ... Hát, ezután nem nézett szépen. (Azért remélem megnézik a szürke kocsit, mert anno kb. 10 rugót hagytam már ott korábban a volt Buszpályaudvar elõtt, és kicsit irritál azóta is a dolog.)
Sokszor meg akartam már kérdezni, de miért van az, hogy a közterületesek mindig akkor bírságolnak, ha van egy nagy rendezvény (pl. KEK-en láttam õket legutóbb a virágkiállítás kapcsán, a Villányin), és sehol nem lehet a közelben parkolni???
Na mindegy. Ez van. Legalább pont nem járt érte ...
Mi van? Milyen megcáfolt dolgot erõsítek? Nyilván kisebb ütés ér, ha lassabban haladó jármû üt el, ámbár az a kisebb ütés is képes komoly sérülést okozni, amennyiben elesik, és rosszul esik a gyalogos delikvens a gázolás folyományaként. EZT nem értetted, vagy mit nem értettél? Egyetértésemet fejeztem ki. Tudniillik ha egy 30km/h-s pillanatnyi sebességgel haladó személygépkocsi egy álló embernek nem tökéletesen rugalmas módon ütközik, attól még mindig érheti komoly sérülés. Ami esetemben is valószínûsíthetõ lett volna. Ámbár az egész testem a jobb lábam, mint egy tengely körül megpördült. Ha egy letámasztott bal lábat kap el az a szgk, akkor sima lábszárcsont, térdkalács, vagy hasonló törése fordulhatott volna elõ. De mákom volt, és a levegõben volt a bal lábam...tehát el tudta sodorni.
osztrák - magyar határnál a határtól 150-200 m-re ahol már igencsak lassításra ösztönöznek a táblák ... tavaly bemért a g*ci rendõr - 20 euro "csak" ... fönök audi A6-osával ... még olcsón megúsztam (( de ha nincs nálam lóvé, akkor mi van ??? ))
komoly :DDDdd nekem olyan volt tavaly h Bécs elõtt van egy hegy és azután ereszkedik lefelé a városba az autópálya németo. felõl nah ott asszem végig 90es tábla van :D én meg nyugisan megyek 120al azt egyik kijelzõn mit látok :D deutche lkv (német rendszámú sprintert hoztam) tartsa be a 90et (németül kiírva persze) :DDDDddd mekkora LOL volt aszittem már várnak lejtõ alján de nem volt semmi a végén :D
"De hidd el ez a mozgási energia mind szép és jó, de ha neki mész vkinek 30-al azt is megérzi ha rosszúl esik vagy rossz helyen találod el abba is bele halhat" --- így van, engem zebrán kapott már el 5-ös bömös, és az volt a mákom, hogy a levegõben lévõ bal lábamat kapta el, úgyhogy megpördültem, és fájt a vádlim.
Hát ez épp azt jelenti, hogyha lassabban kap el, kisebb bajjal túléled. Ha 50-nel jön biztos nem úszod meg ennyivel, szóval ezzel pont a megcáfolt dolgot erõsíted :)
Épp most jött munkatársam, hogy az oszrákok megbaszták 250 eurora :D
Azt mondja, egy kamiont úgy elõzött ki az autópályán, hogy a sávváltásokkor nem indexelt se ki, se vissza. Mögötte jött egy sima kék, lesötétített vw transporter (semmi jelzés!), és ahogy visszatért a saját sávjába, már be is elõzte a transportes, és a hátsó fekete ablakban a kék felirat felgyulladt: "Polizei bitte Folgen!"
Beültették a transporterbe, megmutatták neki a videot: 150 EUR. Erre elröhögte magát, hogy õ még együtt nem látott annyi pénzt. Ok, dann 200. Káromkodás. 250EUR. Aláírás, elhúzás a francba...
Nem is az a jó autóvezetõ, aki minden tábla utasítását betartja. Jó, az 50 helyetti 80 már nem figyelmetlenség, de néhány helyen azt sem teheti meg az ember, hogy 50-nel feltartja a népet (fõleg ha rosszarcú üzletemberek mennek utána nagy fekete autóval). Erre a KRESZ is feljogosít: "baleset elkerülése érdekében - kellõ körültekintés mellett - bármelyik szabályt meg kell szegni." Tehát át kell menni a piroson, ha csak úgy tudod elengedni a mentõt, át kell lépni a felezõvonalat, ha kiesik eléd a bicajos, és túl kell lépned a megengedett sebességet, ha fenyegetõen villognak hátulról :)
"Esteleg veszélyes hely suli óvoda vagy jelentõsebb forgalmi rend változás, na már most az elsõ és utolsó esetben indokolt lehet a dolog, de normális ember ilyen helyeken amugy sem száguldozik nem normálisnak meg mind1..." --- ezzel maximálisan egyetértek. Normális ember nem száduldozik ott, ahogy gyalogos bármilyen oknál fogva csak úgy leléphet (járdasziget, buszmegálló, stb. Jó, hogy bizonyos helyeken már van korlát, de az sem mindig biztosíték.
"De hidd el ez a mozgási energia mind szép és jó, de ha neki mész vkinek 30-al azt is megérzi ha rosszúl esik vagy rossz helyen találod el abba is bele halhat" --- így van, engem zebrán kapott már el 5-ös bömös, és az volt a mákom, hogy a levegõben lévõ bal lábamat kapta el, úgyhogy megpördültem, és fájt a vádlim. Megúsztam ennyivel. Volt még egy alkalom, mikor egy fiatal lány gázolt el kis híján...kijelölt gyalogos átkelõhely hiányában is elsõbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azt az utat keresztezi, amelyikre az autós kanyarodik. Na ezt a csajszi nem tudta...én meg azt nem, hogy õ nem tudja...szóval nyugodtan mentem át, és a kocsija szelét még éreztem is, de egy ugrással elkerültem, hogy ledarálja a lábam.
"szerény véleményem kellenek táblák, de inkább figyelmes józan ítélõképességû és emeber társai felé figyelmes sofõrök kellenek..." --- és ez a legfontosabb része az egésznek...viselkedési kultúrát kéne szerintem tanítani az iskolákban. Mert a sok brutál ingertõl (filmek, játékok, keménykedések) ami éri az embert a felnõtté válás során, nagyon sokan ingerültek, agresszívek lesznek vezetés közben.
Gyorshajtáshoz: hát én is 13 éve vezetek (motorral kezdtem 14 évesen), de nem mindig sikerül úgy menni, ahogy azt elõírják, ha értitek, mire gondolok. Viszont soha nem parasztkodok, nem furakodok elõre, nem szorítok le másokat, nagyon ritkán dudálok (ha valaki nem indul el 10mp-ig a zöldnél, vagy nem figyel, és balesetvesélyes szitut okoz), nem játszom azt, hogy beállok elé, és lelassítok, és utána nem hagyom, hogy visszaelõzzön, nem szeretek végigmenni a buszsávon.
Egy balesetem már volt 18 évesen. Igen, apu kocsijában ültem, nyomtam a zenét, albak le, könyök ki, rágóval csámcsogtam, mint a hülye. Szépen rá is csúsztam egy furgonra...nem gyorsan, de azért szétküldtem a lököst, meg a bajuszt. Megtanultam, azóta nem gizdázok.
És ha látok kamerázó rendõröket, akkor én is szoktam jelezni a szembejövõknek, mert lehet, hogy egy barom, aki nyomja neki és azt mentem meg...de az is lehet, hogy majd' lekésik a gyermeke születésérõl, vagy valami hasonló. Még annak is szoktam jelezni, aki nem kapcsol lámpát lakott területen kívül.
Nah ez meg a másik nemrég ujították fel a 3-as fõutat már rég sehol semmi a tábal kint vírit, látom egy délután hazafelé jövet, hogy úgy egy 100-men állank az autok, jard szépen kiszált a helyre és szedtek egy kis kávéra valót... ezért nem csodálkozok amikor az ilyen táblákat vagy elborelják vagy megzuzzák, de láttam már mokás dolgot 3-as bol 9-es vagy 3-as elé egy 1-es...
Igen útburkolati munkát ha végeznek nem szágulduzunk ez igaz, csak itt MO-n az a probléma hogy kinthagyják a táblákat egy évig és odaállnak a fakabátok szivatni mindenkit...
Köcce a fizika külön órát,DE 1. Ha minden olyan nem várt eshetõségre fel akarunk készülni és elakarjuk kerülni ami csak a közlkedés folyamán felmerülhet akkor biza a garázsban marad az autó. 2. 30-as táblát oylan helyre raknak ahol utburkolati munkát végezenek nappal vagy pont az hogy nem és akkora kátyúk következnek amiben egy esõ után lazán vágsz két karhoszt...Esteleg veszélyes hely suli óvoda vagy jelentõsebb forgalmi rend változás, na már most az elsõ és utolsó esetben indokolt lehet a dolog, de normális ember ilyen helyeken amugy sem száguldozik nem normálisnak meg mind1...Középsõ estben figyelem felketésre viszont tényleg jó... 3 De hidd el ez a mozgási energia mind szép és jó, de ha neki mész vkinek 30-al azt is megérzi ha rosszúl esik vagy rossz helyen találod el abba is bele halhat megint más ha az orrod elõt fog kilépni takarásból akor is kereszetûl mész rajta még 30-al is...szerény véleményem kellenek táblák, de inkább figyelmes józan ítélõképességû és emeber társai felé figyelmes sofõrök kellenek...
A sebességkorlátozás mellett annyit említenék, hogy igazából a mozgási energia a lényeges, képlete: (1/2)*m*v*v Azaz, ha a kitáblázott 30 helyett mondjuk 52vel mész, az gyakorlatilag a megengedett mozgási energia háromszorosa. Gázolásnál nem mindegy.
Hát õõ nekem nem íly módon munka eszköz, de majd csak elintézem vhogy ha beakarják vonni..legalábbis remélem... majd hivatkozok fûre fára egyszer már bejött reméljük bejön most is...
igen így van, fater céges autóval 89-el ment 50 helyett :D (mielõtt lábtöréssel jönne valaki, este fél 11-kor falu szélén, 600km-rel a háta mögött tette ezt), és el tudták intézni céges igazolással, hogy munkaeszköz stb., fizetni kellett ,,csak"
persze, sok értelmetlen szabály van, ezért lennének jók a táblás sebességemelések pl. amúgy ezt a keménység/nem keménység, ezt csak azért írtam mert kicsit felhúztam magam azon, hogy két dolog alapján ítéltetek meg: 1. 17 éves, 2. még nincs jogsim. Azt pedig figyelembe sem vettétek, hogy tisztában vagyok a kresz elõnyeivel, hátrányaival, autóban utasként, illetve kerékpárosként pedig rengeteg tapasztalatom van arról hogy mely szabályoknak van értelme, melyeknek nincs. Persze ez NEM olyan, mintha évek óta vezetnék. Továbbá az hogy valakinek van jogsija az egy dolog, az hogy valaki tud vezetni az egy másik. Látom, közületek többen legalább 5 éve vezetnek. Apukám 25, nagyapám 50 éve vezet balesetmentesen. Nagyapám hivatásosan is tette ezt. Egy szabály van, amit az esetek 80%-ában õk sem tartanak be: gondolom kitaláltátok, a sebességkorlátozás. De már lehiggadtam.
hát igen sok skodában van még de azért jópár kamerás van már újfajta chevroletban is.... ami meg a gyorshajtást illeti figyelni kell szembejövõ forgalmat...sok rendes ember van és idõben lámpáznak, nem egyszer úsztam már meg énis így :)
Hja, ez mondjuk jó elõfeltétele a belekeseredésnek. Másik fórumon van egy ex-rendõr/helyszinelõ vagy mi srác, az még ennél is durvább demagóg szövegeket nyom :)
Ma láttam egy autó hátulján: "Az ÉLÕK nem ágyban halnak meg".
Én speciel nem tudok úgy élni, hogy folyton az lebegjen a szemem elõtt, hogy mi lenne ha, meg mi lehetne még... Ennyi erõvel egy meteor is agyonbaszhat bárhol, mégse lesegetek folyton felfelé.
igen van é sigen szoktam vezetni + a családom a baleseti sebészeten dolgozik úgyhogy tökéletesen tisztában vagyok melyik nap ki kit nyír ki, mondjuk jobb esetben csak magát......
Ha Munka eszköz a jogosítváníod kérheted, hogy megtarthasd! Ha nem mentél irdatlan gyorsan tehát mondjuk 100% felett akkor méltányolják és nem vonják be, viszont ilyenkor emelkednek a büntetés anyagi terhei!
Neked van jogsid? Vezettél már autót? Ha igen akkor te is tudhatnád, h ki az a hülye aki betartja a 30km/h sebességet. Mert 10bõl 8, az tuti nem tartja be a megengedett haladási sebességet. De akkor ha mindenért büntetnének akkor már senkinek se lenne kocsija Magyarországon. Jah és ez a térdtörõs f@szság kurvára unalmas. Jah és most adhatsz büntipontot, mert elmondtam a véleményem.
hát ugy jött ki az. Hogy én egy cégnél dolgozom. Kistehergéppel járom az országot egész álló nap. Pl ma is a beszélgetésünk óta mentem 500km-et. Napi 500-600km-et vezetek. Szóval igy. A héten 5-napból 5-ön. Szóval igy.
Engem, 2 éve, októberben bûntettek meg zsaruk gyorshajtásért. Lakott területen , vasúti átjáróban 47km/h-val mentem át, de már lassítottam. Trafi le is fotózott. A poén, mivel országúti kerékpáros sportoló vagyok, bringával történt ez az incidens. :-) 2 papírra bûntettek meg. Sajna, célfotót nem sikerült szereznem, pedig a teljes boldogságomhoz az hiányzott.Kérdeztem rendõrbácsitól: Most mi lesz velem fõtõrzs úr? Kiszednek két bûntetõ láncszemet? .-)
off: köszi
amúgy egy szóval sem mondtam hogy keménység vagy nem keménység a jogosítvány csak nemhiszem hogy ezeket az értelmetlen szabályokat ami kis hazánkban van bárki be tudná tartani. mert SZERINTEM nevetséges ami ebben az országban az utakkal/közlekedéssel van
igen, nem tom pontosan mennyi volt amikor elgurultam elöttük ha 75 alatt van nem para...csak legyen 75 alatt... mind1 majd a sztár fotó megmondja a frankót...
Eskü a pénzt már ki is köhögném az modjuk más tészta, hogy itthon leszakad majd az ég, hogy azért dolgzonak muterék meg én is, hogy a büntit fizessük, de eskü azt már magasról. Csak, ha beveszik a jogsit a nyaramnak löttek arról nem beszélvem, hogy nekem a jogsi nyáron munka eszköz is...
Egyébként mikorra várható, hogy megkapom a szeretcsomagot, és lehetséges-e részlet fizetést kérni...? ill akinek volt már ilyen gondja vonták-e már be a jogsiát emiatt és, ha igen mennyivel ment.Valamint volt-e már elmarasztalava bárminemû közlekedési vétségért..
Nekem is kb. 5 éve van :) Csak régebben faterral amikor utazgattam, jópárszor belefutott :DD, büntetni engem amúgy 2x büntettek meg eddig, de csak apró ügyek, pl. engem is így, tábla tövében állt szembe a kifelé menõkkel, csak 62-vel szerencsére
egyik rokonomat tök jól megbüntették azért, mert ki volt rakva egy 30as tábla (útfelujítás volt, aztán otthagyták, ugyanis végeztek már) lakott területen kívül.
Figy nem volt még dolgom ilyennel attól féltem, hogy kiszúr és utánnam jön, vagy pont azt veszi észre, hogy igen csak lassulok, 5 éve van jogsim semilyen szábály sértést nem követtem el ahol ténylegesen lakott terület van és nem csak a préli közepére kibigyeszett tábla max 55-el mek ha nyilt a terep, de ha már van kint gyerek biciklis még 50-el sem...Szal nem volt ilynenel még dolgom modom csak megdicsérni tudom õket grat a szemfülességhez, csak az a baj, hogy közben a faluban a ténylegesen belakott részen gloncika a 20 éves szétrohadt ladát csapatja 16 évesen 80-al...
egyébként engem csak a városi száguldozás zavar, kinnt aki érzi az autót, tapasztalt, nem megy bele veszélyes helyzetekbe, annyivel mehet tõlem amennyivel akar, persze csak ésszerûség határán belül. De amikor ilyen kis keménycsávók elkezdenek erõlködni, na abból van a gond. Meg azt utálom, amikor vonatoznak nyolcan 70-nel egy kamion mögött, és amikor elkezded elõzni, direkt elkezdi nyomni, nehogy beférj elé, aztán továbbmész, de õ vonatozik tovább.... Tehát a szabálybetartók közt is rengeteg geci van, akik veszélyes helyzetet tudnak okozni, nem feltétlenül a 140-el hajtó...
off: Boldog szülinapot egyébként. (csak most véletlenül észrevettem)
De tudjátok mit, menjen mindenki amennyivel akar, szegje meg mindenki ott a kreszt ahol akarja, leszarom, jót akartam, írtam vagy két ÉRTELMES hozzászólást (ugyanis tényleg fontosnak tartom a szabályok betartását) de akkor kész, ha nem lehet véleményt nyilvánítani, mert akkor már rögtön "ha majd lesz jogsid akkor papolj, mert nekem már van és kemény vagyok" akkor inkább nem írok. remélem most jobb mindenkinek.
Majd ha lesz jogsid akkor papolj arról hogy hol és mit kell betartani. Nem hiszem hogy minden stop vonalnál meg fogsz állni hogy elõregurulj még 2 métert és megállj mégegyszer, nemhiszem hogy a vasúti átjáróban ahol vonat se jár 30al fogsz menni és így tovább...
azzal pedig teljesen egyet értek, hogy amíg az ember nem érzi az autót, addig menjen nyugodtan, komótosan. Nálunk ez a következõképpen fog kinézni, apukám meg is mondta: miután megvan a jogsi (most a kreszen és eü-n vagyok túl, oktatói hívásra várok)elõször csak szülõi felügyelettel mehetek, majd amikor Õ azt mondja, hogy már elég jól megy, eléggé érzem a kocsit, AKKOR mehetek egyedül is. Magyarul kb. egy év múlva itt a városban, késõbb pedig országúton is. Egyébként földúton, különbözõ forgalmatlan helyeken már van a hátam mögött pár km, de abszolut kevés.
Köszi a választ szerintem villnat azzal voltam elfoglava hogy mikor megláttam fékezzek, de ne túl feltünõen ha mákom van max ilyne 65-70-el kapott le, ha nem akkor meg, így jártam dolgozhatok a magyar államra...
1. nem mondtam hogy te fogsz balesetet okozni. 2. nem mondtam hogy én 50-nel fogok menni. 3. én nem papolok senkinek semmit csak hozzászóltam a témához 4. tudom mi az a relatív gyorshajtás
Városunkban nem egy súlyos, vagy akár halálos baleset történt gyorshajtás (nemcsak relatív) miatt.
Figy balesetet nem én fogok okozni vagy is szánt szándékkal biztos nem, mert a semmi közepén ahol még a madár sem jár, 50 helyett 70-el mek hanem, az aki városban relative hajt gyorsan tudod ahol még 50-el se lehet menni mert veszélyes és ott száguldozik 70-el... A másik jó lenne ha nem a tábla elõtt 100 méterrel kezdene el kamerázni ahol már mindenki elkezd kigyorsítani... a másik meg elõbb legyen jogsid ne félve ülj kocsiba érezd megad alatt az autót és majd akkor papolj arról hogy te 50-el fogsz menni ahol 50 és 90-el ahol 90.
Szerintem általánosságban teljesen normális a jelenlegi sebességkorlátozás, max. néhány helyen emelhetnék, de azt táblával meg lehet oldani, nem kell általános emelés. Meg hát be is kellene tartani. Nem hülyeség az az 50 LTB, mert pl. egy városban, bármikor kiléphet elénk egy gyalogos, kutya, macska, stb. Rosszak az utak is de nagyon. Ahol meg ezek nem állnak fenn, ott lehetne táblával emelni. A hozzám hasonló korú fiatalok 80%-a hangos zene mellett, a seb. korl.-t nagy mértékben átlépve riogatja a szabályosan közlekedõket. Nekem még nincs meg a jogsim, most fogok még vezetni, de utasként rengeteg tapasztalatom van. Az biztos: én megpróbálok normálisan közlekedni, mert ha már költöttem egy csomót a jogsira, nem akarom elveszteni, nem akarok kocsit törni, balesetet okozni, és meghalni sem. De leggyakrabban a vétlen jár rosszabbul. #76-ra: igaz, táblával meg lehetne oldani. #74-re: az az 50 a németeknél is 50.