Elöször is kinyírja az adagolót!Azt hogy a hengerben mit mûvel,motorja válogatja,de néha túlélik.Mi ég ki ember?
passz. Csak mostmár ideültem a géphez és megnéztem neten, meg msneztem egy kört. Azt' arra jutottunk, hogy hülye voltam, valamit nagyon rosszul mondtak egyszer nekem, de valaki itt olyasmit irt, hogy a volt dizelautojába ö is egyszer tankolt benzint, merthogy ott és akkor olcsobb volt, külföldön, és mire hazajöttek, kiégett valamilye a motorban. Olaj, és viz is volt.
Ilyen szintû emberkével vitatkozom?Nem vagyok normális!
Na vegyészkém,itt nagyon elkúrtad!-----'sima benzint nyonogathatod össze dizelmotorral, sokra nem fogsz menni. Nagyobb a kompressziotürése, mintsemhogy ott berobbanjon." -----A sima benzin minden dízelben felrobban!Tudod mért?Honnan tudnád?
najo.Ez már kezd a nevetséges és a szánalmas határát surolni. nem nekem kéne magyaráznod a benzint(szénhidrogén-folyadék), etanolt(alkohol-folyadék), PB-gázt ami ugyancsak más. A mindenevö dizelmotorral, mindenevö, igen, modjával. Csak annyi a gond, hogy abban nincs gyujtoszikra, az összenyomástol robban be a dizelolaj. A sima benzint nyonogathatod össze dizelmotorral, sokra nem fogsz menni. Nagyobb a kompressziotürése, mintsemhogy ott berobbanjon.
Hol találkozol vele,az utastérben?Fogalmad sincs mitõl megy a segged alatt,ugyanaz a motor benzin, etanol,vagy propán-bután hajtja.A mindenevõ dízelmotort /mert létezik 80 éve/ meg se merem említeni.És az étolajos dinnyésmerci?' egész más anyag más az égése"-ja!
ennyi nem elég? a hagyományos auto tönkreteszi, ezért kell más. Ez böven elég változtatás, hogy egy "geészen más" redszerröl beszéljünk.
"A lényeg, hogy a kissé átalakított motor rendkívül elevenen mozog alkohollal" most kinek mi, ö kissé átalakitást ir, én meg egészen más rendszert. Most ez is fokozás, fogalmazás kérdése. De ez csak részletkérdés, a fogalmazásba kötöttél bele.
Te írtad: "Alkohol-üzemanyagu autoknak más az egész rendszere, minekután az alkohol és a benzin két rohadtul különbözö anyag."
Én idézem: "Hogyan is mûködik? Képzeljenek maguk elé egy teljesen mezei Ford C-Maxot, aminek ott a hátulján a Flexifuel felirat, a tanksapkán pedig a figyelmeztetés: E85 vagy ólommentes benzin mehet bele. Más különbség szemre az ég egy adta világon nincs. A motor bizonyos részeit természetesen megerõsítették, de ezenkívül nincs mire figyelni. Hangja, ereje, gyorsulási kedve egyenértékû a vele édesrokon benzines 1,8-as C-Maxszal." Forrás
Az alkohol reakcióba lép az átlagos üzemanyagellátó-rendszer tömítéseivel, ezért azokat drágább anyagból kell elkészíteni és természetesen csak azokat lehet használni, illetve nagyobb nyomással kell fecskendezni magát az anyagot. Ennyi az "egész más" rendszer a két meghajtás között. Vegyipar...
ne mond el hogy mit tanulsz, azt hinnék nagyoskodnál, és nagyképü akarsz lenni, hogy felvágsz vele... egyszerü emberként kell írni, senki sem tévedhetetlen. Ha egy autószerelõvel vagy olyannal vitatkozol aki jártas a témában, akkor még meg is járhatod :P
na végre, Nuke, végre jössz ide. Most énis hiába mondhatnám, hogy vegyipart tanulok, meg igy-ugy, dehát ugy tudnak ragaszkodni az emberek a saját hülyeségeikhez...
Az egy dolog, hogy a benzint alkesszel higitják, hogy nagyobb legyen a profit. De rohattul nem fog töle joban meni az autod. Alkohol-üzemanyagu autoknak más az egész rendszere, minekután az alkohol és a benzin két rohadtul különbözö anyag. Attol még, hogy a benzines autoba alkeszt raksz, és elindul töle, az nem jelenti azt hogy furikázhstsz vele kedvedvre. Mert nem. Probáld ki és számolj be a szervizköltségekröl.
örülök neki. Nem tudom, hogy TE mennyit értesz hozzá, de oltogatáson kivül nem sokat, azt látom. Egyszer tölts benzint dizelautoba, meglátjuk, meddig jutsz vele.
Hmpf...Azok az autok teljesen másképp müködnek, mint a benzines, dizeles kocsik. Mielött leirsz valamit utánaolvashatnál. (dizellel sem müködik a benzines auto, s forditva, vajon mért?)
A benzint amugy metanollal(metilalkohol), etanollal(etilalkohol) szokták keverni. Ami szintén nagyon káros a motorra, mert égése lényegileg más mint a benziné.
szivocsöben... ilyen merész gondolataim azért nincsenek. Hengerben, igen. De...áh na mindegy, ezt most irhatnám de ugyis mindegy. nem ez a lényeg. szar a benzin és kész. minél szarabb ugyis annál jobban/többször kopog a motor.
egy kis szakirodalom: A benzinmotor csörgését, zörgését akkor hallhatjuk általában, ha erös terhelés mellett gyorsitunk. Ekkor a benzin a sürités során annyira felmelegszik a hengerben(!), hogy idö elött felrobban(!). ez a jelenség... és pontpontpont.
ki kellett volna gészitenem az öngyulladással, de mostmár mindegy. Öngyulladás van, de idö elött robban be, nem ott, ahol kéne.
A kopogás annyiban gond, hogy nagyon hamar tönkre mehet az autod, mert nem az égéstérben, ahnem már elötte berobban a benzin. Ezért kell odafigyelni, milyen benzint tankolj. Mellesleg ugyis csalnak mindenhol, JETnél egyszer tankoltunk, mellénkállt egy pasi kismotorral, és mikor fizetés után kijöttünk, boldogan ujságolta, hogy a 10 literes tankba gyönyörü szépen belecsordogált 14,1 liter..
A kopogást kisebb oktánszámú benzin okozhatja. Nagyobb oktánszámú az semmi nem árt, legfeljebb semmit nem javít. De itt magyarországon amilyen szar a benzin egyébként is, érezhetõen jobban megy egy 95-öst igénylõ autó 98-as benzinnel. Szóval ha van pénz, akkor megéri minél magasabb oktánszámút venni.
95-s benzinbe 5% EtOH kerul (etanol) namost, aki volt kocsmaros az tudja, hogy bizony az etanolba oldodik a viz... ezt a vizes-etanolt viszont mar lehet benzinhez adni :/
megvalami: csajomeknak sajat benzinkutjuk van. csak ott tankolunk, 95-t, nem higitjak, csak amit Mol-tol vesznek. megis kurvasokat fogyaszt a kocsi ahhozkepest, hogy 1.4
Csak éppen úgy tudom a motorokhoz nem véletlenül van odaírva, melyik oktánszámú benzin kell hozzá, ha nem az elõírt van, akkor vagy többet fogyaszt, vagy valami kopogást idéz elõ, hogy a henger jobban kimozdul mint kéne, és ez lassan hazavágja a motort.
Errõl a mennyiséges átverésrõl én annyit hallottam, hogy a kamionos odamegnt a kamionját megtankolni valamelyik kúthoz. A kamion üzemanyag tankja 800 literes, és valamennyi természetesen volt benne, legalább 40-50 liter, erre sikerült beletankolnia 860 litert.
tavaly voltunk Ausztriában, teszkónál tankoltunk egyszer, és az ottani benzin sokkal tovább elég volt, és jobban ment a kocsi is tõle próbáljátok ki...
Én már nem is tudom hogy mit hidjek errõl az országról.....még szerencse hogy a traktorok gázolajjal mennek :))))
Ja, egyszer mi is vettünk 98-ast, amikor csak 95-ös kéne, de sokkal jobban ment vele.
Nekem kb 1 év múlva lesz remélhetõleg saját autóm, egy Honda Civicet szeretnék, de szerintem valami magas oktánszámú benzint fogok bele venni, ameddig lesz rá pénzem. Aztán ha majd spórolnom kell, akkor jöhet a sima 95-ös, remélhetõleg addigra már nem az oroszoktól fogjuk kapni a (szörnyû minõségû) kõolajat, és a 95-ös az tényleg 95-ös lesz, nem pedig 90-es...
Amúgy tényleg nagyon rossz az orosz kõolaj, a nyugateurópai országok kõolajfinomítói fel se tudják dolgozni. Nekünk is valami elõkezelést kell csinálni vele, ami nagyon sokba kerül, szóval simán megérné inkább az araboktól venni kõolajat, csakhát az ország jelenlegi mûködése nem teszi lehetõvé, hogy tõlük vegyük a kõolajat...
Igen.. simán lehet és ez nem átbaszás. Mivel van a kannán egy csík ameddig tart az 5L-er és utánna egy légüres tér, h mikor öntödd a kanábból ne fröcsköld szanaszéjel a benzint.. ez az átbaszás!
én egy idõszakban dolgoztam töltõállomásokon, és bár a gázkút részleg volt az enyém, volt jócskán rálátásom a többi részlegre is, és a helyzet a következõ:
Magyarországon 2007-ben a töltõállomás-üzemeltetõ hálózatok nagy többsége a Mol finomítójából veszi a benzint és a gázolajat - ennyit a hatalmas eltérésekrõl.
adalékanyagban valóban eltér(het)nek az egyes töltõállomások üzemanyagai, azonban ami jobban meghatározza egy üzemanyag teljesítõképességét, az az állottsága. Minél régebb óta áll, annál rosszabbak a tulajdonságai.
Minden Tesco kifogástalan, csak egyeseknek még nem esett le, hogy a Magyarországon kapható benzinek csak az adalékolásban térnek el egymástól. Egyébként pont egy Shell esetében pattant ki annak idején botrány az átverések miatt. Sok a buta ember, akik a reklám hatására jobban bíznak a drágább Shell benzinben, mint a Tescoban.
Én mielõtt megszûnk a 98-as, mindig Jet 98-al mentem...amióta megszûnt, azóta áttértem Mol Evo99-re és látványosan csökkent a fogyasztás...(meg most tankoltam bele elõször EvoNeo-t, majd meglátjuk milyen)
Helyes az észrevétel! Ugyanis a jelzett idõponttól más a benya összetétele, ugyanis bizonyos százalékban már "bio" részt is tartalmaz.
Ha valaki betankol valami szutykot mint én pl legutoljára utánna adni kell neki 99es, 100as benzint tele, nallam hasznalt, sõt asszem ezek után nagyivben elfelejtem a 95öst mert egy szutyok amit nallunk arulnak.
Ennyi hülyeséget összehordani ami ebben a topicban van!8-as hsz,-ben le van írva a lényeg.
A Shell valami remek adalékanyagot rak az üzemanyagba, ami nem engedi lerakódni a mocskot a rendszerben. Ez eddig szép és jó, csakhogy oldja a már lerakódott mocskot is. Egy öreg autónak az elsõ ilyen Shell tankolás simán járhat motormosással is, ha eldugul valami a nagy adalékozás közben. Állítólag az Esso szintén ilyen, a többiekkel nincs gond. Én mióta autóm van fõleg MOLnál, ritkábban olcsó, de nem Tesco kúton tankolok. Benzinnel gondom még csak annyi volt, hogy nem állt meg a töltõcsonk és kinyomott pár deci benyát a tartályból.
Mi is szoktunk tesco nál tankolni a suzukiba és semmi baja megy mint a bolond:D
nekem egyszer volt ilyen, na az pont a kagylósnál. füredrõl jöttem haza tavaly nyáron, és 320-ért (!!!) tankoltam 95-öst. ha nem nyomtam a gázt azonnal fulladt a verda. autópályán kiváltképp örültem ennek -.- magától elmúlt amint kiürült belõle az a hígfos. most épp tesco-st tankoltam érden, semmi baj vele.
Zsír már benzint is silányítják? Eddig én csak a gáz fûtõértékének csökkenését vettem észre, 1 liter vizet rohadt sokáig tart felforralni, de persze ezt csak a gázmûvekkel lehet bevizsgáltatni, és nyilvánvaló, hogy saját maguk alatt nem fogják vágni a fát, így kamuzni fognak hogy jó. Olyan jó hogy már a benzinnel is csinálnak valamit...
saját tapasztalat: régi kocsim volt, és amig a shellnél a vpower 95-öt tankoltam semmi probléma nem volt. vinszont most az uj kocsimnál ami dizel csak az omv jön szóba. láthatóan literekkel kevesebbet eszik mint a shell dizelébõl. tehát a saját tapasztalatom: benzines auto:shell vpower-megéri a minimális többletköltséget, szereti a kocsi, dizel:omv-sokkal kevesebbet eszik, és jobban is megy.
bazz most elképzeltem ahogy a lovakat recskáztatják a benzinestartályok fölött látszik hogy késõvanmár :D
nehezen, ugyanis benzin és víz nem elegyedik... de apoláris oldószerezhetik, pl. acetonozzák, vagy éterezik, olajozzák, zsírozzák, szén-tetrakloridozzák... namost ez mind drágább lenne, mintha benzint magát adnának hozzá
allehet, hogy vmi lótúróval keverik, az mindigbejön
Az nem lehet, hogy a nagy kánikula miatt van valami a motorokkal? Az utóbbi hetekben elég szélsõséges volt az idõjárás.
nekem az egyik ismerösöm 5literes kannába 6.1 litert tankolt :DDDDD (azért ez már durva átbaszás)
Már nemtom,talán a MOL-nál télleg vizezik a benzint :) Mármint a körnéyken,van 1-2 tapasztalat(+tesóm is ott dolgozott),ez is ilyen tescos gazdasági...
Amúgy szerintem is történik valami, amit eltitkolnak... Lehet megint nem jön a cucc az oroszoktól, és higítják a benzint emiatt, de ez most komolyabb gond lehet, mint a múltkor, hogy nem hozzák nyilvánosságra.
Velünk kb 1 hónapja volt, hogy alig ment az autó, és megevett vagy 14 litert(1.5-ös motor)... Pár hétig volt, tankoltunk itt is, ott is, mindenhol szar volt, aztán egyszer csak jó lett újra minden.
Biztos nem az autó tehetett róla, apukám autógépészmérnök, megmondta, hogy nincs semmi más magyarázat, csak a benzin lehet szar.
Ezt én is így tudom. De akkor mi más lehet a közös az autókban amitól vacakolni látszik a motor?
Mindegyik kutnal ugyanaz a MOL benya van, egyedul az adalekanyag mas. Már ha van benne, mert anelkul is teljesen jol kell mukodnie. Es minden benzinkutas autot ugyanabbol a bazi nagy MOL tartalybol toltenek meg, szoval a Tescos benzin is ugyanolyan.
Kiveve, ha a kuton adnak hozza valami benzinszeru anyagot (azért nem vizet :)) amivel a mennyiseget lehet novelni. De ezt nem tartom valoszinunek. A tesco es jet benzin nem azert olcsobb, mert szarabba a nafta, hanem mert nincs kiszolgalo szemelyzet, es minimal profittal mukodnek.
Az egyetlen kivetel az OMV, mert ok ausztriaban finomitott benzint hoznak be kis hazankba.
(Ha gonosz akarok lenni, akkor azt mondom lehet trukkoznek valamit egyes kutaknal. Ismerek egy Shell kutat, ahol a kutas sracnak V8-as Camaroja volt :)) Azt pedig kutas fizetesbol tankolni... Háát.)
nem tom mék teccsóhoz jártok de nyíregyen kifogástalan.
Teszkós szar soha nem volt benne, általában tigrises ( esso ), meg Jet kerül bele.
ha teccós, akkor ott a prob, de mondjuk kagylós vagy más nagyobba nem hiszem, h rossz minõségût árulnának. Legegyszerûbb, ha elmész egy másikhoz, és az ottanit is felméred.