" Nos, John Carmack igazat mondott, az id Software tényleg egy teljesen új világot nyit meg a játékosok elõtt. Egy világot, amelyet a Tech 5 mozgat.
A játék, mint azt a címbõl kitalálhattátok, a Rage nevet kapta és PC-re, Xbox 360-ra és PS 3-ra is ki fog jönni. A játék lényegében egy FPS lesz, de lesznek autóversenyzõs részek is (versenypályák, autók). Todd Hollenshead, az id vezérigazgatójának elmondása szerint a játék akciódús és történetorientált lesz, ám a játékosok maguk választják meg útjukat, tehát törekedni fognak a nonlinearitásra. A sztoriról még csak azt árulták el, hogy egy pusztító géppel kell majd versenyt futnunk. A játékot egyébként 18 hónapa készítik, és az elsõ Tech 5-ös felvételek is ebbõl a projectbõl származnak. Most pedig jöjjön a Quakecon-on készült videó:" forrás
Sztem tök jó game lesz, legalábbis a videot elnézve...
A GameStar helyett inkabb itt erdemes olvasgatni;)
Kérdés, hogy funkcionaltiásban megközelíti-e azt. Ugyanis Carmack kifejezte abbéli meggyõzõdését, hogy a realtime fizikát inkább ügyes scripteléssel kéne helyettesíteni mert túl sok erõforrást vesz el.
"Lesz multi a Rage-ben. A havok fizikai endzsim kapcsán pedig annyi mondott, hogy a Raven belsõ rendszer fejlesztése helyett licenszelte a Havokot a Quake4-hez, de nem vált be. Ezért semmilyen külsõ rendszer nem fog bekerülni az id Tech 5-be." hardwired
"A Rage 2 DVD-re vagy 1 Blu-Ray lemezre fog ráférni. A játékmenetet tekintve 60 százalékban lövöldöznünk, 40 százalékban száguldoznunk kell. A sztori szerint egy bazi nagy üstökös csapódott a Földbe, mely szépen kifektette, megtizedelte az embereket. Nekünk kell a faluk elnyomott lakóit segítenünk, és egyben az utánunk loholó mutánsokat, szörnyeket szitáválõnünk, a rezsimet pedig megbuktatnunk."
Nyulják a Crysis régi sztoriját :D ott is kezdetben meteor csapodik be.
Ez így van.. :) Eléggé szép is a játék a trailer alapján, nagyon részletes.. Csak nehogy itt is az legyen majd, mint anno ugye a Doom 3 esetében...szépnek szép, de amúgy játék egy nulla.
Topicnyitáshoz meg csak annyit, hogy Rage47 nyitotta a Rage topicot...ezt Isten is így akarta ;P
Jah id talán még nem is csinált olyan gamet, ahol nagyobb szerepett kapott a történet. Itt viszont elvileg sokkal nagyobb hangsúlyt kap, hiszen mi alakíthatjuk egy részét.
Kooperatív Rage [2007. augusztus 08. @ 12:09 - Chesario]
Újabb információk kerültek napvilágra a napokban bejelentett Rage-rõl, amelyet a QuakeCON 2007-en mutatott be John Carmack. Mint az ismeretes, a Rage egy teljesen új játék lesz, amely nem kapcsolódik majd az is korábbi játékaihoz. Az új grafikus motor mellett így a játékelemeken is úgy dolgozhatnak, ahogy nekik tetszik. Egy interjú során például kiderült, hogy lesz kooperatív játékra lehetõség. Sajnos a singleplayer részt nem lehet végig tolni a haverokkal, de a küldetés alapú mókát nem hagyják veszni hagyni, így a deathmatch féle részek mellett a gép által irányított ellent is lõhetjük majd ezerrel
A Rage alatt munkálkodó grafikus engine nem mindennapi: az id ötödik generációs fejlesztése. Több forradalmi újítást is tratalmaz, s ezek közül a leglátványosabb a Megatexture, azaz óriástextúra technológia. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy az egész világot vagy éppen a pályát egy egyedi, egybefüggõ, nem pedig sok, részekre bontott textúra ruházza fel élettel. A fejlesztõk modellezik a pályát, a grafikusok pedig kézzel megrajzolják az egészet egy nagy darabban, majd ezt ráhúzzák az alappályára. Így az beleépül a motorba, rengeteg gépi erõforrást szabadítva fel ezzel a felhasználó gépébõl, hiszen nem kell annak kirajzolnia a textúrákat menet közben, lépésrõl lépésre, ahogy haladunk elõre. Mivel ilyen módon függetlenítették magát a sebességet a látványtól, a vizuális kinézet részletességének és szépségének csak a grafikusok és rajzolók tehetsége szabhat határt. Bármilyen részletes és finoman kimunkált is legyen például egy mohákkal borított szikla felülete, az nem fogja befolyásolni a motor sebességét.
John Carmack szerint alkotni a Tech5-ben olyan egyszerû dolog, mint eddig soha: a Megatexture miatt a megrajzolt világ bármelyik kiválaszott része, egy-egy útszakasz, szikla kiválaszható és tovább finomítható, gazdagítható a fejlesztés bármely szakaszában. Nem kell kis textúradarabokkal bajlódni és a sebességcsökkenés miatt aggódni. Mindezen kívül még újabb három rétegben húzhatók látványelemek a pályákra. A licenszeléseket elvileg már az év végén vagy 2008 elején kezdik.
(Shacknews) Mindhárom NextGen platformon 60 fps-el fut az id Software Tech 5 motorja. Készül az SDK ezerrel. A világ legkisebb tárgya is egyedien textúrázható (!), amely fícsõrt egyetlen más játékban sem találni meg: Állítólag világbüntetõen néz ki. Az id elkövetkezõ alkotásával, a Rage FPS-el kívánja tesztelni az új technológiát. Thx, Replay!
Egyebek mellett most már az is kiderült, hogy nagyjából mikor szándékozik befejezni az id Software következõ játékát.
John Carmack és Matt Hooper árult el néhány apróságot a shacknews stábjának. - A manapság oly divatos kooperatív játékmód minden platformon megtalálható lesz azzal a különbséggel, hogy PC-n nem találkozunk osztott képernyõs variációval. (Jelentkezzen, akinek pont ez hiányozna!) - A kooperatív játékmód teljesen elkülönül a történetvezérelt szingli kampánytól. Ergo, a sztorit nem lessz módunk cimboránkkal vállvetve végigjátszani. - Hooper említést tett arról, hogy inventory és páncélzat is lesz a játékban, továbbá a fiktív világ gazdaságába is bekapcsolódhatunk. Ezeket ugyan nem részletezték, de a napnál is világosabb, hogy lehet majd ezt-azt eladni, vásárolni. - Az FPS részek a korábbi id játékok szellemében kerülnek kidolgozásra, vagyis számíthatunk jó néhány klausztrofób helyszínre. - A jármûvek nem csak szimpla helyváltoztatásra és a világ felfedezésére szolgálnak, hanem (ez mondjuk nem túl meglepõ) minden egyes városban nevezhetünk az öldöklõ iramú versenyekre. - A kooperatív versenyek során fennáll a lehetõsége annak, hogy az egyik játékos kormányoz, a másik pedig a fedélzeti halálosztókat kezeli nagy-nagy ügyességgel. - El lehet majd gázolni a különféle szörnyeket, ám visszavesznek a vérességbõl, hogy alacsonyabb korhatár besorolást kapjon a játék. - A versenypályákon végigcsinált oktató küldetések során jármûvünk képességeit javíthatjuk. - A viszonylag nyílt világ ellenére a missziók végrehajtása megkövetel egy bizonyos sorrendet, szóval a linearitás nem szûnik meg teljesen. - Minden találkozás, esemény, felszerelési tárgy elõre megtervezett, nyoma sem lesz a Diablo-féle véletlengenerált elemeknek. - Szeretnék, ha a kiadásra két éven belül sor kerülne.
info: Gamestar
"El lehet majd gázolni a különféle szörnyeket, ám visszavesznek a vérességbõl, hogy alacsonyabb korhatár besorolást kapjon a játék." Remélem ezt nem viszik túlzásba.
Az Austin Game fejlesztõi konferencián Tim Willits a Rage sztorijáról és technológiájáról beszélt. Elmondta, hogy a játékból kénytelenek bizonyos összetevõket eltávolítani, mert amíg PC-n korlátlan, PS3-on 25 GB, addig Xbox 360-on 6 - 8 GB szabad tárterület áll rendelkezésre a Rage számára.
A konferencián elhangzottak után nem sokkal Tim Willits "átírta" korábbi kijelentését. Ezek szerint nem az Xbox 360 a változtatások oka. Az id az elõzõ kijelentések ellenére tehát mégsem távolít el bizonyos részeket a játékból.
(1UP) Elsõ alkalommal, mikor tárgyalásra került a Rage megatextúra technológia és idSoftwareék megemlítették, hogy X360-on kettõ egész darab DVD-n helyezik majd el a játékot, kérdõjelek merültek fel, hogy akkor mégis mennyire mega meg végtelen ez a sok textúra?
Tim Willits korrigrálni kényszerült emiatt korábbi kijelentését. Sajna nem kuncoghatunk a bakiján, mert a következmények eléggé gyászosak. Fõdizájner Úr beismerte, hogy nyirbálják a játékot ezerrel és a tervezett öt nagy helyszínbõl már csak kettõt tudnak beletenni az Xbox360 vérkevés tárolóhelye miatt. Az X360-on 6-8 GB helyük van kipakolászni a fájlokat. A PS3 már 25GB-ot kínál.
PC-n természetesen korlátlan az installálható játékméret. Ennek következtében fájó döntésre szánták el magukat: X360 méretére kell zsugorítsák a teljes játékot és ez a többi platformot is megcsonkítja textúraméretileg és mennyiségileg. Willits koma védekezett azzal, hogy a meghagyott két helyszínbe beleömlesztik a tervezett öt nagy pálya teljes anyagát, ám ez eléggé gyenge érv. Azért Megatexture a technológia, hogy öt nagy pályán keresztül gyönyörû, egyedi és változatos grafikákat láthassunk. Ehelyett most MegaZanza lesz.
A wasteland történetét kényszerültek megnyirbálni az X360 tárolókapacitás miatt, így képtelenség a "nagyobb" verziót kiadni PS3-ra és az "óriás" változatot PC-re, mert utóbbiak nem léteznek már az X360 régi DVD formátumának köszönhetõen.. (Köszönet: kismalacka hey hay!)