Mivel láttam hogy nincsen nagyon ilyen topik, gondoltam nyitok egyet, remélem nem volt még ilyen, keresõ nem dobta ki, ha mégis lenne, kérném zárolni a topikot!
A téma adott, ide jöhet akármi vele kapcsolatban, tanulási módszerek, ki milyen szakirányt választ/választott, esetleg milyen jegyei vannak, és a többi.
haha
most nem írnék mást, csak hogy ötletnek nemrossz, szerintem ekerül egy idõre a TOP10be :D
linkeljetek nekem valami jókis pályaválasztási tesztet, mert kb. két hetem van dönteni, és még mindig qrvára nem tudom :D valami kreatívat akarok csinálni :p
tanulási modszer--->hanyagsag -.- meg is buktam matekbol 0. elsö félévben(azaz most) pedig nincs sok orám csak heti 12 angol meg 6 német meg pár info meg matek meg magyar,töri. Mellesleg vendeglatasi szakirányba szeretnék elhelyezkedni :D
nekem ma ütött egy laza 5 óra angol :s 1/2 4ig tart, minden hétfõn, reggel 8tól, ezen kivül van még 4 másik óra
ált. a megyei munkaügyi hivataloknál szokott ilyen pályaválasztási tanácsadás lenni, asszem olyan 15-16 évesen a komplett gimis osztályom elment egy ilyenre, és egész jó volt; szal ott érdemes érdeklõdni, vagy talán valamelyik tanárodat megkérdezni, hogy tudnak-e ilyesmirõl
Ma irattam alá az utsó jegyem így a végleges tuti jegyeim :D a következõk_ Mikro 2,Matek 2,Mûszaki ábrázolás 3, Menedzsment alapjai 3, Kémia 3, Info 4, Szociológia 5, Gazd. föci 5, Jog 5 ja és mûszaki menedzser 1. félévével végeztem a BMF-en, eddig tetszik
gyakorlat a szakkozep iskolakba szar de azert ki lehet birni
héjáó, holnap nincs elsõ órám :D lehet még motorral küldeni :D
Reggel bemegyek 7 órára megírom az aznapi házit, hazaérek bedobálom a tankönyveket másnap ugyanez érettségi tárgyakból 4 körüli átlag (még de a töri ahogy megy elõre úgy lesz egyre könnyebb nekem szal inkább 4,5) nem érettségiekbõl meg 2 -.- egyébként ez is 0.-os nyelvi elõkészítõs közgazdasági
vegzos gimiskent csak negyes es otos jegyeim vannak es ha sikerul az orszag egy jo egyetemen tanulhatok tovabb mernok informatikus szakon :) ha felvesznek szolok :) Tanulasi modszer: csak szorgalmasan :) no meg nem art ha szeretsz tanulni...ennyi
minden elismerésem a tanulni szeretõknek, új suliban eddig 2x volt a kezemben könyv :D bár össze is jött a 3.5ös átlag :D nah nem baj, 2. félévbe belehúzás van :)
a 0. lófasz, én már túl vagyok rajta... a "gazdasági ismeretek angol nyelven" lesz húzós jövõre annak aki nem nagyon vágja az angolt esetleg nem szereti az ilyesmit, nálam szerencsére egyik tényezõ sem áll fenn. Egyik kedvenc tantárgyam ^^ van úgy hogy visszasírom azt a 0. évet, akármilyen unalmas is volt a péntek hat-hetedik dupla angol... könnyebb volt mint ez és jövõre (3. évemet fogom iskolám falai között tölteni) még szopatósabb lesz, bejön a földrajz és a kémia is... csak remélni tudom hogy valami jó tanárt kapok :/ egyébként +fav
nem tudom, ne haragudj, de egyrészt Mikes Kelemen közép iskolás tananyag. Már ott a fejébe kellett hogy verjék. Átment. Leéretségizett. Felvételizet. Bekerült egy magyar szakos egyetemre. Túlélt ott jó pár félévet. Magyar szakon, ezt nem birom kihangsúlyozni. És még csak halvány fogalma sincs róla, ki volt.
Szerintem ez alapmûveltség, és ha egy ilyen hiányosság, ráadásul olyan ami a szakmájában található nem kerül felszínre, az igenis az oktatás színvonalát minõsíti. Mert én sem tudok mindent a szakmámból, de az alapmûveltségem bõven megvan belõle, és hatalmas hányadáról amirõl nem oktattak, nem tanultam még, legalább nagyvonalakban tudom azt, hogy most hardwer vagy szoftver a dolog pl. (mérnõk infó szak)
most mit vársz? európában a legnehezebb poroszos oktatási rendszer,rengeteg bemagolásra váró információ... ez az eset inkább ironikus, tükrözi az egész rendszer lényegét (nembaj, legalább sok diplomás utcaseprõt fog szép hazánk kinevelni)
én shiftelem azokat az órákat amik reggel 10 elött kezdõdnek :D Nincs az az isten :D
tigeroo: nem tudom milyen szakmát tanulsz, de nálunk a BMF-en azért nem túl sok ember megy el 100ért dolgozni. Annál azért jóval többet lehet keresni infóval ha minden jól összejön. Mondjuk persze ez a kezdõ diplomásokra nem mind igaz, de hát minden kezdet nehéz :)
plz link vmi yo 2. vhb-s cuccot, holnap cinkem van belõle, és semmi anyagom nincse XD de a google a barátom
na jah, én is úgy érzem most, hogy vissza fogom még sírni. mondjuk elég ratyiak pénteken, amikor egyhuzamban van 3 angolóránk, de pl matek szintentartást meg tudnám szokni (heti két óra és heló, bár így is 3-mas leszek) :D
Amennyivel hamarabb kezdünk annyival hamarabb is megyünk haza.
Egyébként a nyelvi elõkészítõt, bizony még vissza fogjátok sírni ;) De jobb ám a 0. évet ellézengeni, megszokni a környezetet, aztán a többi 4 jobban megy mint a hagyományos osztályoknak.
Én zenemûvészeti szakközépbe járok, és remélem zenei pályán megyek, de még mûszaki fõiskola (pl. Kando K.) sincs kizárva. Most fogok érettségizni, de nem állok vmi túl jól, magyarból és matekból is 2-esre állok (elõbbibõl kegyelembõl kaptam 2-est :S). Csak gondba vagyok egy kicsit, mert Zeneakadémiára elég kemény a felvételi és pont arra szinte semmi esélyem amire szeretnék (ének szak) :( Karvezetés szakra mehetnék, de nem vagyok az a tipus. De most valahogy le kellene érettségiznem, ami nem túl könnyû zenemûvészetibe, mert nagyon sok délutáni órák vannak (van h 6-ig is suliba vagyok reggel fél 8-tól) és utána már például nem sok kedvem van tanulni. Nah mind1, valahogy remélem megleszek :S
na látod én legalább tudom miért a bioszt... Imádom a szemeszterzárást, vizsgavizsgahátán ráadásul mi vagyunk AZ egyetem amelyik elsõként megszünteti az indexet - na hova is járok? :D
Én úgy vagyok ezzel az egész magyar oktatási rendszerrel, hogy rosszabb nem is lehetne. Csak ez a statisztikákban annyira nem látszik meg, mert nem hülyék a magyarok. A tananyag 50-60%-a felesleges(általános és középiskolákban). Általánosban olyanokat tanítanak, amiket még nem kéne, mert nem feltétlenül érti meg mindenki 10-14 évesen. Középiskolában meg olyanokat, amiket már rég meg kellett volna még általánosban.
Egyedül talán a matematika az a tantárgy, aminek a tananyaga nagyjából rendben van, nagyrésze az életben is hasznosítható tudás.
Fizika: Az egész általános és középiskolai fizika használhatatlan, mert minden második mondat úgy kezdõdik, hogy ezt meg ezt nem vesszük figyelembe, mert bonyolult kiszámolni, vagy elhanyagolható. Magyarul amit tanítanak az pontatlan, és nem úgy van a valóságban. A tananyag kb fele hasznosítható talán, de kizárólag pontosságot nem igénylõ célokra.
Kémia: Érdekes tantárgy, de nagyrészt feltételezésekre alapul, és túlságosan mélyen belemegy 1-2 dologba.
Nyelvtan: Az általános iskolás része még OK. De a középiskolai része nagyrészt mindenféle kitalált kategorizálásról szól.
Történelem: 2. számú lefárasztótantárgy. A tananyag 10-20%-át tudnia kell egy normális embernek, de a többi csak arra jó, hogy a helyet foglalja az ember fejében.
Irodalom: Az elsõ számú lefárasztótantárgy. Mondják, hogy alapmûveltség, így meg úgy. Ja, alapmûveltség a 19. században, igen az volt az irodalom. Ma alapmûveltség az angol nyelv, meg az elektronikus eszközök használata. Meg az internet persze, de azt vegyük az elektronikus eszközök használata kategóriába.
Angol(/egyéb idegen nyelv): Nagyon fontos tantárgy, csak az angol tanárok 70%-a nem sokat ér.
Informatika: A legfontosabb tantárgy kéne, hogy legyen, valahol nem is tanítják. Az addig OK, hogy általánosban megtanítják a Windows meg a Word kezelését, de az már nem, hogy középiskolában ugyanezt tanítják újra.
(Nem soroltam fel minden tantárgyat, nagyjából ezek azok, amikrõl érdemes beszélni)
Ez a véleményem. Van egy olyan dolog, hogy igazságérzet. Azt mondják a gyerekekben nagyon erõs. Ezt a rendszert azért találták ki, hogy ameddig erõs egy gyerek igazságérzete, addig ne legyen ideje, és helye az agyában a világ valós dolgain gondolkoznia. Mert veszélyes lenne. Persze nem most, mert már demokrácia van(elméletileg), de az oktatási rendszerben valahogy lemaradt a rendszerváltás.
És a legrosszabb az egészben, hogy 16 év szenvedés nagyrészt felesleges tudásért, és 1 papírért, ami 100 munkahelybõl 1-nél számít is valamit.
Jó, fõiskolán, egyetemen általában már hasznosabb dolgokat tanítanak, de az csak 3-4-5 év, elõtte ott az a 12.
elég érdekes elképzelésed van a dolgokról...pl töribõl pont az a legnagyobb baj általában,hogy az idõsebb korosztály megemlít valamit,és mi meg csak pislogunk,hogy most mi is van? ilyet nem is tanultunk...
Kb telljesen igazad van...de azért a törit és az irodalmat nem árt tudni (mégha a törinél van 1-2 igen kemény ferdítés is). Nekem a legnagyobb problemám a sulivan az a korán kelés és a gecisok óra. Én minden nap 6:30-kor kelek és hajszál pontosan 15:00-ra érek haza. Namost ez még nem a legrosszabb eset. Haveromnak (évfolyamtárs) minden nap van 0. órája + heti háromszor 9 néha 10. is...tehát 4-5 fele kelhet és du 4 fele mehet haza a suliból...na ez szép.
Ha a suli 9-10kor kezdõdne és max 2ig tartana akkor az ég-világon semmi bajom nem lenne...amit tudni akarok, és fontosnak tartok azt megtanulom, amit meg leszarok az meg le van szarva, majd átbugdácsolok valahogy...
"Informatika: A legfontosabb tantárgy kéne, hogy legyen, valahol nem is tanítják. Az addig OK, hogy általánosban megtanítják a Windows meg a Word kezelését, de az már nem, hogy középiskolában ugyanezt tanítják újra. "
az alapokat már általános suliban megtanulod,utána meg már csak olyanok jönnek,hogy programozás,html,meg ilyenek,informatikusokból pedig Dunát lehetne rekeszteni...
a fizika és kémia részével egyetértek,fõleg azért is,mert elõször azokat az alapdolgokat kéne tanítaniuk,amikre az életben is szükségünk lesz,11-tõl meg ugye faktok vannak már,11-ben nincs kémia(12-ben már fizika sincs),és itt meg már aki ezzel akar foglalkozni,az megy faktra,a többieket meg nem nagyon érdekli a behatóbb fizika...mert aki nem azzal fog foglalkozni,annak úgysincs rá szüksége,az alapdolgokat meg már elõtte megtanulta.
Nyelvtan részével nem értek egyet,igenis van értelme...megtanítja,hogy milyen helyzetben hogy használd ékes nyelvezetünket.nem csak abban merül ki a nyelvtan,hogy tudj helyesen beszélni meg írni...
Nyelvtan: Az általános iskolás része még OK. De a középiskolai része nagyrészt mindenféle kitalált kategorizálásról szól.
ez full így van , össze is vesztem tanárommal, azt mondja: Feltétlezések szerint ez meg ez a szo az osztják hantik ennek meg ennek a szavából keletkezett! mondom feltételezés , ez most olyan , hogy feltételezések szerint megnyerem a lottót xD
Irodalom: Az elsõ számú lefárasztótantárgy. Mondják, hogy alapmûveltség, így meg úgy. Ja, alapmûveltség a 19. században, igen az volt az irodalom. Ma alapmûveltség az angol nyelv, meg az elektronikus eszközök használata. Meg az internet persze, de azt vegyük az elektronikus eszközök használata kategóriába.
ez is igaz , meg az a vicc , hogy megtanulunk kb 50 költõt meg írót, és odakerülök érettségire és kihúzok egy olyat , hogy Görög mitologia, hát köszönöm megérte... számomra felesleges az egész irodalom, yo elismerem vannak yo versek egy kettõ tetszik, meg írtak már yo mûveket nem is azzal van a baj, hogy az írók mert az még bejön, de egy némelyik vers olyan kb ,hogy én írok olyat!
Angol(/egyéb idegen nyelv): Nagyon fontos tantárgy, csak az angol tanárok 70%-a nem sokat ér.
jah sztem az angol a legfontosabb, de valoban kevés a yo angol tanár!
Egyébiránt foggalmam nincs mit kezdjek az életemmel , van még 17 napom ,hogy eldöntsem mi is akarok lenni , hát köszönöm szépen .... :\ ahogy tehetem elutazok angliába ládát pakolni vagy leszarom mit csinálni !
haverod órarendje durva lehet,nem irigylem...de hát mindenki azt kapja amit választ.én csak egy faktot vettem fel,a spanyolt,és heti 28 órám van,ez az év messze a legjobb nekem,mint az elõzõ 4 eltöltött év ebben a suliban(ugye hatosztályosba járok),és hát rájöttem,hogy bõven jó,hogy csak egy faktot vettem fel :) meg amúgy lenne még 2 tesi,de asztmám miatt fel vagyok mentve(az megint más kérdés,hogy az asztmám csak parlagfû virágzásakor jön ki,és akkor is simán tudnék tesizni tõle,de hát jó teti,legalább nem rontom le az átlagomat tesivel,a kellõ testmozgás meg így is megvan :))
szóval,aki keményen akar tanulni,az felvesz 2-3 faktot is,és akkor szophat a heti 38 órájával,hát õ akarta,én nem irigylem,de ha valaki így akarja...:) szóval emiatt sosem szoktam sajnálni embereket.csak így visszagondolva nekem a 9-10.osztály is keményebb volt,mint az idei :D
szerintem pont, hogy az irodalmat nem kéne ennyire erõltetni. az rendben van, hogy megismertetik velünk az írókat, költõket és azok mûveit, de tök fölösleges, hogy többoldalas idióta mûelemzéseket íratnak az emberekkel D: szerintem értelmetlen
Persze, hogy fasság ilyen szinten erõltetni az irodalmat, de azért nem árt egy bizonyos szintû alapmûveltség. Az meg megint más kérdés, hogy ki mit utál de közben meg tudja, hogy fontos lenne. Ilyen vagyok én + a matek..utálom mint a szart, nem is értem de tudom, hogy fontos. De hogy lesz belõlem valami infó szakos emberke azt nem tudom..
Az az informatikussal dunát lehet rekeszteni, az elég téves feltételezés, meg lehet nézni a legkeresettebb végzettségek, köztük van az infó is, annak valamely vállfaja mindenképpen (és ne ragadjunk le a rendszergazda meg a társainál, mert azon túlnyúlnak ezek a dolgok)... Különbséget tenni a tárgyak között pedig nem lehet. Mert az egyértelmûen látszik, hogy Dodo a reál tárgyakat szereti, olyan beállítotságú, mint pl én is, inkább napi 8 matek lett volna annak idején, mint egy töri vagy magyar. De a humán blokk képviselõi pont fordítva vannak ám! Nekik meg a sok sok töri és magyar kell, mert azt szeretik. Ezt csak úgy lehetne megoldani, hogy már a kezdetektõl ketté/háromfelé venni a diákokat, de kiskorában még ki tudja eldönteni, mit akar. No meg ha tetszik, ha nem, alapvetõ tudáshoz hozzátartoznak a nagy költõk, és legalább az országunk történelmének a legfõbb állomásai.. Az már persze más kérdés, hogy akit nem érdekel az irodalom meg a töri, az ígysem, úgysem fogja tanulni, és tudni sem fogja azt sosem, érettségi, nagydolgozatok, feleletek ide vagy oda..
jah , amúgy van elõnye is , mikor nézek vmi mûveltségi vetélkedõt és vmi irodalmi kérdés van , tegyük fel el egy költõröl és rögtön beugrik a dolog, a 30 éves nõ meg ott hebeg-habog :D bár lehet az a 30 éves is tuda 18 évesen :D