Sziasztok! Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de át lehet alakítani egy trekking bicót úgy, hogy minél "országútisabb" legyen? Jelenleg egy Caprone Cross One-t hajtok. A gyári hajtómûvet cseréltem Shimano Aliviora, 48 fogas a legnagyobb, amit elbír a váltó. Nem tudom, lenne egyáltalán értelme foglalkozni vele ilyen téren. Elõre is köszi az ötleteket :)
Szerintem érdemes külön egy országútit venni, akár használtan is
Ismerd meg a technológiát, amely innovatívan, zölden, és ezek mellett még stílusosan is kínál megoldást napjaink egyik komoly problémájára: a városi közlekedésre. Ma Budapesten az autók haladási sebessége gyakran nem éri el a 20 km/h sebességet, ez pedig könnyen túlteljesíthetõ kerékpárral is. Azonban a kerékpározás nem minden esetben és nem mindenkinek megfelelõ: például munkahelyre menet kényelmetlen izzadtan megérkezni, valamint a kerékpár biztonságos lezárása és a nehéz lakatok hordozása sem egyszerû feladat.
A megoldás olyan innovatív technológiák kifejlesztésében és népszerûsítésében található, amelyek megtalálják a közös hangot a mechanikus és a motorizált közlekedés között. A Margitszigeten idõrõl idõre több ilyen újdonságot és megoldást is bemutatunk - a mostani promóció keretében a világ legkönnyebb elektromos kerékpárját lehet kipróbálni:
A YikeBike:
Praktikus: a YikeBike 20 másodperc alatt összehajtható, súlya kevesebb, mint 15 kg és egy válltáskában hordozható. Sosem szükséges az utcán hagyni, és könnyedén szállítható bármely közlekedési eszközön is. Biztonságos: a YikeBike-ot a biztonságot szem elõtt tartva fejlesztették ki: az elsõ elektromos kerékpár, amely blokkolásgátló és regeneratív elektronikus féket alkalmaz – szinte bármilyen felületen könnyedén megállítható, mindeközben az akkumulátort töltve a maximális hatékonyságért. Extrafényes LED világítása sosem hagy magadra éjszaka és nappal sem. Gazdaságos: utánaszámoltál már egy autó üzemeltetési költségének a jelenlegi üzemanyagárak mellett? A YikeBike a világ bármely fali csatlakozójáról újratölthetõ kevesebb, mint 2,5 Ft/km áron mindössze 50 perc alatt, egy átlagos személyautó energiafelhasználásának alig 5%-át érve el.
Vezetékes jelátvitel Nagyméretû LCD-kijelzõ, háttérvilágítással Funkciók: sebesség, kilómérterszámlálás, stopper, pontos idõ, hõmérõ, kalória- és zsírégetés stb.
Segíts a balatoni bicikliút nagytakarításában!
A Balatoni Kerékpáros Turisztikai Egylet szemétszedési akciót hirdetett a balatoni biciklikörútra. A nagytakarítást szombat-vasárnap tartják, a találkozók minden településen reggel 9-kor lesznek.
Kevés jobb dolog van a Balaton hangulatos körbebiciklizésénél, és kevés rosszabb annál, ha tekerés közben szeméthalmokat kell nézegetni. A szétdobált hulladék szerintem is ciki egy ilyen fantasztikus környezetben, úgyhogy csak támogatni tudom a Balatoni Kerékpáros Turisztikai Egylet hétvégi nagytakarítását. Talán el is megyek segíteni.
A megtisztítandó terület a bringakörút melletti terület mindkét oldala. Szelektív gyûjtés a cél, és az, hogy az összegyûjtött szemét a települési szelektív gyûjtõkbe kerüljön. Minden településen, ahol lesznek önkéntesek, szombat reggel 9-kor lesz a találkozó, kesztyût, szemeteszsákot, gereblyét tanácsos vinni.
Aki nyáron tiszta környezetben szeretne tekerni, az most hajolgathat egy kicsit. Online jelentkezés itt, kattintsatok szorgalmasan! Minden segítõ kézre szükség van. (Ha esetleg nagyon rossz lesz az idõ, két hetet csúszik a program, de ilyesmire ne is gondoljunk.)
Budapest — Életeket menthet, baleseteket elõzhet meg az a teljesen újszerû kerékpárossisak, amelynek ötlete egy fiatal magyar egyetemista, Filczer Balázs (21) fejébõl pattant ki.
A Dora névre keresztelt „bukó" nemcsak szuperül néz ki, de olyan extra kütyükkel ellátott, amelyekkel jóval biztonságosabban lehet tekerni a közutakon.
A sisakot hordva ugyanis lehetõvé válik a bringásoknak, hogy kanyarodáskor indexeljenek, ezzel jó elõre felkészítsék az autósokat a manõverre. Ennek köszönhetõen jócskán megnõnek a városi kerékpárosok túlélési esélyei. A sisakban elhelyezett indexlámpákat egy kormányba épített Bluetooth eszközzel lehet mûködésbe hozni. A bukó elején pedig fényszóró hozható mûködésbe sötétedés idején. A sisaklámpák mûködéséhez szükséges áramellátást egy beépített, újratölthetõ akkumulátor biztosítja. Az egyetlen hátulütõ, hogy a sisak súlya duplája lesz a megszokottnak.
A Moholy-Nagy Mûvészeti Egyetem elsõéves hallgatója már korábban is felhívta magára a figyelmet, amikor gepárd ihlette sportkocsit tervezett. Filczer most a bukósisak tömeggyártásához próbál pénzt gyûjteni.
Fokozott ellenõrzést rendelt el az egész ország területére az országos rendõrfõkapitány július végéig.
Várunk mindenkit, aki szeretne részt venni országos matricázó akciónkban.
Megelégeltük, hogy balesetveszélyes tárgyak találhatóak a kerékpáros útvonalainkon, melyek - fõleg este, rossz látási viszonyok között - veszélyeztetik a kerékpárral közlekedõk biztonságát. Ezért a 3M-mel összefogva és az ÚT-ÕR Kkt. segítségével országos akciót indítottunk Facebook közösségünk bevonásával. Fényvisszaverõs matricákat adunk azoknak a bringásoknak, akiket szintén zavarnak ezek az állapotok, és szeretnének aktívan tenni..Õk vállalják, hogy kiragasztják ezeket a prizmás matricákat, majd fotóval dokumentálják azt.
Célunk, hogy országos szinten felhívjuk a figyelmet ezekre a tarthatatlan állapotokra, remélve, hogy az útfenntartók megteszik a szükséges lépéseket és eltüntetik ezeket a zavaró objektumokat utunkból, illetve a jövõben nem is építik meg azokat. Nagy hírverést csapunk akciónknak, rendszeresen írunk róla és Facebookon lehetõség szerint minden hírt és képet megosztunk.
A részvételre jelentkezni addig lehet, amíg készleteink tartanak, utána a jelentkezést lezárjuk. Szállítás április elején, a fotókat/videókat pedig folyamatosan küldheted, az utolsó beküldési idõpont május 31.
A FELADAT:
1. Add meg itt, hány db matricát szeretnél, hol ragasztanál, hova tudnál érte menni stb ( A vidéki kézbesítés 1-2 hetet is igénybe vehet részünkrõl. ) https://docs.google.com/forms/d/1TFutSK6a8qaxehIJ5X1ILzjupU5b-4imnp45y_VUW0M/viewform
2. Segítsetek minket abban, hogy minél kevesebb postaköltségünk legyen. Ezért kérjük, személyesen menjetek el a matricákért a listán szereplõ városokba, címekre. Saját területi szervezeteink kapcsolattartói elsõbbséget élveznek (tõlük lehet kérni) és a további jelentkezõket pedig lehetõségeinkhez mérten látjuk el, ügyelve a lehetõ legjobb országos lefedettségre és tartva a legkisebb postaköltséget. (Postán csak abban az esetben küldjük a matricákat, ha készleteink még engedik és sehogy nem tudjuk másképp megoldani, valamint, ha területi szervezeteink már nem tartanak többre igényt.)
3. Töltsd le innen útmutatónkat, amiben fontos tanácsokat olvashatsz arról, hogyan ragaszd ki a 3M matricákat. (Fontos, hogy amíg 10 fok alatt van a hõmérséklet, ne ragassz, mert nem lesz tartós.) http://kerekparosklub.hu/sites/default/files/használati%20útmutató.pdf
4. Minden egyes esetben, amikor kiteszel egy matricát, kérjük, fényképezd le, és posztold fel Facebook oldalunkra a pontos helyszín címével (lehetõleg Google maps linkkel). Videót is küldhetsz. A beküldés határideje 2013. május 31. A képeket és videókat megosztjuk oldalunkon. ( Egy kép ne haladja meg a 200 KB-ot, videónál pedig linket küldj.) Ha bármikor késõbb már nem látod az útakadályt, azaz az útfenntartó eltávolította, kérjük, azt is dokumentáld!
A leglehetetlenebb helyeket dokumentáló, az útfenntartóknál a legjobb eredményt elérõ, a legviccesebb képeket és videókat beküldõk között ajándékokat sorsolunk: 1 db USB csatlakozós számítógép távirányítót, egy 2GB-os MP3 lejátszót és mindenféle kerékpáros kiegészítõket.
Az eddigi lista: Tata, Tatabánya, Vértesszõlõs és Tatabánya közti kerékpárút, Szolnok, Tamási-Pári, illetve a Tamási-Regöly kerékpárutak, Diósdról Újpestre, Budafok, Székesfehérvárról Pákozd irányába (Dinnyés, Pákozd, Sukoró, Velence), Veszprém, Martfû, Szentendre, Ráckeresztúr, Budapest III. kerület és Budakalász között, Vértesszõlõs, Lábatlan, Nyergesújfalu, Balatoni Bringa körút teljes 204 km-es szakasza, Duna menti kerékpárút Szentendrei úttal párhuzamos kerékpárút, és a Békásmegyerrõl Budakalász, Sopron, Békéscsaba, Mezõberény, Újkígyós, Békés, Pécs, Pellérd-Pécs kerékpárút, Orfûi kerékpárút, Mecsek Zöldút - pécsi kivezetõ szakasz, Gyõr, Szeged, Velencei-tó körüli kerékpárút. Velencei-tó - Székesfehérvár közötti kerékpárút, Békéscsaba, Gyula. Várjuk a további jelentkezéseket! :-)
Habár a kerékpáron elért teljesítményt döntõen saját fizikai teljesítményünk határozza meg, a kerékpár mechanikai fejlesztése a legtöbb esetben – akár még profi kerékpárosoknál is – motiváló tényezõ. Ha a gép finomabban, hatékonyabban mûködik, könnyebb vagy jobban alkalmazkodik a kerékpáros testalkatához, igényeihez, képes fokozni az elérhetõ maximális teljesítményt. Ha pedig mindössze placebo hatással bír, már akkor is megérte foglalkozni a mechanikai tökéletesítésével.
Természetesen korlátlan anyagi erõforrásokkal a kerékpár fejlesztése a végletekig vihetõ: lehet akár jobban mûködõ, könnyebb, hatékonyabb masinánk, mint a profi versenyzõknek, akik nem mellesleg ebbõl élnek. Ezen nem kell meglepõdni, mivel sok esetben a lelkes, tehetõs amatõr fényképészek drágább felszereléssel rendelkeznek, mint a profik, akik pontosan kiszámolják, hogy az adott eszköz kitermeli-e a beszerzés költségét, az általa készített képek eladása felülmúlja-e a kezdeti befektetést. Ha mondjuk az adott objektív csak hébe-hóba kerül elõ a táskából, azt egy profinak nem is érdemes cipelni, tehát eleve megvásárolni. Az amatõrök számára nincs ilyen korlát: ha megtetszik az eszköz, ha használata kellõen motivál, örömet szerez, akkor már megérte az árát.
39. Gemenci Nagydíj Nemzetközi Országúti Kerékpárverseny
1. Szervezõ: Gemenc Nagydíjért és a Tehetséges Kerékpárosokért Közhasznú Alapítvány - 7100 Szekszárd, Hollós L. u. 1., Tel: 0670-2325345
2. A verseny helye és ideje: Szekszárd város és Tolna megye területe. 2013. május 18.-19. (szombat-vasárnap)
3. A verseny típusa: Nemzetközi országúti többszakaszos verseny. Össztáv: 265 km. 4. Résztvevõk: A versenyen indulhat minden 18 éven felüli igazolt (Licence-el rendelkezõ) és nem igazolt kerékpáros, továbbá igazolt (Licence-el rendelkezõ) U19-es versenyzõ. Indulni egyénileg is lehet. A csapatok 4-6 fõbõl állhatnak. Vegyes csapatok létrehozására lehetõség van a következõ feltételekkel: - amennyiben a csapatban két egyesület igazolt sportolója benne van, úgy mindkét egyesület nevét szerepeltetni kell és a csapat neve az lesz. - amennyiben három, vagy több különbözõ egyesület igazolt versenyzõje a csapat tagja, úgy annak neve csakis a MIX 1, MIX 2…stb. lehet a nevezés beérkezése szerint. Nemzeti válogatottként történõ nevezés természetesen kivételt képez.
5. Program: (a részletes útvonal, hajrákkal, szintrajzzal a nevezési regisztrációnál)
2013. május 18. (szombat) 15.00 óra: I. szakasz, 147 km-es mezõnyverseny – Szekszárd, Garay tér. Várható célba érkezés: 18.00 óra – Szekszárd, Garay tér. Útvonal: Szekszárd-Harc-Medina-Szedres-Jánosmajor-Kölesd-Medina (4 kör)-Kölesd-Harc-Szekszárd
2013. május 19. (vasárnap) 10.30 óra: II. szakasz, 70 km-es mezõnyverseny – Szekszárd, Garay tér. Várható célba érkezés: 12. 20 óra – Szekszárd, Garay tér. (A szakasz 4.4 km-es körpályán zajlik, amiben van egy 1200 m-es, kb. 4-5 %-os emelkedõ)
2013. május 19. (vasárnap) 19.30 óra: III. szakasz, 48 km-es háztömbkörüli verseny (mezõnyverseny szabályai szerint) – Szekszárd, Garay tér. A szakaszt követõen 1 órán belül az összetett eredményhirdetésekre is sor kerül.
6. Helyezések eldöntése: Minden szakaszon gyõz az a versenyzõ, aki az elõírt távot a legrövidebb idõ alatt teljesíti. Az összetett versenyben gyõz az a versenyzõ, akinek a 3. szakasz után teljesített összesített idõ eredménye a legjobb. Azonos idõ esetén a II. szakaszon elért jobb helyezés dönt.
Tour de France után Gemenci Nagydíj
A szlovén Tadej Valjavec a Tour de France-on és Giro d’Italián is szerepelt, és most ott lesz a két hét múlva rendezendõ Gemenci Nagydíj mezõnyében.
A 39. alkalommal sorra kerülõ, komoly tradíciókkal bíró versenyt május 18-án és 19-én tartják Szekszárdon és Tolna megye útjain. Steig Csaba fõszervezõ a viadalt felvezetõ hétfõi sajtótájékoztatón kiemelte: a szlovén bringás kétszer indult olimpián, és többször is rajthoz állt a Giro d’Italián és a Tour-on.
Háromszor a legjobb tízben, négyszer a legjobb húszban fejezte be a rangos körversenyeket. Pályafutása legjobb eredményeit 2008-ban érte el, akkor a Girón nyolcadik, a Touron pedig tizedik volt összetettben.
A Gemenci Nagydíjon hat nemzet - a magyarok mellett olasz, szerb, szlovén, cseh és osztrák - versenyzõi indulnak. A magyarok közül a tavalyi országúti bajnok Kusztor Péter és a londoni olimpikon Lovassy Krisztián esélyes a végsõ gyõzelemre.
Az elsõ nap 147, másnap 70 kilométeres szakaszt rendeznek, a viadalt pedig ezúttal is 48 kilométeres hagyományos, villanyfényes háztömbkörüli kritériumverseny zárja.
Várunk a MOL BringaPonton, ha gyorsszervizre lenne hirtelen szükséged a belvárosban! Ingyenes kerékpár szerviz az Erzsébet téren az Aquariumnál egészen október közepéig, a hét minden napján, 12-22 óráig
Ááá reméltem is, hogy folytatják ezt az akciót, mert tavaly is nemegyszer jóljött.
Háááát csodát nem kell várni, csak szerszámaik vannak, meg tudásuk. Általában 2 fiatal srác van és ilyen csippcsupp dolgokat csinálgatnak. Láncjavítás, olajozás, ezt azt meghúzni, beállítani, fékek, váltók, defekt, pumpa. Mondjuk szerintem mindent megcsinálnak, amit megtudnak, alkatrész hiányában. Én mondjuk mindíg csak egykét szerszámukat kértem el és megcsináltam magam a dolgokat mellettük, addig se tartottam fel õket.
Üdv! Egy olyan kérdésem lenne, hogy ehhez a vázszetthez milyen színû felnit vegyek?
Csini Szerintem egy fehér aerofelni, feka küllõkkel adja magát (mondjuk én mindenre azt tennék :DD) Esetleg egy olyan kék, mint az agy fehér küllõkkel.
nekem is kéne pár helyen, nálam tömör felül a hátsó villa és a kerékpárzár kikoptatta, már volt, hogy azt a részt újrafestették, most szigetelõszalag van rajta, de gondolkoztam speciális bandázs ragosztószalagon is, hogy azzal kellene
Három szín közül választhatunk: zöld, piros, vagy kék A küllõre rögzítve látványos világítást produkál sötétben Megfelelõ sebesség mellett fénykör rajzolódik Kerekenként 1, vagy 2 darab helyezhetõ fel (akár két különbözõ szín is) Energiatakarékos LED fénnyel mûködik
A bringázás bizony egy életérzés, amit csak azok tudnak megérteni, akiknek természetes, hogy a kézitáskájukban egy U lakattal, vagy egy vastag acéllánccal mászkálgatnak és póker arccal képesek két kerékre pattanni akkor is, amikor mások már a sétától is kimelegednek, vagy ha kell, mosolyogva szaladnak fel a harmadik emeletre a biciklivel a kezükben, amíg a földi halandók csoszognak már a 10. lépcsõfok után is. Ha te is ezek közé a bicikli õrültek közé tartozol, akkor van egy jó tippünk: újíts be egy látványos küllõvilágítást és villogj a haverok elõtt, hogy neked van a legmenõbb bringád!
A küllõvilágítás 3 féle színben rendelhetõ, és egy kerékre akár kettõt is rá tudunk tenni. A mai kuponnal egy energiatakarékos LED fénnyel üzemelõ világítás mindössze 1.395 Ft-ba kerül. Jó ajándék lehet gyereknapra is, hiszen melyik kölyök ne imádná, ha világító fénykör lenne a kerekei "helyén", arról nem is beszélve, hogy a plusz világításnak köszönhetõen sokkal feltûnõbb is lesz a többi közlekedõ számára, így a szülõknek is jó lehet, hogy eggyel lejjebb tornázhatják az aggódási mutatójukat.
Valami ötlet,hogy miért csinálhatja azt a csacsim lánca, hogyha a jobb hajtókar van vízszintben elõl, akkor feszes a lánc, ha meg a bal oldali van elõl vízszintesen, akkor meg laza? Van egy olyan érzésem, hogy a tengely ferdült el, de jólenne ha nem :D
Holnap startol a 100. Tour de France kerékpáros körverseny! Ti nézitek?
Elesett a biciklivel, ezért feljelentették
A 18 éves Szabó Dani Badacsonytomajon biciklizett egy társasággal, amikor egy mellette elhaladó autó miatt félrekapta a kormányt és kátyúba hajtott, elesett. A társaság azonnal hívta a mentõket és a rendõröket. A rendõrök megszondáztatták a fiút, kiderült nem ivott alkoholt. A mentõ pedig a keszthelyi kórházba szállította. Egy hónappal késõbb a fiú levelet kapot, hogy közúti közlekedési szabályok megsértése miatt feljelentették, írja a Bors.
A KRESZ szerint a jármûvel a forgalmi, az idõjárási és látási, továbbá az útviszonyoknak megfelelõen kell közlekedni. A szabálysértési hatóság szerint a fiú nem megfelelõen biciklizett a kátyús úton. A rendõrség a bicklis mellett elhajtó autóról nem tesz említést. Mivel a balesetet megelõzõ két évben nem marasztalták el szabálysértés miatt a fiút, ezért most csak figyelmeztetést kapott. A határozat szerint az ilyen esetekben maximálisan kiszabható büntetés százötvenezer forint.
"A szabálysértési hatóság szerint a fiú nem megfelelõen biciklizett a kátyús úton."
Hogy kell biciklizni a kátyús úton? Fúú azonnal pattan minden idegem egy ilyen hírre...
Rászáll a biciklisekre a rendõrség: 150 ezres bírságot is kaphatsz
Keddtõl csütörtökig rászállnak a kerékpárosokra és motorosokra a pesti rendõrök. A fokozott ellenõrzés keretében ellenõrzik a kötelezõ felszerelések meglétét, nagyobb szabálysértésért 150 ezer forintos büntetés is járhat.
A T-Systems Magyarország nyerte a budapesti közbringa rendszer (BuBi) kiépítésére kiírt BKK-s pályázatot. Egyik alvállalkozója a magyar kerékpárgyártó Schwinn Csepel, a másik a rendszerintegrációval foglalkozó német Next Bike.
A közbringa hálózat olyan „egyéni közösségi közlekedési eszköz”, amely közlekedési csomópontokban elérhetõ, bárki számára ingyen vagy minimális díjért vehetõ igénybe és sûrû hálózati lefedettségû. Itt olvashattok többet róla: http://kerekparosklub.hu/mi-az-a-kozbringa-vagy-roviditve-kkkr
Kerékpár: Pantani, Ullrich és Julich is doppingolt a '98-as Touron
Az 1998-as Tour de France elsõ három helyezettje, az olasz Marco Pantani, a német Jan Ullrich és az amerikai Bobby Julich, valamint a sprinterek között gyõztes német Erik Zabel egyaránt eritropoetinnel (EPO) érte el a sikereit.
A Le Monde címû lap a francia parlament illetékes bizottságának beszámolójára hivatkozva közölte a hírt, és a versenyzõk nevét is tudni lehet a levett minták azonosítói alapján. Hirdetés
Az 1998-as viadal a Festina csapat botránya miatt Dopping-Tourként vonult be a köztudatba. Az akkor szintén szereplõ Laurent Jalabert – az egyik legjobb hegyimenõ – a múlt hónapban visszalépett a Tour szakkommentátori felkérésétõl, miután õt is hírbe hozták csalással.
A 15 évvel ezelõtti körversenyt megnyerõ Pantani 2004-ben meghalt, Julich 2005-ben, Ullrich 2007-ben, míg Zabel 2008-ban vonult vissza. Utóbbi kettõ hosszú évek hallgatása után ismerte el, hogy pályafutása során doppingolt.