Nem kérnek több akadályt a biciklisek Fényvisszaverõ matricák felragasztásával tettek láthatóbbá országszerte több ezer bicikliútra épített akadályt a Magyar Kerékpárosklub önkéntesei a Láss jól! elnevezésû közlekedésbiztonsági akcióban.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy pestrõl a dunaharaszti tóhoz hogy lehet kerékpárral eljutni?
Google Maps útvonaltervezõje nem ad meg útvonalat, pedig láttam ott bicikliseket is.
Ezzel az optikai szálból kialakított, LED világítással ellátott övvel biztonságban tudhatod magad az esti órákban kerékpározás közben, a városban és városon kívül egyaránt. A láthatósági öv bekapcsolt állapotban jól láthatóan, erõsen világít a sötétben, míg nappal egy egyszerû vékony övként funkcionál, így mindig veled lehet.
A LED technológiás világítás elõnye, hogy rendkívül hosszú élettartamú és nagyon alacsony a fogyasztása. A láthatósági öv üzemmódja választható, a folyamatos világítás mellet gyors, illetve lassú villogó funkcióval is rendelkezik. A LED-es világítással ellátott öv kék, zöld. illetve piros színben kapható, nõknek, férfiaknak és gyerekeknek egyaránt ajánljuk.
TIPP! Nem csak a derékra csatolva lehet hordani, hanem a felsõtesten is, a vállon keresztben átvetve.
A FURA BICIKLIS TÁBLÁK REJTÉLYE Különös közlekedési táblákat helyezett el valaki a Batthyány tér közelében. Hogy a rendhagyó tábláknak mi a célja, egyelõre mindenki csak találgatja.
Ma reggel elindult a Bam! kampány õszi fordulója! Regisztráljatok, hívjátok kollégáitokat, alkossatok csapatokat, írjátok a kilométereiteket. Most minden eddiginél több, 566 ajándékkal lehettek gazdagabbak, ha október 25-ig teljesítitek a 8 bringás alkalmat! Minden infó itt: http://kerekparosklub.hu/bam/hetfon-indul-az-oszi-bam-kampany. Az ajándékokat pedig itt nézheted meg: http://kerekparosklub.hu/bam/2013osz.
Csinálj videót a munkába/suliba bringázásról, küldd el nekünk és nyerj! Sony Action Cam profi sisakkamera, POLAROID XS20 sisakkamera, összecsukható kerékpár, futártáskák.
A videók beküldésének határideje: 2013. november 6.
Szoktál munkába vagy suliba bringázni? És videózni? Csinálj videót a munkába vagy suliba bringázásról - értékes díjakért! Többek között akár egy Sony Action Cam profi sisakkamerát, vagy egy összecsukható bringát is hazavihetsz! Részletek a linken: http://kerekparosklub.hu/bam/videopalyazat
Legújabb reprezentatív kutatásunk eredményei napvilágot láttak: Budapesten a megkérdezettek minden eddiginél magasabb aránya, mintegy egyharmada (!) kerékpározott szeptemberben, és minden negyedik (!) budapesti válaszadó használta kerékpárját közlekedésre.(=A vizsgálatot megelõzõ 2 hétre vonatkozóan minden negyedik budapesti válaszolta azt, hogy legalább egyszer kerékpárral közlekedett.) Ugyanakkor Budapesten kicsit visszaesett a kerékpáros közlekedés gyakorisága: feltehetõen azért, mert bár a népesség egyre nagyobb része próbálja ki a kétkeréken közlekedést, az újoncok még nem használják azt minden nap. Országosan a megkérdezettek 10%-a túrázott kerékpárjával szeptemberben. Ugyanez az arány Budapesten 24% volt, ami a valaha mért legmagasabb arány. Grafikonok, regionális adatok és további érdekességek itt:
Ettõl a filmtõl leesik az állatok! Már magyar felirattal is elérhetõ az a kisfilm, amit a holland Groningen városáról már egyszer megosztottunk veletek. Nézzétek meg, milyen a világ legbiciklisebb városa! Csend, sétáló és beszélgetõ emberek, jó levegõ, ... Kinek hiányzik a stressz, a motorzaj, a forgalmi dugó, és a kipufogók füstje? Nyomj egy lájkot, ha te is szeretnél egy ilyen élhetõ városban élni! (Köszönet a Kerekparosklub debreceni önkénteseinek a feliratozásért)
angliában sokat bringáztam, de a hollandok nagyon durván nyomják. Amszterdamban az az emeletes bicajtároló/parkoló nagyon vad.
Jön a rossz idõ, de ugye Te sem teszed le a bringát? Inkább készülj fel a vacakabb körülményekre: - viselj térdvédõt, hogy idõs korodban is jók maradjanak ízületeid - öltözz rétegesen, legyél jól látható a szürkületben - legyen nálad esõcucc, ha zavar az esõ - jól jön a bringás szemüveg vagy síszemüveg a hideg csípõs szél ellen. Ráadásul: - nem kell a buszmegállóban fagyoskodnod, míg várod a buszt - a lábad nem éri a hideg talajt, így vékonyabb talpú cipõben is járhatsz, és nem lesz a cipõd se havas, se sáros, se vizes - mivel tekerés közben kimelegedsz, a kabát alatt vékonyabban is elég öltöznöd.
Ha gyakran kerékpározol éjszaka a város útjain, bizonyára tapasztaltad, az autósok és a gyalogosok akkor sem tudják pontosan behatárolni, hogy hol és merre vagy az úton, ha mûködik az elsõ és a hátsó lámpád.
Mivel a biztonság mindenek felett van, ezért is érdemes egy beszerezni egy lézeres hátsó lámpát: az ülés alá szerelt két kis lézer nyomot húz utánunk, ezzel is jelezve mindenkinek, hogy épp milyen irányba tartunk.
Használatával elkerülhetõ, hogy egy autós ne vegyen észre, amikor kanyarodni szeretnél vagy egy kátyút készülsz kikerülni – és ha már csak egyetlen balesetet is megelõzöl vele, máris megérte a befektetett szerény összeg.
Két AAA-elemmel mûködik(nem tartozék), fényereje szabályozható.
A felszerelése nagyon egyszerû, pár perc alatt felszerelhetõ. A lámpa esõálló, így nem kell félni, hogy az esõben tönkremegy.
Tulajdonságok:
- - 5 LED-el felszerelt lámpa
- - Különbözõ fokozatok
- - Lézer külön ki és bekapcsolható
- - Méret: 125 X 70 X 40 mm
- -Áramellátás: 2 darab AAA elem(nem tartozék)
Egy friss brit kutatás kimutatta, hogy a fényvisszaverõ ruházatnak nincs hatása az elõzéskor tartott oldaltávolságra: ugyanolyan oldaltávolsággal elõzték meg a gépjármûvezetõk a profi bicajosfelszerelésben tekerõket, mint azokat, akiken „kezdõ bicajos” feliratú láthatósági mellény volt. A hétköznapi ruházatban és a láthatósági mellényben tekerõket is ugyanolyan oldaltávolsággal elõzték meg. A kutatási adatok szerint az egyedüli felszerelés, ami esetén nagyobb oldaltávolságot tartottak a gépjármûvezetõk, egy "RENDÕRSÉG, AZ UTAT VIDEÓZOM" feliratú láthatósági mellény volt.
A viselt ruházattól függetlenül az elõzési távolságok 1-2 %-a volt 50 cm-en belül, ami azt mutatja, hogy közeli elõzések esetén a bicajos öltözéke egyáltalán nem befolyásol semmit.
A téli gumikra és a biciklilámpákra vonatkozó szabályok is változnak a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent rendelet értelmében, amely több ponton megváltoztatja az autó, a kerékpár és a motor forgalomban tartásának mûszaki feltételeit rögzítõ jogszabályokat.
A kerékpároknál a megfelelõ észlelhetõséget biztosító világító és fényjelzõ berendezésekre vonatkozó követelmények átalakításával olcsóbbá válik a kötelezõ tartozékok beszerzése (például LED-lámpás világító testek alacsony energia-felhasználással). Az egyszerûsítés irányába hat, hogy a szabályozás a széles körben terjedõ gyakorlatnak megfelelõen megengedi a lámpa elhelyezését a kerékpáros ruháján. Az új elõírások tételesen rögzítik a kerékpáros gyermekülés felszerelésének feltételeit is.
Az európai gyakorlathoz igazodik a kerékpárok kötelezõ felszerelését tartalmazó jogszabály, amely január elsejétõl lépett életbe. Ez rögzíti, hogy a biciklisták akár LED világítást is alkalmazhatnak, és ez akár a ruházaton is elhelyezhetõ.
Barna Péter a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fõosztályvezetõje az InfoRádiónak elmondta: a jármûvekre vonatkozó mûszaki elõírások tekintetében Magyarország az európai normákat követi, ezért gyakorlatilag félévente ezekhez igazítják a hazai elõírásokat. A jogszabályban a kerékpárosokra vonatkozó rendelkezések is változtak.
A fõosztályvezetõ elmondta: a tárca szeretné támogatni a kerékpározást, ennek megfelelõen azokat a megoldásokat foglalták bele a szabályozásba, amiket a hétköznapokban már jól beváltan használnak kerékpárosok. Az új jogszabály engedélyezi a LED fényforrások használatát, amelyeknek nem muszáj folyamatosan fényt kibocsátaniuk. A lámpák a kerékpár helyett akár a biciklizõn is lehetnek.
A gyermekülés felszerelésének feltételei is megváltoztak. Rögzítésre került, hogy ha a gyermek a kerékpáros mögött ül, akkor úgy kell elhelyezni, hogy a lába még véletlenül se érhessen a küllõkhöz, illetve a gyermek ne eshessen ki az ülésbõl - hangsúlyozta Barna Péter.
Hozzátette: a szabályokat már korábban is betartották a felelõsséggel kerékpározók, így tehát a gyakorlatban a kerékpározást segítõ jogszabályokról van szó, nem pedig szigorításokról.
Dobjuk össze, segítsünk! Rengetegen osztottátok és osztottuk meg annak a Japán a világutazónak Yosihiro Simada felhívását, akinek Budapesten ellopták a bringáját. Rettenetesen szomorú ez ránk nézve, hogy az 5 év alatt miközben bejártavele a fél világot, épp hõn szeretett fõvárosunkban érezte valaki úgy, hogy megszabadítja tõle.
Bringások lévén extra módon nem nézzük jó szemmel a bringalopásokat, no pláne országimázs szempontból sem értékelhetnénk pozitívnak ezt a tettet. Mivel szkeptikusak vagyunk azzal kapcsolatban hogy meglesz, úgy döntöttünk, hogy minden erõnkkel megpróbálunk segíteni és összeépítjuk Yoshihiro bringáját. Az érzelmi oldalát sajnos nem tudjuk pótolni, - hacsak nem a belefektetett pénz munka és energia nem ad annyit mint a régi paripa - de a bringát igen. Kérünk benneteket hogy segítsetek, dobjuk össze, dolgozzunk rajta! A bringa nem olcsó 700.000 ft körül mozog, de itt az esemény oldalán részletesen közzé tesszük, hogy mi mennyibe kerül és a beérkezett összegeket is.
Yosihiro-val felvettük a kapcsolatot, végtelenül hálás volt de kicsit mintha nem értette volna mit is akarunk. Mi mást? Segíteni, hogy folytathassa az útját, hogy vigye a hírünket, így is lehet dolgozni egy célért, közösen. Õ már felvette a gyártóval a kapcsolatot, folyamatosan közöljük mire jutottunk!
Ha sokan adunk összejöhet! Ide utalhatsz: Zöld Áramlat Szociális Szövetkezet 11600006-00000000-63294712
Megjegyzésbe írd be: Bringára fel!
Kérdés lehet: Mi van akkor, ha elõkerül mégis a bringa? Nem hisszük sajnos, látva az itthoni viszonyokat. Mindettõl függetlenül persze ezerrel drukkolunk! Nos, ebben az esetben az egész összeget a Budapest Bike Maffia használja fel, közösségi fõzésre mellyel a hajlék nélkülieket, illetve rászoruló családokat támogatunk belõle. Pont úgy ahogy eddig, önkéntes munkában.
pár hónapja változtak a kerékpárok felszerelésére vonatkozó szabályok. Ismétlésképpen a legfontosabbakat összeszedtük nektek: - a hangjelzõ berendezés csak csengõhangot adhat - legalább 2 db, mindkét oldal felé hatásos borostyán-sárga küllõprizmát kell elhelyezni legalább az elsõ kerékre az átmérõ mentén - a küllõprizmát helyettesítheti a két oldalon fehér fényvisszaverõ körgyûrû felület - most már a kerékpároson elhelyezett világítás is szabályos (pl. nem büntethetik, ha a ruhádon vagy a hátizsákodon hordod a piros lámpádat, vagy, ha a sisakodon van az elsõ, a lényeg, hogy látható helyen legyenek - a gyerekülés kivitelét és a kerékpáron való rögzítési módját pontosan szabályozza a rendelet - a lámpák és a fényvisszaverõ prizmák fényének 150 méterrõl is láthatónak kell lenniük - fényvisszaverõ prizmából már a kerékpár elejére is kell egy fehéret helyezni, nem csak egy pirosat hátulra
Vasárnap Paris-Roubaix!!! Az e havi francia Vélo magazin a legendás verseny kapcsán gyûjtött össze kifejezetten érdekes információkat.
"A szekszárdi kerékpársport múltjáról-jelenérõl..." A kerékpársport már a 19. században megjelent Szekszárdon. Kezdetben a Szegzárdi Kerékpáros Egylet majd a Törekvés SE keretein belül ûzték a sportágat a kerékpározás szerelmesei. Az 1952-ben megalakult Szekszárdi Spartacus Sportkör már a kezdetektõl mûködtette kerékpáros szakosztályát. Eleinte tömegsport szinten létezett, lehetõséget adva a kerékpározni szeretõ fiataloknak a mozgásra. 1971-ben Schneider Konrád a sportkör korábbi sportolója lett kinevezve edzõnek. Megindult a versenyzõk toborzása. Így találtak rá a Halász-testvérekre. Már 1973-ban jöttek az elsõ komolyabb sikerek, Halász László országos bajnok lett. 1975-ben Pálinkás Csaba világbajnoki 5. helyezést ért el. Az 1980-as moszkvai olimpián 3 versenyzõjük is képviselte hazánkat: Halász László, Halász Zoltán országúti egyéni és csapat, Pálinkás Csaba pedig az üldözõ csapatversenyek során. 1974-ben hagyományteremtõ szándékkal megrendezték a Gemenc Nagydíj (www.gemencnagydij.hu) országúti kerékpáros versenyüket Szekszárdon, amely azóta nem csak országos, hanem nemzetközi szinten is rangot vívott ki magának. A rendszerváltáskor a Spartacus megszûnését követõen létrehozták a Szekszárdi KSE-t. Ebben az idõszakban a Steig testvérek, Istlstekker János, Arató Dávid nevéhez fûzõdnek a nagy eredmények. Közülük is Steig Csaba olimpiai szereplését kell kiemelni, aki a barcelonai olimpián a 4. helyezettel azonos idõvel az 58. helyen végzett. 2000. év nyarán alakult meg a Szekszárdi Szabadidõs Kerékpáros Egyesület. 2003-ra már az ország legjobb utánpótlás egyesülete volt az SZSZKE. Azóta is szép sikereket elérve magyar bajnoki címet szereztek az utánpótlás valamennyi korosztályában, versenyzõket adtak a serdülõ és ifjúsági válogatottakba. A Szekszárdi KSE (www.szekszardikse.hu) továbbra is mûködik, Steig Gábor vezetésével. Több magyar bajnok és magyar bajnoki dobogós került ki az egyesületbõl.
Bringázz Velünk! Az egészségedért és környezetedért! Játssz, és nyerd meg a MAPEI egyedi bringás pólóját, bringás nadrágját, vagy a 70 db bringás sapkáinak egyikét!
Ehhez nem kell mást tenned, mint helyesen válaszolni a kérdésekre!
Több helyrõl is eljutott hozzánk a hír, hogy Budapesten nagyon ellenõrzi a rendõrség most a bringával közlekedõket. Ami fontos: elsõ-hátsó prizma és lámpa, csengõ, 2 fék és 2 küllõprizma legalább az elsõ keréken vagy az abroncson reflexcsík. Azért már nem büntethetnek, ha nem a bicajon van a lámpa, hiszen magadon is hordhatod - de akkor is legyen nálad. Ne menj járdán és figyelj a gyalogosokra és a közlekedés többi résztvevõjére! A kerékpáros közlekedés mindentudója itt: http://kerekparosklub.hu/kisokos/ Vigyázzatok magatokra és egymásra!
Hét nemzet versenyõit várják a szervezõk az idei Alisca Bau 40. Gemenci Nagydíjra. A nemzetközi kerékpáros verseny ezúttal is a pünkösdi ünnepség kísérõrendezvénye lesz.
Üdv! Szeretnék vásárolni egy belépõszintû országúti kerékpárt. Eddig egy crosstrekking biciklim volt, de mivel 99%-ban aszfalton használom, úgy döntöttem, hogy kategóriát váltok. Érdeklõdnék, hogy a Gepida márkáról milyen véleménnyel vagytok alapvetõen, illetve konkrétan az alábbi kerékpárról mit gondoltok?
Köszönöm! Egész jó véleménnyel vannak a Gepidáról. Sajnos a Ride 90 már magasabb árfekvésû, mint amit elbírna a pénztárcám. Rákeresek, hátha van belõle korábbi évjárat valahol.
Szívesen, majd ha megvetted kérünk képet róla !
:) Rendben! 1-2 hét múlva jelentkezek a választottal.