kíváncsi vagyok mekkora sikere lesz ennek a topiknak. aki kijár ilyen versenyekre,esetleg mûveli is,azok megbeszélhetik itt az ezzel kapcsolatos tapasztalataikat. Nem,nem fér bele a Rally-topikba,ott teljesen másról szól a dolog,VB,OB , itt meg nem.
Támogatom a témát:)! Bár nem ralizok,de ha tehetem nézem.Nagyon szeretem.Ja és van egy ezerkettesem, a dunaparti ökörködésd nevezhetjük amatõr ralinak?:-D [poén]
valahol el kell kezdeni :D ha benevezel egy versenyre,és elindulsz,megteszel pár métert,az már amatõr rallye :D de azért lehet ezt komolyabban is mûvelni... :)
Ismerõs mesélt róla,hogy menyivel élvezetesebb a sok lelkes és báto versenyzõt nézni,mint a profikat,akik nem kockáztatnak anyit mint amatõrök,meg nem olyan bátrak:) Remélem egyszer kijutok egy ilyen versenyre.
ez így van,és már ott tartunk hogy több a nézõ amatõrbe,mint magasabb osztályokban.
Bátyám rendszeresen versenyzik egy Lada 2106-al, teljesen amatõr szinten. Pécs környéki versenyeken szokott indulni. Most így konkrétan semmi nem jut eszembe amit ideírhatnék, kérdezzetek ha akartok :D
arrafelé elég komoly szinten folyik a dolog :) nem az a bordó fekete?
Hát remélem ki tudok jutni majd egyre,budapest rally prológot szoktam látni,anyiból(tavalyi aszem) siralmas volt,hogy 1 autó volt ami nagyon látványosan ment,pug 205 valami b csopot replika lehetett,de az nem indult a versenyen aszem,csak pályát gumizott,az igazán látványosak mega ladák,subaru alig volt,tele van mitshubishikkel:)
Én is kibróbálnám magamat egy amatõr versenyen:) Szerintetek lehet MO.on verseny autót bérelni akár 1 versenyre? Nem kell a WRC-kre gondolni.. Még egy lepukkant astra is jó lenne csak legyen benne csõ.
lehet. nekünk is van kocsi,amit ha jönne valaki,akár bérbe is vehetné :D de könnyedén találsz ilyet,duen.hu stb.
Ladákat élvezem,mert nem látok belõlük túl sokat,sak ez az évi egy alkalom van nekem:) Amúgy tényleg viccesek az evosok,ahogy viszafordítóba úgy fordulnak,mintha sinen mennének,semmi kézifék,vagy csúsztatás,inkább kezdené olcsóbb kocsival,és lenne pénze gumira
Ott voltam nézõként, de nem ismerem a srácot meg a kocsiját. A diffi valszeg széria, a váltó meg vagy R-es vagy tolókerekes a hangból ítélve.
Az a jó az ilyen versenyekbe, h 1000-1500huf-ért benevezhet bár ki, és sokan csak az élvezet miatt neveznek, a nézõknek autóznak nem számítanak a másodpercek... (Ladáknál fõleg nem mert pl egy széria Mini egy guminyikkantás nélkül végiggurul és megy egy idõt amit egy hátsókerekessel esélytelen akármilyen tuning van benne:)
Csak ilyen parkolós szlalom szinten törtenik ez az amatõr rallye, vagy rendeznek esetleg az igazihoz hasonló, aszfaltos, poros utas ralikat is?
hát ez a parkolós szlalom ugye szlalom,de megfér a topikba :) amatõr rallikat rendeznek murván és aszfalton is, Kurd-Lengyel szakasz közt,stb. jómagam murvás versenyeken indulok.
Van sokféle például balfék rally, frt kupa, bala rallyi meg még lehetne sororlni és ezek jók és élvezetesek szoktak lenni én is épitgetek egy ladát amivel amatörködni fogok mert nincs háttér másra jobbra
pontosan,ebbõl én még balán nem indultam,balféken a következõ héten is ottleszek ha minden jól megy :)
Menyibe kerül megépíteni egy ilyen autót?Ismerõs már régebben akart,csak letettek róla,meg mondjuk õ nem akar ladát,mert azt mondja nem tudná elvezetni,de szerintem menne neki:)
Bráháháháháháháá:D A kis sárgával?soha!:D Ugy rohad, hogy lassan frédi béni autó lesz,szép lyuk van a a szõnyeg alatt...egyszer egy ág akadt be a seggébe, a csomagtartoba ha benézel, látod a földet:).Ez csak dunaparti bohóckodásra van, illetve egy kis rutiszerzésre, vezetgetni, ökörködni, bütykölni.Mert ugyebár autóbuzi vagyok:).Volt már karbiszétszedés, hátsó munkahengerek cseréje, karbitömités csere, ilyenek.Ja meg hátra felment két "terepgumi":D. Egy ezeréves taurus, mély mintákkal, és öregapám sierrájára való téligumi.Csak lada felnire kellett húzni.És rengeeg kaland volt már vele:D...Aztán vagy beindul vagy nem...töltés az nincs egy ideje( szénkefék cserélve lettek a generátorban, "új", vagyis mindeképp az elözönél jobb állapotu ékszíjt tettünk bele.szóval sztem vezetékhiba.) pöfög, durrog, de megy.a váltója pazar, a kuplung elkezdet csúszni mostanság.Benzin kell bele azán irány a part!Meg ugye a hétvégi bütykölések...jó muri.És 15ezer forintért bõven megérte...nekem...
sportdifi :D gumik darabja 10ezer, ha jót akarsz, minimum. kombidiffi 10 ezer,lehegeszteni meg inkább idõ kérdése. 4 felnit kapsz 20ért már,aluból,bírja a strapát valamennyire. bukócsõ anyagárba 40 ezer legalább... de ekkor még seholse vagy,kell a kocsiba erõs motor,futómû stb... most itt ugyan mindenki a ladát favorizálja,de sajnos ha egy kicsivel többet akar elérni az ember mint utolsó hely,a Lada a legdrágább autókká válik... :(
igazából bármi. de pözsó,rönó felejtõs mert nagyon szar dolog õket fenntartani,sok a gyermekbetegségük. nekünk van egy eladó 1.6-os Lancia Delta rallye- autónk,200ért,abba minden benne van,de eleinte annak is voltak gyermekbetegségei,olasz révén,de mára már kiforrott... ha nem félsz a hátsókerék hajtástól,egy 320as bmw nagyon jó,bír annyit mint a lada,csak sokkal erõsebb. vagy pl Golf 2es is jó,mert olcsó...
Ez milyen?Bár látom,hogy francia autót ne,azt hittem csak az újak szarok,a régiek még jók:) Iagzából én ne vennék,16 vagyok,csak érdekel nagyon az egész,akár majd elsõ kocsinak is jó lenne olyan,amit meg lehet normálisan csinálni,és amint van 2. kocsi(höhö,optimizmus rulz) lehetne kezdeni ha van pénz rá(optimizmus 2 :D)
pénz az sok kell sajna :D nekem sincs sok,a Bmw-t mi is sok-sok munkaórával csináltuk meg... én a golfot favorizálon r5 helyett,de te tudod...
legalapabb rallyban (NEM szlalom) is kötelezõ a bukócsõ, hivatásos hegesztõvel kell beszereltetni, és igazolás kell róla. ez nem olcsó, kb 100-150 ezer. aztán zsiguliba szokás még tolókerekes váltó (150k), normális futómû (kerekekkel együtt min. 150k), és akkor a motorrol, az alap autóról nem beszéltünk.
és erre jön rá a nevezési díj, a biztosítás, a depóbérleti hely, a benzin, az oda-vissza utazás, a kocsi oda-vissza utaztatása (kivéve, ha forgalmid is van rá), stb........szóval egyáltalán nem olcsó mulatság.
pontosan nem tudom, de majd megkérdezem bátyámat, mennyiben állt meg az autója, pontosan mik vannak benne, és mennyi egy verseny.
pécs környékén kicsit más a mérce. felénk nem ennyire húzós,ezért sem megyünk pécsre. a bukócsõ nem kötelezõ nagyon sok helyen,ahol meg az , nemkell hogy papíros legyen. kivéve tamási,és pécs,de ott már komoly nagyon az elõírás.
mi Bpest környékén járunk versenyekre. az országban 3 helyen van komoly amatõr mezõny: itt,Nógrádmegyében Salgótarjánban,és Pécsen, ami talán a legkomolyabb és legdrágább mindközül
akkor nézzél 3. vay 4.gen civicet.igaz elöl hajt, de ha viszonylag egybevan akkor sok baj nincs velük ELVILEG.bár azt nem tudom, hogy mennyire szeretik a ralit.Hatos illetve ötös gent azt láttam még 1.osztályban is , redményesek is voltak a csoportjukban mindig.Igaz, azok VTi-k voltak, ami ugye 160 ló gyárilag.
Ha több anyag lenne benne, oda a fürgeség...ja persze nagyobb motort bele..onnantól pedig ismerõs...több zaba, a tehetlenül sodródó plusztömeg stb stb.
Plusz bukócsõ nem elég bele a biztonság miatt?Valamikor tv-ben mintha azt mondták volna hogy max +40 kiló,de nem emlékszek pontosan,úgyhogy javítsatok ki,az a plusz meg anyira csak nem eszi meg a fürgeségét,vagy igen?Áh faszom,venni kell egy audi s2 pikes peak-et,azzal nincsen gond
Gondolom a bukócsõ az sokat hozzáadna, súlyra az nemtom mennyi, gondolom nem vészes.Én az alap CRX-rõl beszéltem és errõl a tipikus suly/loerö arány problémáról:)
csak míg a szimulátort gép elõtt játszod,addig egy kocsiban ülve minden más... lehetsz akármekkora LFS-király,ha ugratsz egy nagyot,vagy jön egy nagy gödör,a kezed megy mindenfele,pedig fogni kéne a kormányt,vagy épp sebességet váltani stb... szóval a szimulátorok...
a legjobb szimulátor az LFS,de azt is jóindulattal ha 50%-nak mondanám. szakadt utcai lada is meg tud lepni jópár "képzett" LFS-es magát drifternek gondolt emberkét,mirõl beszélünk? alapokat tud adni,de valakibõl nem így lesz versenyzõ az tuti. 2 kör egy versenypályán versenyautóval sokkat többet tanít bárkinek mint 1 év lfs.
RBR-rõl mia véleményed?Valaki innen(sg) azt mondta,hogy lada hozzá már mondható 50%-osnak,és aszem ladával is versenyez.Ha valaha is el tudnék kezdeni így rallyzni,azért mégis "könyebben" menne mint szimulátor nélkül,legalább anyit tudok,hogy mikor mit érdemes csinálni nagyából,itt a csúszásokra gondolok fõleg,vannak olyan vadbarmok(utcán) szerintem,akik fordítva ellenkormányoznak:D
Szerintem a játékokkal semmire se mész.Még ha szim. akkor se.Én azon meglepõdtem hogy hogy megy eza kis Lada.Igaz nincs viszonyítási alapom, de meglepett.Aztán 62 ló, már amennyi megmaradt belõle:).
Én sajna még csak egyszer vezettem kocsit...legalább egyszer sem fullasztottam le,mások meg kmondják,hogy fú,jogsinál lefullasztota autót gyakorlópályán,namondom gratulálok...ilyennek kell ám a jogsi