Új Warhammer és Warhammer 40K megjelenések magyar nyelven
A Warhammer és a Warhammer 40K univerzuma mindig is közel állt a Tuan Kiadó munkatársainak szívéhez, nem csak forgalmaztuk, de játszottuk is a stratégiai játékokat, órákat töltöttünk a számítógépek előtt egy-egy ezekben a világokban játszódó játékot nyüstölve, és lélegzetvisszafojtva vártuk az újabb és újabb magyar nyelvű könyveket. Amikor majd’ két évvel ezelőtt hirtelen megtorpant a magyar kötetek megjelenése igen csak kellemetlen meglepetés ért minket, mivel társaságunk nagy része nem bírta olyan szinten az angol nyelvet, hogy eredetiben olvassuk kedvenc regényeinket.
Amikor majdnem egy éve ismét felcsillant a reménye a Warhammer regények magyar nyelven történő megjelenésének, cégünk két kézzel kapott a lehetőség után.
A Tuan Kiadó Kft. a Games Workshop magyarországi disztribútorával, a Főnixcsarnok Kft.-vel karöltve igen keményen dolgozott fél évig, hogy elnyerjük a Black Library, a Games Workshop kiadójának bizalmát. Törekvéseinket mostanra siker koronázta.
Így örömmel jelentjük be, hogy idén karácsonytól ismét megjelennek magyar nyelven a Warhammer, a Warhammer 40K, a Horus Heresy és a menetközben indult Age of Sigmar sorozat regényei.
A megjelenési sort a Warhammer 40K univerzumból már ismert Dan Abnett Ravenor c. regénye nyitja, majd ezt a kötetet az új játékot, az Age of Sigmart bevezető War Storm c. könyv követi.
A megjelenések időpontjáról, a megjelenő kötetekről bővebben a tuan.hu weboldalon, a Tuan Kiadó Facebook oldalán vagy a fonixcsarnok.eu weboldalon olvashattok.
És, hogy stílusosan köszönjünk el tőletek, és vágjunk bele az új regények sorába:
„A Császár vigyáz ránk!”
Egy ember, aki az elnyomás áldozata lett, mert itt többen is istencsászárnak képzelik magukat.
Sajnos 1-1 küldetés alatt az enemy movement "beragad" azaz gyakorlatilag nem csinál semmit (nem mozognak). Ebből csak az abandn missional lehet kilépni és akkor viszont bukod az összes xp-t. Ez a hiba jelen volt ios-es verzióba de ezek szerint ide is átemelték ügyesen. Én emiatt buktam már el 10-15 e el nem költött xpket....
Nem igazán értelmezhető amit leírtál. A movement 'loop' alatt mit értesz? Az XP nálam nem veszett el, megmaradt, később is el lehetett költeni.
Na megnéztem én is. Ha nemy movement "loop" van azzal lehet vmit csinálni?Ha kilépek a küldetésből az összes el nemköltött xp veszik. Jeleneg van 16 e xp 1 2 unitnál....
Hát Eöeöeöeööööö.... oké, körrendszerű játék, de jó nekünk. Nem oké, mert vannak jó körrendszerű játékok, mint a Shadowrun például, ez viszont egy nagyon leegyszerűsített, roppant mód korlátolt játék. Feltehetően a mobilos háttér miatt a pályák aprók, és hogy ez ne tűnjön fel, minimalizálták az AP-t is, amiből négy jutott (a forgás nem vesz el pontot, csak a mozgás és a lövés, illetve a guard, amit itt overwatch-nak hívnak). Jön a második probléma, ugyan mindenféle Űrgárdistánk lehet (pontosabban amilyet dob nekünk a gép), viszont ellenfélből olyan kevés van, hogy nagyon. Bő 3 óra játék után a Termagauts és Hormagauts pároson túl egyszer láttam két Tyranid Warrior-t, és snitt. Már-már Space Hulk szerűen szűkös az ellenfelek listája. Apropó, a grafika egyszerű, és Unreal Engine 4 ide vagy oda, de nem tesszük le a hajunkat tőle. A zene, illetve az annak csúfolt valami pedig egyenesen botrányos, ráadásul ki se lehet kapcsolni. Marad még a játékmenet kitárgyalónak, egy pontig még valamennyire élvezetes, de a csapatunk mikromenedzselését drasztikusan befolyásolja az, hogy milyen kártyákat (fegyvert, űrgárdistát, felszerelést) dob a gép. Nem vigyorgós, amikor egymás után három Assault Space Marine-t (abból is a fapados kiadást) ad be. Jajj, majdnem elfelejtettem, embereink a csata hevében még társalognak is egymással. Olyan magasröptű dolgokról, hogy az egyik megkérdezi, hogy van-e még lőszered, a másik válaszol, hogy még bőven elégséges, a riposzt: Akkor használjuk el jó célra...
Egy próbát megér, de nehéz nem észrevenni, hogy minimál költségvetésű, mobilról portolt játék. Ezt még el lehetne így is sózni, ha valami apró plusz lenne benne, mondjuk érdekfeszítő, magával sodró történet, vagy a mikromenedzsment lenne annyira vonzó, hogy érdemes legyen rápazarolni az időt. A mókás az, hogy mobilon van két, ennél érdekesebb, és legalábbis ideig-óráig elökörködni alkalmasabb játék, a Warhammer 40k: Space Wolf és a Warhammer 40k: Carnage. Előbbi dettó körrendszerű, még mobilon is szebb és jobban animált, továbbá a játékmenet illetve mikromenedzsment terén is jobb alkotás, utóbbi egy agyatlan side-scroller, de legalább a micromenedzsment megmenti. Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.10.21. 17:20:33
Nézte. Pont olyan mint a warhammer quest, androidos agyatlan klikkelgetés. Munka semmi nincs benne, de mivel warhammer, egy letöltést és egy végigjátszást megér, ezért pont annyi pénzt érdemelnek érte, amennyi munkát belefektettek.
A most megjelent Deathwatch PC-s játékot nézte valaki?Nem sok infó van róla..Egy mobilos játék pc-re való átültetése.
Az a baj, h rendes gameplayt nézve kijön h csak egy 2d-s parasztvakítás az egész. Először csak letöltést ajánlok, azt is módjával. Manapság minden szart próbálnak eladni a wh40k névvel, pont mint ahogy az itteni "véleményvezérek" próbálják visszaállítani a 60-70 évvel ez előtti ideológiákat.
Eternal Crusade-del tervezi valaki a játékot majd, ha megjelenik? Elővásárlást esetleg?
Nem nézegettem a fejlesztői videókat, de amit látok az előrendeléseknél, abból úgy tűnik, hogy feladták azt a faszságot, hogy minden fajt külön meg kelljen venni, és most minden reghez 4 karakter slot jár. Az ork free-to-play egyelőre úgy látom, marad. Van már infó kasztokról, fajon belüli frakciókról, egy videóba belenéztem, abban Predatorral verettek... Majd lehet, hogy nekiállok megnézni a developer diary-kat, hogy hozzak némi konkrétabb infót is... Én biztosan beszállok majd egy előrendeléssel, hogy beengedjenek open bétára, aztán majd meglátjuk milyen. Elvileg ősszel indul, első hullámban a 120 dollárért előrendelők, aztán a 80, végül a 40. Az sztem már tél. Fullos megjelenés jövő tavasszal elvileg.
Kb három éve gondoltam erre, hogy kéne a DoW2 enginre MOBA-t moddolni...
Az ilyen marhaságok tekintetében egyet kell értsek. Bár a Space Wolfok mindig is problémás rend volt. Elég csak arra gondolni hogy hogy készülnek náluk a marinok. A farkasok témáját egyébként elég vissza lehet következtetni. A Thunderwolf cavalry leírásában az szerepel hogy hivatalosan ilyesmi nem létezik, tagadják a létét. Valaki elolvasta hogy "Nincsen hogy olyan hogy Thunderwolf cavalry" ez úgy került a következőhöz hogy "Nincs olyan hogy Thunderwolf" mire meg regény lett addigra az lett belőle hogy "Nincsen Fenrisen farkas". Hülyén hangzik, de sajnos ez a realitás a GW-BL kapcsolatokban.
A Lore-ra kiható változásokat bizonyos mértékben jónak tartom, lásd a necronokat, de örülök annak is hogy újabban a Castaferrum dreadnoughtok helyett inkább Contemptor alapúakkal bővül az univerzum. Most már a páncélokkal lenne ideje csinálni valamit. Ha mást nem de egységesíteni az ábrázolást. Van ahol egész kicsi és passzentos, másutt a marine feje hey golflabda a páncél egyéb részéhez. Hasonlóképp a vállpáncél. Az egyik véglet az ahol ki se látni tőle oldalra és könyökig leér, a másik pedig ahol jó ha a nyaktól a felkar közepéig ér.
A szabályrendszert finoman átíró dologokkal semmi bajom. Mondjuk a sok-sok kiadás váltást üzletileg fűtött elcseszésnek tartom. Amíg nem jönnek ki a Codex-ek újra és újra, addig alapszabállyal tudsz játszani - mi ez, ha nem átverés.
Ott van az Alfa légió, anno "mindössze" annyi specialitásuk volt, hogy alapból megkapták az 'Infiltration' képességet, ami nagyon overpower (OP), mert táblás játéknál ez ugye azt jelenti, hogy effektíve bárhol fel lehet őket állítani (bizonyos távolságra persze az ellenség modelljeitől), ráadásul az 'Inf.'-es modelleket utoljára lehet felhelyezni, vagyis akkor, amikor már látod azt, hogy az ellenség hogy állt fel. Ezen kívül az volt a specialitásuk, hogy a sereglistába bevehették a Chaos kultistákat, ami a többi CSM esetében nem állt. Ebből hozták ki a 'Legion' novella által lefektetett történetet. Hozzá kell tenni, hogy aztán jól el is bántak velük a táblás játékban az 5th edition után, mivel a CSM codexben ugyanazok a szabályok vonatkoznak rájuk, mint a többi CSM warbandra. Semmi specialitás, csak egy átlag CSM sereg, mondjuk cool háttértörténettel. Szóval az Alpha Legion CSM játékosok tíz körömmel ragaszkodnak a Horus Heresy kiegészítőhöz, ott megkapják a speciális egységeket és szabályokat. (Mondjuk én ezt csak olvasgatom, mert kb. 15 éve játszottam utoljára Wh40k-t, de olyan jó olvasni a különböző RAGE posztokat arról, hogy ki OP, és éppen kit vertek fejbe a Nerf-kalapáccsal úgy, hogy a Necromundai kaptár-bandák délutáni szórakozásként alázzák őket a véres porba... :DDD )
Viszont az meg egy másik, amikor teljesen összekutyulják egy amúgy jól felépített Rend vagy Faj dolgait. Ilyen volt a Space Wolf-ok esete. A Space Wolf-okkal kapcsolatosan ugyebár többször előkerült az, hogy "A Fenrisen nincsenek farkasok" (there are no wolves on fenris). Ezt a HH-ban ejtették el először (A Thousand sons), és azóta is ismételgetik, de kifejteni nem fejtik ki. Azt még hozzátették, hogy sose voltak farkasok a Fenris-en. A legáltalánosabb magyarázat az, hogy a Space Wolf-ok alakulnak át farkasokká.
Ütközési pont 1.: Ez teljesen új lore, a 4th edition Wh40k-ig sehol sem említették. Mint említettem, én a 2nd Editionnal csatlakoztam, és SW sereget gyűjtöttem, így megvan a 2nd Edition SW Codex. Egy betű nincs erről benne...
Ütközési pont 2.: Az akkori és a mostani lore szerint is Leman Russ-t egy Thunderwolf nevelte fel. Vagyis bizony voltak ott farkasok eredetileg is. Sőt mi több, Freki és Geri, Russ két farkasa is Thunderwolf, velük együtt nőtt fel (úgy is mondhatjuk, hogy közös anya nevelte őket, "testvérek").
Ütközési pont 3.: A Space Wolf Codex egyik alapvető vonása, hogy a beavatási szertartásként le kell vadászni egy Fenris-i farkast (Fenrisian Wolf), az igazán nagy férfiak egyenesen a Thunderwolf-ra (ezt inkább nem magyarítanám :D ) vadásztak. Namost ez esetben a saját elfajzott testvéreikre vadásznak? Ez még Űrfarkas mércével is meredek lenne...
Szóval behoztak valamit, ami jól hangzik, de nem fejtik ki, és amúgy is fenekestől felforgatja a Space Wolf lore-t, akár így, akár úgy...
Pontosabban 2004-ben. De szerintem a szétesés kezdetének legmarkánsabb jele a Horus Heresy, az 5. kiadás csak utána jött. Meg az olyan szörnyek mint a Nemesis Dreadknight (óriás robot a hasára szíjazott pici dühös Grey Knighttal). A Necronok mellett viszont kiállok. Amúgy sem változtak sokat.
Annyi hogy előtte az volt a hivatalos hogy a C'tanok teljesen leigázták a necrontyrokat és már csak agyatlan gyilkológépek, az utóbbi évmilliókban pedig azért aludtak hogy felhízzanak az élők és a C'tanok arathassanak. Az új meg úgy szól hogy a War of Heaven utolsó napjaiban a mire kivérzett mind az Old Ones mind a C'tan oldal, a necrontyr nemesség, akik még megőrizték elméjük maradékát, szétzúzták a maradék C'tanokat, de hogy ne kelljen szembe nézniük az Enslaversekkel és ne egy lepusztult galaxist kelljen uralmuk alá hajtani erdőddé alakították a bolygóikat és álomba merültek. Ebből lett a 60 millió éves álmuk amiből az idő által megtépázott maradékaik ébredeznek. A legtöbb az értelem nélküli harcos illetve a robotok (Canoptek), azt a keveset pedig akik eredetileg a valódi hadsereget és nemességet alkották a Destroyer és Flayer vírusok illetve a necrodermis és stázis berendezkedések meghibásodásai kínoznak. Én örülök hogy a sima Necron Lord HQ választás helyett kaptak rengeteg kiemelt karaktert. Trazyn a gyűjtő, aki egy fan teória szerint nem mást mint egy eredeti primarchát is birtokol. Orikan a jós, aki ha más nem az idővonal manipulálásával de mindig eléri hogy jóslatai beteljesedjenek. Vagy Zahndrehk aki egy memória hiba miatt még a C'tanok előtti korba képzeli magát. Meg egyébként is, végre vannak járművek ahelyett hogy egy sima gyalogos lába helyére tennének antigrav platformot.
Egyébként például a többi hasonló változásról hogy gondolkodsz? Hisz valaha voltak űrhajókon utazó és plazma fegyvert lóbáló tyranidák is, meg a terminátor necronok.
Külsősként irogat, illetve van pontosabban kiadott egy Dark Eldar triológiát, és előtte 7 évvel jelent meg az első Wh40k novellája. Szóval azért speciális eset. Andy a 4. kiadású Wh40k megjelenése után nem sokkal, úgy 2003 körül elhagyta a GW-t. Sajnos meg is látszik, mert az 5. kiadástól kezdett végképpen szétesi a lore... Sajnos Rick Priestley-vel együtt ők a legnagyobb hősei, és távozásuk után legnagyobb hiánya is a játék világának...
A régi necronok sivársága után nagyon is jól jöttek az új egységek. Ráadásul azt is megoldották hogy végre nem egy élő, ősi C'tant dobnak a harcmezőre hanem csak egy lélekszilánkot.
Csak éppen egy nem picit furcsa, hogy van egy faj, egy háttértörténettel, aztán utána egyszer csak egy tök más háttértörténettel látják el őket...
"Utólag egyébként a necronok átképzése Space-TombKingsre szerintem az egyetlen jó húzása volt Matt Wardnak"
Erről tudnál kicsit bővebben, vagy hol lehet erről olvasni? Mivel másabbak, mint régen?
Pár régebbi témához szólnék csak hozzá ha nem baj.
A Horus Heresy sorozat szerintem is egyike a legrosszabb dolgoknak ami a Lore-ral történt. Én már a False Gods után feladtam a hitem. Ennél bénábban Horust nem is intézhették volna el. Itt látszik meg hogy mennyire középszerű is a Black Library legtöbb írója. Graham Mcneill egyébként is rázós eset mert néha nagyon jó ötletei vannak (Priest of Mars ) ellenben még ezeket is képes unalomba fullasztani (Lords of- Gods of Mars, Ultramarines), vagy épp a Lore alapköveit tiporni az érdektelenségbe (False Gods, Sigmar).
Szerencsére azért vannak a BL körül nagyon is jó írók. Pl. a mind mai napig írogató Andy Chambers, Guy Haley, Rob Sanders vagy Peter Fehervari. Utóbbi írt 4 novellát és egy regényt (Fire Caste). Mind klasszikus és szerintem messze kiemelkednek a mezőnyből (talán az első Nightfall kivételével)
Utólag egyébként a necronok átképzése Space-TombKingsre szerintem az egyetlen jó húzása volt Matt Wardnak. A régi necronok sivársága után nagyon is jól jöttek az új egységek. Ráadásul azt is megoldották hogy végre nem egy élő, ősi C'tant dobnak a harcmezőre hanem csak egy lélekszilánkot.
Az, a hólyagos. Első blikkre hályogos szemeknek néztem, mint mondjuk a szörnynél, akinek a rajzolója szívrohamban meghalt:
Terminator plasma cannon meg hogy nézem fórumokon, Dark Angel Deathwing specializáció, a DA kódex megengedi nekik külön.
Nem tudom, hogy milyen sokszeműre gondolsz. Én Genestealereket, Brood Lordot és talán Gaunt-okat látok. Amit nem tudom mi, az a Gaunt-szerű, hátán buborékokat (hólyagokat?) hordó Tyranida.
Ami jobban zavar, a terminator páncélos Plasma Cannon-al, meg a fene tudja milyen plasma-cannon szerű, csak éppen zöld trutyit vető mittoménmi. A Terminator páncélokhoz elég specifikus, milyen fegyverek járnak. Power Fist, Chain Fist, Lightning Claw, Power Sword, Storm Hammer/Thunder Shield, illetve Storm Bolter, Assault Cannon, Heavy Flamer és Cyclone Missile Launcher. End of line...
En ez alapjan a video alapjan valami DOTA modnak hittem:D
Aztan olvastam utana, hogy ez FPS.
Mert arra van vágva a videó, mint egy klipp. Szerintem is inkább röhejes hatást kelt, mint bármilyen szempontból jót.
Kicsit sokat pöcsölnek a grafikával a srácok, közben meg SEMMIT nem tudunk a játékról, azon túl, hogy FPS. Ami rögtön fasza abból a szempontból, hogy legalább az egyik modellt feleslegesen csinálták meg. :P (Na jó, átvezetőknél lehet értelme, de mondjuk a termik mimikájával átvezetőket csinálni is meglehetősen kalandos)
Szóval mi lesz ez, megyünk a csőben előre, és ami nid jön szembe, azt heccsát?
Egyébként canon nidek voltak ezek? Az a sokszemű az micsoda?
Pedig a zene is jó....valamiért illik alá még úgy is , hogy egyébként tökre nem illene se az univerzumba se a játékba. a videóhoz valahogy mégis passzol. Szal és visszavonom az Exterminatust. Előbb lássuk a gamet
Egy ideje már vannak, ahogy a javítások is sokat segítettek a kezdeti bajokon. Modokat a játék készítőjének (Slitherine) oldalán a fórumok megfelelő részlegében találsz. Van már tyranid-ás, van felturbózott alap játék, vannak plusz egységek meg egy csomó más is.
Az kijött PCre is, minimál változtatással. Borzalmasan szar játék, és MVGYOSZ approved. (fél képernyő méretű gombok, nagyon jól mutat a játék telefonról felscale-ezve 1920x1080-ba)
Igen, elég érdekes húzásai vannak GWnek mostanában.
Korábban írtam, hogy nem baj ez, hogy két kézzel szórja a 40k licenszet, mert csak lesz már közte jó is.
De a faszt, nagyjából eddig csak szemetet kaptunk. Minden fejlesztőtől valami olyasmit, amit a meglévő játékaiból minimális munkaráfordítással ki tudtak fosni. Aztán tartják a markukat, hogy majd 40k fanok jól megvesszük a szart is, ha bolter ütötte lyuk van rajta...
Volt valami Space Hulk FPS is, nem csak ez a táblás játék. Azzal mi lett, becsődöltek?
Azért a GW kb letépi a tökeidet és megeteti veled. Úgy érted bemenni a GW boltba, és venni terepasztalos figurákat egy sakktáblához. :P És akkor itt most ki is bukott, hogy miért elég hülye ötlet ez fizikai formában. Ha már van sereged kifestve, nem sakkozni fogsz vele... :D
Én első körben meg attól dobtam hátast, hogy oké, hogy a regicide a 40k világban a sakk neve, de abban 1000% biztos vagyok, hogy a szpészmarínok NEM kis szpészmarín figurácskákkal sakkoznak... Úgyhogy akkor ez most sakknak nem sakk, regicidenak nem regicide, a nevet örökre elbaszta, és még csak jónak sem tűnik. Kik ezek a fejlesztők, hogy tudjam, kit kell utálni? :D
Az a Relic, aki a Homeworld-ot csinálta, már nagyon nem az a Relic, amely aztán továbblépet a "hagyományos" stratégiai játékok felé (CoH, DW széria). Végképpen nem az a Relic, amit most úgy hívnak.
Alex Garden, a Homeworld fő dev.-je még 2004-ben távozott, most a Zynga-nál van. Rob Cunningham, az art director és Aaron Kambeitz, a vezető grafikus szintén 2004-ben távozott, utolsó hír róluk az, hogy a saját Blackbird Interactive cégüknél csinálják a Homeworld: Shipbreakers-t. Ron Moravek, a producer a Nexon-nál van. Erin Daly 2006-ban dobbantott a Relic-től (a CoH lead desingere volt), a legutóbbi ismert munkája a The Last of Us (Lead Multiplayer Desinger)... Lehet tovább sorolni.
Szóval nem, az a Relic, amelyik a Homeworld-ot összehozta, az már régen nem az, amit most Relicnek hívnak... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.01.16. 23:06:25
Ideje volt már egy ilyennek. Remélem nem basszák el.
Én a Shadow of the Horned Rat és a Dark Omen stílusát vártam, azért remélem a Total War-al se nyúlnak mellé (csak könyörgöm, a bugokat írtsák ki most kiadás előtt...).
Ezek terén nincsenek kötött szabályok szerintem. Amikor még a Space Wolf seregemet festettem (2. kiadású W40k... régen volt), akkor a Space Wolf Codex-ben lévő képeken pl. Njal Strumbringer-nek a Psy-sisakján sárgák voltak a "drágakövek". Aztán a későbbi, hivatalos képeken már narancs, sőt, majdnem piros színben pompáztak, de van, ahol a páncéllal megegyező színű. Na most ezzel mit kezdesz?
Szvsz olyan legyen, hogy neked tetszen, az ékkövek színei nem olyan "kötött" és látványos dolgok, mint mondjuk a rend- vagy század-jelzések, így kétlem, hogy bárki is megszólhatna érte.
Persze megértem, hogy "canon-hű" akarsz lenni, de kétlem, hogy létezne ilyen szinten megszabott szín. Ez különösen az Eldar-oknál megfigyelhető amúgy, volt olyan, hogy egy White Dwarf-on belül kétféle festésű Maugan Ra képet is beraktak... :) Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.01.12. 17:59:52
A hivatalos festési útmutatók megvannak. ;) Nem is azzal van a gondom, hogy pl. egy lila színű ékkövet hogyan kell megfesteni, milyen színeket kell alkalmazni, hogy tényleg ékkő hatása legyen (ehhez segítséget nyújtanak a painting guide-ok) , hanem azzal, hogy az az ékkő egy bizonyos figurán (mondjuk a hátán) lila, vagy arany, vagy piros színű? Sajnos egy-egy figurán is többféle színű kő van, de nincs a figurákról minden szögből (főleg hátulról) "hivatalos" képem, amelyen látszanának ezek az apróságok is.
H! A Space Hulk 4. kiadásából a Blood Angels terminator figurák kifestéséhez lenne szükségem infókra. Létezik valamilyen hivatalos nyomtatvány/kép, amin szerepelnek az egyes figurákon hivatalosan alkalmazandó színek? Pl. Noctis vállpáncélján láttam már arany és piros színnel festett jelvényt is, a bal térdén a páncélt festik teljesen fehérre, vagy egy fekete sávval a közepén, a bolterén a kövek arany, vagy lila színűek stb…
Szerintem itt az a gond, hogy ezek az események már régen le voltak fektetve, aztán az írók meg küszködnek a regényesítéssel. Aztán így sikerült.
A gond az, hogy az alaptörténetük megvolt. Ezt változtatták meg, vagy sokszor úgy fejtették ki, hogy az az alaptörténettel ütközik. Ez egyszerűen az írót minősíti, hogy nem végezte el rendesen a házi feladatát, és egyben drabális következettlenségeket okoz, mert hát hivatalos GW lore lett belőle...
Hát a wulfenné változás az ő problémájuk, nem? Vagy úgy érted, hogy az Imperium számára ismeretlen?
Nem tudjuk, hogy pontosan mi miatt nem lehet belőlük új űrgárdista rendet sarjaztatni. Az, hogy egyetlen egy Wolf Brothers-ek esetén (meg nem nevezett) genetikai elfajzás történt, vajmi kevés támpontot ad...
Arra tudok gondolni, hogy a Császár rájött, hogy nem lesz az frankó, hogy ha a jó kis astartesei a káosszal kezdenek cimborálni, Magnus már erősen pedzegette, mi is a warp valójában, és a Császár nem akarta, hogy a többi légió is a könyvtárosai révén rájöjjön erre
Ez megint egy olyan magyarázat, ami ezer sebből vérzik, ha meg akarjuk szúrni. 1.: Miért állt neki akkor felkiáltásos-demokratikus páholy-politikát csinálni az egészből? Egyszerűen kinyilatkoztatthatta volna a döntését. Oszt jószakát. Sok más esetben így tett. Most miért nem? 2.: Ha tudta, hogy "cimborálni" kezdenek a káosszal, akkor ott helyben meg kellett volna oldania ezt a problémát. Ez is olyan dolog, amibe nem látunk bele. Ha most a GW által imádott nyitva hagyott kérdéseket nézzük, akkor a két eltávolított SM légió is lehet, hogy ilyen okokból került felszámolásra. Miért várta meg azt, amíg Magnus megszegi az anti-pszi törvényt? 3.: Ha egy igen erős Pszi-aktív primarchom van, és korlátozni akarom a pszi-használatát, akkor miért nem hagyok ott "szemet" rajta (ahogy tették ezt például a Word Bearers-el a Monarchiai letérdeltetés után)? Vagy még jobb: miért nem viszem őt magammal a Terrára, hogy ott segítse a Warpátjárók munkálatait? 4.: Ha tudom, hogy a káosz milyen veszélyt jelent, akkor miért titkolom a legkomolyabb katonáim elől? Pláne miért veszem el tőlük az egyetlen fegyvert, amivel igazán hatékonyan harcolhatnak adott esetben ellenük? Ugyebár aztán maga Robotue Gilliam szembesült ezzel, ami miatt végül a Nikaeai döntést felülvizsgálták... Stb.-stb.-stb...
. A zsinat idejében még teljes mellszélességgel nyomatta az Imperial Truth propagandát, hogy nincs is Káosz.
Lásd fent...
Esetleg megijedt attól, hogy Magnus geneseedje a warpcraft miatt hullott szét, vagy hogy katalizálta a folyamatot, és el akarta kerülni ezt a saját és a tesók légiójában.
Wrong. A Space Wolf-oknál a Wolf Priest-ek nem lettek felszámolva, mert Russ értelmezése szerint az nem Pszi. A Thousand Sons-ban és a Prospero Burns-ben is benne volt ez. Szóval pont a Space Wolf-oknál ez esetben ez ellentétes volt.
Mindenesetre ez akkor meghagyja mindenkinek a lehetőséget, hogy azt gondoljon róla, ami neki tetszik.
Ez szép, csak éppen következetesség nincs benne...
Na de akkor ez itt pont arról szól, hogy a régi lore lyukacsos, a HH meg csak próbálja foltozni, több-kevesebb sikerrel.
A régi lore messze nem volt annyira lyukacsos, mint amennyire a HH azzá tette... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2014.12.11. 00:20:49
Szerintem itt az a gond, hogy ezek az események már régen le voltak fektetve, aztán az írók meg küszködnek a regényesítéssel. Aztán így sikerült.
Hát a wulfenné változás az ő problémájuk, nem? Vagy úgy érted, hogy az Imperium számára ismeretlen?
Arra tudok gondolni, hogy a Császár rájött, hogy nem lesz az frankó, hogy ha a jó kis astartesei a káosszal kezdenek cimborálni, Magnus már erősen pedzegette, mi is a warp valójában, és a Császár nem akarta, hogy a többi légió is a könyvtárosai révén rájöjjön erre. A zsinat idejében még teljes mellszélességgel nyomatta az Imperial Truth propagandát, hogy nincs is Káosz. Russ meg hogy elterelje saját magukról a gyanút, a Császár mellé állt a kérdésben. Esetleg megijedt attól, hogy Magnus geneseedje a warpcraft miatt hullott szét, vagy hogy katalizálta a folyamatot, és el akarta kerülni ezt a saját és a tesók légiójában.
Na igen, a Császár mint karakter eléggé el lett írva, ebben egyetértünk.
Hm, hát akkor ezt a farkasos témát nem fogjuk megoldani... Mindenesetre ez akkor meghagyja mindenkinek a lehetőséget, hogy azt gondoljon róla, ami neki tetszik. Én most már kezdem magam meggyőzni arról, hogy Hawsert farkassá változtatták, csak valahogy, akár telepatikusan, tud beszélni.
Na de akkor ez itt pont arról szól, hogy a régi lore lyukacsos, a HH meg csak próbálja foltozni, több-kevesebb sikerrel.
Szerintem Qruze-val kapcsolatban explicite említi valamelyik regény, hogy már Horus előtt is Luna Wolves voltak, és azért tér vissza arra a névre. De ez tényleg ellentmondásos. És tényleg, néhány légió át lett nevezve, lehet, hogy a többi, gyanúsan primarch-hoz hasonló nevű is, csak azokról nem szól a fáma.
Ja, hát Nikaea hihetetlen módon álszent és idióta lépés volt, de én alapból eléggé káosz-párti vagyok 40k-ban, így csak megerősített abban az álláspontomban, hogy a Császár az egy hülye bunkó. :P
Egy hülye bunkó, aki amúgy csaknem az egész ember-lakta galaxist maga alá hajtotta... Azért érzed az ellentmondást. :) Ha történelmileg nézzül, a nagy hódítók (Nagy Sándor, Julius Caesar, Napóleon, stb.) mind-mind nagyon népszerű emberek voltak a saját közösségükben, és a "hülye bunkó" egyáltalán nem illik rájuk. Namost a császár valami ilyesmi. Vagy ilyesmi akar lenni... Számomra óriási az ellentmondás, ami az alaptétel (szent és sérthetettlen Császár, aki megmentette az emberiséget), és vele szemben az, hogy miközben az univerzum legbölcsebb emberei segítik, Malcadorral az élen, ilyen brutális volumenű hibákat végezzen...
Hát ez véleményes, a Blood Angels légió is eséllyel pályázik a címre, és ők is csak akkor, ha Magnus fiait diszkvalifikáljuk mert árulók. Azért a Flesh Change és a Black Rage nekem súlyosabb instabilitásnak tűnik, mint ami Russéknak van.
Egyfelől a Space Wolf-ok pontos instabilitása még csak nem is ismert, másfelől az egyetlen SM légió, amelynek nincs folyománya, mert a gene-seed-jük alkalmatlan erre. Ennél komolyabb indok aligha kellhet.
Viszont legalább kiderült az is, hogy a két hiányzó légióval mi lett, és az azért alátámasztja, hogy miért pont Russ szólalt fel. Na meg ha ők a leginstabilabbak, akkor nekik is van a legtöbb félnivalójuk, szal valahol érthető, hogy támogatták a dolgot.
Az én gondolkodásmódom szerint pont, hogy nem. Az egész mögött ugyanis az van, hogy egy genetikai hiba miatt jön a Flesh-change, ami egyben a Pszi-aktivitást jelenti a Thousand Sons-oknak. Namost emiatt megtámadni a Pszi-ket és a Librarianokat iszonyú szűklátókörűség. Ha végiggondoljuk az egész a Flesh-change-ből indult ki - holott az egy genetikai hiba. Az egyik óriási plot-hole, hogy emiatt miért kellene a többi rend könyvtárosait is tökönszúrni, a másik pedig az, hogy ha egy genetikai hibából adódóan büntetik a Thousand Sons-okat, akkor pont, hogy Russ-nak csendben kellett volna maradnia, hiszen az ő rendje (és még több, másik rend, Blood Angels included) is pengeélre kerülne elviekben egyből. De ezt a vonalat még csak fel sem vetik a regényben...
A Császár útjai kifürkészhetetlenek.
Ha idióta az író... Azért Ian Watson szépen kidolgozta a saját verzióját: a császár őrült - de ebben leginkább az a ludas, hogy 10.000 éve ott ücsörög a szellmének maradványa egy trón-protézisben. A HH azt csinálta, hogy egy olyan háttérsztorit csinált a világnak, ahol a császár valójában síkhülye volt már az előtt is, hogy oda került. Ezzel csak az a baj, hogy a HH előtt erre pontosan 0 (nulla) érv volt, ami csak volt, az pont ennek ellenkezőjét mutatta: a császár volt a lángoló tűzoszlopa az emberiségnek. Egy pozitív mintakép. Ebben a verzióban Horus sem volt idióta, vagy hülye, egyszerűen a káosz megfertőzte a tudatát, és emiatt fordult szembe a császárral. Számomra a HH legnagyobb problémája ez. Elhiszem, hogy egy káosz-hívőnek ez maga a biblia így, de számomra viszont brutális árulás, istenkáromlás. :)
Heh, angolul meg lehet különböztetni, hogy ha Legion, akkor SM, ha Legio, akkor titánok. Magyarul ezt a megkülönböztetést buktuk, ugye?
Attól tartok igen. Illetve ne feled, hogy a Legio =! titánok. Lásd Legio Cybernetica. Szóval a Legio inkább a Mechanicum-ra utal.
Azzal próbálja feloldani, hogy az emberekből sima fenrisi farkasok lettek, a marínokból meg thunderwolfok.
Még egyszer: Russ-t egy nőstény Thunderwolf nevelte fel. (forrás) Ez is egy fan-made magyarázkodás, ami megpróbálja feloldalni az ellentmondást, de ismét nem eléggé átgondolt. Most akkor vagy nem Thunderwolf nevelte fel Russ-t (valamint Freki és Geri sem Thunderwolf), vagy pedig a Thunderwolf-ok csak az után jelentek meg, hogy a császár megtalálta Russ-t, és a légiója a Fenris-re keveredett.
A neveket mindig a helyiek adták a primarchoknak. Akkor ez? Honnan tudták a chtoniaiak, hogy farkasos nevet kell adniuk Horusnak? Véletlen egybeesés? Warpcraft? És Corvus Corax, a Raven Guard primarch dettó? Alpharius és Alpha Legion? Mortarion és Death Guard? Ferrus Manus és szájbavert Iron Hands, gyakorlatilag szó szerinti fordítás latinról angolra?! Valahogy ez NAGYON nem kerek. Úgy látom nagyon nem volt ez még átgondolva, mikor kitalálták a neveket, aztán most, hogy próbálnák kikerekíteni a sztorit, jönnek elő sorban a problémák.
Nem véletlen, hogy anno volt 5-6 űrgárdista rend, amely valamennyire átgondoltan volt kidolgozva (Ultramarines, mint az etalon; Blood Angels, a vérgőzös közelharcosok nem kis defekttel; Death Angels, a titokzatoskodó lovagok; Space Wolves, a vikingek, Imperial Fists, a büszke ám hanyatló elitisták és a "negroid", családbarát Salamanderek). A káoszhoz fordult légiók esete zavarbaejtőbb, hiszen őket eleve nem is dolgozták ki ennyire. Például a Thousand Sons-okról egy oldalnyi háttértörténet volt mindössze a 2nd edition Chaos Codex-ben, amely arról szólt, hogy a császár megtiltotta a Pszi használatát Magnus-nak, aki később csak azért szegte meg eme ígéretét (büntetését), hogy az áruló Horus-ról értesítse a Császárt (hogy honnan tudta ezt meg, szintén nem volt kifejtve). Az már nem volt említve, hogy esetleg előtte megszegte volna-e a pszi-használat tiltását, de azt sugalta, hogy nem, és éppen ezért valójában Magnus teljesen ártatlannak tekinthető - a HH-ban ugyebár aktívan megszegte a Nikaeai ítéletet...
Csak szórakoztató irodalom, annak meg elég jó így is.
Számomra pont, hogy a plot-holeok, egyre komolyabb távolodás a "régi" világtól miatt viszont nem annyira... :\
Elvileg NEM volt nevük és színük a légióknak, mielőtt megtalálták a primarchukat
De volt, legalábbis párnak igen. Imperial Heralds (később Word Bearers), Dusk Raiders (Death Guard), War Hounds (World Eaters). Ne kérdezd, nem értem a logikát, hogy egyes légióknak miért adtak nevet, míg másoknál külön kiemelik, hogy amíg a Primarch-ukra rá nem akadtak miért csak számmal hivatkoznak. Ez is csak egy a sok-sok következetességi hibából...
Na meg kicsit ellentmond, hogy Iacton Qruze identitásbeli kérdést csinál belőle, hogy ő Luna Wolf, nem Son of Horus, ami, ha elfogadjuk hogy nem volt nevük a légióknak, eléggé nevetséges szőrszálhasogatás a részéről. Mindkét név szorosan Horushoz kötődik.
Az egyik ahhoz a Horus-hoz, aki hajdan a Császár mellett meghódította a fél galaxist. A másik viszont egy megváltozott, árulóvá vált légió neve... Számomra ez teljesen érthető és következetes volt mondjuk... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2014.12.10. 23:51:13
6. Közben elkezdtem ennek utánanézni... Hát.. Elvileg NEM volt nevük és színük a légióknak, mielőtt megtalálták a primarchukat. Ezt nem látom teljesen "bizonyítottnak", szerintem a könyvek néven nevezik a primarch nélküli légiókat. Na meg kicsit ellentmond, hogy Iacton Qruze identitásbeli kérdést csinál belőle, hogy ő Luna Wolf, nem Son of Horus, ami, ha elfogadjuk hogy nem volt nevük a légióknak, eléggé nevetséges szőrszálhasogatás a részéről. Mindkét név szorosan Horushoz kötődik.
,főleg a Thousand Sons... ...hatékonyságát alapul véve.
Na, szal végeredményében én nem nagyon húzom fel magam a hülyeségeken, plothole-okon, meg a lore ellentmondásokon, annyit nem ér az egész. Szórakoztat, elvagyok vele, néha jó így kielemezgetni, aztán ennyi. Ha valami nem jött be, továbblépek, de nem tántorít el. Csak szórakoztató irodalom, annak meg elég jó így is.
Pontokba szedem, túl sok a téma. :) Spoiler van sok, de nem taggeltem be, úgyhogy MOST szólok!
1. Ja, hát Nikaea hihetetlen módon álszent és idióta lépés volt, de én alapból eléggé káosz-párti vagyok 40k-ban, így csak megerősített abban az álláspontomban, hogy a Császár az egy hülye bunkó. :P De Nikaea csak a Légiókra vonatkozott meg a Librariumra. Az asztropatákra, navigátorokra, és még talán a sima ember sanctioned psykerekre nem. Még ezzel együtt is hülyeség, főleg a Thousand Sons
2. Hát ez véleményes, a Blood Angels légió is eséllyel pályázik a címre, és ők is csak akkor, ha Magnus fiait diszkvalifikáljuk mert árulók. Azért a Flesh Change és a Black Rage nekem súlyosabb instabilitásnak tűnik, mint ami Russéknak van.
2b. Viszont legalább kiderült az is, hogy a két hiányzó légióval mi lett, és az azért alátámasztja, hogy miért pont Russ szólalt fel. Na meg ha ők a leginstabilabbak, akkor nekik is van a legtöbb félnivalójuk, szal valahol érthető, hogy támogatták a dolgot.
3. A Császár útjai kifürkészhetetlenek. Mert egy impulzív idióta, harmincezer évet készült a dologra, és bebukta a hülye hirtelen jött ötletein. Én már az Ullanor utáni "cső gyíkok, én leléptem" húzását sem értettem. Tényleg annyira sürgős volt webwayt nyitogatni? Harmincezer évet ráért a dolog, aztán még százat már nem?
4. Heh, angolul meg lehet különböztetni, hogy ha Legion, akkor SM, ha Legio, akkor titánok. Magyarul ezt a megkülönböztetést buktuk, ugye?
5. A beszédet még el tudnám képzelni valami vokalizátorral, vagy ügyes bioengineeringgel, de asszem fegyvert is használ a regényben valamikor. Mondjuk ebben nem vagyok biztos, rég olvastam. Itt van ez: http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Fenrisian_Wolf Úgy néz ki, hogy azért annyira nem hülyeség ez a farkassá változtatós elmélet, és ez is említi az ellentmondást. Azzal próbálja feloldani, hogy az emberekből sima fenrisi farkasok lettek, a marínokból meg thunderwolfok. És azért nincsenek farkasok Fenrisen, mert azok emberek.
6. De van ám más gond is a primarch eredettörténetekkel. Pl Horus Lupercal neve. Benne van, hogy lupus, farkas. A légiójának a neve Luna Wolves, szintén farkas. Na igen ám, de a nevét nem a Császártól kapta, az inkubátoroknak csak száma volt. A neveket mindig a helyiek adták a primarchoknak. Akkor ez? Honnan tudták a chtoniaiak, hogy farkasos nevet kell adniuk Horusnak? Véletlen egybeesés? Warpcraft? És Corvus Corax, a Raven Guard primarch dettó? Alpharius és Alpha Legion? Mortarion és Death Guard? Ferrus Manus és szájbavert Iron Hands, gyakorlatilag szó szerinti fordítás latinról angolra?! Valahogy ez NAGYON nem kerek. Úgy látom nagyon nem volt ez még átgondolva, mikor kitalálták a neveket, aztán most, hogy próbálnák kikerekíteni a sztorit, jönnek elő sorban a problémák.
Megtudtuk, _konkrétan_ mekkora seggfej volt a Császár a Nikaeai zsinaton, meg hogy a TS sorcik nem szarral gurigáznak.
Számomra a Nikaeai fejlemények kifejtése csak még hiteltelenebb lett. Bakker, kismillió hasznos pszi-használó van a Birodalomban. A Birodalom első és második embere is pszi-aktív. A birodalom alapját a warp-képes közlekedésre a Navigátorok jelentik, szintén pszi-aktívak, ahogy a birodalom kommunikációjáért a pszi-aktív asztropaták felelnek.
Leman Russ volt a "feljelentő" a akinek a légiója a leginstabilabb genetikai állománnyal bír az összes űrgárdista rend közül.
A birodalom vezetője a császár, aki ezer más dologban nem kérte ki a "fiai" véleményét, erre itt kvázi demokratikus szavazást tart...
Kész. Annyira idióta az egész Nikaea-vonal, hogy a falnak megyek tőle...
Magnus karakterizálása is egész jól sikerült szerintem.
Ezt nem vitatom el, ám ettől még kevés más súlyosabb karaktert sikerült mellé rakniuk.
Nekem néhány elejtett mondatból meg főleg a könyv utolsó pár sorából van egy olyan érzésem, hogy amikor átszabták a testét az elején, akkor farkast csináltak belőle.
Nekem is felmerült ez a verzió a gondolataimban, de farkasként nem tudsz emberi nyelven, birodalmi gótul beszélni.
Na meg "There are no wolves on Fenris" - csak ilyen átszabott emberek? Vagy mi a franc volt ezzel?
A probléma ott kezdődik ezzel a vonallal, hogy eleve Leman Russ-t egy Thunderwolf nevelte fel. Szóval ezek a bestiák már az előtt ott voltak, hogy egyáltalán a Primarch-ok szétszórodtak. Az, hogy a világ "magától" csinál valamilyen Farkas-t az oda érkező humanoidokból, tűnne a legértelmesebbnek, de akkor meg ki kellene találni, hogy miért is van ez így, és miért nem szólt róla senki még.
Én úgy gondolom, hogy ez is egy folyamatossági hiba a világ lore-jában. Volt egy eredettörténete Leman Russ-nak, azt vitték tovább. Aztán a HH-ban elböffentették ezt a mondatot, hogy rejtélyességet tegyenek a novella-vonalba. Csak éppen nem volt rendesen átgondolva, végigvezetve a gondolatmenet. Utólag nem akarják gondolom kitörölni a lapokról az amúgy jól hangzó frázist, de igazából kezdeni sem tudnak vele semmit, mert mindenképpen magukba kell harapjanak, hogy valami értelmes kerekedjen ki ebből.
Na jóóó, Ian Watson, persze. Nincs olyan kaliberű író a GWnél, esetleg talán Dan Abnett. Meg az négy könyv, összesen meg van kb négyszáz. Inkább az a négy a ritka kivétel. Én olvasgattam chapter regényeket, IGs regényeket, Dark Heresy kedvcsináló regényeket, inkvizítoros cuccokat, és hát ugyanaz a színvonal ami meg nem meglepő, mert az írók is ugyanazok. Itt a fórumon is kifakadtam már párszor, mikor valami irdatlan hülyeségbe botlottam...
A Thousand Sons nekem pl tetszett. Megtudtuk, _konkrétan_ mekkora seggfej volt a Császár a Nikaeai zsinaton, meg hogy a TS sorcik nem szarral gurigáznak. Magnus karakterizálása is egész jól sikerült szerintem. A Nemesis szerintem is irdatlan hülyeség volt, felütése is, kifejtése is. A Prospero Burns-szel kapcsolatban meg
szerinted _ember_ volt a narrátor? Nekem néhány elejtett mondatból meg főleg a könyv utolsó pár sorából van egy olyan érzésem, hogy amikor átszabták a testét az elején, akkor farkast csináltak belőle. Biztosan én vagyok a hülye, mert sehol nincs erről szó, de végig bennem volt ez a fura érzés. Na meg "There are no wolves on Fenris" - csak ilyen átszabott emberek? Vagy mi a franc volt ezzel?
Egyébként nem teljesen értem a felháborodásod, nem érzem rosszabbnak a HH-t mint egy átlag 40k regényt...
A baj az, hogy hajdan voltak az Ian Watson novellák... Nos azokhoz fogható kb. egy se volt azóta... Én is nekiálltam újra, a Prospero Burns-ig jutottam. Ez szólna a kedvenc légiómról, a Space Wolf-okról, de az első 100 oldal kb. egy hónap alatt volt meg, míg korábban azért egy-egy könyv legfeljebb egy hétig tartott. Amúgy pedig kevés olyan van, amire azt mondanám, hogy igen, ezt megérte elolvasni... A Horus Rising és a The Flight of the Eisenstein mondjuk még tetszett, ahogy a Mechanicum, Legion és a Fallen Angel is. De ezeket tudnám felsorolni, amikre mondjuk úgy nem sajnálom utólag a rászánt időt... De az olyanokra, mint a Fulgrim, A Thousand Sons, Nemesis vagy a Prospero Burns... Na, ezek miatt a fenébe kivágnám az egészet... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2014.12.10. 19:29:49
Ja, még a közelharci termik... Azok szerintem konkrétan a társasban lettek elkúrva, aztán csak görög tovább a probléma. Emlékszem még anno a DOSos inkarnációban is voltak thunder hammer+storm shield és lightning claw választható wargearek is, aztán kb kenhette is az ember a hajára, max 5-10 'stealert legyaszatoltak, aztán meghaltak a francba. Sima bolter sokkal hasznosabb volt végig. Gondolom ha "egyest dob", akkor megdöglik azonnal, míg bolternél egy miss vagy egy jam nem akkora érvágás.
HH-vel kapcsolatban én meg attól kezdek hülyét kapni, hogy lassan Barátok Közt-be fordul már az egész. A harmincadik regényt olvasom, és érzésre egy centivel sem vagyunk közelebb Terra ostromához. Nyúlik mint a rétestészta, olyan csaták kapnak teljes regényeket, amik valamikor a kilencvenes évek elején egy White Dwarfban meg voltak említve EGYSZER, egy kósza félmondat erejéig. Ez így kb a végtelenségig fog tartani.
Egyébként nem teljesen értem a felháborodásod, nem érzem rosszabbnak a HH-t mint egy átlag 40k regényt. Írótól függ leginkább, vannak hülyék köztük, ez már csak ilyen egy több író által írt világ esetében.
Hm, hát nem tudom, arra a kőkemény négy órára, amíg tartott az egész, tényleg egyhangú volt. Nekem nem volt időm megunni, olyan hamar vége lett. Kb a harmadik pályán rájöttem, hogy nem kell végigvárni, amíg a tohonya terminátorok végigcammogják a lépéseiket, onnantól nagyon begyorsult. Én azért majd megnézem, de nem sietek vele.
Az eredetivel játszottam, az óriási csalódás volt, mert nagyon egyhangú lett idővel, ráadásul a közelharci terminátorok nevetségesek voltak benne. Az Ascension-t nem is néztem meg emiatt, de majd lehet, hogy ránézek (most ami időm van, azt kitölti a KSP... :P).
Ez a tavalyi Space Hulk egy új változata. A tavalyi verzió egy az egyben átirata volt a társasjátéknak, kockadobós mechanikákkal és elég limitált mennyiségű pályával. Ez az új már inkább számítógépes játék akar lenni, kevésbé mereven követi a társas szabályait, meg fejlődnek az egységek. És van hozzá vagy 100 pálya.
Ezt sem próbáltam még, de gondoltam bedobom a köztudatba.
Volt anno az eldás Rites of War a Panzer General 2 motorjával, arra hasonlít ez leginkább.
De valóban, ugyanolyan gusztustalan is a grafikája. Én őszintén hülyét kapok attól, hogy ha animált az egység IKONJA. Mert az nem maga az egység, hanem egy x darab tankot, gyalogos hadosztályt, akármit jelképező ikon, az meg ne legyen már animálva! De még annyira se, hogy merre megy! Én ettől annyira hülyét kaptam a Panzer General 2ben, hogy soha nem is játszottam vele.
Rites of Warral már igen, de ott is erős csuklottam ettől a megoldástól. De az a játék ettől függetlenül is irtózatosan randa a csiricsáré színes eldákkal, hogy igazából már ez a legkevesebb.
Armageddont még nem próbáltam, annyira nem mozgat, főleg, hogy így le is húztátok.
Nagyon sok mindenben egyetértek veled. Nem véletlenül nem írtam egy szóval sem, hogy ez egy kiváló vagy hibátlan játék. ;) Csak ajánlottam, hogy akit érdekel annak esetleg érdemes lehet egy próbát tennie vele, hátha tetszik majd neki.
Hibák vannak benne nem is kevés ez tény. Viszont legalább dolgoznak a kijavításán a készítők (meg az oldalukon a modderek), így idővel szerintem egész jó játékká fog válni ez is. Hiánypótló játék ez az Armageddon, így ínséges időkben ennek kell örülni, mert más sajnos nincs és azért ezzel is el lehet játszogatni.
Engem speciel a játék lekötött, nem éreztem kidobott és feleslegesen elpazarolt időnek a vele való foglalkozást, igaz a normál nehézség egy vicc, mivel számtalan a nehézséget ténylegesen befolyásoló tényező meg sem jelenik benne sajnos, mindössze annyiban tér el az easy nehézségtől, hogy itt már nincs legyengítve az ellenfél. :(
A final liberation egy etalon, azt semmi nem übereli. Akkoriban a GW sokkal kevésbé szólt bele a dolgokba mint manapság, ráadásul ott még az Epic játék lett gépre téve, annak minden előnyével, jól átlátható szabályaival és rendszerével, itt meg mindenféle anyagokat szórtak oda a készítőknek, hogy abból és csak abból dolgozhatnak, lényegtelen, hogy mi és hol jelent meg amiből lehetne meríteni. Az ott leírtakat kellett ráhúzniuk a saját PG játékukra.
A játék nehézsége szerintem nagyon nem jól van belőve, így aki szeretné megtapasztalni azt, az kénytelen legalább a 3. nehézségi szintre tenni a játékot és úgy játszani. Akkor már nem fog pontokban bővelkedni, nehezebb lesz életben tartania az egységeit, kevesebb egysége is lesz a játék végére és sorolhatnám.
Az sem tetszik, hogy teljesen légből kapottak az egységszámok és a HP értékei az egyes egységeknek. Például az összes tank 5 gépből álló egységben van a könnyebb verdák meg 7 gépből állnak de miért? A háttérnek sehogy sem felel meg. Ha 40K-t veszem alapul akkor 3 gépes rajok vagy 10 gépes századok vannak a játékban, nem 7 meg 5 db-os egységek. A fegyverek esetében még rosszabb a helyzet. Van a játék motorjának egy príma rendszere, arra piszok könnyen átültethető minden fegyver a 40K-s statjait használva. Sajnos ugyan a játék motorja rendelkezik egy korláttal is, így a 4-es range feletti lőtávolságokat nem tudja kezelni a direkt lövésű fegyverekkel, még ha maga a támadó rá is látna a célpontjára, akkor sem veszi majd célba. Csak indirekt opcióval rendelkező fegyverek fognak 5-ös vagy nagyobb távra lőni. Ha ezen felül tud emelkedni az ember akkor, a megfelelő adatok birtokában, piszok gyorsan, kb fél-egy óra alatt átírhatóak a statok és a játék hirtelen a "helyére kerül" általa. Nem kell a mesterségesen kitalált és az "egyensúly" nevében belőtt értékekhez ragaszkodni ha egyszer azok rosszak. Mondjuk emiatt egyes feladatok irgalmatlanul megnehezednek (például a tréning feladatok közül a tarts ki a feladat végéig típusú ahol az ellenfél tankvadászokkal és basilisk tüzérséggel is rendelkezik).
Nekem magával a puritánsággal nincs problémám. Nem zavar hogy 1 hex-en van 1 super heavy meg egy halom tank, mert nem ezen múlik a dolog. Ennyi erővel akkor felróható lenne, hogy az 5 db-os meg 7 db-os egységek sem 1 hex-re férnének rá. Nekem kifejezetten üdvözítő volt, hogy végre nem a grafikára kihegyezett, tartalom nélküli alkotást kaptam, hanem egy egyszerű, nagyon kis gépigényű, múltidéző jellegű játékot.
A sztoriban az említett eset előtt Yarrick mondja is, hogy talán jobb lenne ha nem hozná vissza a parancsnok a kérdéses ipsét, mert még a végén valami módon megúszhatná a felelősségre vonást. Én speciel otthagytam a delikvenst megpusztulni, bár én is örültem volna ha kinyírhatom.
AI kapcsán nekem nem volt gondom leszámítva azt az esetet, hogy a program felrakja eleve azokat az egységeket is a pályára amiket deaktiválva tart addig, amíg a script szerint aktiválódniuk nem kell. Na ezek a semmire nem reagáló csapatok. Pedig van a játékban olyan feladat ahol ezt rendesen megoldották (a sínes pálya ahol vannak az inaktív ork csapatok és a pálya 4 különböző helyén, szép folyamatosan jelennek meg kisebb ork csoportok foglalni), de valamiért nem ezt használták a későbbiekben. A lőtávon kívülről érkező csapásokat ha túlélték célpontjaim, akkor a saját körükben mindig elmozogtak a helyükről (már az aktívak).
A superheavy tankokat én hanyagoltam, mert pont ugyanolyan gyorsan hullottak le mint a russ-ok (5-10%-os páncélzati különbségük az egy vicc). Túl lassúak voltak az én ízlésemnek és a fegyverzetük is egy borzadály a gyári beállításokkal. Sok röpcsi, pár Russ, gyalogosok gorgonban az bevált taktika volt, no meg persze a deathstrike missile csoportok. Titánokat kipróbáltam, nekem nem váltak be. Korrekció után persze mindjárt más lett a helyzet, de az megint más lapra tartozik. :)
A gyalogosok igazándiból a valós erejüket mutatják. Egy tényleges 40K-s epic jellegű összecsapásban, mint ez is, töltelékek és foglalók, de komoly károkat okozni nem tudnak/szoktak. Az ork gyalogosok mondjuk igen, (bár nem kis részben köszönhető ez annak is, hogy a choppa 25%-os páncélátütéssel bír, azaz a megtámadott jármű páncélzat értékét 25%-al csökkenti) az IG nem igazán. SM gyalogosok meg elbaszottul erősre sikeredtek sajna. Mindegyik legalább 2 HP-s eleve és gyári beállítás szerint a bolter 25%-os páncélátütéssel bíró fegyver (majdnem mint a lascannon).
Remélem, azért majd bekerülnek a fejlesztés alatt megmutatott egységek is (például a storm trooper/scion csapatok, amiknek figurái/modellje most Yarrick kíséretében láthatóak, de nem egy ork és IG egység is kimaradt, így a Leman Russ tankok fejlesztett opciói is).
Ez megint olyan eset, amikor azért játszottam végig egy játékot, mert egy kedvenc világomban játszódik, és nem azért, mert olyan hú, de jó játék.
1.: Ez egy kvázi teljes árú játék (most 37 euró a Steam-en). Egy mai teljes árú játékkal szemben azért már vannak elvárásaim. Itt kezdjük ott, hogy átvezető animációk legyenek. Ne sima állóképek a karakterekről, amelyek szövegét szinkronszínészek mondanak fel. Felhoztad a Final Liberation-t. Na, az nálam a mai napig etalon az ilyen játékok terén. Élőszereplős, az 1990-es évek közepén bőven szinten lévő átvezető animációk.
Ez volt a Final Liberation átvezető színvonala...
2.: Ha már Final Liberation, annak a zenéje igencsak hangulatosra, zúzósra sikerült... Az Armageddon zenéje erős ráhatással is átlagos. Semmilyen téren nem maradandó, sőt, egy idő után engem már idegesített, úgyhogy beraktam a Final Liberation zenéjét akkor már a háttérbe inkább.
Final Liberation OST
3.: A játékfelület dettó animálástól mentes, a Dune 2 nem ma volt (plusz RTS, és nem turn based), de ott is legalább csináltak egy olyat, hogy ha ráklikkeltél egy egységre, egy "Yes, sir!" elhangzott. Ezzel lehetett volna játszani bőven. De semmi ilyesmire nem volt próbálkozás.
4.: Szintén játékfelület, nos, ha őszinte akarok lenni, eléggé bántott, hogy a méretarányokra most sem figyeltek. Azért anno a Final Liberation-ban megoldották, hogy a Titánok és a szupernehéz harckocsik méret-eltéréseit az egységekhez képest jelezzék. Na itt semmi ilyen nincs. Egy hex-et foglal egy felderítő terepjáró és egy Reaver Titán is....
5.: A történet még úgy-ahogy kedvelhetően indul, de a választási lehetőségek súlyát nem igazán sikerült érzékeltetni, sőt, egyenesen zavaró lett. Példa:
Gondoltam, hogy az áruló helytartót nem hagyom magára a sivatagban, mert akkor úgy is összeszedi valaki. Mivel olyan opció nem volt, hogy helyben főbe lövöm (én ezt tettem volna), úgy döntöttem, hogy rabigába küldöm. Erre jön a következő kép, hogy máris megszökött... WTF!? Ennyire gáz fordulatot...
6.: A játék (legalábbis normál fokozaton) eléggé egyoldalú volt, nem panaszkodok arra, hogy könnyű, mert hát istenem, legalább volt sikerélményem. :)
De az, hogy gyakorlatilag a végén 12 szupernehéz harckocsival, 4 scout titánnal és 2 reaver titánnal, valamint 6 tüzérséggel gyakorlatilag legyalultam mindent, elég kiábrándító volt. Nem érte meg "sima" egységekkel szórakozni, egyedül pár gyalogos egységet tartottam meg a foglalásra. Azért nem érte meg "sima" egységekkel szórakozni, mert egy sima Leman Russ (és folyományai) egységet az Orkok pillanatok alatt szétkaptak (aztán állhattam neki pótolni), míg a szupernehéz harckocsik elég vastagok voltak, hogy csak úgy ne fogyjanak el. Ráadásul annyival nem kerültek többe a szupernehezek, mint amennyivel effektívebbek voltak...
A gyalogos egységeknek harci értéke effektíve nem nagyon volt. Itt is érvényesült, hogy minél nagyobb távolságból lőjjük az ellenséget úgy, hogy az lehetőleg ne lőhessen vissza - na ez gyalogságnál csak a nehézfegyvereseknél volt opció, de ott sem érte meg (hatékonyabb volt egy jármű). Egyszerűen nem érte meg a gyalogosokkal foglalkozni...
Szóval balance terén méretes lyuk van a játékmechanikában...
7.: AI. Rálövök olyan távolságból, hogy ő nem lát... és marad egyhelyben. Szépen megvárja, akár körökön át, míg szitáválövöm. Azért két évtizede a Panzer General II. is jobban lekezelte már ezt a helyzetet... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2014.12.06. 17:48:25
Nem tudom ismeritek-e, de én felnyerítettem egyszer-kétszer :D Érdemes megnézni őket :D
Hali!
Hosszú idő után végre ismét van PC-re olyan Warhammer 40K játék, ami stratégiai és nem taktikai, szóval egy kis reklám következik. :)
Pár napja jelent meg a Warhammer 40000 Armageddon, ami egyfajta keresztezése a Panzer Generals és a Final Liberation játékoknak. Az Armageddon rendszer és bolygó orkok általi első lerohanását lehet végigjátszani benne 5 tanuló plusz 25(30) küldetésben. A játékos a Steel Legion egyik újonc parancsnokaként kezdi és a végén már Space Marine rendházfőnökök elismerését is kivívja (merthogy majd megjelennek ők is, egész pontosan a Blood Angels rendház élükön Dante parancsnokkal, valamint a Salamanders rendház Tu'shan vezetése alatt és némi Ultramarines haderő is tiszteltét teszi).
Aki kedveli a turn based strategy stílust annak érdemes lehet megnéznie a programot, mert igazi hiánypótló, remek hangulatú pörgős játék. A sztoriban kell majd küzdeni, gyakorló csaták során és árulók ellen vonulva, IG/Hive gangers seregek ellen, orkok ellen úgy, hogy Steel Legion és későbbiekben pár Space Marine csoportokat vezet harcba a játékos.
Most újra nekiálltam a HH sorozatnak angolul. Valahogy nem hiszem, hogy nagy veszteség, komolyan már csak azért olvasom, mert ha már elkezdtem, akkor ugyan meddig jutok el most... A Fulgrim körül kezdett megremegni a térdem, most a Legio van soron, de lassan kaparni kezdem magam...