Senki nem emlékszik az elõzõ részekre? Volt vagy 12 féle kapcsoló, amivel be lehetett lõni a nehézséget. Ha ultra könnyûre vetted, akkor mindent láttál hallottál, kijelzett azonnal mindent a térképen, nem sérült a hajó karambolnál, korlátlan ideig volt üzemagyag levegõ, periszkóp imbolygás, vagy álljon fixen a legnagyobb viharba is stb.
Nem kell megijedni, szerintem a arcade/realisztikus szint belövése ugyanúgy meglesz itt is.
Jaj mi az az életerõ csík a hajók felett??? röhejes
Megnéztem én is. Az U belsõ tér sztem szép eddig, bár remélem vészmerülésnél lesz rohangálás mint a trailerben. Tök gagyi sziréna hangot raktak bele, bár ez orvosolható lesz gondolom. Remélem rengeteg ilyen mission lesz mint amit mutattak benne. Azért csak nem lesz rossz game, na meg a multi az remélem ütõs lesz.
Ha könnyûn ilyen lesz a kezelõfelület az nembaj de nehezen elég gagyi lenne.
Vélemények???
Tudtam hogy sírni fog a szátok :D Szerintem nem akarják elriasztani a casual réteget a végletekig leegyszerûsített kezelõfelülettel, ezért a játék könnyebb nehézségi fokozatáról mutattak képeket, ahol a fél képernyõt a csilli-villi HUD foglalja el. De inkább megnézem a videót. [MEGNÉZI A VIDEÓT] A véleményem továbbra is fenntartom.
Ahogy azt már ]{redenc korábban megírta, a Ubisoft pár nappal ezelõtt felfedte a legújabb PC-exkluzív címét, ami nem más, mint a Silent Hunter-széria ötödik része. Délelõtt egy fél órás bemutató keretében lehetõségünk volt megtekinteni a játékot a Ubisoft színfalai mögött, s most az ott szerzett tapasztalatainkat osztjuk meg veletek. Az egyik legfontosabb újítás az elõdökhöz képest, hogy a játék során immár adott lesz egy First Person kameranézet is, amelynek köszönhetõen ezúttal bejárhatjuk majd a tengeralattjárónk teljes fedélzetét — de nem csak a fémszivar belsejében lesz lehetõségünk körbenézni, hanem a felszínre emelkedve, illetve a felszínen közlekedve a tengeralattjáró tornyára, sõt a hajó testére is kimerészkedhetünk. A grafika elég komoly fejlõdésen esett át az elõzõ rész óta, s ez nem csak a belsõ nézetes részeknél érhetõ tetten, hanem akkor is, mikor a hajótól eltávolodva kizoomolunk a körülöttünk elterülõ világra. Ezúttal sokkal nagyobb távolságokba merészkedhetünk el az általunk irányított tengeralattjárótól, s ez nem csak a meglehetõsen impresszív látvány szempontjából érdekes, de stratégiai elõnye is van a dolognak. A már említett FP-nézetben nem csak bejárhatjuk a hajónkat, de találkozhatunk a legénységünkkel is. Õk nem csupán díszek, hanem interakcióba is keveredhetünk velük. Minden tisztünknek és a legénység minden fontosabb tagjának saját képességei vannak, sõt, különbözõ, csak általuk elvégezhetõ feladatokat is kérhetünk tõlük, amelyeket õk végrehajtanak a képességeikhez mérten. Például a gépházban dolgozó mérnöktõl kérhetjük, hogy kicsit nyúljon hozzá a motorhoz, hogy gyorsabban tudjunk például kikeveredni egy kemény helyzetbõl. Ha a fickónak megfelelõek a képességei, akkor megteszi, mi pedig megmenekülhetünk. Ami érdekes, hogy ezzel a buherálással esni fog a mérnök morálja (hiszen a motor piszkálása veszélyezteti az életünket), és ezt csak akkor tornázhatjuk vissza, hogyha sikeresen megoldunk egy feladatot, például elsüllyesztünk egy ellenséges rombolót. A sikeres küldetések azonban nem csak a legénységünk morálját tuningolják, de pontokat is kapunk, amiket aztán a legénységünk tagjainak képességeire költhetünk. A katonáink tehát fejlõdnek a küldetésekkel, és ha jól osztogatjuk a pontokat, akkor egyre ütõképesebb csapatunk lehet a játék elõrehaladtával — az embereink természetesen nem cserélõdnek majd, folyamatosan velünk maradnak. Ahogy azt az elõzõ cikkünkben ]{redenc már megírta, dinamikus kampány vár majd ránk, a feladataink teljesítése közben körülöttünk folyik a háború és viszonylag nagy hatással lehetünk majd az eseményekre. Szerencsére nem csak a külcsínben, a személyzetben és küldetésrendszerben változott a játék, de egyszerûsödött a kezelõfelület is, sokkal kevesebb gombbal és kapcsolóval kell majd operálnunk, így nem csak a széria megszállottjai vannak megcélozva az ötödik résszel. Ezen felül átláthatóbbá válik majd a „csata” is, hiszen mostantól egy képernyõn lesz lehetõségünk figyelni a taktikai térképet (itt látjuk az összes hajó pozícióját, a látótávolságot és a szonárhatárokat), és a valós 3D-s nézetet. Ez fõleg a torpedók kilövésénél lesz fontos, ahol ezúttal figyelembe kell majd venni a lövedékünk sebességét és a többi hajó mozgását is — ne ijedjen meg senki, nem kell mértani számításokat végezni, a program segíteni fog minket, a dolog lényege, hogy egy fokkal ismét közelebb kerülünk a realitásokhoz.
Jó de elég más játékmenet lenne azért egy U-bootos tonnaháború mellett egy brit tengeralattjáró. Bár attól még lehetne érdekes, nem nagyon ismerem az Royal Navy tengeralattjáróinak tevékenységét.
Elenyészõ számban a németekéhez képest, azok is a Csendes óceánon, és a Földközi tengeren . Talán ez utóbbit tudom elképzelni a játékban, de nagyon kevés az a konvojcsatákhoz képest . :) Az Atlantin nem sok hasznuk volt, talán egy tucat U-boot-ot süllyesztettek el, nagy mázlival . Hírszerzési és kémakciókban vettek még részt, ha jól tudom .
japóknak mennyi járõr hajójuk volt? az akkori felderítési, hanglokátor, és egyéb technikák is messze alul maradtak a nyugati dolgokhoz képest. azért ne feledjük már hogy japók még normális rádiókat se tudtak a repgépeikbe rendszeresíteni
nem magával a sh4el van bajom igazából lista: -nincs német szinkronhang -régi sh3as sérülési panel jobb volt -színek, hangok, menüzene -> sh4hez jó de a kiegészítõhöz nem:/
A Silent Hunter a leghíresebb és legnagyobb múltra visszatekinthetõ tengeralattjáró-szimulátor. A játék még DOS-on debütált 1996-ban és azóta további három részt ért meg. A negyedik, eddigi utolsó játék 2007 márciusában debütált és azóta elég nagy volt a csend a franchise háza táján. Mindenesetre most a Ubisoft bejelentette, hogy már javában zajlanak a Silent Hunter 5 munkálatai és rögtön egy debüt-trailert is hoztak Kölnbe. A fejlesztést a Ubisoft román kirendeltsége végzi, a megjelenést pedig 2010-re lõtték be. A játékos a Földközi - tengeren és az Atlanti - óceánon kapja majd a bevetéseket és választhat, hogy a németek vagy a szövetségesek oldalán száll harcba a II. Világháborúban. A nagyobb élethûség kedvéért a játékos FPS nézetben is végigviheti a programot.
Két dologról beszélünk. A német tengók feladata Anglia blokádja lett volna. Azért õk mert az igazi blokádhoz nem volt elég nagy hajó. Nem véletlenül :) Az utolsó napig rettegtek attól hogy egy nagyfiú beszabadul a konvojba. Nem egyszer majdnem meg is járták. Ha pl nincs a Jarvis Bay és nincs a rossz idõ akkor ott igen komoly mészárlás van. Mert harcnak ne nevezzük :)
Az amerikai tengók java rész arra készült hogy bõdületes távolságokat járjanak be de az alapfeladatuk a felderítés volt. Mind célok mind idõjárás és egyéb. Az hogy õk remekül meg is torpedóznak hajókat az csak plusz. Ott sem kevés idõ kellett amíg kellõ tisztelet övezte õket és nem csak sápadt csõlakóknak hívták õket :) És a Gato-k meg a Balaók igen komoly eszközök voltak már.
Ettõl függetlenül a tengók csúcsa a XXI lett volna ha lett volna belõle elég. De addigra már mindegy volt. Addigra már teljes légifölény lett volna és csak idõ kérdése hogy a repülõrõl ledobott fidók meg bombák mikor kapják el õket.
Nos és ne feledjük el az õs, az 1 is a csendes óceánról szólt :)
Semmi baj az SH4-gyel. A tengeralattjáró hadviselés elsõ lényeges mérföldköveinek lerakói azonban németek voltak. Ennek van - mai divatos kifejezéssel élve: "feelingje". A Ubisoft sem véletlenül döntött a náci-tengók mellett az 5. rész ügyében.
Amikor elhangzik, hogy átjön a hangulat az SH3-ban (német tengó hadviselés), nem úgy az SH4-ben, nehéz dolog megfogalmazni, mirõl is van szó.
A saját véleményem: Alapjaiban más volt egy német- és egy amerikai katona hadviselési attitûdje. Hogy melyik milyen, könyvet lehetne írni róla - nem mennék bele. Az SH3 jobban átadja a fegyelem, a siker és kilátástalanság vegyes érzésének szemléletét. Korosabb a grafikája, de a témához sokkal jobban illõ színeket, árnyalatokat használ. Az SH4 olyan "happy-boy"-os amerikai "fasza gyerekek vagyunk, úgyis gyõzünk" stílus. Ez nem rossz, a náci tengeralattjáró-sztorihoz viszont nem illik.
Mondom ezt az eddigi videok alapján. Másodszor is: márciusban kiderül. :)
Nincs a 4nek semmi baja. Az a bajotok hogy nem náci lobogó van a hajókon :) Olvassátok el a Háború a tengerent, és máris sokkal hangulatosabb lesz a dolog. Ja és ne feledjük el hogy az amerikai tengók megcsinálták azt amit a németeknek nem sikerült. Megbénitották japán kereskedelmét. Nem volt akkora banzáj mint az "atlanti csata" de folyamatosan harcoltak õk is. Nem véletlenül mentette meg Nimitz vallomása Dönitzet.
Hát igen.A hármat megvettem anno de a négytõl "sajnáltam" a zsetont.Valahogy nem lett olyan mint az elõd :(
Sok mindenrõl nem maradtál le. :) Megtudtuk, hogy márciusban várható és lesz iPhone verzió is. Utóbbira "óriási" szükség van. :) Az egyéb elhangzottak már mind ismertek voltak.
Ja, és tessék szíves lenni gyakorolni az angolt. :) Egyre nagyobb szükség lesz rá.
Jah, és ha már arról van szó hogy végig lehet majd menni a tengó belsejében,akkor nem bánnám ha pl vízbetöréskor a tengóban is állna a víz, és az emberek a vízben mászkálnnának, valamint azokat arészeket ahol vízbetörés van le lehetne zárni,és utánna oda már nem tudnánk be menni. Azon kívül tényleg nem lenne rossz a sérülési panel a 3. részbõl.
Hááát. Õszintén nekem az sh 3 jobban tetszik mint a 4. Szerintem könyebb irányítani. Az sh4 nek a grafikája tetszik nagyon.
Nembirom kivárni egyszerûen ezt a game-t már...:D De gondolom ti is így vagytok ezzel. A 3-at nyomom most is, sajna nem eredeti igy multizni nemtudok. Aki multizik mondhatna pár szót róla hogy milyen. Lerak XY helyre simán menni kell, és ha konvoj van akkor rádión levan adva és bekell várni a többieket vagy küldetések vannak? 5-t megveszem eredetibe, gondolom lessz multija. Olvastam hogy lessz utánótlásra lehetõség ezsem lessz rossz, mint ez a kapitányos nézet sem. Remélem nem fog késni sokat a játék.
nincs olyan hideg hogy az óceán befagyjon, még a kikötõkben sem.
Jobban látsz vörös fény mellett este, elvileg. Ezen kívül még ha nyitva van a kis beugró sem látszik annyira kint a halvány vörös fény, mint a sima fehér. Meg úgy általában a vörös szín "éberebbé" teszi az embert, fenntartja a veszély érzetét.
Szerintetek lessz olyan, hogy a téli hónapokban befagyott vízben lehet majd merülni???
A radarok hihetetlen finomsággal lettek bekalibrálva. A hajózási térkép hangradarral tájékozódik, olyan érzékeny, hogy azt is figyelembe veszi, hogy milyen mélyen vagy, kinn van-e a periszkóp, megy-e a motor, stb. A siker egyik kulcsa a lassú és óvatos pozícionálás, a másik hajó motorzajának felhasználása arra, hogy elrejtsd vele a sajátodét, kivárni a megfelelõ pillanatot és lecsapni az ellenségre. Örömhír, hogy minden taktika amit az elõzõ játékokból megismertél, integrálva van. Részletesebb leírással késõbb találkozhattok.
Ha ez így lessz akkor nagyon brutál lessz...
Nagyon komoly játék lessz, nem birok várni... Ezt tuti megveszem eredetibe a multi miatt, remélem jó multija lessz és az összes féle U tengó benne lessz.
Scene polygon count was increased - A large harbor with U-boats and ships present will have around 3.5 million polygons
Ship polygon count was increased - Civilian ships - around 25k polygons - Small and medium warships – 27-30k polygons - Large warships – 45k-60k polygons
Ship detail improvements - Added 1024x1024 textures - The “normal” texture will be more detailed - Two “diffuse” textures applied - Weapons detail has been increased with 20% (compared with Silent Hunter 4)
U-boat model improvements - Fully modeled and accessible interior - Model exterior has a polygon count of roughly 2 million polygons - Model exterior and textures are improved by 70% (compared with Silent Hunter 4)
Environment improvements - Dynamic weather simulation, depending on climate zone, sea and season - Ships, buildings, terrain, vegetation and precipitations change depending on season - Illumination and colors depend on season/sea type - Interior and exterior High Dynamic Range lighting - Extensive color correction filters are applied for atmosphere tuning - Volumetric clouds and light rays - Harbors mimic real harbors in shape
Water improvements - Realistic look - Realistic water movement depending on weather conditions - 3D water deformation - Shore waves új videó
fúú bazz...nem lesz csúnya! ezt majd moddolják a fanok, el se tudom képzelem mi lesz
Akkor ebben minden van. Földi Pál nagyon szereti a ctrl-c ctrl-v kombókat. Rieder talán egy fokkal jobb, de a jó és fõleg hiteles könyv lényege az utánajárás, és a kutatómunka. A netet én is fel tudom túrni és a legképtelenebb baromságokat összehordani, mert az érdekes.
A "legyõzhetetlen" könyveket pedig el sem olvasom. Mert mint tudjuk egy legyõzhetetlen fegyver volt az univerzumban és azt is legyõzték :) Na jó egy kivétel van, Lem Legyõzhetetlen-je :)
Az tény, de máshol semmit sem találtam, pedig az egész netet feltúrtam, ezért bemásoltam.
Amúgy egyszer beszéltem a taggal, de nagyon nem büszke azokra a könyveire, amiket Kurt Rieder néven írt. Azoknak a könyveknek a megírására állítólag csak a kiadó kérte fel, netrõl szerezte hozzá szinte az összes információt, és egy-két hét alatt készült el egy példánnyal.
Ezzek a feljegyzések a -:Kurt Rieder--A legyõzhetetlen farkasfalka cimû könyvböl származik!IXC osztályú hajókra 100-napot töltöttek a tengeren 60 fõre leosztva!
,,205 kg friss, fõtt hús 100 kg kolbász 2000 kg konzervált hús 139 kg konzervált hal 1583 kg burgonya 165 kg szárított burgonya 1450 kg egyéb zöldség 500 kg kenyértészta 833 kg kenyér 192 kg rizs és tészta 147 kg friss tojás 383 kg friss citrom 1000 kg egyéb friss gyümölcs 229 kg vaj és margarin 254 kg levespor 170 kg lekvár és méz 129 kg friss, és konzervált sajt 720 kg tej 183 kg gyümölcslé 65 kg kávé 86 kg egyéb ital 183 kg cukor 55 kg só 45 kg csokoládé"
Mondjuk a forrás (könyv) nem a leghitelesebb, de mást nem találtam.
Egyébként meg szereztem részletes infókat a tengósok étrendjérõl (kg-ban meg van adva, egy útra milyen alapanyagból mennyit vittek). Ha van rá igény, bemásolom.
- Legénység-management: étrend összeállítása, morál, amiket ünnepek megünneplésével (na, ezt jól megmagyaráztam. karácsony, ilyesmik), vagy hajók elsüllyesztésével tudnánk növelni, etc...
- Miközben a hajón járkálunk, az eberekkel leállhatnánk beszélgetni, játszhatnánk velük (kártya)játékokat
- Scapa Flow-i küldetést a népnek!
- A megtorpedózott hajók hajók legénységet felvehetnénk a fedélzetre, és akár egy brit kikötõben is kipakolhatnánk õket, miután tájékoztattuk a brit admiralitást a szándékunkról, vagy akár vissza is vihetnénk németországba, hadifogságba...
- Az ellenséges hajók megadhatnák magukat, átkutathatnánk a fedélzetet, dokumentumok után kutatva.
Tegyük hozzá: ... És jó eséllyel indulni a meghalásra a háború végén mikor a semmibõl elõbukkan egy négymotoros.
A jó sérülésmodell tényleg kéne. És realisztikus igazi szimulátoros viselkedés. Minden oldalon :)
téli éccakákon micsoda hangulata lesz ennek a gémnek.. csak ne rontsák el idióta dolgokkal. A sérülési panel-t meg hozzák vissza a 3. részbõl! A 4. részben ez tetszett a legkevésbé
máskülönben grafikailag a 4. rész bõven elég lenne sztem
hangulatra kell csak rágyúrni, meg a belsõ térre + kis sims féle menedzselhetõség, plussz talán még szinesíteni a rádióforgalmazást, sonár kezelést
mai emberek el sem tudják sztem képzelni mekkora fasza csávók lehettek ezek annó a háború végefelé... fürdés, napfény, normális kaja nélkül kuporogni egy nyirkos dohos vaskoporsóban kuporogva
Szerintem elég lenne annyi is, hogy a ,,menüt" mi állítanánk össze. Ha nem ennének elég zöldséget, akkor a legénység betegeskedne, meg egyéb ilyen apróságok.
Egyébként meg ilyen fõzelék-szintû ételeket ettek, rántottákat, meg ilyen gyorsan elkészíthetõ, magas tápértékû kajákat.
Videókat újra nézegetve eszembe jutott hogy annó a 3ik rész intrói is olyan dolgokat mutattak amik végül totál nem voltak benne a játékban.
Példul az hogy a szakács kóstolót akar adni a kapitánynak, sztem az sem lesz benne... habár meglepiként szolgálna ha azt is lehetne menedzselni. úgyértem felrakná a szakács a vereshagymát dinsztelõdni és meglehetne addig hogy meddig futtasa a tüzön azt, vagy a tojást mennyire sütnék meg a serpiben. Sonkás omlett
igen
azt hiszem ezek a dolgok amik kitöltenék az idõt egy egy hosszú járõrözés közben
miket fõztek amúgy annó ezeket a tengókon?
Valóban. És viszonylag sokat foglalkozik a mieinkkel (KuK) az elsõ világháborúból.
Nem a kiegrõl beszélek. Az SH3is tudta azt hogy németül beszélnek de angol a felirat. A hajóbelsõ kidolgozás jó dolog. Valószínûleg legalább 3x végig is fogjuk járni a hajót. Aztán jön az F billentyûk idõszaka :)
A "járulékos kár" amit az eltévedt lõszerek vagy esetleg direktben a civilek között rejtõzködõ ellenség miatt fordul elõ, azért már ne keverjük össze a foglyok vagy civilek lemészárlásával. A háború az háború, nem sok pardon van benne. Akár Guernica-t nézzük akár Drezdát.
Persze bizonyosan voltak meggyõzõdéses fasiszták vagy nácik a luftwafféban a wermachtban meg a kriegsmarineban, csakúgy ahogy voltak meggyõzõdéses kommunisták a szovjet hadseregben. De valószínûleg a többség csak rossz helyen született rossz idõben.
egyébként #35 hozzászólásra reagálva én is hallottam olyan megtörtént esetrõl amikor a kapitány fel is vette a túlélõket és kivitte az angol partokhoz....
háború végefelé durvultak el a dolgok inkább jobban
másrészrõl meg........ most bocsánat de a szupi bátor terrorista kergetõ F-18as pilóta napjainkban hány civilt bombáz szanaszét a nagy igyekezetben? film -> Generation kill
nagyon remélem hogy német szikronnal adják ki... (+angol felirat)
Engem érdekel a téma - nagyon is. A topic jellege játék, ezért én nem foglalnék állást, hogy mennyire tartozik ide vagy sem.
Ha csak engem érdekel a téma, s a többiek nem jelzik érdeklõdésüket, folytassuk pü-ben.
Melyik egyetem könyvtárában, levéltárában található meg ez a szakdolgozatod? Feltételezem erõsen hadijogi aspektusból megközelítve írtad. A tényadatok miatt azonban szívesen elolvasom.
Mi lett a dipl. munka végkövetkeztetése? Megkérlek Pü-ben írdd le légy szíves a forrásirodalmat.