Hopp, vizes árokkal körülvett 'szigeten' volt a város(nem építem feljebb a tanács miatt), és azthittem hogy csak a hidakon lehet átjönni :D Majdnem kikaptam, de most öröm és bodóttá van mert 2 ország seregét vertem meg egyszerre.
Az szituációfüggõ. Az elején sokkal nehezebben töltõdnek a csapatok, ezért akkor jobban kell vigyázni, 5-10 százalékot is megérez az ember. Meg késõbb is vannak helyzetek amikor fokozottan ügyelni kell a veszteségekre, mert esetleg több csatát is le kell játszani egy körben. A lényeg hogy a csapatok ha lehet, legyenek max létszámon minden csata elején.
Azért írtam hogy minimális, mert igazából csak az a lényeg, hogy ne kényszerüljön várakozásra, vagy visszavonulásra a sereg. Ez pedig sok mindentõl függ. Aztán ott van az a dolog, hogy kis veszteséggel jobban fejlõdnek a katonák, mert nem hígulnak fel újoncokkal. Néha azért adódik olyan helyzet, hogy be lehet vállalni húzósabb csatákat, és megéri az áldozatot a gyõzelem, megeshet hogy bepirosodnak csapatok. Ha van idõ pihenni, és nagy jelentõségû a csata, be kell azt is vállalni, ilyenkor nagyobb arányú 30-40% veszteség is elmegy, de ez azért nagy luxus.
Csapatot bukni meg bénaság. Az azt jelenti, hogy vagy nem is lett volna szabad kiállni csatázni, vagy azt, hogy valami nagyon be lett nézve a harc hevében.
Nálam tölt valami frissítést a steamen és vagy 20GB szabad hely "eltûnt". Ez komoly? A hírek között semmi olyan nincs, hogy kijött volna egy update.
Fall of the samurai-ban megesik hogy nem jön olyan event ami engedélyezi a fireign trading port-ok építését.
A legutóbbi játékomban a francia ironclad-et akartam kipróbálni, de nem tudtam francia kikötõt építeni, pedig már szinte vége volt a játéknak. Mit kell csinálni ha egy adott néppel szeretnénk kapcsolatba lépni?
Néha jönnek azok üzenetek köt elején ahol választani kell két lehetõség közt, gondolom ott kellene valamit célirányosan csinálni. Szóval az lenne a kérdés mire mit kell mondani, hogy a végére a megfelelõ kapcsolat épüljön ki. Van-e esetleg olyan esemény aminél rossz döntést hozva örökre elvágjuk magunkat a nyugati egységektõl, vagy van esély visszacsinálni?
Egyébként meg hogy egyértelmû legyen: -A farmok fejlesztései adják a kajánt, meg a conondo kifejlesztésével lehet kapni +kettõt. -A várak magasabb szintre való építése és a oiacok fejlesztése pedig viszi a kaját. Meg a szumóbajnokság kifejlesztése is elvisz egyet.
Ezért írtam hogy ne építs várat! Egyes szintû vár az tök jó, mert mehet bele a piac. Ahol már eleve magasabb szintû a vár, mert úgy foglalod el, oda lehet templomot vagy kocsmát építeni a piac mellé.
Csakis és kizárólag ott építsél várat ahol egységet akarsz gyártani! Ezt ott célszerû csinálni ahol van kovács vagy nyílkészítõ. Én 3 várat szoktam építeni, egyik helyen a gyalogságot képzem fegyverre fejlesztve, a másikon az lovasíjászokat +20 pontossággal és +2 páncéllal, a nehézlovasságot meg +5 páncéllal szeretem használni.
A játék eleje az kivétel, valahol fel szoktam húzni egy 2 körös kardos képzõt, mert az elején a katana szamuráj tök jó egységnek számít, de ha kész az elsõ sereg, le szoktam bontani, ahogy az összes egységgyártós felesleges épületet.
Elõbb olvassál! Gondolkozni utána kellene. Ha valamelyik része nem érthetõ, kérdezz rá mi nem világos! Megesik hogy bénán fogalmazok, lehet rajta segíteni. Egyébként a játékban is ott a leírás.
A Fall of the Samurai steamen most még EGY napig ebben a packben (szerintem elqurták az árat, de tényleg ennyiért) megvehetõ, jópár dlcvel együtt OLCSÓBBAN, mint az "original", csak a Fall of the Samurai-t tartalmazó "store-os productban"! (Remélem érthetõ voltam.)
valszeg újra töltöm majd, de olyankor mitkell csinálni amikor éhség van?:D próbáltam olyan cuccokat fejleszteni, olyan épületet építeni ami +foodot ad, de hamar lement -ba, aztán két 1000es lázadósereg is jött két városomra. Gondolom köze van a város nagyságához és a katonák mennyiségéhez..bocsi a lámulásért amúgy D:
A legfontosabb technológiák amit mielõbb ki kell fejleszteni: zen - hogy könnyebb legyen rendet tartani, és hogy képezhess papokat heaven and earth - hogy harcolhass a terce farming - a közepes farmokhoz connindo - a nagy farmokhoz
Diplomáciában érdemes pénzért eladni az átjárási egyezményeket, és ha csak lehet, ne üzenj hadat senkinek. A gyors és agresszív terjeszkedés is mûködik, de ahhoz nagyjából úgy meg kéne tanulni csatázni, hogy minimálisak legyenek a veszteségek akár ashigaru sereggel is.
3 vagy 4 íjász nem árt a kezdõseregbe, meg ahogy a jövedelem engedni minél több katana szamuráj. Egy sereg elég eleinte, nem is kell teljes, 16-18 egység elég szokott lenni.
Minél elõbb kell pap meg ninja legalább 1-1 darab. Az egységgyártó tartományokon kívül nem szabad várat építeni, mert elviszi a kaját. A legtöbb taromány legyen 1-es szintû egy minél magasabb szintûre épített piaccal. A piac fejlesztése viszi a kaját! Ahol már nagyobb vár van, mehet bele kocsma vagy templom, hogy több papod és nindzsád lehessen.
Az egységgyártó tartományok azok legyenek ahol tudsz fejleszteni fegyvert. A kovácsot meg az íjkészítõt kell húzni, és mellé a megfelelõ encampment fejlesztését. A leghatékonyabbak a +6 támadásra gyúrt naginata szamurájok (10-12db/sereg), meg a +20 accuracy +2 armour-ra fejlesztett lovasíjászok (6-8db/sereg). Ezt ki lehet egészíteni lovassággal vagy nodachi-kal.
Csatánál az a jó ha te támadsz. A védekezõ AI nagyun buta, csak lövögetni kell az íjászokkal, meg ha kijön a formásióból hátrálni, és az elszeparált egységeket ha lehet minél kisebb adagokban közbezárni, megfutamítani, és összefogni. Ostromnál is hülye, a falhoz állított íjászok elõtt lõtávon kívül megállva valamivel ott lehet tartani, így másik oldalról lehet befelé lövöldözni, és miután elfogyott a nyíl, rohamozni.
helló! most kezdeném el a játékot, A keleti klánnal keztem(DATE), mit ajánlotok mit merre hogyan?:) magyarítást is használok, de most vertek rommá a mellettem lévõ tartományban. Csatákban ti hogy álltok fel, rohamoztok vagy megvárjátok amíg õk támadnak?
Ennyi, szerintem ez nem gáz, multiban sincs sosem problémám a hõsökkel, persze nem yari ashigaruval támadom õket, rendes szamurájok simán beverik õket, sõt ár érték arányba legtöbbször nem is igen érik meg. Sarkított példákat persze lehet hozni, kata hero lvl9-en a játék legszarabb egysége ellen "gyalogságra" , über brutál, de talán ez így jó..
A Medieval elsõ részének volt egy Barbar invasion kiegészítõje. Abba esett meg hogy volt egy lázongó tartomány amit egyetlen generallal védtem. A vikingek tábornoka huscarl csapat volt, és ahogy telt múlt az idõ, a lázadások jöttek, mentek, és a testõrségbõl nem maradt egyetlen fõ sem, csak a general a kis baltájával meg a pajzsával. Viszont az az állat közben 28-as szintûre fejlõdött, és már nem lehetett elpusztítani sehogy. Úgy nézett ki a csata, hogy kiállt a fazon tök egyedül és megölt vagy elkergetett mindenkit, csak sokáig tartott, de gyorsítva nem volt annyira gáz. Közbe le lehetett menni boltba, vagy lehetett csinálni egy kis kaját. Kellemes emlék.
Ezért próbáltam odafigyelni az egyenlõ lehetõségekre, amennyire lehet. Teljesen sík terep és mindkét egység rohamoz. Azzal a különbséggel, hogy az egyik már teljesen kifulladt a másik rövid távon indult. De nem láttam különbséget ahhoz képest, hogy mindkét egység kis távolságból indult volna. Persze ez már jó rég volt, azóta egy rakat patch is települt a játékra. Bár én nem emlékszem olyan leírásra a patcheknél, ami ilyesmit orvosolt volna.
Bizony én sem találtam ilyen adatokat, csata közben lehet nem lenne konkrét haszna ezeknek, elég nehéz lenne rá figyelni, de mivel multizok is, így az unitok fejlesztésénél bizony sokat segítene épp mire érdemes rágyúrni.
A fáradtság elvileg attack vesztést eredményez illetve lassít ha minden igaz. Sajnos elég nehéz modellezni ezeket, mivel nem mindegy, hogy a két sereg milyen formációban csap össze, mennyire vannak széthuzva az egységek, akkor ugye ott a charge is, ha álló ellenfélbe rohansz bele akkor jelentõs elõnyt kapsz, illetve a terep modosító, hogy épp lefelé vagy felfelé támad az emberke. Aztán persze a szerencse is szerepet játszik, próbáltam én is modellezni ezeket gép ellen de szinte lehetetlen.
Valóban "érzésre" kell játszani ez persze sokszor jó sokszor nem..
Troll kollégának találtam egy jó videot ezt nézze meg : Trollkodás :) Ez egy ilyen játék, erre már én is azt mondom ilyen nincs ;)
Én is kíváncsi lennék ilyen adatokra azért. :) Én a fáradtság hatását próbáltam tesztelgetni a gyakorlatba, de komolyan nem fedeztem fel benne rendszert. Egyszer felállítottam 2 normál ashigaru egységet, normál fokozaton, hogy a bónuszok egyenlõek, ill nincsenek sehol sem. (semmi extrájuk nem volt, tehát a klánra is figyeltem). Egyik egység pár kilométert futva tette meg, már eléggé kifulladt a másik csak az utolsó néhány méteren indított rohamot...és...teljesen kiegyenlített volt a harc és az áldozatok száma a morálveszteség. A végén pedig a kifulladt egység gyõzedelmeskedett éppen.
Én is csak annyit tudok róla ami a játékon belüli leírásban benne van. Mikor elkezdtem játszani én is nekiálltam hogy kiderítsem hogy is megy a harc mechanikája, mert a legtöbb játéknál részletesen megtalálható az egységek hp-ja, páncélja, és hogy a különbözõ sebzések milyen szorzót kapnak, de nem találtam semmit. Azóta nem foglalkoztam vele. Csak "érzésbõl" tudom mi mennyire hatékony az adott helyzetben. Ami egyébként elég is, nem hiszem hogy neked is bármi haszna lenne ha ennyi idõ után megtudnád a pontos értékeket. A játéktapasztalat többet ér szerintem. De ha véletlenül találnál valamit, azért kíváncsiságból meglesném én is.
Te eléggé vágod a játékot, létezik olyan oldal ahol részletesen leírják hogy az adott értékek mit is jelentenek. Pl. Armour miben befolyásolja % értékben az adott egységet stb..
A a sima Shogun 2-be belerakok modokat ( pl a 12 kör = 1 év ) akkor azok befolyásolják a FoTS-t?
Én az alapjátékban még sosem harcoltam hero egységekkel, ha ez megnyugtat. Legyártani legyártottam õket többször is, de valahogy nem bírom kivárni míg odaérnek, mindig úgy alakult, hogy nem volt már mit ütni velük. Nagyon le kell ülni ahhoz hogy végigfejlõdj. Kicsi a térkép, és igazából szerintem is feleslegesek ezek a fejlett egységek. A FoTS az jóval fejlõdõsebb alap verzióban is. Ott lehet zúzni elit infantry-val simán.
Hmm azért ez a technologia fejlesztés is elég érdekesen van megoldva. Nem tudom de nálam a komolyabb unitok a kampány során még sosem kerültek elõ. 1xûen nincs rá szükség mire végre ki lesznek fejlesztve.. Bár gondolom azért van így, hogy csak 1-1 "szakirányba" lehessen elmenni, viszont aki mindenbõl csipeget annak a herok kimaradnak :(
Akkor most sorolom a tényeket amiket mellõzve írogatsz: - Téma volt hogy talán túl kevés a morálja egyes egységeknek. - KingPunisher megjegyezte, hogy szerinte jól van belõve a morál, és nem hibátlan a játék. - Aztán én hoztam egy példát egy hibára, azt ami szerintem leginkább rombolja az alapjáték élvezhetõségét: Az AI túl sok hajót spammel, ami a FoTS modban unalmassá teszi a játékot, mert le kell õket verni. - És végül jössz te, fullba nyomod a kretént, és retardáltkodsz. - Senki nem sóhajtozott, csak tényt állapítottam meg. Itt egyedül te vagy aki bukott. Buktad a tekintélyed. Egy pattogó kis csicska vagy aki mindenkinek beszólogat:) Ez mindenki számára egyértelmû már.
Amit te csinálsz az is trollkodás, csak szar. Azt is lehetne ám ám jól is csinálni. De neked nem fog jól menni, ahogy ez a játék sem. Nem is olyan régen linkeltél (#2595) pár képet egy nagy csatáról, ahol buktál pár egységet is. Na ugyanilyen béna vagy a trollkodáshoz is:)
Az hogy a trollkodás rossz, csak a 20-adik századból ránkmaradt elmaradott gondolkodásból ered. A trollkodás a fórumozás része, hiba vannak a modik, trollkodás mindig lesz. A jövõ a trollordoké, ezek olyan trolokból válnak ki akik örökre elveszik a tehetségtelen növendéktrollok kedvét a trollkodástól, és helyes útra terelik a szerencsétlen nyomorultakat. Egy igazi troolord, csak retardáltak ellen használja a trollhammert, és rendet tart a területen, ez a trollord rendszer lényege. Ez fölöslegessé teszi a moderátorokat, természetes kiválasztódás útján lett rollordok váltják fel õket.
Már errõl volt szó bármit átlehet állítani pcm-el miért nem kérdezed meg hogyan kell ha ennyire noob vagy hozzá.
Hajó csaták nagyon feelingesek míg nem látta az ember egy ideig szorakoztató csak az a baj több kampány során már megunja az ember ezért le kell limitálni a számukat vagy akár ki is kapcsolhatók.
Már meg mondtam neked te az vagy de én nem ráadásul be is vallottad akkor meg téma lezárva. Másik dolog nézet eltérések meg ne te mondjad meg hogy mikor vitázhatom le.
Szerintem ami hazavágja a kampányt, az a sok hajó. Alapjátékban egyszerûen nem éri meg flottát tartani, annyi hajót gyárt az AI, hogy felesleges elkezdeni irtani õket. Igazából nem veszélyesek, csak a kereskedelmet tudják hazavágni, és egy flotta nem is biztos hogy elég a kereskedelmi utak tisztán tartására. A flotta fenntartását és javítgatását általában nem fedezi a kereskedelmi bevétel, fõleg akkor nem ha jön az RD.
Játszottam már keresztényként is, azokat a hajókat érdemes kipróbálni, de persze nem árt melléjük néhány kis japán hajó. Ezekkel a kereskedõ utak tisztán tarthatóak, és nem kell az inváziós seregek ellen sem védekezni. De a kampányaim túlnyomó részét flotta nélkül csinálom, csak akkor veszek 1-1 hajót ha át kell slisszanni egy szigetre.
A FoTS egész más. Ott az a töménytelen mennyiségû hajó egy isten csapása. A játékidõ 80%-a hajócsatából áll, kibaszott unalmas. Általában minden nép összerak egy flottát, ha azt legyõzzük utána már csak pát hajót szokott küldeni egyszerre, de azt folyamatosan. A csatákat megnyerni egyáltalán nem nehéz, fõleg nem ha már a 300-adikat nyomod egy kampány során, mert sajnos mindet el kell kapni, és nagy luxus lenne az automata csaták után javítgatni a hajókat. A lejátszott csatákban nemigen sérülnek a hajók. A végén persze lehet automatázgatni, mikor már 30K fölött van a profit.
Mi az hogy nem kéne beleszólnom? Hidd el hogy ha valaki akkor én tudom hogy kell ezt csinálni. Te csak egy tehetségtelen noob vagy, hiába erõlteted, sose leszel jó troll.
Ez még mindig kereteken belüli kulturált vitatkozás csipkelõdés ami nem egyenértékû más indulatszavakkal minden csak az iq szinttõl függ hogyan asszociálod ha neked ez egyenlõ egy bzvel
" Azért villanthatnál valamit töribõl mert amit visszaböfögtél az nem volt egy disszertáció hiába gondolod azt magadról te vagy itt a prof. " Vagy neked ez kulturált?
Én csak annyit írtam neked, hogy ne izgasd fel magad, mert láttam, azt hiszed cáfolni akarlak... pedig nem :) Ha neked ez kulturálatlan, akkor elnézést. De ha te annyira kulturált lennél úgy egyébként, akkor nem írtad volna a fenti sorokat, meg az utána következõket, szóval ezek után nekem ne gyere azzal hogy ki volt kulturált, mert elég hiteltelen...
"Nincs azzal semmi baj ha nem egyeznek a vélemények, de egymást hülyézni, anyázni attól még nem kell."
Ez így van nem is volt probléma belõle amíg elõ nem vette a kulturálatlan formáját.
Nem baj ha nem értünk egyet sajnos nem is fogunk mivel az már túlzás hogy ilyen szupersztárokat képezünk még csak nem is sereg csak pár szakasz és semmi terep elõnyük nincsen a történelmi vonatkozásokban se találni ilyen arányt nem véletlen és ott nem csak pár heróról van szó hanem pont a csapatok együtt mûködésérõl a csapat munkáról amivel lehet gyõzni.
Nincs azzal semmi baj ha nem egyeznek a vélemények, de egymást hülyézni, anyázni attól még nem kell. Szerintem is vannak hibái a Shogun 2-nek , bár ez nem a morálrendszerben keresendõ. Sõt én kifejezetten örvendetesnek tartom, hogy adott esetben 10x akkora sereget is meg lehet verni.. Persze ha van a "parasztok" mögött egy megfelelõ vezér akkor bizony iszonyat kemények tudnak lenni. Errõl szép és jó ez a játék. Reméljük tovább fejlõdik és a Rome 2 még jobb lesz.
Téged bannoltak már ki az oldalról szóval nem kéne beleszólnod ami meg a trollkodást illeti tudjuk te az vagy.
Ez igaz. Mikor a muskéták megszólaltak inkább csak tovább rombolták a morált, amit már az ott nem használatos lovak látványa is eleve hazavágott. A harcértéküket tekintve tényleg inkább a lovasság és a páncél volt döntõ, na meg kéõbb az ágyú amirõl még nem esett szó. Nyilván az oszd meg és uralkodj elvet is alkalmazták, de a technikai fölény, és a morál ott is hasonló viszonyban állt, mint ahogy itt volt téma.
Nem is igazán kellettek oda még a muskéták sem. Már a vért és az acélkard is nagy elõny volt, a lovaskatonákról már nem is beszélve. Egy lovas talán még 15 muskétással is felért az indiánok elleni harcban.
Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy kaptak mindig segítséget a spanyolok a rivális indián törzsektõl, nem elhanyagolható mértékben.
Egyébként én inkább ellenpéldát hoznék a történelembõl. Isandlwanai csatában a Zuluk csúnyán lerohanták és megsemmisítették a modern felszereléssel ellátott angol sereget, hasonlóképp mint ahogy Little Bighorn-nál Ülõ Bika legyõzte Custer seregét.
Az ilyen csaták azonban nagyon ritkák, és mindig valami baklövés áll a háttérben. A technikai fölény rendre gyõzedelmeskedett minden háborúban ahol hasonló feltételek voltak min amirõl a vita folyik. Épp az lenne bizonyíték a Shogun-ban használt modellezés helyességére, hogy az ellenpéldák mind kirívóak, és az általánosságnak megfelelõen a morál nagyjából jól van belõve a játékban.
Még a kezdetleges muskétákkal is brutálisan darálták le a Spanyolok az indiánokat, nagy túlerõ ellenében, rendszeresen. Az ismétlõfegyverek pedig végleg lezárták az õsi harcmodorok korszakát.
Nem akarok a lelkedbe gázolni, de eléggé lejárattad magad ezzel a próbálkozással. Trollkodni nem így kell. Látszik hogy nem elõször próbálod, de még mindíg amatõr munka. Tudnálak tanítgatni, de most nincs idõm növendék trollokra. Nem is értem hogy tudják a magadfajták lelkileg átvészelni a kezdeti idõszakot. Nagy elszántság lehet benned, ha ennyire tehetségtelenül így erõlteted a mûfajt.
ÁÁ szerintem reménytelen eset vagy.. Nem a mennyiség a lényeg. A morál érdekes dolog, ezt amolyan birka szellemnek nevezik. A birkák is szépen mennek egymás után a mezõn, ez az emberekre is jellemzõ, ha a csatában elkezdenek páran visszafelé futni az bizony erõsen ragadós. Az akkori korba ezek bizony rettegett fegyverek voltak, fõleg egy ilyen parasztokból kiképzett katonáknak. 200-an futnak visszafelé te meg szaladnál tovább elõre bele a golyók közé ? A fenéket.. Azt meg senki nem érzékeli hogy mögötte ezren vagy 50.000-en állnak ha agyonlõnek az kicsi vigasz. Szerinted a háborukban a fogolytáborokban miért nem támadták meg az õröket a sokszor 50-100x annyian lévõ foglyok ? Sima gyõzelem lett volna az is.. Ez a morál.. No ennyi nem erõlködöm többet.
Hogyne vettem volna magamra, mikor nekem írtad te töri zseni :DD Aki itt nagyon magára vett valamit az te voltál, pedig egy elég ártatlan kis hozzászólás volt, de rögtön támadva érezted magad, jaj megcáfoltak??!! Pedig senki nem cáfolt, még írtam is :DD
De most már hagylak, válaszolgass a többieknek is, mert úgy tûnik megpróbálnak megCÁFOLNI, igaz nem 10x túlerõvel :D
Videóban 13x túlerõ van de kipróbáltam 8000 ellen is mûködik replay de maradjunk annyiban hogy az ashigaru annyira szar volt hogy az akkori világ összes ashigaruja se tudna gyõzni.
Alpári stílusod az csak neked van az meg hogy magadra vetted a te bajod de az nem jogosít fel erre "mi a fasz bajod van te gyökérr?"
Mostmár higgadjál le azt toljad neki ]chuck norris moddal
Talvisota "Téli Háború" ott pl.a finnek gyõzték le az oroszokat.. legalábbis harctéren. 4x gyalogsági 100x tank és 30x repülõgép ellen sikerült diadalmaskodni.
Egyébként ezen a videon amibõl kirobbant a "vita" elég idiótán játszik a játékos, gondolom nem véletlen. Ha széthuzva használná a 6000 embert nem mind betömörülve a puskások elé akkor itt sem ez lenne az eredmény. Szóval maradjunk abban, hogy nincs ez a játék annyira elrugaszkodva a valóságtól, persze nem szimulátor de 6000 idióta yari-s katonát le lehet lõni 450 puskával.
Plassey 1757, Robert Clive több mint tízszeres túl erõ ellen aratott gyõzelmet, bár ebbõl úgy 12000 volt az igazi harcos indiai oldalon, de az is majdnem ötszörös túlerõ, emellet az indiai oldalon a franciák jóvoltából csak a tüzérség volt háromszoros túlerõben!( 12 -4) Van ez így néha.
De, a magyar történelembõl is lehetne említeni, a honfoglalást lezáró ,,pozsonyi" csatát, ahol jó 4-5-öszörs lehetett a túlerõ.
Kosciuszko lengyel tábornok ötszörös túlerõt gyõz le a a dubienkai csatában.
Chodkiewicz hetman is hasonló arányokkal nyert csatát a svédek felett.
A svédek is jó négyszeres túlerõben lévõ Nagy Pétert gyõzik le.
Aztán Nándorfehérvár, és Hunyadi
Persze a körülményektõl sok minden függ, és mindegyik eset nagyon mást, de elõfordult nem egyszer és nem kétszer, hogy több mint négyszeres túlerõvel szemben aratott gyõzelmet egy hadsereg.
azért neked se kell a szomszédba menni némi bunkóságért
"oh értem akkor ennyi vagy chuck norris teória
Azért villanthatnál valamit töribõl mert amit visszaböfögtél az nem volt egy disszertáció hiába gondolod azt magadról te vagy itt a prof."
Sajnálom hogy ennyire a szivedre vetted, de tényleg senki nem vitatta a tudásod, ellenben most rohadt bunkó módon viselkedsz... mint egy gyerek, féltve érezted a kid tudásod, és átmentél okoskodó lenézõ üzemmódba, szánalmas
Elgurult a gyógyszered Kinek is van lelki baja csák norris
Égesd magad nyugodtan hogy nem bírsz kultúráltan vissza írni vagy nálad ez a disszertáció? Mert akkor biztos a csõcselék egyetemen végeztél fõ bunkó szakon.
Ugyan már ha én most kimegyek az Amazonas mellé pár eldugott törzset irtani egy AK-val simán meglesz az 50 az 1-hez arányom is.. Mi az hogy 6 az 1-hez mehet 10 az 1-hez nem, ha más a technológiai szint az emberi létszám egyre inkább háttérbe szorul. Ennyi erõvel bushmanokat is irthatok egyedül egy páncélozott terepjáróból. Igen elszakadtunk a témától, a lényeg ebben a játékban a lõfegyver erõsen töri a morált, igy pár komolyabb lõfegyveres unit képes szembeszállni sikerrel akár 10x akkora létszámú alacsony alap morállal rendelkezõ egységgel. Tetszik nem tetszik, reális vagy sem, ez van. Nekem ezzel nincs gondom.
Neked mi a fasz bajod van te gyökérr? Trenyleg ennyire a lelkedbe gazoltam mert bedobtam egy peldat? A szovegertelmezes meg tovabbra sem megy, mint irtam, nem cafolatnak irtam, csak egy pelda volt, erre ugy raugrottal erre a CÁFOLAT témára mint a veszett kutya... A professzornak itt egyertelmuen te gondolod magad, freudi elszolas tõled, en ugyanis egy szoval nem mondtam hogy barmit is jobban tudok, te viszont erre élezed ki az egészet. Tenyleg tullepetnel mar a szemelyeskedes reszen, mert ha annyira okos vagy akkor a csatarol beszelgetnenk es nem pedig arrol ki mit tud... Szoval még jo hogy egy jatekrol beszelunk amit mar mindketten leirtunk....
Mondtam már hogy ne izgasd fel magad senki nem akart megcáfolni, írtam, de annyira behúzódtál a csiga házadba hogy már olvasni sem bírsz, nyugodjál le, mindenki látja milyen okos vagy töribõl
"Meg jó hogy egy játékról beszélünk ahol pl háta mögé ...."
Ezt is írtam, ez csak egy JÁTÉK, szóval tényleg zaklasd fel magad ennyire
Jah meg mondj még egy esetet ahol 5x volt a túlerõ már kíváncsiság képpen tudsz-e többet mint mi vagy csak kiragadtad a legismertebbet hogy nagyon cáfoljál mert ugye 10x-es az = 5x-el ismét grat
Talán azért mert a nyíllal 12 is lehet lõni de ha jobban belegyalogolsz a témába nem csak ez miatt nyertek ez tévhit mivel a lovagok páncélját nem bírták átlõni de lovaikat igen. Meg ne beszéljünk már egymás mellett ki mondta hogy nem lehet lehet az 6x is de az már ritka viszont ésszel felfoghatnád valahol kell lennie egy határnak és a 10x már az lehet különben tiszta amcsi filmet csinálsz a dologból ahol a heroász mindent visz.
Meg jó hogy egy játékról beszélünk ahol pl háta mögé mész az ellenek vagy csak mögötte állnak és persze nem döfik hátba egymást szóval hiába vagy többen és keríted be az nem ér semmit mert mást néz a gép a skilleket meg sok más hókuszpókuszt olyat nem ismer hogy túlerõ.
Miért ne lehetne összehasonlítani? Nekem ne gratulálj, csak hoztam egy példát, túlerõ, egyik félnél fegyvernemben jelentõs elõny. Az meg aztán igazán vicces, hogy 2, 2.5 meg még 4x túlerõ is oké, de 5 az már neeeem :DD
Nézd át kicsit jobban nem tíszeres meg amúgyse összehasonlítható olyat mondjál inkább ahol kovás puskával 10x-es túlerõvel szemben tudtak nyerni.Meg én is leírtam hogy 2x 2.5x 4x megtalálható általánosságban erre te elõszedted az egyetlen ilyen csatát ahol 5x volt a túlerõ gratulálok.
Én csak arra szeretném felhívni a figyelmet hogy azért húzzunk már egy épeszû határt ahol már emberszámba lehet venni és igen is sima gyõzelem lesz mert ha csak rájuk dobnék annyi kecskét már az megnyerné a csatát nem is kéne harc hozzá csak a tömeg ami eltemeti.
Persze fontos a morál és nem mindegy hogy milyen körülmények között történik de a videóban elég egyszerûen levonható a konzekvencia.Terep az nyílt és a tömeg már egyben van nincs elõny hogy részenként szépen meglehessen futamítani meg nem esett el a vezetõ a szemük láttán hogy ez miatt szétszéledjenek hanem nagyon nyílván való hogy túlerõben vannak és valami mennyiségnek azért kell lennie ami már átbillenti a mérleget mert ilyen nem létezik hogy bármennyi akármennyi ellenséget letudjak gyõzni aki alsóbb rendû hát ez baromság.
Meghagylak az álom világodban biztos sok amcsi mesét néztél mert ott tényleg így van hogy a hero azt többszörös túlerõvel szemben is õ marad a jani de a 10x túlerõ az már igencsak számít és a világtörténelemben se találsz olyat hogy ennyi ellen gyõzelem lenne a kimenetel ott az általános a 2x 2.5x 4x de nem tízszeres. Ashigarut meg félre infóztad mert különbözõ korszaka volt de konkrétan az ezerötszázas években már zsoldos katonák akiket bárki felfogathatott nem állítom azt hogy hû de kemények mert persze hogy nem azok de tudjunk már reálisak lenni ilyen tömegnél.
Vitatkozhatunk, hogy ezek a Yari Ashigaruk a valóságban mennyire voltak kemények, de igazából lényegtelen is. A játékban a leginkább fostos morálra különösen érzékeny egység, ha multiztál tudod, hogy simán meg lehet futtatni 5x akkora sereget is, ha valaki okosan játszik. Én ebbe nem találok hibát, sok sok érdekes ütközet volt a történelemben ahol ennél nagyobb aránytalanságok csaptak össze, érdekes kimenetellel. "Parasztok" vezetõ nélkül legyenek fostosak, fõleg egy szuper modern különösen morál törõ egység ellen. Reális-e ? Sosem tudjuk meg, de azért nem véletlen vetett véget a szamurájok korának az ismétlõpuska..
Egyébként meg megnéznélek hogy a kezedbe adva egy Yarit hogy rohannál le 5999 társaddal 500 puskás ellenséget. Egye fene kis kiképzést kaphatsz de te futsz az elsõ sorban ;)
Az arányt kell figyelembe venni azért nem üres fejü droidok baszki simán lerohannák azt kész és a hely se a Thermopülai-szoros meg akármilyen új és szuper fegyver volt a kezükben is azért nem géppisztolyt használtak hogy hú leszedek mindjárt tizenhatot és de megijednek tõle.Ismerték már a puskát és kiképzést is kaptak képzeld nem földmûvelelésbõl szóval ilyen helyzetben ha ott van hatezer ember nem fogja összeszarni magát ez nem gatlin géppuska.
Szerintem a videó pont jól mutatja hogy a morál az egy olyan dolog amit éppésszel kell elképzelni és nem úgy ahogy a játékban agyatlanul beleprogramoztak itt már látszik hogy elvan túlozva.
A mezítlábas parasztokat idézõjelbe értsd :) nekem ezek mindig azok lesznek, persze kaptak kiképzést elég jó felszerelést de azért a játékban õk testesítik meg a "gagyi" katonát. Amugy az Ashigaru fürge lábú harcost jelent :) találó név, lehet sokszor futottak el a másik irányba.
Háát szerintem ebben nincs igazad. Van egy dolog amivel erõsen nem számoltál, és szerencsére ez is a játék része, ez pedig a morál. Bizony ezek a "kaszás" parasztok akiket csak ugy besoroztak erõsen kedvüket vesztik ha sok társuk halálozik el mellettük. Akkor kombináld bele, hogy azért ezek már elég komoly fegyverek simán átvittek egy embert a lágy részeken. Tehát ha szorosan nyomulnak egy lövéssel akár több halottat is elérhetünk. Képzeld el téged ma besoroznának, holnap harcolnál egy idegen civilizáció ellen, ahol olyan fegyverekkel lõnek amit nem ismersz és kis társaid csak ugy placcsannak szét melletted. Szerintem hamar futásnak erednél te is a másik irányba.. :) Persze ha a "félelmet" nem kombináljuk bele és a tömeg ésszerûen rohanja le a WT-t akkor persze bekerítik és "letapossák" õket. De vezetõ nélkül ezek a mezitlábas parasztok szerintem a valóságban a második sortûz után futottak volna amerre látnak :) ha meg páran elkezdenek melletted az ellenkezõ irányba futni azért az eléggé elgondolkodtatja az embert. ;) és ez is a játék része ha 1 osztag "megtörik" a többi is morált veszt. Szóval ha lett volna ilyen ütközet én a katonákra fogadtam volna.
Nem mindegy hogy híják õket mert késõbb ezeket az egységeket átnevezték az Edo korszakban (amúgysem fegyver és páncél nélküli mezítlábas kaszás vasvillás parasztokról van szó).
Akkor se valóságos hogy ennyi ember csak úgy mindig elfut meg meghal a semmitõl ez már kamu. A gép meg bekerítette ha nem láttad a végén látszik mivel ennyi felé nincsen kezük lõni. Szóval ez realtimeban úgy történne hogy egyszerûen lerohannák ilyen nyílt terepen de egy várfal vagy valami jó fedezék mögül ahová nehéz bejutni lehetséges hogy 3-4 ezer embert visszatudnának verni de akkor se 6ezret ha így rendezetten fel vannak sorakozva közel hozzájuk mert abból egyszerûen lerohanás lesz és sok lúd disznót gyõz.
Az jól hangzik. Annyira még nem játszottam a FoTS-sal, csak próbaképpen (fõleg azért mert nincs meg eredetibe, ill a gépem is lehetne hozzá acélosabb..szal majd beszerzem valamikor).
Igen az érdekes lehet, hogy annyi hajót kell a tenger fenekére küldeni, amit a akkori világ acéltermelése se fedezne, a pénzügyi részérõl már ne is beszéljünk. :) Én ezt a szárazföldi csapatok lövetését is furcsálltam benne. A part közelébe (látótávolságból) meg a kikötõknél még elmenne. De ezek a hajók mégsem Dreadnought osztályú szörnyetegek 380-as ágyúkkal, hogy 40km-rõl is bombázzák a célpontokat. Furcsa, hogy a legkisebb hajó is löveti a "szárazföld belsejét", tehát nem közvetlenül a partot.
A FoTS-ban már lehet ilyennel spekulálni, mert a két oldal RD után fix marad. Igaz hogy ott meg RD elõtt az AI elõszeretettel áll át a player oldaláról, bár ha köztársaságosdit játszik a player, akkor úgyis mindegy. Egyébként nekem nagyon tetszik a FoTS, jobb az a kampány mint S2, csak egy iszonyat nagy hibája van: az a rengeteg hajó. A sok unalmas tengeri csata, amit sajnos muszáj lejátszani, totál hazavágja a játékot.
Biztos nem történt mert ugye a Yari Ashigaru középkori egység a másik meg már modern kor hajnala. De egyébként szerintem ha lett volna ilyen, a valóságba is szétszéledt volna pár felfegyverzett paraszt, egy számukra ismeretlen, ilyen erõteljes fegyver elõl. Se General se semmi, szerintem ez így teljesen korrekt ;) fõleg hogy sík terepen szembõl gyalogolnak bele a sortûzbe..
Remélem a Rome-ba ezt finomítják egy kicsit. Itt még nagyjából megértem, hogy egy ország, mindenki az uralmat akarja, legalábbis a nagyok közül. Bár kis vazallusok simán maradhattak volna itt is végig hûségesek, hiszen pont ezzel maradnának a tûz közelében. Aki a leendõ uralkodót szolgálja a végén jutalomban részesül, nem azt, hogy egy script miatt lemészároltatja magát gyakorlatilag a semmiért. Játékmenetnek se ártott volna ha szövetségi rendszerek csapnak össze.
Azért lehet a géppel spekulálni és én is tudom, hogy hogyan mûködik realm divide mindig csökkenti körönként a viszonyokat, de amennyi +ot tudsz csinálni annál késõbb lesztek rosszban kivétel akivel amúgy is megvan írva hogy rosszban kell lenned.
Lélektanilag biztos nagy élmény ha úgy érzed igazi szövetségesre találtál. De a játék gyakorlatilag úgy mûködik, hogy a scriptelt események meleltt van egy random seed, ami a hadüzenetekért felelõs. Ezt sok dolog befolyásolja (szövetségek, viszonyok érteke, a hírneved, stb.), da attól még random. Az hogy szövetségesed maradt végig szép és jó, de valamennyi esély minden körben volt, hogy hadat üzenjen neked. Nyilván ha jól feltornászod a viszonyt ez az esély minimalizálódik, de sose lesz nulla.
Diplomácia a játék lelke ez a legfontosabb dolog mindig ügyelni kell kivel lehet és kivel kell jóban lenned másképp nem is tudsz fejlõdni, hogy jó egységeket tudj toborozni.Amire figyelni kell, hogy tudjad ki, kik lesznek zsákmány provinciád akitõl könnyen eltudod majd venni a provinciáit, mert nincsenek erõs szövetségesei vagy egyáltalán nincsenek ez a legjobb eset.A házasság, katonai szövetség, kereskedelem amivel jól lehet manipulálni, de csak azokkal hosszútávon akikkel engedi a gép mert vannak generált ellenségek és ezt sajna ki kell tapasztalni.Hattorival csináltam most egy kampányt és hiába házasodtam az ikko klánnal, mert megfenyegetett aztán megtámadott pedig még + kereskedelmi kapcsolat is hosszútávon volt.Szerencsére jó szöviben voltam a takeda klánnal aki támadta, mert amúgy se voltak jóban.A kampány végéig megmaradt amúgy a támogatómnak szóval lehet építeni a gépre.
Hát nemtudom szerintem elég kamu ilyen biztos nem történt a valóságan.
Ez viszont szerintem kifejezetten , realisztikus és jó.. Érdemes tartani némi lovasságot és nem rögtön befejezni a csatát.. Nálam nem sok szokott elfutni a piros vonalas mennyországon túlra..
Kösz az infokat, megpróbálom azért ezt az Ai modot ha kicsit segít már beljebb vagyok vele. Egyébként most tolom végig a kampányokat 3 koron keresztül :) RotS-t kipörgettem, cirka 2 millio arannyal a végére.. elején persze semmire nem futotta de aztán berobbant a gazdaság pár év alatt.. nem mint a magyar. Igen jó kis játék ez, lehet gonoszkodni alattomoskodni, csak sajnos azért sok helyen scriptelt a dolog ami kicsit rontja az élményt. Remélem azért a Rome 2-be nem csak a grafikát fejlesztik ^^ ha tudnának egy rendes Ai-t írni ennél faszább játékot nem lehetne és nem is kellene készíteni..