Szerintem az a baj, hogy egyesek a nagy jómódjuktól már nagyon magasra teszik a mércét. Szép meg jó az A10C, de milyen gépigénye van, meg hát csak 1 repülhetõ gép, akár milyen profin megcsinálva is. Majd talán 3 év múlva lesz rá idõm meg anyagi fedezetem ilyen beruházásokba, addig tökéletes az FC2 nekem, aki meg fikázza az FC2-t az kicsit nézzen magába, mert tuti sokan vannak itt akik repültek még a sima LOMAC-al is.
Ez mind szép és jó. De, ha nem kompatibilis az FC2.0-al, akkor jelenleg van egy, azaz egy gép. A BS 2 éve kint van, ehhez képest kompatibilis formában sehol nincs egy új gép sem az A-10C-t kivéve, ami engem nem is hoz lázba.
Tudom, hogy nagy kérés, de a Krím félsziget és környéke helyett választhatnának már valami normális helyszín, ahol normálisabb hangulatú bevetéseket lehetne összerakni. Európa, Korea, stb.
Azért ez a FC2 halott kijelentés azért kicsit erõs.
A-10C -vel az avionika már kidolgozott, az MFD panelek kezelése megoldott, digitális térkép már Ka-50 -ben is volt... Van Litening és jól is mûködik van JDAM meg LGB.. Csak egy repmodell kell és kész a Flakon vagy F-15 vagy F/A-18...
A Ka-50 lemodellezésével szerintem kaptak egy remek tapasztalati platformot, hogy használható minõségben képesek lemodellezni egy halikopter fizikáját, mostmár csak a tetves netcode-on kéne hegeszteni valamit hogy megoldható legyen az egy gép 2 ember dolog... Jetet pedig azért nem erõltetnek egyelõre I think mert nem megoldott a hangsebesség közeli és a fölötti AFM.
Pedig nem csak az Apache kabin van kész de a Flakon 3D modell is már réges régen kész.
Nem tudom, hogy mennyire bugos - egyáltalán melyik verzó a három közül? - de hogy nem fossa össze magát pár egységtõl és géptõl, az is biztos. Persze ennek ára van modellezés terén.
Valaholt a kettõ közt kellene megtalálni az aranyközéputatat. :)
Alapvetõ gond, hogy - szerintem - mindkettõ motorja - a Falconé nagyon - elavult és fércmunka. Ez a Lonci vonal leszármazottjain simán látszik. Össze vissza kalapálgatnak, de nem egységes.
A Ka-50 vonal szerinem teljesen felesleges. Lemodelleztek egy gépet, ami a valóságban semmire sem jó. (Errõl már volt szó az BS topikban.) Nem kellett volna erõltetni a helit, hanem a jet harci gépeknél kellett volna maradni és azt továbbvinni. Persze ez csak magánvélemény.
Az FC2.0 fél évvel kiadása után halott? Ok. Akkor bye-bye ED. Én a büdös életben meg nem fogom szerintem venni az A-10-et. Mert akkor ehhez sem lesz soha régi loncis gép sem, nemhogy új.
Ez a nem semmi... Közben kipróbáltam Wittman mester tanácsát, háát én továbbra is lassúcskának érzem... Ha a Maverick-es gyakorló küldit töltöm be és a város felé fordulok elég alacsony az fps... hátha lesz még optimalizáció.. :))
Hát igen :( Beraksz a mission-be 50 egységet és darabos lesz az egész. Pláne ha egymás közelében (látótávolságon belül) vannak az egységek. Külön gond, hogy a textúrázást sem lehet állítani külön a fülkére/repgép skin-re/és a környezetre. A fülke textúra maxon kellene a többi pedig lebutítva (mert miért is kéne szebbnek lennie) csak hát ez nem mûxik :(
Véleményem szerint túl sokat áldoznak fel a grafika oltárán. Õszintén, a videó készítõkön kívül kit érdekel, hogy 30, 60 vagy 90k polgionból az A-10 odell max LOD-on? Ez hardocre szim. A hardcore szimes meg a kabinból játszik, ahonna gyak. semmi nem jön le abból, hogy hány poligonos a gép, csak közeli kötelézesnél, ami a játékidõ elenyészõ része.
Én fele ilyen szép grafikával is meg lennék elégedve, ha kbírná azt, hogy pl. ne legyen állókép, ha max. FOV táján becsapódik 6-10 nem irányítatlan rakéta. Az FPS zabáló és ricegtetõ hangokat lecserélték már végre?
Az is jó lenne, ha kibírná azt, hogy 200+ földi egységet, és 30-40 helit / repcsit és rakétájukat mozgatna.
A textúraméretekkel is kegyetlenül el vannak szálva. Ismerek olyan skinerreket akik fele / negyed akkora tettúraméretbõl is csinálnak ilyen szép gépeket. Persze ahhoz tudás kell, mennyivel egyszerûbb megnövelni a textúra méretet...
A sok erõfeszítés legalább egy féldin hadjárata kellene, hogy fordítódjon.
Bemész a konfig mappába, graphics.cfg-t megnyitod szerkesztõvel. Visibility range résznél, Low, Medium és High-nál. High-nál a structures sorban a második paramétert vedd le 20000-rõl 6000-re. Mentés és go to fly. Mielõtt piszkálod, archiváld a graphics.cfg-t, de ezt neked nem kel mondani... :)
Ez lesz majd az optimalizáció az ED részérõl :)
Mesélj.. :) Nálam még mindig nem az igazi sebesség tekintetében.. :)
Hát Ja, és persze amit az ARMY tejel nekik, azért a pénzért gondolom már ki is javítják nekik a kis xar bogarakat vagy adnak teljes hozzáférést a programhoz. Persze egy hozzáértõ ember, egy pilcsi vagy a földi kiszolgáló személyzetbõl egy megfelelõ üzemeltetési szakember röpke pár óra alatt helyrevágja azokat a xaros apróságokat amivel EDe nem akar vagy nem tud foglalkozni, én meg tökölhetek vele heteket :D Ha egyáltalán jut rá idõm :(
Õk speciel pont letojják a fejecskédet... Õk a TBS -bõl meg az A-10C trainerbõl vígan elvannak mondjhatni hobby szinten fejlesztgetnek és ennyi a történet...
Gondolom Molni azért nem EDe csinálja, mert nagyon szöszölõs, sziszi-fuszi meló.
Erre csak azt tudom mondani, hogy ki nem tojja le? Pénzemért szeretek valami korrekt dolgot kapni.
Valaki mondta ha lessz ideje megpróbálja leforditani a manualt, csak érdeklõdnék hogy hogyhalad? köszi
Gondolom Molni azért nem EDe csinálja, mert nagyon szöszölõs, sziszi-fuszi meló. Persze a nagyja megvolt már régebben, de egy-két dolgon finomítok még és találtam újabb hibákat is. Hibás a Tri-Mav függesztés is a MER-2 adapter is. A új "csúcsszuper" F-15C és F-15E-tõl pedig rájön a röhögõgörcs, mikor azzal példálóznak, hogy azok milyen pontosak: bombák egymásba! lógnak, a hajtómûgondola alján elhelyezett rakéták pedig nincsenek egy síkban, vonalban, hiába írtam már a fórumukra is ez ügyben. Persze nehéz síkba rakni a rakétákat, ha már az F-15C modell alsó része is xar. Walmis F15 modellje bizonyos tekintetben pontosabb volt mint ez az új EDe Scart/Gys F-15C/F-15E modell :(
Mondjuk ha valaki megcsinálná ezt a posztprocessz bizbaszt a-10c alá, hogy mûködjön annak igen nagyon és sokáig hálás lennék ;)
Ja. Én ezt használtam, nekem nem volt setét tõle a gém ;) viszont sokkal szebb(nekem) mint az eredeti. A bloom-tól más játékokban a falnak tudok menni így azt ki sem próbáltam.
Ez a postprocessing modot ismerem, meg is van. Teszteltem, de nekem nem jött be, mert túl sötét így nem használom. Az alt+tab funkcióra a megoldás, hogy az FC2 option menüben a Full screen-bõl vedd ki a jelölést. Ha viszont leszeded a postpro... modot, akkor vissza a jelölést.
Ez lenne a HDR mod? Én ezt találtam a HDR modra, ami igaz felhõ modot is tartalmazza: FC Cloud mod with HDR/Bloom
Na ezt ki is próbálom... Lockonfiles szerintem is szarabb lett kinézetre... de hát ízlések és...ízléstelenek... :)
Van ott egy BMP, azt át kell nevezni asszem, és akkor világosabb lesz ...
Ami miatt én nem szeretem ezt a modot, hogy nem mûködik miatta az alt+tab, amit én elõszeretettel használok :(
Valamint játék tuningoláshoz:
Bár nekem nincs meg az A10, de mind BS mind FC2 alatt a Frazer féle BS Tweak Guide Alpha-t használtam és elég jól rendbe lehet vele hozni a teljesítményt ...
"Ami gáz: összes verziójú F-15 törzs alatti pilonok, F-16 és F-18 szárnyak alatti pilonok beállításai ugyanolyan xarok. Az A-10-esek duál indítósinein lévõ Sidewinder beállításokat ugyancsak elbaxták. Majd próbálom javítani."
F-15, F-16, F-18 pilon probléma elméletben és gyakorlatban megoldva, tesztelve. Most jön a programozási rész, majd megint teszt, ozt akkor remélhetõleg készen lészen :) Imádom EDét ! Csak csöpögtetik az Információkat, csesznek szólni, hogy mit változtattak megint. Ahelyett, hogy rögtön megcsinálnák a tutit :) De legalább így meglehetnek az én kis örömeim is. De lehet, hogy ezek Odaát csak dobnak egy morzsát, hogy: Nesze! Csináld meg nekünk ha akarod :D Még egy kis luázás ozt majd lövök képet is ! Utána rendbe teszem a Varacskost és a Kandúrt is :)
Feltöltöttem az MF-re mert ez a lokkonfájlsz akkora darab szar lett, hogy még! A régi sokkal jobb volt. Valamit kell machinálni (állítani az ini-ben), hogy fasza legyen BS-ben (így simán kicsit sötét), errõl Dummy tud nyilatkozni. Le is írta valahol (vagy BS, vagy Lo tápig) csak nem találtam meg.. http://www.mediafire.com/file/l391734crql5cxf/LockOnPostProcessingFilter.rar
FC2-ben ilyen lesz tõle, szeritem nagyon ott van a szeren.
És a game-ben hol állítod az AA és AF mértékét? Az MSAA és a TSSAA csak a élsimítást javítja, jelentõs FPS romlássa mellett. Fõleg az MSAA készíti ki a Ati kártyákat. Teszteltem HD6850-el is az új AMD élsimítási javítással a Morphologic élsimítással(MLAA), de még ez nem tökéletese, mert a feliratokat is elmossa egy kicsit, pl a HUD-on, viszont nagyon jó FPS marad és nem kell MSAA és TSSAA. Szóval nálam marad a driver és az Ati Tray Tools. CCC-t nem használok win7 x64-ben sem. Viszont javaslom mindenkinek, aki win7-et használ, hogy vsync aktiválására sajnos nem elég a driverben aktiválni, mert a win7 letiltja. Csak olyan gamekben mûködik, amiben kapcsolható. Viszont pl az FC2, BS és A-10C-ben sincs ilyen opció. Ezért keressetek rá a D3DOverride-ra. Rivatuner egy segédprogija a vsync-re.
Ja, és valóban, ez a HDR roppant gusztustalan lett. Az FC2-höz készült maszek nagyságrendekkel jobb csak sajna nem mûködik az A-10c alatt :(
A CBU bombákkal egyelõre gondok vannak amennyire én látom, már amennyit próbáltam használni õket. Elõször is a béta2-ben csak CCRP módon lehet õket ledobni. Már ha egyáltalán lelehet. A béta1-ben még lehetett CCIP módon is oldani de sok köszönet nem volt benne lévén még egy szaros gvozgyikát sem ütött ki egyik CBU-sem. A béta1-ben még volt MK-20, azzal simán széjjel lehetett cincálni keményebb célokat is.
Pár dolog amit tapasztaltam: Megmondom õszintén a mûszerfalra és a fegyverekre rá sem néztem eddig. A repülési tulajdonságokat, AI-kat és az általános grafikai lehetõségekeket vizslattam ezidáig.
Ami nagyon gáz, az a játék alatti ATI/CCC állítgatás közbeni halál és ALT+TAB -ra történõ dcs.exe lefagyás Full Screen beállításnál :( A HDR az égen szép, egyébként meg szubjektív módon, de nekem nem tetszik. Túl "ködös" minden és a gépek pedig túl fényesek. Wittmann-nal ellentétben viszont én játékon belül állítom az élsimítást ATI 10.10 driver mellett. A CCC-ben, kezelt alkalmazásra tettem amit lehetett.
Medium beállításokkal már elfogadható az FPS, de a lentebb leírt Graphics.cfg variálásokkal akár High beállítás mellett is jobb eredmények érhetõek el. Még egy fontos dolog: Mivel a Varacskos 12db ! 2048*2048-as skinnel dolgozik (ami ugye 3db 4096*4096-os skinnek felel meg), ezért már a fél gigás graf kártyákat is kiüti ha egyszerre 2 vagy több Varacskos Skin is játékba kerül. Valószínûleg 1 és 2 gigás graf. kártyákkal nincs ilyen gond. A DCS-Kamovnál pl. a Blackhawk 4096*4096-os skinjeibõl ha kettõ játékban volt, a második skin már csak "szellemként" látszott (a közös skinek látszottak csak: rotor, fülkebelsõ stb.). A Varacskosnál javítottak: nem "szellem" skint ad a játék, hanem az összes különbözõ skin-t egy skinnel jeleníti meg ilyenkor: a legelsõvel a listából. Szóval ha Valakinek ezidáig problémái voltak az A-10C bõrökkel, de kiváncs rájuk és meg szeretné nézni õket, akkor a következõket javaslom: Mission editorban 1 db A-10C berakása a Fekete-tenger közepére bármelyik skinnel. Látszani fog a Bõr és Ott igazán jó lesz az FPS is:)
Ami tetszett: (csak) az új modelleken a fények/lámpák már nagyobb távolságból is látszanak. Éjjel tök jó ! Ami gáz: összes verziójú F-15 törzs alatti pilonok, F-16 és F-18 szárnyak alatti pilonok beállításai ugyanolyan xarok. Az A-10-esek duál indítósinein lévõ Sidewinder beállításokat ugyancsak elbaxták. Majd próbálom javítani. Kár, hogy a ModelViewer nem mûködik az .edm fájlokkal. Ha valaki tud megoldást a dologra vagy valamiféle plugint a ModelViewer-hez az szóljon :) CBU-97 repmodellje ugyancsak xar. <-- Ez egy nagyon intelligens és összetett rendszer. Kétlem, hogy valaha is lesz belõle egy rendesen mûködõ fegyver. AI: hát ez a távolabbról kísérõs wingman az jó is meg rossz is. Jó mert realisztikusabb, rossz mert buta és leszállásnál nem talál meg a Final-en, csak kígyózik alattam jobbra meg balra :D A legnagyobb gáz, hogy pl. AI F-16 géppárnál a kísérõ csak pont a kifutó küszöbnél érte utol a vezért, így a betonon szépen lekoccolták egymást :)
Repülés: hát az oldalkormány az elég furcsa, nehezen hiszem hogy ilyen a valóságban, de a fene tudja. Nem szabad belépni teljesen :) Tetszik, hogy külön fékezhetõek a fõfutók. Szépen meg lehet fordulni helyben a Vinson-on :) Egyébként meg kezes jószág. Teljes feltöltéssel és fegyverterheléssel simán lehet felszállni és leszállni, csak idõben el kell emelni az orrfutót és a lehetõ legkésõbb letenni. Az a leggyengébb láncszem.
Míg írogattam közben megelõztek :) Viszont van még valami:
G:\DCS A-10C\Config\graphics.cfg Camera/High kb. 250. sor
Minden szintnek megvannak a megfelelõ beállításai: Low/Medium/High
Ez a gyári High beállítás : ****************** High { near_clip = 0.2; middle_clip = 4; far_clip = 150000;
structures = {60, 20000}; trees = {1000, 12000}; dynamic = {300, 20000}; objects = {5000, 80000}; mirage = {3000, 20000}; surface = {20000, 80000}; lights = {200, 80000}; districtobjects = {400, 400}; districts = {12000, 12000}; ******************** Ez a lényeg: structures = {60, 20000}; A húszezret javítsátok át ötezerre, kezdésként. Lehet kísérletezgetni. De elõször mindenki csináljon biztonsági mentést a Graphics.cfg fájlról. ( egyébként szerintem az összes tizen-huszon-nyolvanezres ökörségeket el lehet osztani néggyel, öttel, és akkor az ember kap egy játszható bétát High beállítások mellett :D ) Tudom Wags, még nincs optimalizálva :)
"Azok a hülye ED-sek az épületek betöltését 20km-re állították. Visszavettem FC2 szintre"
Ez melyik adat pontosan???
Megoldás az alacsony FPS-re.
Viszont a DCS:A-10C kevés FPS problémára megtaláltam a megoldást és máris szépen megy full grafikán is.
Még mindig a graphics.cfg-ben a megoldás. Azok a hülye ED-sek az épületek betöltését 20km-re állították. Visszavettem FC2 szintre és máris 30-40FPS van. Valamint MSAA-t Ati Radeon kártya tulajok mindenképpen kapcsolják ki. HDR annyira nem fogja, csak tök homályos szerintem, szóval így nekem szar. Vizet mindenki vegye le lóra...
akkor papa nálad sem gyorsult. Gyere vazzeg FC2-vel, az megy szépen. Most win7 64biten használom és azt kell mondanom, hogy simábban megy, mint 32bites xp-n.
Igen, mintha kicsit jobb volna. Igaz a vizet meg az árnyékot most jobban lelehet butítani, talán ezért is. Meg vannak most már szkinek is. Mondjuk közelébe sem jönnek az FC-s sim-mod szkinekhez.
"The Maverick was extensively used by the USAF in Operation Desert Storm (ODS). More than 5000 missiles of the AGM-65B/D/G variants were launched, mainly by A-10A aircraft. The hit rate was reported as between 80% and 90%. The USMC also fired a few AGM-65Es in ODS, with a reported hit rate of about 60%."
Kettõ simán megy, a három is megoldható gyakorlással. Amire nem tudtam még rájönni az az, hogy ha indítok és rögtön váltok a következõ célra és meint indítok, akkor az elsõ miért megy mellé (nem mindig). Biztos van valami trükk vagy csak ennyire szar a maverick.
Köszi a választ! :) Most próbálom ki elsõként, a gyakorló küldiben, még földön lévõ gépben.. :)
Ha megvan a procedúra akkor a váltás gyorsan megy mert csak az átadás kell meg az indítás és kész.. egy rácsapásból 2 simán indítható! Olvastam valahol hogy tényleg nem egy user friendly a Mav mint fegyver.
Köszönöm! Nos kipróbálni nagyon nem lesz idõm mostanság.. Kecskemét ROVKI utána meg hétvége.. Szóval majd 1 hét múlva ráderítek bár addigra lehet kijön az update is... :D
Na. Szóval fel van minden kaccsolva (TGP, weapony). Bal MFD-n elkövetendõ föladatok:
-maverick profil aktiválás majd start -átváltani TGP-re -célt megkeresni -átváltani POINT célzásra, ráállni a célra, rázoomolni (v és vagy home) - nyomni egy HOTAS TMS Up-ot hosszan, ha jó akkor a célon lesz egy ilyen bizbasz. Biztos van valami hivatalos izéje, esetleg valami roppant tudományos halandzsa de szerintem ilyenkor adja át az adatokat a mavericknek. Vagy valami.
Most át kell váltani a jobb oldali MFD-re amin a maverick az aktív.
-nyomni kell egy HOTAS TMS Up-ot hosszan, ilyenkor rááll a célra a maverick
-nyomni kell egy rövid v-t, hogy rázoomoljon a célra -nyomni kell egy HOTAS TMS Up-ot hosszan (olyan 2mp) majd rögtön utána egy rövidet. Ha minden igaz ilyenkor kezd villogni az MFD-n a az izé ami jelzi, hogy indíthatod a cuccost.
Kb. ennyi. Ami érdekes az az, hogy ha az aktiv pause van bekapcsolva akkor van, hogy nem mûködik a procedúra.
Talán érthetõ volt amit próbáltam elmakogni. Ha valami nem tiszta kérdezz nyugodtan, legjobb tudásom szerint válaszolok.
Majd próbálok idõt szakítani rá de lehet, hogy csak hétfõn lesz belõle valami. Egész eddig itt volt az összes unoka (3) és már nincs idegzetem nekiállni. Holnap meg megyünk erre-arra tudod, mécses, virág, stb...