De az is gáz volt már, ezt az LP560, LP640 és Reventón triót le kellett volna cserélni, erre berakják még egyszer ugyanazt, fasza, legalább tettek volna mellé újabbakat is.
Esõrõl kevés szó esett eddig. nem is értem miért nem érkezett eddig olyan kép (errõl), csak borús égrõl. Lesz benne nem? Miért nem dicsérik a tesztelõk, pedig biztos az is baromi jól nézhet ki. :)
kezd biztató lenni. a végén ezt is meg kell vennem rFactor2 mellé. aztán a végén még lehet ezt tolom majd többet XD addig meg holtbiztos amig ki nem jön az rFactor. :) szektoridõk is lesznek, juppiii. kajak. remélem azért nem valami bóvli kijelzéssel, hogy legyen az is azt csõ.
Remélem, hogy billel fos lesz, kormány való ehhez. :)
a grafikája brutális lesz, az holtbiztos... pályákról nézem a képeket, és áááááááhhh. az ilyenre azt mondják, hogy szebb mint a valóság. :D ilyennek képzeli el az ember a tökéletesen tökéletlen versenypályákat.
mondjuk az azért elég vicces lenne ha számítana egy olyan idõeredmény. komoly szériákban legalább 2 kerékkel a pályán kell maradnod. (persze az iRacing rendszere ebben is szar, ott kicsit rámész a fûre két kerékkel, már buktad a köridõt :P), itt nem tudom mennyire volt komoly ez, de azért egy szinthez tartsuk már magunkat.
ha meg annyira kisodródna valaki, akkor sem kell sírni az szinte 100%, hogy egy gyenge kör lett volna azzal együtt...
na ez pl. számomra is idegesítõ hiba... puszta véletlen folytán kicsúszok a kanyarban aztán már ki is írja hogy "cut track - lap time will not count"... csak az a probléma hogy én nem pályát vágtam le hanem kisodródtam...
igen! Sok jó extra belefér a játékba, sajna az 1-bõl kimaradt rengeteg! Meg még javitás is, pl. ha a kanyarban kicsúszok külsõ sávban, akkor ne büntessen meg
egy szimulátorbuzinak szvsz még az. engem huzatra nem érdekel, ilyen olyan nyomvonalat ne akarjanak pályaként eladni, karrier az ami megint nem érdekel, simán végig lehet szvsz csinálni az egészet, abban semmi kihívás nincs. az idõ az egyetlen kihivás meg egy nagyon erõs AI mondjuk.
ilyen EA-s Shift-es karrierre van nekem a legkevésbé szükségem. :P Annak sokkal jobban örülnék, hogy lenne egy pénzügyi rendszer. X összeged van egy szezonra. Oszd be. Minden futam után lehet kell ezt azt javitgatni (nem feltétlen fejleszteni!) a járgányon, jó lenne ha az AI is igy tenne, sérüléseket, horpadásokat, kopásokat is finanszirozni kellene. Persze ezt nem ilyen gagyi módon, hanem tényleg frankón és reálisan kezelve, mintha tényleg az életben lennél, és sok múlna az anyagiakon.
rF2 topicba ugye ez téma volt, nascar 2003hoz volt olyan progi ami minden hülyeséget számolt, egy online bajnokságban ezen adatok alapján simán létre lehet hozni egy REAL bajnokságot. :)
Ha jo versenyek lesznek, jol sikerul a karrier, lesz kihivas, meg lesz a fokozatossag, es ha meg a palyakhoz az alternativ nyomvonalaik is meglesznek, akkor nem olyan keves az:)
31 pálya? :) az azért valljuk be már nem rossz. :) biztató, csak riasztó hogy még mindig ilyen gyorsverseny lesz az egész, jók lennének a szektoridõk, részletes autóbeállitás, boxkiállás, versenyhétvége, akár dinamikus napszakváltások is (megadható rajt idõponttal. :D)
Nem igaz, hogy még mindig a Gallardo LP560 és Murciélago LP640-et erõltetik, nem ártott volna egy LP570 és LP670 legalább, remélem a végleges listában már bent lesznek, mert számomra evvel a két kocsival lenne ultimate a játék... AZ NFS HP-ban is benne voltak.
És nem tudom mennyire érdekel Titeket, de írtam egy szösszenetet úgy kb. mindenrõl. Mit ígértek, mirõl tudunk, mi hiányzik, stb.
Nem tudom mennyire tartottátok nyitva a szemeteket, de ezek szerint lesznek Caterham-ek a játékban. És jól láttam, h a Meki és Pagani küzdelmekor Monzában hajtanak?
engem az csesz fel, hogy ilyen gameplay videókkal szúrják ki a szemünk... intrónak még talán el is menne... megy a rizsa a valóban fekete (!!) sötétrõl, meg hogy megint milyen ultra realisztikusan érzékeljük a pilótánkat. de komolyabb dolgokról szó sem esik... mondjuk minek is, az átlagot úgysem érdekli az ami engem érdekelne.
Azért az rohadtúl kínos szerintem, hogy nem mernek akarnak egy olyan videót kiadni, ahol normális csata van, normális vezetéssel, nem ilyen agressziv, kilököm + kicsúszok + ilyesmik...
mondjuk az viszont pozitív, hogy kormánnyal vezették legalább a járgányt. ez is valami. :D
Ha kiforrot lesz a multi része a Shift2-nek csapatot lehet szervezni TS3 szeróval és bajnoksággal is, nfs.hu-n hirdetve!
iRacingre még visszatérek lehet. DE Tudod mi bosszantott az utóbbi idõben iRacing alatt? Sorolom. idõjárás, napszak, statikusság, égkép. igen az is. meg gumi is.
játékmenetben; ha nem komoly járgánnyal megyek (f1 williams), akkor tolhatom a rövid futamokat kerékcserék nélkül. Sõt még a willams is kerékcsere nélküli. Remek. Funra tök jó, csak több száz fun futam után beleuntam.
Menjek host-olt futamokon? oké. Ezzel egy probléma van, három napot dolgozok, hármat nem. (nappal, éccaka váltakozva) Matekozzunk, nem érek rá minden hétvégén. van hogy többször egymás után nem.
Kurvára kezdett idegesíteni, hogy egy adott járgánnyal (tegyük fel valami kedvenc egy adott héten, csak egy pályán érdemes körözni.) oké mehetsz máshol is, de mivel más sincs a pályán, még egy hülye AI sem, hát hótunalmas.
Még egy hatalmas érv az rF2 mellett. Lehet a pályái gyengébbek, de vannak régi pályáik is, esetleg már nem létezõek, meg sorolhatnám. És ezek kellenek. Az hogy lézeres vagy nem, ma már leszarom. Attól még lehet pöpec a cucc és nézhet is ki csudajól.
iracingbe idõjárás meg nem 1-2 évig, hanem 5 évig nem lesz. Le merem fogadni. És ha akkor lesz majd, lehet akkor sem érdekel, mert szerintem az ISI-s team most jobban áll anyagilag, az rF1-et ugye idõ elõtt kihozták, itt ez most nem így néz ki, tudják hogy kell a népnek az AI, tudják, hogy mivel lehet megvenni a népet szvsz.
iracinges móka mostanában nekem inkább stresszes valami volt, mint sem szórakozás és élvezetes vezetés. Azóta rF1-et tologatom és tök jó, hogy már nem zavar, ha valami más pályát töltök be, nincs rámerõszakolva semmi.
Ettõl független itt is indulni fogom majd szvsz online bajokságban (heti egy futam ugye gondolom) néha lemaradok róla, de attól még ott lesz az AI, ami tök jó.
iracingé a jövõ. de amíg nem tesznek afelé lépéseket hogy régi pályák is legyenek, klasszikusok is, meg dinamikusabb legyen a cuccuk, (komminikáción is kéne javitani...) addig lesz létjogosultsága az rF3-nak is. ami szerintem hamarabb itt lesz mint jött/jön az rF.
Ha az rF2-re varsz, es az evente erkezo palyakra, autokra, akkor mar miert nem (volt) jo az iR, az abszolut hivatalos, liszenszelt (jelenleg) 22 autoval (a kavedaralotol az F1-ig, ebben az evben meg minimum 4-6 erkezik) es 45/112 palyaval (folyamatosan bovulnek, 10-15 biztos hogy jon meg ebben az evben, es toppos road palyak), most mar a vilag minden tajarol?!:))))
Amig az rF2-hoz ennyi minosegi cuccod lesz (aminek a 95%-a magan project), tobb ev:DDD
Persze, az iR-ben nincs idojaras es napszak (nem is lesz meg 1-2 evig:P), es termeszetesen AI sem. De minek AI, amikor barmikor felmehetsz szerverre, es emberek ellen nyomhatod (olyan AI-t ugy sem tud irni senki):DDDDDDDDD
Igaz, ott az SR, ami bosszanto es fake, es termeszetesen k*rv* draga:DDDD De legalabb nem evente akarjak eladni, mint az EA/SimBin, vagy nem 5 evente nyulnak hozza, mint az ISi az rF-hez, hanem 3 havonta foltamatosan update-elik:P
Nem tudom, mit csinalt eddig;) Lehet, hogy az elso resznel semmit, csak a haterben matatott, es csak ebben, a Shift2-ben lesznek benne az O munkai. De amig nem jelenik meg, ugy is csak talalgatunk, semmi sem biztos, meg kell varni, amig megjelenik;) Amit a ceg/kiado mond az promo, vagyis nagyreszt kamu, parasztvakitas, amit videokon latunk, az meg altalaban gagyi (konzolon, konzol kolyok, gombokkal, full help-pel tor-zuz:D).
Hát a gumifizika miatt nem tudom minek kellett leszerzõdtetni a srácot :D Semmi gumikopás meg ilyesmi nincs a játékba nem? oké, hogy attól az autónak még realisztikusan kell hatnia és viselkednie a pályán, de azért nah.
Shift 2 elite módról amúgy én hivatalos helyen nem olvastam, lehet le vagyok maradva. hiszem ha látom. De mondjuk ha nagyon jól is sikerülne, akkor is bosszantana, hogy jópár kedvenc pálya nem lenne elérhetõ, míg rF2-re azért évente érkezne nem hivatalos kezekbõl pár nagyon-nagyon jó konvert/készitett pálya, és így egy tuti komoly szimulátorban lenne számtalan pöpec pálya, melyek száma folyamatosan nõne. Shiftnél meg vedd meg az újabb részt mindig ha új pályát akarsz, aztán lehet az Shift 3 tegyük fel megint arcade-osabb lesz, akkor meg baszhatnám az egészet. :D persze ezek feltételezések...
Akkor jol emlekszem, hogy "megvettek", csak mar arra nem emlekeztem, hogy ki (SimBin vagy Blimey!):) Igzabol, mindket cegnel jol hangzik a dolog, de talan a SimBin-nel tobb szabad kezet kapott volna. Foleg, hogy volt mar egy (ugy-ahogy) mukodo engine-je, videok is voltak fent a net-en.
Majd a Shift2-nel kiderul, hogy mennyi valtozas tortent. Eleg lesz csak belenezni a file-okba:) Az elozo egyertelmuen rFactor alap volt (meg a GTL-es), "csak" a teljes grafikai/shader/effekt reszt csereltek, modositottak es persze a kiszolgalo scriptes rendszert.
A RaceCom (és RBR fizika) készítõjét valóban "megvásárolta" valaki, méghozzá a Slightly Mad Studios. Bizony, a Shift fizikáján õ dolgozott, csak a végeredmény alapján nem sok szabad kezet kaphatott. A gumimodellt azt hiszem õ csinálta, az úgy tudom más, mint a gmotorban használt. Eero Piitulainen, vagy mi a neve, az SMS honlapján egy idõben meg is lehetett nézni a programozóikat, és ott vigyorgott õ is. Autosimsportban is volt vele interjú. Remélem a Shift 2 Elite módja olyan lesz, amilyennek a programozók elképzelték.
Ha tanulo AI-t szeretnel, akkor ott a VGP3:D Csinalsz egy palyat, beteszed (semmt nem kell csinalni az AI-hoz), kihajtasz veluk a palyara (vagy hagyod oket egyedul menni), es eloszor rohogsz rajtuk, hogy szep lassan, bar a palyan maradva, de kicsit bizonytalanul haladnak;) Aztan 5-10 kor utan, mar kezd jo lenni, kezdik tartani a tempodat. 20-30 kor utan, mar vakarozos a dolog, mert kezdenek ellepni, egyre jobb iveken es egyre gyorsabban mennek;D
Ja, es szopatos a dolog, mert az adatokat egy file-ban tarolja, es minden megtett koruk, lefutott versenyuk kozben rogziti, optimalizalja az iveket, fektavokat, kigyorsitasokat:)
Csoda AI nincs, tobbfele megoldas van, de semmi sem tokeletes;)
Az rF2, az infok alapjan, marad a jo bevalt utvonalmeghatarozasnal, de most mar tobb ivet fog hasznalni. Jelenleg az rF1 is legalabb 3-at hasznal, bar azok nem idealis ivek. A mostanit is ossze lehetne rakni elfogadhatora (hasonloan erdekfeszito es turelem munka, kanyaronkent, egyenesenkent piszkalni a gorgeket:P), de ez is sok ido. Ezzel minimalisan vagy semmit nem foglalkoznak altalaban, mert macera es/vagy ugy is online-ra keszul;)
Az rF2-nel sem lesz jobb a helyzet. A program nem fogja kitalalni magatol, merre es hogyan menjen, meg kell neki mutatni;D Meg ha "okosabb" es trukkosebb is lesz az engine, akkor is fel kell vilagositani:) De ha nem csinaljak meg vagy szarul, akkor hiaba az urtechnika;D
Az rF2, mar a megjelent infok alapjan is, meglepoen sok gyari tartalommal fog erkezni. En kevesebbet vartam. De sajnos, az rF1 multja alapjan (heti komplett jatek konvertek, tucatnyi F1, napi szintu megjelenesek, erosen valtozo minosegben), nem biztos hogy megfeleloen meg lesz becsulve...
A GTR3-at passzolom, abbol meg barmi lehet;)
A gMotor2 is sokat tud, csak sajnos nincs kihasznalva, mert az rengeteg ido. Hiaba lesz rF2 es gMotor3, ahhoz hogy megfelelo minosegu palyak jojjenek ki, ahhoz ido kell (DevKit kiadasa, megismerese, regi/uj palyak kivitelezese).
Igazabol, az rF1-hez keszult palyak kozul (tobb szaz), talan 5-10%-uk hasznalja ki a gM2 lehetosegeinek az 50-70%-at;) Csak nehany lehet, ami komolyabban is kiaknazott nehany lehetoseget.
Csak nehany dolog, ami megvalosithato lenne (gM2), es csak ritkan hasznaltak, pedig szeretned (hogy eljen a palya :P): - mozgo madarak, repulok, hellikopterek, leggombok - mozgo, forgo kornyezeti objectek - 2D-s es trukkos 3D-s megjelenitesek, kivetitok, animaciok, feliratok, vakuk, dinamuikus feliratok, zaszlok stb. - alkatreszekbol osszerakott palya objectek, torheto, rombolhato, szeteso kivitelben - LOD-ozassal durvan sok aljnovenyzet, objectek, dinamikus arnyekok - mozgo felhok, reszletes tarrain map, 5 retegben shaderezett/texturazott aszfalt - ha kell, negyzetdecimeterenkent valtozo aszfalttapadas, felverodes, hang stb.
Ezek mindegyikebol csinaltam teszteket, hasznaltam itt-ott, de egypalyan alkalmazni, nagyon durva mennyisegu ido;) Optimalizalhato, lazan elfut, de kegyetlen munka;D
Ha az rF2 engine-t jol osszerakjak, ezek egyresze automatizalhato lehetne. De az elozetes infokbol latszik, hogy nem lesz (pl. dinamikusan shaderelt es LOD-ozott, object orientalt aljnovenyzet generalas nem lesz, anelkul pedig "tokonszurommagam" tipusu munka:D).
rF2-nél azért mondjuk culmone67 készít egy nagyon faszás imolát, más kérdés, hogy kezdetben káosz lesz rF2-ben melyikre, hogy mikor lõtték be a gmotoros effekteket meg ilyesmik... Érdekes lesz látni.
Azt sem tudom igazából egy csinált pályára hogy lesz jó egy "gyári AI". Sehogy? Alex te tuti tudod. gyakorlottabb rF-es lehetsz mint én. :)
Önálló tartalomban az rFactor 2 valóban nem lesz olyan, mint a Simbin-es gammák, dehát ez van. Viszont ugye az engine szvsz sokkal többet tud majd, az esõ megjelenítése, az idõjárás, a "pályás effektek" is sokkal profibbak lesznek. Szóval minõségre az rFactor odaver majd a régieknek, dehát ez nem csoda, hisz azok elõzõ generációs gmotor-ral mennek.
GTR3 jó lehet? Hogyne. Én nagyon szeretném, hogy egy gmotor3 hajtsa, de szvsz ennek nem sok esélye van. Vagy még is. Passz. Egy totál önálló motor fejlesztése nagyon nem kis pénz és idõ. Az száz.
mi szólna a GTR3 mellett? (mindamellett, hogy keveset tudunk róla.) valszeg jól kidolgozott tartalom lesz, GTR2-re hajazó menürendszer csak modernebben, grafikus motor ütõs lehet, esõ alap, meg még pár dolog biztos benne lesz. Akármelyik motort is használják fel alá.
Ami ellene szól, hogy sanszosan fix tartalom lesz rá, rFactor2 a modderek és pályák (jobbak, rosszabbak) paradicsoma, ezért az rFactor 2 sokkal idõtállóbb lehet, sokkal több pályával és bõvülõ tartalmakkal, amelyek akár még jobbak is lehetnek mint az eredetiek... :)
a gmotor3 sokat fog tudni, grafikailag is, az ISI feladata az lenne, hogy megfelelõ minõségû pályák kerüljenek a gammába. Pl, durva, hogy Imola már mióta megvan a Simbines játékokban szépen kidolgozva, de rFactor alá nincs még egy sem szépen kidolgozva vagy konvertálva. :/
Pozitív viszont, hogy dolgoznak rengeteg pályán, rfactorcentral.com WIP tracks... ugye. Más kérdés, hogy tetûlassan, vagy lehet egy két pály projektje be is van halva.
AMI nagy kérdés, és vicc is egyben, hogy azt sem tudjuk milyen motorral gurul a SHIFT2. Szerintem kamu az új grafikus motor meg fizika. Mégis mi a fasznak? gmotor 2 majdnem mindent tud amit, el lehet a népnek adni. Esõs pályát meg lehet csinálni, éjjel lehet a pályákon menni. Törésmodellt profibbá csiszolni szintén csak effektek és idõ meg pénz kérdése.
Ha A Shift-nek meg elég a gmotor2, akkor nehogymár a Simbin csak azért, hogy saját cuccuk legyen, annyi idõt és pénzt áldozzon a motorjára. Sokkal valószínûbb, (látva a Shift 1 szépségét), hogy totál felturbózzák az rF1-es, gmotor2-õt.
Nemtom. Nem értem miért kell titkolni ennyi mindent, reklámnak is jó lenne a hirverés... :/
Lizzard engine tényleg nem tudom minek, meg mire lenne jó, ha azt látom, hogy a gmotor2-bõl is csodát lehet kihozni idõvel, nemhogy a gmotor3-ból majd.
RaceCom rémlik, de nem tudok róla semmi konkrétat. Szeretnék végre egy szimnél maradni és azzal tologatni, szeretném, hogy folyamatosan minõségi pályák jöjjenek rá. (kocsikkal nem lesz gond rF2 alatt sem, alap rf2-es járgányok, WSGT2, HistorX 2, etc...)
Örülnék ha az ISI tényleg készítgetne pályákat utána... És hiába integrálják a shadereket meg az effekteket az rF-es már elkészült pályákra, attól a környezet és az objektumok ugyanolyan szar minõségûek, kidolgozatlanok lehetnek. Tehát hiába nézne ki jól ISI-s munkaerõvel is a gmotor3, ha egyszerûen ezt nem lehet a többi pályából kihozni.
Nah mindegy, fejtegetés, az tuti, hogy az év meccsét most a Simbin és az ISI tolja.
Igazából meg rally is tök poén rF2-be. Minek? alig van szerintem olyan pálya, ami totál frankón ki lenne dolgozva. Persze biztos van pár, de hát nah. Mondjuk tudom, el akarják adni a motort, merthát ez rengeteg mindenre jó és sokat tud.
Bonyesz. Viszont a héten nekiállok és elkezdek csinálni egy listát az rF-es pályákról. Ami az rfactorcentral.com-on fennt van az oké és jó, de a screenshot-ok durvák, a felbontásuk szégyen, az alapján nem lehet eldönteni, milyen minõségû a pálya, De majd én a kedvencekrõl csinálok normális felbontású képeket, esetleg videókat, aztán lesznek nem kifejezetten ajánlottak is, készülõ ígéretes pályák is... mindez egy egyéni wordpress téma alatt. Mert káosz ami ott van. Remélem megéri majd vele veszõdni és mások is hasznát veszik majd.
hú, ez sok volt, kicsit off is, de azért szerintem elfér. :D
"5-10 eve meg eszebe sem jutott senkinek, hogy az ilyen jatekstilusokba meghibasodast, normalis FFB-t stb. tegyen, a cockpitnezet meg teljesen futurisztikus volt;D"
Emlékeim szerint a toca 1-2ben is volt már cockpit, és õszinténszólva nem láttam olyan F1 programot, amiben ne lett volna belsõ nézet, úgyhogy a hsz-ed ezen részével nem igazán értek egyet a többi stimmel. :)
A szimulator es arkad kozott mindig sok a felreertes, felrefogalmazas, indokolatlan szutykozas.
Az arkad szo, ezekre a jatekokra (F1 2010, Shift, GRID), neha felreertheto, mert a klasszikus arkad cucctol messze vannak. Ezek inkabb autosjatekok vagy autoverseny-szimulatorok. Ezek elsosorban, foleg korabban, az autoversenyeket szimulaltak, mostanaban mar az autovezetest is (komolyabb autokezeles, cockpitnezet, serulesek stb.)
Ami meghatarozo kulonbseg ezek a egy auto szimulatornak nevezett jatek kozott (LFS, nKP, iR, rF stb.), az a jatekmenet. Egy tobbsegnek eladhato - foleg konzolon - autosjateknak elsosorban latvanyosnak, hangulatosnak, porgosnek, akciodusnak kell lennie. Igy a jatekmenetet, az AI-t, a scripteket, a helyszineket ezekhez kell beallitani.
Persze, mindent meg lehet csinalni, csak az a kerdes, megeri-e?! Barmilyen profi szimes cuccot epitenenek bele, egy megszalott szimes, mindig tepne a szajat, hogy ez vagy az nem jo es vagy nincs benne;))))))
Azert egy mostani elvarasnak megfelelo komoly szimulator motor (gumik, toresek, kopasok, meghibasodas, aero, hajtaslanc, es meg kismillio kiegeszito szolgaltatas - telemetria, szektoridok, onboard allitgatasok, piteles es strategiaja, online szervezesi es adatbaziskapcsolatok stb.) eleg durva ido es anyagi befektetest jelent;)
Es ezt mind ugy megvalositani, hogy ezeknek az "arkad" jatekoknak az arossegi is megmaradjanak (jatekmenet, grafika, latvany, hangulat stb.), nem egyszeru feladat.
A kerdes az, hogy megerne-e ennyire belenyulni es modositani az alapkoncepciokat, azert a bizonyos tobbletszazalek eladasaert?! Mert ha minden szimes ezekutan, fenntartas nelul megvenni, az mennyit jelentene a jelenlegi eladasokhoz kepest?! 2-3%-ot. Maximum? Talan?!
De fejlesztesben, holtbiztos, hogy nem 2-3%-kal lenne tobb, hanem 50-100%-kal;)
De visszagondolva az elozo nehany evre, azert eleg pozitiv a valtozas, legalabbis szimes szemmel. 5-10 eve meg eszebe sem jutott senkinek, hogy az ilyen jatekstilusokba meghibasodast, normalis FFB-t stb. tegyen, a cockpitnezet meg teljesen futurisztikus volt;D
Pedig, kivancsi lennek egy mostani statisztikara, hogy az F1 2010, SHIFT, GRID vasarlok, felhasznalok hany szazaleka hasznalja a Pro/Sim modot, es foleg a cockpit nezetet?!:)