A Neverwinter tehát nem egy hagyományos értelemben vett MMO játék lesz, hanem egy OMG (Online Multiplayer Game). Ami különlegessé teszi majd a játékot, hogy bár a megjelenéskor ugyanúgy fogják kiadni, mint egy Dragon Age-hez vagy Oblivion-hoz hasonlító RPG-t, de késõbb hónapról hónapra fognak érkezni hozzá az újabb tartalmak. WoW 2 kb, nemolvastam végig, minden esetre fav és kíváncsi vagyok.
De ez nem MMORPG lesz! Benne van a linkelt hírben is, csak a topic címe lett rosszul megfogalmazva. Nem kéne egybõl leírni (mondjuk az igaz hogy a D&d 4e speciel jobban passzolna egy MMO alá de egy offline is játzsható online és multiplayer módokat is támogató játékban sem mûködne rosszul a pörgõs és egyszerû mivolta miatt. :)
DDO + tartalomszerkesztõ. Várjuk, amennyiben eltekintenek a micro-paymenttõl.
Inkább egy NWN3 jött volna ehelyett. Miért hiszi minden cég, hogyha egyszer belekezd egy mmo (vagy hasonló) játék fejlesztésébe akkor tuti sikeres lesz? Már láttunk n+1-et bebukni, Jakunak igaza van, a DDO is nem véletlenül olyan amilyen.
haldoklik ?!? mióta bevezették a mikrotranzakciós rendszert, azóta megtáltosodtak
lényegébe nekem is ugyan ez lett volna a válaszom... a wow világa hangulatos (lehet azért, mert warhammer koppintás ), de maga az mmo-játék eléggé egyszerû lett... a DDO már egy fokkal jobb, ott gondolkodni sem árt néha, összedolgozni és taktikázni...bár valahogy nem tudott marasztalni az sem... hogy ebbõl mi lesz, majd kiderül, eddig eléggé ellentétes információk láttak napvilágot..
például valahol elõször azt írták róla, hogy nem a 4.0át használja, és hogy csak 5-6 kaszt lesz és 3-4 faj...(sõt, úgy rémlik, mintha vhol olyat is olvastam volna, hogy az mmo mellett terveznek NWN 3-mat is)
Az AD&D-t igazán az a szûkebb kör tudja igazán értékelni, akik (akár az 1.0 óta) a jó öreg haverok+papír+dobókocka+mesélõ felállásban játszották/játszák, ismerik/elolvasták a szabálykönyveket, stb. Én ugyan nem tartozom közéjük, de voltam egy-két alkalommal ilyen eseményen, mint nézõ. Sok hangulatos történeteket hallottam:)
Aki sosem foglalkozott AD&D-vel annak ez egy bonyolultnak tûnõ valami, pedig a játékok csak egy tizedét fedik a teljes rendszernek. Ettõl persze lehet jó, és még ezzel az egy tizeddel is sokkal mélyebb lehet egy játék, mint a többi casual RPG.
A fentiek lényege, hogy miután borzalmas mennyiségû irodalom és szabályt fed le ez a rendszer, a játékokat úgy kell elkészíteni, hogy a laikusok is megértsék, élvezzék. Neverwinter 1 szintû megoldás a mai elkényelmesedett (nagyon szépen fogalmaztam:)) világban már nem eladható. Aki anno játszott az Eye of Beholder-rel, az tudja, hogy milyen szinten lehet felhasználni egy játékban a rendszert:)
És ez még csak a Forgotten Realms, az SSI által favorizált Dragonlance még kacifántosabb:)
WoW kivételével csak AÐ&D játékokról volt szó, tehát igen. Egyébként, igen vér primitív játéknak tartom a GW-t. Tipikus casual MMO, óvodás rendszerrel, csilivili parasztvakítós tálalásban:) Ez az én véleményem, sokaknak tetszik, de tapasztalataim szerint akik WoW, GW, Lineage, stb-vel játszanak, azok messzirõl kerülik a D&D-hez hasonló bonyolultságú játékokat (vagy very easy-n játszanak velük:)).
Star Wars Galaxies is egy végletekig összetett játék volt - ha a grindeléstõl eltekintünk - és mostanra mi lett belõle.. a sok gondolkodni lusta játékos miatt super mario szintre nyirbálták. Ez van... Szerencsére akadnak még HC RPG-s rajongók és lassan 5 éve készítik a 2003-as rendszerállapotot:)
Remélem ez a Neverwinter is legalább annyit fog nyújtani, mint az elsõ része.
Érdekes, én játszottam a felsoroltak mindegyikével és mindegyik tetszett is. Mégis szeretem a dnd játékokat és messze nem very easyn játszom õket. Az összetett nem minden esetben jobb.
Mindig ott van a "tisztelet a kivételnek", meg az "akinek nem inge", stb.
Az összetett nem minden esetben jobb, de ha jól összetett akkor jobb:) A másik, hogy van 20 nem összetett MMO a piacon és gyakorlatilag egyetlen normális összetett sincs. Tehát megértem én, hogy néha jó az agymosó kattintgatós, mert néha az kell az embernek, de azért legalább 1-2 agyserkentõs is lehetne, hogy ne hülyüljön el mindenki:)
Talán az egyetlen igazi szerepjátékélmény nyújtó PC-s játék az az NWN multiban. Azzal jókat lehet ökörködni, ha jó a társaság:) (Ha már az emberek lusták összeülni egymással:))
Szerintem a dnd rendszer jó singleplayerhez vagy kisebb multihoz, de nagy tömegekhez már nem annyira. Nagyon szerettem régen NWN PW-ken játszani, még mostanában is feljárok néha egy NWN2 PW-re, de mindig úgy érzem, hogy hiányzik valami belõle. A világ jó, a történetek jók, a társakkal sincs gond, a karaktereket a végtelenségig állítgathatom... viszont hiányzik az egészbõl az akció és a látványos harc. Ezt a két világot nem igazán tudják összehozni. Amíg a dnd játékokban megvannak az elõbbiek, addig az egyszerûbb mmokban/rpgkben megvan az utóbbi. :)
Szerintem mindkettõnek megvan a maga helye, de remélem lesz majd valami ami valami csoda folytán mindenben tökéletes lesz. :D
teljesen igazi szerepjátékos élmény számítógéppel kapcsolatban nekem csak az, mikor skype-n játszok a haverokkal, mert sopronban vok, õk meg szombathelyen... hogy a crpg-k közül mi ragadott meg leginkább ? az nwn se rossz, de az annyira valahogy nem..a Baldur's Gate 1-2 viszont nagyon jó volt...a Planescape is hangulatos lett..de amit máig imádok, az a Fallout 1-2 mmo-k közül a leghosszabb ideig a Tibia kötött le, az sem bonyolult, viszont egyrészt nincs korlátja a fejlõdésnek, másrészt megszereted a karidat, mert van tétje a halálnak (szint, képzettség és felszerelés-vesztés)
de hogy témánál maradjunk... ha én irányítanám a netes NWN fejlesztését, akkor a következõkbõl állna
- hasonlóan a DDO-hoz insta-rendszer, tehát más játékosok nem tudnak beleköpni a levesedbe (más mmo-ból tapasztaltam, hogy mennyire idegesítõ tud lenni) - egy-egy küldinek több megoldási lehetõsége is lenne (jellem-függõen is) és a befejezéstõl függõen lehetne elérni más-más instákat - az instákban körökre osztott harc... a játékosoknak adott idejük lenne eldönteni, hogy mit csinálnak, különben kimaradnak (az idõ függhet az insta nehézségétõl is, de bizonyos esetekben a csapat vezetõje is korlátozhatná, hogy ne kelljen hülye játékosokra órákat várni.. - epik küldetések, amelyeknél mondjuk figyelné, hogy milyen hatékonyan oldják meg a csapatok a küldit meg egyéb dolgokat, és a végén a legtöbb pontot elért csapat megoldása lenne a "hivatalos" és a köv update-kor aszerint alakítják a világ történelmét - legenda-rendszer, ami mondjuk olyanból is állhatna, hogy egy irtóbrutál küldit elõször megoldó csapatnak szobrot állítanak és benne lesz a játékban...szóval a lényeg, hogy a játékosok érezzék, ha jól csinálják, akkor hatással lehetnek a játékra és maradandó nyomot hagyhatnak - szabályrendszer a 4.0-án alapulna (úgyis mindenki azzal szidta, hogy sokat koppintottak hozzá az mmo-kból) - grafra a játék cell-shader megoldást alkalmazná, hogy a játékhoz készült képek, festmények hangulatát adja vissza
így hirtelenjében ennyi ötlet így negyed kettõ tájékán ...
én is egy tisztelt kivétel vagyok:) bár annyit hozzá fûznék, hogy bármennyire is megközelíti a NWN a papíralapú RPG-t, azért inkább ülnék le dobókockával a kezemben a haverokkal, mint a gép elé.
Én lineage2-ztem még régebben... mondjuk mindenki kiröhögött, amiért a küldetéseken keresztül fejlesztetem a karimat, és nem a népszerû farmhelyeken :) Nwn egyik kedvenc játékom, és csak azért nem játszom legnehezebb fokozaton, mert nem látom értelmét a 200% bejövõ sebzésnek.
én kezdetektõl WOWozom,de az elmúlt 2-3 évben annyira durván felhígult a játékosállomány,hogy elmondani nem lehet. a legegysszerûbb taktikákat képtelenek felfogni és még több hónapnyi játék után sincs lövetük a saját választott karakterük képességeirõl.... ha ezek "rászabadulnak" egy ad@d környezetre agyhalált kap az összes az qrvaélet:D
én is nagyon szerettem a GW-t, pörgõs és akciódús, messzemenõleg a valaha legjobban megoldott pvp-vel. viszont a D&D-t annyira nem szeretem, pont azért, mert egy buta ember vagyok aki képtelen felfogni egy ilyen magasságos rendszert :S
vannak benne olyan szösszenetek, ami jó hír (elvileg játszható lesz solo-ban) és pár ami nem (5 kaszt összvissz, nem értem miért, a 4.0-ban már van vagy 20, de még az alapkönyvben is több van)
Hát látom a GWt még mindig wow és társaihoz hasonlítják :D. Fel kellene már végre fogni, hogy GWnek lófaszfika köze sincs a többi foshoz, egy pvp játék, (közel sem nevezném lebutítottnak) amiben van némi pve, (szintén, egy kurvajó story 4 kampányon keresztül) hogy a sok majom is grindelhessen.
Hopp!
http://www.playneverwinter.com/videos
Akció-RPG MMO lesz a következõ Neverwinter .
2011. június 06. hétfõ, 15:45 Györkei Zoltán
.
A Neverwinter széria következõ része, eltérõen az elsõ kettõtõl, egy online, co-operative RPG lesz. Jack Emmert, a játékot fejlesztõ Cryptic igazgatója már az elsõ két játék esetén sem értette, miért volt a címben a Nights szó, ezért a stúdiónál úgy döntöttek, az egyszerûségnél maradva szimplán Neverwinter-nek keresztelik az új játékot.
A folytatás jelentõs része a város alatt található csatornákban játszódik majd, melyeket néha elhagyva a környezõ területeket is be lehet majd járni. A történet közel 100 évvel a Never Winter Nights és a második rész után játszódik.
A felrobbanó vulkán szinte az egész várost maga alá temette. Az ujjáépítési munkálatok már megkezdõdtek, az új játékosok pedig saját érdekeiktõl vezérelve segíthetnek, mindamellett, hogy kedvükre vadászhatják a szörnyeket.
A Cryptic olyan MMO-kért felelõs, mint a Star Trek Online és a Champions Online, ezért valószínûsíthetõ, hogy a Neverwinter is inkább egy RPG vonásokat is tartalmazó, de fõleg akció játék lesz. Lesz aukciós ház, bank, és tágas területek, ahol a játékosok kedvükre mászkálhatnak. A játék fõ részét azonban egy masszív történet kíséri.
Az NPC-kkel történõ párbeszédek nem csak a questekrõl fognak szólni: például a kocsmában iszogató karakterektõl értékes információkat lehet majd szerezni a különbözõ területekrõl, gazfickókról, illetve fejleményekrõl.
Várhatóan legalább öt különbözõ játszható kaszt lesz elérhetõ a játékban: wizard, fighter, rouge, ranger, cleric. Ez a szám még bõvülhet a jövõben, de a készítõk nem szeretnék, ha több tucat felesleges osztály lenne a játékban csak azért, hogy legyen mibõl válogatni. Várhatóan a játékos kézikönyvekben fellelhetõ számos kaszt közül visszaköszön majd pár a játékban is, mint például az Artificer vagy a Beastmaster Ranger.
Az utazások során lehetõség lesz NPC-k segítségét is kérni, amennyiben éppen nem találnánk vállalkozó kedvû partnert. Ezek felett minimális irányítással rendelkezik majd a játékos, mint például “menj oda”, “támadd meg”.
A fõ küldetés teljesíthetõ lesz az említett NPC társak igénybe vételével, így senki nem fog attól függeni, hogy éppen talál-e társat. A felbukkanó ellenséges hordák mérete a csapat “emberi” tagjainak számától fog függeni.
Az elõzõ részekhez képest eltérõ harcrendszerben nem lesz lehetõség megállítani az idõt, így a Dungeons & Dragons taktikára épülõ harcmodora még intenzívebb lesz, és még több odafigyelést igényel majd.
A készítõk ígérete szerint ismét lehetõség lesz saját tartalmak létrehozására és megosztására, melyekhez a játékosok számára különbözõ eszközöket biztosít a stúdió. Ezek értékelésére, keresésére és böngészésére a játékon belül lesz lehetõség. Elképzelhetõ, hogy a jövõben akár profitálni is lehet majd ezekbõl a tartalmakból, de a megvalósítás módja egyelõre homályos.
Neverwinter release date being pushed back to the end of 2012. Cryptic has a habit of rushing MMOs out the door a little sooner than perhaps they ought to. Hopefully this delay has that extra polish time factored in.
Sziasztok! :DDD
Aki szeretne egy jó fantasy alapú fórumos szerepjátékban játszani:
http://ertheis.forumq.net/
Érdemes kipróbálni! :DDD
http://www.playneverwinter.com/frontpage
Nos úgy tûnik elég durva lesz. Lehet a Conan mellett erre azért egy próbát szánok majd, ha már annyira hiánycikk lett a solo rpg manapság.
nwn esetében mondjuk pont elégedett lennék egy swtor szerû story based co-op mmoval :) ettõl függetlenül egy nyitott világ és keresztül-kasul bejárható swrod coast a minimum :)
jaj srácok az a lényeg,hoyg Ad és d!!! és akkor mivan ha kicsit akciós lett? nekem kifejezetten tetszik:P
sztem sincs köze az nwn-hez. ha így marad, akkor sima akciójáték lesz némi add szabályrendszerrrel. eleve szarnak tûnik hogy ugrál a játékos. ez akkor lenne jó, ha látszódna hogy az ellenfélre kattint az egérrel, majd a karaktere úgy kezd csatába, hgoy van a szabályrendszer szerinti elugrálás, harci mozdulatok (korábbi játékokban ez volt egy sarkalatos pont, hogy állnak egymás mellett és csapkodnak és ennyi, varázsló varázsolgat), és úgy befolyásolja a csatát hogy a különbözõ képességeket kapcsolgatja és aszerint változik a következõ körök eseméyne, és azok grafikus megjelenítése...
NOCSAK NOCSAK:P
Ez lehet érdekelni fog! Egy az egybe Conan beütése van. Remélem a story is legalább annyira jó lesz meg a group isnták is. :)
öööö....deeee Rift nem vót bughalmaz. :D de tényleg azt egész jól összerakták. csak vhogy nem gyütt be. :( PotBS se volt rossz csak az alapkoncepió meg a késõbbi változtatások tették gallyra. szóval akad pár darab de sajna tényelg elég ritkák. :(
Érdekes lehet érdemes lesz belenézni. Jó lenne már valami gameplay tényleg. De a D&D jelzés elég védelmet ad hogy ne egy akció valami legyen csak. De biztosra tudni valamit az egy másik dolog. :)
De ez MMO, ennek kábé ilyennek kell lennie... Nézz meg egy DDO trailert. Nem tûnik sokkal jobbnak. Azért nem lett csúnya, és teljesen Forgotten Realms stílusú külcsínre. Én még reménykedem. :-)
Hááááát... Majd meglátjuk. A DDO-t sem értettem már eleve hogy miért nem FR-re csinálták, Eberron szerintem gagyi(mondjuk az egész játék az). Ez fizetõs lesz?
Szerintem f2p... ha fizetõs lenne akkor már csomagolhatnak is... :D