Én sem látom ezeket a munkásokat csak ha szakad az esõ, köd van, meg +1 fok, a kátyukban meg áll a viz, ilyen kor van nekik vesszõseprü azzal sepregetik a vizet a kátyuból :DD
Az is ismerõs hogy kispórolásból valaki hasznára hány udvar és kocsibeálló lett bitumenes :DD
még a csatornafedelek is jók. felénk az olyan, hogy ami sima (persze eleve olyan szinte nincs is) azt felbontják megnézni, hogy jó-e, mert sima, és ha egy síkban van az úttal, ott tuti valami nem ok.. szóval felbontják és mivel otthonra is kell egy kis bitumen a csöpiháza alá, mert hát szegény kutya nem lehet a fûbe.. így 3 lapáttal kevesebbet raknak vissza, ezáltal alapból lesz egy 3cm -es lyuk az aszfalthoz képest, de ez hamar megváltozik, mert 10 perc múlva átmegy rajta 2 busz és ez már 5 cm. van olyan verzió is, hogy valami oknál fogva mikor készült ( ez az ok örök rejtély, a szar az.. kilopták máshova ) egy picit lentebb volt mint az aszfalt, nem sok.. egy 8 cm-vel kb. na ezt akkor pótoljuk ki pistukám.. gyere ide és basszál bele 3 furik szurkot, kicsit magas majd lekopik..ne foglalkozz vele. ilyenkor meg persze 10cmvel magasabb mint az aszfalt, de erre kell egy 50 kg-s 40cm átmerõjû csatorna fedél, ami a méhbe jó sokat ér.. szóval ha frankón kocsid van nagyon ügyesen oda tudod vágni az alját. az út meg itt nem kátyús, mert nincs út ami kátyús legyen, hanem eleve csak kátyú van..
borzasztó ami van. az oké, hogy politikailag, gazdaságilag a békasegge alatt se vagyunk, de amit egyszer megcsinálnak évszázadonként az adófizetõk pénzébõl meg az aranyárú benzinpénzbõl, legalább akkor csinálnák meg normálisan, hogy ne 2 napig bírja, hanem 2 hónapig pihenjen az a rohadt lengéscsillapító :D
mondjuk én díjazom a közútkezelõkben, hogy õk télen aszfaltoznak, feláldozva magukat a mínusz 10 fokokban. igaz szart nem ér amit csinálnak, az eleve szar munkájuk szét is fagy egybõl, de díjazom kitartásukat, hogy télrõl télre kimennek kátyúzni.
EGY NAGYON JÓ VIDEÓ - EZ MAGYARORSZÁG :D VÉGIG MUTATJÁK A TOLDOTT FOLDOTT SZAR UTAT, KÖZBE MEG SOROLJÁK AZ OKOSSÁGOKAT, MEG A BIRKA MAGYARNAK MENNYI ENGEDÉLYT KELL KÉRNI, JA ÉS EGY KOCSIBEÁLLÓ BETONOZÁSA IS KÖRÜLMÉNYES AZ EGÉSZ ORSZÁGBAN.
Európai utak :D igaz? :D
Gyalog járok a járdán, fasza minden, - monja a nagyi :D
Nálunk térkõvel rakják ki a kátyukat.. mint valami kib@szott puzzle-t :'D Siralmas ez az ország..
Több a macera vele mint amennyit nyernél rajta. Nekem januárban vágta szét a jobb hátsó gumimat egy "szakadék"... Fényképet kell csinálni,szemtanúkat keresni,rendõrt hívni szóval macera.
szétment a lengéscsiplapítóm a kátyúk miatt! olyan az út mint a legelsõ képen! lehet a KPMnél vagy valahol reklamálni hogy térítsenek valamit a káromból? tábla hogy úthibák vannak nincs, se sebességkorlátozás!
oh ez hihetetlen,hogy léteznek ilyenek:S:S Nagyon hatásos a kép,érdemes megnézni...
ezzel én is így voltam jó pár hónapja :D nálunk van egy S kanyar, évrõl évre befoltozzák a kátyukat újra és újra :D de érted 10 méteren van vagy 8 kátyu ,és nemhogy felvágták volna azt a szakaszt áááá miért is? inkább foltozták a kis gödröget. tavaly végre azt a szakaszt feltörték és tök új aszfaltot készítettek. a gáz viszont az ,hogy nem csinálják meg normálisan az utakat! mondhatják h a kátyuzás sokba kerül meg nincs rá fedezet,de ha 1szer normálisan megcsinálnák akkor nem lenne ez a játék évrõl évre
Engem a minap egészen pozitív meglepetés ért. Eddig mindig szlalomban kellett haladnom az utcán nálunk a környéken, már szinte fejbõl tudtam az összes ismerõs gödör elõfordulási helyét, aztán az egyik nap azzal szembesültem, hogy frankón betömték õket. Már egészen megfájdult a szívem, hiszen régi ismerõsként tekintettem rájuk. Persze így a tél elõtt annyira komoly jövõje aligha lesz ennek a derék próbálkozásnak, szóval aligha láttam utoljára a gumikat sunyin fenyegetõ gödröcskéket...
Gratulálok lesifotósnak! Az õ cikke és videója kellett ahhoz, hogy ma végre nekiálljanak a munkások a hídnak! Teljesen leszedik szerkezetig az aszfaltot és az alaptól csinálják újra. Hónapokig nem tudták ezt megtenni, most hirtelen mégis
------------------------- kpjotr
Uram isten. Románia volt ilyen 12 éve. Sikerült helyenként arra a szintre visszafejlõdnünk az elmúlt 8 évben. Gratulálok ehhez az illetékes elvtársaknak! Persze lényeg, hogy van M6-osunk alagúttal, viadukttal! :-(
azért nem ennyire szerintem. ugye van most egységnyi pénz az utakra, a jelenlegi módszerrel olcsó összedobni sok alacsony minõségû utat, javítani lazán dolgokat. ha a te szisztémád alapján osztanánk el a pénzt, az elve kevesebb utat jelentene évenként, mert jó minõségnek ára van, és a munkanélküliek kiképzése is pénz ami megint csak rövidíteni a km-ek számát.
De ott akik ezzel foglalkoznak azok tudják hogy ha jó utat akarnak akkor annak elõször egy olyan alap kell ami nem süllyed meg sehol. Arra meg megfelelõ vastagságú aszfalt.
Itt meg... Ha szerencséjük van az embereknek elõbb közmûvesítenek, aztán aszfaltoznak. Persze amit a közmûveknek kiástak lyukat ott még a föld süllyed. Meg persze késõbb az aszfalt is felette. A másik meg hogy pl szennyvízcsõ errefelé az út egyik oldalán megy. És sok helyen csak az út feléig van átvezetve a másik oldali házhoz. Szal ha valamit akarnak fel kell vágni az aszfaltot...
Kátyúzásnál itt még csak szurkot se folyatnak bele. Közútfelügyelet székhelye itt van neme messze. Kis pótkocsin néha hoznak egy kis aszfaltot, ami már persze eléggé ki is van hûlve. Aztán az megy a kátyúkba... (néha zúzottkövet raknak beléjük, az tovább tart mint ez az aszfalt...)
Itt van a rengeteg munkanélküli ember.Ha legalább utakat épithetnének az is mindenkinek jo lenne.Mert lenne jó utunk.És kevesebb lenne a munkanélküli.Pofonegyszerü dolog nemde?
Sose felejtem el,13 évvel ezelõtt,épp kint voltam Németországban rokonoknál. Egy kb 2 km-es utat 1 nap alatt újra aszfaltoztak. De úgy,hogy elõl ment a maró,mögötte az aszaltozó gép,ezt követte a két úthenger,és pár teherautó mellettük. No most tavaly voltam megint azon a részen,pontosabban azon az úton mentem végig. Egyszerûen olyan sima és gödör mentes,alig hittem el. És az az aszfalt volt amit anno rányomattak. Itthon meg mivan? fél évig szarakodtak itt egy keresztutca újra aszfaltozásán,ami 500 méter :DDDD
Amugy ha valahova csinálnak uj utat.Ugye annak lennie kellene egy bizonyos vastagságának.(De kell ide is egy bejáró meg oda is jo pénzért zsebre).Na olyan fasza utat csinálnak , hogy elso télen fel-fel jon pár helyen töredezik.
Tényleg ugy csinálják.Általába akkor jönnek mikor egy hétig szakad az esõ.Valami vesszõseprüvel megpiszkáják a lyukat.Folyatnak bele egy kis forró szurkot utánna bele az anyag.Jól megtapickolják.Bár ahol sok a kátyu ott tologatnak kezes dömpert.
Általába ha látja õket az ember.Akkor ilyen sárga kisbuszba, éppen megpihennek.Nem tudom lehet az esõt vagy a havat várják de ez mindig igy megy.Ott fekudnek benne.
szerintem hihetetlen szopás árán kis eredmény, de meg lehet próbálni. csak ilyenekben lehet az a buktató hogy sok helyre fizetgetsz és végül többe jössz ki, és kábé csak a szakértõk jártak jól :D és ha még sikerrel sem jársz csak plusz költségben vagy. és sajna sok régebbi prémium márka kocsi így jár, mivel precíz futómû elõbb szétverõdik, megérzi a sok kis kátyút, aztán egy rendes szervíz gyári alkatrésszel elég húzós. persze igazság szerint át kéne vállalja az út karbantartó a díjat, de sajnos ez nem mûxik hallomás szerint. legtöbben inkább a sufni szervíz valami bontott szirszar csak menjen megoldást választják mert az a legolcsóbb.
#21 hát viccnek hangzik a kátyúzási módszer de sajna láttam, igaz nem taposást, hanem rávernek 2 õt lapáttal és megvan. aztán nem értem mire számítunk az úttól... szerintem egy komoly útjavítás bontással kezdõdik.
Legjobb kátyúzási módszer: Télen a kátyúba lévõ jégre szórnak egy kis aszfaltot, megtapossák. És már kész is van Legalábbis errefelé ilyet is csinálnak :D Az már mellékes hogy ha melegszik az idõ megolvad az aszfalt alatt a jég.
Na most mi van akkor, ha az autóban egy alkatrész nem hirtelen egy nagyobb kátyútól, hanem a rendszeres, a kátyúk miatt sokszoros mértékû igénybevétel miatt megy tönkre?
Esetleg mi van akkor, ha beállítok a közútkezelõhöz egy szakértõi véleménnyel, ami leírja, hogy a rossz minõségû út vezetett az adott alkatrész idõ elõtti meghibásodásához, és hozzájárulásukat kérem ahhoz, hogy az õ terhükre állíttassam ki a javítási számlát?
Szatmárnémeti és Nagykároly között az autónak kihívás :D Rally ezerrel:D Mindenképpen menjetek próbáljátok ki, bár most az olasz cég elég keményen újít, pár helyen nagyon széles az út, lehet repeszteni.
Igen csakhogy azok jönnek felfele, mi meg csúszunk le hozzájuk, vagy még mélyebbre.