A Monday Night Combat tavaly augusztusban jelent meg XBoxra, és január 24-én jelenik meg Steamen a PC-s felhasználók számára. A játék egy vegyes futurisztikus Tower Defense jellegû multiplayer - Találhatunk benne a Team Fortress 2-re, vagy a Defense of the Ancientsre emlékeztetõ elemeket.
Aki most vásárolja meg a játékot a Steamen, az lehetõséget kap arra, hogy a megjelenésig részt vegyen a bétajátékban. A játék ára 10,5 euró.
A játék célja az ellenfél pénzgömbjének (moneyball) megszerzése: elõször a védõpajzsot, majd magát a gömböt kell elpusztítani. A játék stratégiai része háromfelé osztható:
Az elsõ a játékosok: A szerveren lévõ játékosok hat kaszt közül válogathatnak, mindegyiknek megvan a sajátossága, illetve mindegyik két alapfegyverrel, és négy speciális képességgel (három aktív, egy passzív) rendelkezik.
-Assault: gyors, univerzális támadókaszt, elsõdleges fegyvere egy gépfegyver, a másodlagos pedig egy gránátvetõ. A csapatból egyedül neki van képessége arra hogy repüljön, illetve õ az egyetlen, aki aknákat tud elszórni a pályán. A harmadik speciális képessége a Charge, amivel azonnal képes leteríteni és megölni az ellenfelét, a negyedik pedig egy passzív képesség, ha kritikus találatot lõ, rövid ideig gyorsabb lesz, és magasabbra tud ugrani.
-Sniper: Gondolom felesleges részletezni. Elsõdleges fegyvere egy távcsöves puska, a másodlagos egy közelre hatásos SMG. Speciális képességei: az elsõ a grapple, ilyenkor dulakodásba kezd a támadójával, a legmagasabb szinten azonnal halálos. A csapatból egyedül õ tud csapdát letenni, mely sebzi, és rövid idõre megbénítja az ellenfelet. A harmadik képessége a flak, amikor a levegõbe dob egy labdát, mely folyamatosan sebzi a hatóterületen lévõ ellenfeleket. Passzív képessége, hogy a sniperképességek fejlesztése után minden bevitt találat területi sebzést is csinál, nem csak az eltalált ellenfelet sebzi.
-Tank: Az elsõdleges fegyvere egy lángszóró, a másodlagos egy rövid sorozatokat kilövõ energiafegyver. Az elsõ speciális képessége hasonlít az assault charge képességéhez, viszont kisebb a hatótávolsága, de gyorsabban újratöltõdik. A másodlagos képessége, hogy "lecövekel", és mint egy védelmi üteg, lövi a játékosokat. Ilyenkor megnõ ugyan a bevitt sebzés, de mint a védelmi tornyoknál - nem mozdulhat, és forogni is csak limitáltan tud. A negyedik képessége egy gránát, mely megvakítja és sebzi az ellenfelet, a passzív képessége pedig rendszeresen visszatölti az életét.
-Support: A csapat "orvosa". Elsõdleges fegyvere egy Medigun, mellyel a csapattagokat és a védelmi szerkezeteket gyógyítja, illetve ezzel képes életet elszívni az ellenfél játékosaitól. Másodlagos fegyvere egy shotgun, mely szintén közelre hatásos csak igazán. Speciális képességei: Légitámadás, ilyenkor megbombázza az ellenfelet, Firebase - egy védelmi szerkezet, mely maximumon hatalmas sebzéseket képes bevinni, õ az, aki képes feltörni a védelmi tornyokat, és a saját csapatának az oldalára állítani azokat. Passzív képessége, hogy a robotok közelében megnõ a gyógyítóképessége.
-Gunner: minigun és gránátvetõ, ez a két jellemzõ fegyvere. Szintén képes a dulakodásra, a lecövekelésre (ilyenkor nem lehet fejenlõni), illetve képes egy csapással hatalmas területi sebzést bevinni. Passzív képessége, hogy a minigunt idõrõl idõre egy jobb fegyverre cseréli, ezzel növelve a sebzést.
-Assassin: Az utolsó, és egyben a legidegesítõbb kaszt: elsõdleges fegyvere a kés (melyet késõbb katanára lehet fejleszteni), másodlagos fegyver pedig egy dobócsillag-vetõ. Képes a sprintelésre, teljesen láthatatlanná tud válni. Ha bajban van, elhajít egy füstgránátot, mellyel azonnal el tud menekülni, észrevétlenül. Passzív képessége, hogyha hátulról sikerül megragadnia az ellefelét, azonnal megöli.
A második része a játéknak a robotok: A "munkánkat" idõrõl idõre spawnolható (100 dollárért vásárolható) robotok segítik, akik egy elõre meghatározott útvonalon közlekednek. Az õ jelentõségük, hogy õk képesek a legnagyobb sebzést bevinni a moneyballba, így elsõdleges feladatunk a robotok bekísérése az ellenséges területre, és biztosítani számukra a szabad utat. Mivel mindkét csapat robotjai ugyanazon az útvonalon közlekednek, addg nem képesek tovább haladni, míg az elõttük levõ ellenséges robotokat meg nem öljük. Robotból nyolcféle létezik:
-Slim: könnyûfegyverzet, kevés páncél -Black Jack: közepes páncél, közepes fegyverzet, melee támadások. -Buzzer: repülõegység, kis páncél, keményfegyverzet, öngyilkos támadások. -Gremlin: keményfegyverzet, kis páncél, láthatatlanság, melee támadások. -Scrambler: közepes páncél, közepes fegyverzet, elszívja a közelben lévõ ellenséges játékosok képességeit. -Bouncer: kemény páncél, keményfegyverzet, melee támadások. -Gapshot: kis páncél, keményfegyverzet, nagy hatótávolság -Jackbot: szuperkemény páncélzat és fegyverzet, területi sebzések.
A harmadik része a stratégiának a tower defense: A moneyballunk közelében lehetõségünk van lövegtornyokat venni, melyek extra védelmet biztosítanak.
A négy képességet folyamatosan fejleszthetjük három szinten keresztül (150, 400 és 500 dollárba kerül a fejlesztés) a megölt ellenfelek után kapott, vagy a megölt robotok után hátrahagyott és felszedett pénzbõl. Szintén ebbõl a pénzbõl tudunk robotokat vásárolni a csapatnak, illetve a pénzköltéstõl függetlenül az összegyûjtött mennyiség hozzáadódik a statisztikánkhoz, mellyel azután személyre szabható kasztot gyárthatunk, általunk választott szponzorokkal (a szponzorok extra képességeket adnak - plusz élet, gyorsabb támadás, stb).
Végezetül pedig egy videó a játékmenetrõl, a játékmódokról, illetve a célokról:
Hali! Lenne egy kérdésem. A fagyásokra van valami megoldás? Mert eléggé zavar hogy megvettem a játékot és kb. 1 perc után lefagy. Próbáltam újratelepíteni, beállításokat minimumra venni de egyik se hozott megoldást. Driverekbõl a legfrissebbek vannak fent. A válaszokat elõre is köszönöm.
Oprendszer, konfigod?
Nálam nem nagyon fagy ki a játék, eddig EGYETLEN esetben fordult csak elõ, amikor összeakadt a Procasterrel, akkor valamiért minden kör végén kifagyott a töltõképernyõn.
Fixes Fixed class limits for servers Fixed passwords not working for servers Fixed crash when creating turrets Fixed some mascot pathing issues Fixed some minor bot firing issues Fixed profile wipes when playing in Offline Mode Fixed server passwords getting reset
Adjustments Removed Clan Tags. Players can still change their name through Steam to reflect a Clan Tag Increased the number of bots in each Crossfire wave to help evaluate performance Scoreboard no longer blocks game input Disabled lobby buttons while loading into a game
New Features Added buy confirmation pop up for Highlights and Career ProTags Added more Mascot animations Added a cooldown bar in the HUD to reflect the status of Gunner or Tank thrusters Added “New!” mascot head icon to Career Milestones when there is an unseen ProTag in that milestone Colored death UI to match the player’s team Added support for multiple dedicated servers on a single computer Added an autobalance option for Crossfire matches Added message for when players are auto balanced Added ServerInstance cmdline option to support multiple dedicated servers on one machine. -ServerInstance[0-14] will automatically offset ports so that all instances show in the serverbrowser. There is no need to change the base port(7777)as it is auto offset by ServerInstance.
------------
nekem élbõl be is crashelte a játékot, az istennek sem akart elindulni, de úgy tûnik, most reinstall után jólesz.
PB-vel megy a játék?
perpillanat semmivel, a végleges verzió VAC-enabled lesz.
Adjustments Gunner’s Grapple Skill now turns into a throw at level 2. Altered how grapple victims are found making it easier for larger classes to have a successful grapple added separate audio volume sliders for Voices, Music, and Effects Updated Server Browser layout and functionality Testing profile resets, all earnings and Protags will be reset.
Balance Changes Reduced damage of Assassin’s Dagger and Sword versus Turrets Reduced damage of Tank’s Jet Gun versus Turrets Increased health of Shave Ice Turrets Decreased juice gain from damage done by Assassin’s Dagger and Sword Increased damage done by Gunner’s Grapple at level 3
Fixes Fixed Server Browser refresh hitch Fixed Show Full and Show Empty filters in Server Browser Fixed players kicked from game when Steam connection is lost
Szerintem sajnos nem fogja helyettesíteni a TF2-t... Bár egy kis hétfõ esti csatározásra megfelel. Párszor el lehet vele bohóckodni, de a nagy pályákat, a multi karakteres lövöldét nem adja vissza...
Hát max az achik és badgek miatt van értelme a singlenek:D
Egyébként mennyire "tanulható" a játék?
Elején nekem picit bonyolult volt (a sok skill miatt... nem tudtam hirtelen ki-mit csinál:D) de hozzá lehet szokni:)
Kipróbáltam szingliben, sztem kúrva jó :DDD, lehet meg fogm venni eredetiben h multizhassak ha lesz majd kesem :P
Nekem kifagy minden játék után :( az mnc.exe hibát észlelt ezért leáll van rá vmi megoldás??? (nem eredeti mert kb 2 napja láttam neten a játékot és boltba még nem találkoztam vele) a játék tetszik de ha mindig kifagy nem lehet semmit se elérni benne :(
boltban nem is fogsz, nem fog megjelenni ha jól tudom, kizárólag digit disztrib.
Van valamilyen "rank" rendszer ami alapján lehet majd venni skilleket illetve fegyvereket? Vagy esetleg skineket lehet venni megfelelõ xp után? Valaki írhatna egy picit a multiról :-)
Van valami lifetime earning, amivel lehet dolgokat venni, de mintha azok csak protip-ek lennének.
Nah, asztalin fut mint a patyolat. Tényleg el lehet vele mókázni :) Gondoltam Assassinolok, mert mindenki azt írta egyszerû, de meghaltam mindig, szóval lett Gunner, azzal meg powerség van :D
hali 2 kérdésem lenne: 1 (letöltött játék) vki tudja h lehet megoldani hogy mentse a statokat? 2 steam-en a rendelés menete/fizetés hogy történik?(bankkártya, mobil stb...) thx W
Kosárba rak, checkout, bankkártya adatok megad, vásárol. Ennyi.
köszi a gyors választ :) a játék elég ütõs de törttel esélytelen bármi is eredeti meg 1 ideig még nem lesz :(
Vagy, ha PayPal akkor ugyanez, csak be kell ott is jelentkezni.
Szemét Assassin, a noobokat szeretem, akik keményen leszúrnak és fele HP-m legyem, aztán szét szedem, de akik 1 hit-elnek, füst, ugrás és ennyi a játék, azokat megütném :D
Én azt bírom amikor a kezdõk azt hiszik h teljesen láthatatlanok és állnak egy helyben. Sniperrel odamentem és levágtam a fenébe :D Amúgy tényleg elég nehézkes ellene védekezni ha ért hozzá az illetõ, de nem lehetetlen. Sajna állandóan figyelni kell. (Azt szeretem amikor jókat lövök sniperrel, visszatartva az ellen csapatát és akkor minimum 1 assa csak rám kezd el vadászni. :D)
Assassinok többségével az a baj hogy semmit nem tesz hozzá a csapata játékához. Elmegy rambózni több-kevesebb sikerrel, közben a csapata meg nyeli a hacifaxt. Kb. olyan hasznosak mint Bad Company 2 pubokon a sniperek.
Azért elég sokat láttam amelyik elment spawnpoint alá és onnan lövöldözte a turreteket. Az azért nem rossz. Én a snipert utálom mert ellenük nincs komoly távolsági fegyver de õk meg leszednek 2-3 lövésbõl(ha már upgradeltem az olyan skilleket amik több hp-t adnak, supportnál, tanknál), gunnert tudják nehezebben ha telepíti a fegyverét. :D Tankot letelepedve és simán kiszedi me nem regenerálódik olyan gyorsan az élete.
Szóval sniper nagyon op. Talán csak az assassin az igazi ellenfele.
Elõször is a sniper akkor op ha tudnak vele játszani. Az assassin meg egy sunyi csicska. Nem egyszer történt (ma is) hogy teljesen nyerésre álltunk, ki se tudtak jönni a bázisról annyira be voltak szorítva, pajzs és hp maxon. Jön az overtime, csicska assa juiceal meg shurikennel szétbaszta a moneyballunkat. Fairplay.
Én fõleg az assassint tolom, vagy assaultot.
Viktor: elég nagy tévhit, hogy az assassin csicska/sunyi, ha a játékosok kellõképp odafigyelnek, könnyen rá lehet jönni (sprintmódban csíkot hagy maga után, lev1-2 stealthen meg még nem teljes az álca).
Ez ennek a játéknak a szépsége, MINDENKI rá van utalva a másikra. Ahhoz hogy egy assassin jó lehessen, kell a csapatmunka, hogy eltereljék az ellenfél figyelmét ÉS legfõképpen gyengítsék õket, mert hiába a hátbatámadás egy gúnár vagy tank ellen, õket lev3-on SE biztos hogy meg tudod ölni, ha painpillt használ.
Ugyanez vissza is érvényes, nagyobb dara esetén kell az assassin, aki kicsit ritkítja a népet. Ebben van igaza Romeozornak, a gond az, hogy a legtöbb assa azt hiszi õ itt a nagyarc, ebbõl jönnek ki általában a 0-2-34 statok, rosszabb esetben csak áll és bambul.
Narxis&Viktor: a turettezéssel/moneyball lõdözéssel egy nagy baj van, és ezt én minden játékomkor megmondom a csapattársaimmal: telebaszni a MB környékét trappel és aknával, tele van állandóan assaulttal meg csipával a pálya, van belõle bõven. Ezzel bármit el lehet kerülni, de legalábbis idõt nyersz vele, hogy egy gúnár vagy tank beálljon turret módba, és megkezdje a darálást.
Nincsenek OP-s kasztok már, elég sok mindent javítottak, szimplán csak jó lenne ha az emberek felfognák a csapatmunka lényegét, és tudnának bánni az adott kaszttal.
Gunnert is ugyanúgy kiszedik :/ Mondjuk eddigi fav, mikor betelepedtem Gunnerrel és 2 assa állt mellettem és próbáltak elkapni xD
Amúgy van 1 pálya, mikor középen van kisebb aréna és két egyenes, párhuzamos rész oldalt. Na ott assa távolsági fegyverrel pont be tud úgy bújni, hogy gömbre rálõhessen, de én gunerrel õt lõni nem tudtam :/
Illetve, ha már OP akkor a Supportnak a légi támadása is eléggé durva szerintem, instant megöl, kb 5 méteres körzetben.
Capello: mi az a painpill ? Mert nekem maxos életem van gunnerként és karddal instant kill vagyok.
Custom classoknál tudsz perkeket (szponzorokat) választani. Az egyik ebbõl a painpill/painkiller/first aid, valami ilyen neve van, a lényege hogy asszem +30% hp-t ad.
Természetesen tudom hogy csapatként kéne játszani, de ha ezt csak én tudom az nem sokat ér. :) Itt csak az a gond hogy a feladat nem csapatnak való ha valaki szerez/vesz juice-t. Fõleg ha assassin.
Most játszottam 2 játékot assaval, csak hogy meglessem mi annyira jó ebben a kasztban. Tényleg nincs op kaszt mert az ellen assassinjait én szúrtam le nagy többségben :D Szóval ha tud az ember játszani az adott kaszttal akkor erõs tud lenni :)
Azt elfelejtettem hozzátenni hogy, a perkek is fontosak. Mivel ugye szín szerint vannak még a sorrend sem mindegy. Ugye kell hp a szúrkálódás ellen, de valami lövési sebesség növelõ sem árt egyeseknek. Stb.
Hááááát.. határeset. Nagyon gyengének kell lenni ahhoz, hogy valaki egy-két katanacsapásba belehaljon, legalábbis az én praxisom során nem nagyon volt arra példa, hogy valakit ilyen könnyen ki lehet iktatni még katanával is...
Mindenesetre GG, bár tudta hogy mit csinál kicsit azért elég szétszórtnak tûnt, nem igazán gondolkodott, csak ment az emberek után. Az biztos hogy volt sütnivalója, mert használta a shurikent és a támadásokat is, a legtöbb assa vár arra, hogy rechargeoljon a grapple.
1. a MB támadása nem ad pénzt -> kisebb a fejlõdés 2. korántsem olyan hatásos a támadás egy játékostól, mintha a botokat engeded rá 3. szimplán csak rambózott, nem a játék célját figyelte, hanem hogy neki minél jobb statja legyen 4. lefogadom, a végén lenúbozta a komplett csapatát/ellenfelet.
Nem biztos, én toltam pont tegnap olyan csapat ellen, ahol 3 assa volt és az elsõ olyan 20as killstreakig ment, a végén meg lelépett. (oc vesztettünk, 3assa ellen nehéz bármit is tenni over time alatt :) )
Sokan megfeledkeznek az abikról, legalábbis én rengetegszer látom, hogy pl. support nem használ firebase-t, assault/sniper nem csapdázik, airstrike nuku, mindenki csak darál...
Elképesztõen felbillenti a mérleget, ha egy csapatban mindenki maximálisan kihasználja a kasztját, lehet nálatok is ez volt a gond :) 3 assa semmit nem ér, ha megfelelõen használják ki a dolgokat :)
Hát ja, ha nem a supportot kapják el, akkor egyikre rádob egy airstrikeot a másikat meg telibelövi shotival. A harmadik meg táncol egyet a turrettel :D
Én Gunerrel szoktam menni, de pl a betelepedést (vagy mit), eddig nem is használtam, csak most kezdtem el. Illetve a grabet se szoktam, csak a Slam-et, azzal viszont kb minden meccsen van Out of my ring :D Amúgy C a bash, nem tudom észrevettétek-e, van is rá acsi.