Igazi kult kocsi. 7 évig gyártották szinte teljesen változatlan formában a \'90-es évek elejétõl (no szezonális ráncfelvarrás, no új lámpák, no hûtõmaszk update), és retroautóként is csak azért ciki, mert akár tervezhették volna pár évvel ezelõtt is. Rengetegen ismerik, és õk általában pozitívan nyilatkoznak róla, és persze rengetegen nem is hallottak még arról, hogy van ilyen kocsi egyáltalán.
Fiatalok, tuningmágusok nagy kedvence. Ez rossz, mert rengeteg a széthajtott, törött, agyongányolt példány, ami viszont általában lenyomja az árakat, ez még jó is bizonyos szempontból, feltéve persze, ha nem épp el akarsz egyet adni. Egy használt Astrat és egy Calibrat ma ugyan annyiért kapsz, pedig a Calibra ára többszöröse volt anno újonnan. Igaz persze az is, hogy a kocsit jórészt Vectra, meg Astra alkatrészekbõl építették, de mondjuk ezért meg olcsó az alkatrész hozzá.
Csodálkoztam, hogy itt az SG-n nincs még Calibra fórum, ezért most itt a lehetõség, hogy te is elmondd a kapcsolódó élményeidet. Vége a nyárnak, a kocsik begördülnek a garázsba, vagy a szerelõhöz és megkezdik jól megérdemelt pihenõjüket, rekreációjukat, a gazdik meg elkezdik mesélni az élményeiket a haveroknak kocsmákban, a neten.
azt kifelejtetted, hogy mûsportkocsinak is szokták hívni :D
Amúgy légellenállásba kiemelkedõen jónak számított/számít ha jóltudom :)
a calibra sosem volt cultcar, max németeknél a csóró hülyegyerekek OPTIKAI ! tuning alapja mert egy rakás szar a kocsi, így már 10 éve sem volt ára , cult car a bogárhátú, NSX, skyline, corvett, stb.
2000-ben nagyon tetszett ez a kis gépezet!Akkor 1,2-1,5milla volt az ára!
Most is tetszik, de már nem igazán érdemes beinvesztálni rá!Max ha nagyon megszállott vagy és megcsinálgatod!
Amúgy jó lenne ha az opel megújulva kiadna belõle egy 2012-es csodát!! Gondolom az ára borsos lenne:-DD Mint pl.a Wolsvagen-nél a Sirocco:-)az is jól sikerült darab!
Minden autó, aminek van egy meghatározott rajongóbázisa (értsd: nem Pistike meg 3 haverja a lakóteleprõl), az kultautónak számít. A Calibra pedig már életében (azaz gyártási ideje alatt) kiérdemelte ezt a státuszt, ma Japántól Brazíliáig, Nagy-Britanniától Ausztráliáig mindenhol vannak fanclubok. Az általad linklet oldalon a világ 100 legjobban vezethetõ autója van, ebbe való igaz hogy a Calibra nem tartozik bele, de nem is ez a kultuszautó lényege. Mint ahogy nem is az ár, mint ahogy te írtad, mert akkor nem lenne kultuszautó például a Velorex sem. Kultuszautó az aminek varázsa van, az emberek nem tudnak elmenni mellette, nem olvad bele napjaink szürke egyformaságába. Az ilyen autóról mindenkinek van véleménye, vagy szeretik, vagy utálják, általában megosztja a közönséget, de nem olyan "kutya-sem-emlékszik-már-rá-hogy-mi-is-volt-az" mint mondjuk egy Nissan Almera.
én arra emléxem, hogy 10 éve behoztak belõle egy csomót mert nyugaton már nem kellett a kutyának sem és minden hülyegyerek optikaituningolta már a maga szintjén , ugyan ezt látom most a 10 éves 1.4 leonokkal kap cupra matrincát meg alcsi felcsit szánalom szar az összes ilyen mûmájer típusú kocsi ...
Nekem volt,imádtam. Soha nem volt sportgép csak egy jó kis kétajtós,bár a ma forgalomban lévõ gépek egyike sem sportgép,(beleértve Mindenféle celicát meg skylinet meg egyebeket). Sportkocsit nem lehet napi szinten használni,nem az a munkábajárós téma... Ha fel bírod fogni,hogy nem versenyzésre meg száguldozásra való akkor nagyon jó kis gép,megbízható,alacsony fogyasztása van,olcsó hozzá minden,és a mai napig szép formája van.A CV (légellenállás) értéke meg a mai napig a legjobb a személyautók között. Ezen felül pedig azért haladós kis masina mert nagyon könnyû. Egyetlen egy baja van,hogy rohad a kasztni, de vagy kilakatoltatod vagy finn importot veszel. Hívhatjátok akárhogy ,lehet fikázni meg köpködni de ahelyett hogy skylineról álmodozol inkább próbáld ki és utána mondj véleményt:D Apropó ma láttam egy igazán érdekes gépet: Holden Montaro ami egy Opel omega kupé LS3 as motorral:D iszonyat jól néz ki de sajna csak Ausztráliában gyártják.
Huh! Az, hogy mennyire kult-kocsi, vagy nem, bizonyítja, hogy egy 20+ éves konstrukcióra érkezett rögtön 20+ hozzászólás!
Amúgy persze még jugójaguár/ferrári is volt a beceneve.
Egy nagy tévedés van az emberek 90%-ánál, mégpedig, hogy echte sportkocsinak nézik. A forma alapján akár igaz is lehetne, hiszen ahogy elhangzott, a valaha készült egyik legkedvezõbb légellenállás értékû kocsiról van szó. Azonban sokkal inkább áll közelebb egy 4 személyes coupéhoz, egy gran tourismo-hoz, mint vérbeli gyorsulásbajnok sportkocsihoz.
Én most vettem egy viszonylag jó állapotút, amirõl persze az elsõ 10-20 km után kiderült egy frankó kis hiba lista. A lényeg viszont az, hogy minden ismerõsöm, szinte kivétel nélkül le akart róla beszélni, de akár csak képen meglátva 180 fokot változott a véleménye.
A használtkocsi mûfaj szerény tapasztalatom szerint elég érdekes, hogy finoman fogalmazzak.
Ebbõl a kocsiból ráadásul a legfiatalabb is vagy 15 éves. A belinkelt viszont 20. Ettõl még lehet jó állapotú, de sajnos ehhez valszeg tényleg újjá kellett építeni, ami magyarázza a viszonylag magas árát, és amit kb tükröznek is a felsorolt, kicserélt alkatrészek.
Ha a felsorolt extrák közül mindegyik mûködik, akkor akár megéri a 800-at is, de egy klima javítás simán elmehet akár 100-ig átlagosan önmagában, a többi ugyan kevesebb, de 10-ezrekrõl van szó csak az alkatrész tekintetében.
Szerintem meg kell nézni és vastagon alkudni rá, ha valami nem mûxik.
Túrakupé. Sportautó sosem volt, nem is annak szánták. Bár a C20LET azért betyárul megy. Én 7. éve vettem egy Turbó 4X4-et 1,4 milláért, sajna ma már ennyit nem ér, pedig hibátlanul mûködik ugyanúgy. Ha ezek a rozsdás dolgai elõ nem jönnének 4-5 évente semmi gond nem lenne. De most na, egy ugyanilyen idõs japán buzipörgettyû is rohad......
Nekem a teljes klíma felújítás 160e volt... Amikor ott voltam a klíma szerelõnél, tele volt a mûhely 3-4 éves autókkal. Kérdeztem, hogy ezek mit keresnek itt? Válasz: mindnek az*r a klímája...
De, az ponthogy a legszarabb. A hajtáslánc gyenge, még a gyári lóerõvel is széthullik, csak idõ kérdése. Elsõkerekes 2.0 8V v. 16V-vel van a legjobb esélyed némi tartósságra.
Légellenállásról meg annyit, hogy a 8 szelepesnek tényleg jó légellenállásértékei voltak, csak épp lóereje nem volt neki. A 16 szelepesnek már volt valami lendületesebb haladásra alkalmas teljesítménye, de több hûtés kellett neki, mint a 8 szelepesnek, emaitt plusz nyílás kellett az elejére, és el is szálltak azok a tökjó légellenállás értékek.
Ennyi szakértõt egy rakáson. Már megint olyanok okoskodnak valamiben amihez minimális lövésük sincs.
Kikérem magamnak!Nekem azért van némi "lövésem" a gépjármûvekhez. Egyébként meg ha egy 4x4 hajtásláncot elkezdesz igazán gyötörni és izomból hajtani egyik sem bírja évekig. Az enyém c20ne volt (8 szelepes) de mikor szétborítottam csodálkoztam rendesen,szinte gyári méreten voltak a hengerek. Persze azért kapott mindenbõl újat de fúrni nem kellett, 220 ezer km az órában de biztos vagyok benne,hogy tekerték. Mondjuk akkoriban más szempontok alapján tervezték az autókat...
mondjuk szerintem fölösleges a topik, van opel topik oda bõven befér a calibra, lévén hogy opel :)
Pont nem rád gondoltam. Nyugi. Egyébként akit érdekel a Calibra, vagy maga a közösség, az miért nem jön a Cali fórumra? Egy regisztrálás és kész. Ha valakit érdekel, privátban írjon és megírom hogy mit, hogy.
Ezt meg szerintem sem nagyon kell itt erõltetni......
Pont azért van minden nagyokos fejében a cigányporse/jugóferrári, mert az emberek nagyjából xart se tudnak róla. Még a Manta benn van valamennyire a köztudatban, a Calibrát illetõen meg nagy üresség általában.
Legjobb haverral is "csak" órákat vitatkoztunk róla, hogy milyen kocsit kéne vennem, simán le akart róla beszélni anélkül, hogy látott volna egyet is.
Aztán látott, és aztán már nem akart lebeszélni, hanem jött velem, amikor megvettem a kiválasztottat.
Persze, nem kell azt gondolni, hogy most aztán a Calibrából népmozgalmat kell csinálni, de ugye nem is lehet, csak mert elég limitált a kocsik száma.
Lehet élvezni persze a titkos kitaszítottságot így fórumokon, duma közben kocsmában, haverokkal, melóhelyen és a végén a nagy mangaszemû rácsodálkozást. De szerintem egészségesebb, ha általában ezt a kocsit is a maga helyén kezelik az emberek, ami mint tudjuk nem a "cigányporse" skatulya.
"Légellenállásról meg annyit, hogy a 8 szelepesnek tényleg jó légellenállásértékei voltak, csak épp lóereje nem volt neki. A 16 szelepesnek már volt valami lendületesebb haladásra alkalmas teljesítménye, de több hûtés kellett neki, mint a 8 szelepesnek, emaitt plusz nyílás kellett az elejére, és el is szálltak azok a tökjó légellenállás értékek."
Azért tegyük hozzá, hogy az elszállás annyi volt, hogy visszacsökkent kb. arra az értékre, mint a konkurenciából a legjobb. Azért egy 16V Caliban még így is elég jól lehet dumálni, még nagy sebességnél is, mert pl. nem kezd rá a pénzügyõrség fúvós zenekara, mint a legtöbb hasonló korú kocsinál.
Az nem bujkálás hogy ott foglalkozol ezzel a témával ahol értelme is van. Mert itt vagy érdeklõdéstelenségbe fullad teljesen az egész (mint ahogy már majdnem meg is történt), vagy néha néha egy-egy szellemi retardált be fog tévedni beböfögni egy "szart" vagy egy "hulladék"-ot, ahogy az eddigi 36. hsz. alatt már meg is történt. Meggyõzni ugye senkit se lehet, meg nem is kell, meg egyébként is. Ne legyen már takonytrollok játszótere pont egy Calis "fórum". Meg lehet nézni a többi autós fórum színvonalát itt......... Szerintem itt magadra maradsz, de te tudod.
Ha a fórumozók átlagát nézem, akkor az arány szerintem eddig 2/1 körül lehet az általad "szellemi retardált"-nak nevezett és a korrekt emberkék között, az utóbbiak javára. Ez akár hiszed, akár nem, nem olyan rossz arány itt az SG-n.
Persze, ha te is elmész, meg a többi Calis is elszivárog, akkor tényleg nem lesz értelme. De zárt fórumokra ugye nem járnak olyanok, akik nem a téma rajongói, de 1-2 negatívabb hsz után úgy is kibannolják õket onnan, mint a xart.
Volt nemrég egy Totalcaros cikk valami szénné tuningolt Caliról, abban volt egy találó mondat, talán az egyetlen: "Calibrásnak lenni elhivatottság, jó adag exhibicionizmus és türelem változó elegye." Szóval ha nem zavar, sõt kifejezetten csípod, hogy megbámulják a kocsid az utcán, írigyen, rácsodálkozóan, vagy lefitymálóan, akkor nem értem mi ez a szégyenlõsség, mimózáskodásn itt a neten?
Szerintem, ha a közösség ilyen helyeken nem tud megjelenni, mint az SG, akkor csak azt látja a társadalom, hogy idõnként összeverõdik pár Calis az utcán, aztán nyom nélkül fel is szívódnak.
Manapság minden terméknek, közösségnek kell a jó marketing!
Azért ne feledjétek ,hogy a lecsoffadt tescoszéttuningos Calibrák lassan kikopnak. Azért ma már egy gyári állapotú Calibrát igencsak sóvárogva nézegetnek. Engem sose érdekelt mit gondoltak a kocsimról,én azért szerettem a Calibrámat mert kényelmes volt még a 2méteremhez is és azért haladós ki jószág még a 8 szelepessel is,cserébe atombiztos és soha nem rohad le.
Friss vagyok a mûfajban, de valahogy nekem is pont ez az érzésem, tapasztalatom. Még a tesók is azzal jöttek a piacon, hogy az õ kocsijuk nincs széttuningolva, szinte gyári állapotú.
Komolyra fordítva a szót, egyebként szép autó a Calibra, formára mindig is tetszett, ma is tetszik, de én mindenképpen jól tuningolhatót és hátsókerekest akartam, a Calibra meg ezekbõl egyik sem.
És egyetértek, hogy a topik itt felesleges, minél több fórumon folyik a társalgás ugyanarról, annál nehezebb megtalálni a keresett infót. Persze ha csak csevegni kell, arra jó.
Az jutott eszembe, hogy pl lehetne Calibra minimal tuning szépségversenyt csinálni, nem feltétlenül saját ottóval, hanem ami képet talál az ember a neten. Akár. Holnap felrakom az enyémet, haver felesége jó képeket csinált róla. Szerintem esélyes.
16V Ecotec, de asszem németbõl jött - legalább is a legenda szerint, amit az autókereskedõ mondott. :) (De legalább nem jött a garázsban-tartott-nemdohányzó-hölgy-tulaj dumával, én meg becsülöm a kreativitást.:D) Kasztni nagyon OK, motorral vannak gondok, alapjárat egy idõ után érdekes dolgokat csinál. Fõnököm mondja neki volt már hasonló, ki akarták cserélni a motor-elektronikát. Aztán a szakmunkástanuló tanonc beszólt a sarokból, hogy valszeg csak az akksit kéne kicserélni. Úgy is volt, cellazárlatos volt. De pénteken majd remélem meglátjuk, és megmondja dokibácsi, hogy mi baja.
Igazából nem mentem még vele annyit, hogy kiderüljön mennyire falánk olajügyileg. Amíg a szerelõ nem csereéli le az olajat, nem is akarok, mert az egy iszap, ami benne van, kár minden km-ért. Minden esetre nem füstöl.
Ettõl az olaszos dologtól most kicsit megijedtem, arrafelé elég barom módon mûvelik ugye az autózást.
Kicsit igen, de nem biztos az hogy nem vigyáztak rá. Sürgõsen olajcsere. Aztán 8000km-enként csere. Amióta megvetted mit cseréltettél, vagy mi az amit tervezel cseréltetni benne?
A szokásos dolgokat biztos cseréltetem, feltöltetem: vezérmûszíj, görgõk, hûtõfolyadék, olaj ugye, fékbetét stb.
Viszont a kézifékkel kell valamit csinálni, ki kell tépni, hogy fogjon. Az is valszeg betét ügy. A fékek általában nem az igaziak, talán fékolajcsere is kinéz emiatt, de majd a szerelõ megmondja, hogy lehet-e javítani rajta.
Inkább apróbb esztétikai dolgok vannak, csomagtartó elég gázul néz ki, a tolótetõ, meg a klíma sem mûxik. Klímás ismerõsöm az van szerencsére.
Mikor vettem alapvetõen a kasztni, felfüggesztés, motor állapota volt az elsõdleges, kb ilyen sorrendben. Hifi, glancok ha érdekel, majd úgy is olyat veszek bele, ami nekem teccik. Azért azt néztem, hogy extrák legyenek benne, még ha nem is tökéletesek, de beépíteni nem igazán éri meg utólag, a javítás olcsóbb.
Világos. Az "alfarpukki" gyártásúaknak jó az alvázvédelme, nem rozsdásodik, feltéve persze ha még nem volt javítva, mert akkor mindegy. Fékek kb ennyit tudnak, bár egy jó fékbetéttel azért javítható a dolog, esetleg nagyobb fékeket rakhatsz fel.
Látom regisztráltál a NET fórumra. Jól tetted, dobj egy bemutatkozást a megfelelõ topikba aztán hajrá.
Ne hagyjátok lebeszélni magatokat! Ha sikerül egy jobb állapotúhoz hozzájutni, akkor sok örömöt fog okozni. Nekem C20XE volt (16V), és semmi gondom nem volt vele. A régi CaliTalik felejthetetlenek voltak (pl.Eger).
Teljesen jó autó, és az "utód" Astra Coupe a nyomába se ér szépségben.
Pontosak az opel váltók, nézd meg a váltókarnál a csapszeget. Ha nagyon mozog cseréld ki, kb 1000 forint és voálá máris pontos lesz a váltó. A váltó tetején, bal szélen kicsit hátrébb ha szembõl nézed. cspszeg
B Omegában is ilyen? Mert eléggé mozog jobbra-balra sebességben a váltókar. Vagy teljesen másról van szó?
Járjanak már ide olyanok, akiknek tetszik a Calibra, vagy éppen nem, de normálisan, észérvekkel lehet velük kommunikálni, és normálisan fórumozni. 7. éve megvan az autó, meg lehet próbálni meggyõzni arról hogy nem jó autó. És elvileg a legkényesebb Turbó 4x4-em van, gyakorlatilag hibalista nélkül. Kötelezõ dolgokat meg szerintem mindegyiknél kell cserélni.
Sajnos, hogy moderálási jogot kapjak el kel érni az 500 üzit. Szal trollok elõnyben.