Disc 1 (Prometheus 2D) (150 ‘bonus): On the record: Deleted Scenes or alternative (15 ‘) Audio commentary by director (120 ‘) The private records of Peter Weyland, four viral videos (18 ‘): - The offer of Elizabeth Shaw - Happy Birthday David - Prometheus Transmission (extended version) - Weyland conference in 2023 (long version) Beyond the disk: Second Screen App: App iPad Control Blu-ray remote which gives access to archives of Peter Weyland (60 ‘): Pre-production: - First and last jet the script (text) - Sketches of Ridley Scott (photo gallery) - The Art of Prometheus (photo gallery) - Pre-visualization (30 ‘) - Tests of Noomi Rapace (15 ‘) - The costume design (photo gallery ) - Attempts to “look” of the cast (10 ‘) Production: - Charts panel video - Photographs of the team - Video of the private pilot and Post-Production release: - Marketing Gallery Disc 2 (Prometheus 3D): The active 3D movie Disc 3 (Bonus complementary Prometheus): The Gods angry: how to make the Prometheus of Ridley Scott, 9 videos (120 ‘): - The conquest of Paradise (scenario) - in reverse engineering (construction & design) - The human manifest (characters & costumes) - A nest of demons (of creatures design) - A world without green spaces (Pinewood Studios) - Gains of chance (stunts & action ) - The beginning and end (Iceland) - The sky on fire (visual effects) - Prometheus without limits (post-production and theatrical release) Units of improvement (30 ‘): - Mini-featurettes The archives of Peter Weyland ( 60 ‘)
Nos, valóban a humor általában intelligencia kérdése (ez most nem oltás volt). Én pl. rengeteget tudok nevetni egy Monthy Pythonon, Fawlty Towers összes epizódján, ugyanakkor imádom a régebbi Irigy Hónaljmirigy paródiákat is (a jobb fajtákat amikor közélet figurákat parodizáltak), vagy akár napjaink pisi-kaki vígjátékainak egyik mérföldkövét (amely még igényes volt) a There's Something About Mary-t (ami sikerét a remek színészeknek is köszönheti).
Amit az említett 3 színészrõl (?) írtál abszolút egyetértek (mondjuk a 3. helyesen Rob Schneider), szerintem ma õk képviselik az amerikai vígjátékok legalját. Az Utolsó Akcióhõssel kapcsolatban a véleményem továbbra is ugyanaz: gyerekfilmnek tartom, mint ahogy az Ovizsarut is, csak ez utóbbi nem volt idétlen és jónéhány alkalommal hangosan felnevettem rajta (pedig felnõtt fejjel láttam).
A többiben ismét nem vitáznék, mivel azokban is egyetértünk. Illetve még annyit, hogy Oscar-t 1-1 filmért szokták odaítélni, a "megérdemelné" kategóriának ott van az életmû-Oscar.
Igazából a legtöbb filmet csak szubjektíven lehet megítélni. Ha ez nem így lenne, ebben a topikban sem lenne mirõl beszélni. Hogy kinek mi a "valóban humoros", az is teljes mértékben szubjektív. Nem szeretem a seggreülõs humort, éppen ezért nem nézek mai vígjátékokat. Will Ferrelltõl, Adam Sandlertõl, Roy Schneidertõl meg a seggreülõs mûfaj összes többi "nagyágyújától" egyenesen rosszul vagyok. Az Utolsó Akcióhõs nyilván nem ebbe a halmazba tartozik, inkább a szatíra meghatározása áll hozzá közelebb. Ami biztos, hogy nem gyerekeknek készült.
"Nem tudom hány éves vagy, de ez bizonyos kor fölött (hú ez úgy hangzott mintha már valami matuzsálem lennék :)) az ember már tényleg csak az értékes filmeket nézi meg újra és újra (no és persze azokat amikhez valami emlék köti)."
Hát ez az, 31 leszek lassan, szóval valószínûleg nincs köztünk generációs szakadék. Hogy kinek mi értékes, az megint csak olyan mértékben szubjektív, hogy ejj. Számomra egy film attól lesz értékes, hogy sosem unom meg. Bármikor és bármennyiszer meg tudom nézni.
"Egyébként nem igaz, hogy mindenkinek csak 1x adatik meg a tökéletes film rendezése"
Tényleg nem feltétlenül igaz, van akinek többször is, én is ezt írtam. Én a legtöbb "nagy" (felkapott) színészt/rendezõt emeltem ki.
Aronofsky és Cronenberg kapcsán igazából arra próbáltam rávilágítani, hogy már igazán megkaphatnák õk is az Oscart vagy a Golden Globe-ot, mint a 2 legnagyobb szakmai elismerést odaát.
A Terminátor 2? A leírtakban, de pl. a sztoriban (visszaküldözgetés az idõben valaminek a megakadályozására) pont nem. A Last Action Hero-t tényleg csak szubjektívan lehet megítélni, számomra baromi idegesítõ volt a valódi és rajzfilmfigurák állandó keverése és azonos jelenetben való szerepeltetése (pedig amikor bemutatták még kisgyerek voltam, tehát nem csak ma taszít). Amolyan valóban humoros részre pedig nem is emlékszem. Ha mindenáron akarnám kategorizálni, gyerekfilmnek mondanám (azért mert az "action hero" szerepel a címében, még nem akciófilm).
Nem tudom hány éves vagy, de ez bizonyos kor fölött (hú ez úgy hangzott mintha már valami matuzsálem lennék :)) az ember már tényleg csak az értékes filmeket nézi meg újra és újra (no és persze azokat amikhez valami emlék köti). A Farkasokkal Táncoló pont ilyen. A mai napig elsírom magam, amikor a filmben Dunbar lovát, vagy a címadó farkast agyonlövik az északi katonák, vagy amikor a naplóját összetépik. Ezek olyan jelenetek amikre mindig emlékezni fogok. És akár hiszed, akár nem, bármikor szívesen újranézem. Külön pozitívum, hogy nem valami unalmas zsidó vagy néger, hanem egy méltatlanul elhallgatott - az indiánok kiirtásáról szóló - témát karolt fel Costner és ezzel tudott örök klasszikust alkotni. Egyébként nem igaz, hogy mindenkinek csak 1x adatik meg a tökéletes film rendezése, mivel Coppolának pl. mind3x, Clint Eastwoodnak pedig a mai napig folyamatosan. Cameronnak pedig szintén, mivel az Aliens, az általad is említett Terminátor 2, a Titanic és az Avatar mind kiváló filmek.
Darren Aronofsky pedig éppenhogy napjaink agyonsztárolt rendezõje - tegyük hozzá, joggal (még akkor is, ha szerintem pl. legutóbbi filmje a Fekete Hattyú a felejthetõ kategóriába tartozott).
Az utolsó gondolatoddal pedig teljesen egyetértek, ezen kár is tovább vitázni.
Láttam, mégis kérdés a kérdés. Azt hogy "ez az igazi filmmûvészet" rá lehet fogni sok mindenre. A Terminátor 2 azért nagy film, mert minden szinten hatalmas elõrelépés az elsõ részhez képest. Mindenben.
Ha pedig a The Last Action Hero humoránál tartunk, ehhez a mûfajhoz milyen humort tudnál elképzelni? Legalább annyi seggreülõs poén van a True Lies-ban, mint az Utolsó Akcióhõsben. Nyilván nem fognak stiff upper lip feszülõs angol humort pakolni egy ilyen filmbe csak azért, hogy majd a Mûvész moziból véletlenül betévedõ nolifer hemüvegnek legyen egy szép napja.
Farkasokkal Táncolót meg akkor sem nézném meg még egyszer, ha szöges léccel ütnének. Dög unalmas film. Abba a filmbe is bele lehet dumálni sok mindent. Tudod a legtöbb nagy színésznek/rendezõnek megvan az az egy, vagy kettõ, ne adj isten három produkciója, amiért megkapja az Oscart. Életük fennmaradó részében pedig vagy szar, vagy közepes kommersz filmeket/filmekben készítenek/szerepelnek, néha 1-2 jót/jóban is. Azt hogy ennek mi az oka, nem tudom. Alkotói válság, pénzhiány, szar forgatókönyv...ki tudja. Összetett dolog ez, nyilván mások az okok egy színész esetében, és megint mások egy rendezõ esetében. Cameron sem kivétel. Kevin Costnernek a Farkasokkal Táncoló hozta ezt el az életében. Ez olyan film, amit a legtöbben egyszer, maximum kétszer néznek meg. Vagy mondjuk Charlize Theron a Monsterben. A Monster sem az a film, amit 1-nél többször néz meg az ember, bármennyire is nem hiszi el hogy az a csaj ott tényleg Charlize Theron. És közben ilyen meg olyan társadalmi problémákon meg fasztudjamilyen blabla hülyeségeken sem jár az agya mint azoknak ott a Mûvészben.
Aztán van aki szinte csak többször nézõs jó filmet készít, mégis szarnak a fejére (David Cronenberg, Darren Aronofsky). Nehéz téma ez.
Amúgy egy igazi prequelnek én is jobban örültem volna. Szerintem az is benne volt ebben Scott részérõl, hogy azért Cameron eléggé magasra tette a lécet az Aliens-el, és ha már elõtte többen is elvéreztek - akár az Alien folytatásokról akár a crossover AvP-filmekrõl beszélünk - inkább valami újjal próbálkozik, minthogy beálljon egy olyan sornak a végére, aminek az elején is õ van.
a csodálatosan ****** sg.hu nemtom miért nem tölti be az elsõ videót
néhány sztem fasza tv spot
Képzeld én láttam és elsõ megnézéskor is mondtam, hogy keményen merített Cameron a Farkasokkal Táncolóból (ami egyébként mai napig az egyik kedvenc filmem). No de kérdem én, miért baj az, ha a jóból merítünk? Manapság a remake-ek és képregény adaptációk hulladékhegyei között?
A Prometheusból sokkal jobb lett volna ha egy prequel filmet készít Scott, mint ahogy azt mindenki várta. Kicsit épített is erre, hiszen ha konkrétan kijelenti, hogy nem az lesz, akkor jócskán lecsökkent volna az érdeklõdést. Némileg értékelhetõ, hogy újat próbált csinálni és nem az Alien farvizén evezni, ugyanakkor jóval nagyobb munka lett volna elhelyezni az elõzményt idõben, technikailag és a történet szempontjából szigorúan az eredeti Alien világában.
Ha láttad a film végét akkor szerintem ez nem kérdés. Ilyen tökéletesen egybeoltani egy romantikus drámát és katasztrófafilmmel, na ez az igazi filmmûvészet és ehhez képest a Terminátor 2 tényleg csak mellékes alkotás (mert az miért is nagy film: Schwarzeneggertõl, a higanyembertõl és a "fordított gyilkos robot" koncepciótól).
A True Lies azért pedig azért jó, mert szintén ügyesen vannak kombinálva a korszerû akciófilm elemei a vígjátékkal és ügyesen elkerüli az idétlenséget, ami addig ezen hibrid mûfaj fõ ismertetõjele volt mint pl. a Last Action Hero-é is.
Tudom hogy vótmá régebben, de beszarás ez a Fassbender srác. Lassan szerintem érik egy komolyabb szakmai elismerés is számára, pl. egy Golden Globe már beeshetne legalább.
Avatar xDDDD
igen kiemelkedõ a tiniknek, azoknak akik sose látták a Farkasokkal Táncolót v a Pocahontast v a 10000 másik koppintást, meg az állandó hõsszerelmeseknek, akik beérik ennyivel, Cameron meg se próbált semmi extrát adni hozzá, új csomagolásban a régi sztori, egy 1x nézõs, látványos remakenél nem több,
kb a Prometheus is ilyen most, ha csak nem készül érdemi folytatás, ami megfelelõ bevezetõvé tenné az amúgy élvezhetõ filmet, amiben vannak nagy lehetõségek, ötletek és alakítások, mert így olyan mint a Gyûrûk Ura - A Gyûrû Szövetsége önmagában.
Abban egyetértünk, hogy a Titanic kiemelkedõ. Ki is emelkedik a hajótest a vízbõl a közepéig, utána kettétörik. Viccet félretéve: A Titanic mitõl lesz nagy film? Tudom, hogy minden idõk egyik legdrágább, és egyben legjobban tejelõ produkciója, de mint film, mitõl lesz kiemelkedõ? Az Avatarba még bele tudnék képzelni ezt-azt ha kellõen allegorikus alkat lennék. A na'vi népre, az elnyomó emberi erõkre, az idegen bolygóra és a dzsungelre is találnék metaforát elég gyorsan. Oké, az Avatar kiemelkedõ film, legyen.
De hogy a True Lies megreformálta az akcióvígjáték mûfajt? Nem értek egyet. Szerintem a The Last Action Hero tette ezt egy évvel korábban.
Ne alázzátok egymást, mind2-töknek vannak értékes gondolataitok, ízlések különbözõsége miatt pedig felesleges elküldeni a másikat melegebb éghajlatra.
Hát már ne is haragudj, de a Titanic és az Avatar igenis nagy filmek. AZ utóbbi ok, hogy látványfilm, ûr-farkasokkal táncoló, de akkor is kiemelkedõ. A True Lies-zal pedig megreformálta az akcióvígjáték mûfajt.
Ez persze ízlés kérdése, de attól az érdemek még megmaradnak.
Miután megmentette az emberi fajt, az utolsó öt percben Shaw visszatér a Földre és boldogan tapasztalja, hogy képes teherbe esni. Az utolsó fél percben Ellen nevû kislányát babusgatja valami csillagoseges és/vagy nyüzsgõboldogemberesvárosos háttér elõtt. A rendezõi változatban a kiscsajt mutatják amint az oviban ûrhajóst játszik.
Érdemes megnézni a linkelt videót, mert nem csak vicces, de elgondolkodtató is !
Ha ilyen ambícióid vannak akkor fogalmazni mondjuk tényleg megtanulhatnál. Nem azért nem értjük amit írsz mert hülyék vagyunk, hanem mert összefüggéstelenül, össze-vissza, félmondatokban írsz. Hogy várhatod így el hogy bárki is komolyan vegyen itt? Nem fognak, hiába feszülsz. A másik végén kéne megfognod a dolgot. És nem, nem te vagy itt az egyetlen, akinek a seggében is feje van. Vagyunk még egy páran.
nem vagyok buddha, de sajnos ez egy hibám, hogy próbálnék értelmes gondolatokat és értelmet ébreszteni korlátoltabb és nem olyan tájékozott embertársaimban akik vitatkoznak olyan dolgokban amikhez fingjuk sincs, hátha szorul beléjük valami kis értelem
"...Mert a te véleményed maga a testet öltött objektivitás, értjük. .." igen az mert én számok alapján értékelem a Titanicot, szubjektív véleményem, hogy szar.
"...Pár ezer ember véleménye pont azért nem mérvadó, mert csak pár ezer ember véleménye..." de mérvadó, kicsit olvass utána a statisztika tudományának
"...Hidd el, ha nagyon akarnék, találnék most olyan felmérést, amelyben több tízezren vettek részt, és a Twilight a top 5-be tuti bekerült..." persze, hogy találnál, kb. ilyen félmérést 15 és 25 év közötti lányok de ez nem prezentálja az átlagembereket, nem tudom felfogod-e mit jelent ez a fogalom, 0 évestõl 100 évesig, fekete, fehér, sárga, nõ, férfi, hetero, homo, hülye, diplomás stb. a 6 milliárd ember
"... 42 hétig játszották a mozik az Avatart..." titanic ment 42 hétig, de mindegy..A lényeg, ha olyan egyszerû lenne a dolog, akkor egész halivúd gondjai meg lennének oldva, mert csak 3D és full CG filmeket gyártana (avatar esetében). titanicnál úgye ez nem állt fenn + úgy állítod be a 42 hetet, hogy bagatelizálod Te filmszeretõnek állítod be magad, olvasottnak, téma iránt érdeklõdõnek (ha már oktatsz), még se fogod fel, hogy ez mekkora eredmény, kb. CSODA számba megy a többi adatával is (hetek csökkenése)
"...Mivel elég ködösen fogalmazol nem igazán tudom kibogozni az utolsó mondatodat, csak ha nagyon megerõltetem magam. Látod, egy jó hálivúdi script is ezen elv mentén készül..." azért nem érted meg mert nem tudod mirõl beszélek, csak böfögsz be ide és nem vagy tájékozott. Pedig ott van, de egyszerûbben leírom Ha már felhoztad Emmerichet, mint 1 millió légy is tévedhet példának Bay: Transformrs 2 például, agyatlan popcorn film került 200 milkóba, öszbevétel amcsiban kb. 400 full nyereséges még is szemét film (fejbõl írom az adatokat kb.ra, nem nézek pontosan utánna, de arányilag jó) elsõ hétvége 200, 2. hétvége 100, 400-ból 300-at az elsõ két hétben szedte össze, nagyját jellemzõ átlagfutása mostani popcron filmeknek
Cameron: Titanic (de írhatnám az Avatart is) összbevétel amcsiban 600, elsõ hétvége 25 millió $. CSODA!!! filmes szinten. Ezt nem lehet, CG-val, reklámmal, akármivel megcsinálni ezt csak úgy lehet, hogy az átlagemberek megnézték 10-szer + kibaszott jó szájhagyománya volt
Nem, nem az a baj. Az a baj hogy okosítani akarsz. Most komolyan ne haragudjál, de ki a f*szom vagy te? Jézus, vagy Buddha? :)
Akit megállítanak az utcán az nem saját akaratából szavaz? Pisztolyt fognak a fejéhez, vagy mirõl van szó? Értem amit értenem kell, ne félj. Itt a fogalmazással vannak problémák. Ha meg megszorongat valaki, akkor bedobsz valami olyan témát aminek köze nincsen az eredeti posthoz és az alapján próbálod megmagyarázni hogy nem te vagy a segg hanem a másik, most erre mit mondjak. Széttárom mindkét kezemet. Te akarsz engem tanítani, okosítani? Ne viccelj már öregem. Nincs konzisztenciája a mondanivalódnak, a fogalmazásod pedig csak még jobban aláver az egésznek. Hidd el nem kéne ezeket a köröket évek óta lefutnod más topikokban is más "vitapartnerekkel", ha Te magad megértenéd amit mások írnak. Vagy csak meg akarnád érteni. Peace out.
az a baj, hogy olyan embert próbálok "okosítani" aki 1, nincs tisztában dolgokkal, 2, nem is akarja felfogni, megérteni, utána nézni
hidd el többet ér sok-sok ezer véletlenszerûen kiválasztott ember véleménye, akit csak "megállítasz" az utcán mint akár 250 ezer ember véleménye akik saját maguk akaratából szavaznak. Nem vagy tisztában a statisztika mûködésével, "szabályával" pár ezres minta is elég, hogy reprezentálja a sokaságot De míg a véletlenszerû megkérdezés reprezentálja a világot, az átlagembert, a 6 milliárd embert (túlzok persze, de csak azért hogy értsd) addig egy imdb, egy filmes oldal, nagyrésze a látogatóknak filmkedvelõ ember, "filmbuzi" akik érdeklõdnek a filmek iránt komolyabban (híreket olvas, elõzeteseket nézz, cikkeket olvas, érdeklõdik a filmek iránt napi szinten) tehát egy RÉTEGje az emberiségnek. És a mozikba nem csak ez a réteg jár hanem az átlagember is egy egyszerû példa, hogy értsd: gondolom ha a hírtv-n lenne egy szavazás, tehát úgy kellene odamenni és szavazni saját akaratodból, hogy ki a istencsászár politikus Orbán kapna 80%-ot (közvéleménykutatásokból ez kiderül ha direkt fideszes szavazókat kérdeztek), de ha megnézed a közvélemény kutatók mérését teljes pártválasztók között kap 30%-ot
+ ez csak mellékes, de a sok sok ezert csak azért írtam a cinemánál, mert nem emlékszem a pontos számra, lehet az is volt 100-200 ezer mert világszintû felmérés volt.
Mert a te véleményed maga a testet öltött objektivitás, értjük. Pár ezer ember véleménye pont azért nem mérvadó, mert csak pár ezer ember véleménye. Hidd el, nekem sem tetszik a Top 250. De hogy a Titanic minden idõk második legjobb filmje...hát..izé...ööö... Szerintem te direkt nem akarod megérteni, amit írok. Hidd el, ha nagyon akarnék, találnék most olyan felmérést, amelyben több tízezren vettek részt, és a Twilight a top 5-be tuti bekerült. Ha ebbõl indulok ki oda jutok, hogy egy ilyen szavazáson, véleménnyilvánításon elsõ körben csak szakmabeliek vegyenek részt, kívülállók ne. Gondolom megérted miért nem keresek. 42 hétig játszották a mozik az Avatart...persze, mert dõlt a lé belõle. Full 3D-ben forgatták, és új fejezetet nyitott a mozis CGI történetében. Nem hülyültem meg tõle se én, sem azok, akiknek a véleményére adok. Filmértõ, filmszeretõ emberekrõl van szó. Mivel elég ködösen fogalmazol nem igazán tudom kibogozni az utolsó mondatodat, csak ha nagyon megerõltetem magam. Látod, egy jó hálivúdi script is ezen elv mentén készül.
én most nem a bevételekrõl beszélek és nem is az imdb-rõl, az is szar
cinema csinált annó egy felmérést, MEGKÉRDEZTEK (ez fontos, ezért is szar az imdb) sok-sok ezer embert, minden idõk top 100 filmjérõl és hidd el teljesen jó lista volt, benne voltak a klasszikus filmektõl (Rocky horror show, Kék bársony, Elfújta a szél, Száll a kakukk) kezdve a klasszikus popcorn filmektõl kezdve (Terminátor, Halálos fegyver, Die hard, Star wars, Vissza a jövõbe) minden, a modernkori remek filmektõl kezdve (Mátrix, Amerikai szépség, Forrest Gump) Top 3 3. Ponyvaregény 2. Titanic 1. Shindler listája
+ Roland Emmerich nem hiszem, hogy csinált volna olyan filmet amit 42 hétig játszottak a mozik ez már teljesen más dimenzió mint az agyatlan de jól termelõ popcorn durrogtatók. Ezt tudja Cameron, hogy olyan filmet csinál, hogy meghülyíti a világot, felpezsdíti az állóvizet. Teljesen más kategória mint a Bay által kidobált agyhalott adrenalin bombák amik megkeresik az elsõ 2 hétben a bevételük 80%-át. Cameron teljesen más kategória, ha a te általad egymillió légy is tévedhet átlagember teoriát, klisét próbálnád ráerõltetni (szubjektív véleményed alapján) Titanicra, Avatarra. Akkor a klisé, minta, jó bevált mindennapi megszokott dolgok szerint, most arról lenne híres e két film, hogy minden idõk két legnagyobb zakója, nem minden idõk két legjobban keresõ filmje (inflációt most leszarom)
Na ez az. Az átlagember tömi meg a Lady Gaga (ki?) félék zsebét is, ezt ne felejtsük el. De maradjunk a filmiparban: ott van Roland Emmerich, akit a big budget filmek Uwe Bolljaként emleget a szakma. Ennek ellenére a legtöbb filmje anyagi siker. Miért? Mert az átlagembernek a csontra butított script kell nulla dialógusokkal + a CGI-vel. Mert ezt képesek követni, megérteni. Nem kell gondolkodni. De ha egymás mellé teszünk 2 nagyon hasonló filmet (pl. Mátrix és Dark City), amelyek közül az egyik jóval sikeresebb a másiknál - holott totál nem biztos hogy az a jobb a két film közül - akkor is az egyszerûbb script és a butított dialógusok fognak nyerni. És itt most nem a Dark Cityre gondolok. Félre ne értsen senki, szeretem a Mátrixot, de a Dark City sokkal intelligensebben tálalta mindazt amit ott láttunk, 1 évvel korábban. Sajnos egymilliárd légy is tévedhet. És téved is. Én kétszer álltam neki a Titanicnak, elõször amikor elkezdték itthon vetíteni '98-ban. 16 éves voltam, gondoltam adok neki még pár évet, mielõtt újra nekiugrok. 2003-2004 magasságában újra megnéztem a filmet, valahogy akkor is elmaradt a wow-effekt, és akkor még nagyon finoman fogalmaztam. Én nem akarom elvenni Cameron érdemeit, ki a f*sz vagyok én. De nem a Titanic vagy az Avatar jut eszembe, ha meghallom a nevét.
hát azért a Titanicot én nem hoznám fel, mert minden idõk egyik legjobb és legelismertebb filmje a közönség szerint. Az más kérdés, hogy 3 részletben kínlódtam végig és soha többet De szubjektív dolgok miatt nem vegyük már el Camerontól ami jár neki, megcsinálta a filmtörténelem egyik legjobb filmjét (átlagember szerint) De mindegy amúgy
Alázatosnak alázatos, de a Terminátor 2 óta nem alkotott semmi kiemelkedõt. Azt viszont úgy összerakta, hogy még 20 év távlatából is az egyik legjobb akció sci-fi ami valaha készült. Titanic meg Avatar? Neeem...True Lies? Áh...
Persze, kitalálhat valamiféle jól hangzó magyarázatot, de a lényegen nem változtatna õ sem. Az 1970-es évek beli színvonalat egy mai filmbe nem tenné be senki, mert körberöhögné mindenki. Azért Scott pragmatikusabb ennél.
Ridley Scott mentségére legyen szólva, hogy õ soha nem is kábította a közönséget, hogy ez egy világmegváltó film lenne (mondjuk azért a nagy szavakkal nem bánt szûkmarkúan): Camerontól (azért említem õt, mert õ ugye 1.) a 2. rész az Aliens rendezõje, 2.) napjaink talán legalázatosabb filmkészítõje) pl. elképzelhetetlen lenne, hogy annak kapcsán, hogy a fejlett technológia, amit a Prometheusban látunk miként összeegyeztethetõ az eredeti Alienben látottakkal, megvonja a vállát és azt mondja, hogy unta a régit...
Gyerekek, ez egy látványmozi, kár túldimenzionálni. Ezt a filmet - gyermeki naivitás mondatja velem - James Cameronnak kellett volna elkészíteni (más kérdés, hogy neki persze nem volt ezirányú terve), ha igényességet, alaposságot és megszállottságot szerettünk volna keresni a filmen. Tipikusan az a film, aminek kell a brutális reklámkampány, mert anélkül a kutya nem lett volna rá kíváncsi.
Mondjuk így visszaolvasva amit írtam, ez pont a másik véglet. A középutat kéne megtalálni.
Van benne igazság, de attól még hogy árnyaltabbak a karakterek, a "mûfaji kötöttségek" miatt a létezõ legidétlenebb módokon fognak elhullani méghozzá relatíve rövid idõn belül néhány hatásos jelenetben, ahogy te is írod. Ennek tükrében szerintem nem érdemes egy 2 órás slasher scifibe Tarantino szintû karaktereket és dialógusokat pakolni, mivel nincs meg az a plusz mondanivalója a filmnek (a mûfajnak), ami ezt indokolttá tenné. Amikor mindez megvan, akkor már egy teljesen más mûfajról beszélünk (pl. Dark City). Amúgy szerintem David az egyetlen sokbites karakter, biztos nem véletlenül :)
Nem értek egyet. Lehet(ne) ezt izgalmasan úgy is megcsinálni, hogy nem egybites szintre züllesztett szereplõkkel operálna a forgatókönyv író / rendezõ. De akkor többet kellene gondolkozni, kevésbé "beugratós", kevésbé hatásos jelenetekkel beérni.
"Jó lesz ez így is..." mentalitás, szerintem. Nem akartak elszakadni a bevált kliséktõl...
Az a baj, hogy ha ezek a klisék nem lennének, akkor nem lenne cselekménye egy ilyen filmnek. Ez egy akció/horror hibrid. Aki az agyalós sci-fit szereti, az kerülje az ehhez hasonló filmeket. Ebben a mûfajban ennyi van.
Amúgy a lostfosos forgatókönyv író legzseniálisabb és legszemetebb húzása az, amikor a tudós srác tudja hogy megfertõzte valami és mégse szól a többieknek - még a szerelmének sem!
Ezzel tökéletesen bemutatja azt, amit az átlag nézõ tenne ilyen helyzetben még a szerelmével is.
Ezek miatt a zseniális ötletek miatt élvezi a legtöbb ember az ilyen filmeket. 100%-osan bele tudja élni magát.
az egyik interjúban mondta is LMG h az alternatív jelenetben, amikor megfertõzi David, ott kb kibaszottul részeg :D
de van még
- Shaw öli meg Fifieldet - Shaw szobájában egy két jelenet ki van vágva, mikor egyedül van és mikor Charlieval, no meg amikor Janekkel beszél - a piramisban is vannak alternatív jelenetek - David sír a film elején - Janek megvigasztalja Vickerst, miután megölte Hollowayt stb szerintem a nyitójelenetnek is van alternatív verziója, amikor nem egyedül van a SJ
nem tudom , ezt is csak azért közölték le valahol, mert mindenki pampongot ezért, hogy miért fiatal színész játszotta Weylandet és tisztázták a helyzetet amúgy azt máshol is olvastam, hogy a kivágott jelenetek nagyrésze amik majd a bõvített dvd rajta lesz az Hollowayel foglakozik.
majd valaki csak belevágja az extra jeleneteket a moziverzióba
eredeti scriptben volt jelenet a fital weylandel, amikor david beszél vele, mutatták volna hogy bent a kibertérben fiatal, leszerzõdteték a színészt, aztán ki lett húzva ez a rész, színész meg maradt mert már élõ szerzõdése volt
Az öreg Weyland dolgot én sem értettem, ott van Armin Mueller-Stahl, Christopher Plummer, Max von Sydow...bármelyikük tökéletes lett volna Weylandnek. Lance Henriksennek is jó lehetõség lett volna a javításra az AvP után, ugye abban a filmben is egy Weylandet alakított + ha valakinek, hát neki ott a helye egy Alien-univerzumban játszódó filmben. Ehelyett kipingálnak egy negyvenes palit
Az öreg Waylandot nem tudom miért nem bírták valami idõs emberrel eljátszatni, mert az ilyen "öregített" színészek valami olyan szinten szánalmasan néznek ki hogy arra nincs is szó.
A történet nagyon jól haladt, nézeti magát, kibontás, feszültségkeltés stb... de úgy érzem hogy a
Theron kisasszonytól akinek nem túl sok szerepe volt és a kinyírása is ötlettelen amolyan "na haljon már meg végre." Én azt hittem hogy a mentõkabinon még összeveszik a két csaj és majd akkor nyírja ki õt a lény. Lehet ez jobb lett volna.
A két idióta hullajelölt tudós, akik elõször levágnak egy a legrosszabb primadonnákra jellemzõ picsogást, hogy jaj de szar itt majd szépen elindulnak vissza EGYEDÜL egy felderítetlen õsi idegen építményben. És persze eltévednek mert 2093-ban nincs semmilyen irányjelzõjük, és még a sisakrádiójukon se kérnek segítséget a fõnökségtõl akiknek szép 3D-s térképe van a helyrõl. Az elsõnek felfedezett idegen életforma pofájába bámulás 5 centirõl már csak hab a tortán.
Összességében tetszett a film és még a "különbözõ hatásokra" is van egy elméletem.
Az egyikbõl miért hulla, lett a másikból miért szörny a harmadikból miért zombi? Ha ez tényleg egy kísérleti telep akkor logikus hogy a tárolóhelységben TÖBBFÉLE biofegyvert tárolnak. David elvitt egy urnát és azt itatta meg a palival. A hullajelölt tudós az urnákból kifolyó szmötyibe fejelt vele. Ki tudja mi folyt ki a többibõl?
A teremtõket jobban kifejthették volna de a film összhatása nekem tetszett...
Aki alienfilmet vár az hatalmasat fog csalódni. Mögöttem is egy páran találgatták, vajon mikor jönnek már az élienek? Aztán amikor nem jöttek, majdnem kimentek a filmrõl.
De aki egy izgalmas ûrkaland/horrort annak szerintem tetszeni fog a film.
Ne erõlködj, rajta már talán csak a Bakos értelmezõ és etimológiai szótár segíthet. De az sem biztosan.
Na ha elolvastad anyád Blikkjét és még mindig unatkozol, akkor itt van pár videó. Hogyan csinál Michael Fassbender 15 éves kislányt a mindig tökös és intelligens Charlize Theronból
apropó jut eszembe! a fõ SJ mi a picsának hibernálta le magát? mikor felkelt simán pöccre inditotta az ûrhajót és indult is volna elfele....akkor meg mire várt? fáradt volt és lefagyasztotta magát pár ezer évre? WTF?
Irta korábban egyikõtök,hogy valyon mi a helyzet azzal a zöld borostyán szerü képzõdménnyel ott az alien freskó elõtt!
nem lehet,hogy SJ az Alien fajt akarta létrehozni az elején csak nem sikerült neki? és õk is találták a DNS-t abban a zöld izében és kisérleteztek csupán az elõállitásával?
eléggé a fõ helyen volt az az alien freskó mintha nekik az léenne a felsõbrendû lény vagy valami ilyesmi!
ötletek?
Te agyhalott kretén papagáj. Lököd a süket dumádat, kritizálsz mindenkit, ugatsz össze-vissza baromságokat. De csak mindig ugyanazokat a hülyeségeket nyomod (arany iránytû, riddick, avp).
Szóval ha más stúdióhoz visznek egy filmet, akkor az nem fogja megnézni, milyen húzóneve van? Csak úgy odalöknek pénzt? Ha már linkelgetsz oldalakat nézd már meg, milyen költségek mellett mennyi pénzt hoznak. A riddick nulsza adósan jött ki. A resident amcsiban betermelte CSAK a gyártási költségeket, de persze a filmet nem reklámozzák tv-ben, plakátokon, médiákban. Az minden ingyen van, ki számolja.
Utána olvastam a te imádott arany íránytûdnek. A LOTR miatt nem rendelték be a második részt, ugyanis a film nem volt bukás (egetrengetõ siker sem), de az emberekben a LOTR maradt meg mint fantasy film. Lásd még a narnia krónikáit.
A riddick harmadik részéhez meg kaptak volna pénzt, de Vin diesel vissza akart térni az elsõ rész gyökereihez, és pont emiatt nem csinált nagy költségvetésû filmet. NEM KELLETT NEKI AZ ÖSSZES PÉNZ!!! Képzeld ilyen is van.
És most leülhetsz, nézheted tovább a Titanicot megy az Alkonyat filmeket.
komolyan mondom analfabétákhoz írok nem azt mondom, hogy nem lesz folytatás, azt mondom ha lesz akkor az csak csökkentet büdzsével lesz vagy ugyanennyivel mint az elsõ rész, de úgy meg lehet Scott nem vállalja el (nem tudom mit képzelt el a 2.részhez, mit akar megvalósítani és mennyibõl?), lehet úgy már nem akarja megcsinálni? nem értitek, hogy mûködik halivúd most, pedig teljesen racionális kockázat minimalizálás, gyors megtérülés stb. szted miért gyártanak szinte csak folytatásokat (sikereseket persze), remakeket, feldolgozásokat stb. még az olyan gigantikus sikereknél is mint pl: Transformers lereagálják a reakciókat TF2 után TF3-ra csak ugyannyi zsét adtak, számítottak rá, hogy 2. rész közepes fogadtatása után 3. rész nem húz annyira, s bár jobb lett de csak nemzetközi bevétel miatt (+3D miatt), DE amcsi csökkenõ tendenciát mutatott 3D jegyárak mellett. Csökkenõ tendenciát felismerve a TF4 már 165 milkóból készül a 200 helyett és hidd el, nem LaBeoufnak volt 30 milkós gázsija.
Ha már a felfogásnál tartunk, neked pl. azt kéne felfognod, hogy sehol sincs kõbe vésve, hogy nem lesz folytatás. Teljesen mindegy hogy mi volt a helyzet más filmekkel és hogy volt és mikor. Te magad is leírtad a Riddick kapcsán amit én már 3 nappal ezelõtt: DVD/Bluray eladások. Akkor meg mirõl beszélünk? Várjuk ki a végét. Igaz hogy a stúdió még nem nyilatkozott, de nem hinném hogy Scott a levegõbe beszélne. Elég komoly reputációja van a palinak hálivúdban, ha nem lenne nyilvánvaló számodra. Én azt mondom, még idén bejelentik a folytatást. De igazad van, várjuk meg amíg a stúdió nyilatkozik az ügyben, addig meg szerintem függesszük fel az okoskodást itt, mert senki nem tud olyat mondani, amire ne lehetne rákontrázni.
nem számít mert most a 2. film esélyérõl latolgatunk + Resident evilt nem tudom miért hoztad fel, amcsiban teljesen jók voltak 50-be kerültek, kerestek 50-et + jött a hihetetlenül jó nemzetközi lóvék prominál ez nem áll fenn
utálok kétszer hszt írni ha nehéz a felfogása az ügyfélnek példának hoztam fel a filmeket, hogy mi lehetséges jövõ a Promi 2. részének a 2. hét botrányos szereplése után 1; meg se csinálják, mert bukott pl: arany íránytû, hiába keresett világszinten szép zsózsót, nem számított mert amcsiban bukott 2; hiába hozott szépen alien vs predator, de elmaradt a várakozástól 2. hétre szar lett, nemzetközileg szar lett stb. (ezért linkeltem az elsõ részt) így a 2. részt (alien vs predator:requiem) csak csökkentet büdzsével engedték 3; bukás, de jó dvd eladások miatt (Sötétség krónikája kurva nagyot bukott, az évi legnagyobbat) a stúdió bevállalta a Riddick 3-at, de fele költségvetéssel a 2. részhez képest
Terminátort felesleges idehozni T3 úgy gyártották, hogy elvileg siker lesz, közepes eredmény lett, de ezt nem tudhatták elõre a T2 után T4 azért lett bevállalva, mert rebootolták a sorozatot kvázi + másé lett a jog és próbálkozott (WB-vel) T5, eleve csak szeretnék, hogy legyen a jogokat birtoklók, de stúdiót is kell szerezniük, ha lesz is más gyártja, mert a T4-et gyártó stúdió (WB) nem finanszírozza, mert a 4. bukta lett + ha lesz is új stúdió kétlem, hogy 200 milkót adna egy újabb T filmre pl: mint a Narnia 3 része (Disney 20Fox csere, de Fox csak csökkentet büdzsével engedte)
A Riddick kivételével (amelyik nullára jött ki) mindegyik sikeres lett a maga módján. Persze nem a Titanichoz vagy az Avatarhoz kell mérni a sikert. De kijavítalak, az linkelt Aliened az elsõ rész, már volt második része ami megbukott. A Riddick szintén már második rész (Pitch Black volt az elsõ), és már forgatják a harmadik részét. Az Arany Íránytûrõl nem tudok nyilatkozni, nem láttam olvastam róla. A Prometheus (ha igaz az oldal) akkor már 230 millánál tart. Eléri szerintem a 300 millát lazán. Gond nélkül sikeres lesz.
De ha már linkelgetünk:
Terminator 3 Szar közvélemény, szar kritika. Mégis folytatták.
Terminator 4 Szar közvélemény, szar kritika. Mégis folytatják, ráadásul állítólag Arnolddal.
De pl a legjobb példa. Resident Evil széria. Amerikában mindegyik mebukott!!! A nemzetközi piac miatt lett folytatásai. Mondanom sem kell, készen van az ötödik része is.
Manapság a filmstúdiók nem engedhetik meg maguknak, hogy csak több száz millás haszon ellenében folytassanak egy filmet. Minden cent számít. Ridley Scott neve és a Prometheus név már elég egy folytatáshoz hogy nyereséget szerezzenek. És abban is igazuk van egyeseknek, hogy már a dvd eladások is számítanak.