Lényegében a fele, az a fordulópont a játékban. Onnan már csak két lépés a vége, időben még kevesebb is, mint eljutni a bázis lezúzásig. EXALT-ot sem kell elintézni, anélkül is ugyanúgy befejezhető a játék, mert a cél ugyanaz mint az alapjátékban, tehát a temple ship kicsinálása. Ha valaki maximalista az persze húzhatja a játékot havi 1-2 EXALT feladattal míg kizárásos alapon csak egy hely marad ahol a bázisuk lehet és akkor lecsap rájuk és majd csak utána megy a nagy hajó ellen, de igazából ez tényleg csak időhúzás.
Kulcs megszerzése után a bázis elfoglalása kb a játék hány százaléka? EW
Igen, akkor vége a játéknak. Lehet kezdeni újat, nagyobb nehézségen. :)
Az Enemy Within berak pár új ellenfelet (Mechtoid - ez tulajdonképpen egy kiborgizált sectoid, két nagy ágyúval - , seeker - ez meg egy rettentő köcsög csápos robot, ami láthatatlanná tud válni, tud pisztollyal lőni meg le tudja fogni és lassan megfojtani bármely nem kiborg kommandósát a játékosnak), meg új opciót ad a katonák tápolására (génmanipuláció vagy kiborggá - MEC-é - alakítás, egyszerre egy katonán csak az egyik), számtalan új felszerelést és egy új frakciót az EXALT-ot. Ők a saját gesztenyéjüket sütögetik, úgy kell utánuk nyomozni és végül megkeresni (több feladaton keresztül) aztán likvidálni a HQ-jukat. A pánik szintet növelik a kis köcsögök, szóval oda kell rájuk figyelni és havonta két küldetést indítani ellenük (15-17 naponta lehet scannelni és így majd lecsapni rájuk).
Emellett az Enemy Within tartalmazza a slingshot DLC-t, ami még az alap játékhoz jött ki és egy kínai maffiózó átállásán keresztül hoz be egy mini sztorit (3 feladat, a végén egy battleship leverésével/kifosztásával). Kimondottan az Enemy Within-hez meg van egy saját mini sztori, ami egy nőről és elrabolt társairól szól, ami tartalmazza a sztoriját annak, hogy miként és miért támad majd az idegenek egy csapata a XCOM bázisra (ez is újdonsága az EW kiegészítőnek, ha lenyomta az ember az idegen bázist, akkor utána 20-45 nappal megtámadják a saját főhadiszállását az idegenek). Nem mellékesen meg csak úgy puszira nyerhető a sztoriból 3 pszíker.
Second Wave-ről meg bővebben itt (egyszer ki kell játszani a játékot ha el akarod érni és nem akarsz modokat használni amik alapból engedik, utána új játék indításakor megjelenik a second wave opciók gombja is ahol lehet állítgani): Second Wave Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2015.09.25. 14:01:06
Az EW integral rakas uj dolgot az alapjatekba, mindenkeppen erdemes uj karriert kezdeni miatta, nem menet kozben aktivalni. A Second Wave lenyegeben egy olyan uj beallitasokat es jatekmenetbeli valtozasokat tartalmazo kis extra, amelyet aktivalva/hasznalva akar egy teljesen uj jatekot is "kaphatsz" a kovetkezo vegigjatszas/karrier soran.
Ha a sztoriban végeztünk akkor teljesen vége a játéknak vagy lehet folytatni? Igaz van egy Enemy Within még (gondolom, az nem az alapjátékom mentéséből folytatja), és ha jól olvastam akkor egy végigjátszás után választható valami Second Wave, ami nem tudom micsoda.
Nem kell aggódni, az a temple ship. A leszedett közepes UFO gépből, amiben az első ethereal volt, kiszedtél egy állványos vackot amiről láttál videót is mikor leszállították azt a bázisodra. Na azt kutassad ki és húzd fel a Gollop chamber-t. Ha ez megvan, csak le kell gyártanod egy pszí páncélt (ehhez talán kell majd élő Ethereal is, de ebben nem vagyok biztos), ráhúzni a pszíkeredre és rábökni a bázisodon a gollop chamber gombra. Ő bemegy, feltápolódik (megkapja a Rift power-t amivel egy örvényt tud lerakni ami bármit kinyír ami belemegy) és lehet indulni a temple ship ellen ahol az utolsó csata vár rád.
Joker307: Annak nem sok értelme van ha csak úgy lődözöd fel a műholdakat. Akkor küldj fel párat amikor hó vége előtt magas néhány helyen a pánik. Ezzel megelőzhető a kilépés. De csak úgy vaktában felküldözgetni felesleges a szatelliteket. főleg mert kezdetben úgyis túl kicsi a kapacitása a bázisodnak, ahhoz előbb szép számú épületet is fel kell húznod. Persze kezdetben legyárthatsz több szatellitet is mint amennyit fel tudsz küldeni, az sosem árt. Utána meg ahogy tetszik úgy tedd a tennivalókat. Az első két nehézségen lényegében csukott szemmel is játszhatsz, annyira bénák az ellenfelek, a harmadik nehézségen az egyik szemed már kinyithatod, ott már lehet egy-egy húzós helyzet. :)
Egy jó tanács, hamar dobj szét minden bázisra repcsiket, mert sosem tudhatod hol lesz nagy aktivitás, azt ha rossz helyen állomásoztatod a repülőket akkor nem tudják támadni az előkerülő UFO-kat te meg csak azt veszed majd észre, hogy a kezeletlen helyzet miatt sorban lépnek ki a tagok.
Amúgy most valami bazi nagy (térképen lila) űrhajó jelent meg dél-amerika partjainál, de egyenlőre nem csinál semmit. Nem jelzi, de van valami időlimitem amiben cselekednem kéne? Ez azután történt, hogy kilőtem a szuper UFOt a vadiúj UFO technológiás röpcsimmel és elfogtam valami Ethernal nevű fő alient. Még szeretnék ezt-azt fejlesztgetni mielőtt továbbmennék a sztori szállal, de ez az űrhajó aggaszt kicsit.
Hoz_Hun: Valójában a sokkoló hatásfoka javul, nem a hatósugara. Az marad 3-as (a távolság amiről lehet sokkolni). A fejlett Arc Thrower előnye, hogy duplájára tolja fel a sokkolható lények HP limitjét (3-ról 6-ra), amikor már jó eséllyel lecsaphatóak általa (ekkor még nem 100% a siker, de már elfogadhatóan magas). Tehát nem kell annyira kicentizni a célpont lesebzését, meg lehet próbálni nagyobb HP mennyiségű ellenfélnél is a sokkolást.
Maala: A seekert se feledjük el, az a rejtőző, fojtogató csápos dög sem lehet alanya a sokkolásnak. Vele lesz teljes a sokkolóra immúnis célpontok listája.
Köszi a segítséget. Az XCOM: Enemy Within be vissza lehet csábítani országot? Egy kihátrált és bántja a szépérzékemet :(
A megfelelő upgrade-el el lehet a drónokat fogni, és abban a csatában lehet őket használni, meg a repair képességüket a MEC-re, stb...
Zombie, Chrysalid, Cyberdisc, Mechtoid, Sectopod azok, amiket nem lehet elfogni.
Ha jól emlékszem robotikus alieneket nem lehet elfogni egyáltalán, szal nem is erőltetném inkább :D, de ha elolvassátok az arc tower leírását tuti írják
Esetleg van valahol egy jó taktikai leírás? Nem a harcról hanem a bázis építéséről, fejlesztésekről, stb.
Igen, bár később lehet fejleszteni, hogy nagyobb legyen a hatósugara. Ellenben a robotikus alieneket nem tudom, hogy lehet elkapni, sőt nekem a chrysalidokat sem sikerült élve elfogni. Jó lecke volt kis híján ráment egy emberem a próbálkozásra (bár akkor úgy is visszatöltöm, eddig csak a tutoriálba kötelezően behalt embereimet temettem csak).
Köszi a segítséget. Lényt csak azzal a sokkolóval lehet elkapni?
Nagyon könnyű haladni egyenletes tempóban mindennel, így inkább ezt ajánlanám. Kicsit farmszagú lesz, ha háttérbe szorítod a prio küldetéseket.
Így is, úgy is ugyanakkor jönnek a következő ellenfelek (kivéve Sectoid Commander, Ethereal). No meg minél korábban rohanod le az Alien Baset, annál könnyebb dolgod lesz ott. Pl.
Egy olyan kérdésem lenne, ha a játék során a Priorítást élvező küldetést szándékosan szüneteltetem hogy tudjak fejlődni az jó ötlet vagy függetlenül hogy elvégzem a főküldetést és haladok vele vagy nem, ugyan olyan ütembe komolyodik és nehezedeik a játék?
"Long War modban egy adott időben egyszerre csak 1 van"
Nem, ahány ország kilépett az XCOM-ból, annyi bázis van egyszerre a térképen.
Idegen bázis csak egy van az alap játékban (és az Enemy Within kiegészítőben is). Long War modban egy adott időben egyszerre csak 1 van, de ha lenyomtad akkor majd nekiállnak újat telepíteni az idegenek.
Szóval ha lenyomtad a bázist (tényleg nem kihívás, főleg az első két nehézségi szinten) akkor az ott szerzett cuccokat kikutatva, majd felépítve a megfelelő épületet már csak el kell fognod egy bizonyos UFO-t és lehet építeni a Gollop chamber-t egy kis kutatás után. Oda bezavarod a pszí emberedet egy pszionikus páncélban és lehet is menni az utolsó bevetésre.
Ha meg több pszít szeretnél (szükségtelen), akkor a tapasztalt, magas rangú és magas will tulajdonságú (a kettő együtt jár, mivel amikor rangot ugrik a katona akkor kap Will pontokat is, ha meg még a tiszti épület is fel van húzva és ott az extra Will növekmény ki van "kutatva" akkor még többet kapnak) embereidet küldjed tréninge, ne a kopaszokat. A frissen felvett embereknek ugyanis siralmasan alacsony a Will értékük és ez alapján dől el, hogy pszíker lesz vagy sem az illető. Minél magasabb a Will, annál nagyobb az esélye az illetőnek. Kezdőkkel felesleges dolog tömködni a labort. Még 80-as Will tulajdonságú egyéneknél sincs garancia arra, hogy sikeres lesz a tesztelése, de náluk legalább már van rá esély. Újoncoknál valami 1-2% körül lehet.
Amúgy van a játékban magyar katona? Eddig nekem még egy se jött. Utoljára szerkesztette: Hoz_Hun, 2015.09.22. 13:37:49
Ó, azt a bázist már elég rég lenyomtam sima fegyókkal. Abból nem is lesz több? Pedig az frankó volt. Lehet várnom kellet volna még vele. Most ott tartok, hogy valami idegen kommunikáció figyelő egységet kellet telepítenem a bázisra.
A pszi-vel kapcsolatban most azt csinálom, hogy folyamatosan toborzom a gyalogokat hármasával (az 3 nap) és egyből berendelem őket a pszi laborba tesztelésre (ami még 10 nap), mert csak három fér be egyszerre. De eddig kb 30 közkatonábból semmi! Még szerencse, hogy a legkedvencebb sniper emberem lett pszi érzékeny. Ő minden bevetésen jelen van.
A pszí esélye alacsony, de ezért kell magas Will értékű embereket tréningre küldeni (nem alacsony rangúakat bedugni a tréningre). Ugyanis ez az az érték, ami meghatározza a siker esélyét (pszí lesz az illető vagy sem). Ahogy meg Maala is írta lentebb, a játék befejezéséhez mindössze 1 pszíre van szükséged (meg a legjobb pszí páncélra).
A normál nehézség a tulajdonképpeni könnyű. Itt még komoly előnye van a játékosnak, az ellenfelei nagyon le vannak korlátozva, az egyszerre a gép által mozgatott mennyiségük is egy pályán korlátozott, a képességeik is gyengítettek. A könnyebb fokozatban meg még komolyabb az idegenek visszafogása és a játékos jelentős erősítése. A classic lenne a régi UFO-k normál nehézsége, itt már nincsenek extra előnyei a játékosnak és az ellenfelek is a normál képességeiket használják. Ha ezt a játékot befejezted, érdemes lesz nekiugrani egy újnak a Classic nehézségen, ámbátor az Impossible sem nehéz a neve ellenére sem. Ha meg már egyszer befejezted a játékot, akkor új játék indításánál már elérhetőek lesznek a second wave opciók is, amivel érdekesebbé tehető a játék, sokkal élvezetesebbé mint elsőre volt.
A pánikkal meg nem nagyon kell foglalkozni. Amennyiben lenyomtad az idegen bázist (normál, modok nélküli játékban csak 1 van), akkor világszinten elég erőteljesen leesik a pánik szint és az UFO-k száma is csökkenésen megy át. Érdemes tehát magasabb nehézségi szinteken mielőbb letudni ezt a problémát (élve elfogni egy outsider-t azt az utána maradó kristályból kulcsot gyártani és már mehet is a bázis raid amint megvan a lézer fegyverzet).
Köszönöm az infókat. Tegnap sikerült talpra állnom a friss szatellitekkel. Pont időben sikerült kifejleszteni mindent és fellőni a pánikolt területek fölé. Az embereim egy része már plazmafegyverekkel nyomul, a másik fele lézerrel, így most megint kényelmesen lehet a harcokat rendezni (páncéljaim már egy ideje fejlesztett). Most úgy vagyok, hogy van már egy szép lefedettségem, és még pár műhold talonban, ha esetleg nőne a pánik a még lefedetlen helyeken. Már mindenhol van egy repülőm az egyikre plazmaágyút tettem. Az sokat segített, hogy eladtam az összes sérült UFO cuccot abból lett egy csomó creditem amit steamre épített generátorra költöttem és nexus szatellitre. Amúgy normál fokozaton játszok. A legutóbbi jelentés szerint már mindenhol kettő vagy az alatt van a pánik szint.
Amivel még szívok azaz, hogy a hiába toborzom az embereket és küldöm őket a pszi lab-ba, eddig mindösszesen egy emberemnek van pszichonikus képessége (de az legalább az egyik veteránom).
Alapesetben havonta jönnek új lénytípusok, de Ethereal, Sectoid Commander nem fog jönni, csak bizonyos események után. Illetve (nem tudom, hogy ez most csak LW-ben van így, vagy alapesetben is) a lelőtt/leszállt űrhajókban az aktuális havinál 1 hónappal később megjelenő lények is lehetnek elviekben.
Az a kérdés, hogy milyen nehézségen játszol, nehezebb fokozatokon azért célszerűbb a Satellite Rush (de nem kényszer), csak hát vannak időzítések, amiket be kell tartani (hogy pont a Council Reportok előtt készüljön el minden legkésőbb).
Amiatt tuti nem rekedsz meg. Pénzt úgyis többet szedsz össze abból, hogy a havonta érkező összesen 4-6 db abduction+terror+council feladatot megcsinálod és a lelőtt UFO-kból eladod a szükségtelen alkatrészeket. Hullákat is lehet eladni amikre nincs szükség és így bőven lesz mindig pénz. Csak a játék kezdete nyögvenyelős, itt kell mindjárt pár szatellitet legyártani és nem egyéb dolgokra pazarolni a kezdeti pénzmagot.
A szatellit lefedés inkább azért kell, mert ezzel lehet csökkenteni a pánikot, illetve egy-egy földrész/kontinens lefedése teljesen ad egy extra bónuszt (Dél-Amerika teljes lefedettsége például pillanatok alatt kutathatóvá teszi a hullákat és az elfogott idegeneket, északi társa meg felezi a repülők fenntartási költségeit). Emellett ahol van szatellit, ott már nem lesz terror feladat és abduction sem.
A játék még legnehezebb fokozaton is könnyedén megcsinálható lézer fegyverekkel, nem életbevágó a plazmák kifejlesztése. Mondjuk a plasma cannon az egy jelentős előny a repülőkön az idegen UFO-k lelövésénél, de az első két nehézségi szinten ezekre sincs semmi szükség, olyan indokolatlanul nagy a játékos előnye az idegenekkel szemben. Az idegenek fejlettsége nem függ a teljesítményedtől az alap játékban. Fejlődni sem fejlődnek semmit sem, mindig ugyanazt tudják, ugyanazzal a felszereléssel (a Long War modban viszont van fejlődés, ott az idegenek is kutatnak és minél tovább vár az ember a bázisuk megtámadásával, annál combosabbá válik minden idegen lény, de az alap játék és az enemy within esetében ettől tartani nem kell). Legfeljebb a pályákon található podok tartalma fog variálódni ha nagyon húzod az időt, de más változás nincs. Amíg a sztoriban előre lefektetett pontokat és feladatokat meg nem csinálod, addig nem özönli el a játékot a legerősebb idegen horda. Bizonyos eseményekhez kötődik bizonyos új fajok megjelenése. Például az idegen bázis kifüstöléséig az igazán fejlettebb fajokkal nem fogsz találkozni. Ennek és még egy másik eseménynek a megtörténte után jönnek majd a combosabb jószágok (sectopod, ethereal, elit muton) és ők nyitják meg az utolsó fejlesztési dolgokat is. A két esemény nem csak felszabadítja a még inaktív fajokat, de lecseréli a már ismert UFO-k utazó közönségét/összetételét is.
Építkezésnél érdemes odafigyelni arra amit magyaráz a program és eleve úgy telepíteni az épületeket, hogy egy kupacban legyenek amiknek egy kupacban kell lenniük, mert úgy erősítik egymást. Ez igaz a reaktorokra, a szatellit irányítókra, a laborokra, a műhelyekre (így lehet csak igazán spórolni a gyártásoknál) egyaránt. Labornak számít nem csak a sima labor, de a psy lab meg más laborok is. Ahogy például műhely nem csak a workshop, de a forge vagy épp a hasonló építmények is. Laborból max 2 fog kelleni, workshop-ból azért elfér több is. A legtöbb hely persze a szatellitek miatt kell majd, de ha azok is mind érintkeznek egymással akkor a bónuszok szépen összeadódnak.
Most kezdtem a játékot hétvégén. Korábban csak vagy húsz évvel ezelőtti UFO enemy unknown-nel játszottam és most ez nagyon tetszik, mert hozza azt a hangulatot.
Rögtön egy kérdés: csak pár hónap (kb 4) után jöttem rá, hogy a szatellitek a kulcsa a pénzforrásnak és kezdtem el a kiépítést (jelenleg 5 szatellitem van és hamarosan újabb 3-at fellövök, de látom már ez milyen kevés). Megszívtam vagy még innen helyre lehet hozni, ha ráfokuszálok a szatellit építésre? A feketepiacon csak kevés dolgot sóztam el eddig szóval tudnék ott némi extrára szert tenni és további szatellitekre fordítani. Arra is csak most jöttem rá, hogy ezeket egymás mellé kell (kellet volna) építenem.
Viszonylag erősek az embereim már, de még nincs alien fegyverem, egyedül a páncélok fejlesztésére költöttem. Alieneket szépen elkaptam élve és sokat fejlesztettem. Repülöm kevés van még. Bár eddig minden UFOt lelőttem. Minden csatatéren nyertem eddig, de egyre nehezebb és félek, hogy a szatellites lóvé szerzés miatt megrekedek. Az alienek időarányosan fejlődnek vagy az én fejletségemtől függ? Azaz elképzelhető, hogy túlnőnek rajtam és végül olyan ellenfélbe futok amit a jelenlegi fejlettségemmel képtelen leszek lenyomni?
Ja és eddig mindig "A"-t kaptam a tanácstól és dicsértek, de a pénz kevés (most próbálom pánikszerűen feltolni) és a pánik szint is egyre nő. Utoljára szerkesztette: Hoz_Hun, 2015.09.21. 11:31:48
Chrysalid, Cyberdisc, Drone, meg a két lépegető (Sectopod meg az amiben egy sectoid ücsörög) ami nem kábítható. A többiek igen, de az alap, nem fejlesztett Arc Thrower-nél 3 vagy az alatti HP mennyisége legyen a célpontnak ha sikeresen akarod kivitelezni a dolgot, a fejlesztettnél 5 alá kell redukálni az elfogáshoz a kiszemelt célpontot. Meg ugye hatótávon belül kell lenni. Érdemes egy gyengébb pisztolyt hordani emiatt a katonáknak magukkal.
Tulajdonképpen egy dolog még érdekelne, hogy az idegeneknek mekkora hányada kábítható el, hogy ki lehessen vallatni? A mechtoidot pl lehetetlen azt tudom, meg néhány gépet, de feltűnt már szervesnél is hogy nem engedi kábítani.
Köszönöm az infót
Érdemes feltenni a LW-t, igen. A Vannila EW (modnélküli játék) kb. egy tréning az igazi, LW-s mókára.
Meg még pár modot, ha komolyabban gondolja az ember.
Nekem most ezek vannak fent: Virtual Reality Training: http://www.nexusmods.com/xcom/mods/569/? A katonák a barakkban is kapnak XP-t, ha a barakkban van egy officer is, annál többet.
Enhanced Tactical Info: http://www.nexusmods.com/xcom/mods/554/? Mutatja a csatákban az XP-t a megölt ellenfelek után, F1-re, hogy hán élient öltél meg, és miből mennyi van még életben az aktivált podokból.
Relevant Information: http://www.nexusmods.com/xcom/mods/623/? Az LW-ben sok új fejlesztés van, ezekhez nyújt egy kis plusz infót.
Additional Species: http://www.nexusmods.com/xcom/mods/619/? A hyperwave relay a nagy betűméret miatt csak 7 fajt jelenít meg, ez csökkenti a betűméretet, így láthatod az összes fajt, amivel találkozol a küldetésen. Kivéve, ha hazudik. :)
Ezekhez még kell majd a Long War Mod Manager is, amit az egyik mod linkjében meg is talál az ember.
Illetve még gondolkodom a "Gaussian Red Fog, az "Unhealable Red Fog", illetve a "DR Chipping Mod" felrakásán is. Utoljára szerkesztette: Maala, 2015.09.19. 12:35:09
Sziasztok, a kérdésem az lenne, van valami mód arra, hogy pénzért tudjam elpasszolni a katonáimat? Mert elbocsátani el lehet, viszont nem értem miért csak eltűnik mindössze, és az égvilágon semmi nyomot nem hagy maga után.
A vga hűtőjét se árt kitakarítani.
Megpróbállom a drivert,de szerintem is a kártya adja meg magát szép lassan.Szerencsére van egy vészhelyzet PS3-am. : )
Hat kivanom, hogy legyen szerencsed es driver gond legyen (korabbi stabil verziot erdemes visszaraknod manualisan, de elobb teljesen szedd le, vannak erre kulon driver-kiirto utilityk), de nagyon nem annak nez ki...
Na pont erre gondoltam.Ezt a drivert a win7 szedte le.Csakhogy eddig minden rendben volt.Lehetséges az,hogy egy automatikus frissítésnél hozzányúlt valamihez az op rendszer?
nekem a 4860 -am művelt hasonlót, gyakran túlmelegedett...
lehet hülyén hangzik, de néha válts vissza a dektopra alt-tabbal és várj egy percet.. én azt vettem észre, hogy olyankor visszahűl valamennyit.. gondolom ekkor nem használja izomból a GPU-t.. intő jel lehet, hogy előtte pár másodperccel már be szokott szaggatni a játék.. legalábbis nálam az volt...
amúgy nem feltétlen a grafikán múlik, optimalizáció kérdése is, például a Trine esetében vagy 10 percenként át kellett váltanom, ha nem akartam fagyást, míg más, komolyabb 3d-s játékok meg gond nélkül mentek
illetve találkoztam már olyan játékkal is, ahol pont a legújabb videókártya driver volt a ludas.. és egy régebbivel ment..
meg az sem mindegy, hogy azt használja, amit a windows magától talált, vagy te magad szedted le.. volt, hogy az automatikusan leszedett egy kalap sz@rt sem ért...
Akkor ez sajnos hardver hiba, veletlen egybeeses, hogy az XCOM utan jott elo.
Ebbol sajnos ugy fest, hogy a veget jarja a videokartyad... Ahogy ratgab is irta, nezd meg masik jatekkal is a dolgot, de olyannal, ami kihasznalja a kartya erejet!
Sziasztok! Segítséget kérnék.Tegnap vettem meg ezt a játékot.Este vagy 6órán keresztül játszottam vele,hiba nélkül.Ma viszont folyamatosan lefagyott.Mindig harc közben.A kép megfagy,kockák mindenütt,majd egy pár másodperc és a windows is kapitulál egy kék halál kíséretében. Aggódtam amikor a játék elején láttam az Nvidia logót,mert ők nem szeretik a konkurenciát(Assus eah4850). Neten nem találtam ilyen crash-t,de hasonlót igen.Ott a videókari driver frissítését javasolták.De kb egy hónapja raktam újra a gépet, driver a legújabb,minden tipp topp.Ráadásul hogy lehetséges,hogy tegnap ment 6 órán keresztül,ma meg 10perc alatt 5-ször fagyott le? Nagyon csalódott vagyok,mert amúgy bejön a játék. Előre is köszönöm a segítséget.
Nem biztos ám, hogy csal a gép, mivel az első két nehézségen túl (ahol még igen jelentős előnyben van az idegenekhez képest a játékos) az összes ellenfél bónuszokat kap találatra és kritikus esélyre (sőt még HP-t is kapnak pluszban, egyesek meg defense-t is), míg a te embereid gyengülnek (igaz ez csak a legmagasabb nehézségen van így). Pontosabban mondva nem szenvedik el azokat a hátrányokat amiket a két gyengébb fokozaton (az első két nehézségen az ellenfelek jelentősen gyengítve vannak), ezért tűnik erősödésnek/csalásnak ami történik náluk és ezért lesznek pontosabbak a lövéseik, főleg ha sikerül flank pozícióba kerülniük. Magyarán ahogy egyre nehezebb fokozatot választasz, úgy tűnnek el az idegeneket sújtó hátrányok, míg az utolsó nehézségen egyértelmű bónuszokat kap mindegyik azon túl, hogy a hátrányaik nullázva lettek. De az első két nehézségen, főleg az elsőn, nagyon komolyan vissza vannak fogva.
A Long war esetében az ellenfelek száma megnőtt (több pod kerül a pályákra, ami több ellenfelet jelent, kivéve a script-elt feladatokat ahol a számuk fix), ezért engedi a mod készítője az eleve 6 fős csapatot indulásnál és ezt a létszámot lehet bővíteni 8-ra, bázisos feladatoknál 10-re vagy 12-re. Ugyanakkor emiatt érezhetően zsúfoltabbak lettek a pályák, mert a méretükön változtatni nem lehet. A sima, módosítatlan játékban még a 6 fős csapat is nem ritkán overkill tud lenni az ellenfelekkel szemben nehezebb fokozatokon is.
Ha a régi UFO hangulatot keresed a nagy tömegben bevetett katonákkal a hozzájuk képest kis számú ellenféllel szemben, akkor arra ott az UFO Extraterrestrials. Míg a mostani játék az valóban a kommandós hangulatot hozza, ahol az ellenfél mindig igen masszív túlerővel áll fel, és ebből a helyzetből kell aztán kihozni a győzelmet. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2015.08.30. 11:12:14
na közben tisztázódott. a meglévő telepítésem tartalmazza a slingshotot és az elit soldiers pack ot is. normalon is van benne kihívás, classicon már gagyinak érzem néhány pálya utána. nehezebb, de érezhetően csal a gép az opportunity fire nél, és a sima lövés találati pontosságánál is. persze így is nyerhető a dolog, csak sokat kell vele szöszölni a lépések tervezgetésénél, vagy éppen visszatöltögetni az állást ha elbaszok vmit.
akkor lenne jó ha nagyszámú erőforrás lenne, akkor nem lenne annyira érdekes maponként 1-2 katona elvesztése, de így egy vicc, ebbe nincs benne még 1 végigjátszás, mégha jópofa is hogy a katonákat immár a customize opció alatt a saját magam és baráti köröm képére formálhatom :)
letöltöttem a long war modot, abba talán még benne vagy egy végigjátszás, nagyon sok benne az xtra, végignéztem a listát a nexuson és a moddb n is.
nem lett volna ez rossz, sőt igazából az eddigi legjobb ufós játék amivel játszottam, főként a poénok, az 5letes megoldások és a történet videók miatt, de a stratégiai kommandósjátéktól ez nagyon távol áll, sokkal inkább a sztori, a fejlesztések és a szép megvalósításé a hangsúly.
emléxem vmelyik régebbi ufós játékkal, de talán még az alappal 16-24 fővel is lehetett kommandózni jó nagy csatatértépeken, na ott már volt taktikázás, mert itt a max 6 emberke ehhez siralmasan kevés. ott ha egy battleshipet leszedtél és mentél kipucolni, bármi megtörténhetett, mert olyan sok volt az alien túlélő, nagy csatára kellett számítani. imádtam lerakni a proximity grenadét, aztán elszaladni, a baromarcú idegen meg rohant utánad, aztán az ajtóban felrobbant :)
azt hiszem most beleestek a megvalósítás terén abba a hibába, hogy olyan szép és részletes lett a játéktér, hogy ettől több katonát vagy ellenséget nem mertek berakni, hogy bírják mozgatni a textúrákat a kevésbé erős gépek is.
Normál fokozaton 2 psi katonával elkapod a 2 elitet és azokkal bedarálod a 3 Etherealt (esetleg egy sniperrel besegítesz). Classicon nem játszottam, nem szeretem magam feleslegesen szivatni :)
"érdekele hogy mit tartalmaz pluszban az elit soldiers pack, és hogy honnét tudnám azt beszerezni....."
preorderhez anno kaptuk automatikusan, de ranezve Steamre, most is beszerezheto 4.5 euroert. Csak skineket, hajakat es festeket (dye) tartalmaz, semmi hatasa nincs a gameplayre, 100% kozmetikai cucc. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2015.08.29. 22:30:38
igen,közben rájöttem hogy a customize-ban lehet. egész jópofa. újrakezdtem a játékot, de már nem a normal, hanem a classic fokozaton. összehasonlíthatatlanul nehezebb :)
a second wave funkcióval kibővülve én nem sok értelmes lehetőséget láttam benne, azok kívül hogy agyon lehet nehezíteni a dolgot, egyedül a damage rulette amit értelmesnek találtam.
egyébként a temple hajó vége elég nehéz volt, hozzáteszem a két nagy harci robotot csellel egész jól el lehetett intézni, de a főmuftinál azért vissza kellett tölteni 2x míg rájöttem hogy kell kicsinálni a 3 db gondolatolvasót a 2 muton elittel. a lopakodó páncél volt nálam a megoldás :)
amúgy jók lennének a nehezítések, ha nem kellene attól tartani, hogy a sok elhullás miatt mikor jönnek az erősebb lények játszhatatlanná válik a játék. pláne hogy állandó pénzügyi nehézségekkel kell küzdeni, be kell osztani épít az ember vagy erősebb felszerelést vásárol. még normalon is kihívás volt első játékra, míg nem értettem meg a játék működési elvét. tovább nehezíti, hogy míg a régi részekben tele voltunk az alienek cuccaival, itt ahhoz képest alig lehet találni valamit a küldetés végén.
érdekele hogy mit tartalmaz pluszban az elit soldiers pack, és hogy honnét tudnám azt beszerezni.....
egy újrajátszást megér a dolog classic fokozaton, de lehet a long war modot is fel kéne tenni hozzá akkor már
na, szabin vagyok van időm játszani. 3 nap alatt eljutottam oda, hogy már csak a Temple űrhajót kell megtisztítani. legalábbis azt hiszem hogy az a vége. fejleszteni való már rég nincs. 25 katonámból 12 colonel, 6 magas rangú, a többi még alatta.
nálam nem így néznek ki a páncélok, de pláne piros az nincs és nem is volt !
egyébként csak az okozott gondot, hogy megértsem hogy miért és hogy kell a sateliteket felpakolni az országok felé. igaz vagy 5öt elvesztettem pánik miatt, de simán nyerhető így is normalon. megnézem hardon is, mert volt egy küldi ahol megkérdezte hogy az alappal vagy a slingshottal akarom e tovább folytatni
vki írt olyan hogy chemical grenade, na nekem olyanom sincs.....
mitől lehetnek eltérések ? fullos játék, EW + slingshot. legalábbis azt hiszem. talán ez hiányozhat belőle ? tök jók a páncélok, és jók a sisakok is, nekem csak sisak nélküli páncélok vannak
http://xcom.wikia.com/wiki/Elite_Soldier_Pack
És az enemy within-be sem lehet vissza szerezni a kilépett országokat? Mind1, most már nem kezdem újra, elég jól el haladtam, csak majdnem a fele lehetőséget elhalasztottam. Grey marketben nem lehet sajna. Mi az az LW?
Alapjátékban nem visszaszerezni a projektből kivonult országokat (cserébe ha szatelitet raksz egy kontinens felé egyszerre, mielőtt kilépne, többé nem lesz rá gondod). Talán a grey marketben el lehet adni a dolgokat, de nem vagyok benne biztos, valszeg az is LW-s opció már.
Sziasztok!
Olyan kérdéseim lennének, hogy amit legyártottam és már nincs szükségem rá (fegyverek, páncélok... stb) el lehet adni valahogyan? Valamint, azokat az országokat, akik kivonultak az XVOM projectből, vissza lehet később majd szerezni őket?
ha nem változott meg az egész játék teljesen EW óta, akkor biza light plasma rifle kupacokkal undorító összegeket lehet keresni. undorítóakat.
áhh, ennyire még nem mélyültem bele, a hétvégén kezdtem csak el, és furcsálltam hogy ha van egy küldi, akkor csak 1 országról jön le (ahogy nézem a szomszédjáról nem is, hiába azonos kontinens), de egyszerre többnek megy fel :D akkor ezekszerint nem is érdemes mindenhova szatellitet lőni, mert nem lesz küldi? Emlékszem még a régi játékokban abból jött be igazán a pénz, eladni a sok zsákmányolt cuccost, itt is hasonló a helyzet? #4208: esélytelen volt, inkább újra kezdtem, nem is tudtam hogy ilyen fontos a szatellit, úgyhogy pont nem volt semennyim :D
Az alapjátékban számolgatni kell... Abductionnél A választott kontinensen nem fog nőni a morál, a másik kettőben pedig fog.
Emiatt egyszerre egy egész kontinenst érdemes lefedni szatellitekkel. Ezen felül, mivel a kezdő kontinenseden alapból megvan a kontinens bónusz, ezért ott érdemes 1 vagy 2 ország felett (uplink leterheltségtől függően) kihagyni a szatelliteket, hogy folyamatosan kapj abduction küldiket, a jó kis bónuszért. Mivel az alapjátékban amelyik ország felett van szatelit, ott már nem lesz abduction. :)
Ez a része is a játéknak egy kis menedzselés - mint a többi is -, hó elején kiválasztasz egy kontinenst, ahol hagyod növekedni a pánikot, és ott nem nagyon csinálsz küldetéseket. A hónap vége előtt meg ráküldöd a szateliteket, és tiéd is a kontinens.
Vannak műholdak ezen országok felett? Mennyi van még hátra a hónapból?
Ezért jó a tartalék pár műhold (ami már le van gyártva). Ilyenkor hó végén fellövöd a fölé az országok fölé, amit nem akarsz elveszíteni. Lehet 1-2 országot hagyni kell a rákba.
és az hogy a szarba van, hogy 3 ország áll 4 pánikkal, USA, Anglia, Orosz, és Franciák 3-al... jön egy küldi, USA, Francia, Ausztrália. Kiválasztom az usát, megnyerem, lemegy a pánik, de cserébe 3 ország egyszerre lesz full pánikos, Angolok, Oroszok, Franciák... ez így jó? :D
Nekem nem volt benne, külön kellett megvenni, ahogy a többi DLC-t is.
Amúgy EU és EW-ben alaptaktika minden nehézségi szinten a Satellite Rush. Azaz minél hamarabb bezsebeled az összes országot. Hátránya, hogy nem nagyon lesz sem nyersid, sem fejlesztési kapacitásod fejleszteni közben a fegyvereidet, páncéljaidat. Az első 3 hónapot nehéz így kihúzni, onnantól kezdve bármilyen nehézségen sétagalopp a játék. Arra kell figyelni, hogy adott hónap utolsó napjától függően (30 v 31 napos a hónap) 10 v 11-én el kell kezdeni a satelliteket gyártani, és az Uplinket is 20-21-e környékén. Az uplinkekhez meg Workshop kell az alapban (10nap), mindkettőhöz meg áram, ami megint csak 5 nap talán.
Tehát eléggé ki kell számolni a dolgot. A kezdő Uplinked oldalán a felső 2 sorban csinálsz 5 db Uplinket, ezzel 1 kontinenst kivéve az összes többit le tudod fedni, a maradék kontinens pedig a kezdő kontinensed legyen, ahová ugye alapból megvan a kontinens bónuszod. Itt meghagysz 1 v 2 országot, amikben folyamatosan tudod a bónuszokért csinálni az abduction missiönöket.
EW-ben elég 2-3 interceptor is kontinensenként, már Avalanche rakétákkal is elég hatásosak minden ellen.
Nagyjából ennyi a stratégiai rész.
A taktikai megint más. Fontos, hogy első 1-2 kék mozgásoddal lefedd azt a területet, amit látni akarsz az egész kör során, a maradék katonákkal már ne mozogj úgy, hogy több új területet felderíts, mert beszívhatod. Főleg ha előbb dasheltél véletlenül. A meld tartályokaz inkább csaliként kell felfogni, mint jutalomként.
Visszavonulás, OverWatch partyk egy előretolt full fedezékes katona Hunker Down-jával... Ilyesmik. Érdemes először 2 snipert elvinni legalább Squadsightig, aztán az egyiket feltolni Majorra (gyorsan meglesz), közben 2 heavyt is feltolsz (ugye jön majd a Slingshotból Zhang, mint Heavy), a maradék meg játékstílustól függ... Assault jó móka Sotival, de medices Support sem rossz (nem LW-ben a supportnak mást adni szinte felesleges, max 1nek a Chem/Ghost Grenadek miatt Smoke & Mirrorst a Deep Pocket mellé) Utoljára szerkesztette: Maala, 2015.06.12. 14:36:07
Most a kiegben az enemy within ben benne van a sliite soldier?
Normálon megoldható, hogy az összes országot megvédjük. Szerintem HARD-nál ehhez nagy szerencse is kell már.
A műholdakon legyen a fókusz. Én rögtön erre mentem. Építsd ki a Linket hozzá (meg hozzá energiát) és gyárts műholdakat, már hó elején, hogy hó vége felé bevethetőek legyenek. Nem kell azonnal felbocsáltani őket, hó végi értékelés előtt nem lépnek ki az országok. Értékelés előtti napokon nézd, hol a legforróbb a helyzet pánik ügyben és oda lődd fel. Nekem volt néha tartalékba 2 műholdam is és egyszerre mentek aztán. (na meg hó közbe jöhet olyan küldetés is, ami csökkenti a pánikot és így már más a helyzet).
Próbálj minél több újoncot "kinevelni", főleg ha egy kis hajót lőttél csak ki, oda mehetnek pár tapasztaltabb mellé.
A csatánál Hardon már nagyon kell taktikázni. Én is az elején még úgy kezdtem neki (teljesen újoncként Xcom ügyben), hogy puffogtattam az idegeneket fedezék mögül. Aztán lestem, hogy könnyedén kilőnek heavy cover mögül is, erőlködés nélkül. Sokat kell bújócskázni és keresni a megfelelő pillanatot és lehetőséget mikor lecsapunk. Én van, hogy visszavonulgattam olyan pozíciókba, ahol nem lát megint...becsalni más katonáim elé, akik előnyös pozícióba vannak. Ez persze jóval nehezebb ha időre kell menni, mert a feladat megköveteli.
Alapjátékkal szeretnél játszani, netalán Enemy Within kiegészítő? DLC-k? Slingshot, Operatiion Progeny? Modok közül mit szeretnél, Long War netalán? Ha igen, abból is Beta 14, vagy Beta 15?
Eltérő játékstílust igényelnek, ezért kicsit pontosítanál? :D