Meg az ellenfél is idióta. Ilyen airborne játékosokkal rendelkező oldalt szoktuk bucira verni...
A skandináv deckről meg leszkotam. Egyszerűen elegem lett abból, hogy a szovjet helik halomra mészárolnak. A Ka-52 miatt hiába van papíron erős AAA légvédelem, minden szarra szednek...
B-5-öt próbáltam használni, de soha nem éli túl a bevetését gyakorlatilag... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.08.06. 20:30:02
Én már nagyon régen rájöttem hogy összességében a keleti blokk a legjobb. Talán az orosz-észak-koreai veszi még fel a versenyt vele. Ott ondava helyet lehet használni a nona svk-t. Korea csak azért van benne mert az md5000 felderítő heli very small és exceptional. Ha tüzérség baszogatja és időben észre veszed akkor le lehet vele lépni gyorsan. A nagy lusta mi-8nak kell egy év mire megmoccan. A másik pedig a B-5 bombázó a 4000 kilos bombájával. Húú az félelmetes tud lenni. Mostanában ezt nyomatom, mert a keleti blokkot már meguntam kicsit.. :) A kék oldalon meg a skandinávba szerettem bele. Hozzáteszem, a játékaim mindössze 20%-a a kék. Otomatic és eots hawk mellé egy supply teherkocsi és a légvédelem megoldva. 10v10ben az amerikai airborne decket szeretem még. Kizárólag az egy vagy két Longbow-t használom, esetleg apacsot meg a repcsiket. Szárazföldit egységet egyáltalán nem. Így is benne szoktam lenni a top3ban minimális veszteséggel. Múltkor hálálkodott az egész brigád hogy a longbowval megmentettem a seggüket :D Persze ehhez kellett az is hogy ők elég idióták voltak.
Tagnap játszottam a magyar csapat ellen. Egy ideig jól is ment, de sajnos a csapattársak annyira gyökerek voltak egy kivétellel... :(
Az NSWP deck asszem az új kedvencem. Egyedül a légvédelmük gyengesége kicsit zavaró, de az, hogy van 23 AP-s top tier tank, az fasza és a két kedvenc szovjet hk másolata is megvan, a T-72B és a T-62MV-1-é, de ezen felül még számtalan jó választás van.
Az elit felderítő cseh gyalogos valami atombrutál, a keletnémet 24 AP RPG és Iglás ejés a szívem csücske.
Van top tier ágyú (Ondava) és jó mortar, ami mellé még a Grad is befér és van hely így két tetszőleges légvédelemnek. Ez jellemzően 1xTunguska (helik ellen egyszerűen kell a SEAD immunutás) és most 1xKub-M4, de azt valahogy soha nem hívom be. Asszem inkább átállok Tor-ra.
A repcsik sem rosszak, nem királykategóriásal, de erre sokszor nincs szükség. Bár a Szu-22-ők 750 km/h sebessége alul modellezett, de néha ez előny, mert nem repülnek be annyira mélyen indításkor. Tegnap 2 vagy 3 db Chally 2-őt szedtem szét velük. :) A MiG-25RBT az egyik legerősebb bombázó, iszonyatos tűzerő van rajta. Jó, a 20% ECM olyan amilyen, de gondos arty prep és SEAD mellett azért elketyeg, ahogy a Szu-24 is.
A recon szekcióban 60 CP-ért exceptional optikás heli az valami atombrutál, még a Gazelle-nél is olcsóbb. A felfegyverzett lengyel Kokon-os recon heli sem rossz.
Átlagos income és közepes kezdőtőkés (500-600 CP) meccsen egyszerűen felülmúlhatatlan volt eddig ez a deck, borzalmasan költséghatékony..
5 új pálya, de korábbi kommentben MadMat azt mondta, hogy elforgatott pályák is lesznek a jelenlegiek átszabásával. Szeptember előtt kizárt. Szeritnem az is legfeljebb az átforgatott pályálra vonatkozik. Szabadságok miatt a Eugen is minimum fordulatszámon pörög és kétlem, hogy 5 pálya 0-ról felépítése ennyi idő alatt lehetséges. Ez nem integráció, újra kell 0-ról építeni ezeketet.
A döntetlen nekem is magas. 288 játékból 28. Én bevállalom hogy várok a megfelelő lobbyra, mert a 80+ stacked játékok elszomorítóak tudnak lenni nagyon. Volt már olyan hogy csupa profi volt ellenünk 40esek ellen és ráadásul ki is lépett az egyik barom, és becsületből végigtoltuk ketten három ellen, mégis nyertünk. Valóban előjön hogy sok master noobok ellen szedte össze a magas százalékát. Nagyon kellene egy jó match motor ennek a játéknak.
Ilyen szemlélettel 75% feletti win ratio volt, csak náha 1+ óra volt, mire találtam szobát. Lejebb adtam az igényemet, azóta beáll az arány 55-56%-ra. A döntetlen arányom meg 12% tája. Senki mással nem találkoztam, akinek ennyire magas...
Ez abból a tonnányi helyzetből jön, amikor egyedül letaroltam a fél pályát a másik felén a noobok mindent elvesztettek...
Június eleje óta játszom majdnem napi szinten. Akkor kb. 38% ratio volt, mostanra elértem az 50%-ot, szép lassan 0,2-0,3-asával. Mostanra kb 5 győzelemre jut egy vereség. Arra ügyelek nagyon hogy nagy százalékos stacked csapat ellen eleve nem játszom, és 10v10 játékban sem csatlakozok a később töltődő oldalhoz. Noobok ellen sem szoktam mert abban meg semmi élvezet nincs. Ja és általában paddy fielden, floodon, jungle lawon szoktam saját lobbyt csinálni.
Én sem, de a kép alapján simán látható, hogy mi a jó pála alap. Több EE-s térképre szavaztam, mint ALB-sre...
Hát igen az idővel le vagyok maradva. Azért a videót egyáltalán nem úgy gondoltam hogy bekapcsolom a felvételt, azután végig "öööö...itt egy tank..ööö". Mindenképp normálisan összevágva, külön felvett, megfogalmazott kommentárral. Najó, majd kiderül, köszi a választ.
Van YT-n oktató videó több is, de a helyzet az, hogy amennyit megnéztem valójában egyik sem oktatott semmit, mert nem értik, hogy hogyan kellene csinálni egy ilyen jó videót...
Egyik sem úgy csinálta, hogy replay-ekben mutatta volna meg, hogy mi az, ami rossz ötlet és mi nem konkrét példákon keresztül. Az, hogy játszas vagy beállított helyzetben magyarázol semmit sem ér. Venni kell replay részleteket és ott kezdődik, hogy legalább kétszer megmutatni. Azt, hogy mi látott az egyik fél és mit a másik, mert ebből derül ki, hogy mennyire érzi azt, hogy az ellen és saját recon mennyire működik és látható, hogy mikor mit történt vagy mit kell kihasználni és hogya egy áttörést után pl.
A játék szabályrendszert ismertetik a videók és olyan basic dolgokat, hogy arra videó sem kellene, de egyetlen "kombót" sem vagy azt, hogy egy támadást hogyan kellene levezetni, a csatatér hogyan szepartálható füsstel, hogyan fedhető le egy terület jól támadás előtt rakétás tüzérséggel azt, hogy egy jó légitámadást hogyan kell levezényleni, a legalapvetőbb "fésűs" harkocsi mozgatási taktikát sem láttam egyetlen videóban sem... stb.
A baj az, hogy ha nem legalább 55-60%win rate-es úgy, hogy random noobbal tolod, akkor valójában te sem érted annyira a szabályrendszer, hogy hiteles oktatást csinálj. Vannak 70-80%-os winrates pubstomperek. Ők valójában nem annyira pro-k, csak noobokat aláznak. Volt, hogy egy 50% és gy 30%-os random noobbal vertem le három 75%+-os játékost... Csalhatatlan jele annak, hogy nem erős ellenfelek ellen érték el ezt...
Egy ennyire kifutóban levő játékhoz meg szerintem nincs is értleme. Kb. 1,5 éve kellett volna...
Sziasztok, kellene egy kis segítség. A Wargame-ról szertnék, egy (vagy több) oktató videót készíteni, és ehhez kéne egy kis help, hogy melyek azok a dolgok, amiket érdemes lenne kiemelni, illetve fontosak. (mielőtt bárki kérdezné, ez a videó azért készül, mert az emberek többsége a youtube-on kóricál, és lusta fórumra jönni hogy megtanuljon egy játékkal játszani, vagy egyszerűen nem tud angolul) Mert így még ha minimálisan is, de bővül a magyar közösség. Azért hozzátok fordultam, mivel én se vagyok egy über brutál játékos.
Játszanak még rajta, de ott is néha túl sok a kretén. 2-3 lobbinál több nem fut és nagyritkán van 10 v 10, de az ottani 10 v 10 pálya szerintem egy kalap szar.
Teljesen más élmény, nincsenek annyira OP egységek és B cat deckek is simán életképesek. Konkrétan nekem a legerősebb decket egy mixed B.
Jó hidegháborús feeling és kijön az, ami a valóságban is létező volt. A legjobb szovjet hk-k lehengerőlek, a legjobb ATGM kék oldalon atomdurva. iTOW 22AP-s nem 20 és 60% base ACC-ja van. A TOW2 25AP-s és ugyanúgy pontos, mint RD-ben. A kék oldal vadászai erősebbak és/vagy többen vannak. A Szu-27S a legerősebb SARH vadász, csak éppen kevés jön belőle és cat A. Az F-15A-ból 3 darab jön B katban. Ha akarod, akár 6 db is lehet belőle. Ezzel szembeállítani igen nehéz bármit is. A Raven képességei egyediek, az F-15C képessége A catban egyedülálló, stb.
Összességében és sokkal szívesebben láttam volt egy ALB ráncfelvarrást RD képességekkel (kétéltű hadviselés, inf CV új térképek), mint az RD féle balfasz adatbázis bővítést és era kitolást. Az arty sokkal gyorsabban céloz, de sokkal kevésbé öl. A morál sokkal hangsúlyosabb emiatt, ezen felül nincs eszementen magas base ACC. Egy harkocsi csata nem 20 másodperc alatt ér véget és nem az első találat a döntő, a visszavonulás is könnyebb. A cluszeres gépek itt hasznosnak, mert nincs cluster arty.
Lenne egy fontos kérdésem. érdemes lenne megvenni a Wargame: Airland Battle-t, ha megvan a Red Dragon? Mennyivel másabb a játékélmény, illetve játszanak még rajta? Mivel most a Red Dragon-t átmenetileg meguntam, nem tudom hogy az Airland Battle visszahozná-e a kedvem.
Meg a pech. A HAWK 3 indításból nulla találatot ért el 60% ACC táján. Ha egy is betalált volna az egész helicsapat leesik. Namármost ez így szerencsejáték, amit megnyert a helis...
A heli spammel, meg a legtöbb spammel az a baj, hogy ha összeraksz egy viszonylag normális decket és viszonylag normálisan rakod le az egységeidet akkor tényleg nem lehet vele mit kezdeni. Szerintem itt inkább hátrány mint előny az ha valamennyire értesz a haditechnikához és megpróbálod "normálisan" össze állítani a deckedet és lepakolni az egységeidet. Játékmechanikai hiba amit egyesek ki is használnak (mondjuk fingom sincs miért hisz semmilyen tétje nincs hogy nyersz vagy vesztesz) Igazság szerint nem tudom hogy mit lehetne vele kezdeni (már ha egyáltalán foglalkoznának problémával) deck korlátot nem tartanám túl jó ötletnek, inkább valami "felderítés" félét tudnék elképzelni, persze most megint ötletelek ,amiből úgyse lesz soha semmi :)
Eddig tartott. Sajnos egy kalap szar, mert nincs szerencsém. Addig jó, amíg nem jön helispam. De 3 játékból háromszor az jön. Egyszerűen semmit sem lehet tenni ellene a Ka-52 miatt, nincs rendes SEAM immúnis légvédelem a heli heli. Néha a ETOS Hawk odabasz, de az kevés...
Az a baj hogy ide szerintem oldalakt lehetne írni a játékról (Molninak tudom nem okozna gondot :) ) de szerintem hatékonyabb élőben megmutatni, elmagyarázni
Köszi a válaszokat, a skirmish talán azért lenne jó, hogy megismerjem az adott egységeket, nem ? Meg ez a deck összeállítás se mindegy, ahogy olvasom a fórumot ...
Akár multi is lehet, ha még nem játszottál wargame el akkor egy gép elleni coop multiban ts en skypeon stb elég sokat lehet mesélni a játékról szerintem
Némi skirmish, aztán hadjárat, de a játék lelke az MP. Ha végigtolod az összes hadjáratot, akkor olyan skilleked és viselkedést szedsz fel, ami egyenesen káros MP-ben.
1. Rászoszok az időlassítás használatára, hogy szétmikrózd az MI-t. 2. Az MI teljesen máshogy játszik, mint egy átlag játékos...
Új kedvec deckem van asszem. Landjut armored. Nem is értem, hogy hogyan lehettem ennyire vak. Mi a hátrány az Eurocoprs armoreddel szemben?
Nincs Mirage-2000C CAP és Rafale. Piszok jó CAP gépek és az elite M-2k még top tier gépeket is képesz leszedni.
Két top tier tank. A Leclerc AP és AV-ja nem is igazán teszi teljes mértékben azzá. A 21 AP kevés a top tier tankok ellen, mikor azok már a 20 AV miatt max távon elég keményen belevernek. Lehet 70% base ACC 12 RoF és lehet gyors, de ha nincs tűzerő... A gyengébb egységek mészrálásában jó. Akkor viszont már veszek helyette 3 db Leo1A5-öt vagy 2 db Leo2-őt...
A MANPAD rövidebb indítási távval bír.
Nincs shock recon gyalagos.
A heliknél a helirush nehezebb Cassiopee nélkül tankrohammal kombinálva. Az ágyús heli 30% base ACC-ja kevés a 60% Cassiohoz, de legalább van.
És ennyi...! Mi ad cserébe?
Semmilyen tankot nem vesztek, csak a Leclercet. Na bumm, több L2A4-et használok és adott esetben TOW2 Wiselis kísérgetheti. Számtalanszor próbáltam az AMX tankokból a felső kategóriásakat használni. Semmire sem jók az ALB-vel ellentétben. A base ACC buff miatt minden azonnal széttépi őket a 12 AV miatt...
ETOS Hawk. SEAD immúnis long range SAM. Top tier CAP gépek helyett ez is megteszi és azért van F-4 KWS/ICE és 2xElit Block 15...
Otomatic, heli area denial. Még úgy, hogy SEAD érzékeny még akkor is jó és mindkettő mellé lehet tenni Roland 3-at. Elég durva légvédelem.
Kétféle shock gyalogos, így lehet Marder 2 és spammelhető Livergarden '85, ami nem piskóta.
A Draken jobb csapásmérő, mint a 10% ECM-es Mirage és van mellé Tornado IDS még mindig, ahogy ECR is.
A Stinger lehet, hogy csak 2275-es indítással bír, de a 70% base ACC az 70%...
A helispamnél a TOW2 platfrom drágább, de a 70% base ACC és 25AP hülyére veri a HOT2-es helit és nem 4, hanem 6 HP, tehát egy MANPAD nem öli meg, shorad kell hozzá.
A felderítő gyalogos harca alkalmatlan, de kétéltű platfromon jön és sok van belőle, szét lehet szórni őket bárhová. A 10-be kerülő good reconos egység is fasza. Kit érdekel, ha meghal, de a többi fenntarja a spotot a tankoknak.
Közben rábukkantam hogy másnak se megy, valami gebasz van a szerverrel...
Előfordult már veletek is hogy nem lehetett csatlakozni a szerverhez? Jelen idő szerint failed to connect to server, vagy a server hasn't responded in time szöveg fogad... Rohadjanak meg, végre van egy szabad délutánom.... Utoljára szerkesztette: phylemon, 2015.06.13. 14:00:39
Rég toltam magyar skacokkal közösen. Ma tervezi valaki?
A B cat mecha deck működne a jelek szerint, de soha nem tudom megtapasztalni teljes valójában. Az összes játékban ahol használtam mindig quitteres idiótákkal súlytott volt. Ment minden a maga útján, én jó voltam, aztán rámszakadt 10 v 10-ben az egységek fele...
Mert a generals utódjának tekintik (ha már a generals 2 nem készülhet el). Valós, vagy enyhén fiktív elemekkel de nem sci-fi. Ilyenből nem nagyon van. Utoljára szerkesztette: MrPredator, 2015.06.10. 20:56:01
Ez pénzügyileg rossz taktikának tűnik. Ha nem hoz semmi újat, akkor miért pont ezt vennék az emberek, és miért nem a Grey Goo-t, SC2-t, vagy bármelyik RTS-t ami az elmúlt 10+ évben kijött ?
De ennek semmi értelme. Ha ez kellene, akkor előveszek egy 10+ éves RTS-t. Ez első látásra semmivel sem tér el azoktól vagy csak minimálisan. Akkor meg minek...? Néhány apróság és a grafika más. Ennyi...
Az AoA NEM WG hála istennek. Ezt fel kéne fogni. Semmi köze ne legyen a WG-hez. Az egy klasszikus, bázisépítős RTS lesz. Remélem az Eugene megmarad ezen a vonalon, ráférne már egy vérfrissítés. WG-ből meg van elég és egyik rész se tudott megújulni, pár évet lépkedtek hogy ne kelljen sokat melózni. A WG részei kis túlzással copy/paste.
Az AoA valódi fegyverekkel operál és mégis 1997-es SC féle megközelítéssel emgy. Vicc.... Nevetséges hogy mekkroa a térkép és mekkora területet látsz be. Ja hogy azért, mert a látott videók alapján akkora terüelten zajlik az akció..? Ja, hogy híre hava sincs annak, mint a WG-ben, hogy a "hol"-nak nagyon fontos szerepe van a taktikában...?
Ha már bázisépítgetni akartak, akkor tartották meg volna a WG szintű léptéket. Egy átlagos méretű város cella lehetne egy épület, de akkor meg 1 v 1 játéknál is 3v3 körüli térképméret kellene... Ez így RTS ZSKat az én szememben. Még kipróbálni sem érdemes, első látásra hulladék.
Egy játéknak nem kell feltétlenül ultra reálisnak lennie ahhoz hogy jó legyen. Űrgárdisták sincsenek, zergek sincsenek és witcherek sem. Sőt, Skyrim sem valós hely. Ettől még jó. Egy játékban legyen jó tartalom, kössön le és nézzen ki jól. Mondom, nem rossz a WG de ez az ikonháború nem annyira fasza. Lehet hogy az AoA-ban nincs megfelelő méretarány és valós sérülés modell de a Generals-ban sem volt és kikúrt jó volt. Ha ez is "csak" olyan lesz, én már örülni fogok.
Csak azért, mert látszanak az egységek és teljesen irreállis sebességel mozognak te azt választod? OMG... Szóval inkább látszódjanak az egységek, de szarjunk bele a modellezében, minket az egy taktikai RTS-be... Nem semmi egy álláspont...
Ha erre vágysz, akkor tolj tactial játékot, ahol pár egységet mikrózol. Ott be köll zoomolni. Egyébként a WG is tud reálisabban kinézni. Ha szép látányra vágysz, akkor nézd meg a meccset replayben és állítsd be 0.5s sebességet.
A Supreme Commandernél is anno az volt a nagy szám, hogy ki kellett zoomolni olyan szintre, hogy ikonokkal játszottál. Ezrt volt komolyabb taktikai RTS az összes akkor piacon levőnél.
Szóval igen, lehet ilyen AoA szerű RTS-t csinálni, de azon csak röhögni lehet az én szememmel nézve. Ez azt jelenti, hogy móricka szintre degradálod a játékot és az időben visszamész 12+ évet...
Az AoA nem lesz bukás. Sokkal sikeresebb lesz mint a WG széria. nem rossz a WG de már van elég belőle, egy ilyen rétegjátékból bőven elég is ennyi. Nekem pl nem jön be, hogy ha át akarod látni a dolgokat, nagyon ki kell zoomolnod. Megnéztem pár profi meccset, mindenki kizoomolva játszott. Nekem meg nem jön be hogy csak ikonokkal játszom. Én arra szavazok, hogy a Eugene menjen tovább az AoA vonalon.
Na, mentem egyet ezzel. Lényegében csak azért kaptam ki, mert az aispam letolt meg top tier helinek mákja volt. Félelmetes, hogy mire képes a TOW2 jeep magas XP-vel. 90% feletti találati arány. Játsza radírozták le a T-72BU-t is. Az M1A1 egész jól boldogult a maradékkal. A Roland 2 félelmetesen pontos, csak 3150 m az baromi kicsi range... Helikopterek ellen is az AMX Roland nem túl acélos.
Egy szó min száz, a mech B kat deck nekem életképesnek tűnik A kat játékban is. Többnyire.
Én akár hajlandó is lennék egy 'normál' RTS-el játszani, de ez annyira középszerű, hogy elalszok miközben a trailert nézem. Amúgy ha meg sikeres lesz, akkor valószínűleg ehhez fognak folytatást csinálni a Wargame helyett. Mondjuk egy ideig biztosan nem lesz új WG, mert most ezen kívü két más RTS-en is dolgoznak.
A custom loadout nem menne, csak n+1 gép külön modellezésével, de én meglennék nélküle. Első körben azzal is boldog lennék, ha azonos standard szerint modelleznék őket, konzisztensen. A köv. lépést az lenne, hogy az AAM + SAM számára aspektus módosítot tennének be...
Megnéztem egy gameplayt youtubeon, szomorú ez az irány. Tizenévesen szerettem az ilyen "tyúkól méretű épületből kijön a tank" típusú játékokat, mert újdonság volt. De azóta már túlnőttem rajta. Sokkal több potenciál van a WG-ben. Van még egy hasonló típusú játék 2.vh-s témában, a Theatre of War, nem tudom ismeritek e, szerintem nagyon jó játék. Az a baj ezzel az érával, hogy a haditechnika szintje miatt kevésbé változatosak a fegyverek, nincs precíziós bomba, se ecm, se radar, stb.
Egyetértek abban, hogy az AoA egy zsákutca. Bár én szeretem a C&C sorozatot de kicsit már túl sok volt belőle különböző köntösben. Talán ezért nem tudott lekötni már a Goo sem. A Wargame 4-része olyan tuti lenne ha a Közel-Keleten játszódna. Bekerülhetne egy csomó érdekes nemzet, mint: Egyiptom, Irak, Törökország, Israel stb. Nagyon király lenne. Talán megcsinálhatnák a szívem vágyát a testre szabható repülő felszerelését. Vagy ha szélesebb közönség kell akkor ott a 2. vh. Bár ahhoz teljesen át kéne dolgozni a légi harc rendszert.
Több, mint 1 milllió WG-t adtak el. Azért az nem kevés.
A fronttól 2 km-re levő komment pontosan fedi azt, amit én és kinti fórumon más is írt. Egy gyak egy 12+ éves C&C generals. Azt annyira utáltam, hogy 1 órát sem játszottam vele. Első látásra okádék volt az egész. Az volt a WG-ig az utolsó teljes RTS, amit felraktam. Utána volt SC demó és ennyi.A WG adta vissza azt a reményt, hogy lehet normális RTS-t csinálni. Hát, eddig tartott.
Pedig kibaszott nagy potenciál van még mindig benne. A hadjáratokat, ha lehetne multiban tolni... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.06.08. 18:13:50
Nem sok jó véleményem van róla... Lehet hogy kicsit jobb lesz mint a "szokásos", de ilyet különböző köntösben már láttunk, nem is egyszer. Anno én is szerettem a red allertet, de per pillanat hülyét kapok ettől "a fronttól 2 km re gyártsuk az ABRAMS-eket stílustól". A Wargame sorozat szerintem sok téren hiánypótló volt, (legalábbis nem sok RTS készült a világháború utáni időkben viszonylag reális egységekkel. Az igazi ok a váltásra felteszem az hogy a Wargame nagyon rétegjáték és ezért nincs benne olyan nagy pénz, ezért mozdulnak másfelé. Azért lássuk be hogy az emberek többsége csak a Discovery chanelig haditechnika szakértő és amikor realizálódik hogy nem csak ABRAMS/Leo meg T80 van a világon szerintem sokaknak elmegy a kedve tőle (arról nem beszélve hogy meglát az embert a deck készítésnél kb 500 féle egységet nem csodálom hogy megijed).
OFF
Vélemény az AoA-ról? A videók alapján eddig szerintem egy rakás szar... Inkább csináltak volna egy 4. WG részt és további kód fejlesztéseket, amit régóta kért a közösség.
A baj az, hogy a AoA bukás lesz, akkor a jövőben nem várható visszatérés a jó irányba, mert az Eugen szimplán csődba megy a végén...
ON
Kirróbáltam, nem vagyok oda érte. Az a kicsit kisebb HE csak pont arra jó, hogy ne igazán öljön. Az, hogy napalm is az meg inkább zavaró, mert blokkolja a LOS-t és az előrehaladást. Emberemlékezet óta nem használok napalmos gépet. Nincs neki hely és az én szememben semmire sem jók. Inkább védekező, mint támadó csapásmérésre jók.
A cseh deckkel toltam egy 10 v 10 straitet. Nem volt annyira rossz. a shock és elite recon gyalogos fasza meg az aknavető, tankok és Ondva is, Kub-M meg faszányos légvédelem, még helik ellen is tudtm használni.. Sajnos is kb. meg is áll a tudomány. A légierőt egyszerűen bitang nehéz használni SEAD gép nélkül. A helik még egész jók.
Amit még ki akarok megint próbálni a B cat mecha deck. Azzal az a bajom, hogy addig jó, amíg nem jön szembe az első top tier tank. A 17 front AV-s tankokat pikk pakk szétkapják, mikor alig dárgábbak azoknál a Chally 1 meg soha nem kerül olyan helyzetbe, hogy esélye legyen sebzést okozni 17AP-vel. A tankoknak mindenhova TOW2 kísérettel kell menni. Ha meg kettő top tier jön, akkor meg baj van. A B catnál már a légierő is kicsit zizis...
A Dana meg pontatlan és 30seces. Előnye, hogy sok van belőle és viszonylag olcsó meg gyorsan mozog.
Mivel a 29-esnek jó az ECM-e. Illetve termobar bombák vannak rajta. Ami a játékban azt jelenti, hogy egy kicsit gyengéb mint a normál 500kg-os bomba ellenben van napalm effektje. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy amit eltalál az hosszú időre kivonódik a forgalomból ha tank. Illetve ott az igen nagy esély arra is, hogy bent ég a lesérült cucc ami túlélte a bombát.
Az Ondava célzási ideje 10 sec..? Vagy keverem a Dana-val, ami pontos, de lassú, mitn a többi? Az a 29-es mitől lenne jó? Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.06.03. 11:32:56
Az Ondava az hol fél top tier arty? Konkrétan a legjobb a vörös oldalon ha pusztán a löveget nézzük. 10 seces töltés és mellé a legpontosabban is lő. 150km/H-val megy úton és szintén gyors terepen így könnyű mozgatni.
A repülőgépek közül pedig próbáld ki a Mig-29-est. Az egyik legdurvább bombázó a játékban.
Tegnap 10 v 10-ben kipróbáltam a cseh decket. Játszhatónak tűnt, úgy ahogy...
A légvédelem az egész jó. Kub-M+ Sztrela-10. Komolyabb helik ellen viszont gond lehet...
Harkocsik? Jó. Van használható top tier és T-72B és T-62MV-1 másolatok + köztes T-72S. Itt semmi hiba nincs. Oldalról a long range miatt T-62MV-1 egy lövéssel szeletelt fel Leclercet. :)
Gyalogság. Nem kellett használni, de szódával elmegy.
Recon. Istenkirány egységek. 10 fős elite és 10 fős shock inf. Emellé szinte nem is kell INF tab...
VHC. 1 szem Konkusrs-M platformon kívül semmi... (Mondjuk ezzel nem egyedi a VHC a leginkább alulhasznált tab a játékosok által...)
Tűzérség. Nem nagyon kellett, de egész jó. Van rocket arty, fél top tier arty és jó aknavető.
Légierő? Hát izé... Nincs SEAD gép... Hiába van más jó gép, SEAD nélkül szinte öngyilkosság azok használata. Ha más ad ilyet és/vagy fel van spottolva a légvédelem, akkor viszont murva jó. Betolok 6-8 Albát 500 kilós bombákkal. Elég szépen aratnak és lefogják a légvédelmet, de akkor ölni is kell, hogy megérje. Az 2x1 tonnás bombás Szu-22 jó, csak picit lassú... Az elit MiG-23ML okosan használva Rafale-t nyírt ki. A középkat vadászokat és csapásmérőket megeszik.
Kíváncsi vagyok adott pályán ti milyen kezdőt használtok. Holnap hozok konkrét példát a kedvelt pályáimról.
Hát igen a stílus azon nagyon sokat számít meg a taktika. Én magam részéről szintén öngyilkosságnak tartom a heli rusht destructionben.(10-ből ha 1-szer bejön) ellenben a kombinált hadműveletben nagyon hasznos. Illetve elején előszeretettel használom néhány taktikailag fontos pont gyors biztosítására a légideszantot 2-4 szakasz gyalog mi-24D-ben vagy valami gyors kis heliben 1-2 infrással. Utána a helikopterek tökéletesek mint mobil csapásmérő erő vagy, mint bekerülő beszivárgó egység. Ezen kívül nagyon hasznosak jobb szó híján COIN-ra a beszivárgókat agyonlődözni.
Ebből látszik, hogy kinek mi a stílusa. Ebből kb. a Tor és a T-72B, amit használok. A többi az én szememben egyenesen őrültség és pénzkidobás.
egy átlag kezdőnél a következőket vásárolom: két specnaz hinden, két konkurs atgm afv-n, egy specnaz felderítő hinden, egy mi-8 felderítő, egy vagy két önjáró strela és egy tor. Ha marad pont akkor még esetleg egy t-72b vagy specnaz btr-90-en. Ha a terep nyílt, nincsenek erdők és nagyobb települések a célszektorban akkor kihagyom a gyalogost és inkább tankot viszek és még konkurs gyalogost.
Soha nem játszok heli rust. A legnagyobb szerencsejáték az egész WG-ben. Ha nincs ellen heli, akkor az AAM-es heli ablakon kidobott pénz. Ha jön, akkor soha nem tudhatod, hogy elég van-e belőle és a közöttük levő összecsapás = még nagyobb szerecsejáték vagy egyoldalú. Nincs ECM és R-60 ellen menni OH-58-cal vagy DAP-pal = nettó öngyilkosság. Értelme is csak conquestben van. Soha nem fogom azokat megérteni, akik destrctionban rusholnak, total dest esetén meg aztán végképp. A legnagyobb ökörség.
Sajnos igen. Mostanában betettem egy iglás hindet a deckbe, mert sokszor fordul elő hogy gyors brit helikkel versenyzek a szektorért. Mindig ők érnek oda előbb, ők szállnak le hamarabb, és odavész mindegyik helim. Az iglás hind kíséri őket és leszedi az ellenfél helijeit.
Ez teljesen szerencsjáték. Bárhol lehet egy MANPAD és totál mindegy, hogy mennyire jól mikrózol. Adott térképméret esetén a kevés kezdőpont egyszerűen szerencsjátékká degradálja le az egészet.
Egyszer játszottam egy olyan játékban, ahol 4v4 volt alacsony income-val és nagyon kevés kezdővel. 200 pont se volt. szóval össze kellett dolgozni hogy ki mit hoz, és nagyon vigyázni kellett rá. Szóval ha valaki hozott mondjuk egy helit és jól taktikázott akkor a tankok mentek a levesbe. Tetszett nagyon. Teamspeakkel egy ilyen játék nagyon izgalmas tud lenni. Engem teljesen kimerít amikor egyszerre kell vagy 5-6 helyre figyelni, hova megy a repcsi, közben lőjem le a felderítő helit is, ugyanakkor vonjam vissza a gyalogságot mert shelling megy, de figyeljek a saját felderítőre is, mert jönnek mint a mérgezett egér, a tüzérséget mozgassam nehogy kifigyeljék honnan lő... ááá
A low income játék alacsony kezdőponttal nagyon kiegyensúlyozatlan, szerencsjáték. A 10 v 10 tacticalra egy emberre kevesebb pont jut, de összeségében van valódi csapásmérő erő. Normál térképen egyszerűen játszhatatlan úgy a játék, hacsak nem 4v4 megy 1v1 vagy 2x2 térképen. Ezen felül conquest-nél nem ad mérlegelési lehetőséget, hogy akkor +1CV vagy más. Mindenki 1 CV-t fog hozni...
Ebben a játékban aki velemm együtt jött nem állt le, sőt recon nélkül ment már a végén előre. Mondtam, hogy állj, nem hallgatott rám. Ekkor volt az, hogy az 5k pont előny 2k alá olvad, mert esztelenül rusholt. Én kijavítottam mindent, felhoztam a SAM-eket és behívtam erősítést az elfoglalt zónából. Ekkor spörtük el őket újra.
Nekem meg a C kat játék azért tetszik meg a 10 v 10, mert nem arról szól a játék, hogy két tank bohóckodik és, ha meghal a top tier, akkor neked meszeltek. C kat játéknál van értelmes egység szám, hasonlít egy valódi akcióra az egész. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.06.02. 13:29:24
Egy 10v10 játékban hiába mikrózol ha a kollégák idióták és nincs összedolgozás. Szabadon hagyják a szárnyakat, és rád zúdul két-három hozzád hasonló tudású játékos akkor hiába minden, legyalulnak. Persze nem vonom kétségbe az eredményt, de azért ehhez kellettek a körülmények is. Nekem is kedvencem lenne a very low income játék alacsony kezdő ponttal, ahol kétszer is meg kell gondolni mit tesz az ember, de sajnos nem nagyon vevő rá a többség. Mindenki a gyors sikert meg a hentelést keresi itt is..
Na, tegnap megint játszottam egyet két hét után. 10 v 10 armored deck, balanszolt lobby a csapattársak tekintetében. Úgy lett ilyen arányom, hogy egy szarul kivitelezett légicsapásban odaveszett két Szu-24 és egy MiG-25BM és nem nyírtak ki semmit. Két CAP MIG-25PD is odaveszett, mert szar helyre küldtem őket. A veszteségem harmada kb. ezek voltak.
Ennyi számít, ha nem eszetlenül tolod és hajlandó vagy kicsit mikrózni meg visszavonulni is. USSR armored deck volt.
Ezt meg csak úgy a hadjáratból, a máshol nem elérhető pályán. Alig pár dolog volt kicsit med felett és ennyire szép tud lenni. Félelmetesen jó motorja van a WG-nek. Ehhez nem kell túl sok vas. Ha mást is elkezdesz feltolni alig lesz szebb, viszont akkor tényleg beleáll az FPS a földbe...
Múlt héten öt év után új windowst raktam. Elfelejtettem kikapcsolni a frissítéseket. Ma a legjobb játékot tette tönkre a rohadék..... Jól balanszolt csapat, nincs idióta arty spam, erre kifagyott a picsába...
A WG sajnos virtuális harkocsi torony modellezést használ. Valójában több tornya van egy hk-nak, ezért van az, hogy a HE és AP lőszerek nincsnek szétválasztva. Apró hiba, hogy emiatt az ATGM-et akkor is újratöltik - a másik virtuális tornyot - amikor az ágyúval tüzel, holott a valóságban ugye egy csöve van a hk-nak....
Az MI automatikusan átvált ágyúra, ha lőtávba ér bárm alkalmas és nincs ATGM éppen rávezetés alatt. Igenám, csak ha éppen ágyú töltése közben te kikapcsolod az ágyút, akkor marad az ATGM, ami hoppácska, töltve van, ha nem volt használva vagy az ágyú használata alatt töltik be. Ez fordítva is igaz. A 6 RoF mellett is gyak. azonnal tüzel az ágyú, ha az ATGM 2300 táján füstöl el. Tehát, ha hajlandó vagy váltogatni és mikrózni, akkor az szovjet harkocsikt típustól függően 14-18 közötti RoF-fal bírnak... Képzeld el, ahol autoloader van, ott annak sebességével tölti mindkettőt.
Emiatt van az, hogy gyakorlatilag, ha nem M1A2 jön szembe a 24 AP-vel, akkor a szovjet armored deck azonos CP erejű és azonos rangú ellenfelek esetén erőlködés nélkül ledózerolja a két decket. A top tier harckocsikat leszámítva az ATGM spam zárójelbe tesz minden kék harckocsit. A legszarabb szovjet tankos ATGM-nek C katban van 20AP-je, ahol a legnagyobb páncél 15, csak éppen az M1-en van, ami 13AP-s löveggel egy rakás szar, a másik a Leo2, ami kb ér is valamit. B kategóriában meg már ott a T-72B. 18AP löveg 2275 lőtáv, autoloader és 22AP. A Leo2A4 kivételével szinte mindent lenyomnak, akár még a 30 ponttal drágább M1A1-is néha, ha övég az első találat, mert a 15 AV az, ami kicsit sovány a 19AP löveg ellen. Apró hiba, hogy mire egyet lő az M1A1, addig kettőt a T-72B és annak is 80% körüli találati aránya van, ha az M1A1 robog a gun range felé.
Volt 4 v 4 C cat játék anno sok armored decckel. Gyakorlatilag koncentráció nélkül toltuk le a magasabb winrate-es ellent. Jött egy rakás tank mindkét oldalt és ATGM/gun váltást csináltam. Szinte instant win volt...
Eight T-62MV-1s versus eight 1A5s, a K1, and an M1IP. Initial Pointing: 520 (minus 5 HP) points for REDFOR vs 685 points for BLUFOR Survivors: Six missile-less T-62MV1s with 44 HP. One 1 HP K1.
Mindezt úgy, hogy a löveget alig használták és nem mondtam azt, hogy "előre". Kevesebb pontból minimális vesztességel földbe döngölték a sokkal erősebb ellenfelet és csak azért veszett oda kettő és nem egy T-62MV-1, mert az egyik 5 HP-val ment oda.
A hasonló árkategóriás kék harkocsikat, de még 85CP-ig is many vs many esetben, ha kb. azonos CP mennyiség van szinte zárójelbe teszik még akkor is, ha az ellenséges hk is 5XP-s. Képzeld el azok ellen, akik a mennyiségre gyúrnak és 2XP-es tankokkal jönnek. A support deckben hülyére gyaláztam a 3XP-s T-62MV-1 spammel mindent, amíg az ellenfél nem kezdett el M1A1 spamet még drágábbal. Mexas, Leo2, Leo1A5, Chieftain, M1IP, K1, egyre megy. a 21 AP HEAT az valami brutális.
Mi is ez az ágyú/ATGM váltogatás pontosan? Leírnátok, mert kerestem vissza ugyan, de nem találtam... köszi
Idő átlagolva ennyi. Nagy lőtáv esetén, az ATGM célbaérése után azonnal lő az ágyú. Atobrutál, hogy a feléd rohanó ellenfélre indít egy ATGM-et, ami 2300 méter táján 80% ACC-cal bír elite tank esetén. Mikor ez betalált azonnal szembenéz egy 17AP-es löveggel. Az 5CP-vel olcsóbb agyonsztárolt Leo1A5-öt képes úgy kinyírni, hogy ideális esetben az egy lövést sem tud igazán leadni...
A Mad Max nagyon tuti film. Tegnapelőtt néztem meg és nagyon jó. A legjobb akciófilm minimum ebben az évben. A mikrozás meg persze működik, de nemtudom beleszámoltad abba a 15-ös ROF-ba, hogy a rakéta azért elég sokáig utazik a lövedékhez képest.
Délután nem tudom, hogy mennyire érek rá, mert Mad Max nézés van betervezve, de egyelőre időont nélkül. 2-3 magasságában elvielg még jó lehet.
A T-62MV-1 tűzgyorsasága akkor alacsony, ha lusta vagy mikrózni. Az ATGM és ágyú váltással 15 körüli ROF-ja van... Kétszer lő, mikro a Chieftain csak egyszer. Tegnap megmutatam egy replayben ezt is. Közelről (!!) csinált ki egy T-62MV-1 egy Chieftain Mk.11-et. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.05.28. 11:58:29
Vasárnap délelőtt annyira nem jó nekem elég ritkán szabadulok fel már délelőtt inkább a délutánt ha lehet mer az a biztos. Amúgy a T-62MV-1 -et én is nagyo szeretem különösen mióta buffolták, de közelharcban a tűzgyorsaság miatt könnyen megszívhatja valami olyan ellen ami bírja a 17AP-t. (pl.: k1) A T-80 pedig nagyon tuti nemrég használtam amikor B meg C vegyessel mentem A-katok ellen. Nagyon mobilis és ezt ha kihasználod a olcsóságával együtt eléggé decens kis ütőerőt képviselnek.