Hát írjátok nyugodtan hogy nincs igazam és ennyi :) Nagyjából leírtam mit gondolok errõl megint elkövetve a hibát hogy magyarázkodok. Már rég megtanulhattam volna Odrhn barátomtól hogy le kell szarni ki hogy érti félre amit írok vagy magyaráz bele :) Sõt...
És ha a tatkika alatt egy Bioware boss harcot értünk akkor az más szint mint amit a zenimax-Bethesda fel tud mutatni. Ennek a játéknak is meglesz a saját rétege de tuti nem swtor rajongókból fog állni.
Nem állítottam, sõt dawnguard boss harca meglepett. De ettõl még nem egy hagyományos rpg ahol benyomod a paust na mindegy vagy állsz egy helyben. Jesszus nem azt mondom hogy rossz hanem más és az arcade játékosoknak kedvez. Jesszus komolyan......Ez nem volt sose hagyományos rpg. Nem véletlen hogy egyetlen elder scrolls nincs ebben a szigorúan vet rp oldalakon az elsõ 20-ba.
Ha Running lesz a HG, akkor Although szemelyeben, asszem megvan Maniac is :P
Játszottam minden TES résszel . Sõt játszottam Darkfall-al és Mortal-al ...na most akkor mi van ? Tudod egyáltalán mik ezek ? Ugyan úgy van bennük taktikázás .
Ezt már nem értem, azt látom és értem is az mmos-ok többsége nem játszik solo játékkal és nem is érdekli ezt tudom. Ha játszol egy standard mmoRPG-vel akármelyikkel a karaktered egy helyben tud állni és ha megfelelõ szintû vagy ha nem akkor egy kis mozgással a feladat megoldható. A TES egy más koncepció már 1998 óta. Ha nem emeled fel a kardod vagy pajzsod akkor lemegy a hp-d alapvetõen ez ami a TES-t megkülönbözteti a többi rpg játéktól 1998-óta. Nyilván finomítani fogják. De ettõl még egy TES rendszer lesz akkor nem azt írták volna hogy tes rendszer. Alapvetõen különbözni fog szinte minden más mmorpg-tõl mivel nincs aggro nincs tank nincs hagyományos class rendszer. Legfeljebb a GW2, de az sem ilyen mértékben mivel a vidok alapján úhy láttam az hangzatos hogy más de valójában nem. De TES nincs másik. Bagatellizálhatja Fred ahogy akarja attól még ez egy kibaszott nagy differencia a többi mmorpghez képest. Félúton az akció játékok felé.
AMindössze arra próbáltam célozni ez két teljesen különbözõ játékos réteg de az mmokban közös területen játszanak én élveztem és most is élvezem az swtorba idõnként :) Ha valaki nem azzal tölti az idejét hogy a pvp forumon magyarázza hogy szar az egész akkor ezt élvezni is lehet az a gond hogy amennyire látom a pvpsek zöme k/d warrior. És innentõl emberi tényezõ van amirõl Fred már egy másik forumba beszélt. Ettõl függetlenül felmérem mi az amire már nincs értelme elindulnom :)
Kivitelezés egy taktikát jelent. Pl egy spanyol hox bevált taktikája a hox spellek és kard egyidejû alap használata volt. És ez elég volt neki ánégy vereségbõl megtanultam. És kiszámoltam mit tudok ellene csinálni milyen egyedi saját buld kell erre az esetre. Erre nem volt felkészülve, mivel menet közben nem gondolt erre elsütötte az összes manáját és stamniáját az én karimnak nem kellett volna túlélni és az esetek többségében így is volt. :) Nekem ez egy probléma megoldás volt, ki tudok találni olyat amivel egy nálam sokkal jobb ellen is van esélyem vagy nem . :)De légyszi ne kelljen már ennyit írnom :)
Lehet ez jobb példa. A TES arról szól hogy koncentrálsz felemeled a pajzsot figyelsz és megfelelõ ütemben ütsz, emögött persze ott vannak a statok de ettõl még ez alapszinten egy szem-kéz koordinációról szól pvp-ben meg pláne. Míg pl a conanba alapvetõen rpg rendszer van és arra jön rá pár extra dolog ez egy arcade rendszer rpg elemekkel, nem véletlen hogy Tommy és a többi nagy pvp-s epekedve várja :) Játékstílus kérdése mit szeretsz amiket én megnyertem egy az egyes meccseket az mind a stratégiáról szólt, tudtam mit fog csinálni az ellenfél. És kiszámoltam hogy élhetem túl az elejét és utána mit fogok csinálni, ez pár éve még mûködött a conanba. Ez rpg a számok a matek amikor állhatsz egy helyben is akár bár nem tanácsos azért. Amire talán a ma az SWTOr a legtökéletesebb és imádom mert az én világom. Az hogy a conan pvp-jét szeretem az a magasabb kihívás miatt is volt. Gyorsan fel lehetett mérni mi az arcade játékosok elõnye a jó szem-kéz koordináció, és itt találkoztam nagyon jókkal jobbakkal mint amiket az SWTOrba láttam. Pontosan tudtam hogy nem gondolkodnak sokat elõre meg van a tökéletes build a max dps és minden a tökéletes kivitelezésen múlik. És azt is felmértem nem sok esélyem van de nekem elég volt az is ha 6-ból 2x tudtam nyerni. Mondhatja Fred hogy nincs igazam de tökéletesen biztos vagyok benne a TESO már a Tommyék világa lesz, jól érzik ezt, és ha egy rpg-s rendszerben se volt esélyem ellenük itt még kevesebb lesz :)
Sok a nyitott kérdés az biztos. Ami szerintem fontos lesz milyen szinten tagoldónak majd a felszerelések, milyen szintûek lesznek az abilityk és egyebek. És ez lesz a nehéz majd mert több irányból ellentétes nyomásnak lesz kitéve a Zenimax. Conan azért szeretem említeni mert anno 2009-ben õk kihozták a tökéletes rendszert amit egy rpg és egy arcados is tudott élvezni. A kulcs az volt hogy a ruhák meg a felszerelések nem nagyon változtatták meg a dolgokat csak a build meg a te képességeid esetleg ötletelésed számított nem volt mindenkinek tökéletes de mind az rpg mind az arcados tudta élvezni. Szóval szerintem ez lesz a kulcs. Hiába skálázza a különbözõ szinteket ha a felszerelés sokat nyom a latba. Erre majd figyeljetek ne hagyjátok hogy az arcade rajongók nyomására, egy részük érthetõ is fõleg aki sokat játszik az elõnyt akar. De ha ez bekövetkezik akkor semmit nem fog érni a skálázás mert az lesz amit én is éreztem üthetem a jó cuccba lévõ isten-császár ellenfelet de semmi esélyem nincs. :) Szóval meg lehet jól csinálni. De a skálázás az csak akkor jó ha ténylegesen lesz esélye annak akit felhoznak a magasabb szintre :) ez egy fontos dolog szerintem és ezt sajnos szinte minden mmo üzemeltetõ elrontotta már.
Akkor ne csak a AoC-al példálózz. Egyébként már megszoktuk hogy mindig azzal jössz és õszintén szóval már bazi fárasztó ( szerintem mindenkinek ). A túlzottan hamar levont következtetésekrõl már nem is beszélve.
Altough, ha mindenképpen írni akarsz valamit, legalább használj írásjeleket, vagy tagold a szövegeid. Kérlek. Néha többször is el kell olvasni, hogy megértsem mirõl beszélsz.
Már elég arcade lett a pvp összehasonlításul 1-1.5 évre még ötletelve meg tudtam nyerni pár menetet most úgy nézet ki egy hónapja hogy 18-0 ott hagytam abba. Mindenki igazából abból állt a játék hogy pörgettem az egeret mint az állat hogy szembe legyen velem aki támad de még egy guardian is körbeszalad valahogy. Színtiszta arcade most már az is csal a rendszer maradt az nyer aki jó cuccba van és gyors. Minál gyorsabb annál jobb a jó build alap.
Nem zavar, hogy a TESO nem lesz a te vilagod. Sot...
Nem akarlak meggyozni. Ahogy Chris is irta, leszamitva az 50 ujsagirot oktoberben, illetve e ZOS es a Beth fejlesztoit, senki sem latta a jatekot futas kozben (oke, volt egy prezentacios prealpha video, amely 80%-a scriptelt volt, illetve volt 20% massziv pvp jelenet, utobbi elo emberekkel a video kedveert). Csak azokra tudunk alapozni, amelyeket az interjukban elmondanak a keszitok, foleg Firor es Sage, illetve amit anno leirtak a sajtoesemenyen resztvevok, akik ezzel a prealpha verzioval jatszottak 3-4 orat. Kozte egy regi kedves ujsagiro ismerosom, akit orakon keresztul faggattam tavaly, pofatlanul es gatlastalanul, hogy mondjon valami olyat, amelyet nem irtak le millioszor eloszor. O csak annyit mondott, hogy "ezt latni kell". Ettol fuggetlenul lehet, hogy iszonyu nagy bukta es csalodas lesz az egesz, hiszen a TES eladasok 75%-a konzolon tortenik, akik kozul kevesen mmo-znak. Vagyi nem eleg, hogy a 25% pc-s gamert meggyozni, hogy invesztaljon majd a TES Online-ba, hanem a PS3/XBOX usereket is ra kell erre venni. Ez pedig csak ugy fog mukodni, ha az mmo-ban azt kapod, amit szeretsz. Ez nem a SW, hogy a nevvel barmit el lehet adni...
Egy szoval, en csak annyit kerek toled, hogy elobb ezeket a cikkeket, interjukat hallgasd meg, olvasd el, majd csak utana vonj le kovetkezteteseket, vagy alkoss velemenyt nyilvanosan.
Azt nem kerem toled, hogy jatssz a Conanon kivul mas mmo-val is, pedig az osszkep miatt erdemes lenne, mert igy picit egyoldalu.
Az igen...lett egy pár hozzászólás. majd elolvasom. Running-ra mehet a plussz (ps: Dio2 topikban te sokaig aktivizalt voltal annak idején nem?)
Olvastam Fred, de igazad van. Meglátjuk de miért zavar ha azt mondom hogy nem az én világom. Már a conanba se pvpzek. Nem megy csak szédülök meg remeg a kezem ahogy próbálom követni azokat akik begyakorolt figurákat nyomnak messze gyorsabban mint én és egy ponton észreveszed hogy remeg a kezed. hidd el ez se lesz jobb :) De nem kell gyõzködnöd minden idõk legjobb pvpje van kilátásban végre nem csak ostrom van mint a conanba hogy idõre odamegyünk és 2 óra elrepül ahogy 50 vs 50 ellen az valami csodálatos :) Itt meg nagyobba és még történet is meg le is kell gyõzni az örzöket elösszõr hát csodálatos lesz de öreg vagyok ehhez már :)
Ezzel csak alátámasztottad amit eredetileg írtam. Olyasmirõl mondasz egyértelmû verdiktet, amit még kb. maguk a készítõk sem tudnak biztosan, lévén sehol sem áll a fejlesztés, senki sem látta, senki sem próbálta és annyi idõ van még hátra, hogy akár még a feje tetejére is állhat az egész. De akár még egy meglévõ mmo pvp rendszerében is ha megváltoztatnánk akár két elhanyagolhatónak tûnõ tényezõt, teljesen más összhatást adna a játék, nemhogy két teljesen különbözõ játékot összehasonlítva. Amúgy meg játszottam én is a conannal, de annál lassabb, statikusabb pvp-t nem tudom láttam-e már.
"Mondok egy példát a conan rendszere olyan hogy van programozott evades is de megnõ ha tényleg elugrasz,"
En nem mondok peldat, Olvass utana a "finesse" pontoknak, es a finesse pontok altal elerhetove valo jelenleg csak "ultimate skill"-nek nevezett dolognak a TES Online cikkek rendszerrol szolo reszeiben.
Nem egy nagy de ez nem megvásárolt hanem nézõi szavazatos :) http://bestmmorpg2012.com/ Az biztos nem azt jelenti a beírok ezzel játszanának. Mert már régi de vagyunk elegen még :)
Gondold ezt. Ha játszottál tes játékkal akkor tudod milyen lesz ez. Ezt elmondták a legelején TES rendszer lesz. mutatok egy példát hogy értsd mirõl beszélek. http://www.youtube.com/watch?v=ErwUbS-N9ko Ez egy assa a jellemzõje az hogy átlag játékosnak még nem is a legbénábbak mint én szinte az is lehetetlen hogy szembe tudjak fordulni vele. És ezzel sem vagyok egyedül idõnként bele is szédülõk rpgkel startégiákkal játszottam a fejemet használva nyertem és nem tökéletes billentyûkiosztással maximális sebességen pörögve. Ez még nem is nagy szám ennél sokkal "rosszabbak" vannak. Ami még biztos indulásnál ezek el fogják lepni a pvp szervert. Pláne azt is figyelembe vehetjük ez az a pvp amire vártak. Egy biztos max a pve szervert probálom majd ki ha lesz külön ahol csak raidelni lehet az imperial területet:) Az swtor az én világom max a conan :) De tényleg szuper kis pvp lesz :)
Kicsit tovább kéne már lépni az istencsászár Conan-en, amivel játszik ezer ember (se).
Eléggé elkerekedett szemekkel, amolyan "ez remélem komoly, mert viccnek túl durva" fejjel olvastam a lenti eszmefuttatásaidat, de Fred válasza után megértettem. Szerintem túl messzemenõ következtetéseket próbálsz levonni nagyon kevés részinformáció alapján úgy, hogy valószínûleg nem sok hasonszõrû játékot láttál.
Mondok egy példát a conan rendszere olyan hogy van programozott evades is de megnõ ha tényleg elugrasz, a tes rendszerébe nincsenek matematikai dolgok nem állhatsz egy helyben és nem nyelheted el a sebzéseket. Mindent ténylegesen kell csinálnod. Ez pvpben kemény lehet egy olyan embernek mint pl én és személy szerint nem is a legrosszabb vagyok. az rps ismerõseim jó része még a vegyes conan rendszert sem nyeli be nemhogy egy teljesen akció szentrikus játékot. Ebbõl gondolom ates nem fogja veszélyeztetni sem a TSW-t sem a GW2- egy részét sem a SWTOR-T ez egy kökemény aracde rendszer rpg elemekkel.
Az biztos ez egy tökéletes pvp lehet. Jól alkalmazzák a már bevált dolgot és történetet is építenek rá. Ennél többet jelenleg nem lehet tenni. A tes rendszer meg vagy tetszik valakinek vagy nem. Mostanra úgynézki mindeki meg fogja találni a neki való mmo-t és ez jó dolog. Kinek az gw2 kinek az swtor kinek a tes. Mindegyiknek meglesz a sajét közönsége.
Tenyleg ne ertsd felre, hogy korrigallak, de a pvp utan a masodik info amit tudtunk, hogy lesz benne FPS nezet. Arcadenak csak annyira lesz arcade az egesz, mint amennyire a TES jatekok voltak. Szinte ugyanaz lesz a harc itt is, ez adja az egesz eszenciajat.
Hozzateszem, hogy anno 10 eve a Morrowind idejen meg mindenki az elcseszett TPS nezett miatt puffogott, es kertek normalis megvalositast. Oblivionban mar volt egy kezdetleges, Skyrimban egesz korrekt lett, erre jott az MMO hire, es vele egy alphavideo amiben a karakter tps-ben mozog a vilagban 10 masodpercig, es mindenki elkezdett FPS nezetert sirni :D
Na igen ez a tes rendszerrel tökéletes is lehet. Szóval saját rétegét 100%ban le fedheti. De pl személy szerint maradok az swtornál majd. Ez a tps rendszerû aracade már nem az én világom de szuper lesz az biztos :)
Belepsz a pvp zonaba, es automatikusan 50-es leszel. Meg mindenki mas. Most vagy kapsz egy default felszerelest, es azzal osztod a pofonokat, vagy a sajat cuccaid skalazodnak, vagy valaszthatsz X darab cuccbol egy ponthataron belul, nem tudom mi lesz. De a szinted automatikusan megno, igy aztan barmkor mehetsz pvpzni.
Hát érdekes lesz ,minigameban láttam már ilyet, nem tökéletes de megteszi. Alapgond az hogy vannak abilityk meg minden ha jól olvastam lesz pár apróság benne. Ami a felskálázot játékosnak nem lesz de annyi baj legyen egy ilyen arcadnál ha nem isszonyat durva dolgokat raknak a perkekre vagy akármikre akkor ez nagyon jó lehet.
Tényleg volt más is az swtorét is ismerem. De figyelj írd le hogy van megoldva oké a skálázás az oké ez nem nehéz. De pl. ez azt jelenti nem tudsz ráütni a lv10- re lv50sel vagy hogy? Valami konkrétum?
Skala van ember, az elso info a pvprol ez volt, hogy csak a kozponti tartomanyban, Cyrodiilban lesz pvp, es ott is azonnal skalazodik mindenki 50-re. Ki kellene probalnod mas mmokat is, mint a Conan, mert olyan dolgok miatt aggodsz, amiket mar tucatnyi mas mmoban vigan hasznalnak a playerek.
http://elderscrollsonline.com/en/game-guide/the-alliance-war Ez szépen hangzik de nem világos hogy egy területen hogy gondolják ezt az akár lv10-tõl. Vagy úgy gondolja a Bethesda csak nagy csaták lesznek de ez sem értem hogy jönnek lv50 vagy egy lv10. Az biztos aggro nem lesz így tank rendszer sem lesz. Erre az oldalra feltettek két class-t is ami csak újabb kérdéseket vett fel ga igaz. http://elderscrollsonline.info/dragon-knight Tényleg tetszik hogy megakadályozták hogy saját területen fejlõdés közben meg lehessen támadni a másik frakciót. Ez már bevált a conanba is meg az swtorba is ez a warzones megoldás de oda csak max levelesek szoktak menni. Jó lenne tudni sparring dolog lesz e. Pl conanba van egy hely a városba ahol van aréna és lehet gyakorolni egymás ellen is a pvp-t. Ez szerintem elengedhetetlen egy ilyen warzones rendszernél.
Nincs benne semmi messzemenõ következtetés. Inkább összegzés. A fõ story ugye az hogy a fõhõsünk lelkét elrabolták, ezzel mintegy gondolják megoldani a resspad magyarázatát miszerint nem tudsz meghalni. A tes rendszer lesz vagy targettel vagy anélkül. Ez arcade. Az alap kérdés annyi mindössze milyen szinten deklarálják a karakterek,classok mozgási sebsebégét. Ha mint a gameplay vidokba van azért a pvp fanok ölni fognak mert lassú, ha olyan lesz mint a conanba az meg lehet sok lesz. a terát nem is mondom. Azt megtanultam a pvpseknek nem lehet a kedvébe járni. A gond az mivel nem több lépcsõs a gondolkodásuk mint a stratégiásoknak vagy a rpg rajongóknak vagy azoknak akik sakkoznak. Innentõl mindig sírni fognak mindenért. Nagyon kiváncsi leszek az zenimax online hogy fogja ezt kezelni egy alapvetõen pvp-s loréra épített játékkal.
Pucér lányokat? Mutass már kérlek egyet, melyik volt pucér? Nõket szoktam linkelni, ruhában, arról nem tehetek, hogy te fejben már le is vetkõztetted. Személyeskedni meg ugyanannyit fogok, mint a GW topikban.
Ha nem fogsz személyeskedni meg ilyesmi mint a GW topikban, akkor nekem jó. Ha lehet itt a pucér lányok linkelgetését is hagyjuk, vagy legalább spoiler tag közé, a munkahelyen nem nézik jó szemmel
Beszéltem Freddel, sajnos nem vállalja a topik házigazda jogát, így jelentkezem a pozícióra, ha a többségnek megfelel. Kérnék szépen pár hszt, ezzel kapcsolatban, hogy nektek megfelel e. Elõre is köszönöm!
Azért igen korán van még ahhoz, hogy messzemenõ következtetéseket vonjunk le, alfa állapotban van a játék.
*Ráadásul erõsen kétséges az "elrabolta a lelkét a fõhõsnek" verzió, hiszen ebben az esetben a fõhõs a tes lore szerint egy zombi kéne legyen. Na mindegy. Dicséretes azért a törekvés emlékszem anno nekem a Conan volt az elsõ mmom akkor még fel se fogtam szinte a Conan valleybe egyik qurestnél az eslõ epic groupnál az npc magyarázott nekem hogy az ellenfelem erõs és elösszõr társakat kell keresnem a vállalkozáshoz. Tényleg fantasztikusan beleépítették egy egyszerû melléküldetésbe is a group questet. Ennek volt értelme de elmagyarázni a resspadot. Nos ennek szerintem semmi értelme már. De ez a fickó tényleg egy loremaster. És ez pozitív.
okosan csinálják, felmérték nagy valószínüséggel nem tudják az swtor közönségét elhúzni és mivel valószínû ne szociál játék lesz annyira mint a GW2 az a közönség sem lesz a nyerõ. Jó látható a loremaster törekvései abba az irányba mennek hogy egy jelentõs részét a solo tes játékoknak megnyerjék maguknak. A wow-osok valószínû szintén nem lesznek oda ezért. Mivel olyan egyszerûen nagyszerû játék mint a wow "ütõm a farkaska fejét" és ehhez még jó random event rendszer is van nem fog menni. a Funcom TSW-je teljesen más világ így az a vékony rajongói réteg megint megmarad. Ahogy Fred mondta anno a WOw egyszeri csodáját nem nagyon lehet megismételni. Igen érdekes számomra a loremaster által vázoltak szóval tényleg nagyon jól mutatják mennyire próbálják meggyõzni a solo teseseket. pl ott a magyarázata a ress padnak ami becsülendõ de értelmetlen erõlködés ráadásul a kezüket is megkötötte a fõ story vonalon, persze ettõl még lehet jó. Magam részérõl a Bethesdánál a qurestek és a story szintje ami bizonytalansági tényezõ nagyrészt Toddy boy miatt. De ez a csapat jobbnak tûnik ráadásul ez pc-s platform és gyenge storyn és questeken nagyot lehet bukni de egy jó résszel sokat lehet nyerni. szóval késõbb kiderül egy jó cge még nem jelent semmit a skyrimnek is az volt a storyja meg erõs közepes lett. Puding próbája az evés. Mindenesetre fred írása alapján legalább a target meg lesz, a tes rendszerre anélkül is elég komoly itt ténylegesen védekezni kell. Míg a pl. conan rendszere átmenetett képezett az arcade és a rpg között a tesé full arcade. Ez az mmorpg játékosok egy jelentõs részét nem fogja megtartani de ha a tes játékosok egy részét megfogja akkor nyert ügye lesz a tesnek kb 1 milliós réteget össze lehet hozni. A Bizonytalansági tényezõ nem tudom TES-t hányan játsszák fps-ben és hányan tps-ben.
Köszönöm szépen a válaszod.:) Igazából mindent el is mondtál és egyet is értek:) valahogy így korrekt ez az egész.
A tudat persze mindig ott lesz, meg várja az ember és reménykedik, de ez így is van azthiszem rendjén (és most hirtelen bele is zavarodtam a gondolatmenetbe, mert túlsok mindent kéne ehhez leírnom) Poén, hogy pont most olvastam bele a WoW topikba és hasonló témát folytattak le, persze kimondottan WoW-al kapcsolatban.(jó is volt olvasni)
Az ember sokszor a régi dolgokra vágyik, azt keresi az újakban, ami nem is baj végülis ahogy mondtam, mondjuk. Sok mindenbe vagyok én is így, s volt amit újraátélésként fel is raktam újra, de már nem volt olyan (mert ahhoz az a idõ, kor kellett stb.) de mégis most is tetszett, ha félóra után meg is untam. Az emlékek a legfontosabbak végülis. Persze sok eshetõség van, lehet folytatni valamit ugyanúgy, értem ezalatt, hogy tudja hozni folytatni valami azt a szintet, DE:
talán a tendencia is azt mutatja, hogy MÁR majd egy új valami hozza el azt a valamit hasonló körítésben...rengeteg újjítással esetleg (mint ahogy akkor annál volt meg) és amíg ez nem történik meg addig "lelkileg" is a régi után vágyunk és jó érzés is:)
Szóval pl.: életem egyik legszebb idõszakát köszönhetem a WoW-nak, pedig nem is játszottam évekig, mégis...éss szavakkal nehéz is lenne leírni hogy miért és hogy(vagy túl hosszú lenne) meg arra ott a sok emlékem s nosztalgia:) Néha-néha eszembejut, mint akárki másnak és jah így is van jól:d
Úgyvagyok vele, hogy majd lesz még úgyis valami, meg mint tudat ott van a következö Blizz MMO, amibe látatlanba is bízhat az ember - valamelyest - szal csak ja akkor a szar mikor elõjön és üresnek érzi a dolgot az ember -
(na már lehet nagyon elkalandoztam ezzel az egésszel, na sebaj)
Aztán most itt van az ESO és kezd felcsillanni a remény...(ami ahogy te is mondtad nem egyszer, nem egy mmonál elõjön mindig, dehát ez már csaj ilyen...mondjuk azok közül csak az SW:TOR érdekelt valamelyest, úgyhogy nekem ennyibõl még jobb is.
Aztán most van ez a cucc - és egy utolsó kitekintés a végére:
Rájöttem megint, hogy mennyire fantasy buz* vagyok és hogy a világ/kontextus/lore annyira számít nálam (már) hogy nagyon és ez a legnagyobb fájó pont sok esetben, (ami az élményért is felelhet) merthát ha csak arra gondolok megint, hogy only God knows ki teremthet majd teremthetett volna jobb (vagy majd fog) világot/univerzumot mint ami a kicseszett WoW-nak van, akkor hát a szívem szakad meg és kissé könnybe lábadhat a szemem is. (Na mert a WoW-é szerintem olyan godlike szint már, hogy boldog leszek ha rágondolok.
Na és ez az ami a jövõ zenéje mert: TES univerzumát tartom még így kapásból zseniálisnak, "imádnivalónak" fantasy kategóriában. DE Online még nem szerepelt...(persze jó sok más sem azelõtt meg minden) Tehát csak single...és ott tudjuk, hogy oké, tökéletes, nincs párja...mert ténylewg nincs kb. (hasonló néha-néha befut...tavaly volt 1-2 jobb single fantasy rpg cucc pl)
Szal így az összkép érdekes igen, ha azt is odaveszem még néha kételkedésem okaként, hogy eléggé a semmibõl tünt fel a játék, ha úgyvesszük és mint nem is tudom, fejlesztö team ecetra, hány évig is csinálták eleddig ilyenek bemagyarázhatnak, vagy MAJD számíthatnak ha mégse olyan lesz mint amire várunk azért. Inkább nem is hasonlítom (egyelõre kb) semmihez - majd ha többet tudunk kb.
na most már elég lesz asszem, ígyis belebonyolódtam túlzottan asszem és ezt is repeateltem olyan féltucatszor mire megíródott ez a poszt.
Istenem, gépeltem egy métert, erre áramszünet gewl fpas iödsdoüg sgössdokqgüeggoegjeöõjsgõk
A felét már elfelejtettem, úgyhogy a lényeg:
A GW2-vel szerintem most beindult egy "lavina", egyre jobban háttérbe szorulnak majd a havidíjas mmo-k. A sok új wow-verõ divatos mmo mind elhasalt(war,tera,swtor,rift,istennyila) egy-két hónappal a megjelenés után, de a GW2 még mindig köszöni jól van, pedig lassacskán már fél év eltelt a megjelenés óta.
Ennek szerintem azon kívül, hogy jó a játék nagyon, az az oka, hogy nincs havidíj. Simán megcsinálhatja az ember, hogy nem lép be egy hétig aztán boldogan játszogat tovább, nincs az a hülye kényszeres érzés mint a havidíjas mmo-knál, hogy ha már kifizettem akkor akkor is belogolok ha qrva unalmas. Bevallom, nekem nagyon bejön a gw, de ha havidíjas lenne nem játszanék már vele.
Az a baj, hogy a legtöbb ember (fõleg itt sg-n) mindig várja az aktuális mmo messiást, most a GW az, elõtte a TERA volt, azelõtt az SWTOR,Rift,WAR,stb. Aztán rájönnek hogy szar, és az eddig agyon ajnározott játék egy hónap után uninstall, mehet a fikázás és lehet várni az újabb Jézust.
Szerintem most ez a TESO lesz a legújabb wow-verõ várományos, majd meglátjuk. Mindenesetre ha a játék buy to play lesz mint a GW2 (esetleg NORMÁLIS f2p mint a lotro, bár az úgysem lesz) akkor már csak a világ miatt is sok esélyt adok neki, hiszen az Elder Scrolls elég nagy húzónév és rengeteg rajongója van. Persze azért a technikai megvalósítás is számít, ott van az SWTOR is, hiába az egyik legnépszerûbb sci-fi univerzumban játszódik, mindenki látja mi lett belõle(vagy mondhatnánk a D&D online-t is, hogy a kevésbé ismerteket említsem).
Én "veteránként" (kb 2002 óta foglalkozom MMO játékokkal) már kinõttem ebbõl a megváltó várogatásból, ha érdekel egy játék kipróbálom, de nagyon-nagyon-nagyon különlegesnek kéne lennie, hogy még egyszer havidíjat fizessek valamiért.
Személy szerint engem nem hoz lázba ez a játék egyelõre, nálam az Elder Scrolls széria a singleplayer játékok királya volt mindig is, és az is marad. Inkább a következõ TES-re vagyok kíváncsi :)
Egy kis szösszenet: Ti mennyire tudjátok eldönteni (persze miután játszotattok vele) egy mmo-nál, hogy mennyire lesz hosszú életû számotokra (legalábbis).
Elég relatív (vagy szubjektív) de azért mégis érdekesnek találom ezt a témát és érdekelne.
A legtöbben itt nem kevés tapasztalattal rendelkeznek stb. - aminek végülis azért örülök - (magamat nem veszem bele, így értem)
Vár még egy veterán egy új, igazán átütõ játékra - na jó ez így hülyén hangzik, mert nyilvá persze, de hogy egy átfogóbb képet kapjunk a dolgokról, esélyeket latolgatva stb. Vajon lehetséges lenne még belevetni "magunkat" a dolgokba úgy mint régen...átadni a dolgot, mikor azt mondod: hát na jólvan ez tettszik annyira, hogy komolyan foglalkozzam vele és végre, végre mégegyszer megélhetjük az átütõ sikert, örömöt(?).
Kinek mi számít manapság, mi az elvárás, a régi idõkhöz képest stb. ami változott valamelyst...ha MMO-ról beszélünk. Vajon mennyi idõ, míg beleesik az ember? (persze ha tettszik is neki)
Mondjuk tervezni se, s elõrelátni se lehet mindig...vagy lesz, jön és hands down. - avagy nem. (Jöhet még olyan, hogy instant addiktivizmus, visszatérhet-e még valami a WoWhoz hasonló élménybõl)
u.i.: az is egy szempont lehet, vagy titkon befolyásolhat dolgot magunkban, hogy világviszonylatban mit mutat a játék, mennyire sikeres és mennyien játszák...(persze mindenki másképp függetleni magát ettõl is, de ez is egy érdekesség talán:P)