Közben utána olvastam, hogy beljebb kellett volna másznom az alagútban és jön az új küldi. Szóval ott járok, hogy beszéltem a Sin góréval, elküldött a bandita bázisra dokumentumokért, amik igazából már nálam voltak, szóval oda is adtam, de most az X18-as laborból akar infót egy PC-ről, ami azért jó, mert kódom meg nincs az X18-hoz. Viszont a wikin az van fent, hogy veles-nek a sin górénak kellett volna a párbeszédében benne lennie, de nincs. Akkor hogy is van most ez??
Sötét Völgyben ha a monolith bázison nem tudok dumálni az informerrel, mert lekaszálják a katonák, attól még megkereshetem ott az labort? Mert most főszáll nélkül maradtam,és az elmúlt két délután azzal szórakoztattam magamat, hogy összelootoltam az eldobált fegyvereket, amit az a 40 katona hagyott maga után, aki kinyírta az informert is és szépen elvittem Sidnek őket. Így most fullos (durva munkaeszközök-ig fejlesztett) monilth páncélom van, amit az egyik hullakeresés dobot rejtekhelyen volt, meg 3 fullos ak (hangtompítós, sniper ams, meg valami középtávra)
Kipróbáltam. Elég jó kis mod. fel is raktam egy videót belőle, de a youtube egyből letiltotta a zenék miatt. xD Mondjuk azt nem tudom, hogy járművek vannak-e benne.
Én egy hete kezdtem el (első végigjátszás), egyelőre el vagyok vele. Tetszenek az új feature-ök.
Sajnos elég vontatott és unalmas tud lenni, főleg mikor azok a küldetések, hogy mennyi vissza cordonba a világ végéről és csak gyalogolsz órákon át. Kell hozzá egy hangulat, meg türelem. Nekem se mindig van kedvem játszani vele
Én már hónapok óta leragadtam a Radar pályán. Egyszerűen nincs kedvem játszani.
Igen, közben utána olvastam mi ez a free to play és én még sztori módban vagyok bőven. De mondjuk kiüti a biztosítékot, hogy mindig van valami. Most a bárnál nem megy arrébb Petrenkó irodája elől a karakter, holott beszélnem kéne vele, de meg se moccan...
Valaki találta már meg red fox hulláját és a 3 digit kódot vagy a számítógép jelszavát a cordoni katonai bázison?
Miért van az, hogy a játék lineáris vezetésű? Nem tudok előre menni agropormból sehova, mindenhol sugárzás veszély van. Vissza kéne mennem cordonba, de nylíván a rövidebb utat se engedi a katonaság felé. Fa**rt kell körbejárni a fél világot?
Annyira talán nem éri meg várakozni. Ígértek két plusz pályát azokra kiváncsi lennék de nem biztos, hogy az 1.4007-ben benne lesznek. Hibákat javítani fog de szerintem a mentések használhatatlanok lesznek, ahogy azt már megszoktuk.
Mióta ígérgetik? Úgy láttam a 1.4005 decemberbe jött ki. Van értelme várni a 1.4007-re? Lesz értelmes javítás? Mentéseket tovább tudom vinni? Régi modoknál a pöcs vitte a mentést is, mert nem lehetett újra használni vele
Moha! Beszéltünk pár hónapja arról hogy jön ki majd új pöcs. Ez az 1.4005 lenne az?
Update: Most nézem, hogy nekem még anno csak az 1.03 volt felrakva. Most akkor nekiugok ennek az 1.4005-nek. Várható egyébként még ebből javítás?
Szomorú...
Sajna nem lesz ahhoz. "Az új változat kicsit átrendezte a fájlokat, de továbbra is lehet az eddigihez hasonlóan működő magyarítást készíteni hozzá. Ez technikailag kész is van, de a v1.4002-höz készült magyarításcsomagból az új szerkezetet elérni „nem felhasználónak való” feladat.
Minthogy a részletes hibajelentésünkből kb. semmit sem javítottak ki a készítők, és még egy-két újabb meggondolatlan rongálást is elkövettek (gondolok itt pl. a „valódi fegyverneveket” tartalmazó, lazán lecserélt 1 db szövegfájlra, mely egy csapásra teszi értelmetlenné a fegyverekre való hivatkozásokat a teljes szövegkészletben és a játék fórumaiban, minden nyelven), helyesebbnek érezzük, ha adunk időt Dezóéknak, hogy végre a játék eddig méltatlanul elhanyagolt szövegére is kellő gondot fordíthassanak."
Nem Lost apha kérdésem lenne: melyiket vegyem meg? Szeretném újrajátszani holnap valamelyik részt, de nem emlékszem, hogy melyik Stalker volt a legjobb. Segítsetek!
köszönöm a részletes leírást. sztem korrekt a kritika. épp annyira hogy nagy ívben tojjak erre a modra, egy percet nem akarok bele tenni. pedig nagyon vártam, azt hittem tök jó lesz
mindegy, van más bőven, de azért csalódás ezt hallani
Ha szeretnél egy marha jó rajongói modot játszani, akkor szedd le az Enderal című Skyrim total conversiont. Na, abban aztán kapsz eszméletlenül jól megírt questeket és sztorit. A főszál nagyon magas színvonalú :)
A L.A ott követte el szerintem a hibát, hogy sanszosan megtartotta az eredeti térképek nagyságát sőt, adott esetben bővítette azokat. A probléma az, hogy nem látom, hogy feltöltötték volna tartalommal.
Lehet repetitív "hozd el ezt a szörnytrófea" és artifact keresés küldiket tolni. A szörnytrófeás nem igazán éri meg, a másikkal meg az a baj, hogy szökőévenként és véletlenül találni bármit.
Hiába nagyon a terep, ha annak 99%-a teljesen üres. Nincs semmi. Se láda, se szörny, se quest, se semmi. Csak ettől nagyon unalmassá válik, ahol meg van bármi, az sokszor instakill és totál irreális. Ilyen pl., amikor ráddob 10+ katonát vagy más klántagot és ráadásul a főszálban is...
Pénzed meg tényleg csak akkor van, ha az autót telibaszod és mindig visszautókázol Sidohoz. Csak egy ilyen kör eltarthat akár 20-30 percig is. ---> Agyzsibbasztó... Azért kell Sidohoz, mert ő nagyon kevés dolgot nem vesz meg, de még a Bar és többi helyen sem lehet egy rakás dolgok eladni, főleg a sérült fegyvereket.
Hiába írták, hogy van benne klánválasztás a Gothic 2-es szinttől és fényévekre van. Én ugyanis nem láttam ilyen lehetőséget benne... Hiába volt jó viszony a duty-val, ettől én nem láttam klánszerű questeket.
A története is unalmas. Menj ide, menj oda, de nincs vonala, nincs csavar, semmi, csak atmoszférára próbál gyúni a játék, ami meg nehéz, mert nem elég "kompakt". (Meg a Witcher széria és más valódi AAA RPG után sanszosan túl magasan van a léc nálam.)
Nagyon, de nagyon rétegszintre lőtték be az egészet, ahogy én látom. Kisebb térképeken, még több valódi sidequesttel és egyébekkel megtolva ez félelmetesen jó lehetett volna, de így viszont sok szék közt a pad alá esett. Valódi történetalapú RPG-nek túl kevés a sztori, lapos, faék egyszerűségű. FPS lövöldének kevés iszonyatos balaszolatlansága és nehézsége miatt. Survivor gémnek is kevés, mert hiába kell enni és inni, ez lényegtében csak súlyfaktort jelent, 1,5 fontot elvisz, de kb. ennyi.
Ezek összegyúrva is túl keveset adnak. Hiába van n+1 fegyver, lőszer, víz, kaja, stb. ezek nem töltik be valódi funkciójukat. Nem vészesen rossz MOD, mert lehet, hogy csak én vagyok béne, de nyugodt szívvel mégsem tudnám ajánlani, ha valaki megkérdi, hogy akkor belekezdjen. Előtta kb. írnék neki egy több oldalas valamit, hogy mit és hogyan. Ha itt nem súgták volna meg, hogy lesz autó, akkor már a 10. óra után hagytam volna a retekbe az egészet. Ehelyett kb. toltam vele vagy 80 órát, aminek a fele nettó szopás volt... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.02.16. 11:37:00
Mostmár mindegy, de amikor először megérkezel a Radar pályára beszélni kell az első monolitossal és úgy emlékszem valamennyi kenőpénzt kell neki adni és akkor nem lesznek ellenségesek. Az összes bajod itt kezdődött. Utoljára szerkesztette: mcmoha, 2018.02.15. 13:02:55
Köszi az összefoglalást. Ez alapján nem sokról maradtam le. Karácsony óta csak ezzel játszottam. Ennyi idő alatt sanszosan 2-3 RPG-t is végigtolhattam volna úgy, hogy nem baszom fel folyamatosan az agyam... (Pl. a Wolf Among Us-t és az új LiS-t.)
Nem lenne rossz ez a játék, csak totálisan el van paraméterezve a környezet és emiatt nem fun...
Sokszor tettem félre napokra vagy majdnem egy hétre. Most is ez volt. A Monolithos csávók nekem estek minden ok nélkül már az első megérkezéskor is. Akkor simán elhúztam közöttük autóval és kész. Másodjára már nem ment, harcolni kellett.
Az RPG-s fickón is úgy lendültem át, hogy saját magát nyírtak ki, mert fedezéket találat el előtte. Aztán ahol a felveendő cucc lett volna először felbukkant 1 db csávó. Aztán még egy. Amikor már kb. 15 hulla volt és jó sokszor megint kinyírtk, és az épületben bent 3-szor nyírt ki valaki, akiről azt sem tudtam hol van, mikor lopakodva mozogtam akkor lett elegem ebből az egészből.
Meg az, hogy ugyanazzal az 5.45-ös AK-vel engem kb. insta kinyírnak, de én még headshot vagy headshot közelivel is tárakat pumpálok az ellenbe... Az SVD sniper puskával már jobb volt, de ebből a kb. 15 fickó kinyírásához a kb. 60 ammo felét el kellett lőnöm...
Azt hiszem az erőműben eljutsz a reaktorkamrába is ahol maga a Monolit áll, és ott is végződhet a játék vagy ötféleképpen. (De lehet hogy négy.) Ezek rosz befejezések. Ha a játék során minden információt begyüjtöttél, vagyis miden doksit, a PC-k ből minden file-t akkor kétféle titkos (egy jó egy rosz) befejezés is lehet. A jó befejezés után találkozás Ghostal, öröm és teleport a Cordonba.
Sajnálom, hogy besokaltál és nem játszod végig, de megértelek mert néha én is iszonyatosan felidegesítem magam, de akkor pár napra félreteszem aztán játszok tovább. A mejelenés óta minden verzióval játszottam és eddig kettővel végig is vittem, kiismertem a stikliket ezért csak ritkán szopat meg a mod.
A Radar nevűpályán nem kell ellenségeskedni a monolittal mert a végén jön egy kitörés és mind megmurdel. Ha nem ismered a pályát akkor párszor a karaktered is kimúlik mert a legrövidebb úton a leggyorsabban kell elfutni abba a kalyibába ahol a mutáns cuccai vannak. A feljárat a betonkerítésen olyan jól el van dugva, hogy szinte lehetetlen megtalálni. A kitörés alatt nem mehetsz be abba a házba ahova a monolit menekül mert azonnal ellenségesek lesznek és kirtanak. A további sztorira csak nagy vonalakban emlékszem: A Radarról bejutsz a pripjati csatornarendszerbe, amelyen keresztűl eléred a várost. A csatornarendszer egy iszonyatos labirintus és persze világítás sincs mindenhol. Sokan itt adják fel a játékot. Én szereztem egy térképet (netről), de még annak a segítségével is szoptam rendesen. A Pripjati eseményekre nem nagyon emlékszem de talán ott találod a dekodert az erőműben lévő ajtóhoz? Az erőműben vagy a katonasággal vagy a Duty-val harcolsz eggyütt, kb ezer mutáns támad több hullámban meg monolitosok is. Átjutsz az erőmű hátsó udvarába, ott egy kis tankvezetés után harcolsz még egy kicsit aztán a Generátor pályán valamelyik haveroddal (Ghost vagy Guide?) találkozol aki kikodolja az X2 labor ajtaját és ott hosszú bolyongás meg harc után kikapcsolod a Zónát tápláló generátorokat. Egy teleport átvisz egy teljesen békés Generátorok pályára a temetőben találkozol a haverral és megbeszélitek milyen fasza csávók vagytok. Vége. Teleportálsz a Cordonba, Szidorovics bunkerébe és játszhatsz freeplayt amiben elég sok új küldetés van, újra bejárhatod a Zónát, az eldudosott cuccaidat meg a kocsit természetesen megtalálod.
Megtenné valaki, hogy spoilerben elmeséli a sztorit onnan, hogy a mutáns kinézetű izé cuccaiért kéne mennem és elvileg utána az X10-ben. Sajnos most lett elegem a játékból. Amikor monolith kb. 20 katonát zúdít rám és szinte instakillel nyomnak le, de nekem a legerősebb sniper puskából nem headshotból kell több lövés akkor azt mondtam elég. RPG-7-tel is öltem, de akkor is ez már annyira élvezetes, mint sajtreszelővel rejszolni a superhuman MI ellen.
Hiába a jó grafika és atomszféra, a 200 CTD és a 1000+ reload után ez már nem öröm, ez már csak szopás. Kár érte...
Le is szedtem, hogy eszembe nem jusson elindítani még véletlenl sem.
Inkább játszok valami olyannal, ami nem több óra szopás után ad 3 bekezdésnyi sztorit és párbeszédet. Wolf Amon Us, reszkess jövök. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.02.15. 01:35:25
Már többször elautóztam ott, de eddig semmi. Nem tudom fejbelőni azt, akit nem látok...
Amikor a Forestnél megyek a papírokért a bányába, akkor találkoztam egy faszival aki elterülve agonizált az aszfalton és rinyált hogy segítsék a bányában lévő barátjának, de mint kiderült a bányában csak egy controller van és egy anomáliákat ami bent tart ameddig nem szedem fel a compasst. Amikor megöltem a controllert és kijöttem eltűnt többet se láttam. Ki az a faszi az a kérdésem? Mert ha megölöm akkor elsötétült a kép és nagyon hangos sikolyokat hallottam.
A másik kérdésem a haveromtól jön.
Constructionnél jár, a dutynak csinál küldetést (help the rest of the duty group "find the duty strike team" után kapta amikor megmentette a dutys csapatot 3 kímérától), de miután segített a faszinak sem ment tovább a küldetés. Elvileg kettő dutysnak kellene lennie ott kettő meztelen burerrel, de csak egy fekszik a földön és egy meztelen burer. Nem tud haladni szerencsétlen a sztorival emiatt.
Én egy fegyvert toltam fel indig az elején, aztán gyűjtögettem, hogy lehessen nagyobbat lépni. Pld AK-ból kikeresem a legerősebbet, amit lehet minnél hamarabb és azt elkezdem tunningolni. Aztán ha sikerült nato lőszerből eleget gyűjteni és van cash, akkor átállok g36-ra. Kb ennyi szokott a taktika lenni.Nem tunningolok szét minden fegyvert ami a kezem közé kerül.
Lootolok és mégsem érzem. Ha kicsit is van 30-40k zsé és elengedem magam, akkor hirtelen leesik 20k alá is. Minden úgy, hogy toolkészletből a calibration és fine nincs, tehát azon upgradeket nem tudom megvenni. Ha lenne az, akkor régen 0 zsém lenne. Persze arra megy a sok pénz el, hogy n+1 fegyverem van, mert így mindig van lootolt ammo, csak a fegyverek kijavítása és fejlesztése volt drága...
De mire kell a zsé benzinen (arra is nagyon ritkán) kívül? Hát van a gameben egy raklap artifact + csomó fullos fegyó a titkos lila rejtekhelyeken, főleg a játék közepétől. Töltényre vagy healre csak nem vered el a pénzt, főleg második nehézségen :D
Mióta 2. szintre levettem a nehézséget és úgy-ahogy megtanultam kocsizni és ignorálom a sidequestek lehetőségét azóta gyorsabban haladok, de nem értem a játékot.
Olyan cuccok vannak benne, amikre nem lehet a zsét összespórolni. 100k feletti tárgyak, 30k-s a mixelő cucc, több ezerbe kerül a recept és nem is tudod mire jók előre... Könnyű szitnen sincs elég zsé, akkor magasaban honnan lenne? Mindezt úgy, hogy ahova visszaspawnolódinak a banditák és katonák azoakt eddig lelootoltam...
2. szinten ezek nem is kellenek a jelek szerint, magasabb szinten meg még inkább nincs pénzed...
Igen, ott volt, csak megint lehetett visszacaplatni. Idő. idő, idő. unalom... Még jó, hogy fegyver volt nálam meg lőszer valamennyi...
Az autó ott fog várni ahol képszakadás volt. Am ja az kicsit idegesítő, de legalább megvan. Én azt hittem első végigjátszásnál hogy odalett biztos az autó, tele volt minden jósággal :)
Kész, asszem most ment el a kedvem. Autózik a labor felé, eszméletvesztés, új helyen magamhoz térés, az autó meg valahol elhagyva.... ...bennea cuccaimmal...
Tényleg eléggé meg van bonyolítva a játék, pár napja játszottam vele és már nem emlékszem pontosan mikor milyen feladatot kaptam.
Pedig akkor a fehér doboz a bárosnak kellett volna. Persze én még csak a Rostoki gyárban lévő földalatti laborba készülök lemenni, de nincs kedvem játszani. Lehet hozzád utána kerűltek azok a doksik valahonnan.
Nem vette át mindent Ennél több volt nálam, de ezek valahogy nálam maradtak. Sidonál is jártam, azóta sem kellett neki, quest sem aktív. Ok, hogy az elején nem juthatok el, de hogy a végén sem...
A barban tarolás sem sokat segítene. Km-es nagyságrendeket kell rohangálni állandóan. Én leparkolok minél közelebb és mehet a móka.
A kék USB-t a játék elején a Proverb nevű fickótól kapod akivel vaddisznókra vadászol. Úgy emlékszem ha az invertoryban van és rákattintasz a tulajdoságainál le van írva hogy a használathoz duplakatt kell. Azt a fehér dobozt (ha Agropromban találtad) a bárosnak kellett volna leadni. Ha a doksik is onnét valók akkor azokat a Cordonban Szidorovics vette volna át. Én nem találtam meg mindet (7 van), de kevesebbel is beérte, viszont rájöttem, hogy ezért valószínűleg nem fogom látni a játék, egyesek álltal titkosnak nevezett egyik befejezését. Én atartalék cuccaimat eleinte a Bárban aztán Yantarban a végén Csernobilban tartom. Keveset autózok mert a hajam égnek áll az irányítástól. Na jó ez nem autószimulátor. Mivel nem sokat hajtom a kocsit mindig elég volt a benzin amit a pályákon találtam. A fast travel csak ebben a verzióban került bele a modba, azért ilyen. Az elején nem juthatsz el akárhová mert összezavarodna a történet ha egy későbbi pályán renitenskednél.
A játék azért hosszú, mert hosszúvá és idegőrlővé teszi magát, szeritem teljesen feleslegesen. Mik a fő bajok?
Aki nem akar fast travelozni ne tegye, de hogy ezt nem tették bele, mint épeszű lehetőséget azon tényleg csak pislogok. 2017-ben adták ki az ég szerelmére és nem 1997-ben...
Nekem eddig úgy 50 órám van benne alsó hangon, de ebből 40 óra szerintem az utazgatás, reaload és relaunch volt. (Eddig kb. 200-szor omlott össze a játék, hiába állítottam vissza alapra mindent.) A játék lényegében az unalmas dolgok miatt hosszú. Ha lenne fast travel és 2. szinten kezdem, akkor 15 órám sem lenne benne...
A hosszúság másik oka pl. az X18 és USB kulcsoké. Ha neten nem nézem meg soha nem jövök rá, hogy mountolni kell, mert nincs rá egy hangyafasznyi utalás sem. Kimountolni nem lehet, mert láthatatlanok. Akkor halkan kérdem én miért nincs automount, ha ugyis 0 hely és 0 tömege van...? Ha a fegyver automount-os, ha beteszed inv-be, ha éppen nincs kézben fegyver, akkor ezt miért nem csinálták meg? Mert úgy tűnik, hogy meg lehet.
Hogyan lehet ekkora játéktechnikai hibákat bennehagyni a játékban? Ezekkel sokkal jobb lett volna, de ez kezd egy gyenge közepes felé tendálni...
És temérdek ilyen idegesítő apró hülyeség van benne. Olyan primitív dolgok, ami miatt pl. a Fallout 1 részét nem toltam végig. Néha azt érzem, mintha 1997 előtt lennék a játékban, mert az akkori hiábkat látom a játékban. Elismerem a modderek munkáját (én is csináltam), de ilyen szintű hibákat nem értem, hogy hogyan nem vették észre, amik alapvető koncepcionális hibák.
Nálam az nem érv, hogy az alap Stalker idején nemigen volt fast travel még (asszem), de ha megcsináltlák úgy, ahogy most benne van, akkor miért nem paraméterezték ügyesebben...?
Akkor egy folyamatos és jó játékélményt kapnék. Így meg már párszor volt, hogy káromkodtam és órákra letettem a játékot, mert egyszerűen nem bírtam idegekkel az éjszakai autózást és a többi ökörséget. Leültem könyvet olvasni és megvártam míg reggel lesz... ...ja, merthogy wait opció, na az sincs benne...
Éjjellátót meg feleslges venni, mert az ellenfél jobban lát szabad szemmel sötétben, mint én azzal...
Az időjárás is vicces. Sokszor éjjel 3-kor világosabb van, mint napközben délben nappal. Elhiszem, hogy valakinek hangulatos a szürke Csernobil, de nagyon túl van tolva. Főleg, hogy az ellenséges katonáknak mindent látó szeme van. A banditák és a többiek meg hozzájuk képest süketek és vakok.
Stb. stb.
Nagyon rosszul van "paraméterezve" a játék. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.01.29. 08:26:50
So, volt ez még az X18-ban. Akkor duplaklikkeltem két USB-t, amik láthatatlan mountban vannak azóta is. Az X18-ba lehet, hogy visszamegyek, de nem tudom, hogy mit nem találtam meg. Ezek vannak nálam. Számomra furcsa, hogy egy rakás quest tárgyat nem kért el senki tőlem...
Az 5.56-os Sniper puska mellett levő doboz sem tudom, hogy mire jó, ezért nem adtam el.
Elég szép fegyvergyűjteményem van, hogy ne kelljenen lehetőleg lőszert venni, hanem azt a fegyót kapom, ami kell és van lőszer. Csak emiatt mindenhova auótval kell menni és ez néha egészen idegtépő. Este szart sem látni, mert a fejlámpám (!!!) erősebb, mint a koszos Lada fényszórói... Az autóvezetés sanszosan azért nem került bele régen a játékba, mert egy rémálom. Minden szarban elakadsz, stb.
Mivel ennyi cuccod van lényegében mindenhova kocsival kell menni ---> Minden tankolás 1000 zsé. Hiába csinlom takarékosan, akkor is. A fast travelre rájöttem, nem társat szerződetek, hanem az a fast travel. Pénzért. Egyirányúan.. Mindenzt 2017-ben...
Mekkora játéktechnikai ökörség ez...? Komolyan mondom, hogy a fejemet fogom... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.01.29. 08:11:45
Gondolom aktiváltad a kék USB-t miután megkaptad? Én eddig 4 pontot szereztem de forumokon mások is panaszkodtak, hogy valami nem stimmel a pontozással. Jó cuccokat én se tudok venni, mindik a legszarabb páncélokat hordom és álltalában úgy lerohad, hogy mire észbekapok már javítani se lehet. :D
A sok lootolás ellenére olyan 40k pézem van. Honnan telik az embernek a 100k-s vértre, a 30k-s mixelő dobozra, a receptekre, az upgradek-re, a jobb detekorra, stb. Számomra egy rejtély.