Lehet sétálni. Ha nincs nálad lõfegyver, akkor egészen közel jön a kamera a karakterhez és sétálni fog. Csak mivel én boxos kontrollerrel játszom nem tudom mi neki a gombja. Kontrolleren a bal ravaszt kell lenyomni és akkor hozza ezt be. Ha van/lesz nálad lõfegyver akkor is ezt kell nyomni, szintén sétál így a karakter, de ilyenkor már célozni is fog. De megoldható ez is. Nem kell kijelölni a fegyvert az inventoryban és akkor nem teszi azt.
Elég hangulatos így mászkálni. Tipp: Ha belsõ terekben vagy és futsz, nem csökken a stamina. Ezt jó dolognak tartom.
Bevetettem a SWAT osztagot. Csak úgy próbaképpen lássam mit is jelent ez. Rádiózás után szinte azonnal ott termett három darab felfegyverkezett golyóállómellényt viselõ rendõr. Shotgunnal felszerelve mindegyik. Õk már nem csak közelharcba bocsátkoznak, mint a társak, hanem messzirõl is szedik le a zombikat. Nagyon erõsek. Kényes szitukban nagyon hasznosak lesznek. Viszont csak nagyjából olyan 5 perc idõtartamig vannak velem, aztán eltûnnek. És legalább 30 perc vagy több mire újra be lehet vetni õket.
Van egy iszonyat erõs nagydarab kövér speciális zombi. Kocsival próbáltam legalább hatszor elgázolni, de semmi baja nem lett. Gondoltam akkor jöhet a tüzérségi támadás, de a szemétje kimozdult a körzetbõl. Bezzeg én kaptam belõle, majdnem bele is haltam. Aztán shotival végül sikerült leszedni. Kemény mert háromfajta támadása van. Az egyikkel rohamozva támad és úgy fellök, hogy elrepülsz. A másik mikor közel vagy hozzá a hasával arrébb taszít, ettõl is leesel a földre. A harmadik meg mikor egy jó nagyot rácsap a földre és ez egy kisebb területen belül olyan földrengés szerûséget okoz.
Mikor a kocsival próbáltam elütni a kocsinak kipukkant az elsõ gumija, onnantól kezdve a felnin ment és szikrázott szépeket.
Aztán van egy újabb speciális zombi is ezt nemrég adta be a játék. Ezt könnyû kinyírni, legalábbis én egy fejlövéssel megtettem, de ezután szétrobban és gázfelhõt ereszt ki magából. Szóval közel menni nem ajánlatos hozzá.
Amúgy végre sikerült elegendõ építõanyagot találni és így elkezdtem a fejlesztéseket az alap táborban. Fejlesztettem a lövésztornyon. Ez ahogy láttam ad bónuszt minden táborban lévõnek a fegyveres képességeire. Meg még két dologra, fõleg bázisvédelemre. Kell is mert idõnként megszokták támadni a zombik, hordák a bázist is. Másznak át a falakon, elég kemény, de a sok túlélõ azért leveri õket. Néha én is visszamegyek besegíteni nekik.
A másik fejlesztés a workshopot érintette. Ez többek közt arra is jó, hogy a bázis elõtt parkoló kissé lerobbant kocsikat helyrehozza. Idõre megy, tehát nem rögtön, de szépen javulnak majd.
Kéne még a veteményest fejleszteni a jobb kajautánpótlás miatt, majd jöhetnek a spécibb dolgok, mint könyvtár és egyéb. De ugyanakkor majd jó lenne a másik városban is megépíteni a bázisom, de elõször itt szeretnék alaposan berendezkedni. Egyelõre jól haladnak a dolgok. A morál ismét jó, a társak szépen fejlõdnek, most már egyre kevesebb az alapszintû társ. Próbálok mindenkit igénybe venni.
Annyit teendõ van, hogy szinte nincs is megállás. A nappali és az éjszakai kalandozásoknak is megvan a maga hangulata. Ja meg vissza fogok még menni a játék kezdõhelyére is a kempingbe. Kihagytam néhány sátrat, faházat, meg az úton visszafele is vannak elhagyatott farmok, erdészházak és egyéb lakhelyek. Ezeket utólag bepótolom.
Ahogy láttam a térképen van még egy nagyobb település. Kíváncsi leszek az milyen stílusú. Nem lenne rossz, ha valami nagyváros jellegû dolog lenne, bár nem hiszem, hogy beillene ebbe a környezetbe. Majd kiderül.
Fuuuu annyira nagyongigamegajó ez a géme! :D
Kérdés csak úgy sétálni mint házon belül lehet valahogyan? Már nyomkodtam mindent, de nem találom, ha van ilyen funkció!
kasa86:elindítod a játékot és nyomsz egy Alt+Entert.Utánna beállítod 16:9-re és 720p-re.Azt a WindowedBorderlessGaming progit elindítod.Miután elindult a tálcán lévõ progin nyomsz egy jobb klikket.Ott lesz egy olyan, hogy Open Game settings.És a Resolution-ba beírod a monitorod felbontását.És kész is!
Teljesen egyetértek Árnyvadász úrral.Erõsen a legjobb zombó játék eddig a piacon.A fene coop azért hiányzik mint a falat kenyér mert baráttal sokkal jobb lenne,de majd a következõ projectjüket kivárom. Addig meg ahogy nézem lesz mit tenni itt is.
Meg lehet szokni...a lényeg, hogy a gyors egérmozdulatokra elég hülyén reagál, de ha lassan mozgatod, akkor nincs vele gond...
Azért NE felejtsük el, hogy ez még nem a végleges verzió....csak gondolom kell a lé a fejlesztõknek ezért kiadták ezt az Early Access verziót...
D pad lefelé nyílat nem sikerült nekem megtalálni a billentyûzeten, pedig végignyomtam az egészet.
És az egérke? Arra is sokan panaszkodtak, hogy egyik irányba gyorsabb, azt is be lehet már faszán lõni? No mind1, letöltöm:D nem bírom... aztán majd jelzem a gondjaimat:D
Lõfegyverek nem használódnak el. Azokba csak a hozzájuk való lõszert kell beszerezni. A közelharci fegyverek mindenképpen tönkremennek egy idõ után. Attól függ mibõl van. A fa anyagúak hamarabb, a fémek késõbb. De nem gáz, mert van belõlük bõven.
Csak pár példa: Hokiütõ, baseball ütõ fa/fém, lapát, csavarkulcs, autószerszám, bot, rúd, golfütõ, csõdarab, ásó, krikett ütõ, macséta amik így hirtelen az eszembe jutnak, de van még bõven.
Macsétával már vágtam le kart is. No meg három besorolás van, ütõ, zúzó, vágó fegyver és ezekre lehet specializálódni. Csak el kell érni a megfelelõ szintet hozzá.
Látom magyarosítani tök egyszerû,talán neki vág valaki a honosításnak!
Köszi ha tudsz angol helyett Magyarul hogyan lehet beállítani a képelcsúszást nagyon örülnék sajnos Angolul nem tudok :( A jobb,és a bal sarok csúszott el kisebb lett a kép amit látok a naplóm fele kilógna a monitorból ( Elõre is köszönöm a segítségeket.
Multi az hazavágná. Csak egymást ölnék le a játékosok. A Co-Op az már jobb, de mivel ilyen igényes RPG jelleggel van felépítve a program, emiatt elég nehéz lenne beleintegrálni. Ez a játék inkább olyan, mint a Skyrim, csak zombikkal. Egyjátékosan ez tökéletes.
Amúgy is ott vannak a társak, egy csomó túlélõ npc akik megmentésre várnak. Nem igazán érzed egyedül magad. Tök olyan, mintha egy multis játékkal játszanál. Arról nem is beszélve, hogy lehet köztük váltogatni, így sokkal színesebb az egész.
Megpróbálom jól érthetõen leírni. Szóval elõször is a futár hívása 10 influence pontba kerül. Egyszerre egyet lehet hívni, de egy kis idõ eltelte után lehet megint. Nálam a kontroller D padjának lefele gombjával hozza be a Radio Assistance menüt. (Sajnos billentyûzetrõl nem tudom melyik.)
Itt látható mik azok a dolgok amihez kell rádiósegítség és mennyi influence pontba kerülnek. Itt van az outpost emelése is. Azt is innen tudod elérni. Visszatérve a futárra, itt azt is látod, hogy 1 futárt tudsz küldeni, de bizonyos idõ múlva (vagy ha szabad lesz még valaki, nem tudom pontosan) megint igénybe lehet venni. Ebbõl a menübõl mindenképpen látni fogod.
A dolog lényege pedig az, hogy elmész egy helyre, legyen az ház, benzinkút, raktár, posta akármi és ott ha van zombi azokat kinyírod, vagyis biztosítod a helyet és már igénybe is lehet venni a futárt. Ha nincs zombi akkor meg egybõl, de ezt a karaktered is mondja, hogy tiszta a terep. Mindig mondja Õ is, társad is ha van veled, hogy mik vannak és a felsõ sarokba a képernyõre ki is írja a program.
Aztán ha megtörtént a hívás, a futárt nyomod tudod követni a nagy térképen. Zöld pont ami mozog és érkezik a célterülethez. Ha esetleg elkapják a zombik útközben (bár ez közeli távnál szerintem nem valószínû), azt is látni fogod a térképen és oda lehet menni segíteni neki. De Õ is mindent lerádiózik. Egyedül is szépen elvégzi a dolgát.
Nálam csak egyszer kapták el, de mint írtam az is csak azért volt, mert szegénynek át kellett szelnie az egész térképet.
Pár tipp még: Gáztartályokat fel lehet robbantani. Csak lõjetek bele fegyverrel. A társaid mindig mondják honnan jönnek zombik, ha a közelben vannak. Katonásan teszik, pl. 3 óránál zombi meg ilyesmi. Vagy hátunk mögött zombi, szembõl stb. De a kis térképen a bal alsó sarokba is be vannak jelölve. Ha sárga, akkor csak mászkál, ha bepirosodik, akkor már észrevett és támad.
Futárra még annyit, hogy nemcsak a bázishoz szükséges cuccokat viszik el. De célszerû inkább a ládás cuccokat rájuk bízni. Persze Te is cipelhetsz ilyen ládákat, ilyenkor a hátizsákod mérete is megnõ, onnan látod, hogy felvettél ilyet.
Köszke! Ezek szerint a futárt csak oda tudok hívni, amit egyszer már 20 a csaj már felfedezett és megjelölt és én kipucoltam a helyet?
Még egy kérdés: Jelenleg a templomban van a bázisom és húztam fel egy alvó helyet és egy mûhelyt(alap szinten vannak). Az elhasználódott fegyvert pl. csõ nem tudom javítani? Vagy hogyan is van ez a javítás?
Rádiószobára rámész és a kis térkép felett ott lesznek zöld ikonok. Azok közül kell kiválasztanod az egyiket és akkor a csaj elkezdi neked keresni a térképen hol lesz az a hely, ahol a keresett cucc megtalálható. Idõbe telik, azt hiszem olyan 9 perc. Aztán szól és a térképen is bejelöli, kis zöld nagyító az ikonja.
Outpost csak annyi, hogy lerak a játék neked egy széfszerûséget. Ha házba csinálod akkor az egyik szobába, ha kint a mezõn, akkor csak oda. Ezt a területet második szinten el is lehet aknásítani. Védelem céljából. A bástya ikon az jó, aztán ez zöld lesz, amint megcsináltad rá az outpostot. De ez 50 influence pontba kerül. És figyelj arra, hogy akkor engedi amikor nincs zombi a közelben. Szóval biztosítani kell a helyet.
Lehet karakterek közt insant váltani. Legalábbis azok közt akikkel baráti a viszonyod és épp ráérnek, tehát nem küldetésen vannak. Megnyitod a karakterlapot és ott kiválasztasz egy másik karakter és billel nem tudom de nekem a kék X gombot kell megnyomni és azonnal belebújok a kiválasztott karakterbe.
A játék idõnként nyomja ezeket az infókat csak nagyon résen kell lenni. Vagy a töltõképernyõn figyelni amit ír, meg van egy how to play szekció is a menüben, lehet abban is benne vannak ezek.
Igen, roppant ígéretesnek tûnt már amikor az elsõ infók kijöttek róla. The Last of Us után konzolra akartam megvenni, de most már én is megvárom a PC végkifejletet. :)
Hát basszus annyit tudok mondani Neked is meg másnak is, hogy ez eddig a legjobb zombis játék a piacon. Csak lesek ki a fejembõl mik vannak ebbe. Most kíváncsiságból elmentem a másik városba, de az tényleg város. Szupermarkettel, óriási kõházakkal és még egy baseball pálya is van.
Komolyan nem hittem el. Annyira faszán ki van dolgozva minden, hogy nem igaz. Bejárható terület meg iszonyat nagy és mindenhol van valami amit megéri felfedezni.
Itt már a kormány embereinek csináltam egy küldetéssorozatot és cserébe kérhetek tõlük:
SWAT csapatot támogatásnak. Kész bazdmeg. Lehidaltam. Mindezt 30 influence pontért, de még nem próbáltam ki. Majd, ha olyan lesz a szitu amihez kell bevetem.
A nagyváros már durvább volt, de már akár át is tudom egy hatalmas raktárba költöztetni a csapatom, csak kell még építõanyag és azért a kisvárosi bázist is szeretném fejleszteni. Meg amúgy sem hajt a tatár.
Közben megint lett egy újabb zombifajta. Ez is speciális. Állandóan adagol valamit a játék. Például fegyverekbõl lehet már gránátvetõm (kibaszott jó), macséta és smg is. Csak gyõzzem tölténnyel, de a shotgun is hatásos. Eddig abba csak lõszert találtam, de a nagyvárosban sokkal több cucc is van, így ezeket a fejlettebb fegyvereket innen szereztem be.
Szegény társamat képes voltam ide elhívni rádión, hogy szedjen össze némi cuccost. Átszelte a fél megyét (szegény) gyalogszerrel miközben kétszer is elakadt a zombikban, de mindkétszer segítettem neki az új mustangommal. Másodjára már leverték elég keményen, még jó hogy a közelben voltam és beáztattam a sportverdát a zombik vérébe.
Ha ezt év végére tényleg kipofozzák, én azon sem csodálkoznék ha ott lenne az év legjobb játékai közt. WarZ, DayZ, Dead Island meg hasonló cuccok labdába se rúgnak. Itt valami csoda történt játékfejlesztés címen. Tényleg értetlenül állok a dolog elõtt.
Köszi az ötleteket! Sajna nekem a futár hívása valamiért nem engedi vagy lehet valamit rosszul csinálok... Tabbal kitallózom bázist és ott a rádiószobát, de csak infót tudok kérni nyersi helyekrõl...:( Küldi függõ vagy mi? Az outpost se világos, hogy hogyan is megy ez, mert kipucoltam egy házat ahol voltak túlélõk és a térképen egy bástyával van jelölve(gondolom ez lenne az), nos hogyan tudok ebbõl outpostot csinálni?
Jó volna, ha a kocsikba lehetne pakolni cuccot(matikat) vagy instant lehetne karakter választani és nem kéne mindig odamenni egyhez és úgy választani...
Kocsikkal lehet dudálni. Figyelemfelkeltésre kiváló. Amikor a kocsit otthagyom az út mentén, mire visszamegyek hozzá, jó pár zombi lengi körül. Ezt többször is megfigyeltem.
Poén:
Sikerült az elsõ kocsimat felborítani teljesen. Abba már bele se lehet szállni többet. Illetve sikerült felrobbantani is egyet. Kurva gyorsan hagytam el én meg két másik társam akik velem voltak. Jó nagyot robbant és a közelébe lévõ zombik szépen repültek a légnyomástól.
Más:
Lassan az összes kocsit leamortizálom a környéken. De ha jól láttam lesz lehetõség javítani õket. Mondjuk azért találok újabb típusokat is, illetve új fegyverek, újfajta zombik is vannak. Gondolom ahogy egyre jobban fejlõdök, úgy adja be ezeket. Bár még mindig a kisvárosban tanyázom. Meglett a második outpostom is. Egy arra alkalmas házban húztam fel. Viszont kérnek másikat is, csak ehhez fejleszteni kéne a workshopot, csak ahhoz meg kéne az alapanyag. Azt épp mostanság gyûjtögetem be.
Tervezem egy másik településre is ellátogatni, de annyi küldetés van itt is, hogy alig gyõzöm csinálni. Azt meg direkt kifigyeltem mi történik, ha hívok rádión egy futárt aki begyûjti a cuccokat. Megvártam ott, ahova hívtam és mikor elindul a bázisról még a térkép is jelzi egy zöld ponttal éppen merre jár. Fut egyébként.
Mikor odaér a helyszínre szépen odamegy a szekrényekhez, fiókokhoz, hûtõhöz épp amiben a cuccok vannak és keres. Állat! Közbe beszélni is lehet vele. De a cselekedetit látod a képernyõn is, mert rádión Õ is leadja ha elindul, odaér, visszamegy és látod azt is, hogy mikor visszaért milyen cuccokat szerzet és az mennyi bónuszt ad a bázisnak.
Nem szar mi?
Ja meg voltam egy sziklás részen is. Olyan kis hegyféle, tetején egy kilátóval. Egész közel van a városkához és onnan sniperkedtem kicsit a zombikra. De a cél igazából a körbenézés volt.
11 órám van eddig benne, de szerintem sehol nem tartok. Nem lesz rövid az biztos.
na hogyha valaki állított ezen az .xml fájlon töltse fel legyen szíves,fene se érti,annyi kombináció van benne
mint a Far Cry 3-ban,ott is dinamikus a környezet,nincs semmi lescriptelve elõre,ettõl élvezetes a játék.volt olyan hogy a tigrisek elintézték helyettem a piszkos munkát
Némi kiigazítás az elõzõ kommentemhez: A legegyszerûbb módja annak, ha az ember nem akar azzal foglalkozni, hogy begyûjtsön a Call for Scavengers parancs ami 10 influence pontba kerül. Ezt egymás után többször is ki lehet adni a különbözõ házakban amit már biztonságossá tettünk. Lily szépen kiküldi egy szabad embert a célra és az elvégzi helyettünk ezt a munkát.
Ed a játék egyik kezdõ karaktere a játék legelején megsérült.Elég komoly sérülést szerzett, amit csak orvosi ellátással lehet kezelni. Tegnapi játékom során felfedezõ utat tettem a hegyvidéken és közben belebotlottam egy túlélõcsapatba. Egy teljesen omladozó állapotban lévõ kétszintes nyaralóban húzták meg magukat. Köztük volt egy orvos is. Ott besegítettem pár dologban, aztán eljöttem.
Ma meg muszáj volt kaját, gyógyszert keríteni, mert a készletek lemerülõben voltak és nem ezekkel foglalkoztam. Meg összefutottam az éppen küldetésen lévõ társaimmal így zombikat is irtottunk. Volt, hogy négyen is egyszerre! A házakba meg küldtem a futárokat, hogy szedjék össze ami megmaradt.
Hazaérek a csapattal és erre a következõ kép fogad: Ott az orvos Ed mellett és sikerült kigyógyítani a betegségét. Ez nagyon jó hír volt számomra. A morál is jelentõsen nõtt ettõl és a begyûjtött készletektõl. Az már csak hab volt a tortán, hogy elkészült a +8 ágyas pihenõ hely is.
Egy nagy baj van: Kurvára bevonzós a gém! Alig lehet otthagyni, annyira hangulatos ez a világ.
Jó olvasni milyen lehetõségek vannak a játékban.Köszönöm Árnyvadász az ötleteket, tippeket. A képernyõ "elcsúszás" hibára itt a megoldás:
Erre megoldás az Outpost. Azt bázistól messzebbi helyen lehet felhúzni és amit oda beraksz azt úgy kezeli a játék, mintha elmentél volna a bázisra és ott lerakod. Meg ez arra is jó, hogy utánpótlási vonalként is szolgál, ha kifogytál valamibõl, akkor innen feltöltheted magad.
Eldobni nem lehet. Megsemmisíteni igen. Ekkor felszabadul hely az invetoryban. Ha ketten mentek és a másik embernek akarod odaadni amit találtál, akkor ne vedd fel, válts köztük és a másikkal tedd azt.
Csomagok esetében meg hívd rádión Lilyt és küldi az embert érte.
Egyébként megfigyeltem, hogy nemcsak a mi karakterünk (akit éppen irányítunk) tesz be a közösbe. Akik éppen küldetésen vannak azok is hoznak be cuccokat. Lõszert, gyógyszereket, fegyvereket. Ez nagyon jó, mert így olyan dolgokhoz is hozzá lehet jutni amit esetleg a mi karink nem találna meg.
Meg van még két lehetõség cuccok tárolására. Az egyik, ha a házban hagysz valamennyit, késõbb jól jöhet még. Másik pedig, ha a szomszédságban lévõ túlélõknek (más bázisok) is van tárolójuk. Oda is el lehet rakni ami szükséges.
Sõt vannak küldetések amiben, ha segítesz másokon, visszakíséred az otthonába az illetõt, akkor ott baráti alapon a tettedért a felhalmozott készletekbõl elvehetsz. Nekem van lõszerutánpótlásom a közeli településen, de a bázistól azért távolabb.
Sajnos az inventory mérete nem túl nagy. Ha a hátizsák nagyobb is az csak a cipelhetõ súlyhoz ad bónuszt. Meg idõvel a karakter is fejlõdik és nehezebb tárgyakat is eltud cipelni. Igaz az inventory akkor is korlátozott marad.
Engem mondjuk az idegesít hogy nem folyamatos a képmozgás.Ha lelassítom az egérérzkenységet,akkor a vizszintes forgás lelassul,a függõleges marad ugyanolyan gyors.A karakter mozgása is szaggatott kissé.Sokszor meg azt se látni hova ütök,csak vaktában nyomkodom az egérgombot diablo stílusban.A Dead Islandban legalább kézre,lábra,fejre oda lehetett csapni rendesen
Arra nem jött rá valaki, hogyan lehet a megtalált cuccot pl. eldobni, hogy embert lehessen hozzá hívni? Mert egyesével visszarohangálni a bázisra elég gáz...:(
Azt csinálsz amit akarsz. Egyáltalán nem nehéz a játék. Jó nagy hülyeséget kell csinálni ahhoz, hogy valakit elveszíts. Lehet zombimészárként, lazán játszani is. Kocsi nagyon jó erre. Vagy gyalogosan is, mert rengeteg fajta fegyver van. Teljesen rajtad áll hogyan játszod. Arra kell figyelni, hogy legyen megfelelõ ellátás a táborban, de arra meg kiküldesz embereket, hogy szedjék össze azt, Te meg addig randarílozhatsz. Rádión megkéred Lilyt, hogy mérje be neked merre van gyógyszerkészlet, nyersanyag építkezéshez, lõszer stb, aztán mikor megvan vele szól neked. Majd odamész bejelentkezel, hogy itt vannak a cuccok és hívod az embert, Lily meg küldi. A nagy zombiírtás közben meg idõnként hazaugrassz feltölteni a lemerült készleteidet. Vagy felhúzól egy Outpostot és akkor még a bázisra sem kell visszabaggyogni.
Ugy volt hogy én is megveszem a játékot de a kommenteket olvasva inkább lemondtam róla !
Ez nem az a játék amire én vártam azt hittem egy jó gyilkolós zombis játék lesz ahol azt csinálsz amit akarsz hát nem ugy lett.
Kezdve hogy itt már permadeath van figyelni kell mindenre ésszel kéne játszani és ügyelni minden apró lépesédre !
Tudod ki fog itt óvatoskodni meg minden szarra figyelni mindegy legalább a pénzem megmaradt !
Viszont a képbõl le maradnak részletek így viszont 1080p beállításon minden látszik csak a karakterem egy kicsit meg van nyúlva
Mindenféleképpen érdekes a monitor information részlegében a menüjébe amit egy gombal tudok elõ hozni a monitoromon Current Settings 1920x1200 60Hz mutatott viszont ha lejjebb veszem 1920x1080 ra akkor azt az értéket mutatja. Akkor ezek szerint a 2160p az a 1920x1200 felbontás teljesen meg kavarodtam XD
Köszi a hosszas kielégítõ választ részletgazdag,és tanulságos szóval még egyszer köszi. Olyan érzésem volt mint amikor kezdtem,hogy az Alan Wake játékkal játszom az a erdõs dimbes dombos hely,és a fák,illetve a környezet nagyon hasonlított rá. A monitorom 1920x1200 felbontást tud natívan. Viszont találtam olyat,hogy 1080p felett is van beállítás Resolution 2160p az mekkora felbontást jelent ott tû éles a grafikám,és a monitorom információs részlegében a felbontás 1920x1200 van pedig a Aspect Ratio az 16:9 es a monitorom 16:10 ha jól tudom nem 16:9 en 1920x1080 lenne a max felbontásom viszon amit bír,és a Natív eredeti felbontásom az a 1920x1200.
-Vigyél magaddal egy tapasztalt társat, lõfegyverrel/közelharcival -Nálad legyen stamina/életerõ csomag, fegyverek, csali* és molotov -Lõfegyverre szerelj fel hangtompítót -Molotovot használd ott, ahol sok zombi van egy helyen. Azonnal öl. -Messzire a bázistól csak kocsival menj és mindig hagyd a közelben -Figyeld a térképet, jelzi a közelben lévõ zombikat -Speciális zombik ellen vigyél megfelelõ cuccokat -Házakban a kereséskor inkább a lassabb opciót válaszd, mert: A gyors keresés sokkal nagyobb zajjal jár és odavonzza a holtakat
-Kerüld el a következõ szitukat:
1. Hordával sose kezdj ki gyalogosan. Túlerõben vannak, gyorsak és ha nincs kocsi a közelben esélyed sincs elfutni elõlük. 2. Ahol sok a zombi egy helyen, mindenképpen vigyél magaddal társat, mert egyedül nem biztos, hogy letudod õket gyûrni.
*Csali: ébresztõ óra, beszélõ baba, petárda. Ezeknek az a haszna, hogy elcsalja a zombikat. Leköti a figyelmüket egy ideig. Csak el kell dobni.
Mindig csak annyit vállalj be, amit biztosan meg tudsz csinálni. Felesleges kockázatot ne vállalj.
Nagyjából ennyi.
Olyan biztos nem lesz, hogy az elvégzett feladatok elvesznek. Szerintem itt csak arról van szó, hogy az a karakter aki meghal az onnantól többet nem lesz már elérhetõ. De az összes többi igen.
Amiatt kellemetlen, ha meghal egy karakter, ha tapasztalt volt. Mert abba sok óra kell, hogy a különbözõ jártasságokban egyre jobb legyen. És az nyilván érvágás, ha egy ilyen jól "felépített" karakter elvész örökre.
De ez sem probléma, hisz úgy is folyamatosan váltogatod õket. Illetve van sok olyan is akik alapból extra képességekkel bírnak. Példaként az egyik jártas a lõfegyverek használatában, mert katona volt korábban.
Inkább talán az a szar egy karakter elvesztésében, hogy ha hozzád nõtt a játék során, megszeretted, akár a beszólásai vagy csak simán külsõ szimpátia alapján, akkor rossz érzés, hogy bizony Õ már nem jön vissza.
De mint írtam korábban is, ha ésszel játszol és kerülöd a komoly konfliktusokat, akkor ilyen problémád nem lesz. Na meg az is kérdéses, ha párban mászkálsz és a másik AI által irányított társ életben marad harc közben, akkor a nálam történt eset alapján megment. Persze, ha Õ hal elõbb akkor nincs aki megmentsen.
De nem tudom pontosan ez miként mûködik, csak a saját tapasztalatom által megélteket írtam le fentebb.
Még az jutott eszembe, mint veszély forrás, ha esetleg a késõbbiek folytán más túlélõ közösségekkel harcra kerülne a sor. Hisz azoknak vannak lõfegyvereik is. De ezt nem tudom a készítõk mennyire dolgozták ki. Annyi bizonyos, hogy több túlélõ csoport van és lehet hozzájuk is menni küldetésért. Építeni a viszonyt, barátságot. Aztán a késõbbiekben ez mennyire hat majd ki a saját bázison berendezkedett emberekre...
Ez majd kiderül, ha tovább játszom. Egyelõre ott még nem tartok.
Nem lehet,hogy olyan opció van benne mint a Far Cry 2ben mikor a végét járom jön egy társ,és megment vagy is túl élem mindenképp? Vagy tényleg bele ölök 10 órát egy félre siklás miatt meghalok,és az a 10 óra játék,és feladok amiket elvégeztem 100%an törlõdnek? Csak azért kérdem,hogy tudjak mire számítsak. Vagy olyan van be építve,hogy ha meghalok akkor valaki másnak a testébe bújok a menedék házba,és folytathatom tovább. Segítségeteket elõre is köszönöm,és jó játékot kívánok mindenkinek :)
Megvolt az elsõ karakter halálom, de csak majdnem. Egy tapasztalatlan nõcskét választottam ki, velem a seriffkalapos ürge jött, aki igen jártas, de a program még vele nem engedett menni. Talán egyszer neki is elnyerem a bizalmam.
Mentünk árucserére. Egy közeli területen élõ fickóval kellett találkozni egy elõre meghatározott helyen (amit a játék váltogat, tehát mindig véletlen hova rakja le a találkozó helyét, játékból kilépés esetén) és lebonyolítani az üzletet. Õ kaját és némi nyersanyagot ad, mi lõszert.
Ez lett volna a biznisz, de útközben megálltam a kocsival egy zombikkal megszállt ház elõtt. Amúgy is kérték az otthoniak, hogy sok a fertõzött terület és emiatt a hangulat sem épp felhõtlen, akkor hát tegyük ami a kötelesség.
Kocsival halálra gázoltam a két sivítót, majd a többi átlag zombit. Bementünk a házba, meg is kaptam a jutalmat, miszerint fertõzött terület felszámolva. Minden ok. De akkor kutakodni támadt kedvem. Az egyik asztalfióknál baromi nagy zajt csaptam (gyorsan akartam végezni) és erre jöttek a zombik szépen a ház felé. Aztán egyre több, ajtón, majd az ablakon, ablakokon keresztül, de már egyre több és mellé még egy Feral zombi is. Kétszer kerültem a csajjal padlóra, de gyors A gomb nyomogatásra sikerült felállni és már csak pár Z lett volna, mikor az egyik lenyomott, onnan már nem volt felállás.
Azt hittem innen akkor Sanyi ennek a csajnak, de nem ez történt. A következõ kép, miután a képernyõ elsötétült és jött a loading screen, hogy a csaj ott van a Safehouse-ban és üdvözlik a többiek, de az élete drasztikusan le van esve.
Szerintem csak azért élte túl, mert volt velem a fickó és az hazavitte. Ha egyedül vagyok ez tuti halál. Mondjuk ezért a csajért nem lett volna kár. Elsõ küldetésem volt vele. Sose használtam elõtte, még társnak sem.
minek csinálna bárki is mouse meg bill fixet, mikor jön a hivatalos billentyû egér támogatás?
Kipróbáltam én is ezt a mûvet. Egész játszható gamepad nélkül is. Az egér kezelés érdekes néha, nem egészen követi az egyenes mozgást. Ide is igazából egy, a Dark Souls-ban látott megoldás elég lenne. Próbáltam bemásolni, de akkor meg a görgõn kívül semmi sem mûködött játékon belül. :) Nyilván kéne ezt-azt módosítani benne. Egy hozzáértõ ember szerintem max 1 óra alatt összedobná a mouse fixet, és az állítható billentyûket azzal a módszerrel
Kétszer voltam a halál torkában az egyik legfejlettebb karakteremmel, de megúsztam szerencsére. Szóval eddig senkim se halt meg. Ezért nem írtam róla.
tutituti: Zombik újratermelõdnek. Mindig van kihívás így.
Szerintem, ha az igazán veszélyes helyeket, mint zombi gócpont megtisztítása vagy zombihordákkal való harc, elkerülitek vagy okosan oldjátok meg (kocsival, két karakter jól felfegyverkezve), akkor nincsen probléma. A nehézség nekem ideális eddig.
Meg gondolom, ha meghal valaki az annyira nem gáz, ha a többi karakterrel is mászkálsz. Azok is fejlõdnek és van belõlük bõven. Nekem a mostani bázisomon 13 túlélõ éli szerény életét. Ha egy elhullik ott a többi. Mindig váltogatom õket, meg muszáj is, mert pihenniük is kell. Nem lehet csak egyvalakivel napokig barangolni. Az felér egy öngyilkossággal. Stamina csökken, az pedig létfontosságú a közelharchoz, futáshoz, meneküléshez. Meg a harapások által okozott sebek is permanensen levesznek az életerõbõl, tehát nem tudod maximálisra visszagyógyítani amíg nem piheni ki magát a kari.
Note these are based on AZERTY. I use QWERTY, which for as far as i've noticed only changes Q = Uses Items to F = Uses Items.
Mouse Controls X/Y Axis Turns Camera Left Click = Attacks or Fires and Activates Emote Right Click = Activates Aim Weapon Mode / Surveys Area Middle Mouse Scroll / Up & Down Zoom for map / Changes Weapon / Cycles through inventory)
Keyboard Controls on Foot TAB - Opens Character Sheet & Inventory also Selects Next Page in sheet Q = Uses Items W = Runs Ahead & Climbs Up Ladders S = Runs Back & Climbs Down Ladders A = Run Left D = Run Right E = Opens Doors interacts / search M = Brings Up Map / Closes Map R = Reload Weapon T = Activate / Deactivate Torch (which is a flash light for american friends :p Left SHIFT - Sprints & Moves up & down ladders faster Left CTRL = Sneaks (Hold for 1 second to activate / Deactivae) Left CTRL = Whilst running can be used to slide) Space = Jumps / ((A))
Hold Left Mouse and Press F = Drops Bag/Sack
Controlling Car Right Mouse Click = Open Doors W = Accelarate S = Brakes / Reverse A & D = Left and Right E = Enter / Exit Car T = Activate/Deactivate Headlights on Car Q = Sound horn / Siren Space = Hand Brake Note only the mouse moves Camera ((If your mouse is slow to move camera then you can change the speed within Windows by going to control panel / mouse))
Emotes (its worth noting your character will attack when the left mouse button is pressed Cheer = Hold Left Mouse & E Disagree = Hold Left Mouse & Left Control Agree = Hold Left Mouse & Space Taunt = Hold Left Mouse & Q
Inkább mondhatni az UI "csúszik" el, ha natív-ra állítom.Nem tudom mi lehet a megoldás. Egyébként a végleges halál nálam meg nagy pozitívum. Így életszerû.Meg kell fontolni a döntéseket!
Besegítettem a hadseregnek és elvállaltam egy küldetést amiben 3 katonát kell elkísérni egy farmra. Aztán ott segítettünk egy bajba jutott egyénnek. Igazi tömegharc lett a dologból, mindenki gyepálta a zombikat nagy hévvel. Miután ez megvolt cserébe kaptam egy olyan lehetõséget, amivel tüzérségi csapást tudok mérni megjelölt területre. Influence pontba kerül, de abból van bõven és szinte minden cselekedetért jár is, szóval nem nagy kunszt összehozni.
Ami tetszett, hogy a csapás helyszínére tömegével érkeztek meg a zombik a közelbõl. Érzékenyek a hangokra a robbanás sorozat meg generál azért némi zajt. A katonaság amúgy jelen van a játékban, elég sokszor össze lehet velük futni a játék során.
Ez már mehet simán is: Elkészítettem az elsõ Outpostomat. Egyelõre ez egy nyersanyag forrás, ugyanazokat a dolgokat tudom innen elérni, ami a nagy bázis készletében is megvan. De ezt is lehet fejleszteni. Megfigyeltem, hogy amikor fejlesztésre, építkezésre kerül sor, akkor az mindig valamennyi idõbe telik, ami egész reális.
Kocsikról pár szót: Sokféle van és mindegyiknek más a vezethetõsége. Törnek is. Sõt, ha nagyon leamortizálódik kiég. Szerintem fel is robban, de nem mertem annyira tönkretenni. GTA módon, menet közben is ki lehet belõle ugrani. Amúgy leszakadnak az ajtók, a motorháztetõ felhorpad, de a legjobb, mikor a zombik rácsimpaszkodnak a kocsira és közben te mész vele és ott lógnak rajta és neked kell õket valahogy leejteni róla. Van amelyik hátulról kapaszkodik, van olyan is ami az ajtóba és veri ezerrel, hogy be tudjon jutni. De akad amelyik a motorháztetõre mászik fel. Ez utóbbival jól ki lehet baszni, mert elég egy satufék, emiatt lerepül, majd nyomni egy kövér gázt és instant kutyakaja lesz a mérges zedbõl.
Az úton lévõ zombikra a kocsiajtót ki és be lehet csapkodni X gombra. Ezzel simán széttrancsírozod. Menet közben meg ezzel lehet lerázatni, de az is jó taktika, ha egy közeli kõfalra, kerítésre vagy villanypóznára kened fel.
Ha meg belerongyolok egy zombihordába, akkor tiszta vér lesz a kocsi.
Azt kell mondjam jó választás volt a Crytek motor, mert ide az nagyon ideális. Jól kezeli a nagy tereket, de a belsõ terek is részletesen vannak kidolgozva. Akármelyik házba bementem eddig, mindegyik teljesen be van rendezve és megmutatkozik a káosz is. Szanaszét heverõ ruhák a földön, széttört ablaküveg a padlón, kaják és maradékok az asztalon stb.
Ugyanakkor megvan teljes bútorzat, ágyak, asztalok, székek, képek a falon, hûtõ a konyhában, sorolhatnám napestig. Szóval az összkép nagyon kidolgozott.
Lopakodni is megéri. Akár bokorba bújva, tereptárgyak mögé rejtõzve is is meg lehet úszni kényes szitukat. Kifigyelésre, terepfelmérésre is alkalmas. Lopakodva le lehet szedni egyenként a zombikat. Elég mögé lopózni majd egy Sam Fishert megszégyenítõ fogással rögtön kinyírod.
Ugyanis közelharcnál ritka, ha egybõl megy az agyvelõs ütés, rúgás, ott többet kell azért harcolni, de lopakodva, ha sikeres, akkor az mindig instant kill.
Felbontásra: Van mindenféle arány és azon belül pedig az annak megfelelõ felbontás. Kéne legyen natív, teljes képernyõs mód így. Gamepaddal az irányítás is kézreálló. Mivel harmadik személyû a nézõpont, teljesen korrekt.
Lõfegyverrel történõ célzáshoz mondjuk az egér pontosabb lenne, de majd azt év végén. Autó vezetése is rendben van.
Bárhogyan állogatom, sehogy sem jó.Na mind1 majd csak javítják ezt is.
lehet állítani az aspect ratio-t is,aszerint jeleníti meg a felbontást,csak kár hogy a 16:10-est nem rakták bele,én 16:9-ben toltam
Nagyon jónak hangzik amit Árnyvadász leírt!Mindíg is ilyenre vágytam.Csak az irányítás és a felbontás probléma miatt én még várok vele mert így nem valami élvezetes.5:4-es a monitorom 21.5 col környékén van és Egér+bill-el tolom.Ha a felbontásra van esetleg valami megoldás azt megköszönném.Bár hogy állítgatom a felbontást "kilóg" a képernyõ és pl. a jobb oldalból 10cm kilóg.
Szeretem váltogatni a társakat és azt a karaktert is akit én irányítok. Egyrészt, hogy pihenjen, másrészt mindenki más jellem. Igen jól integrálták a játékba ezt. Van egy drogos, alkoholista lázadó csaj. Vézna kis jószág, alig bír valamit cipelni, meg a tüdeje is szét van csapva a sok cigi miatt, így neki a stamina értéke is jóval kisebb. Nem beszélve arról, hogy sokkal hamarabb kifárad, ha megerõlteti magát.
A másik kedvenc a pszichopata középkorú nõ. Egyik tulajdonsága ez, de a meghatározza a viselkedését. Amikor vele voltam (Õ volt a társam), simán elment zombiölõ portyára, holott alap esetben mellettem kéne lennie. Kiszállok a kocsiból, mellõlem a nõ is, de amaz elkezd rohanni a közeli zombik után, még a kerítésen sem volt rest átmászni és pusztakézzel a betonba bassza a fejüket, ami a másodikra már loccsan.
Ezzel a nõszeméllyel egész korrekt módon semlegesítettem egy fertõzöttekkel teli helyet. Ilyen több is van a térképen. Véletlenszerûen alakulnak ki ezek a gócok. Felszámolni nem könnyû. Rengeteg zombi tanyázik egy szûk helyen és van velük 2 db visító is. Ez utóbbi odavonzza a többi zombit is a környékrõl az üvöltésével. Az ilyen tömegek ellen viszont király eszköz a molotov. Csak pontosan kell dobni, mivel elég kicsi a hatósugara.
Egyéb fontos dolgok:
A menedéket, ahol a túlélõk meghúzzák magukat, lehet fejleszteni. Érdemes figyelni mire van szüksége az ott lévõknek és azzal kezdeni. Jó hatással van a morálra. Nálam most félnek ketten, ez -10 az alap morálból, de megoldódik amint felhúzom a második lövésztornyomat. Az külön mókás tud lenni, mikor a tábor környékén mászkálok, zombi észrevesz és jönni harapni, erre a toronyból a mesterlövésszé fejlesztett társam egy lövéssel leszedi. Kapásból fejre megy a golyó, nem szarozik.
A központi safehouse mellett outpostokat is lehet létesíteni. Itt csak arra kell figyelni a hely megfelelõ legyen. Leginkább biztonságos.
Nagy ötletnek tartom, hogy a program a túlélõket feladatokra is beosztja. Tehát nem otthon ücsörög mindenki és lógatja a lábát, hanem van aki a rádiót kezeli a veled tartó kontaktus miatt, van aki éppen alszik, vagy gyógyul mert szar állapotban van, van aki fent az õrtoronyban figyeli a közeledõ zombikat és vannak olyanok, akik éppen kint tevékenykednek a bázison kívül. Mi több akár össze is lehet velük futni és segíteni nekik.
Rengeteg küldetés van. Mindig van mit tenni, de csak úgy saját kontóra is jó kalandokat lehet átélni. Jópofák az ablakot az üveggel együtt áttörõ zombi támadások. A Feral Zombival a harc. A kocsikázással egybekötött mészárszék. Zombihordába maximum gázzal bele és a szétszakadt testrészeken és belekben egy kézifékes forduló jobbra, aztán padlógázzal el.
Itt meg is jegyezném, hogy a kontroller ravaszával a gázt nagyon finoman lehet adagolni. Ez pedig fontos, mert az autó nagy zajt csap, de ha lekapcsolt lámpával és szinte gurulva mész, akkor nem tûnik fel a zombiknak annyira. Billel ezt szerintem elég bénán lehetne kivitelezni.
Ez meg csak egy tipp: Ha begyûjtésen vagy, szóval olyan dolgok után kutatsz, ami a bázisra kell alapanyagnak, akkor D-pad lefele gombbal lehet hívni rádión egy szabad embert a bázisról aki odajön és elviszi azt. Mert akit irányítasz csak egy ilyen nyersanyagot tud elvinni egyszerre. Elõfordul amikor ezekbõl kettõ is van. Persze szét lehet verni a másik ládát, csak akkor nem a bázisra kerül, hanem az éppen irányított karakterhez lehet pakolgatni.
meg ott lesz a független Dayz is,ami állandóan csúszik!