Hey Csak gondoltam érdeklődök a magyarítás hogyléte felől!
Köszönöm a válaszokat. Mondjuk így tök egyértelmű, de valamiért mindig azt gondoltam, hogy nem lehet őrhely az adott épület, amíg van bent valami árú.
Breakdown 5. szinten vagyok, de ez már nagyon frusztráló. Rengetegen tudnak jönni a semmiből; és gyorsan. Egyedül már nem szabad nekivágni a feladatoknak, mert lerohannak. Egyre több a Juggernaut, a Feral és a Bloater - az utóbbiak szintén hirtelen tűnnek fel. Szóval bedurvult a tempó.
Illetve egy-egy outpost amellett, hogy csökkenti a nyersanyagfelhasználást, 1-1 mértékben növeli az építési nyersanyagfelhasználást (ugye karbantartod ezeket az őrhelyeket). A helyőrségek csak egy fajtát képesek "termelni", még ha több is van nyersanyagból (bennthagyva eredeti helyén, mondjuk ládában, szekrényben, az épület padlója már nem számít pl.)
Ha több van egy helyen, akkor az angol abc szerint hozza létre a megfelelőt, szóval a többit vedd ki, feleslegben üldögélnek benn. :) Ammo> Food> Fuel> Material> Medicine
Ha létrehoztad a helyőrséget egy típusra, utána fullra kipakolhatsz mindent belőle, a típus megmarad. Ha nincs nyersanyag, amikor helyőrséget csinálsz, akkor lőszert termelő lesz belőle magától, minden szokásos egyéb dologgal (safe area, supply locker, stb.)
A típus attól függ, hogy milyen resource cachet (resource cache = azok a lootok, amiket a hátadra tudsz venni, és hazavinni) találsz azon a helyen, ahová az outpostot tervezed. Abból a szempontból számít, hogy ezek csökkentik a táborod napi fogyasztását (minden resource outpost 3-al csökkenti a fogyasztást, tehát pl. ha napi 15 kajafogyasztásod van, akkor az 12 lesz, ha csinálsz egy food resource outpostot).
Illetve, fontos még, hogy ilyen outpostot akkor tudsz csinálni, ha az adott resource cache-t bennhagyod az épületben, nem szeded ki. Utoljára szerkesztette: Fabio Capello, 2014.08.22. 08:04:29
Sziasztok! Megtudnátok mondani, hogy az Outpost típusát (material, food, gas) hogyan lehet kiválasztani és van-e jelentősége, hogy milyet csinálok? Előre is köszi.
Előferdülnek szomszédok is a játékban, enclave néven emlegetik néha, illetve ha kapsz küldetéseket itt-ott elszórva a térképen, és megcsinálod, akkor ha a küldetést adó fazon másik csoporthoz tartozik, akkor annál a csoportnál nő az elismertséged. Minél többet csinálsz annak a csoportnak (ez véletlenszerű, hol ide-hol oda dolgozol, több csoport van), annál hamarabb eljutsz a maximum trust állapotig (ezt egy csík is jelzi, ha bemész a házukba, akkor látszik a jobb felső sarokban). Ha elérted ezt a maximum állapotot, pár perc múlva jön is a rádióüzenet, hogy szeretnének csatlakozni- akkor odamész hozzájuk, beszélsz velük, hogy join, aztán pakolásznak egy kicsit, és utána várják, hogy elvidd őket magatokhoz- szóval vigyél kocsit. Ez az egyik megoldás. A másik megoldás, hogy különféle achievementeket csinálsz meg (ezt meg lehet nézni a játékban), akkor előjöhet egy-egy hős, aki megjelenik a térképen, oda lehet menni, és felvenni. Az alapjátékkal régen nyomtam, de a kiegészítőben (Breakdown) így van, emlékeim szerint valamilyen szinten az alapjáték is így operál.
Sziasztok egy kis segítség kérés, már jó pár órája tolom a játékot de fogy a populációm 12 ketten kezdtük, egyet széttéptek a zombik, másik megfertőződött. Hol lehet növelni a populációt, milyen küldivel? Köszi a segítséget előre is!
A karakterek fizikai képességeik (lásd karakterlap cardio lapja, ami megadja a max. staminát, állóképességet: ezzel a fáradtsági állapotot, hogy mikor jön el). Ha komolyabban sérül akkor is egyértelmû. Mindkét állapotra büntetést kapsz, vagyis ha fáradtan vagy sérülten/betegen harcolsz, nem megy úgy:)
Második kérdésedre: nem tisztáztuk, hogy az alapjátékkal játszol-e. Ott ha jól emlékszem, a történet vitt tovább 1-2 bázisnyit. Ott talán inkább valós a mindenképpen elhagyás. A Breakdown kiegészítõben nem szükségszerû a költözés. De mindenképp igaz az, hogy bázisról költözöl, akkor az ottani fejlesztések elvesznek.
Értem, köszönöm a válaszokat. Lenne még valami. Úgy vettem észre, hogy a játékban bizonyos idõközönként muszáj váltani a karakterek között. Arra gondolok, hogy egy idõ után "elfárad" az adott karakter, és akkor hagyni kell pihenni, vagy amikor "komolyabban" sérül, akkor is - jól látom, ezt? A másik, hogy a költözéssel oldja meg a játék, hogy helyszínt váltson? Vagyis akárhogy fejlesztek egy bázist, elõbb-utóbb mindenképp el kell hagyni?
Hali!
1, nem tudom, nem is használtam, lehet hogy nem levehetõ, inkább talán "lerohad" róla..? Vagyis elhasználódik? Valaki talán tudja. 2, ha eljut elég magas szintre bizonyos képességekben, mondjuk bunyóban, akkor ott lehet specképességet választani neki- ezt írja is, hogy elérhetõ, stb. 3, Maguktól csinálják- ha jól tudom, akkor a képesítést igénylõbb (szakács, szerelõ, felcser) munkákra mindig a legalkalmasabb- vagy a "civil" életben is hasonló munkát végzetteket rakja (ha specialista, akkor mindenképp- ez pl. bizonyos top-szintû mûhelyek, stb. eléréséhez kell is.) Ez mutatja a karakterlap "értelmét" is- ha a kiegészítõben szintet lépsz, vagyis költözöl, akkor szortírozni kell. Meg persze ha nincs ágy sem, akkor is. Így azt küldöd el (nem viszed magaddal), aki gyengébb.
1. Elhasználódik, és eltünik majd a fegyverrõl a tompító 2. Karakterlapon nézelõdhetsz, menedzselhetsz. a játék lényegi eleme ez 3. lásd karakterlap
Most ismerkedem a játékkal, és azon túl, hogy a kamera-mozgás valami iszonyatos, lenne 1-2 kérdésem: 1. Ha egy fegyverre hangtompítót teszek azt hogy lehet levenni róla? 2. A karakterlapnak mi értelme? Úgy értem, hogy ott csak "nézelõdni" lehet? Ki milyen állapotban van, és ennyi? 3. Hogyan kell "munkát adni" az embereknek? Olvastam itt, hogy van aki õrködik, van aki épít, stb, de ezt maguktól csinálják, vagy mi? A párbeszédek között nem találtam olyat, hogy én utasítanám õket. Csak annyi volt, hogy jöjjön velem, fedezze a "seggem", vagy "never mind"-dal kilépek a párbeszédbõl.
Elõre is kösz!
Ja hát úgy meg még inkább. Az alapjátékhoz (elsõre) lesz majd magyarítás is, akit az zavarna, hogy nem érti.
Pont a Lifeline rakta be a kocsiba pakolást mint lehetõséget.
A Breakdown simán megéri azt a másfél eurót, szerintem az jobb is, mint a mostani Lifeline- legalábbis ahogy ott szintenként folyamatosan nehezedett, az jobban bejött.
Ja, én is azt olvastam vhol, hogy nyilatkozták, a multi móka központi szerepet fog játszani ... a késõbbi SoD játékokban ... sajna.
Most már nem kezdem elölrõl, majd legközelebb megnézem.
Egyébként már ez a DLC is ordít a coop-ért, nem értem miért nincs min drop in-es multi, ahol be tudok szállni a másik játékába az egyik túlélõt irányítani ... fõleg, ha amúgy is lehet a játékban NPC-t magunkkal vinni.
Basszus, ez a Lifeline ... szinte semmire nincs idõm ... legalábbis nincs idõ kutakodni, felfedezni az épületeket, mert vagy embereket kell elhozni, akikért eleget kell kocsikázni, vagy támadják a bázist ... hamar megvan a thlvl3, aztán a siege, szaladgálnom kell vissza .... de a siegében a legszarabb, hogy hiába van 11 emberem, azok két kapunál szét vannak szórva, meg középen, és az egyik nem segít a másiknak, konkrétan vergõdnek a kapunál és középen csak ácsingóznak. Eddig sikerült halál nélkül megúsznom, de az utolsónál kettõ is kifeküdt ... baromi sokan jönnek és nem tudsz a kettõ között szaladgálni. Így is ha siege van akkor futás a 'hûtõ', aztán molotovból és lõszerbõl fel kell tankolni, ha szar fegyód van akkor ki kell venni vmi géppuskát, és igazából tüzelni, meg elõtte pl letenni a csapdákat (akkor már késõ, mert 1 perc kell neki). De úgy egyébként is baromi sok zombi jön most mindenhol úgy, hogy nincsenek is ott, csak úgy jönnek a semmibõl.
Szóval érdekes rész az, sokkal akciósabb ... viszont sokkal jobban frusztrál is.
Aki még nem vitte végig az alapot ne lásson neki, mert itt amint a bázisra érsz rögtön ezerrel kell mindent fejleszteni, amíg csak van alapanyag, mert ha lemaradsz a fejlesztésben akkor késõbb már nehezebben éred magad utol. Én minden siege után amim csak van nyomom bele, és infem is rengeteg van, így nem muszáj itt gyûjtögetni, elég hívni a helikopteres szállítást és hozzák az anyagot. pl most mindenbõl sok volt, de lõszerem semmi a sok csapda miatt ... és lõszert sem találtam eddig ... fogtam, hívtam a helit és hozta :)
+ végre fel lehet pakolni a jármûvekre a zsákokat, ez hatalmas plusz ... de itt enélkül esély sem lenne rendesen halmozni a javakat. Eleve alapból már van raktárad, nem bízza rád a gép ennek felhúzását, így kapásból 100+ matokat lehet gyûjteni ... mondjuk 50 fölé még nem mentem semmibõl, elfogyott :)
Ha jól láttam, folyik még az idõ (de ez a korábbiakban sem volt borzasztó) közben. Amúgy a fõ feladat ugye különféle civil és okostudós túlélõ felkutatása és megvédése, amíg nem jön idõvel a helikopter (ez közvetlen egy zombiswarm-támadás leverése után érkezik, ami a bázisra ront).
Ezen támadások között végzed a szokásos melót, a fõ útvonal a felüljárós utakon halad, a piros területeken már cumi van, stb. A térkép ugye egy nagyvárosra korlátozódik, és tudjuk zombis sztorikból, hogy onnan nem szoktak csak úgy elvándorolni, mint valami kisvárosok, nemzeti parkok környékén .D
A bázist fejlesztgetheted, sok katonai akció/stuff szerezhetõ, outpostok még csinálhatók, a rádión is fõleg ilyenek kérhetõk (kétféle arty, ellátmány stb.)
Mint mondtam, nehezebb, ketten is tudtok olyan slamasztikába jutni már az elején, hogy csak jönnek-jönnek, a másik már fekszik/zabálják... De mivel van fegyver bõvebben, gondolom ennek ellensúlyozására- gyanítom ez a dlc azoknak készült, akik a korábbiban is hiányolták a bázisvédelmet, a különféle csapdákat, a fegyveres védekezést (nagyobb tûzerõvel)... Hõs szintû taggal még nem találkoztam, minden felvehetõ emberke eddig olyan nemzeti gárda-szintû katonának tûnik- plusz most is van 8 emberke, abból 2-3 játszható állapotú, lehet hogy jóban kell lenni velük, fene tudja.
Én sok mindent ebbõl a Breakdown-ba raktam volna legalább valami megapatch formájában.
Egy coop lenne benne 2-4 fõvel ez lenne az év játéka. Ha multi 10-16 fõvel akkor az évszázad :) De komolyan csak ez hiányzik belõle. Nagyon el van találva a játékmenet meg kb minden.
Én kipróbáltam- nehezebb indítás, nehezebb játékmenet, mint a korábbi "részekben". Nekem így "elsõre" nem tûnt olyan jónak, és nem csak emiatt.
De bekerült pl. az, hogy bepakolsz a kocsikba ellátmányt, és nem kell trükközni, meg egyesével hordozgatni. És ez a feature mindegyikbe implementálódik.
Ja, de multi nem lesz. Valószínûleg a multi puskaport egy folytatásra/másik játékra tartogatják.
És elõzetes vélemény úgy érted, attól mert kipróbálod nem leszel objektívebb.
gameplayt nézegettem csak. meh..Értem én hogy katonaság meg minden,de valahogy az elsõ vél óra olyan sablonosnak tûnt. De a map új és még messze a vége. És mint mondtam én még nem próbáltam ki úgyhogy ez szubjektív vélemény.Minden esetre szép dolog hogy nem felejtik el a játékot.Már csak a multi kell és a topik úgy pörögne hogy ihaj :)
Elõbbinél igen, rohadtul kell sietni, a legoptimálisabb eset, ha nem hal meg a seriff (a bírónõ asszem mindenképp meghal), de én ezt egyetlen egyszer tudtam csak elérni, amikor konkrétan ott dekkoltam a városházánál a sarkon amíg nem jött be a hívás.
Ööö, a kiegészítõben azt hiszem lehet elküldeni embereket, ha beszélsz velük, van ilyen menüpont. Az alapjátékkal régen játszottam, végigrohantam vele, ilyen dolgokkal nem törõdtem...
Hogy én mennyire "szeretem" ezt a játékot. Imádom hogy csak úgy random kipurcannak a karakterek - tegnap este kaptam egy küldit hogy siessek a városházára, hát éppen zombitámadás alatt állt. Padlógáz oda, de még kiszállni sincs idõm, és már írja is ki hogy meghalta a sheriff. Ami ugye azért fun, mert kb 1 órával elõtte kaptam meg tõle a swat team lehetõségét, így ez most oda. Csak úgy random....
Értem én hogy ez így reális (már amennyire a zombiapokalipszis témában lehet realitásról beszélni), de azért a tököm kivan hogy esélyem sincs beleszólni fontos dolgokba....
A másik kedvencem a random morálrombolás.... hajt az ember a magas morálért, aztán jön az üzenet hogy béla szomorú -15, jani meg összeveszett pistával -20 :( grrrrrrr
Amúgy embert kirúgni direktbe tényleg nem lehet, csak úgy hogy átveszem az irányítást és kinyíratom magam?
Én powerhouse-ban shove-ot, reflexben spin kicket ajánlanám.
Ismerem a wikit de a leírás alapján nem tudok dönteni. Kipróbálni ugye meg nem olyan egyszerû, mert hát nem mindenkinek van reflexes/powerhouse perkje.
(bár végülis.. a savegamet el tudom menteni azt kipróbálhatom)
Hogy specializálódj ahhoz mindegy melyik fegyvert használod, a Fighting skillnek kell elérnie 4-es szintre, hogy választhass egy specializációt, lényeg, hogy öld a zombikat. Azután, hogy választottál, a specializációt fejleszteni, na ahhoz már az abba a kategóriába esõ fegyvereket kell használni.
Valaki magyarázza már el hogy hogy lehet fegyverre specializálodni. Akár mennyit ütök egy tipusú fegyverrel nem fejlõdik.
Döntsd el melyik skill jobb a harcmodorodnak: utility
Ahogy látom egyes fegyvereknek vannak rozsdás változatai is, annyi hogy hamarabb mennek azok szét. De külön sebzési mutatót nem találtam róla.
A durabilityn és súlyon kívül van különbség a különbözõ fegyverek között? Leginkább pl sebzésben érdekelne - mindegy hogy csõkulcsal vagy pajszerrel csapkodom a Zket?
Az nyilvánvaló hogy a heavy ugye lassabb és nagyobbat üt mint a blunt, de kategórián belül a fegyverekben vajh van e eltérés.
+ bonusz kérdés: a powerhouse és reflexes perkeknél melyik utility skill a jobb (shove vagy power kick / sweep kick vagy spink kick)
Autóhoz nem ér fel persze, csak azzal nehezen parkolsz be a konyhába:) Magasabb szinten meg az egész pályán olyan kevés a kocsi, hogy egy milliomosnak is több áll a garázsában...
Nemrég újra kezdtem, de most már nem átszaladok a szinteken, hanem tápolom õket mint a fene, a kettes szinten már harmadik bázisra költöztem 23 emberrel :)
Én amúgy leginkább a vágófegyverekkel szeretek kaszabolni, könnyen forgathatóak, egy kétkezes kalapácshoz nem mindig van hely és idõ (ugye lassabban üt).
Kötõdöm a karakterekhez na... :)
Lõfegyvert eddig még nem nagyon használtam, nekem a közelharc a szimpatikus, jó nagy kalapáccsal.
Teljesen lényegtelen, a leggyengébb karakterrel is simán végig lehet vinni a játékot, nem kell hozzá semmi extra. Egyik karakter sem ér fel az autók erejével, így kvázi harcolni minimálisat kell ... lõfegyverbõl meg egy rakat van, hangtompítót is tonnaszám lehet gyártani :)
Remek remek, szimpatikus ez a tool - ugyan a holtat nem támasztja fel (sztem utólag már nem is lehet, gyanítom hogy a savegame már nem tartalmazza szegény Ed adatait, mert a listában sem szerepel).
Annyira nem ismerem a modokat sajna, nem volt annyi idõm erre a játékra, mint szeretném, fõleg modolva. De a Brimstone az egy jó darab lehet, nexuson meg majd körülnézek még, azért túl sok mod nincs, akár összeset át lehet nézni. :)
Van egy ilyen mod (inkább launcher): Zombie Standard Time Ez egyébként nekem sem tetszik. Ez tipik olyan dolog, ami elsõre jól hangzik, és tény, hogy egy érdekes része a játéknak. De olyannak, aki rendszeresen napokat kihagy két játék között, annak elég rossz.
A fenti cucc egyébként HC játékosoknak is jó lehet, távol leszel és meg akarod nézni mennyire tudtad felkészíteni a csapatot? Rakd 1:1 idõ múlásra és menj el pár hétre. :)
No, én is belekezdtem a zombulásba, de "örömmel" tapasztaltam hogy az AI néha szívesen kinyírja a karaktereimet ha éppen nem is "használom" õket.
Bár nem vagyok a cheat híve, de tud vki valamilyen módot halott karakterek "feltámasztására"? Naná hogy a távollétemben pont a legjobban felfejlesztett kalapácsos kolléga feküdt le....
Ilyeneket max. nagyobb kiadók eddigi gyakorlatából lehet leszûrni, itt csak akkor tudhatjuk meg. Mivel mindenképp meg akarod venni majd, ennyit igazán várhatsz, lehet hogy jobban jársz majd- de szerintem az új DLC környékén közvetlenül nem lesz még akció, lehet hogy valamelyik Steam buliba bekerülnek majd nyáron.
Most kezdtem el három napja a játékot, már beleöltem vagy 14 órát, baromira tetszik :)
Szerintetek lehet majd valamilyen akciós csomagra számítani az új DLC megjelenésekor (SoD-Breakdown-Lifeline), vagy nem érdemes a Lifelinera várni?
Ha kipakolod a lelõhelyrõl a nyersanyag csomagokat a felkutatott házban, és mondjuk lerakod oda õket, nem veszik fel. Tehát ha mindet kirámoltál és leraktál a földre (még a házban) akkor még a call for scavengers sem aktív... (gondolom tudod, hogy csak akkor jönnek, ha átnézted zombik után a házat, minimapon kis pötttyök eltûnnek, és bejelenti a fazon, hogy tiszta a környék.)
Azt nem tudom hogy több nyersanyag esetén jönnek-e többen/fordul-e többször/csak bizonyos sorrendiséget vesz figyelembe... nem igazán használtam ilyet gyakran.
Az autójavítás akkor él, ha van workshop/work area felépítve, és a második szintre van legalább fejlesztve. Elsõ szinten csak a fegyvereket javítja a mûhely, második szinten már a kocsikat is.
A harmadik szinten vagy machine shop vagy munitions shop jön létre: itt a machine shop már nem csak a kereket és karosszériát, hanem a motort is javítja, ajtókat és lökhárítót pótol. De a harmadik szinthez tools (vagy chemistry a munitions shophoz- bár ekkor a fejlettebb javítás helyett robbanószert gyárthatunk) expert személy kell, egy szakács ritkán kezel erõvágót, lánghegesztõt vagy ilyesmit :)
Klassz! Ha kipakolom a csomagokat és hívom õket (call for scavangers) akkor nem viszik el? Esetleg akkor, ha csak átkutatom a lelõhelyet és nem veszem ki? Néha meg nem is enged hívni senkit. Ezekkel még nagyon nem vagyok tisztában. Persze van még 1000 más is. A zombik szaporodnak, az autók fogynak. Nagyon.
Ya, az auto-repair mikor indul be? Mert hiába állok a parkolóba, reggelre ugyanúgy füstölnek. Köszi
Igen, elég sok minden átkerül a cuccokból (tényleg minden? nem figyeltem).
Én azokat válogattam be elõször, akik a legjobbak voltak bunyóban (fighting/powerhouse), vagy lövöldözésben (ha úgy szeretsz játszani). Ezek a basic skillek. Aztán azokat a személyes képességûeket, akik szerelésben/építésben (construction).
A többi személyes képességût akkor válassz, ha fõzöcskézel, vagy veteményesezel, vagy robbanóeszközöket, vagy gyógycuccokat gyártani is szoktál, ekkor a megfelelõ emberkéket.
Ha szûkös a raktár mérete (a nyersanyagoké), akkor néha a bázis közelében lévõ házhoz rakom le. Ugyanis onnan vész esetén (ha kifogyott valami) el lehet hozni. Ha a zsákot a bázis környékére rakod le, akkor azt beviszi valamelyik fazon automatán...
Nehézségi szintek ismertetése (nem tesztelt infó, de érdekes) itt: breakdown
Difficulty multiplier résznél van. A kocsikra késõbb nagyon vigyázni kell, eszerint elsõ szinten 70 kocsi van, 11 szinten 15 kocsi + akkor már minden zombi gyors...
Most utazok Breakdown 3.szintre és úgy vettem észre, amit összegyûjtögetek, azt viszem tovább. Ugye így van?
Eléggé idegesítõ, hogy felcuccolok dolgokat a nagy hátizsákba, leszórom az út mentén és órákba telik, mire összeszedem õket. Feltéve, ha szükségem van rá. Márpedig, ha tényleg viszem tovább, akkor kifejezetten ajánlott gyûjtögetni; de nem vihetek magammal +3 embert, akiknek szintén elférne zsák a hátán - pedig az unalom megelõzése érdekében nagyon jó lenne. Az meg, hogy a limit miatt válogatnom kell, kit vihetek a buszba, hát ..... Most is van 2 ember, akit egyszerûen nem hagyhatok ott, de akkor ki nem fér be? Ördögi kör. Ettõl függetlenül székhez ragaszt a játék.
Na igen. Most kezdtem a Breakdownt. Teljesen olyan, mint az alapjáték, csak nehezebb. Ennek ellenére nagyon állat a játék hangulata.
Gondolom hogy tudj még játszani tovább a kampány részben. Egyébként a katonás küldi utolsó két küldije ami kb értékelhetõ volt, egyébként a játékban lévõ küldetések több mint semmik ... pedig a játék nagyon jó alapanyaga lenne a jó kis küldizésnek, erre semmi normális, ötletes, nagyszabású ... legalábbis semmi sem maradt meg bennem, max az utolsó elõtti katonás, ahol be kellett hatolni a robbanóanyagért ....