Jó ötlet a végjátékra. Lehetne egy indítható küldetés, mint az éjszakai küldik. Mindig csak horda este lehet aktiválni este 21:30 és 22.00 között a toronyház aljánál. Ekkor resetelődik a toronyház és fel kell küzdened magad hordaéjjelen a tetejéig. Miközben bent is vannak zombik és kintről is jönnek. Azután hajnal 4:00-ig kell tartani a tetőn a pozíciód, akár úgy hogy aktiválni kell ott egy füstjelzőt vagy egy jeladót amit korábban kellett legyártani.
Nekem az a bajom a játékkal hogy nincs "végjáték". A játék eleje elég nehéz amíg nem szerzel normális fegyvereket.A játék közepe a tervek megszerzéséről szól meg nyersanyag bányászatról,de ha ezen túl vagy és az eddigieket túlélted akkor valószínűleg van egy jó hordabázisod, vagy egy jó taktikád hordanapra.És innen már csak a bázis csinosítás marad.( Én nem játszok pvp szerveren, nem tartom élvezetesnek ,hogy odamész kimaxolva egy szerencsétlenhez és kinyírod meg elveszed mindenét,meg begyalulod a bázisát,vagy fordítva téged csinálnak ki.)Végjátéknak betehetnének valami olyat hogy egy bizonyos napon (ami állítható lenne)helikopterrel kivonnak egy toronyház tetejéről(természetesen horda éjszaka lenne,+gyrocoptert letiltanák mondjuk homok vihar lenne+ nem lehetne semmit se építeni a toronyház közelébe nehogy a fakockákon felugráljanak)Aza a lényeg ,hogy a földszintről kellene utat vágnod magadnak a tetőre és hajnali 4 ig fel kellene érned vagy bebuktad.Szerintem egész hangulatos lenne...(persze néha kellene alternatív útvonalat keresni mert a lépcsőház el lenne torlaszolva néhány helyen.)Na ott megnézném egy pvp szerveren ki jut ki...
Már meghaladtam az 5700 óra játékot (ilyenkor elámulok mennyi időm van, mert nemcsak ezzel játszom:)). Asszem nem igazán mondhatom el, hogy unom vagy nem tetszik a játék. Utóbbi időben elég sokat játszok single-ben. Ilyenkor aztán rohadtul nem érdekel milyen keze van a játékosnak vagy, hogy éppen miért nem látom a lábam meg ilyenek. Nem hinném, hogy ez lenne a játék lényege, és tutkeráj, hogy nem is az különben már rég elfelejtettem volna a játékot. Multiban sem zavarnak a játékos karakterek (qva sok játéknak fel lehetne ezt vetni). Úgy érzem, hogy ez a játék legérdektelenebb része. Örülök is annak, hogy a fejlesztők is a béka segge alá tették ennek a fícsörnek a fejlesztését a többivel szemben. Ennek ellenére azért látszik, hogy foglalkoznak vele. Számomra ez inkább pozitív dolog. Remélem a zombik mozgását is fejlesztgetik még. Remélem még elég sokáig alpha fázisban marad a játék, ha minden egyes változatban átírják. Szerintem ez a lényeg, nem pedig a botkéz.
pontosan! vártam vmi ilyen hozzászólást már attól hogy más lesz a.. hmm skin, texture, mondjuk így attól még lehet ugyanúgy bot karakter animálni kell hozzá egy halom új mozgást
Na srácok látom rég volt új alpha és mindenki egymáson vezeti le a feszkót. :D Személy szerint örülök, ha részletesebb a játékosmodell főleg a mozgása érdekel, ha kívülről nézek szerveren mást. A kidolgozottság már lényegtelen, csak érezzem, hogy valóban a földön jár és van tömege.
Sosem fogom megérteni az egyszerű embereket akiknek az a legnagyobb problémája hogy bot a kéz (nem is értem mit jelent lol) egy ilyen volumenű játéknál. Nem látják a fejlődést, amikor teljes játék rendszereket tesznek be vesznek ki vagy írnak újra, de boldogok ha kicserélik a játékos modelt. (amit sosem látsz ha egyedül játszol)
We have another stable patch for Alpha 20. With the overwhelming majority of the team working full steam on A21, we took some time to merge fixes and changes to A20 for your enjoyment.
Due to Microsoft requirements, custom prefabs can no longer be saved directly to the game folder. They will be saved to the User Defined Folder (UDF). This default location is:
\AppData\Roaming\7DaysToDie\LocalPrefabs
To avoid having to re-save each POI one at a time in the prefab editor, all POI's currently located in...
\Steam\steamapps\common\7 Days To Die\Data\Prefabs
...should be manually moved to the UDF.
The UDF can be declared in the game launcher as a command line parameter. Add the following to the command line:
Added JunkDrone NPC menu entry for toggle ally healing. News window in main menu DBS/F11 screenshots are now showing the world gen seed GiveXp command Auto ping all found servers once
Changed Storage and Service sounds to be consistent between vehicles and the drone. Friends, History and LAN tabs in server browser now ignore filters and show all entries Vultures don't auto aggro on players in vehicles Updated repair and harvest items on gas pumps and vending machines to discourage exploits
Fixed Localization needed for drone ally healing ModRoboticDroneModCooldown and Desc needs localization Drone sounds don't affect stealth. Vehicles storage access not playing sounds or adding to player stealth. Drone receives buff from charismatic nature, nets +1 hp gain per hit at level 3 Drone will trigger when motion sensor is set to strangers and zombies Drone pathing NRE when falling in Prefab Editor Drone can't heal abrasion when using a first aid bandage or kit Localization needed for drone ally healing ModRoboticDroneModCooldown and Desc needs localization Error with the drone with multiple cargo mods on a dedi, after a long play session. EAC crashing the game on macOS Monterey Key rack in diner_03 triggers a shutter in the poi next to it. Seeds cannot spawn in trader loot. Imposter blocks for poi abandoned_house_03. Workbench crafting tool mod dupe Can't pickup nonsquare frames if inventory is full Store_grocery_03: On/off button on a forge becomes unresponsive Clients in playtest games receive an NRE after selecting the given LCB Harvested farm plots vanish when player inventory full Molotovs are always lit once you light the first one in the stack Workstations visually disappear when placing motion detecting equipment in the same chunk Accessing an aimable electrical component after doing a melee attack will make you repeat the attack BuffPerkGunSlingerBonus cvar doesn't clear during automatic fire if triggered with single shots Urban Combat Vol. 7 no longer works due to unlinked IsIndoors cvar Iron and steel spears disappear when thrown too far Underground crouching and sprinting can result in teleportation to surface Harvesting animals with full inventory results in lost items Damage mitigation buffs only give a HP refund to players, not actual damage mitigation Double XP killing a zombie while it is on fire using torch or any explosives. Using auger or chainsaw right before they're done repairing breaks item/hand placement and hand animation Vehicles collide with Sticky Projectiles Can not save prefabs on MS Store build Saved prefabs now always go to the LocalPrefabs folder in the UDF Can not create new worlds on MS Store build New worlds now always go to the GeneratedWorlds folder in the UDF "Show light performance" setting in the editor carries over to normal game Mod code being initialized twice if both legacy and new mod location exist and code mod being in the latter Saving during imposter creation kills POIs Creative menu stack size number decreases by right clicking single quantities of a grabbed stack into inventory Not trying to load mods twice if UserDataFolder is set to the game folder Players with nonlatin characters in their Windows user profile are unable to start game through the game launcher Typo on special infected group GS1 and GS50 zombieWightRadiated probability As client on a dedi, buried supplies are always in the South West Quadrant of the circle. Buried supplies/treasure chests can spawn below bedrock. Breaking weapon sound is not happening anymore. "NO TRADER" appears on starter quest if no forest biomes exist or no trader in nearby forest. ZombieSoldier backpack collision issue Fixed industrial light 2 lens flare being blocked at moderately low angles Fixed crawler and spider ragdolls shift back when blending out. Fixed street lamp LOD group thresholds being too low. Going from vehicle mod slot to clothing mod slot causes NRE Switching from drone's mod window to another mod window will transform the drone to the other item On/off button on a forge becomes unresponsive Knife harvest can easily hurt other players if they are standing near you Accepting invites / joining through friends list is not blocked while game is still initializing XBL invite creates new launcher and game instance if already running Unable to join servers with some player names Non-XBL players were not shown being blocked when communication was globally blocked by XBL privacy settings News screen scroll makes a sound even if you are on the first or last page Voice chat not always properly disabled
Idáig idegesítő volt az eső,most akkor imádkozhatunk érte :)
Jól hangzik. Én örülnék ha hasznosítanák majd később az elektromos rendszert amit bevezettek, és lennének különböző gépek, eszközök amiket lehet majd használni azokon keresztül.
Búcsúzattok el az üres befőttesüvegektől.Kiszedték az alfa 21-ből.Ezentúl nem lesz tiszta viz lootolható a játékban! Csak a szennyezett vizet fogjuk találni.Inni üres kézzel lehet majd,viszont lesz egy harmatosító állomás,amivel tiszta vizet tudunk kreálni,és majd forralni lehet ottan edényekben.
Ez azért már eléggé nehezíti a játékot.Pont a vizszerzés volt a legkönyebb idáig.
A 20.6 része már a biome százalékos megadási lehetősége is. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2022.08.15. 19:18:32
Hahó! War of the walkers mod a szerveren! Banditák,újabb kereskedők,követő npc-k,új receptek...stb..stb A map,és karakter megy tovább,meg minden beállítás,semmi nem változott,csak minden :)
Today we give you 20.5 stable with fixes for crashes and also a fix for the drone that caused issues in MP.
We are aware of the following regarding this build:
We are seeing reports of the Discord overlay potentially crashing the game, please read here. Please scroll to "Overlay Issues". EOS issue with macOS Monterey, you can still play without EAC until this is fixed by EOS. Party voice for macOS does not currently work and needs to be fixed by EOS in a future update. If you still crash before the game starts, we would need your launcher.log and the anticheatlauncher.log.
Please provide them in a bug report following the link above.
Mods folder
Due to restrictions from Microsoft, FUTURE updates may change the location of the Mods folder.
These restrictions make it so that the Mods folder can longer be in the same installation folder as 7 Days to Die.
You can specify the location of the UserDataFolder in the game launcher. The Mods folder can then be placed in that folder.
Server browser now shows warning when results hit the search limit Localization files are tested for a valid header line and show appropriate errors Changed
Removed EAC compatibility warning on Windows 11 Fixed
Voice comms fail for player who was voiced in multi player party who then leaves game to main menu then rejoins game and party Voice chat fails to initiate for latest joiner to the party EAC error after entering server password Reenabled player reporting UserDataFolder and SaveGameFolder did not allow gamedir relative paths PartSpawn in POI Marker doesn't pull parts from mod folders XUi FilledSprite view not properly updating on position changes Drone causing excess data in player data .ttp file on dedi Party voice currently not supported on Linux, waiting for a fix by EOS.
If you are not on macOS Monterey and you crash, you can try starting the game without EAC or run the game's 7dLauncher.exe directly from the game folder. If you can play then, great, but please help us by reporting the crash following the link below. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2022.05.21. 23:38:46
Kicsit (nagyon) megvariálták a játékbelépést a stabil 20.4-ben.Nem is értem mi értelme volt.Először a szűréseket kell beírni,aztán vált a kereső képernyőre.Egyszerűbb ezentúl ha az ip csatlakozást választjátok,nekem onnan sikerült belépni a szerverre.Még steam szervereknél se indult el.
Az jó.Nekünk sajnos nem megy.Játék betöltés utána nem tudjuk felvenni a földről.
Hello everyone! Today we have the first experimental build for A20.4 for you!
Server owners will need to add/modify these 2 new properties in the serverconfig.xml. These filters will help players find your server.
<property name="Region" value="NorthAmericaEast" /> Values must be one of the following: NorthAmericaEast, NorthAmericaWest, CentralAmerica, SouthAmerica, Europe, Russia, Asia, MiddleEast, Africa, Oceania
<property name="Language" value="English" /> Values: Use any language name that your players would expect to search for. Should be the English name of the language, e.g. not "Deutsch" but "German". This is a filter name only and DOES NOT SET the language for players.
To participate: 1. right click on the game in steam 2. click on properties 3. click the "betas" tab 4. the drop down menu will have latest_experimental available ← you want THAT 5. select that and wait for the game to download.
We hope you will have fun with it!
A20.4 b38 changelog:
Added
Language selection under Video > UI. Defaults to the platform's language (on Steam the language that is selected in Steam for the game, otherwise the host system's language) EOS P2P networking for cross platform P2P games Destroy area attacks partial blocks it moves into AI ApproachAndAttackTarget decreases path update rate at farther distances Path generation canceling on a new path request Cr console command u, utimed and ue parameters
Changed
Launcher on Windows now stores log files in %APPDATA%/7DaysToDie/logs folder Screenshots are stored in <UserDataFolder>/Screenshots (i.e. the folder that also stores saves, e.g. on Windows %APPDATA%/7DaysToDie/Screenshots) Mods are now loaded from <UserDataFolder>/Mods (i.e. the folder that also stores saves, e.g. on Windows %APPDATA%/7DaysToDie/Mods) in addition to <game folder>/Mods. In a future build this will change to only load from that new location so no data is written/changed in the program folder at any time. Reduced sleeper volume attack target time Changed SkyManager to explicitly set shadowCustomResolution for the moon and sun lights based on the ingame "Shadow Distance" setting: 1k for Low/Medium, 2k for High, and 4k for Ultra/Ultra+. This gives more consistent results in terms of performance and fidelity when changing the setting, regardless of the user's output screen resolution. MacOS builds target x86_64 only for now until third party code supports M1 you can still run the game on M1 Macs with Rosetta, but you no longer manually have to enable it Reduced achievement goals for: Dying, PvP kills, game stage, and staying alive Favorite and history servers are now stored independently of Steam Removed display name from non-lootable produce baskets Improved path generation state switching and aborting Optimised SpeedTree shaders by multicompiling a version without FadeOut behaviour and automatically swapping to it whenever the FadeOut value is set to 1 (fully opaque).
Fixed
Giving the same command line argument to the dedi multiple times causes exception but no startup abort Errors in dedi config does not cause the server to immediately shut down after the errors are logged Client side NRE spam after kicking a player with ESC menu open Opening the map on a controller attempts to open On Screen Keyboard Vulture sleepers flapping when spawned Cases of falling into ground if chunk colliders reallocated during baking Rare invisible chunk colliders if changed and cleared during baking Drone's light doesn't affect player stealth Junk drone dye not applying to all tint parts Drone dye displays differently between clients and hosts Dedi and P2P issues Only the first Drone Cargo Mod can be added by drag and drop Ranged actions doing tool belt notifies more than once per execute Sporadically vehicles can reload underground and get moved (IsChunkAreaCollidersLoaded check) Silly votes and actions conflict with each other. Activating quest marker at POI can reset adjacent POI Robotic turrets stop working when placed higher than where the player is standing Removed Unity Screen Selector option from game launcher as Unity does no longer support this 2 wheeled vehicles are very good at climbing vertical walls Zombie pathing/digging can fail/struggle when the player is too far underground Fixed shadow clipping bug in the SpeedTree8 shader by implementing Unity's SHADOW_CASTER macros to correctly handle shadow pancaking. Server list not updating the table when new data for an existing entry comes in Changing server list sorting did not apply until filters are changed or a new server shown Resetting filters in the server browser causes any filter fields that are min/max input only (like game days) to fail Playing doctor achievement triggers without proper requirements Billboard shapes had inconsistent harvest events Players can be damaged and rag dolled by vehicles on log in Treasure chest appears in the same spot as previously looted treasure chest. Occasional NullRef's when decapitating wolves, mountain lions and deer as client on dedicated server Typo with some repair lists using forged iron could not be repaired Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2022.04.14. 14:30:51
Biome százalékos csúszkák immár elkészültek,majd az alfa21-ben! (lehet majd szabályozni,mekkorák legyenek a biomek egy RWG pályán) Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2022.04.14. 14:28:27
Na ezt a linket ki se lehet jelölni itten,most nézem,szóval mégegyszer belinkelem mostmár rendesen.Elkezdődött az alfa221 fejlesztése,és ezáltal a fórumja is:
Külön érdekesség,hogy mostmár amiket ide beraknak,azok már benne vannak a játékban,tehát nem előre való igérgetések listája lesz itt a fórumon! Lejjebb görgetve az új autómodellek láthatók! Felülre beraktam a linkjét a bannerba! Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2022.03.19. 19:42:24
Ha többen játszanak a szerveren lehet vele saját shop-ot csinálni, kirakod valahová, pakolsz beléjük cuccokat beárazva, a többi játékos meg megveheti belőle ami kell neki.
Hamarosan elérjük a 150. napot a lootok újra respawnolnak,szóval senki se marad ki a jóból. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2022.03.14. 01:42:47
Sziasztok!
Lehet hogy,én csinálok rosszul valamit de nem értem.Hordaváró mennyezetére helyezett Blade Trap működése közben a zombik simán sértetlenül mennek át rajta.Elvileg kaszabolni kellene őket!Van valami trükk vagy a fejlesztők rontottak el valamit?Alpha19.6 verzióban ott jól működött!
Mióta megjelent a stabil 20, azóta érdemes új mapot indítani ha megjelenik egy új verzió? Már nem tudom ez a része úgy működik e mint régen Utoljára szerkesztette: undY1ng, 2022.02.23. 11:06:49
Kijött a 20.3 stabil,egy mini frissítés.Az igazi nagyobb frissítés egy héten belül várható experimentalban! 20.4!
Hello survivors!
We have a small hotfix incoming for you. It is currently available on EXP already and shall go live tomorrow.
This hotfix addresses a change in the Twitch authentication so our users can still use Twitch integration after the end of February.
A20.4 with fixes can be expected on EXP later this week or early next week.
UPDATE: A20.3 b3 went live! Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2022.02.23. 10:33:01
Sziasztok a játék Magyaritásával kapcsolatban tud valaki valamilyen hírt? Ahogy néztem a magyaritasok.hu oldalon 90%-os, viszont az Alpa 16 Magyar nyelvi fájlok tölthetők csak le. Ha ráteszed a jelenlegi legfrisebb verzióra eléggé megkavarja a szövegrészket. Tudni lehet, hogy hozzá lesz-e igazítva az új verziókhoz?
Állítólag hasonló javított játékos modelleket is tartalmazni fogja.
Sziasztok ha teljesen kezdő vagyok , tudnátok egy to do listet valahol mit miután érdemes?
De átmennek simán! Zárd be magad egy kis 5x5-ös szobába,és ha jön horda majd meglátod! Középtájban hagyj ki egy kockát,valamelyik oldalon! Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2022.02.18. 18:16:39
Zombies can duck and crawl through areas that are less than 2-meters but more than 1-meter Zombies include 1-meter holes in their paths and can crawl through them - pushed to A21
Miután ezt leírtam, pont találtam egyet :D A 15-ös verzió óta játszom vele, de eddig ilyen nem volt. Szívás lett volna ha hiba, mert hatodik napont voltam, 120 percesre állítva :))))
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Felraktam a legújabb Alpha 20.2(b2) verziót, és egy anomáliába futottam. a hatodik napon vagyok, és nincs egy darab Wrench se sehol. A receptje megvan, csak ugye ha meg akarom csinálni, ahhoz kell egy működő Workbench. Na, abból is csak tönkrement van, pedig már kb vagy ötvenet találtam, és az is mind rossz. Valami ötletetek lenne erre? vagy más is futott már bele?
Zombik már most átmásznak az 1 méteres lyukon,tegnap volt szerencsém tapasztalni.
Akinek kedve van,az jöjjön hozzánk,alapjáték,de háromszoros szorzó,kicsit jobban lehet előre haladni a játékban,többszörös zombi,a mezőkön,városokban.Megemelt állatlétszám,az öv megmarad halálkor,és PvE.150 naponként loot respawn!
IP: 176.57.160.65:27050 jelszó:kocsonya
Az EAC legyen kikapcsolva! Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2022.02.13. 21:12:56
Ez a kemény 464 byte-os patch volt az? Az a durva hogy emiatt a pár byte miatt is közel 7GB-ot ír fel a frissítés mint a képen látszik
Today we are releasing a small A20.2 patch to the live build.
It has a fix for turrets falling through blocks/the world and a NRE fix for the celebrate buff.
This patch should not have any conflicts with existing savegames.
A20.3 EXP will start soon and be meatier than A20.2.
We hope everyone will have fun with it!
A20.2 b2 Changelog
Fixed
Null Ref when killing enemies with celebrate on Turrets falling through blocks CallGameEvent would not work on servers for clients
Edited 2 hours ago by Hated (see edit history) Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2022.02.08. 01:26:49
Frissítettem a magyar szerverek banner bejegyzést.Szóval aki Undead Legacy mókát akar tolni,az menjen Randomékhoz.Mellette én is indítottam a héten szerót,háromszoros szorzóval,és megnövelt zombi,álllat kombóval.Loot respawn majd valamikor a 150.napon.
amikor experimentalból visszalépünk "stabil"-ba, akkor mindig érdemes újrarakni. na+ a shader cache-t is törölni.